Waarom zou de avrotros dan liegen lieve Zaquote:Op zondag 12 mei 2024 08:28 schreef Za het volgende:
Het hele verhaal is een leugen.
De afspraak dat Joost niet gefilmd mocht worden nadat hij van het podium kwam, want emotioneel, aanstoot neemt wanneer een persoon dat toch doet.
Hieronder beelden van nadat hij van het podium komt, Joost is vriendelijk tegen alle camera figuren die daar staan, groet hen, schud hen de hand en legt niemand een strobreed in de weg hem te filmen:
[ x ]
Er staat overal bewaking en de camera lui staan achter een hek, een "bedreiging" zou door talloze mensen zijn vastgelegd. Het is allemaal onzin.
Op basis van deze beelden, waarop inderdaad niets gebeurt, valt niks te zeggen. Er waren nog genoeg andere momenten waarop er eventueel wel wat gebeurd zou kunnen zijn.quote:
Had me gezien de huidige cijfers inderdaad heel reeel geleken.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:32 schreef Em31 het volgende:
Ik denk dat we uiteindelijk vijfde waren geworden. Maarja, we zullen het nooit weten.💔
Dat hij er zin in had… maar wel goed hem daar te zienquote:Op zondag 12 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:
Joost was nog in de Euroclub gisteravond
[ x ]
[ x ]
???
Geen idee, het is een gedrocht van een verhaal.quote:
Kan je je er misschien een voorstelling bij maken dat dit gaat over wanneer hij de zaal uit is?quote:Op zondag 12 mei 2024 08:38 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee, het is een gedrocht van een verhaal.
Je ziet hem hier zelf na het optreden van het podium komen.
Zie jij iemand die een afspraak heeft niet gefilmd te worden direct nadat hij het podium van het podium komt en daar aanstoot aan neemt wanneer dat wel gebeurd?
Ja inderdaadquote:Op zondag 12 mei 2024 08:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat hij er zin in had… maar wel goed hem daar te zien
Klopt het gaat gewoon om beelden achter de schermen, die werden van elke artiest gedeeld. Ze kwamen door een deur en dan zag je de eerste reactie. Joost heeft daar moeten rennen om op tijd in de greenroom te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je je er misschien een voorstelling bij maken dat dit gaat over wanneer hij de zaal uit is?
Iedereen begrijpt dat hij voor het oog van de hele zaal gewoon gefilmd kan worden, ik kan me voorstellen dat als je die zaal uit bent, je je gameface wel even wil laten zakken en niet gefilmd wil worden.
Er is hier geen incident en hier mag duidelijk nog gefilmd worden. Zou het dan A) een complot zijn of B) over een later moment gaan waar hij afgesproken heeft niet gefilmd te willen worden en waar een incident uit voortvloeit?
HET IS EEN COMPLOTquote:Op zondag 12 mei 2024 08:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kan je je er misschien een voorstelling bij maken dat dit gaat over wanneer hij de zaal uit is?
Iedereen begrijpt dat hij voor het oog van de hele zaal gewoon gefilmd kan worden, ik kan me voorstellen dat als je die zaal uit bent, je je gameface wel even wil laten zakken en niet gefilmd wil worden.
Er is hier geen incident en hier mag duidelijk nog gefilmd worden. Zou het dan A) een complot zijn of B) over een later moment gaan waar hij afgesproken heeft niet gefilmd te willen worden en waar een incident uit voortvloeit?
Je hebt helemaal gelijk. Ik vraag me ook af of Joost Klein echt bestaat. Ik denk dat het een pak is en lil kleine erin zit, het zat in de naam h we hadden het kunnen weten.quote:
Maar wanneer hij de zaal uit is, is hij in de green room. De afspraak was letterlijk niet gefilmd nadat hij van het podium afkomt, volgens zeggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:42 schreef timmmmm het volgende:
Dat filmpje is gemaakt bij aftocht van het podium in de zaal zelf tussen de fans. Wat er backstage is gebeurd wanneer hij de zaal uit is weten we niet. Het enige wat je uit dat filmpje kunt opmaken is dat hij wel goed gestemd is na zijn optreden.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:38 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee, het is een gedrocht van een verhaal.
Je ziet hem hier zelf na het optreden van het podium komen.
Zie jij iemand die een afspraak heeft niet gefilmd te worden nadat hij van het podium komt en daar aanstoot aan neemt wanneer dat wel gebeurd?
Ik vind het wat te vroeg. Kan je me vanavond als ik dronken ben nog eens bevragen over je complottheorien dat de AVROTROS en de EBU dit verzonnen hebben? Dan heb ik meer zin om erin mee te gaan en je belachelijk te makenquote:Op zondag 12 mei 2024 08:49 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wanneer hij de zaal uit is, is hij in de green room. De afspraak was letterlijk niet gefilmd nadat hij van het podium afkomt, volgens zeggen.
Er zijn wat meer beelden van het pad dat ze lopen vanaf het podium naar de green room, tussen publiek en camera mensen, een zigzag pad, met hekken en overal bewaking.
Hij lijkt dit uiterst vriendelijk te ondergaan.
OK, dus achter die deur stond elke keer diezelfde vrouw? En hij rende ook nog. Het is wat allemaal.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:44 schreef Em31 het volgende:
het gaat gewoon om beelden achter de schermen, die werden van elke artiest gedeeld. Ze kwamen door een deur en dan zag je de eerste reactie. Joost heeft daar moeten rennen om op tijd in de greenroom te zijn.
Ik kan niet wachten, wat een spektakel zal dat zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:51 schreef timmmmm het volgende:
Dan heb ik meer zin om erin mee te gaan en je belachelijk te maken
Dan slaat hij om als een blad aan de boom, en volgen fysieke aanvallen en bedreigingen aan het adres van dames welke aangifte en diskwalificatie waardig zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:51 schreef libranl het volgende:
Dat filmpje is gemaakt bij aftocht van het podium in de zaal zelf tussen de fans. Wat er backstage is gebeurd wanneer hij de zaal uit is weten we niet. Het enige wat je uit dat filmpje kunt opmaken is dat hij wel goed gestemd is na zijn optreden.
Mooi. Peter Schouten kom er maar in.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
After being CLEARED of ridiculous allegations
???
Ik begrijp jou geloof ik niet helemaal meerquote:Op zondag 12 mei 2024 08:58 schreef Za het volgende:
[..]
Dan slaat hij om als een blad aan de boom, en volgen fysieke aanvallen en bedreigingen aan het adres van dames welke aangifte en diskwalificatie waardig zijn.
quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zo zal het niet zijn.
Joost zal (denk ik) zich niet tam op de 17e plek laten wegzetten.
Zijn zangcarrire is reeds verzekerd in Europa en daarbuiten, hij zal hier weggaan als een koning.
Degene wiens droom het zijn hele leven was hier te staan zonder zich te conformeren, met een groep vrijdenkende, intellectuele kunstenaars om zich heen.
Ik zie het niet gebeuren dat hij straks met hen in de Green Room zit om te aanschouwen hoe Zwitserland of wie dan ook wint. Eerder een diskwalificatie wegens het breken van de ESF etiquette oid.
Ah, eindelijk. Tijdreizen bestaat!quote:Op zondag 12 mei 2024 09:06 schreef libranl het volgende:
[..]
Ik begrijp jou geloof ik niet helemaal meerVoor semi 2 zit je nog te verkondigen dat je het ziet gebeuren dat Joost zelf ervoor zal zorgen dat hij wordt gediskwalificeerd. En nu is het weer diskwalificatie door een complot? Je spreekt jezelf tegen.
(Los daarvan heb je wel een vooruitziende blik dat hij -als eerste deelnemer ooit- zou worden gediskwalificeerd. Daarvoor credits)
[..]
ow zo klein... daar zal niemand bij de EBU een traan om hebben gelaten.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:38 schreef TDHS het volgende:
[..]
Ik ga even kijken of ik vanaf de TV een scherpere image kan krijgen, maar hier het moment.
[ afbeelding ]
die was erg goed hoorbaar, je kon niet horen naar wie de 12 punten van NL gingen en wat hij voor het puntengeven te vertellen had was ook gebarentaal voor nodig.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
maar de afkeur richting Osterdahl en co was er zeer breed.
Dat was wel genieten.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
die was erg goed hoorbaar, je kon niet horen naar wie de 12 punten van NL gingen en wat hij voor het puntengeven te vertellen had was ook gebarentaal voor nodig.
Wie was de puntengever voor NL nu?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
die was erg goed hoorbaar, je kon niet horen naar wie de 12 punten van NL gingen en wat hij voor het puntengeven te vertellen had was ook gebarentaal voor nodig.
quote:Op zondag 12 mei 2024 09:23 schreef HiZ het volgende:
Ik hoop dat hij deze ellende snel achter zich kan laten. Na die farce van 2023 en de absolute shit show van 2024 weet ik wel dat ik in mei 2025 voor het eerst sinds de vuurwerkramp niets plan rondom Eurovisie.
Werd door Petra zelf opgenoemd.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie was de puntengever voor NL nu?
Ik zag iemand met een koptelefoon op iets heel snel over twelve points zeggen en niemand leek het door te hebben…
Die foto is in ieder geval niet van gisteravond, da’s daglicht.quote:Op zondag 12 mei 2024 08:35 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
???
Osterdahl. Nikkie weigerde het te doen (terecht imo).quote:Op zondag 12 mei 2024 09:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zag iemand met een koptelefoon op iets heel snel over twelve points zeggen en niemand leek het door te hebben…
Was dat de Europipo zelf?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Osterdahl. Nikkie weigerde het te doen (terecht imo).
Oh dan lette ik niet goed.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee toch?
Ik zag iemand in beeld die iets over 12 points zei…
Dat was Martin sterdahl, de baas van het hele spul. Nederland had de eigen puntengever Nikkie teruggetrokken.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Martin gaf de 12 puntenquote:
Reinste vorm van gaslighting door de EBU.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
De EBU heeft een heel groot probleem, dat met een beetje geluk voor hen niet nog verder is gescaleerd doordat Zwitserland en Kroati het wonnen van de televotemanipulatie van Isral en het buitensporige voordeel van Oekrane, dat ook geen 300 punten waard was.
De avond in de zaal was best surrealistisch. We hebben ons suf geboeht. Dat begon al met de zaalopwarmer die schijtlollig lachend benoemde dat er maar 25 ipv 26 landen waren. Die man kreeg daar van ons de reactie op en dan vervolgens zeggen dat ie het ESF-publiek niet als "hateful people" kende. Echt wat een pannenkoek.
En de rest van de avond zijn we als publiek volgens mij zoveel gemute, maar de afkeur richting Osterdahl en co was er zeer breed.
Ik zag net het clipje van Bambi die zei dat deze hele ESF-ervaring zo verschrikkelijk was geweest voor de artiesten (of iig sommige artiesten). Dat is toch ook een veeg teken. En nota bene in Zweden, waar ze er zo van overtuigd zijn dat eigenlijk alleen zij het festival goed kunnen organiseren.quote:
Dat laatste was me bekend, maar ik heb speciaal de puntenverdeling gekeken voor het NL statement en zag toen 5 seconden iemand in beeld die ik niet kende…quote:Op zondag 12 mei 2024 09:48 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was Martin sterdahl, de baas van het hele spul. Nederland had de eigen puntengever Nikkie teruggetrokken.
ik dacht dat dat aan mijn bericht wel duidelijk was dat dat twee keer boe bij Martin Osterdahl momenten warenquote:Op zondag 12 mei 2024 09:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zelfs Nemo hoorde het niet want die zag je echt nog net in de laatste seconde juichenquote:Op zondag 12 mei 2024 09:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
Drie keer want hij legde het systeem eerst een keer uit.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik dacht dat dat aan mijn bericht wel duidelijk was dat dat twee keer boe bij Martin Osterdahl momenten waren
1 voor de punten waar niets van te verstaan was en 1 met de 12 punten van NL geven waar hij ook overboet werd
Dit kan kennelijk niet in Zweden met een zaak als deze. ‘t Is Nederland niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:33 schreef dolfg het volgende:
Zoals advocaat Knoops gisteren zei: AT had om 12 uur gistermiddag gelijk naar de rechter moeten stappen voor een uitspraak.
Sorry, ik ben net wakker en heb nog niet veel teruggelezen…quote:Op zondag 12 mei 2024 09:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik dacht dat dat aan mijn bericht wel duidelijk was dat dat twee keer boe bij Martin Osterdahl momenten waren
1 voor de punten waar niets van te verstaan was en 1 met de 12 punten van NL geven waar hij ook overboet werd
Ik zei het net al in maar ik herhaal het met liefde: Osterdahl heeft er een teringbende van gemaakt en moet ontslagen worden.quote:
Dat had ik ook niet verwacht eigenlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:51 schreef Kinga het volgende:
Maar dat er in de show zelf met geen woord gerept is waar Nederland nou gebleven was in de line-up...heb dan ook de ballen om het on-air uit te leggen.
Ik denk steeds meer dat er een 'russisch' componentje aanzit, alles om verdeeldheid te zaaien. en we moeten wel anti eenheid zijn, dus zo'n liedje is natuurlijk niet goede weg die Rusland wil dat er ingeslagen wordt, dus er moet verdeeldheid zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:06 schreef libranl het volgende:
[..]
Ik begrijp jou geloof ik niet helemaal meerVoor semi 2 zit je nog te verkondigen dat je het ziet gebeuren dat Joost zelf ervoor zal zorgen dat hij wordt gediskwalificeerd. En nu is het weer diskwalificatie door een complot? Je spreekt jezelf tegen.
(Los daarvan heb je wel een vooruitziende blik dat hij -als eerste deelnemer ooit tijdens het evenement- zou worden gediskwalificeerd. Daarvoor credits)
[..]
nee dat snap ik wel dat ze dat niet deden.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:51 schreef Kinga het volgende:
Maar dat er in de show zelf met geen woord gerept is waar Nederland nou gebleven was in de line-up...heb dan ook de ballen om het on-air uit te leggen.
Die snap ik dan nog wel. Die show is kneiterstrak geregiseerd en wat moet je daar dan vertellen zonder de artiest niet nog extra een trap na te geven?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:51 schreef Kinga het volgende:
Voor de mensen die casual alleen de halve finales en finale kijken, is het dan toch raar dat een land die door was, opeens niet in de finale staat? Zeg dan on-air.. Nederland is gediskwalificeerd om niet nader te noemen redenen, bl bla bla! Maar vermoed dat ze te bang waren voor de reactie uit de zaal.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee dat snap ik wel dat ze dat niet deden.
EBU is overtuigd dat ze in hun recht staan (of doen of ze overtuigd zijn) dan ga je dat niet in de show benoemen. Daarmee nagel je Joost in feite publiekelijk aan de schandpaal.
Iets wat nu om de show heen ook soort van gebeurde maar niet smaad en laster is
Het zal door de commentatoren wel benoemd zijn schat ik zo in.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:55 schreef Kinga het volgende:
[..]
Voor de mensen die casual alleen de halve finales en finale kijken, is het dan toch raar dat een land die door was, opeens niet in de finale staat? Zeg dan on-air.. Nederland is gediskwalificeerd om niet nader te noemen redenen, bl bla bla! Maar vermoed dat ze te bang waren voor de reactie uit de zaal.
Zoveel deelnemers met kritiek op de EBU dit jaar. Je zou denken dat ze daar iets mee moeten, maar het lijkt me een behoorlijk koppige organisatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:57 schreef UitStraling het volgende:
Wel tof die Zwitserse winnaar "I broke my trophee, maybee the ESF needs some fixing too"
Iets teveel van die types die zich constant beledigd voelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zoveel deelnemers met kritiek op de EBU dit jaar. Je zou denken dat ze daar iets mee moeten, maar het lijkt me een behoorlijk koppige organisatie.
Heb je een linkje voor me?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag net het clipje van Bambi die zei dat deze hele ESF-ervaring zo verschrikkelijk was geweest voor de artiesten (of iig sommige artiesten). Dat is toch ook een veeg teken. En nota bene in Zweden, waar ze er zo van overtuigd zijn dat eigenlijk alleen zij het festival goed kunnen organiseren.
Die vent voor de show was er vrijdag ook. Een enorm zelfingenomen Zweed, die het concept “read the room” niet helemaal begrepen had en daarmee bakken met olie op het vuur gooide.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:41 schreef TheVulture het volgende:
De EBU heeft een heel groot probleem, dat met een beetje geluk voor hen niet nog verder is gescaleerd doordat Zwitserland en Kroati het wonnen van de televotemanipulatie van Isral en het buitensporige voordeel van Oekrane, dat ook geen 300 punten waard was.
De avond in de zaal was best surrealistisch. We hebben ons suf geboeht. Dat begon al met de zaalopwarmer die schijtlollig lachend benoemde dat er maar 25 ipv 26 landen waren. Die man kreeg daar van ons de reactie op en dan vervolgens zeggen dat ie het ESF-publiek niet als "hateful people" kende. Echt wat een pannenkoek.
En de rest van de avond zijn we als publiek volgens mij zoveel gemute, maar de afkeur richting Osterdahl en co was er zeer breed.
De beeldvorming is in elk geval dramatisch. Inzending die pleit voor eenheid en vrede wordt gediskwalificeerd om naar het nu lijkt een niet al te serieus vergrijp, zonder dat er berhaupt een onafhankelijk oordeel over is geveld, maar alles wordt in het werk gesteld om Isral maar te kunnen laten deelnemen. Dat valt niet alleen in Nederland slecht, merk je wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Zoveel deelnemers met kritiek op de EBU dit jaar. Je zou denken dat ze daar iets mee moeten, maar het lijkt me een behoorlijk koppige organisatie.
Ik denk dat er precies niks gaat gebeuren. Over een paar dagen is dit wel overgewaaid en volgende jaar doen ze weer hetzelfde.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar de dingen die hier zijn misgegaan, die zijn toch niet zozeer SVT aan te rekenen?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag net het clipje van Bambi die zei dat deze hele ESF-ervaring zo verschrikkelijk was geweest voor de artiesten (of iig sommige artiesten). Dat is toch ook een veeg teken. En nota bene in Zweden, waar ze er zo van overtuigd zijn dat eigenlijk alleen zij het festival goed kunnen organiseren.
Tnx Dave. Dat was hem idd, maar ik was minder snel met zoeken.quote:
Dank je!quote:
Even los van waar de SVT wel een niet verantwoordelijk voor is, heeft Zweden dit wel echt heel matig georganiseerd hoor. Het openbaar vervoer rond Malm was bijvoorbeeld ook een grote puinhoop.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de dingen die hier zijn misgegaan, die zijn toch niet zozeer SVT aan te rekenen?
Hoewel ik op zich wel vind dat we nu wel weer even genoeg hebben van Zweden na 3x in 11 jaar.
De klacht was dan ook dat Isral bij het commentaar heeft gezegd dat het volgende optreden niet geschikt is voor kinderen toch? Of was het uitgebreiderquote:Op zondag 12 mei 2024 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je!
Bambie![]()
Diens klachten werden onder het tapijt geschoven door de EBU..
Hmm, ik stoor me al een tijdje aan de (in mijn ogen) te grote invloed van de Zweden op het festival en hun zelfverheerlijking qua organiseren ervan. Maar dat kan aan mij liggen. Anyway, mijn opmerking moet je meer in die context zien.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de dingen die hier zijn misgegaan, die zijn toch niet zozeer SVT aan te rekenen?
Hoewel ik op zich wel vind dat we nu wel weer even genoeg hebben van Zweden na 3x in 11 jaar.
Je hebt helemaal gelijk, het zijn de artiesten die boven de wet moeten staanquote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik denk dat er precies niks gaat gebeuren. Over een paar dagen is dit wel overgewaaid en volgende jaar doen ze weer hetzelfde.
Net zo'n enge club als de fifa en ioc die denken boven de wet te staan en lekker doen waar ze zin in hebben.
Ik denk ook niet dat er veel structureel gaat veranderen. Over drie dagen is iedereen dit al weer helemaal vergeten. En precies daarom moet Nederland volgend jaar niet meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik denk dat er precies niks gaat gebeuren. Over een paar dagen is dit wel overgewaaid en volgende jaar doen ze weer hetzelfde.
Net zo'n enge club als de fifa en ioc die denken boven de wet te staan en lekker doen waar ze zin in hebben.
quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Staat de gegarandeerde finaleplaatsen van de vijf grote landen nooit ter discussie? Dat is toch ook niet meer van deze tijd?
Ik dacht vorig jaar toen Zweden met Loreen kwam, die willen heel graag weer organiseren. Nou ze leken er eigenlijk niet zoveel zin in te hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even los van waar de SVT wel een niet verantwoordelijk voor is, heeft Zweden dit wel echt heel matig georganiseerd hoor. Het openbaar vervoer rond Malm was bijvoorbeeld ook een grote puinhoop.
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Staat de gegarandeerde finaleplaatsen van de vijf grote landen nooit ter discussie? Dat is toch ook niet meer van deze tijd?
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er veel structureel gaat veranderen. Over drie dagen is iedereen dit al weer helemaal vergeten. En precies daarom moet Nederland volgend jaar niet meedoen.
Dan tref je de EBU hard en bovenal financieel, want het ESF is van een cash cow veranderd in een show waar veel geld bij moet. Nederland is iets van de 7e grootste betaler van de 37 en een land waar er toch aardig wat miljoenen kijken. En met de Big 5 en Zwitserland rechtstreeks in de finale, heb je nog maar 30 landen voor de semi’s. Als er dan nog meer landen wegvallen, hou je er te weinig over voor het competitieve element (de beste 10 uit 13 ofzo kiezen, slaat nergens op), dus dan heeft de EBU nogal een praktisch probleem.
Dan kunnen we volgend jaar misschien normaal kijkenquote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.
Alleen daarom al zou je zeker een jaar moeten overslaan.
Zeg ik dat ergens?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het zijn de artiesten die boven de wet moeten staan
Als je ziet wat voor bagger een deel van die 5 landen meestal instuurt (Duitsland en VK sowieso), dan zouden ze amper meer door de halve finale heenkomen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Wat een lieverd.quote:
Nee, maar het is weer ter verdediging van Nederland, waar de EBU zich wl aan de regels houdt en dus niet boven de wet staat en het overgrote gedeelte van de mensen hier vindt dat Joost boven de wet zou moeten staan en gewoon mee had mogen doen, terwijl wat er gebeurde, zelfs de minst erge versie (wat bevestigd is door de AVROTROS, door de enige partij die er belang bij heeft om het zoveel mogelijk te downplayen), duidelijk tegen de policy is.quote:
Nou ja dat. Toen duidelijk werd welke kant dit op ging (blijkbaar was dat gisterochtend vroeg) had je twee keuzes. Of je belegt een persconferentie en gaat haarfijn uitleggen hoe het allemaal zit, of je brengt alles in stelling voor een juridische procedure.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Gewoon zodra er ook maar een teken was van dat EBU zoiets overwoog gewoon meteen naar buiten brengen. "Dit en dit is gebeurd, Joost heeft excuses aangeboden, hopelijk neemt EBU de juiste beslissing" en dit was waarschijnlijk nooit uit de hand gelopen.
Allemaal jaartje overslaan dan maar.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.
Financieel stellen wij veel voor. Maar als 50% van de volwassenen kijkt, dan kijken er nog maar iets van 6-7 miljoen mensen maximaal. Wanneer een frankrijk slechts 30% van de volwassen bevolking kijkt dan zit je al boven de 10 miljoen, zelfde geld voor Engeland, Duitsland. Maar ook land als Polen (50 Miljoen en counting) etc.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.
Alleen daarom al zou je zeker een jaar moeten overslaan.
Ja, dat zal de reden zijn. Maar idealiter zou de organisatie daar geen boodschap aan moeten hebben. Zou een beetje zelfde zijn als de FIFA landen als Brazili, Argentini, Engeland en Duitsland altijd een plek op het WK geeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.
Maar in Frankrijk kijken ze niet en in Nederland wel. Er hadden gisteren waarschijnlijk wel zo’n 5 miljoen mensen hier gekeken, volgens mij komt Frankrijk daar bijna nooit boven.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Financieel stellen wij veel voor. Maar als 50% van de volwassenen kijkt, dan kijken er nog maar iets van 6-7 miljoen mensen maximaal. Wanneer een frankrijk slechts 30% van de volwassen bevolking kijkt dan zit je al boven de 10 miljoen, zelfde geld voor Engeland, Duitsland. Maar ook land als Polen (50 Miljoen en counting) etc.
Ik zou wel eens precies willen weten wat er gebeurd is. Diverse nieuwsmedia zullen er ook nog wel een reconstructie van maken.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, maar het is weer ter verdediging van Nederland, waar de EBU zich wl aan de regels houdt en dus niet boven de wet staat en het overgrote gedeelte van de mensen hier vindt dat Joost boven de wet zou moeten staan en gewoon mee had mogen doen, terwijl wat er gebeurde, zelfs de minst erge versie (wat bevestigd is door de AVROTROS, door de enige partij die er belang bij heeft om het zoveel mogelijk te downplayen), duidelijk tegen de policy is.
Hoe kan de EBU in deze zaak dan degene zijn die boven de wet staat volgens jou
Het gelijkheidsbeginsel is overtreden. Zolang Isral mee mocht doen en Rusland niet, werd dit gelijkheidsbeginsel al overschreden. Prima, Joost Klein dan maar diskwalificeren vanwege de schending van de huisregels. Maar toen Frankrijk een statement maakte ging dat ook tegen de huisregels in. En die mocht wel lekker blijven.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee, maar het is weer ter verdediging van Nederland, waar de EBU zich wl aan de regels houdt en dus niet boven de wet staat en het overgrote gedeelte van de mensen hier vindt dat Joost boven de wet zou moeten staan en gewoon mee had mogen doen, terwijl wat er gebeurde, zelfs de minst erge versie (wat bevestigd is door de AVROTROS, door de enige partij die er belang bij heeft om het zoveel mogelijk te downplayen), duidelijk tegen de policy is.
Hoe kan de EBU in deze zaak dan degene zijn die boven de wet staat volgens jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |