Ze hadden nog drie landen hoger dan Nederland, wie weet waren dat wel de Finnenquote:
Met diezelfde winnaar dan op plek 6...quote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
We werden trouwens tweede, vlak achter Israël, maar verder alsnog op plek 5 in de running order gezet.
Rraaarrrquote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
We werden trouwens tweede, vlak achter Israël, maar verder alsnog op plek 5 in de running order gezet.
Terecht dat Martin nog maanden nachtmerries aan ons zal hebbenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
Een winnaar en twee nummers twee in de eerste zes van de finale. Alleen in het hoofd van Björkman is dat een gebalanceerde volgorde.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
In het hoofd van Björkmann is het altijd Sesamstraat.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een winnaar en twee nummers twee in de eerste zes van de finale. Alleen in het hoofd van Björkman is dat een gebalanceerde volgorde.
Volgens mij zei Twan eerder in de ding a dong podcast dat zij niet de uitslag weten van de semi's.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
Doe maar effekes wisselen Martin.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Terecht dat Martin nog maanden nachtmerries aan ons zal hebben
Die heeft al genoeg boegeroep gehoord.quote:
Nee, maar Björkman zei dat hij zich baseerde op de bookmakers, en die hadden dit vrij scherp, zeker na het genot bij de RAI.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij zei Twan eerder in de ding a dong podcast dat zij niet de uitslag weten van de semi's.
Dat was alleen SMS meen ik gelezen te hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:09 schreef Strani het volgende:
Trouwens, de zogenaamde stemresultaten van Italië donderdag klopten niet helemaal. Die hadden bijvoorbeeld Albanië als derde staan maar dat was Zwitserland.
De officiële uitslag zullen ze niet weten. Maar ze weten denk ik wel ongeveer wat het geworden is. Waarbij ze bij Europapa met het aantal streams de populariteit wel konden raden.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Volgens mij zei Twan eerder in de ding a dong podcast dat zij niet de uitslag weten van de semi's.
Ah! Dat zou dan kunnen want die percentages lagen wel vrij dicht bij elkaar verder.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat was alleen SMS meen ik gelezen te hebben.
En Israël op plek 6, even debiel voor een land dat 1e in de semi eindigtquote:Op zondag 12 mei 2024 02:05 schreef Em31 het volgende:
Ik begreep waarom je dat zei en vond het heel liefquote:Op zondag 12 mei 2024 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets over dat ik zo blij was jou weer te zien als dikke knuffelbeer. Omdat we op onze eerste meet al een dikke knuffel deelden
Alleen zei ik dat laatste er niet bij![]()
![]()
Owh, fijn!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik begreep waarom je dat zei en vond het heel lief
Begint er nu wel heel erg op te lijken dat ze de focus in deel 1 zoveel mogelijk van Israël wilden afhalen.quote:
We hebben freaky digitale versies gezien van ABBA met daaronder stemmen van 50 jaar later om het nog enger te maken. Het is bij jou ook nooit genoeg hèquote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, dit was toch echt een behoorlijke saaie show?die opening ook, wtf? Alles was underwhelming dit jaar.
Op plek 2 en 6 werden de nrs 1 van de semi's gezet en op plek 5 de nr 2 van semi 2quote:
Denk eens terug aan Björkman die blij was dat Eurovisie terug is in Zweden, dan werd het eindelijk weer eens goed georganiseerd... wow, karma is a bitch.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, dit was toch echt een behoorlijke saaie show?die opening ook, wtf? Alles was underwhelming dit jaar.
Ja waar was Måns Zelmerlöw?quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Em31 het volgende:
Ja eens. Al was de presentatie zelf wel goed. Van de interval en overige acts was eigenlijk alleen die van donderdag echt goed.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Em31 het volgende:
Dit geeft toch wel aan dat Martin ook wel zin had in een paar weken Dubrovnik volgend jaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelukkig doet de EBU niet aan manipulatie.
Het ging wel redelijk vlot uiteindelijk. Maar erg matig inderdaad. Eigenlijk niets memorabels.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Em31 het volgende:
Om daarna naar karaokende oud winnaars te gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:14 schreef Strani het volgende:
[..]
We hebben freaky digitale versies gezien van ABBA met daaronder stemmen van 50 jaar later om het nog enger te maken. Het is bij jou ook nooit genoeg hè
*Österdahlquote:Op zondag 12 mei 2024 02:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Denk eens terug aan Björkman die blij was dat Eurovisie terug is in Zweden, dan werd het eindelijk weer eens goed georganiseerd... wow, karma is a bitch.
Interval in semi 2 was ook prima.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:14 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja eens. Al was de presentatie zelf wel goed. Van de interval en overige acts was eigenlijk alleen die van donderdag echt goed.
Ja, volgend jaar lekker in een Airport hotel in Zürich ofzo. Daar word je niet blij van.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit geeft toch wel aan dat Martin ook wel zin had in een paar weken Dubrovnik volgend jaar.
Dat was eerder Zagreb of Rijeka geweestquote:Op zondag 12 mei 2024 02:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Dit geeft toch wel aan dat Martin ook wel zin had in een paar weken Dubrovnik volgend jaar.
Benieuwd hoeveel landen volgend jaar meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, volgend jaar lekker in een Airport hotel in Zürich ofzo. Daar word je niet blij van.
Donderdag en semi 2 zijn hetzelfde hequote:
Niet voor Martin, die had gewoon een shuttle air service geregeldquote:Op zondag 12 mei 2024 02:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat was eerder Zagreb of Rijeka geweest
Elke dag twee uur heen en twee uur terug zie ik Martin niet zo snel doenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet voor Martin, die had gewoon een shuttle air service geregeld
Misschien het debuut van Kazachstanquote:Op zondag 12 mei 2024 02:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel landen volgend jaar meedoen.
Moet het nog zienquote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Misschien het debuut van Kazachstan![]()
Dan blijft het in elk geval gelijk.
Want ik neem aan dat wij gewoon ROTW worden.
Kan je dan ook nog even uitrekenen hoe een finale-score er in totaal dan had uit kunnen zien? Thanks!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Dit was bij een normale gang van zaken toch wel een mooie jury top 10 geworden.
Ik denk dat onze deelname voor volgend jaar echt nog alle kanten op kan. Net zo als (hopelijk) de EBU.quote:
Ga maar snel, voordat het typen nog verder achteruit gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik moet eens gaan slapen, al calt me dat laatig na bijna 48 uurzo goed als nonstop ESF
Ik zit meer met het beschermen vd Israëlische delegatie na hun pestgedrag naar meerdere landen. Op het ESF dus.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Strani het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds begrip voor de beslissing om Israël mee te laten doen. Ik snap dat de EBU niet als enige Israël kan gaan schorsen als verder geen enkele internationale organisatie (vooral sport) dat doet. Want dan heb je óók weer een shitstorm.
Maar het beschermen van Israël door bijvoorbeeld die juichband heeft bepaald niet geholpen.
Nee natuurlijk niet. Maar dit hele ESF is een vernederend gedrocht geworden, dat er alleen op gericht was Israël niet te laten winnen door de hele show te manipuleren.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Strani het volgende:
Ik heb trouwens nog steeds begrip voor de beslissing om Israël mee te laten doen. Ik snap dat de EBU niet als enige Israël kan gaan schorsen als verder geen enkele internationale organisatie (vooral sport) dat doet. Want dan heb je óók weer een shitstorm.
Maar het beschermen van Israël door bijvoorbeeld die juichband heeft bepaald niet geholpen.
Het scheelde denk ik wel dat ze alleen Servië in hun genre als concurrent hadden. De overige ballads waren toch meer powerballads.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Cyan9 het volgende:
Ik moet trouwens zeggen dat ik heel blij ben dat Portugal weer de top 10 heeft gehaald met een sterk eigenzinnig nummer. Kwam live echt tot leven voor me.
Ik denk zelfs dat het wel wat meer punten dan die 58 waren geworden. Hij was niet live en er was al gezeik. Dat heeft denk ik echt wel een rol gespeeld in de hoeveelheid punten. Misschien niet veel, maar zeker wel wat.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ook dat inderdaad. Israël is op alle vlakken teveel beschermd.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zit meer met het beschermen vd Israëlische delegatie na hun pestgedrag naar meerdere landen. Op het ESF dus.
(Dat is dit dus)quote:Op zondag 12 mei 2024 02:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan je dan ook nog even uitrekenen hoe een finale-score er in totaal dan had uit kunnen zien? Thanks!
Het was sowieso een rotsituatie voor ze, maar ze hadden waarschijnlijk de hoop/verwachting dat het wel mee zou vallen met de stemmen op dat land. Het is gewoon fijn dat Israel niet gewonnen heeft :xquote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Strani het volgende:
De EBU kon er zelf niet zoveel over beslissen, aangezien het aan de leden van de EBU is. En als Duitsland voorstander van deelname van Israël is, dan is het wel een uitgemaakte zaak.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Strani het volgende:
Het lijkt me wel dat juryleden niet op Nederland wilden stemmen “want een diskwalificatie krijg je niet voor niets”quote:Op zondag 12 mei 2024 02:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het wel wat meer punten dan die 58 waren geworden. Hij was niet live en er was al gezeik. Dat heeft denk ik echt wel een rol gespeeld in de hoeveelheid punten. Misschien niet veel, maar zeker wel wat.
Dat is inderdaad niet best meerquote:Op zondag 12 mei 2024 02:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Ga maar snel, voordat het typen nog verder achteruit gaat
Zien we je vaker in deze SC?
Fijne nacht Whiskers!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik moet eens gaan slapen, al calt me dat laatig na bijna 48 uurzo goed als nonstop ESF
Top, ik zal het doorgeven aan degenen onder ons met humor!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet best meer![]()
Wellicht. Ik lees heel soms even mee, en de droge humor soms is echt wel tof
Oh zo, dat is niet echt mogelijk, aangezien een groot aantal landen nooit op Nederland gestemd heeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar met een doorberekende schatting van televote erbij.
Dat denk ik ook wel. Ga je als jury punten geven aan een land waarvan de kans groot is dat die uit de uitslag wordt geschrapt?quote:Op zondag 12 mei 2024 02:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het wel wat meer punten dan die 58 waren geworden. Hij was niet live en er was al gezeik. Dat heeft denk ik echt wel een rol gespeeld in de hoeveelheid punten. Misschien niet veel, maar zeker wel wat.
Dit valt me zó van je tegen hè. Dit is geen kwestie van niet kunnen maar van niet willenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh zo, dat is niet echt mogelijk, aangezien een groot aantal landen nooit op Nederland gestemd heeft.
Nee heel clean en niksig. Hopelijk nu voorlopig ook echt geen Zweedse winst. Zwitserland in ieder geval weer eens wat anders.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het ging wel redelijk vlot uiteindelijk. Maar erg matig inderdaad. Eigenlijk niets memorabels.
Ik kan niet wachten tot je het aan me doorgeeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:24 schreef Strani het volgende:
[..]
Top, ik zal het doorgeven aan degenen onder ons met humor!
Sorry maar alle DM's zijn al verstuurd hoorquote:Op zondag 12 mei 2024 02:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot je het aan me doorgeeft.
Jij ook!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:23 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Fijne nacht Whiskers!Ik denk dat ik vannacht heerlijk slaap, omdat ik morgen geen telefoon moet checken of er nog nieuws is
Niet slechtquote:Op zondag 12 mei 2024 02:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
JE BENT MIJ VERGETEN GIJ MARTIN ÖSTERDAHL!!!!!!!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:24 schreef Strani het volgende:
Degenen hier die gevoel voor humor hebben, hebben zojuist een DM ontvangen.
Daarom, stel Joost had 100+ gehaald bij de jury en 300+ in de televote .... had het nog alle kanten op gekund. Denk zelf niet dat hij had gewonnen, maar een top 3 was het zeker wel geworden.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:24 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Ga je als jury punten geven aan een land waarvan de kans groot is dat die uit de uitslag wordt geschrapt?
We hebben een mooie vijfde startplek voor je gereserveerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
JE BENT MIJ VERGETEN GIJ MARTIN ÖSTERDAHL!!!!!!!
Ik vind dit heel dreigend. Ik vrees dat ik een aanklacht zal moeten indienenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
JE BENT MIJ VERGETEN GIJ MARTIN ÖSTERDAHL!!!!!!!
Fuck een mod, momentje.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:28 schreef Evenstar het volgende:
* Evenstar ziet geen DM en maakt een dreigende beweging
Zeker. En ook dat was wel mooi geweest. Een dergelijke uitslag halen we namelijk zelden. Alleen Heme en Aarde en CATS. Meestal eindigen we zo onderin de de top tien. Of we winnenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarom, stel Joost had 100+ gehaald bij de jury en 300+ in de televote .... had het nog alle kanten op gekund. Denk zelf niet dat hij had gewonnen, maar een top 3 was het zeker wel geworden.
Ook op die startplek ga ik schroeien!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
We hebben een mooie vijfde startplek voor je gereserveerd.
Arcade deed het dacht ik ook wel aardig.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. En ook dat was wel mooi geweest. Een dergelijke uitslag halen we namelijk zelden. Alleen Heme en Aarde en CATS. Meestal eindigen we zo onderin de de top tien. Of we winnen
* Haalt Billy's props weer van het podium en verstuurt een persberichtquote:Op zondag 12 mei 2024 02:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ook op die startplek ga ik schroeien!
5 is mijn lievelingsgetalquote:Op zondag 12 mei 2024 02:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
We weten niet of er echt wat aan de hand is, En misschien komen jullie er na een gesprek wel uit, maar voorlopig schorsen we Billie van deelname aan de SC.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind dit heel dreigend. Ik vrees dat ik een aanklacht zal moeten indienen
Voelt nog steeds niet helemaal echt.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:28 schreef Evenstar het volgende:
Echt iedere keer als ik over de DQ denk moet ik eigenlijk lachen hoe fucking belachelijk het is
Dat lijkt me beter. Ik wil ook eigenlijk geen contact met Billy of met de AVROTROS. Hoewel dat laatste er los van staat.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
We weten niet of er echt wat aan de hand is, En misschien komen jullie er na een gesprek wel uit, maar voorlopig schorsen we Billie van deelname aan de SC.
#FreeBillquote:Op zondag 12 mei 2024 02:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
We weten niet of er echt wat aan de hand is, En misschien komen jullie er na een gesprek wel uit, maar voorlopig schorsen we Billie van deelname aan de SC.
Owjee.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:31 schreef Strani het volgende:
[..]
* Haalt Billy's props weer van het podium en verstuurt een persbericht
Vond ik ook nog steeds één van de leukere liedjesquote:
Ik zie de TR wel tegemoet.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat dacht je. Je startplek is inmiddels geschrapt na je gebaar jegens Strani.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Mangoquote:Op zondag 12 mei 2024 02:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Vond ik ook nog steeds één van de leukere liedjesHoewel Annalisa er natuurlijk eigenlijk had moeten staan.
Lees mijn post nog eens een keerquote:Op zondag 12 mei 2024 02:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Arcade deed het dacht ik ook wel aardig.
Fuck de SC zou Cornald zeggen.quote:
Knap!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:33 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
4 juryleden vonden Nederland de beste in de finale.
Wat moesten zij met de vlag van Grenadaquote:
Als mod word ik wel geacht rationeel te oordelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ow, dat komt dan wel goed! Cyan staat vast aan mijn kant.
Alsof wij na zulke dagen nog zitten te wachten op wat extra modwerkquote:Op zondag 12 mei 2024 02:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar heb je niet veel aan als het officiële statement pas over 8 weken volgt.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ow, dat komt dan wel goed! Cyan staat vast aan mijn kant.
Zat in de visualsquote:Op zondag 12 mei 2024 02:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Wat moesten zij met de vlag van Grenada
Er zitten gewoon tegenstrijdigheden in Redefine. Als jouw post de basis voor een religie zou zijn, heeft het zo veel tegenstrijdigheid dat het over 1000 jaar een miljard volgers zou hebben.quote:
Ohquote:
Dat vind ik erg vervelend voor Strani, maar het is wel zo eerlijk!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als mod word ik wel geacht rationeel te oordelen.
quote:Op zondag 12 mei 2024 02:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh ik heb hem uit pure paniek direct weggeklikt
Akkoord, was vast niet belangrijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Oh ik heb hem uit pure paniek direct weggeklikt
Ik vraag je onze grenzen te respecteren ja??11!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:37 schreef Strani het volgende:
[..]Mijn pijn en angst worden niet serieus genomen
* Pakt z'n telefoon erbij om te filmenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:38 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vraag je onze grenzen te respecteren ja??11!
Nou ja het wordt weleens tijd voor een heb uw naasten echt lief religie. Ook wel een religie die zegt dat zolang mensen zelf gelukkig zijn en anderen niet lastig vallen ze gewoon zelf moeten doen/zijn wat ze willen doen/zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 02:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Er zitten gewoon tegenstrijdigheden in Redefine. Als jouw post de basis voor een religie zou zijn, heeft het zo veel tegenstrijdigheid dat het over 1000 jaar een miljard volgers zou hebben.
United by Redefinequote:Op zondag 12 mei 2024 02:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nou ja het wordt weleens tijd voor een heb uw naasten echt lief religie. Ook wel een religie die zegt dat zolang mensen zelf gelukkig zijn en anderen niet lastig vallen ze gewoon zelf moeten doen/zijn wat ze willen doen/zijn![]()
Nu ik erover nadenk, zal het dan wel geen succes worden.
Bijna Strani, bijna.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja... ik heb inmiddels wel 'snake' gevonden maar dat is niet filmen, toch?
Ow wow. Crown the Redefine?quote:Op zondag 12 mei 2024 02:44 schreef Strani het volgende:
Ondertussen gaan we even naar de Green Room met een tussenstand van de SC top 5 voor deze maand:
1 849 Redefine
2 448 Strani
2 448 Fred_B
4 403 Nattekat
5 351 Moira
Mag ik een eerste reactie van je, @:Redefine ?
Een reactie? Fuck de EBU.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:44 schreef Strani het volgende:
Ondertussen gaan we even naar de Green Room met een tussenstand van de SC top 5 voor deze maand:
1 849 Redefine
2 448 Strani
2 448 Fred_B
4 403 Nattekat
5 351 Moira
Momma, I made itquote:Op zondag 12 mei 2024 02:44 schreef Strani het volgende:
1 849 Redefine
2 448 Strani
2 448 Fred_B
4 403 Nattekat
5 351 Moira
quote:
Dat zou het pas zijn als ze nummer 5 Moira uit de uitslag zouden halen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Fuck FOK! zou het hier dan geloof ik zijn.
Momma, I made itquote:Op zondag 12 mei 2024 02:45 schreef Strani het volgende:
En als we naar het hele subforum kijken:
1 1287 Poepz0r
2 1232 Momo
3 1130 Em31
4 874 Greys
5 849 Redefine
6 838 Fred_B
7 673 NailQueen
8 647 Moira
9 596 H_T
10 572 Nattekat
Hoho, op plek 5 ben je nooit veilig.quote:
Ok, ik zal mijn best moeten gaan doen om überhaupt de top 10 in te gaan komen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:44 schreef Strani het volgende:
1 849 Redefine
2 448 Strani
2 448 Fred_B
4 403 Nattekat
5 351 Moira
Blijf van Moira af hoor!!quote:Op zondag 12 mei 2024 02:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
[..]
Dat zou het pas zijn als ze nummer 5 Moira uit de uitslag zouden halen.
Ik ben slechts deelnemer he, ik ga daar niet overquote:
Ik vermoed dat ik straks weer ogenschijnlijk van de ESF-aardbodem verdwijn tot ergens in februari 2025 ofzoquote:Op zondag 12 mei 2024 02:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar nu doorzetten hè! Er zitten heel veel hongerige wolven op je hielen.
Misschien red je het met de sympathy votes posts.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:47 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, ik zal mijn best moeten gaan doen om überhaupt de top 10 in te gaan komen.
Ik ga dit niet liken want dat vind ik gewoon heel verdrietig Moiraquote:Op zondag 12 mei 2024 02:48 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik straks weer ogenschijnlijk van de ESF-aardbodem verdwijn tot ergens in februari 2025 ofzo
quote:Op zondag 12 mei 2024 02:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ga dit niet liken want dat vind ik gewoon heel verdrietig Moira
Als ze haar hark bij zich heeft kan ze iedereen van zich af houden.quote:
Ik kan de Spaanse koning wel vragen of we Leiden niet weer eens kunnen aanvallen anders?quote:Op zondag 12 mei 2024 02:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Misschien red je het met de sympathy votes posts.
Die zullen wel van Epiales moeten komen, denk ik dan.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Misschien red je het met de sympathy votes posts.
Ik like jouw reactie en dan kunnen anderen ook weer mijne liken zodat we om de zoveel posts dan Bambie's "Fuck the EBU" kunnen likenquote:
Hmm dit lijkt verdacht veel op een pyramidespel. Ik kijk het nog even aan.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik like jouw reactie en dan kunnen anderen ook weer mijne liken zodat we om de zoveel posts dan Bambie's "Fuck the EBU" kunnen liken
Daar heb je een punt.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die zullen wel van Epiales moeten komen, denk ik dan.
Ik heb vandaag onvoldoende interesse in harken en brodenquote:Op zondag 12 mei 2024 02:49 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als ze haar hark bij zich heeft kan ze iedereen van zich af houden.
Zeker met een brood voor de broodnodige energie.
Maar dan zal Spanje niet meer mee mogen doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan de Spaanse koning wel vragen of we Leiden niet weer eens kunnen aanvallen anders?
Dan vraag ik wel onze koning even of hij Halsema zover kan krijgen dat Amsterdam niet weer jullie wapenleverancier wordt.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:49 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan de Spaanse koning wel vragen of we Leiden niet weer eens kunnen aanvallen anders?
Ik heb alsnog wel gewoon je reactie geliked voor de zekerheid. Dat het maar gewoon even duidelijk is.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm dit lijkt verdacht veel op een pyramidespel. Ik kijk het nog even aan.
Een soort infinity loop met "Fuck the EBU". Erg mooi.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik like jouw reactie en dan kunnen anderen ook weer mijne liken zodat we om de zoveel posts dan Bambie's "Fuck the EBU" kunnen liken
Snapjequote:Op zondag 12 mei 2024 02:51 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Een soort infinity loop met "Fuck the EBU". Erg mooi.
Misschien dan gelijk maar afkorten naar FEBU.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:51 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Een soort infinity loop met "Fuck the EBU". Erg mooi.
Dit is nieuw, is er iets gebeurd?quote:Op zondag 12 mei 2024 02:50 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik heb vandaag onvoldoende interesse in harken en broden
quote:Op zondag 12 mei 2024 02:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit is nieuw, is er iets gebeurd?
Heeft een harkenverkoper je laatste brood gestolen?
Leuk die jeugdfoto van Nemo.quote:
Erg matig.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:55 schreef Redefine het volgende:
Alle liedjes zijn nu weer geweest, nu is dan ABBA er weer. Echt een unaniem belachelijk goed idee wat ze daarvoor hadden.
Ik ken dat kind niet, is dat een neefje van je?quote:
Vooral dat ze ABBA alle dagen wel om de vijf minuten hebben genoemd. Om dan te komen met die gare Avatars, die dan slecht ingesproken zijn en niet eens synchroonquote:
Zo moeilijk zou het toch niet geweest zijn om een van Abba leden te strikken? Een van de mannen (Bjorn?) zat vorig jaar ook in een interval act.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:55 schreef Redefine het volgende:
Alle liedjes zijn nu weer geweest, nu is dan ABBA er weer. Echt een unaniem belachelijk goed idee wat ze daarvoor hadden.
Je zou denken van niet nee. Maar blijkbaar was het toch teveel werk.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zo moeilijk zou het toch niet geweest zijn om een van Abba leden te strikken? Een van de mannen (Bjorn?) zat vorig jaar ook in een interval act.
Was dan vol voor een door een oud winnaars gezongen ABBA medley gegaan. Heel cheesy, maar beter dan dit.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Vooral dat ze ABBA alle dagen wel om de vijf minuten hebben genoemd. Om dan te komen met die gare Avatars, die dan slecht ingesproken zijn en niet eens synchroonOm daarna dan die oud winnaars het te laten zingen alsof je naar Eurovision In Concert zit te kijken ofzo
het stond groot op nos.nl , belachelijke kop en werkt juist als een rode lap op een stier, dit heeft Nemo niet nodigquote:Op zondag 12 mei 2024 03:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maarehm, als je dit liedje hoort, met echt hele goede zang, goede rap, etc ... hoezo halen zoveel mensen het dan in hun hoofd dat dit wint omdat deze persoon non-binair is?!
Ik snap daar echt niet veel van.
Onze "extreem-linkse" "staats-omroep"?quote:Op zondag 12 mei 2024 03:04 schreef Andromache het volgende:
[..]
het stond groot op nos.nl , belachelijke kop.
Was met Conchita ook zoquote:Op zondag 12 mei 2024 03:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Maarehm, als je dit liedje hoort, met echt hele goede zang, goede rap, etc ... hoezo halen zoveel mensen het dan in hun hoofd dat dit wint omdat deze persoon non-binair is?!
Had Måns 'Take a chance on me' laten zingen. Dat zou nog een leuke zelfspot zijn geweest.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Was dan vol voor een door een oud winnaars gezongen ABBA medley gegaan. Heel cheesy, maar beter dan dit.
Pff ja, die nacht hier weet ik nog wel.quote:
quote:Op zondag 12 mei 2024 03:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ja, daarvan zie je nu nog dat die gerekend wordt tot een van de politieke winnaars. Terwijl het gewoon een perfecte - maar wel voor ons zure - eurovisieact was met goede visuals, zang, uithalen.quote:
Ja, misschien nog een tandje heftiger omdat wij er 2e onder waren, en mensen vonden dat ons de winst door de neus was geboord omdat het niet mogelijk zou kunnen zijn dat RLAP een beter nummer was dan CATS, dus dan móést het wel vanwege 'man-met-baard-circus' zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Pff ja, die nacht hier weet ik nog wel.
Was niet gezellig meer wat er hier allemaal binnen kwam walsen om weet ik wat te spuien.
Hmm, heeft ook met tijdsgeest te maken. Het is moeilijk om een nummer uit 2024 in een scenario van 10 jaar geleden te plaatsen. Dat maakt het voor mij altijd lastig om dat te vergelijken.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Overigens was Nemo in bijna alle opzichten beter dan Conchita Wurst imho, maar dat terzijde.
Precies. Meen me ook nog te herinneren dat (kwam dag ofzo erna) in de kijkcijfers te zien was dat veel mensen in Nederland alleen rond de tijd dat Nederland optrad hadden gekeken en ik weet zeker dat daar veel figuren bijzaten die hier toen binnen kwamen stormen. Gewoon niks anders dan ons optreden zien en dan komen klagen dat er een onterechte winnaar is want whatever...quote:Op zondag 12 mei 2024 03:12 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja, misschien nog een tandje heftiger omdat wij er 2e onder waren, en mensen vonden dat ons de winst door de neus was geboord omdat het niet mogelijk zou kunnen zijn dat RLAP een beter nummer was dan CATS, dus dan móést het wel vanwege 'man-met-baard-circus' zijn.
Goede performance, prima nummer en de betekenis van het nummer bij de vormen van zingen (mannelijk en vrouwelijk.. de dualtiteit waar de artiest zelf ook mee te maken heeft, pastte prima allemaal.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Haha, ja, dat vind ik eerlijk gezegd bizar. Daar zat het publiek imo dichter bij een "echte" score met hun 0 dan de jury. Ik snap die jury totaal niet. Maar hey, misschien kunnen de excuses dat het aan de Brexit zou liggen dan weer een jaartje uitgesteld worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Goede performance, prima nummer en de betekenis van het nummer bij de vormen van zingen (mannelijk en vrouwelijk.. de dualtiteit waar de artiest zelf ook mee te maken heeft, pastte prima allemaal.
Dat Engeland niet onderaan is geindigd is verbazingwekkender
quote:Op zondag 12 mei 2024 03:19 schreef SiGNe het volgende:
Dat Engeland niet onderaan is geindigd is verbazingwekkender
Ja, als een non-binair de beste act heeft is dat wel logisch he.quote:
En eens moet de eerste keer zijn, dus in die zin was het idd onvermijdelijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:24 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Waarom is dat natuurlijk? Dit is pas voor het eerst.
Jury let op het hele plaatje, zang, dans,draaibaarheid op de radio, e.d.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Haha, ja, dat vind ik eerlijk gezegd bizar. Daar zat het publiek imo dichter bij een "echte" score met hun 0 dan de jury. Ik snap die jury totaal niet. Maar hey, misschien kunnen de excuses dat het aan de Brexit zou liggen dan weer een jaartje uitgesteld worden.
Ik nu ook wel, toch even opgezocht. Noorwegen onderaan, Duitsland bijna in de top 10, dit jaar is echt in alles vreemd verlopen.quote:
Noorwegen had opzich nog best een goed nummer, beetje within temptation..quote:Op zondag 12 mei 2024 03:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik nu ook wel, toch even opgezocht. Noorwegen onderaan, Duitsland bijna in de top 10, dit jaar is echt in alles vreemd verlopen.
Ik weet niet, ik vond Duitsland wel stembaar, Noorwegen gewoon weinig onderscheidend. Niet slecht ofzo, maar ook niet overtuigend. Duitsland had wel persoonlijkheid. Vooraf niet zo ingeschat, maar achteraf ook weer niet heel gek ... afgezien dus die jurypunten voor het VK.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Noorwegen had opzich nog best een goed nummer, beetje within temptation..
En Finland ook weinig punten terwijl die een vrolijk, grappig nummer hadden.. entertainment..
Finland had ik wel hoger verwacht, maar ben er niet direct rouwig om dat ze hier staan eerlijk gezegd.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Noorwegen had opzich nog best een goed nummer, beetje within temptation..
En Finland ook weinig punten terwijl die een vrolijk, grappig nummer hadden.. entertainment..
Bij het nummer dan Duitsland had ik het idee dat ze weer een gasdeal met Rusland hadden geslotenquote:Op zondag 12 mei 2024 03:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vond Duitsland wel stembaar, Noorwegen gewoon weinig onderscheidend. Niet slecht ofzo, maar ook niet overtuigend. Duitsland had wel persoonlijkheid.
Een topper was 't niet mar ik had ze meer in de middenmoot verwacht.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Finland had ik wel hoger verwacht, maar ben er niet direct rouwig om dat ze hier staan eerlijk gezegd.
Ja, was toch een beetje de enige funny act die er nog in zat en meestal is daar toch wel meer publiek voor.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een topper was 't niet mar ik had ze meer in de middenmoot verwacht.
Haha, mooie vergelijking.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij het nummer dan Duitsland had ik het idee dat ze weer een gasdeal met Rulsand hadden gesloten![]()
Dat nummer van Noorwegen doet 't op een festival vast goed.
(al is het niet mijn soort muziek, ik hou meer van techno (melodic techno, intelligent teechno, weet ik veel hoe het tegenwoordig heet.. de wat meer doordachte nummers in elk geval en niet simpel boem boem boem boem (vierkwartsmaat)
Mijn favoriet is Orbital, ook een erg goede festival band (ze spelen altijd live)quote:Op zondag 12 mei 2024 03:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Haha, mooie vergelijking.
Maar ehm, ja, ik ben het met je eens dat Noorwegen het waarschijnlijk beter doet buiten Eurovisie. En ik luister Eurovisie muziek normaal ook niet hoor. Meer alternatief/prog metal, onlangs beland op deze live versie wat ik niet los kan laten ....
quote:Silvester Belt, de zanger die namens Litouwen aan het Eurovisie Songfestival meedeed, heeft zich op X uitgelaten over zijn optreden in de finale. De zanger moest direct na Israël het podium op en noemt dat "traumatisch".
Kun je na gaan hoe het was voor de Israelische zangeres.quote:Op zondag 12 mei 2024 04:03 schreef SiGNe het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)tische-ervaring.html
[..]
[ x ]
Die is bij het junior songfestival ook al eens uitgekomen voor Rusland, die is wel wat gewend..quote:Op zondag 12 mei 2024 04:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kun je na gaan hoe het was voor de Israelische zangeres.
2014 was een heel andere tijd ja. Kijk wat er toen meedeed. Het rattenwiel, de tweeling uit Rusland, Valentina met haar Maybe. Balkanballads.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hmm, heeft ook met tijdsgeest te maken. Het is moeilijk om een nummer uit 2024 in een scenario van 10 jaar geleden te plaatsen. Dat maakt het voor mij altijd lastig om dat te vergelijken.
Ik vond de winst van Conchita destijds ook maar matig te verkroppen. Ik vond die baard een gimmick en ik trok dat theatrale gedoe tussendoor ook slecht. Ze deed net alsof ze de eerste LGBT-act was die succes had op het ESF man. Het was allemaal wel erg overdreven.quote:Op zondag 12 mei 2024 03:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, daarvan zie je nu nog dat die gerekend wordt tot een van de politieke winnaars. Terwijl het gewoon een perfecte - maar wel voor ons zure - eurovisieact was met goede visuals, zang, uithalen.
Ach ja als het Kroatië was geworden dan was het een Oostblokfeestje. Indien Ierland dan was het een freakshow. Het is toch nooit goed.quote:
Altijd al vertrouwen gehad in Koeman.quote:
Ik voorzie een DSQ want er is vast wel een oranje speler die een dreigende beweging maaktquote:
Vind ik lafjes van haar. Als je andere lezing van de gebeurtenissen hebt, kom er dan mee naar buitenquote:Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net een stuk liveblog terug gelezen over de finale.
Blijkbaar dat de cameravrouw een andere lezing over het voorval met Joost, maar wat die lezing dan is, komt niet naar buiten.
Mooi dat het leuk wasquote:Op zondag 12 mei 2024 08:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Goed feestje in Leeuwarden. Lekker genoten.
Luctor jij mag niet meer meedoen aan het badmintontoernooi. Je hebt volgens de wedstrijdleiding iets heel ergs gedaan. Wat precies zeggen we niet, maar je bent wel DSQ.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net een stuk liveblog terug gelezen over de finale.
Blijkbaar dat de cameravrouw een andere lezing over het voorval met Joost, maar wat die lezing dan is, komt niet naar buiten.
Er is veel Europapa gedraaid in verschillende versies.quote:
Ja, dat vind ik ook. Maar ook lafjes dat ze totaal geen contact met de avrotros wilde hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vind ik lafjes van haar. Als je andere lezing van de gebeurtenissen hebt, kom er dan mee naar buiten
Het subforum is het hele jaar open. En dit topic, de slowchat, is het hele jaar actief om te praten over ESF maar ook andere zaken (zie de OP)quote:Op zondag 12 mei 2024 08:53 schreef Fretwork het volgende:
Blijft dit subtopic open voor de aftermath?
Ok. Ik ben toch nog herstellende van een blessure, dus komt wel goed uit.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Luctor jij mag niet meer meedoen aan het badmintontoernooi. Je hebt volgens de wedstrijdleiding iets heel ergs gedaan. Wat precies zeggen we niet, maar je bent wel DSQ.
Ja, zal te maken hebben met het politieonderzoek, maar wel heel zwak van de EBU om dan wel te teasen.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Maar ook lafjes dat ze totaal geen contact met de avrotros wilde hebben.
Dan ben je voor mij gewoon af.
Daar hebben ze gele en rode kaarten voor uitgevonden in het voetbal.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik voorzie een DSQ want er is vast wel een oranje speler die een dreigende beweging maakt
De oplossing van AvroTros voorstelde was prima geweest en had weinig gedoe opgeleverdquote:Op zondag 12 mei 2024 08:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook. Maar ook lafjes dat ze totaal geen contact met de avrotros wilde hebben.
Dan ben je voor mij gewoon af.
In de F1 kennen ze wel een dsqquote:Op zondag 12 mei 2024 08:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar hebben ze gele en rode kaarten voor uitgevonden in het voetbal.
ESF is tegenwoordig permanent open.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:53 schreef Fretwork het volgende:
Blijft dit subtopic open voor de aftermath?
Gewoon een tijdstraf geven. Tussen het refrein en het hakken even 10 seconden stoppen.quote:
Wij schakelen over naar Douwe Bob.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon een tijdstraf geven. Tussen het refrein en het hakken even 10 seconden stoppen.
Of een gridstraf. Als laatste optreden.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon een tijdstraf geven. Tussen het refrein en het hakken even 10 seconden stoppen.
quote:Op zondag 12 mei 2024 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar jongens, dat podium was dus tóch een teken hè 🇨🇭
Een dreigende beweging richting het doel.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik voorzie een DSQ want er is vast wel een oranje speler die een dreigende beweging maakt
Straks delen ze nog trappen uitquote:Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een dreigende beweging richting het doel.
Dit kan niet meer misgaan!quote:
Inderdaad. Vooral omdat het incident zulke verstrekkende gevolgen heeft gehad voor iemand, ben je m.i. moreel verplicht om uit de doeken te doen wat er dan precies voor ernstigs gebeurd is in jouw ogen. Maar ik neem dat de EBU het meest kwalijk, eigenlijk. Die diskwalificeren, zeggen dat de versie van AvroTros niet klopt, maar vertellen niet hoe het volgens hen dan echt zit. Dat kan niet, maar ze doen het wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vind ik lafjes van haar. Als je andere lezing van de gebeurtenissen hebt, kom er dan mee naar buiten
Dit is wel mooi optimistisch, denken dat onze spelers het doel kunnen vinden om er een beweging naar te kunnen maken.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Een dreigende beweging richting het doel.
quote:Op zondag 12 mei 2024 09:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit is wel mooi optimistisch, denken dat onze spelers het doel kunnen vinden om er een beweging naar te kunnen maken.
Misschien krijgen ze wel training van Martin Österdahl. Geen dreigende bewegingen!quote:Op zondag 12 mei 2024 09:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit is wel mooi optimistisch, denken dat onze spelers het doel kunnen vinden om er een beweging naar te kunnen maken.
Maar hoe vaak is dat voorgekomen dat een heel team vooraf is gediskwalificeerd?quote:
McLaren werd eens geschrapt uit het kampioenschap. Grosjean werd gediskwalificeerd voor een race.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar hoe vaak is dat voorgekomen dat een heel team vooraf is gediskwalificeerd?
Vergeleken met de EBU is de FIA een hele eerlijke, doorzichtige organisatie qua beleid. Dat wil toch wat zeggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
McLaren werd eens geschrapt uit het kampioenschap. Grosjean werd gediskwalificeerd voor een race.
Magnussen is ook bezig om een DSQ binnen te halen.
Ricky?quote:Op zondag 12 mei 2024 08:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er is veel Europapa gedraaid in verschillende versies.
Niks van de intervalacts meegekregen, want de live uitzending werd onderbroken. Dus werd er gelijk Europapa ingezet + andere ESF klassiekers. Lokale zanger van Leeuwarden kwam ook nog optreden.
Dit vind ik mooiquote:
Of hen had door het boegeroep nauwelijks door dat hen al punten kreegquote:Op zondag 12 mei 2024 10:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit vind ik mooi![]()
Wel lief ook van Nemo dat hij zich inhoudt
HEN!! Ik doe dit per ongeluk telkens foutquote:Op zondag 12 mei 2024 10:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit vind ik mooi![]()
Dat is wel eens voorgekomen, maar dan had het team ook duidelijk wat gedaan. HRT mocht een paar races niet starten omdat ze te langzaam waren in de kwalificatie bijvoorbeeld. Michael Schumacher moest een paar races missen omdat hij een zwarte vlag negeerde en lekker door bleef rijden. BAR moest een paar races missen omdat ze stiekem een tweede benzinetank hadden die niet was geleegd toen het gewicht van de auto werd gemeten bij een controle terwijl dat wel had gemoeten. Tyrrell is een jaar uir het kampioenschap gegooid toen bleek dat ze stiekem loden balletjes in de auto deden bij de pitstop om na afloop het minimumgewicht te halen. Allemaal prima en duidelijke redenen om iemand niet te laten starten.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar hoe vaak is dat voorgekomen dat een heel team vooraf is gediskwalificeerd?
Voor mij is het ook zeker nog geen automatismequote:Op zondag 12 mei 2024 10:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
HEN!! Ik doe dit per ongeluk telkens fout
Volgend jaar Danny Vera sturenquote:Op zondag 12 mei 2024 10:16 schreef NailQueen het volgende:
Deze week was een grote rollercoaster. Gelukkig zijn we geland met de juiste winnaar
Hij heeft de top 10 van de televote gehaald. Daar mag hij trots op zijn. En ik heb op hem staan dansen!quote:Op zondag 12 mei 2024 10:14 schreef aarontje112 het volgende:
Deze zal vast al voorbij zijn gekomen, maar wat een verschrikking moet het zijn geweest voor veel kandidaten:
[ x ]
Je ziet hen op het eind nog wel reageren, misschien hoorden zijn ook niets door al het gejoel.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dit vind ik mooi![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
ik denk inderdaad dat het geboe te veel is en dat het bij Nemo niet duidelijk was dat de 12 voor Zwitserland warenquote:Op zondag 12 mei 2024 10:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je ziet [hen] op het eind nog wel reageren, misschien hoorden zijn ook niets door al het gejoel.
Ik ookquote:Op zondag 12 mei 2024 10:15 schreef Arizona het volgende:
[..]
HEN!! Ik doe dit per ongeluk telkens fout
Wat ze nu min of meer zeggen is; “Wij hebben het recht om deelnemers zonder opgave van redenen te diskwalificeren”. Het is daarmee een organisatie die wat aan facisme doet denken. ESF is toch een “liedjes”festival voor het volk en om Europa te verenigen. Nou, het is ze dit jaar mooi gelukt. Zonder opgave van reden een act, en daarmee een heel land, diskwalificeren.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Vooral omdat het incident zulke verstrekkende gevolgen heeft gehad voor iemand, ben je m.i. moreel verplicht om uit de doeken te doen wat er dan precies voor ernstigs gebeurd is in jouw ogen. Maar ik neem dat de EBU het meest kwalijk, eigenlijk. Die diskwalificeren, zeggen dat de versie van AvroTros niet klopt, maar vertellen niet hoe het volgens hen dan echt zit. Dat kan niet, maar ze doen het wel.
Ik denk het ook, als het meeviel, maar de EBU alsnog niet toegeeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:22 schreef NailQueen het volgende:
Ik weet niet meer of ik het gisteren al gezegd heb maar ik denk dat we volgend jaar meedoen in de rest of the world vote.
Ik had liever de nummer 2 als winnaar gehad, maar dat had ik ook vorig jaar en in 2021 (en vast nog wel een paar keer)quote:Op zondag 12 mei 2024 10:16 schreef NailQueen het volgende:
Deze week was een grote rollercoaster. Gelukkig zijn we geland met de juiste winnaar
Hakkinen, Schumacher en Irvine, ofwel zo’n beetje de hele top van 1998, kregen allemaal in hetzelfde seizoen een race strafquote:Op zondag 12 mei 2024 10:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat is wel eens voorgekomen, maar dan had het team ook duidelijk wat gedaan. HRT mocht een paar races niet starten omdat ze te langzaam waren in de kwalificatie bijvoorbeeld. Michael Schumacher moest een paar races missen omdat hij een zwarte vlag negeerde en lekker door bleef rijden. BAR moest een paar races missen omdat ze stiekem een tweede benzinetank hadden die niet was geleegd toen het gewicht van de auto werd gemeten bij een controle terwijl dat wel had gemoeten. Tyrrell is een jaar uir het kampioenschap gegooid toen bleek dat ze stiekem loden balletjes in de auto deden bij de pitstop om na afloop het minimumgewicht te halen. Allemaal prima en duidelijke redenen om iemand niet te laten starten.
Er is nog geen team geweest dat niet mocht starten omdat de coureur op weg naar de race door rood reed.
Ik had ook gehoopt dat hij zich niet gekwalificeerd hadquote:Op zondag 12 mei 2024 10:14 schreef aarontje112 het volgende:
Deze zal vast al voorbij zijn gekomen, maar wat een verschrikking moet het zijn geweest voor veel kandidaten:
[ x ]
Ik denk dat het wel echt is. Israël was duidelijk niet populair in de zaal, dus dan snap ik best extra gejuich als duidelijk wordt dat ze sowieso niet gaan winnenquote:Op zondag 12 mei 2024 10:27 schreef Nizno het volgende:
[ x ]
zal dit echt zijn geweest dat het juichen luider werd toen ze door hadden dat Oekraïne voorbij Israël was?
of is het gewoon een microfoondingetje geweest?
Why not?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat hij zich niet gekwalificeerd had
De inzendingen die in de semi niet door waren waren stuk voor stuk slechter. Uit beide semis miste ik alleen Tsjechië en misschien Maltaquote:Op zondag 12 mei 2024 10:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik had ook gehoopt dat hij zich niet gekwalificeerd had
Niets is zeker meer.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:27 schreef Nizno het volgende:
[ x ]
zal dit echt zijn geweest dat het juichen luider werd toen ze door hadden dat Oekraïne voorbij Israël was?
Arrows 2002 herinner ik me vooral die farce van een kwalificatie vlak voor de stekker eruit ging. Expres te langzaam zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hakkinen, Schumacher en Irvine, ofwel zo’n beetje de hele top van 1998, kregen allemaal in hetzelfde seizoen een race straf
Overigens is dat laatste volgens mij ook eens gebeurd, bij Arrows in 2002. Eentje reed door rood en eentje stapte te laat in de reserve auto
Dit klinkt wel als een publiek dat in juichen uit barst en niet als een volume dat omhoog gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 10:27 schreef Nizno het volgende:
[ x ]
quote:Op zondag 12 mei 2024 10:52 schreef NailQueen het volgende:
Hadden we al gezegd dat @:ESF1Gamer en ik in het 8 uur journaal zaten?
Oekraine was gewoon een heel goed lied en zendt eigenlijk altijd kwaliteit. Enige probleem is dat het liedje van Oekraine vaak een beetje hetzelfde is.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Laten we eerlijk zijn. Al die sympathiestemmen voor Oekraïne zijn net zo goed kut als Israël dat de televote kaapt. Zo bijzonder was dat nummer niet.
quote:Op zondag 12 mei 2024 10:52 schreef NailQueen het volgende:
Alleen op de achtergrond of ook aan het woord?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:52 schreef NailQueen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |