das zielig voor kwallenquote:Op zondag 12 mei 2024 23:07 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Deze kan veranderd worden in Martin Österdahl
quote:
Ik heb het punt gemist geloof ikquote:Op zondag 12 mei 2024 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik.vind dat er wel een uitroepteken achter de TT mag i.p.v. een punt
Dat wisten we toch al? En ook haar foto-statement met die rode jas/cape.quote:
Wel het statement, maar ze had zich zover ik weet nog niet persoonlijk uitgesproken over misdragingen van een zekere delegatie. Wat andere deelnemers al wel hadden gedaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wisten we toch al? En ook haar foto-statement met die rode jas/cape.
Maar ze heeft groot gelijk!
Owh, nee. Dan begreep ik je verkeerd. Ik weet ook niets over een eerder letterlijk uitspreken door haar.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:20 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wel het statement, maar ze had zich zover ik weet nog niet persoonlijk uitgesproken over misdragingen van een zekere delegatie. Wat andere deelnemers al wel hadden gedaan.
Maar misschien heb ik wel wat gemist hier.
Dat laatste klopt zeker, het was al bekend. Maar het lijkt erop dat het nu door steeds meer deelnemers onderschreven wordt.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, nee. Dan begreep ik je verkeerd. Ik weet ook niets over een eerder letterlijk uitspreken door haar.
Ik dacht "het nieuws over het pestgedrag vd Israëlische delegatie was toch al lang bekend?"
Dat laatste was in Rotterdam 2021 ook al zo. Met de finale juryshow zat er een groep naast ons die zich ook ietwat bijzonder gedroeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Die Israelische delegatie moet echt opgeschoond worden, daar zitten zoveel walgelijke figuren in. Altijd maar het slachtoffer spelen en maar dwepen met die grote vlaggen om in beeld te komen, want het zal toch eens 3 seconden niet over jou gaan. Echt ik kots erop
Zelfde gedrag was overigens te bespeuren bij sommige Israelische fans in de zaal die bij ons stonden.
En daarop zeg ikquote:Op zondag 12 mei 2024 23:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt zeker, het was al bekend. Maar het lijkt erop dat het nu door steeds meer deelnemers onderschreven wordt.
Volgend jaar alle artiesten/delegaties een permanente non-disparagement clausule in het contract. We kunnen ons happy non-politieke feestje niet laten verstoren door feiten.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt zeker, het was al bekend. Maar het lijkt erop dat het nu door steeds meer deelnemers onderschreven wordt.
Ben je gediskwalificeerd van het songfestival, moet je ook nog naar Lelystad.quote:
Was eigenlijk nooit eerder met Israëliërs geconfronteerd maar deed in juli 2023 een cruise die langs Israël kwam,ongeveer de helft aan boord was afkomstig uit Israël. Apart volk met rare trekjes, meest opvallende was wel het continue voordringen in rijenquote:Op zondag 12 mei 2024 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Die Israelische delegatie moet echt opgeschoond worden, daar zitten zoveel walgelijke figuren in. Altijd maar het slachtoffer spelen en maar dwepen met die grote vlaggen om in beeld te komen, want het zal toch eens 3 seconden niet over jou gaan. Echt ik kots erop
Zelfde gedrag was overigens te bespeuren bij sommige Israelische fans in de zaal die bij ons stonden.
Bizar dat de organisatie dat zo heeft laten dooretteren. Totaal ongeschikt voor hun taak.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ja maar ze wegsturen omdat het klootzakken zijn is wel meteen antisemitisme he. Het kan niet zo zijn dat je Joods bent en ook niet zo'n lekker karakter hebtquote:Op zondag 12 mei 2024 23:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Bizar dat de organisatie dat zo heeft laten dooretteren. Totaal ongeschikt voor hun taak.
Moet je eens in een vliegtuig vol Israeli's gaan zitten op weg naar Israëlquote:Op zondag 12 mei 2024 23:37 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Was eigenlijk nooit eerder met Israëliërs geconfronteerd maar deed in juli 2023 een cruise die langs Israël kwam,ongeveer de helft aan boord was afkomstig uit Israël. Apart volk met rare trekjes, meest opvallende was wel het continue voordringen in rijen
aangezien het een privevliegtuig was zou je zeggen dat eelde een betere keuze was geweest als hij naar Friesland terug wildequote:Op zondag 12 mei 2024 23:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ben je gediskwalificeerd van het songfestival, moet je ook nog naar Lelystad.
![]()
Dan had ik even naar hem gezwaaid.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
aangezien het een privevliegtuig was zou je zeggen dat eelde een betere keuze was geweest als hij naar Friesland terug wilde
samequote:
Zekerquote:Op zondag 12 mei 2024 23:45 schreef Cyan9 het volgende:
Als kanttekening zet ik bij m'n vorige uitspraak er ook meteen bij dat er ook heel veel Nederlanders zijn met bijzonder gedrag, dus wat dat betreft.
Dit maakt het voor de Israëlische delegatie niet moeilijker om je te framen hoor, die gooien je gewoon onder het kopje "een antisemiet met zelfkennis" oid.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:45 schreef Cyan9 het volgende:
Als kanttekening zet ik bij m'n vorige uitspraak er ook meteen bij dat er ook heel veel Nederlanders zijn met bijzonder gedrag, dus wat dat betreft.
uitsluiten ivm oorlog net als Rusland .. klaar geen uitleg nodig .... wel een nieuwe sponsor vermoedelijkquote:Op zondag 12 mei 2024 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja maar ze wegsturen omdat het klootzakken zijn is wel meteen antisemitisme he. Het kan niet zo zijn dat je Joods bent en ook niet zo'n lekker karakter hebt
Als ze daar blij van worden, dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit maakt het voor de Israëlische delegatie niet moeilijker om je te framen hoor, die gooien je gewoon onder het kopje "een antisemiet met zelfkennis" oid.
Nee dat is absoluut waar. Máár ik krijg toch de indruk dat het bijzonder gedrag-gehalte in Israël nog net iets hoger ligt.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:45 schreef Cyan9 het volgende:
Het is gewoon echt heel naar hoe er te pas en te onpas met antisemitisme gesmeten wordt.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit maakt het voor de Israëlische delegatie niet moeilijker om je te framen hoor, die gooien je gewoon onder het kopje "een antisemiet met zelfkennis" oid.
Ergens denk ik ook nog echt dat ze daar idd een zeker genoegen uit halen.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als ze daar blij van worden, dan moeten ze dat vooral doen.
Mja, dat gebeurt tegenwoordig met zoveel dingen helaas waardoor hele belangrijke lessen en boodschappen verloren gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is gewoon echt heel naar hoe er te pas en te onpas met antisemitisme gesmeten wordt.
En écht en feitelijk antisemitisme raakt daardoor ondergesneeuwd en wordt niet meer serieus genomen. Dat is wat mij betreft héél erg kwalijk.
True. En die zijn dus állemaal belangrijk. En bij állemaal is het kwalijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mja, dat gebeurt tegenwoordig met zoveel dingen helaas waardoor hele belangrijke lessen en boodschappen verloren gaan.
Ik weet niet wat je precies wil zeggen, maar het pestgedrag vd Israëlische delegatie was écht niet ok. Geen excuus voor.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:37 schreef Ann-Lynn het volgende:
Israeli's zijn grofgebekt, bot, luidruchtig, praten alsof je een kleuter bent die straf verdient en dringen idd voor in rijen. Dat is gewoon hoe ze zijn en ze hebben zelf niet door dat anderen daar niet mee om kunnen gaan. Waarschijnlijk vinden ze ook wat van het gedrag van Nederlanders, Finnen, Polen etc en denken ze ook, wat een raar volk joh, staan netjes op hun beurt te wachten in de rij!
En ze zijn altijd en overal de pineut, ook op dit forum, dus een verdedigende en misschien zelf agressievere houding is niet eens zo gek.
als er een instagrampost staat dat iemand geen recht heeft om te ademen en de volgende foto er bij van een deelnemer is.. Joost om precies te zijn... dan denk ik niet dat het gewoon bot gedrag was.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:55 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ik bedoel meer dat iets als pestgedrag is opgevat, wat het wellicht helemaal niet was. Misschien waren ze gewoon de luidruchtige, botte Israli's zoals ze altijd zijn, maar door alle gedoe stond iedereen al op scherp, waarop door alle kanten extra gevoelig wordt gereageerd.
Dan weet je duidelijk niet wat er allemaal gebeurd is. Misschien je eerst even inlezen dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 00:55 schreef Ann-Lynn het volgende:
Ik bedoel meer dat iets als pestgedrag is opgevat, wat het wellicht helemaal niet was. Misschien waren ze gewoon de luidruchtige, botte Israli's zoals ze altijd zijn, maar door alle gedoe stond iedereen al op scherp, waarop door alle kanten extra gevoelig wordt gereageerd.
Google levert weinig op, Twitter / Insta heb ik niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan weet je duidelijk niet wat er allemaal gebeurd is. Misschien je eerst even inlezen dan?
quote:Op maandag 13 mei 2024 03:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[ afbeelding ]
Nou mensen, de jaarlijkse pauze is weer voorbij.![]()
Hoog tijd om op te staan en aan het werk te gaan, de koffie staat al klaar.
quote:Op maandag 13 mei 2024 07:10 schreef ESF1Gamer het volgende:
Prima TT
Verder gaan we van ESF week naar RaceWeek
Het is ook wel erg treurig voor Kroatië. De kans dat die snel toch nog winnen is vrij minimaal, net als bij Cyprus in 2018.quote:
Nou zeg dat. En ik ben ook nog voor niks naar kantoor gegaan want de meeting waarvoor ik ging is zojuist op het laatste moment geannuleerdquote:
Hij begon net op radio 2 ook al om te slaan, dat zij het ook wel heel vervelend vonden dat ze Joost vorige week niet vaker konden spreken enzo.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Arizona het volgende:
Aran net weer zuur op radio 10. Volgens mij vooral zuur omdat hij niets méér weet dan wij
Oh nee, dat is al helemaal balen.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou zeg dat. En ik ben ook nog voor niks naar kantoor gegaan want de meeting waarvoor ik ging is zojuist op het laatste moment geannuleerd
Ik kan dus nog lekker even in de boosheid blijven hangenquote:
Mijn collega wilde alles weten van dit weekend. Ik kon gelukkig beetje mijn ei kwijt. Hij is het er ook niet mee eens.quote:
vanaf amsterdam duurt 11u met een overstap https://www.nsinternational.com/nl/oostenrijk/trein-wenenquote:Op maandag 13 mei 2024 09:51 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mijn collega wilde alles weten van dit weekend. Ik kon gelukkig beetje mijn ei kwijt. Hij is het er ook niet mee eens.
Ik moet er nog steeds van bijkomen. En stiekem zit ik ook met de vraag of er een goede treinverbinding is naar Zwitserland. Want het lijkt me toch heel leuk om het ESF van dichtbij mee te maken. Of we volgend jaar nou meedoen of niet.
quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Arizona het volgende:
Aran net weer zuur op radio 10. Volgens mij vooral zuur omdat hij niets méér weet dan wij
Kroatië had toch ook gewoon horen te winnen? Zonder dat gedoe rondom Isreal en Joost zouden ze hebben gewonnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:43 schreef Em31 het volgende:
We hadden het er zondagnacht al even over, maar wat een genot dat de bookmakers/polls etc. fout zaten dit jaar.Ik vond dat zo irritant worden. Alsof het toch altijd al vaststond en het leek wel een soort selffulfilling prophecy te worden. Hele seizoen gelezen dat het wel Kroatië móest worden door de bookmakers en die poll op Eurovisionworld die nooit fout zat. Een verrassing kan dus ook nog gewoon.
heb genoten van het Zwitserse nummer en vind het een terechte winst.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Kroatië had toch ook gewoon horen te winnen? Zonder dat gedoe rondom Isreal en Joost zouden ze hebben gewonnen.
Waarom zouden ze daardoor anders hebben gewonnen?quote:Op maandag 13 mei 2024 10:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Kroatië had toch ook gewoon horen te winnen? Zonder dat gedoe rondom Isreal en Joost zouden ze hebben gewonnen.
Het was voor hem waarschijnlijk ook best een frustrerende week. Hij zit ter plekke dichtbij het vuur, en in plaats van wat algemene informatie te geven over de favorieten, de omstreden inzending van Israël en de geschokte reacties op het optreden van Ierland, werd er opeens verwacht dat hij als echte journalist nieuws, quotes, statements e.d. boven water zou krijgen. En dat is niet bepaald gelukt.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Arizona het volgende:
Ik vind ook echt dat de bookmakers in de afgelopen jaren veel te veel aandacht krijgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:43 schreef Em31 het volgende:
We hadden het er zondagnacht al even over, maar wat een genot dat de bookmakers/polls etc. fout zaten dit jaar.Ik vond dat zo irritant worden. Alsof het toch altijd al vaststond en het leek wel een soort selffulfilling prophecy te worden. Hele seizoen gelezen dat het wel Kroatië móest worden door de bookmakers en die poll op Eurovisionworld die nooit fout zat. Een verrassing kan dus ook nog gewoon.
Ik denk dat dan wel de televote nog hoger was geweest van Baby Lasagna, maar het complete effect zullen we nooit weten.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daardoor anders hebben gewonnen?
Kroatië kreeg met 210 punten van de jury ook wel daadwerkelijk een enorm geflatteerde score, en hij had 49 punten meer dan Duncan, met vier landen minder die deelnamen. Als je dat 1 minuut voor de puntentelling had gemeld, dan zou je ook zeggen dat die altijd ging winnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:43 schreef Em31 het volgende:
Zonder Israël wel, met Nederland erbij natuurlijk niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat dan wel de televote nog hoger was geweest van Baby Lasagna, maar het complete effect zullen we nooit weten.
Maar met Joost erbij had het ook minder kunnen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat dan wel de televote nog hoger was geweest van Baby Lasagna, maar het complete effect zullen we nooit weten.
Ja dat klopt, die juryscore had ik nooit verwacht. Maar alsnog kan het dus dan niet kloppen, dat voelde na de uitslag gewoon verfrissend.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Kroatië kreeg met 210 punten van de jury ook wel daadwerkelijk een enorm geflatteerde score, en hij had 49 punten meer dan Duncan, met vier landen minder die deelnamen. Als je dat 1 minuut voor de puntentelling had gemeld, dan zou je ook zeggen dat die altijd ging winnen.
Nummer van Zwitserland was niet goed genoeg voor de monster score bij de jury en isreal niet slecht genoeg voor de punten die ze kregen. Voelt een beetje alsof iedere jury vote voor Zwitserland een f* you was tegen de public voting voor Isreal.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daardoor anders hebben gewonnen?
Ik zou ondertussen willen dat ze niet bestonden, maar werd hier afgelopen dagen ook gezegd dat mensen dan vooral naar fanpolls zullen gaan kijken en dat lijkt me misschien nog wel erger.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:06 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind ook echt dat de bookmakers in de afgelopen jaren veel te veel aandacht krijgen.
Ik denk dat dat ook smaak is hoor, want Zwitserland is echt een ultiem jurynummer. En Frankrijk zong blijkbaar wat vals tijdens het optreden voor de jury. Denk oprecht dat de reactie op Israël en de score van Zwitserland niet echt wat met elkaar te maken hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:14 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Nummer van Zwitserland was niet goed genoeg voor de monster score bij de jury en isreal niet slecht genoeg voor de punten die ze kregen. Voelt een beetje alsof iedere jury vote voor Zwitserland een f* you was tegen de public voting voor Isreal.
Zwitserland stond maar vijfde bij de public voting. Het is vrijwel zeker dat Joost ze ook zou hebben ingehaald.
Overigens klaag ik er verder niet over. Kreeg steeds minder sympathie voor Israël naarmate het festival vorderde. Dat staat nog los van het bedenkelijke besluit om Isreal gewoon te laten deelnemen
En misschien ook wel omdat het best een rotweek is geweest, maar wij de luxe hebben om even wat anders te doen. Aran moest er continu mee bezig zijn, want ze kijken hem aan voor de eerste nieuwtjes.quote:Op maandag 13 mei 2024 09:24 schreef Arizona het volgende:
Het verschil zal de komende jaren wel blijven, zolang je alleen televote in de halve finale hebt. Je zag dit jaar ook dat er minder echte juryliedjes in de finale komen, waardoor de jury's veel duidelijker voor een favoriet gaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook smaak is hoor, want Zwitserland is echt een ultiem jurynummer. En Frankrijk zong blijkbaar wat vals tijdens het optreden voor de jury. Denk oprecht dat de reactie op Israël en de score van Zwitserland niet echt wat met elkaar te maken hebben.
Dat het niet handig is dat er steeds een behoorlijk verschil zit tussen de jury en televote is wel een ding, maar zou ook niet zonder jury's willen.
onmogelijk, de jury votes waren een dag voor de televoting open gingquote:
Jury leeft ook niet onder een steen. Iedereen kon aanvoelen dat Isreal een monster score zou gaan behalenquote:Op maandag 13 mei 2024 11:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
onmogelijk, de jury votes waren een dag voor de televoting open ging
ow ja alvast doomsday preppen dat ideequote:Op maandag 13 mei 2024 11:28 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Jury leeft ook niet onder een steen. Iedereen kon aanvoelen dat Isreal een monster score zou gaan behalen
Ik denk dat het gat met Zwitserland groter was geweest voor Kroatie als Joost wel mee had gedaan. Ik denk dat hij meer last had gehad van Joost dan Nemo. Als je op een lied zoals dat van Kroatie stemt ben je denk ik eerder geneigd om op Europapa te stemmen dan wanneer je een lied zoals dat van Nemo heel tof vind.quote:Op maandag 13 mei 2024 10:56 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ja, de slogan United By Music werkt in zekere zin welquote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef BillDauterive het volgende:
Misschien ligt het aan mijn bubbel, maar ik heb niet vaak meegemaakt dat we als land zo massaal pissig zijn. Dit is erger dan bij Mathieu van der Poel, dit is erger dan Howard Webb die een onterechte hoekschop weggeeft..
Wanneer waren we pissiger dan nu?
Hoe heb jij het eigenlijk gehad in Malmö?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat het gat met Zwitserland groter was geweest voor Kroatie als Joost wel mee had gedaan. Ik denk dat hij meer last had gehad van Joost dan Nemo. Als je op een lied zoals dat van Kroatie stemt ben je denk ik eerder geneigd om op Europapa te stemmen dan wanneer je een lied zoals dat van Nemo heel tof vind.
Daar dacht ik eigenlijk ook aanquote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, de slogan United By Music werkt in zekere zin wel![]()
Ik denk dat Nederland-Portugal in 2006 de vorige keer was.
Hier adviseerde Spotify de Joost Klein playlist dus die staat hier aanquote:Op maandag 13 mei 2024 11:23 schreef NailQueen het volgende:
Radio 2 heeft zaterdagavond een half uur Europapa gedraaid. Die ben ik nu aan het terugluisteren op kantoor
Oooooh ik heb echt trauma's aan Nederland-Portugalquote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is het eerste EK/WK waar ik herinneringen aan hebquote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Oooooh ik heb echt trauma's aan Nederland-PortugalIk weet van weinig voetbalwedstrijden waar ik was en met wie.. Behalve die van bijna 20 jaar geleden
Die wedstrijd was echt puur genot. Regelmatig nog compilaties van teruggekeken. Enige minpuntje is de uitslag.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Oooooh ik heb echt trauma's aan Nederland-PortugalIk weet van weinig voetbalwedstrijden waar ik was en met wie.. Behalve die van bijna 20 jaar geleden
De Hand van Messi?quote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef BillDauterive het volgende:
Misschien ligt het aan mijn bubbel, maar ik heb niet vaak meegemaakt dat we als land zo massaal pissig zijn. Dit is erger dan bij Mathieu van der Poel, dit is erger dan Howard Webb die een onterechte hoekschop weggeeft..
Lewis die Max van de baan kegelde in GB wellicht. Dat is het welquote:Op maandag 13 mei 2024 11:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
tfquote:Op maandag 13 mei 2024 12:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het eerste EK/WK waar ik herinneringen aan heb![]()
Was toen 9, en zelfs toen wist ik dat het belachelijk was wat daar gaande was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o nee lief zijn.
BroekieOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
statement van Cornald waarin hij ook fuck the ebo uitsprakquote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik lees nu in het Joost topic dat Joost een telefoon heeft weggeduwd? Ik zie door alle trollies de waarheid niet meer.
Geen bewijs, maar wel aannemelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik lees nu in het Joost topic dat Joost een telefoon heeft weggeduwd? Ik zie door alle trollies de waarheid niet meer.
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
tfBoomerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.o nee lief zijn.
Broekie100.000 katjes
Fuck the EBU!
De Xennial: geboren tussen 1971-1985.quote:
Het was een vrij surrealistische ervaringquote:Op maandag 13 mei 2024 11:55 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoe heb jij het eigenlijk gehad in Malmö?
Een week is ook wel een aardig lange tijd. Wij zijn anderhalve dag geweest, en door de intensiteit en de gebeurtenissen voelde het al als veel langerquote:Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het was een vrij surrealistische ervaringAan de ene kant prima qua sfeer, maar vanaf vrijdag sloeg de vibe natuurlijk om. Maar uiteindelijk wel een lekkere week gehad
Oh dat had ik even gemist, van wie was die post?quote:Op maandag 13 mei 2024 01:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
als er een instagrampost staat dat iemand geen recht heeft om te ademen en de volgende foto er bij van een deelnemer is.. Joost om precies te zijn... dan denk ik niet dat het gewoon bot gedrag was.
moet je even terugzoeken. was 1 van israel maar ik heb dat account niet in het vizier qua naam, weet wel dat het nu afgeschermd zou zijn, werd hier gemdlquote:Op maandag 13 mei 2024 12:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh dat had ik even gemist, van wie was die post?
Ik ben wel eens naar Londen gegaan voor een cursus van één middag op één van de kantoren van m'n bedrijf en die werd toen geannuleerd omdat de vergaderruimte niet vrij was. Dus toen ben ik maar met twee collega´s de stad ingegaan en heb een topdag gehad. Een maand later weer naar Londen om alsnog die cursus te doenquote:Op maandag 13 mei 2024 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou zeg dat. En ik ben ook nog voor niks naar kantoor gegaan want de meeting waarvoor ik ging is zojuist op het laatste moment geannuleerd
Dit had je nooit gezegd als dat in 2019 was gebeurdquote:Op maandag 13 mei 2024 10:43 schreef Em31 het volgende:
Ik las net net op tijd dat mijn afspraak in Amsterdam niet door gaat. Dat zou een reis van 45 minuten zijn geweest, waarbij de kans groot is dat ik pas wachtend op de tram had gezien dat ik voor joker die kant op was gegaanquote:Op maandag 13 mei 2024 09:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat ging ook al bijna mis voor de bookmakers (en voor ons).quote:Op maandag 13 mei 2024 12:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit had je nooit gezegd als dat in 2019 was gebeurd
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit had je nooit gezegd als dat in 2019 was gebeurd
Ja, van die types die tot het oneindige advocaat van de duivel willen spelen om lekker tegendraads te zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:02 schreef Em31 het volgende:
Dat we in dit subforum ineens mensen hebben die de EBU helemaal geloven, wie had dat ooit gedacht jongens.
Allemaal voor de balansquote:Op maandag 13 mei 2024 13:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, van die types die tot het oneindige advocaat van de duivel willen spelen om lekker tegendraads te zijn.
En keer op keer weglaten wat ze niet uitkomt zodat dat door een ander weer herhaald moet worden. Zwaar vermoeiend.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, van die types die tot het oneindige advocaat van de duivel willen spelen om lekker tegendraads te zijn.
het is blijkbaar in om een tegengeluid tot in den treure en vooral tot ergernis van anderen vol te houden en te blijven herhalen.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat ging ook al bijna mis voor de bookmakers (en voor ons).
Dat is waar maar eigenlijk 'lezen' we de bookmakers ook verkeerd. Dit jaar hadden 'ze' het pas op het laatste moment fout. Al die tijd daarvoor stond Kroatië weliswaar vaak eerste maar altijd met een winkans van minder dan 50%, dus een grotere kans dat iemand anders zou winnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Em31 het volgende:
[..]nee maar eerlijk, toen dacht ik ook dat het verschil veel groter zou zijn. Dan was serieus close, zo gaf het dus ook een vertekend beeld.
Soort corona discussie dus.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:03 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Doet me denken aan de discussies in NWSquote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is blijkbaar in om een tegengeluid tot in den treure en vooral tot ergernis van anderen vol te houden en te blijven herhalen.
Dat is ook zo, maar het wordt wel echt jaren gewoon gezien als, wie eerst staat wint. Want ja dat gebeurde ook, het idee dat dat dus niet áltijd zo hoeft te zijn is wel mooi voor in het vervolg. Dat je nog wel hoop kan hebben zeg maar.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:07 schreef Strani het volgende:
[..]
[..]
Dat is waar maar eigenlijk 'lezen' we de bookmakers ook verkeerd. Dit jaar hadden 'ze' het pas op het laatste moment fout. Al die tijd daarvoor stond Kroatië weliswaar vaak eerste maar altijd met een winkans van minder dan 50%, dus een grotere kans dat iemand anders zou winnen.
In het geval van Arcade gingen we ook pas na de halve finale naar boven de 50%, als ik me niet vergis. Door te stellen dat de winkans van Arcade net iets meer dan de helft is, zaten ze juist uitstekend want het was uiteindelijk dus inderdaad heel close.
Toen Lingo van de buis werd gehaaldquote:Op maandag 13 mei 2024 11:47 schreef BillDauterive het volgende:
You either die a hero or live long enough to become the villainquote:Op maandag 13 mei 2024 13:06 schreef Nizno het volgende:
[..]
het is blijkbaar in om een tegengeluid tot in den treure en vooral tot ergernis van anderen vol te houden en te blijven herhalen.
Mazzelaarquote:Op maandag 13 mei 2024 12:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik las net net op tijd dat mijn afspraak in Amsterdam niet door gaat. Dat zou een reis van 45 minuten zijn geweest, waarbij de kans groot is dat ik pas wachtend op de tram had gezien dat ik voor joker die kant op was gegaan
Doe niet zo logisch manquote:Op maandag 13 mei 2024 13:08 schreef Strani het volgende:
Overigens hebben bookmakers iets pas echt fout als ze zouden stellen dat iemand een winkans heeft van 100% en diegene wint dan niet. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit dus in principe zitten bookmakers nooit fout.
Dat kan ik niet zeggen Em, indirect werk ik met ze samenquote:Op maandag 13 mei 2024 13:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Doe niet zo logisch manfuck de bookmakers!
Nou ja, mazzel... het moet toch een keer door gaan, en ik heb nou niet bepaald heel veel vrije dagen over. Dus in het meest gunstige geval zit ik daar na mijn vakantie met een enorme jetlag.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mazzelaar![]()
40 minuten enkele reis in de auto hier
Maar ben nu weer thuis![]()
Ik. Doe niet meer mee daar hoor. Geen zin meer in, die discussie negeer ik nu. Ik lees de andere Joost-berichten in dat topic nog welquote:Op maandag 13 mei 2024 13:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
En keer op keer weglaten wat ze niet uitkomt zodat dat door een ander weer herhaald moet worden. Zwaar vermoeiend.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, mazzel... het moet toch een keer door gaan, en ik heb nou niet bepaald heel veel vrije dagen over. Dus in het meest gunstige geval zit ik daar na mijn vakantie met een enorme jetlag.
Daar komt de aap uit de mouw!quote:Op maandag 13 mei 2024 13:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat kan ik niet zeggen Em, indirect werk ik met ze samen
Heb ik ook nooit een geheim van gemaakt maar ja voor de allang geplande karaktermoord komt het natuurlijk weer beter uit als men doet alsof dit allemaal in de doofpot zatquote:
Net buienradar. Altijd 99% kans op regen en pas als de zondvloed gaande is, passen ze het aan naar 100 %quote:Op maandag 13 mei 2024 13:08 schreef Strani het volgende:
Overigens hebben bookmakers iets pas echt fout als ze zouden stellen dat iemand een winkans heeft van 100% en diegene wint dan niet. Maar dat gebeurt natuurlijk nooit dus in principe zitten bookmakers nooit fout.
En zelfs dán zouden ze eigenlijk voorzichtiger moeten zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Net buienradar. Altijd 99% kans op regen en pas als de zondvloed gaande is, passen ze het aan naar 100 %
Een discussie prima, maar 100000 keer hetzelfde herhalen is inderdaad ook weleens klaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik. Doe niet meer mee daar hoor. Geen zin meer in, die discussie negeer ik nu. Ik lees de andere Joost-berichten in dat topic nog wel
Dat was meer teleurstelling dan woede toen. En met alle respect voor het drama voor de betrokkenen, maar 10 km Schaatsen is ook weer niet zoiets heel groots.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:15 schreef Strani het volgende:
Qua kater na een evenement/sport of zo had ik het wel even zwaar na de verkeerde wissel van Sven Kramer in 2010. Die goude medaille was zo'n zekerheid. Maar het ergste vond ik het toen eigenlijk voor Gerard Kemkers.
Vind ik ook, er is sinds zaterdag eigenlijk helemaal geen nieuws meer naar buiten gekomen maar men blijft in hetzelfde cirkeltje praten.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Een discussie prima, maar 100000 keer hetzelfde herhalen is inderdaad ook weleens klaar.
Dat was een heftig ritje. Halverwege wist iedereen, behalve Sven Kramer, al dat hij een verkeerde wissel had gedaan. Dat was heartbreaking.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:15 schreef Strani het volgende:
Qua kater na een evenement/sport of zo had ik het wel even zwaar na de verkeerde wissel van Sven Kramer in 2010. Die goude medaille was zo'n zekerheid. Maar het ergste vond ik het toen eigenlijk voor Gerard Kemkers.
Optreden van Joost in SF2. Alles viel toen voor mij op zijn plek.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:23 schreef NailQueen het volgende:
Laat ik een positieve vraag stellen: wat vonden jullie het hoogtepunt van dit ESF en NF seizoen? (Vanaf september dus)
Ik ga voor Eurovision in Concert en de finale van Sanremo(*). En het Europaparty in Leeuwarden mag ook een hoogtepuntje genoemd worden. EN JOOST NATUURLIJK!
(*Het komt zelden voor dat ik om 2 uur nachts aan het huilen ben van het lachen. Maar bij Sanremo en dit forum komt het elk jaar weer voor)
Sanremo was inderdaad erg leuk dit jaar, met een hele mooie cover avond.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:23 schreef NailQueen het volgende:
Laat ik een positieve vraag stellen: wat vonden jullie het hoogtepunt van dit ESF en NF seizoen? (Vanaf september dus)
Ik ga voor Eurovision in Concert en de finale van Sanremo(*). En het Europaparty in Leeuwarden mag ook een hoogtepuntje genoemd worden. EN JOOST NATUURLIJK!
(*Het komt zelden voor dat ik om 2 uur nachts aan het huilen ben van het lachen. Maar bij Sanremo en dit forum komt het elk jaar weer voor)
Hét grootste dieptepunt ooit.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Sanremo was inderdaad erg leuk dit jaar, met een hele mooie cover avond.
Het allergrootste hoogtepunt vond ik donderdag het publiek horen tijdens Europapa. Echt wow, dat Nederland dat ook een keer voor elkaar krijgt. En toen kwam de volgende dag één van de grootste dieptepunten ooit.
Nee dit stond ook los van die vraag over woedequote:Op maandag 13 mei 2024 13:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat was meer teleurstelling dan woede toen. En met alle respect voor het drama voor de betrokkenen, maar 10 km Schaatsen is ook weer niet zoiets heel groots.
quote:Op maandag 13 mei 2024 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een week is ook wel een aardig lange tijd. Wij zijn anderhalve dag geweest, en door de intensiteit en de gebeurtenissen voelde het al als veel langer
Ja ik was blij dat wij af en toe ook echt uit de bubble waren, dan is op afstand in Kopenhagen zitten wel fijn. Mochten we volgend jaar gaan (afhankelijk van hoe dit met de EBU en Nederlandse deelname afloopt) willen we er eigenlijk een roadtrip door Zwitserland van maken en dan ook op wat afstand gaan zitten.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een week is ook wel een aardig lange tijd. Wij zijn anderhalve dag geweest, en door de intensiteit en de gebeurtenissen voelde het al als veel langer
Hét dieptepunt ja, je hebt gelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hét grootste dieptepunt ooit.
Trijntje was er niets bij
Ik weet nog wel dat ik hier op het forum iets las als: "Gelukkig krijgen we nu niet weer zo'n jaar als vorig jaar".quote:Op maandag 13 mei 2024 13:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hét grootste dieptepunt ooit.
Trijntje was er niets bij
Hoogtepunten:quote:Op maandag 13 mei 2024 13:23 schreef NailQueen het volgende:
De winnaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:23 schreef NailQueen het volgende:
Laat ik een positieve vraag stellen: wat vonden jullie het hoogtepunt van dit ESF en NF seizoen?
Oja en dit.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
- Bambie Thug en de fantastische liveperformance
Hier ook alweer 25 graden in de woonkamer. Met lichte koorts is dat toch niet zo prettig.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:12 schreef Guanabana het volgende:
Ik zat het optreden gisteren nog eens terug te kijken in mijn (alweer) walgelijk warme huiskamer en ik had gewoon alsnog kippenvel
Beterschapquote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier ook alweer 25 graden in de woonkamer. Met lichte koorts is dat toch niet zo prettig.
Beterschapquote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier ook alweer 25 graden in de woonkamer. Met lichte koorts is dat toch niet zo prettig.
heb afgelopen nacht de achterdeur open gelaten zodat het kon afkoelen in huis, kwam beneden rond 9u en het was 24 graden.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben erg blij dat ik nog maar één nacht hoef te overleven, na morgen is het wel gedaan met de draagbare nachttemperaturen in huis.
En dat is met airco.
“Alles wat Joost deed” is een beetje algemeen dus als ik dan een specifiek moment moet noemen is het ‘t moment dat ik bij UMK tijdens het eind van No Rules de ‘sparks’ zag vliegen. Ik ging helemaal stukquote:Op maandag 13 mei 2024 13:23 schreef NailQueen het volgende:
Ik zette rond 1:00 de airco uit, toen was het 20,5 op de thermostaat. Vanochtend 22.5, even warm als toen ie rond 20:00 aan ging. Waar dat allemaal vandaan komt... geen idee.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb afgelopen nacht de achterdeur open gelaten zodat het kon afkoelen in huis, kwam beneden rond 9u en het was 24 graden.
nee deze van vanmorgen kon ik ook niet plaatsen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zette rond 1:00 de airco uit, toen was het 20,5 op de thermostaat. Vanochtend 22.5, even warm als toen ie rond 20:00 aan ging. Waar dat allemaal vandaan komt... geen idee.
Denk dat ik straks ook weer gewoon in 22,5 thuis kom.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:11 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee deze van vanmorgen kon ik ook niet plaatsen.
naja ik heb vakantie dus ik vermaak me wel
das ook warmquote:Op maandag 13 mei 2024 19:11 schreef Strani het volgende:
Weer een natuurbrand in de buurt, deze een stuk dichterbij dan de vorige maar van wat ik kan zien vanuit m'n huiskamer is het nog redelijk klein.
Oh geen sterkte nodig hoor, er is geen gevaar verder voor hier, de afstand is nog groot genoegquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zit net achter een heuvel.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Strani het volgende:
Droog geweest de laatste tijd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zit net achter een heuvel.
Vorige week hadden we regen maar dat heeft weinig uitgehaald, nu stond de regio geloof ik alweer op een hoog alarmniveau voor branden.quote:
Hopelijk komen ze niet te dicht bij. Wat ik begrijp zijn veel delen van Zuid-Europa bijzonder droog geweest terwijl wij in Nederland meer neerslag hebben gehad dan normaal.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Vorige week hadden we regen maar dat heeft weinig uitgehaald, nu stond de regio geloof ik alweer op een hoog alarmniveau voor branden.
Ja we moeten dat echt wat beter gaan verdelen. Ondertussen zie ik een helikopter met bluszak vliegen. Ze zijn er wel snel bijquote:Op maandag 13 mei 2024 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Hopelijk komen ze niet te dicht bij. Wat ik begrijp zijn veel delen van Zuid-Europa bijzonder droog geweest terwijl wij in Nederland meer neerslag hebben gehad dan normaal.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:24 schreef Strani het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zit net achter een heuvel.lijkt wel best dichtbij
Ongeveer 5.5km hemelsbreed, dus valt mee. Maar ze zijn er nu ook wel zo snel bij dat het ook al vrij snel minder lijkt te wordenquote:
Thanks! Maar sterkte is echt niet nodig hoor, dit zijn we wel gewend hier. Het wordt pas eng als het écht dichtbij is.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:44 schreef AgnesGru het volgende:
Sterkte Strani. Hopelijk is het snel onder controle.
Had in Zuid Frankrijk een keer dat we de huurauto zowat gingen inpakken omdat we vlammen zagen verderop (en helicopters etc). Totdat we de Fransen hoorden dat het niks voorstelde en dat we ons pas druk hoeven te maken als zij onrustig werdenquote:Op maandag 13 mei 2024 19:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Thanks! Maar sterkte is echt niet nodig hoor, dit zijn we wel gewend hier. Het wordt pas eng als het écht dichtbij is.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Had in Zuid Frankrijk een keer dat we de huurauto zowat gingen inpakken omdat we vlammen zagen verderop (en helicopters etc). Totdat we de Fransen hoorden dat het niks voorstelde en dat we ons pas druk hoeven te maken als zij onrustig werden
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:52 schreef Meke het volgende:
Ik neem aan dat ik nog op tijd ben voor de rellen aangaande de EBU?!
Nee, wij zijn alweer verder gegaan met onze levens.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:52 schreef Meke het volgende:
Beterschap!quote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het dit jaar beperkt met de branden bij jullie!quote:Op maandag 13 mei 2024 19:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Thanks! Maar sterkte is echt niet nodig hoor, dit zijn we wel gewend hier. Het wordt pas eng als het écht dichtbij is.
Fuck de EBU!quote:Op maandag 13 mei 2024 19:52 schreef Meke het volgende:
Is Nutsa al gebeld?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:15 schreef Strani het volgende:
Ik zie en hoor dat de eerste helikopters ook al gearriveerd zijn. De ellende is ook dat het bluswerk vanuit de lucht alleen kan met daglicht omdat het anders te gevaarlijk is, dus ze hebben nu niet zo lang meer om dat nog voor elkaar te krijgen.
quote:
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, wij zijn alweer verder gegaan met onze levens.
JAAA FUCK ZE ALLEMAALquote:
Nee ik heb m'n conclusies al getrokkenquote:Op maandag 13 mei 2024 19:55 schreef Arizona het volgende:
@:Meke, jij bent eens een jaar niet zo betrokken bij het ESF en ZIE wat er gebeurd is
Dit kan écht niet hoor!
Vooral vanaf morgen. Vandaag was het nog een rustdag in de Giro.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, wij zijn alweer verder gegaan met onze levens.
Dan weten we i.i.g. dat volgend jaar gewoon weer een unaniem belachelijk groot succes wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:10 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee ik heb m'n conclusies al getrokken![]()
Ik zet de voorrondes voor volgend jaar maar vast in m'n agenda
Precies!quote:Op maandag 13 mei 2024 20:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan weten we i.i.g. dat volgend jaar gewoon weer een unaniem belachelijk groot succes wordt.
Het lied is echt te veel voor mij, ik raak er nog steeds door overprikkeldquote:Op maandag 13 mei 2024 20:11 schreef Meke het volgende:
Ik weet dat ik meeegaaa mosterd ben, maar ik wil wel even zeggen dat ik echt heel blij ben met deze winnaar! Ik gun hen echt de wereldEn ben blij dat er dáár tenminste geen nare bijsmaak aan zit
Een goede balans is dan wel nodig. Want of het festival gaat helemaal niet door of het is een grote puinhoop.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:11 schreef Meke het volgende:
[..]
Precies!
2020 is wel het jaar dat ik het meest intensief gevolgd heb, dus ik moet toch ergens nog een balans zien te vinden
Celine terugroepenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Redefine het volgende:
Ben wel benieuwd wie er gaan optreden volgend jaar tijdens de intervalacts etc. Het is nou niet zo dat de Zwitsers even een blik Zwitserse topartiesten en/of songfestival grootheden kan opentrekken.
Mansquote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Redefine het volgende:
Ben wel benieuwd wie er gaan optreden volgend jaar tijdens de intervalacts etc. Het is nou niet zo dat de Zwitsers even een blik Zwitserse topartiesten en/of songfestival grootheden kan opentrekken.
Ik ben ook blij met de winnaar. Al was ik dat ook met Kroatië geweest. Komt niet vaak voor dat de twee topfavorieten ook mijn favorieten warenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:11 schreef Meke het volgende:
Ik weet dat ik meeegaaa mosterd ben, maar ik wil wel even zeggen dat ik echt heel blij ben met deze winnaar! Ik gun hen echt de wereldEn ben blij dat er dáár tenminste geen nare bijsmaak aan zit
Haha dat snap ik ook wel een beetjequote:Op maandag 13 mei 2024 20:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Het lied is echt te veel voor mij, ik raak er nog steeds door overprikkeldmaar de persoon Nemo gun ik absoluut de winst!
De goede scores van Ierland en Kroatië vond ik ook mooi.
Precies.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Een goede balans is dan wel nodig. Want of het festival gaat helemaal niet door of het is een grote puinhoop.
Ja, ik denk dat ik ook vooral blij ben dat Israël niet wonquote:Op maandag 13 mei 2024 20:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik ben ook blij met de winnaar. Al was ik dat ook met Kroatië geweest. Komt niet vaak voor dat de twee topfavorieten ook mijn favorieten waren
Ja een paar namen noemen lukt wel. Maar heel ver ga je niet komen.quote:
quote:
Ik zou Luca Hänni en Gjon's tears erg leuk vindenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:12 schreef Redefine het volgende:
Dat zeker. Idem overigens voor Oekraïne.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik ook vooral blij ben dat Israël niet won
Ik neem aan dat jij ETH van gister al gezien hebt?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:16 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik zou Luca Hänni en Gjon's tears erg leuk vinden
En ik gok een ode aan Lys Assia.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Ja daar ben ik iets minder van overtuigd, was geen verdiende winnaar maar wel leuke artiest en leuk lied dus mowahquote:Op maandag 13 mei 2024 20:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zeker. Idem overigens voor Oekraïne.
quote:Op maandag 13 mei 2024 20:17 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ETH van gister al gezien hebt?![]()
Ben nu bijIk heb het vanavond gekeken, was weer erg sterk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Maar die hadden net zoals Israël niet gewonnen omdat men het liedje nou zo geweldig vond, maar om andere redenen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja daar ben ik iets minder van overtuigd, was geen verdiende winnaar maar wel leuke artiest en leuk lied dus mowah
Met de al eerder genoemde - en dit jaar enorm gemiste - Mans en Verka , en dan nog even Johnny Logan erbij, ben je er al bijnaquote:Op maandag 13 mei 2024 20:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja een paar namen noemen lukt wel. Maar heel ver ga je niet komen.
Als er een land is dat dit jaar makkelijk diaspora-votes kon halen, was het Oekraïne welquote:Op maandag 13 mei 2024 20:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja daar ben ik iets minder van overtuigd, was geen verdiende winnaar maar wel leuke artiest en leuk lied dus mowah
Misschien kunnen Conchita Wurst, Alexander Rybak, Netta en Eleni Foureira ook nog aanschuiven. Die je veel te weinig bij het ESF.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Met de al eerder genoemde - en dit jaar enorm gemiste - Mans en Verka , en dan nog even Johnny Logan erbij, ben je er al bijna
[..]
Ben nu bijIk vind het erg knap hoe snel ze de parodie van Europapa nog konden maken en nog grappen konden maken over de finale. Dat moet wel last minute gemaakt moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het gisteren gezien, ik vond het ook echt goed gemaaktquote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap hoe snel ze de parodie van Europapa nog konden maken en nog grappen konden maken over de finale. Dat moet wel last minute gemaakt moeten zijn.
Dat valt in deze voor hun doen nog wel mee. Ze hebben vaak genoeg nog dingen die op zaterdag zelf gebeurd zijn nog in de aflevering zitten, terwijl ze dan die middag opnemen. Nu zal het het op zondag zijn geweest, dus hadden ze wel wat langer de tijdquote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind het erg knap hoe snel ze de parodie van Europapa nog konden maken en nog grappen konden maken over de finale. Dat moet wel last minute gemaakt moeten zijn.
Johnny L. stond dit jaar alweer Europhia te kwelenquote:Op maandag 13 mei 2024 20:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Met de al eerder genoemde - en dit jaar enorm gemiste - Mans en Verka , en dan nog even Johnny Logan erbij, ben je er al bijna
She's cuckoo for Cocoa Puffsquote:Op maandag 13 mei 2024 20:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Die vrouw is echt niet helemaal goed hoor
Volgend jaar Loreen die What's Another Year mompelt.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Johnny L. stond dit jaar alweer Europhia te kwelen
Terwijl ze ondersteboven op een schommelstoel ligtquote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Volgend jaar Loreen die What's Another Year mompelt.
Het is met 20 stuks inderdaad best snel te ontregelen. Zeker in de kleinere landen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Strani het volgende:
Ik vind het trouwens onzin dat je tot 20 keer toe kunt stemmen. Ik denk dat dit soort stem-campagnes en ook diaspora-stemmen enorm in de hand kan helpen. Als een land er wat geld tegenaan gooit kan je zo makkelijk duizenden stemmen regelen.
En dat alles tussen een tosti ijzer.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef H_T het volgende:
[..]
Terwijl ze ondersteboven op een schommelstoel ligt
quote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Volgend jaar Loreen die What's Another Year mompelt.
Al besproken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 22:44 schreef sportfreak het volgende:
Donderdag Loreen die Whats Another Year zingt?
Ach ABBA is afgelopen week ook 39 keer besproken tijdens de shows, dan kan twee keer dit noemen er wel vanaf.quote:
Die kunnen ze net als Alcazar wel uit de mottenballen halen ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:33 schreef Strani het volgende:
DJ Bobo kan 'Chihuahua' komen doen. Dat zou wel serieus leuk zijn.
Alcazar was het hem ook niet helemaalquote:Op maandag 13 mei 2024 20:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die kunnen ze net als Alcazar wel uit de mottenballen halen ja.
Het duo van Yello leeft blijkbaar ook nogquote:Op maandag 13 mei 2024 20:33 schreef Strani het volgende:
* Vampires Are Alivequote:Op maandag 13 mei 2024 20:33 schreef Strani het volgende:
Huilen doen we inderdaad tegenwoordig op TikTok, niet in zo'n ouderwetse discotheekquote:
Maakt dingen ook niet echt duidelijker. Met 20 keer stemmen per persoon (waarbij ik me afvraag of dat ook per device is en dus potentieel nog meer per persoon) kan het heel makkelijk voorkomen dat iemand meer punten krijgt met minder mensen achter zich. Als iemand veel redelijk fanatieke fans heeft waarbij er veel maximaal op hun artiest stemmen, dan kan die artiest zomaar meer stemmen krijgen dan een andere waar misschien wel veel meer mensen op stemmen, maar die dat wat meer gespreid doen oid.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Strani het volgende:
Ik vind het trouwens onzin dat je tot 20 keer toe kunt stemmen. Ik denk dat dit soort stem-campagnes en ook diaspora-stemmen enorm in de hand kan helpen. Als een land er wat geld tegenaan gooit kan je zo makkelijk duizenden stemmen regelen.
Nee, maar ze zijn wel Zwitser dan Celine Dionquote:
Beetje een jankverhaal. Ze hebben groot gelijk als EBU in wat ze willen beschermen, maar hoe kan in godsnaam de situatie ontstaan dat hier zo over geëtterd wordt? Je weet waar je voor tekent als artiest. Kom dan niet, je komt met je liedje en met de vlag van je land. Als je politiek wil bedrijven, moet je je verkiesbaar stellen of ergens anders naar toe. Niet naar het ESF; dst wordt toch duidelijk uitgelegd in wat je ondertekent als inzending? Of sluit maar de landen uit die zich niet wensen te gedragen. Veel eerder paal en perk stellen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:40 schreef Cyan9 het volgende:
Alyona (Alyona) doet ook een duit in het zakje:
[ x ]
Ja, zeker waarquote:Op maandag 13 mei 2024 20:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar die hadden net zoals Israël niet gewonnen omdat men het liedje nou zo geweldig vond, maar om andere redenen.
Zwitserer?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:46 schreef H_T het volgende:
[..]
Nee, maar ze zijn wel Zwitser dan Celine Dion
Ohh nee ik bedoelde dat ik meer tégen Israël ben, mijn gevoelens jegens Oekraïne zijn iets minder fel. Ook al was dat inderdaad ook een onterechte winnaarquote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als er een land is dat dit jaar makkelijk diaspora-votes kon halen, was het Oekraïne wel.
Ja, ik zou zeggen dat 10 ook meer dan genoeg moet zijn, maar ja geld...quote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Strani het volgende:
Ja denk ik ook, vond ik erg goed!quote:Op maandag 13 mei 2024 20:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Simkaartjes uitdelen in Maltaquote:Op maandag 13 mei 2024 20:30 schreef Strani het volgende:
Maar als je het zo stellig stelt. Waarom is de Israëlische delegatie dan wel afgereisd? Want die waren toch vooral met politiek bezig.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:48 schreef Andromache het volgende:
[..]
Beetje een jankverhaal. Ze hebben groot gelijk als EBU in wat ze willen beschermen, maar hoe kan in godsnaam de situatie ontstaan dat hier zo over geëtterd wordt? Je weet waar je voor tekent als artiest. Kom dan niet, je komt met je liedje en met de vlag van je land. Als je politiek wil bedrijven, moet je je verkiesbaar stellen of ergens anders naar toe. Niet naar het ESF; dst wordt toch duidelijk uitgelegd in wat je ondertekent als inzending? Of sluit maar de landen uit die zich niet wensen te gedragen. Veel eerder paal en perk stellen.
Onvoorstelbaar hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen.
Is het niet Zwits, Zwitser, Zwitst? Want het is sowieso een Zwitser land dan Oostenrijk om maar eens wat te noemenquote:
Op zich weleens leuk. Meestal ging dat andersom.quote:
Dat vooral ja. Daarom mag iedereen in de finale ook gewoon stemmen. Terwijl het toch behoorlijk vervuilend is als landen die uit een voting block komen helemaal al hun punten kunnen zetten op het enige land uit dat block dat nog over is.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:50 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja, ik zou zeggen dat 10 ook meer dan genoeg moet zijn, maar ja geld...
O ja zo bedoelde ik hem eigenlijk ookquote:Op maandag 13 mei 2024 20:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op zich weleens leuk. Meestal ging dat andersom.
Zelfde verhaal. Nare lui. Maar bij Israël heb ik wel het idee dat het daar niet zozeer aan de artiest ligt en dat zij misbruikt is voor onzuivere praktijken van haar entourage. Hoe kan dit toch gebeuren? Gedragsregels zijn toch bekend en iedereen moet die toch onderschrijven? Denk ik? Hoop ik? Waarom gebeurt dit dan toch? Stelt de EBU in principe al geen goede kaders, grijpen ze niet goed in waardoor het ontspoort, ligt het aan de deelnemers en delegaties die gewoon vanaf moment 0 schijt hebben aan wat ze ondertekenen? Zeg het maar.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar als je het zo stellig stelt. Waarom is de Israëlische delegatie dan wel afgereisd? Want die waren toch vooral met politiek bezig.
Ik denk dat ik met Zorro meega in Zwitser, Zwitserer, Zwitserst.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Is het niet Zwits, Zwitser, Zwitst? Want het is sowieso een Zwitser land dan Oostenrijk om maar eens wat te noemen
Misbruikt? Hoe dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 20:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zelfde verhaal. Nare lui. Maar bij Israël heb ik wel het idee dat het daar niet zozeer aan de artiest ligt en dat zij misbruikt is voor onzuivere praktijken van haar entourage. Hoe kan dit toch gebeuren? Gedragsregels zijn toch bekend en iedereen moet die toch onderschrijven? Denk ik? Hoop ik? Waarom gebeurt dit dan toch? Stelt de EBU in principe al geen goede kaders, grijpen ze niet goed in waardoor het ontspoort, ligt het aan de deelnemers en delegaties die gewoon vanaf moment 0 schijt hebben aan wat ze ondertekenen? Zeg het maar.
[..]
Ben nu bijVond ik ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We hebben hier slap gelegen om die WTF in de tekst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
Je mag van de zangeres verwachten dat ze zelf toch wel verantwoordelijk is voor haar social media kanalen, dus dat kun je haar ook aanrekenen. Nog even los ervan dat je ook je eigen team terug kan fluiten als ze zich misdragen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:56 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zelfde verhaal. Nare lui. Maar bij Israël heb ik wel het idee dat het daar niet zozeer aan de artiest ligt en dat zij misbruikt is voor onzuivere praktijken van haar entourage. Hoe kan dit toch gebeuren? Gedragsregels zijn toch bekend en iedereen moet die toch onderschrijven? Denk ik? Hoop ik? Waarom gebeurt dit dan toch? Stelt de EBU in principe al geen goede kaders, grijpen ze niet goed in waardoor het ontspoort, ligt het aan de deelnemers en delegaties die gewoon vanaf moment 0 schijt hebben aan wat ze ondertekenen? Zeg het maar.
Dit denk ik sowieso trouwens ook, arm meiskequote:Op maandag 13 mei 2024 20:56 schreef Andromache het volgende:
Maar bij Israël heb ik wel het idee dat het daar niet zozeer aan de artiest ligt en dat zij misbruikt is voor onzuivere praktijken van haar entourage.
Dan hebben ze toch de plank misgeslagen bij het Zwitserleven gevoel.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
Al zou ik ook kunnen leven met Zwitseriger.
Laten we niet vergeten dat ze 20(!) is hè, ik denk dat we Eden echt niet teveel aan kunnen rekenen, die heeft gewoon haar droom in vervulling laten gaan. Ik vraag me überhaupt af in hoeverre er bij haar sprake is geweest van haar team terugfluiten, ik denk dat van haar werd verwacht dat ze gewoon volgzaam is.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je mag van de zangeres verwachten dat ze zelf toch wel verantwoordelijk is voor haar social media kanalen, dus dat kun je haar ook aanrekenen. Nog even los ervan dat je ook je eigen team terug kan fluiten als ze zich misdragen.
Wat betreft politieke uitingen, die zijn er alsnog best vaak tijdens het festival. Punt is dat daar niet altijd even streng tegenop wordt getreden. I Love Belarus en 1944 hadden natuurlijk beiden nooit goedgekeurd mogen worden als inzending. Waarbij het bij die eerste dan nog wel de vraag is waar je de grens legt.
Als de EBU echt consequent zou zijn, dan kun je nog wel tegen delegaties zeggen dat ze wel kunnen bedenken dat iets niet mag. Maar dat zijn ze totaal niet, dus dan krijg je dat er gemor komt dat iets niet mag.
Mwah op zich zijn teksten plaatsen tijdens je live uitvoering, kleding en/of nagels dragen als politieke uiting wel misbruiken van de situatie he. Niet da ik het ermee eens ben dat het niet mag. Maar die regels zijn er wel degelijk, dus misbruik blijft het wel.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misbruikt? Hoe dan?
En goedenavond allen
Of ze zei net als Joost wel meerdere malen nee maar dat werd ook genegeerdquote:Op maandag 13 mei 2024 21:01 schreef Meke het volgende:
[..]
Dit denk ik sowieso trouwens ook, arm meiske
Ik heb nog wel een belangrijke vraag aan jou!!!!quote:Op maandag 13 mei 2024 21:02 schreef Arizona het volgende:
Ik heb al gedoucht en lig in bed. Ben doodmoevolgens mij van de fysio.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:03 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een belangrijke vraag aan jou!!!!
Ik lees net over je nieuwe kat![]()
Misschien komt het nog hoor, maar hebben jullie al een naam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Ze is inderdaad nog erg jong. Maar de kans dat ze over twintig jaar er anders mee omgaan is nog steeds vrij klein.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:03 schreef Meke het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat ze 20(!) is hè, ik denk dat we Eden echt niet teveel aan kunnen rekenen, die heeft gewoon haar droom in vervulling laten gaan. Ik vraag me überhaupt af in hoeverre er bij haar sprake is geweest van haar team terugfluiten, ik denk dat van haar werd verwacht dat ze gewoon volgzaam is.
Nu heb je het toch over Ierland enzo?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah op zich zijn teksten plaatsen tijdens je live uitvoering, kleding en/of nagels dragen als politieke uiting wel misbruiken van de situatie he. Niet da ik het ermee eens ben dat het niet mag. Maar die regels zijn er wel degelijk, dus misbruik blijft het wel.
quote:Op maandag 13 mei 2024 21:05 schreef Arizona het volgende:
[..]Ohhh heeeel cuteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
Je hebt gelijk. Ik dacht je doelde op de andere landen. Maar het ging inderdaad over de zangeres zelf.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu heb je het toch over Ierland enzo?
Ik dacht dat @:Andromache het over haar eigen delegatie (die van Israël dus) had?
Dat klopt.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze is inderdaad nog erg jong. Maar de kans dat ze over twintig jaar er anders mee omgaan is nog steeds vrij klein.
Ik krijg sowieso steeds sterker de indruk dat het in Israël sowieso niet handig is om tegen de stroom in te gaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:08 schreef Arizona het volgende:
Aan de ene kant denk ik, ze is volwassen en ze had er al meteen voor kunnen kiezen om niet een land als Israel te vertegenwoordigen.
Aan de andere kant, als je eenmaal in de mallemolen zit, moet je als 20-jarige wel heeeeel sterk in je schoenen staan tegenover zo’n delegatie.
En misschien geeft ze wel gewoon zero f*cks om Gaza
Ja een vriendin van mij heeft dat gedaan, en bevestigd dat inderdaadquote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso steeds sterker de indruk dat het in Israël sowieso niet handig is om tegen de stroom in te gaan.
Kennen jullie trouwens 'Birthright' trips? Ik hoorde hier gisteren over en heb me er wat in verdiept. Birthright is een organisatie die mensen van buiten Israël met minstens één Joodse ouder reizen naar Israël cadeau geeft om hen meer verbinding te laten voelen met hun afkomst en cultuur. Volgens velen dus pure propaganda. Reizen worden oa gefinancieerd door de Israëlische staat en door rijke Joods-Amerikaanse individuën.
Terugtrekken zou ik inderdaad ook wel te ver vinden om bij een artiest zelf/een delegatie neer te leggen. Dat vond ik ook zo storend bij de oproep tot boycot van Nederlandse artiesten etc. aan Joost om zich terug te trekken. Dat is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn, want die zijn er niet al jaren mee bezig om op dat podium te komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:09 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar ik vind het sowieso in zo'n conflict lastig om land en persoon te verwarrend. Het meedoen van Israël keur ik af om staatsbeleid en daar had de EBU moeten ingrijpen. De delegatie kan daar in principe niets aan doen - net als dat ik van andere individuele deelnemers niet zou verwachten dat ze zich terugtrekken.
Het is alleen ontzettend onfortuinlijk dat toevallig de delegatie dit jaar ook nog eens uit klootzakken bestondDat helpt niet mee om dat van elkaar te scheiden zeg maar
Dat begrijp ik! Het lijkt me inderdaad ook een hele effectieve manier om langdurig steun te blijven genereren over de hele wereld.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:12 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja een vriendin van mij heeft dat gedaan, en bevestigd dat inderdaadZe voelt zich daar achteraf best ongemakkelijk over
Ik had er nog nooit van gehoord. Wel bijzonder… en vanuit Israelisch oogpunt ook slim.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik krijg sowieso steeds sterker de indruk dat het in Israël sowieso niet handig is om tegen de stroom in te gaan.
Kennen jullie trouwens 'Birthright' trips? Ik hoorde hier gisteren over en heb me er wat in verdiept. Birthright is een organisatie die mensen van buiten Israël met minstens één Joodse ouder reizen naar Israël cadeau geeft om hen meer verbinding te laten voelen met hun afkomst en cultuur. Volgens velen dus pure propaganda. Reizen worden oa gefinancieerd door de Israëlische staat en door rijke Joods-Amerikaanse individuën.
Dat klopt. Kritiek binnen Israël levert je namelijk al snel het stempel antisemiet op. Zo is er bijvoorbeeld een filmmaker die een kritische film maakt over de ADL (dus niet eens Israël zelf). En die is aan alle kanten als antisemiet weggezet, ondanks dat die zelf Joods is.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Doen ze overigens ook met Joodse sporters. Die worden gepaaid om voor Israël uit te komen, ook al zijn ze er bij wijze van spreken nooit geweest. Zo hebben ze een behoorlijk goed honkbalteam op de been kunnen brengen.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Het lijkt me inderdaad ook een hele effectieve manier om langdurig steun te blijven genereren over de hele wereld.
Ja preciesquote:Op maandag 13 mei 2024 21:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Terugtrekken zou ik inderdaad ook wel te ver vinden om bij een artiest zelf/een delegatie neer te leggen. Dat vond ik ook zo storend bij de oproep tot boycot van Nederlandse artiesten etc. aan Joost om zich terug te trekken. Dat is lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn, want die zijn er niet al jaren mee bezig om op dat podium te komen.
Beetje hetzelfde als Erik van Muiswinkel die wilde dat de sporters destijds niet naar de Olympische Spelen gingen want slecht land etc.
Ja zeker omdat je echt nog best jong bent als je daarheen gaat. En als je in een totaal niet kritische omgeving opgroeit daarover, is dat ook best moeilijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat begrijp ik! Het lijkt me inderdaad ook een hele effectieve manier om langdurig steun te blijven genereren over de hele wereld.
Welke landen zijn dat?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:23 schreef Redefine het volgende:
Overigens zijn er ook wel andere landen die dit bij 'landgenoten' doet (het 'terug' naar eigen land halen). Maar dat is meestal wel kleinschaliger.
Ik vind dat we dit met Friesland moeten doen!quote:Op maandag 13 mei 2024 21:23 schreef Redefine het volgende:
Overigens zijn er ook wel andere landen die dit bij 'landgenoten' doet (het 'terug' naar eigen land halen). Maar dat is meestal wel kleinschaliger.
Ik kan ze nu niet een, twee, drie opnoemen. Maar heb vaker dergelijke programma's voorbij zien komen. Ging meestal dan om landen met een kleine en sterk vergrijzende bevolking. Dus vooral om het land toekomstbestendiger te maken.quote:
Juist. Ik denk dat die kant van Israël steeds duidelijker wordt. Absurd ook als je bedenkt dat we in 2024 nog steeds te maken hebben met de gevolgen van niet alleen de tweede wereldoorlog maar zelfs de eerste wereldoorlog (toen al werden de eerste stappen gezet richting een Joodse staat).quote:Op maandag 13 mei 2024 21:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat klopt. Kritiek binnen Israël levert je namelijk al snel het stempel antisemiet op. Zo is er bijvoorbeeld een filmmaker die een kritische film maakt over de ADL (dus niet eens Israël zelf). En die is aan alle kanten als antisemiet weggezet, ondanks dat die zelf Joods is.
Verder heb je nog dat een behoorlijk deel van de bevolking van jongs af aan wordt opgevoed met de gedachte dat de hele wereld ze haat. Daar wordt je natuurlijk geen al te vriendelijk persoon van naar de buitenwereld toe. Iets vergelijkbaars zie je dan weer in een aantal van hun buurlanden, maar dan met een ingestampte haat tegen Israël.
Ja okee, meer situaties als in Kroatië waar alle jeugd van het platteland wegtrekt en hun koeien verkoopt?quote:Op maandag 13 mei 2024 21:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik kan ze nu niet een, twee, drie opnoemen. Maar heb vaker dergelijke programma's voorbij zien komen. Ging meestal dan om landen met een kleine en sterk vergrijzende bevolking. Dus vooral om het land toekomstbestendiger te maken.
Nou ja, misschien wil @Strani wel weer terug.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind dat we dit met Friesland moeten doen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |