https://www.nu.nl/songfes(...)festival-finale.htmlquote:Joost Klein mag niet meer meedoen aan het Eurovisie Songfestival. De artiest is gediskwalificeerd omdat hij een medewerker van het festival zou hebben bedreigd. Nooit eerder werd een land uit de wedstrijd gehaald terwijl het festival al bezig was.
Een vrouwelijke medewerker van het Songfestival heeft een klacht ingediend tegen Joost. "Hoewel het onderzoek nog loopt, lijkt het ons niet gepast om hem te laten deelnemen aan de finale", schrijft Songfestival-organisator EBU. "We hanteren een zerotolerancebeleid rondom ongewenst gedrag tegenover onze medewerkers. Zijn gedrag heeft die regels geschonden."
AVROTROS reageert geschokt op de verklaring van de EBU. "We hebben kennis genomen van de diskwalificatie, maar vinden de straf disproportioneel. We betreuren het enorm en komen er later inhoudelijk op terug."
Ook de NPO zegt de beslissing van de EBU te betreuren. "Dit is een zeer ingrijpende beslissing. Voor de miljoenen Songfestival-fans in Nederland en andere landen in Europa is dit een teleurstelling. We zullen de gang van zaken na het Songfestival uitgebreid evalueren met AVROTROS, de EBU en andere betrokkenen."
Het is in de 68 jaar dat het Songfestival plaatsvindt nog nooit gebeurd dat een land zich tijdens het festival terugtrok of werd gediskwalificeerd. Belarus werd in 2021 nog geweigerd vanwege de politieke lading van het nummer dat het land toen wilde inzenden.
Vrijdag al hele dag onduidelijkheid rondom Joost Klein
Voor het grote publiek werd tijdens de repetitie van de finale duidelijk dat er iets speelde rond Joost. De artiest had als vijfde op het podium moeten staan, maar Nederland werd overgeslagen.
Later bleek dat Joost ook niet mocht meedoen aan de juryshow, die ongeveer de helft van de punten bepaalt. Tijdens de show werd zijn optreden in de tweede halve finale getoond en beoordeeld.
Go Ierland!quote:
Ik ben benieuwd waar dit dan weer over gaat.quote:
Waarom? Money talksquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Geen landen die ook de handdoek in ring gooien nu?
Punt is wel dat Israël nu ook uit de competitie genomen moet worden want aanklacht etc. mits de ebu iedereen hetzelfde behandeld uiteraard. Slim van Ierlandquote:
Lol nee. Zouden wij ons terugtrekken als de Georgische kandidaat gediskwalificeerd zou worden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.quote:
Ongerelateerd aan Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een bepaald delegatie die Bambie Thug heeft geïntimideerd dus denk dat daar over gaat.
Precies.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een bepaald delegatie die Bambie Thug heeft geïntimideerd dus denk dat daar over gaat.
Is dat toevallig dezelfde delegatie die dat bij NL en Spanje en andere landen hebben gedaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Blijven er steeds minder overquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.
Nee want de politie wordt pas tijdens de finale ingeschakeldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Punt is wel dat Israël nu ook uit de competitie genomen moet worden want aanklacht etc. mits de ebu iedereen hetzelfde behandeld uiteraard. Slim van Ierland
Dat zou wel fucking slim zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.
Volgens Sherrie B is de mens nooit op de maan is geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de complottheorieën hoor maar is dit niet gewoon de "dezelfde impact als de maanlanding" waar mijnheer Klein al een tijdje over spreekt?
Dat die journalisten intimideren kan dat meisje van Israel toch niks aan doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er is iets aan de hand!quote:
Bedoel je van een land dat geen (lands)grenzen respecteert? En nee, ik heb het niet over de VSquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Is dat toevallig dezelfde delegatie die dat bij NL en Spanje en andere landen hebben gedaan?
Het zijn niet alleen de journalisten, maar delegatie members van Israel, meisje zelf niet nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat die journalisten intimideren kan dat meisje van Israel toch niks aan doen
Ah. Die willen de stemmen van Joost graag hebben. Wat nu anti-EBU stemmen geworden zijn.quote:
Denk wel het feit dat Joost gediskwalificeerd is om hetzelfde (of zelfs minder) er iets mee te maken kan hebben.quote:
Of een fikkende molenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
In plaats van het extreem overdreven gedrag tijdens de "punten weggeef show", moet Nikki gewoon heel koud de puntjes voorlezen en dan weglopen.
Dat zal ze leren…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
In plaats van het extreem overdreven gedrag tijdens de "punten weggeef show", moet Nikki gewoon heel koud de puntjes voorlezen en dan weglopen.
Is het inderdaad ongerelateerd?quote:
Het EBU gaat voor een hoop basaalcelcarcinomen zorgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Te veel drama voor me. Ik ga lekker de zon in.
Eerste kwalificatie nadat de finale is gehaaldquote:
Waarom zouden ze?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Krijg je huidK vanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Te veel drama voor me. Ik ga lekker de zon in.
Gewoon helemaal niks doen...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
Rusland was al gecanceld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Thunder and lightning its getting exciting
ook haar songwriter kelen nog wat doet mee met pesten om instaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de journalisten, maar delegatie members van Israel, meisje zelf niet nee.
Ja die is deel van de delegatie die mee is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef danilel het volgende:
[..]
ook haar songwriter kelen nog wat doet mee met pesten om insta
Ja, maar van dit gedoe hersenkquote:
Litouwenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie is in hemelsnaam Silvester Belt?
Door chaos worden er foutjes gemaaktquote:
Zanger van Litouwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, want dan steun je Joost terwijl je eigenlijk nog niet weet wat hij geflikt heeft. Dit is een soort middenweg.quote:
Litouwse inzendingquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
"Thank you for an unforgettable edition of the Eurovision Songcontest. We will always remember this yearquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
We gaan gewoon nooit zijn televote score weten in de finale.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef blackswangreen het volgende:
Op het gevaar af iets Europapa-gerelateerds te posten: hij staat op nr. 1 in Estland. Sowieso houden de Baltics van Joost.
Jasje van joost klein aan en punten optellen en dan vervolgens 12 points for… een middelvinger. Zoiets zou kunnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan doen? De EBU uitschelden? Een EBU medewerker executeren?
Slapquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
"Thank you for an unforgettable edition of the Eurovision Songcontest. We will always remember this year
."
Helemaal wanneer alle geruchten meuk over wie wel/niet mee gaat doen, etc. door blijft gaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Poepz0r het volgende:
Die presentatoren zullen nu ook wel dikke stress hebben
als Cornald zo fulmineert, klopt er iets niet, echt niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat een gejank en wat een slechte verliezers hier. Hij heeft zich misdragen en betaalt daar de prijs voor. Moet je dan de organisatie aanvallen of juist degene die ons land voor lul heeft gezet? Wat een tokkie.
Exactquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
als Cornald zo fulmineert, klopt er iets niet, echt niet.
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Misschien wel helemaal niet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...
Hij kan een Frank Kramertje gaan doen samen met Jacqueline?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...
https://www.nsp.nl/1588-dit-was-mijn-vorm-van-protest.htmlquote:De hele wedstrijd door vulde Kramer zijn commentaar met anekdotes, gedichten, liedjes en analyses over onder meer de effectenbeurs en de Amerikaanse politiek. Het was zijn vorm van protest tegen de wijze waarop Eurosport in de loop der jaren hem steeds nadrukkelijker had weggedrukt.
Gewoon niks zeggen, stil protest, daar wordt het al beter vanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Professionele houding.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
innocent until proven guilty.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat een gejank en wat een slechte verliezers hier. Hij heeft zich misdragen en betaalt daar de prijs voor. Moet je dan de organisatie aanvallen of juist degene die ons land voor lul heeft gezet? Wat een tokkie.
Kan zijn, maar feit is dat hij provocerend gedrag vertoonde. Waarom kan hij zich niet normaal gedragen ? Hij zal niet zomaar naar huis gestuurd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja dat moment had ik me dus echt op verheugd. Echt zwaar klote dat we dat gewoon nooit gaan zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
We gaan gewoon nooit zijn televote score weten in de finale.![]()
Dat is dus helemaal geen feit. Dat kun je helemaal niet zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:53 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Kan zijn, maar feit is dat hij provocerend gedrag vertoonde. Waarom kan hij zich niet normaal gedragen ? Hij zal niet zomaar naar huis gestuurd worden.
Nou ja, Joost zal vast niet heel vriendelijk zijn geweest tegen die mevrouw, maar ik krijg het idee dat het meer op het niveau "fuck off" is dan "I know where your children live".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Die is er helemaal klaar mee johquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:54 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet of Joost het wil, maar we kunnen natuurlijk de stemmen van Nederland door hem laten geven.
Dit is niet hoe bewijslast werkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:53 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Kan zijn, maar feit is dat hij provocerend gedrag vertoonde. Waarom kan hij zich niet normaal gedragen ? Hij zal niet zomaar naar huis gestuurd worden.
Dat meisje had zelf ook al op twitter gepost dat Joost niet in de buurt van haar zou mogen ademen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat die journalisten intimideren kan dat meisje van Israel toch niks aan doen
Ja eindelijk een écht televotenummer, die je volgens mij zowat nooit gaat overtreffen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:53 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat moment had ik me dus echt op verheugd. Echt zwaar klote dat we dat gewoon nooit gaan zien.
Zou toch geniaal zijn "Hi guys, having fun without me?"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:54 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet of Joost het wil, maar we kunnen natuurlijk de stemmen van Nederland door hem laten geven.
Ze zetten gewoon Willem van Beusekom weer in dat hokje, dat zal ze lerenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:55 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Zou toch geniaal zijn "Hi guys, having fun without me?"
Die persconferentie was al heel vreemd met zijn ‘houding’ en dito zuigende opmerking. Moet je gewoon niet doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:54 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal geen feit. Dat kun je helemaal niet zeggen.
Onzin deed Maneskin ook continuquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:56 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Die persconferentie was al heel vreemd met zijn ‘houding’ en dito zuigende opmerking. Moet je gewoon niet doen.
Mag niet volgens de regels Hansquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:56 schreef ashardalan het volgende:
Gewoon die Nederlandse gozer volgend jaar weer sturen, met hetzelfde liedje.
Weekend at Bernies 3?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ze zetten gewoon Willem van Beusekom weer in dat hokje, dat zal ze leren
Ik dacht dat haar songwriter dat had gedaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat meisje had zelf ook al op twitter gepost dat Joost niet in de buurt van haar zou mogen ademen.
Meltdown incoming.quote:
In diezelfde persco verdedigde hij Eden Golan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:56 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Die persconferentie was al heel vreemd met zijn ‘houding’ en dito zuigende opmerking. Moet je gewoon niet doen.
Er is niet echt een reden dat Joost Klein niet nog een keer mee mag doen, maar het lied moet altijd nieuw zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Weet ik toch niet, ik ben hier enkel als ramptoerist...
Ze moetenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
Waarom wil Nederland nog punten geven eigenlijk?
quote:De Noor Alessandra Mele zou tijdens de Eurovisieshow op zaterdag de punten van Noorwegen toekennen. Nu trekt ze zich enkele uren voor de uitzending terug uit de taak, meldt NRK in een persbericht.
De reden is de ontstoken situatie in Malmö dit jaar, staat er in het persbericht.
– We hebben er geen commentaar op, zegt Meles-manager Guttorm Raa wanneer VG hem vraagt wat Mele in de situatie doet aftreden.
NRK-kanaalhost Ingvild Heljesen neemt de taak op zich om punten toe te kennen in plaats van Mele.
Verplicht en zoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
Wordt overgenomen door een anderquote:
Andere toonhoogtequote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is niet echt een reden dat Joost Klein niet nog een keer mee mag doen, maar het lied moet altijd nieuw zijn.
Erg jammerquote:
Gelukkigquote:
En heeft ABBA niet meerdere keren gewonnen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is niet echt een reden dat Joost Klein niet nog een keer mee mag doen, maar het lied moet altijd nieuw zijn.
Hoe zat het dan met de 2000 editie?quote:
Oh dat is een plaatje, geniepig weer hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hadden eerder tiktoks opgenomen samen
Nee, en al hadden ze dat wel, dan nog was het niet met hetzelfde lied geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef ashardalan het volgende:
[..]
En heeft ABBA niet meerdere keren gewonnen?
Inderdaad. Laat het dan maar gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En anders? Word je uitgesloten van het songfestival?
Tenzij de NPO zelf een verzonnen onderzoek start?quote:
Nou mooi.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
En anders? Word je uitgesloten van het songfestival?
Iets met contract en zo?quote:
Zij was thicc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Oh dat is dat lekkere mokkel uit Noorwegen ja boh
Vanwege een incident achter de schermen, waarmee de organisatie momenteel bezig is. Volgens de nu.nl liveblogquote:
Dat laatste wist ik idd, maar was een vraag. Dacht dat ze meermaals hadden gewonnen. Ik meen me te herinneren dat ze meermaals meegedaan hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, en al hadden ze dat wel, dan nog was het niet met hetzelfde lied geweest.
Zweden maakt er een zooi van maar volgens hun zijn zij HET songfestival land bij uitstekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:00 schreef Evenstar het volgende:
Toch zonde hoe door één beslissing (van voor ESC nog) dit hele gebeuren waar zoveel mensen keihard voor werken en zoveel fans een jaar lang naar uitkijken heeft verneukt.
Als ik bijv. zo'n MattESC zie posten over dat hij niet kan wachten totdat dit jaar over is dan zegt het wel wat. Dat heeft dan niet alleen met NL te maken, maar gewoon in het algemeen is het een tering bende dit jaar.
Je bent in de war met Johnny Loganquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:00 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Dat laatste wist ik idd, maar was een vraag. Dacht dat ze meermaals hadden gewonnen. Ik meen me te herinneren dat ze meermaals meegedaan hebben.
Waren al eerder incidenten dat een bepaalde delegatie Bambie Thug ging filmen/foto maken en bepaalde termen gebruikte daarbij.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:00 schreef Dave het volgende:
[..]
Vanwege een incident achter de schermen, waarmee de organisatie momenteel bezig is. Volgens de nu.nl liveblog
Het begon al bij dat lek uit Italië.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:00 schreef Evenstar het volgende:
Toch zonde hoe door één beslissing (van voor ESC nog) dit hele gebeuren waar zoveel mensen keihard voor werken en zoveel fans een jaar lang naar uitkijken heeft verneukt.
Als ik bijv. zo'n MattESC zie posten over dat hij niet kan wachten totdat dit jaar over is dan zegt het wel wat. Dat heeft dan niet alleen met NL te maken, maar gewoon in het algemeen is het een tering bende dit jaar.
Ik gok dat dat een moetje is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
Werd natuurlijk moedwillig gelektquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het begon al bij dat lek uit Italië.
Waar hij van verdacht wordt;quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:54 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou ja, Joost zal vast niet heel vriendelijk zijn geweest tegen die mevrouw, maar ik krijg het idee dat het meer op het niveau "fuck off" is dan "I know where your children live".
‘Fuck off’ zal het dus niet zijnquote:Any person who proves guilty to threatening another person about carrying out a criminal act in a way that provokes a serious fear in the other person for his or her, or someone else’s, personal security, property, freedom or peace, shall be sentenced to a fine or imprisonment for at most a year.
Om live in deze shitshow ongenoegen te laten blijken, hopelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:57 schreef Pisces29 het volgende:
Ik gok op nog een paar pauzenummers met Zweedse eigengeilerij vanavond, idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zweden maakt er een zooi van maar volgens hun zijn zij HET songfestival land bij uitstek
Zou ik begrijpen, maar het laat wel aan iedereen zien hoe wij erover denken. Take back the narrative.quote:
Het gaat scheef bij de EBU. SVT kan hier niet zo veel aan doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zweden maakt er een zooi van maar volgens hun zijn zij HET songfestival land bij uitstek
Echte poepz0r kwaliteitspost, bohhhhhhhhhhhhquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Oh dat is dat lekkere mokkel uit Noorwegen ja boh
110% anti-Luxemburgquote:
Zweden kan hier weinig aan doen, als host. Die bepalen dit niet. Te makkelijk om het in de schoenen van "Zweden" te schuiven. EBU is de boosdoener. Alsof Zweden als host kan bepalen wie er mee mogen doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Daar zit dan vast wel genoeg vertraging in om te knippen oidquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Om live in deze shitshow ongenoegen te laten blijken, hopelijk.
Er zou een liedje komen over österdahlquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:02 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik gok op nog een paar pauzenummers met Zweedse eigengeilerij vanavond, idd.
België trekt zich ook terug.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:02 schreef Poepz0r het volgende:
Kleine voorspelling;
Nog twee landen stoppen ermee. Stop de tijd
Niet echt, geen idee wie dat is, maar ik begrijp hieruit dat ABBA geen 2 keer heeft meegedaan. Dankquote:
Ook property,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:02 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waar hij van verdacht wordt;
[..]
‘Fuck off’ zal het dus niet zijn
We kunnen, net als toen, de diskwalificatie interpreteren als een "nationale ramp" en dan wegens omstandigheden niet uitzenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe zat het dan met de 2000 editie?
Ik denk dat die misschien er genoeg heeft van de situatie en blij is dat er een beslissing is genomen?quote:
Jawel maar 1 x werden ze niet gekozen. Ze deden toen mee met Ring Ringquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Niet echt, geen idee wie dat is, maar ik begrijp hieruit dat ABBA geen 2 keer heeft meegedaan. Dank
Oh jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met Luxemburg als land te maken maar waar ze geboren is dat ze zo reageert.
Top Ideequote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We kunnen, net als toen, de diskwalificatie interpreteren als een "nationale ramp" en dan wegens omstandigheden niet uitzenden.
Onafhankelijkheid per direct terugdraaien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Annexeren die handel en er een gevangenis o.i.d. van maken
Luxemburgquote:
Zij is Israëlisch van origine.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat die misschien er genoeg heeft van de situatie en blij is dat er een beslissing is genomen?
Stonk hij uit zijn bek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat meisje had zelf ook al op twitter gepost dat Joost niet in de buurt van haar zou mogen ademen.
Heeft gewoon met haar achtergrond te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat die misschien er genoeg heeft van de situatie en blij is dat er een beslissing is genomen?
Ah, ik zie het, dat had ik even gemist.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zij is Israëlisch van origine.
Het staatshoofd is anders rijker dan rijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Luxemburg
Dat zijn zegmaar Fransen maar dan nóg kutter
Dat verklaart een hoopquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zij is Israëlisch van origine.
Kunnen wel hun billen afvegen met briefjes van 100quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Luxemburg
Dat zijn zegmaar Fransen maar dan nóg kutter
Maar daar heb je dan helemaal niets meer aan natuurlijk, mosterd na de maaltijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daar zit dan vast wel genoeg vertraging in om te knippen oid
Hopelijk zijn er nog landen die vanavond hun mening geven aan bv het eind van hun optreden
Compleet uitstralingsloze uithoek met hun schijndemocratie en de doodsaaie broers Schleck. Hadden WE echter nooit moeten afstaan, wel een mooie buitenplaats om te hebben.quote:
Nee die nummers blijven hetzelfdequote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Japepk het volgende:
Stel je het fluitconcert zometeen voor nu Israël in volgorde de plek van Nederland heeft ingenomen
Officieel niet. Officieel zijn ze nog immer 6e (wat ik uit jouw post haal dat ze zijn/waren)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Japepk het volgende:
Stel je het fluitconcert zometeen voor nu Israël in volgorde de plek van Nederland heeft ingenomen
Gewoon Europapa erdoorheen zingenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Japepk het volgende:
Hoop dat ze onderaan eindigen. Waar dat zeiknummer overigens thuishoort.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee maar maakt wel een statementquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Verida het volgende:
[..]
Maar daar heb je dan helemaal niets meer aan natuurlijk, mosterd na de maaltijd.
Dus ze slaan 5 over. Lekker verwarrend voor tv kijkersquote:
Maar Israel treedt vanavond wel als vijfde aan (op nr. 6).quote:
In 73 Zweedse voorrondes! Dus je zat half goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Niet echt, geen idee wie dat is, maar ik begrijp hieruit dat ABBA geen 2 keer heeft meegedaan. Dank
Nouja beter dan dat de artiesten nu allemaal plaatjes maken met stem 22. En dat mensen dat doen en dan op een ander land stemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dus ze slaan 5 over. Lekker verwarrend voor tv kijkers
Het dondertquote:
Lijkt me knap vermoeiend als je in 73 voorrondes moet meedoenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
In 73 Zweedse voorrondes! Dus je zat half goed.
Ja bedankt nutteloze tiklaaf, ga nou eens achterhalen wat er echt gebeurd is en trek die verklaring van de AVRO eens losquote:
Geef Caroline van der Plas maar geen idee om erover te twitteren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:09 schreef Dave het volgende:
[..]
Weinig stemmen voor Luxemburg vanuit Nederland
Is niet nodig, Israëlische roots, dus dan is het al voorspelbaar wat er geroepen wordt.quote:
Geef Caroline een adres voor goedkope sloffen sigaretten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Geef Caroline van der Plas maar geen idee om erover te twitteren.
Dat was al op woendag. Die waren Joost daarna aan het jennen in insta stories. Waarom wil je niet op de foto hihihiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:10 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat het te maken heeft van het willen maken van een foto van hem met de zangeres van Israel in hetzelfde beeld.
Dat wilde hij absoluut niet (vlag over zijn hoofd, toen zij vragen kreeg en hij er naast zat etc) weigering aan de delegatie, geen enkele associatie gewenst.
Dus op het moment dat een fotografe een foto van hem wil nemen naast deze zangeres, misschien zelfs eisen, zal hij haar hebben gezegd te stoppen, en zo niet de camera uit haar handen te zullen slaan, iig geen persoonlijke bedreiging maar een materiële, en dan ook nog geen echte bedreiging.
Maar ik moet nog 8 threads lezen oid.
?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Is niet nodig, Israëlische roots, dus dan is het al voorspelbaar wat er geroepen wordt.
Israëlische roots zelfsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt een Israël fan te zijn. Dan is dit niet verrassend.
Dat was echt niet te verwachten!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja er lijken nu echt kampen te ontstaan binnen de artiesten bubbel.
Ik hoop dat het publiek en masse 'Europapa' inzet om Israel volledig te overstemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:06 schreef Japepk het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was echt niet te verwachten!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook slap die Twanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Thrts het volgende:
AD:
De delegatieleider van Nederland, Twan van de Nieuwenhuijzen, verliet vlak na 15.00 het hotel. Hij wilde niks zeggen en keek continu op zijn telefoon. Vlak voordat hij de hoek om ging, liet hij nog wel los dat er snel weer een update komt van de Nederlandse kant.
Het treurige is dat ik nog valse hoop heb..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Thrts het volgende:
AD:
De delegatieleider van Nederland, Twan van de Nieuwenhuijzen, verliet vlak na 15.00 het hotel. Hij wilde niks zeggen en keek continu op zijn telefoon. Vlak voordat hij de hoek om ging, liet hij nog wel los dat er snel weer een update komt van de Nederlandse kant.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Thrts het volgende:
AD:
Ze pakken op de AVG wetgevingquote:
Ik weet van haar achtergrond, maar ik had niet verwacht dat ze zo openlijk voor haar kant uit zou komen als ze voor basically ons buurland uit komt. Bovendien weet zij evenveel als wij, namelijk dat de situatie niks met Israël te maken heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt een Israël fan te zijn. Dan is dit niet verrassend.
Wel apart dat dat NU pas ter sprake komt NA de diskwalificatie van Joost, terwijl dit al dagen speeltquote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:58 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hadden eerder tiktoks opgenomen samen
Tsja, wat is snel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Thrts het volgende:
AD:
Ja sinds dat de rehearsals zijn begonnen is die delegatie al filmpjes en foto's aan het maken van anderen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wel apart dat dat NU pas ter sprake komt NA de diskwalificatie van Joost, terwijl dit al dagen speelt
EBU liep nu te wapperen met hun zero tolarance gewap. Nou, laat maar zien dan eh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wel apart dat dat NU pas ter sprake komt NA de diskwalificatie van Joost, terwijl dit al dagen speelt
En het komt uitgerekend na de diskwalificatie pas naar buiten? Zaakje stinktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja sinds dat de rehearsals zijn begonnen is die delegatie al filmpjes en foto's aan het maken van anderen.
Kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Nu is er een precedent van diskwalificatie op basis van gedrag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:14 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nikki in het blauwe Joost pak.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Dutch_view het volgende:
Het zou mooi zijn wanneer Nikki vanavond gewoon 12 punten geeft aan JOOST in een JOOST outfit, gewoon om een dikke middelvinger te geven aan die EBU Maffia!![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:59 schreef aarontje112 het volgende:
Ik ga vol op Ierland stemmen vanavond
Israël toevallig?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft niet zoveel met Luxemburg als land te maken maar waar ze geboren is dat ze zo reageert.
Ik ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het treurige is dat ik nog valse hoop heb..
Volgens mij begrijp je het niet helemaalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Nu is er een precedent van diskwalificatie op basis van gedrag.
Was al ophef over op twitter woendagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
En het komt uitgerekend na de diskwalificatie pas naar buiten? Zaakje stinkt
Hopen dat het luktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Nu is er een precedent van diskwalificatie op basis van gedrag.
Die ben ik pas kwijt als Joost op het vliegtuig naar Nederland zitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het treurige is dat ik nog valse hoop heb..
330k binnen een dag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:15 schreef viceversa het volgende:
Joost z'n volgers op insta gaan nu richting een miljoen.
Er is veel fake news op twitter dat Joost een antisemiet zou zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik weet van haar achtergrond, maar ik had niet verwacht dat ze zo openlijk voor haar kant uit zou komen als ze voor basically ons buurland uit komt. Bovendien weet zij evenveel als wij, namelijk dat de situatie niks met Israël te maken heeft.
extreem goed mogelijk. Maar ik dacht dat je doelde op de klachten over het gedrag van de Israëlische delegatie. Of had ik dat mis?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je het niet helemaal
Nee ik heb geen hoop meerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ben ik pas kwijt als Joost op het vliegtuig naar Nederland zit
Nouja eerst nog zien wat er allemaal gebeurd is.. maarjaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef LaDaDiDa het volgende:
Joost is populairder door dit voorval dan dat hij anders ooit geweest zou zijn denk ik.
EBU durft Israël niet uit te sluiten -> gelijke monniken gaat niet op ten ongenoegen van andere delegaties -> Joost toch wel optredenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:16 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nee gaat erom dat het HEEL vreemd is dat dit nu pas naar buiten komt terwijl iedereen al sinds woensdag hierover klaagt. Iets klopt er niet. Joost MOEST uitgeschakeld worden lijkt het op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:17 schreef ashardalan het volgende:
[..]
extreem goed mogelijk. Maar ik dacht dat je doelde op de klachten over het gedrag van de Israëlische delegatie. Of had ik dat mis?
Als het golftquote:
Ah, dan had ik het idd verkeerd begrepen. Mea culpaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee gaat erom dat het HEEL vreemd is dat dit nu pas naar buiten komt terwijl iedereen al sinds woensdag hierover klaagt. Iets klopt er niet. Joost MOEST uitgeschakeld worden lijkt het op.
Dat zei ik toen straks al inderdaad. Maar toen zei iedereen nee dat kan nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
EBU durft Israël niet uit te sluiten -> gelijke monniken gaat niet op ten ongenoegen van andere delegaties -> Joost toch wel optreden
#durftehopen
Ze wisten waarschijnlijk niet dat de EBU zo resoluut is, gezien alles wat ze hiervoor besloten haddenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee gaat erom dat het HEEL vreemd is dat dit nu pas naar buiten komt terwijl iedereen al sinds woensdag hierover klaagt. Iets klopt er niet. Joost MOEST uitgeschakeld worden lijkt het op.
Dat is waar, maar het gaat wel om Zwedse wetgeving nuquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zweden kan hier weinig aan doen, als host. Die bepalen dit niet. Te makkelijk om het in de schoenen van "Zweden" te schuiven. EBU is de boosdoener. Alsof Zweden als host kan bepalen wie er mee mogen doen.
Avrotros zou daar heel veel respect mee scorenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee ik heb geen hoop meer![]()
Zullen we hem volgend jaar weer sturen.
Als ze al meerdere keren heeft gevraagd om geen foto's of filmpjes te maken en die mensen doorgaan is dat toch geen rare reactie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Andromache het volgende:
Maar even, als Marina Satti een middelvinger opsteekt na het nemen van een foto, hoe is dát dan te rijmen met equality en inclusivity? Dat is toch ook buitenproportioneel?
Hoop is alles wat we nu nog hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat zei ik toen straks al inderdaad. Maar toen zei iedereen nee dat kan niet
Het is ook in strijd met de AVG wetgeving.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze al meerdere keren heeft gevraagd om geen foto's of filmpjes te maken en die mensen doorgaan is dat toch geen rare reactie?
Hopen doen de koeien ook...quote:
Denk dat Joost dat niet meer wilquote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Avrotros zou daar heel veel respect mee scoren
Nee, dat staat (denk ik) los van de EBU beslissing. Er worden heel vaak mensen en deelnemers uit een organisatie/wedstrijd gezet ver vóór een rechter zich ergens over uitgesproken heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het gaat wel om Zwedse wetgeving nu
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze al meerdere keren heeft gevraagd om geen foto's of filmpjes te maken en die mensen doorgaan is dat toch geen rare reactie?
Mooi zo! Werd tijd dat ze er iets van zeiden.quote:
Beslissing van EBU heeft niks met Zweedse wetgeving te maken, die dingen staan los van elkaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het gaat wel om Zwedse wetgeving nu
Maar dat staat hier niet. Er staat dat ze direct losgaat. En dan ook de manier waarop? Nee, dan kan ik dat absoluut niet rijmen met wat Joost nu aangedaan wordt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Zero tolerance was het toch? Ja dat ga je nu krijgenquote:
Ik neig zelf meer naar stoppen met die hele EBU shitshow, geen cent meer er naar toe, maar laat ik eerst het onderzoek nog even afwachten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Avrotros zou daar heel veel respect mee scoren
Dus volgens jou moet Griekenland er ook uitgezet worden voor die reactie? Maar hoeft er verder niks gedaan te worden met de Israëlische delegatie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:21 schreef Andromache het volgende:
[..]
Maar dat staat hier niet. Er staat dat ze direct losgaat. En dan ook de manier waarop? Nee, dan kan ik dat absoluut niet rijmen met wat Joost nu aangedaan wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |