https://www.nu.nl/songfes(...)festival-finale.htmlquote:Joost Klein mag niet meer meedoen aan het Eurovisie Songfestival. De artiest is gediskwalificeerd omdat hij een medewerker van het festival zou hebben bedreigd. Nooit eerder werd een land uit de wedstrijd gehaald terwijl het festival al bezig was.
Een vrouwelijke medewerker van het Songfestival heeft een klacht ingediend tegen Joost. "Hoewel het onderzoek nog loopt, lijkt het ons niet gepast om hem te laten deelnemen aan de finale", schrijft Songfestival-organisator EBU. "We hanteren een zerotolerancebeleid rondom ongewenst gedrag tegenover onze medewerkers. Zijn gedrag heeft die regels geschonden."
AVROTROS reageert geschokt op de verklaring van de EBU. "We hebben kennis genomen van de diskwalificatie, maar vinden de straf disproportioneel. We betreuren het enorm en komen er later inhoudelijk op terug."
Ook de NPO zegt de beslissing van de EBU te betreuren. "Dit is een zeer ingrijpende beslissing. Voor de miljoenen Songfestival-fans in Nederland en andere landen in Europa is dit een teleurstelling. We zullen de gang van zaken na het Songfestival uitgebreid evalueren met AVROTROS, de EBU en andere betrokkenen."
Het is in de 68 jaar dat het Songfestival plaatsvindt nog nooit gebeurd dat een land zich tijdens het festival terugtrok of werd gediskwalificeerd. Belarus werd in 2021 nog geweigerd vanwege de politieke lading van het nummer dat het land toen wilde inzenden.
Vrijdag al hele dag onduidelijkheid rondom Joost Klein
Voor het grote publiek werd tijdens de repetitie van de finale duidelijk dat er iets speelde rond Joost. De artiest had als vijfde op het podium moeten staan, maar Nederland werd overgeslagen.
Later bleek dat Joost ook niet mocht meedoen aan de juryshow, die ongeveer de helft van de punten bepaalt. Tijdens de show werd zijn optreden in de tweede halve finale getoond en beoordeeld.
Go Ierland!quote:
Ik ben benieuwd waar dit dan weer over gaat.quote:
Waarom? Money talksquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Geen landen die ook de handdoek in ring gooien nu?
Punt is wel dat Israël nu ook uit de competitie genomen moet worden want aanklacht etc. mits de ebu iedereen hetzelfde behandeld uiteraard. Slim van Ierlandquote:
Lol nee. Zouden wij ons terugtrekken als de Georgische kandidaat gediskwalificeerd zou worden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.quote:
Ongerelateerd aan Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een bepaald delegatie die Bambie Thug heeft geïntimideerd dus denk dat daar over gaat.
Precies.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is een bepaald delegatie die Bambie Thug heeft geïntimideerd dus denk dat daar over gaat.
Is dat toevallig dezelfde delegatie die dat bij NL en Spanje en andere landen hebben gedaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Blijven er steeds minder overquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.
Nee want de politie wordt pas tijdens de finale ingeschakeldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Punt is wel dat Israël nu ook uit de competitie genomen moet worden want aanklacht etc. mits de ebu iedereen hetzelfde behandeld uiteraard. Slim van Ierland
Dat zou wel fucking slim zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Niet helemaal, denk ik. Vrij grote kans dat dit gaat over Israël, en als je daarvan zegt dat ze je hebben geharassed moet de EBU dat heel serieus nemen en Israël helaas diskwalificeren voor de finale.
Volgens Sherrie B is de mens nooit op de maan is geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de complottheorieën hoor maar is dit niet gewoon de "dezelfde impact als de maanlanding" waar mijnheer Klein al een tijdje over spreekt?
Dat die journalisten intimideren kan dat meisje van Israel toch niks aan doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Er is iets aan de hand!quote:
Bedoel je van een land dat geen (lands)grenzen respecteert? En nee, ik heb het niet over de VSquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:43 schreef xminator het volgende:
[..]
Is dat toevallig dezelfde delegatie die dat bij NL en Spanje en andere landen hebben gedaan?
Het zijn niet alleen de journalisten, maar delegatie members van Israel, meisje zelf niet nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat die journalisten intimideren kan dat meisje van Israel toch niks aan doen
Ah. Die willen de stemmen van Joost graag hebben. Wat nu anti-EBU stemmen geworden zijn.quote:
Denk wel het feit dat Joost gediskwalificeerd is om hetzelfde (of zelfs minder) er iets mee te maken kan hebben.quote:
Of een fikkende molenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
In plaats van het extreem overdreven gedrag tijdens de "punten weggeef show", moet Nikki gewoon heel koud de puntjes voorlezen en dan weglopen.
Dat zal ze leren…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
In plaats van het extreem overdreven gedrag tijdens de "punten weggeef show", moet Nikki gewoon heel koud de puntjes voorlezen en dan weglopen.
Is het inderdaad ongerelateerd?quote:
Het EBU gaat voor een hoop basaalcelcarcinomen zorgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Te veel drama voor me. Ik ga lekker de zon in.
Eerste kwalificatie nadat de finale is gehaaldquote:
Waarom zouden ze?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:41 schreef roos94 het volgende:
Krijg je huidK vanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Te veel drama voor me. Ik ga lekker de zon in.
Gewoon helemaal niks doen...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
Rusland was al gecanceld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:48 schreef Poepz0r het volgende:
Thunder and lightning its getting exciting
ook haar songwriter kelen nog wat doet mee met pesten om instaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de journalisten, maar delegatie members van Israel, meisje zelf niet nee.
Ja die is deel van de delegatie die mee is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef danilel het volgende:
[..]
ook haar songwriter kelen nog wat doet mee met pesten om insta
Ja, maar van dit gedoe hersenkquote:
Litouwenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wie is in hemelsnaam Silvester Belt?
Door chaos worden er foutjes gemaaktquote:
Zanger van Litouwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, want dan steun je Joost terwijl je eigenlijk nog niet weet wat hij geflikt heeft. Dit is een soort middenweg.quote:
Litouwse inzendingquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
"Thank you for an unforgettable edition of the Eurovision Songcontest. We will always remember this yearquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:45 schreef Rnie het volgende:
We gaan gewoon nooit zijn televote score weten in de finale.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:49 schreef blackswangreen het volgende:
Op het gevaar af iets Europapa-gerelateerds te posten: hij staat op nr. 1 in Estland. Sowieso houden de Baltics van Joost.
Jasje van joost klein aan en punten optellen en dan vervolgens 12 points for… een middelvinger. Zoiets zou kunnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:48 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan doen? De EBU uitschelden? Een EBU medewerker executeren?
Slapquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
"Thank you for an unforgettable edition of the Eurovision Songcontest. We will always remember this year
."
Helemaal wanneer alle geruchten meuk over wie wel/niet mee gaat doen, etc. door blijft gaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Poepz0r het volgende:
Die presentatoren zullen nu ook wel dikke stress hebben
als Cornald zo fulmineert, klopt er iets niet, echt niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat een gejank en wat een slechte verliezers hier. Hij heeft zich misdragen en betaalt daar de prijs voor. Moet je dan de organisatie aanvallen of juist degene die ons land voor lul heeft gezet? Wat een tokkie.
Exactquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
als Cornald zo fulmineert, klopt er iets niet, echt niet.
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Misschien wel helemaal niet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...
Hij kan een Frank Kramertje gaan doen samen met Jacqueline?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Hoe gaat hij straks in dat hokje commentaar leveren alsof er niets gebeurd is...
https://www.nsp.nl/1588-dit-was-mijn-vorm-van-protest.htmlquote:De hele wedstrijd door vulde Kramer zijn commentaar met anekdotes, gedichten, liedjes en analyses over onder meer de effectenbeurs en de Amerikaanse politiek. Het was zijn vorm van protest tegen de wijze waarop Eurosport in de loop der jaren hem steeds nadrukkelijker had weggedrukt.
Gewoon niks zeggen, stil protest, daar wordt het al beter vanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Professionele houding.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:52 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
innocent until proven guilty.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Sebbeszweet het volgende:
Wat een gejank en wat een slechte verliezers hier. Hij heeft zich misdragen en betaalt daar de prijs voor. Moet je dan de organisatie aanvallen of juist degene die ons land voor lul heeft gezet? Wat een tokkie.
Kan zijn, maar feit is dat hij provocerend gedrag vertoonde. Waarom kan hij zich niet normaal gedragen ? Hij zal niet zomaar naar huis gestuurd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja dat moment had ik me dus echt op verheugd. Echt zwaar klote dat we dat gewoon nooit gaan zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
We gaan gewoon nooit zijn televote score weten in de finale.![]()
Dat is dus helemaal geen feit. Dat kun je helemaal niet zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:53 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Kan zijn, maar feit is dat hij provocerend gedrag vertoonde. Waarom kan hij zich niet normaal gedragen ? Hij zal niet zomaar naar huis gestuurd worden.
Nou ja, Joost zal vast niet heel vriendelijk zijn geweest tegen die mevrouw, maar ik krijg het idee dat het meer op het niveau "fuck off" is dan "I know where your children live".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:51 schreef Andromache het volgende:
[..]
Die is er helemaal klaar mee johquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:54 schreef HiZ het volgende:
Ik weet niet of Joost het wil, maar we kunnen natuurlijk de stemmen van Nederland door hem laten geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |