Ja en iedereen kent wel een opa die veel gerookt heeft en op zijn 95e marathon loopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo ken ik persoonlijk ook weer mensen die filosofie hebben gestudeerd en nu goedlopende bedrijven hebben.
En daar hadden we het niet over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb veel vakken bij filosofie gedaan (naast Informatica) en zo ben ik een hoop mede-beta's tegengekomen bij wijsbegeerte die dubbel afstudeerden.
Het gaat specifiek om langstudeerders Hans. Fijn dat je weer een haakje hebt gevonden om een persoonlijke aanval te plaatsen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Pietje kent wat mensen die aankloten en vindt studeren daarom maar onzin.
Nee, ik schrijf toch dat voor beta uitloop (coulance) is, en voor pret-alfa niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus je kan straks maar beter een pret-alfa studie gaan doen dan een moeilijke betastudie.
Wat trouwens laat zien dat studeren je niet noodzakelijker wijze slimmer maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het gaat specifiek om langstudeerders Hans. Fijn dat je weer een haakje hebt gevonden om een persoonlijke aanval te plaatsen.
Het maatschappelijk nut van een studie, of althans de concrete werkzaamheden die daarna en daarmee worden verricht, alléén afmeten aan economische opbrengst is wel erg smal gedacht natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je studiekosten als een investering ziet, die veel geld oplevert, dan zal je voor studenten ook een ROI kunnen invoeren. Hoe meer een student later oplevert, hoe beter, toch? En als iemand een studie kiest die in doorsnee dat veel minder doet is dat niet goed.
Kortom, beter quotas stellen aan studies die niet veel opleveren, filosofie, sociale geografie, geschiedenis?
Dat moet je tegen de mensen zeggen die het als argument gebruikten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Het maatschappelijk nut van een studie, of althans de concrete werkzaamheden die daarna en daarmee worden verricht, alléén afmeten aan economische opbrengst is wel erg smal gedacht natuurlijk.
Kijk, fijn dat mensen het zelf zeggen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb filosofie gestudeerd en van alle medestudenten ben ik een van de weinigen die echt wat bereikt heeft op economisch vlak.
Dan zou iedereen volgens jouw redenering ook maar moeten stoppen met de pabo, staat in de top 10 van studies die economisch gezien niet zoveel opleveren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben jij zo dom dat je het met op de persoon spelen moet doen ipv over de rentabiliteit van studies?
Waar staat dat in het akkoord?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, ik schrijf toch dat voor beta uitloop (coulance) is, en voor pret-alfa niet?
Ah, dus je vind dat het argument dat studies financieren investeren is geen valide argument?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dan zou iedereen volgens jouw redenering ook maar moeten stoppen met de pabo, staat in de top 10 van studies die economisch gezien niet zoveel opleveren.
Niet uitgewerkt iig.quote:
Maar studenten werktuigbouwkunde moeten dan ook gestraft worden om jouw onderbuikgevoelens jegens filosofie studenten?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kijk, fijn dat mensen het zelf zeggen.
De PABO levert het land economisch juist gigantisch veel op. Zonder school heb je geen mensen die later het werk kunnen doen (en voor de student persoonlijk levert het ook veel op, het onderwijs is inmiddels één van de best betaalde sectoren geworden).quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dan zou iedereen volgens jouw redenering ook maar moeten stoppen met de pabo, staat in de top 10 van studies die economisch gezien niet zoveel opleveren.
Oh geloof me, ik zit helaas in een 'hoogopgeleide' bubbel met mensen die vrij massaal middelmatig zijn maar allemaal denken dat ze heel wat voorstellen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat trouwens laat zien dat studeren je niet noodzakelijker wijze slimmer maakt.
Had ik dit toen maar gedaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Per studie bekijken, 1 jaar extra bij bewezen extracurriculaire activiteiten die een volledig studiejaar kosten.
Zou je mensen die stoppen met hun studie en iets anders gaan doen ook beboeten? Ik constateerde pas bij het lopen van stage in mijn derde jaar dat ik mijn studie helemaal niks vond en ben na 3 jaar iets anders gaan doen. Verder alles gewoon “nominaal” gehaald, had nog het voordeel dat ik wat vakken van daar mee kon nemen omdat ik Pfeiffer had en daar geen halfjaar verlies op gepakt.
Nee daar moet onderscheid in komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar studenten werktuigbouwkunde moeten dan ook gestraft worden om jouw onderbuikgevoelens jegens filosofie studenten?
Per studie de uitloop vaststellen. Uitgangspunt is bij alfa dat je het nominaal afrondt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar studenten werktuigbouwkunde moeten dan ook gestraft worden om jouw onderbuikgevoelens jegens filosofie studenten?
Als je kijkt naar de financiële begroting zet dit kabinet in ieder geval niet in op een kenniseconomiequote:Op donderdag 16 mei 2024 08:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker in een kenniseconomie. Zonde van de investering.
BBB lijkt op papier op dit moment de winnaar. Wat werkelijk haalbaar is wordt de vraag inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk. Al denk ik dat een deel daarvan ook weer door de EU of rechters afgeschoten gaat worden. De vraag is, wat dan? Weer boos kijken naar externe factoren of toch eens de pijnlijke maatregelen doorzetten?
Je vraagt je af wat ze dan geleerd hebben tijdens hun studie. Want daar leer je neem ik aan ook dat anekdotisch bewijs geen goed bewijs isquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er zijn dus mensen waar het echt zo werkt in hun hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |