Tnx Dave. Dat was hem idd, maar ik was minder snel met zoeken.quote:
Dank je!quote:
Even los van waar de SVT wel een niet verantwoordelijk voor is, heeft Zweden dit wel echt heel matig georganiseerd hoor. Het openbaar vervoer rond Malmö was bijvoorbeeld ook een grote puinhoop.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de dingen die hier zijn misgegaan, die zijn toch niet zozeer SVT aan te rekenen?
Hoewel ik op zich wel vind dat we nu wel weer even genoeg hebben van Zweden na 3x in 11 jaar.
De klacht was dan ook dat Israël bij het commentaar heeft gezegd dat het volgende optreden niet geschikt is voor kinderen toch? Of was het uitgebreiderquote:Op zondag 12 mei 2024 10:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je!
Bambie![]()
Diens klachten werden onder het tapijt geschoven door de EBU..
Hmm, ik stoor me al een tijdje aan de (in mijn ogen) te grote invloed van de Zweden op het festival en hun zelfverheerlijking qua organiseren ervan. Maar dat kan aan mij liggen. Anyway, mijn opmerking moet je meer in die context zien.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de dingen die hier zijn misgegaan, die zijn toch niet zozeer SVT aan te rekenen?
Hoewel ik op zich wel vind dat we nu wel weer even genoeg hebben van Zweden na 3x in 11 jaar.
Je hebt helemaal gelijk, het zijn de artiesten die boven de wet moeten staanquote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik denk dat er precies niks gaat gebeuren. Over een paar dagen is dit wel overgewaaid en volgende jaar doen ze weer hetzelfde.
Net zo'n enge club als de fifa en ioc die denken boven de wet te staan en lekker doen waar ze zin in hebben.
Ik denk ook niet dat er veel structureel gaat veranderen. Over drie dagen is iedereen dit al weer helemaal vergeten. En precies daarom moet Nederland volgend jaar niet meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:09 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik denk dat er precies niks gaat gebeuren. Over een paar dagen is dit wel overgewaaid en volgende jaar doen ze weer hetzelfde.
Net zo'n enge club als de fifa en ioc die denken boven de wet te staan en lekker doen waar ze zin in hebben.
¤¤¤¤¤¤quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Staat de gegarandeerde finaleplaatsen van de vijf grote landen nooit ter discussie? Dat is toch ook niet meer van deze tijd?
Ik dacht vorig jaar toen Zweden met Loreen kwam, die willen heel graag weer organiseren. Nou ze leken er eigenlijk niet zoveel zin in te hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even los van waar de SVT wel een niet verantwoordelijk voor is, heeft Zweden dit wel echt heel matig georganiseerd hoor. Het openbaar vervoer rond Malmö was bijvoorbeeld ook een grote puinhoop.
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Staat de gegarandeerde finaleplaatsen van de vijf grote landen nooit ter discussie? Dat is toch ook niet meer van deze tijd?
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er veel structureel gaat veranderen. Over drie dagen is iedereen dit al weer helemaal vergeten. En precies daarom moet Nederland volgend jaar niet meedoen.
Dan tref je de EBU hard en bovenal financieel, want het ESF is van een cash cow veranderd in een show waar veel geld bij moet. Nederland is iets van de 7e grootste betaler van de 37 en een land waar er toch aardig wat miljoenen kijken. En met de Big 5 en Zwitserland rechtstreeks in de finale, heb je nog maar 30 landen voor de semi’s. Als er dan nog meer landen wegvallen, hou je er te weinig over voor het competitieve element (de beste 10 uit 13 ofzo kiezen, slaat nergens op), dus dan heeft de EBU nogal een praktisch probleem.
Dan kunnen we volgend jaar misschien normaal kijkenquote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.
Alleen daarom al zou je zeker een jaar moeten overslaan.
Zeg ik dat ergens?quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het zijn de artiesten die boven de wet moeten staan
Als je ziet wat voor bagger een deel van die 5 landen meestal instuurt (Duitsland en VK sowieso), dan zouden ze amper meer door de halve finale heenkomen.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Wat een lieverd.quote:
Nee, maar het is weer ter verdediging van Nederland, waar de EBU zich wél aan de regels houdt en dus niet boven de wet staat en het overgrote gedeelte van de mensen hier vindt dat Joost boven de wet zou moeten staan en gewoon mee had mogen doen, terwijl wat er gebeurde, zelfs de minst erge versie (wat bevestigd is door de AVROTROS, door de enige partij die er belang bij heeft om het zoveel mogelijk te downplayen), duidelijk tegen de policy is.quote:
Nou ja dat. Toen duidelijk werd welke kant dit op ging (blijkbaar was dat gisterochtend vroeg) had je twee keuzes. Of je belegt een persconferentie en gaat haarfijn uitleggen hoe het allemaal zit, of je brengt alles in stelling voor een juridische procedure.quote:Op zondag 12 mei 2024 01:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Gewoon zodra er ook maar een teken was van dat EBU zoiets overwoog gewoon meteen naar buiten brengen. "Dit en dit is gebeurd, Joost heeft excuses aangeboden, hopelijk neemt EBU de juiste beslissing" en dit was waarschijnlijk nooit uit de hand gelopen.
Allemaal jaartje overslaan dan maar.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.
Financieel stellen wij veel voor. Maar als 50% van de volwassenen kijkt, dan kijken er nog maar iets van 6-7 miljoen mensen maximaal. Wanneer een frankrijk slechts 30% van de volwassen bevolking kijkt dan zit je al boven de 10 miljoen, zelfde geld voor Engeland, Duitsland. Maar ook land als Polen (50 Miljoen en counting) etc.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Wij denken altijd dat Nederland niets voorstelt, en de EBU doet aardig z'n best om ons dood te zwijgen, maar reken maar dat als Nederland zich terugtrekt dat iets betekent. 3 jaar geleden nog Eurovisie georganiseerd, heel erg Eurovisie-minded land, gigantische kijkcijfers (normaal gesproken). Daar gaat een hele sterke boodschap vanuit.
Alleen daarom al zou je zeker een jaar moeten overslaan.
Ja, dat zal de reden zijn. Maar idealiter zou de organisatie daar geen boodschap aan moeten hebben. Zou een beetje zelfde zijn als de FIFA landen als Brazilië, Argentinië, Engeland en Duitsland altijd een plek op het WK geeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is financieel niet haalbaar. Als Duitsland maar de helft van de kijkers heeft, en dus de helft van de stemmers, omdat Malta ofzo de finale haalt, is dat een enorm gat in de begroting dat door alle landen moet worden gecompenseerd.
Maar in Frankrijk kijken ze niet en in Nederland wel. Er hadden gisteren waarschijnlijk wel zo’n 5 miljoen mensen hier gekeken, volgens mij komt Frankrijk daar bijna nooit boven.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Financieel stellen wij veel voor. Maar als 50% van de volwassenen kijkt, dan kijken er nog maar iets van 6-7 miljoen mensen maximaal. Wanneer een frankrijk slechts 30% van de volwassen bevolking kijkt dan zit je al boven de 10 miljoen, zelfde geld voor Engeland, Duitsland. Maar ook land als Polen (50 Miljoen en counting) etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |