quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Dat hoor je niet vaak meer in Amsterdam, in Almere en Purmerend daar in tegen...quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef loveli het volgende:
Verrek, hoorde ik een echt Amsterdams accent?
Zou er ook een toeter op zitten?quote:
Lol idd, fucking modern die Politie joh..quote:
Het hele idee van demonstreren is dat het wel tot iets leidt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar wat hebben vrouwen en kinderen in Gaza er precies aan dat jij een statement maakt als dat verder tot niets leidt?
Ja hoor. Jij ook waarschijnlijk.quote:
DIt, maar dat ze ook als eerste worden opgeroepen voor de dienstplicht. Eens kijken hoeveel er dan gelijk de keuken en moederrol in vluchten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:13 schreef ReplaR het volgende:
Alleen voor dit soort lui hoop je dat een keer de oorlog uitbreekt.
Later deze week nog een keertje.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef RamboDirk het volgende:
Maar ze mogen gewoon gaan?
Wanne bullshit jongen
Nee, ik geef hierbij deze taak graag over aan iemand die dit normaal vindt.quote:
Jah joh.. Israël gaat ene fuck geven om deze demo.. Ja gebruiken als voorbeeld van zie je nu wel waar het geweld vandaan komt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het hele idee van demonstreren is dat het wel tot iets leidt.
Hoe harder je schreeuwt dat je niet kan ademen, hoe minder geloofwaardig je wordt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:15 schreef RipCity het volgende:
HAHAHA denkt er eentje George Floyd te zijn
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef monkyyy het volgende:
Uiteraard kijkt Netanyahu grienend naar deze beelden en heeft besloten Rafah niet binnen te vallen.
Goede tactiek om even te kijken wat er nou allemaal aan de hand is zonder nieuwgierig gevonden te worden. Hond moet er toch uit he..quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe komt het in je op om daar je hont uit te laten
Alles voor the Gram he.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:17 schreef RipCity het volgende:
Wat ik niet snap is dat je met 10 man bent je niet gewoon meewerkt nu. Dit is gewoon slachtoffergedrag. Nu willen ze opeens wel media hebben
Heropen de kloosters!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef asco het volgende:
Die wijven zijn echt niet goed.
Die dwangbuizen waren er vroeger dus echt niet zomaar.
Vroeger was dit gewoon 6 maanden kerkerquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef asco het volgende:
Hysterie is vernoemd naar de baarmoeder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef asco het volgende:
Het zou me niets verbazen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waarom hebben ze nummers op hun handen?? Neem aan niet als ziekelijk verwijzing??
Gewoon het galgenveld weer introduceren, werkte lekker afschrikwekkend.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Vroeger was dit gewoon 6 maanden kerker
Niet direct om deze demonstratie, maar als het Westen z'n onvoorwaardelijke steun intrekt denk ik wel dat Israel daar een fuck om geeft.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:15 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jah joh.. Israël gaat ene fuck geven om deze demo..
Bulldozerquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Metalfrost het volgende:
Wat is dat zaag / spuitgeluid elke keer?
Palestijnse raad?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In plaats van een tweede seizoen Joodse Raad kan de NPO ook het bestuur van de UvA volgen.
Shovelquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Metalfrost het volgende:
Bahhh, gelukkig zitten er handschoenen bij de standaard ME uitrustingquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef FvanS het volgende:
[ afbeelding ]
''Kijk mij eens zielig, mishandeld en uitgeput zijn''
Toch liet ze haar masker even vallen, stinksnol.
Geert Wilders zal het met je eens zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:14 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het hele idee van demonstreren is dat het wel tot iets leidt.
Tweespalt?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:20 schreef AgLarrr het volgende:
Nou, Hamas money well spent. Daar zal de Iraans/Russische as blij mee zijn - #meer tweespalt in het westen.
Mij ook niet, maar het zou net zo ziek zijn als die QR/Jodenster vergelijking... Of eigenlijk nog wel een paar treetjes erger.quote:
Nieuwe zomerhit.quote:
Maar het Westen gaat dat niet doen. Overheden hier voelen daar nu nog geen enkele noodzaak toe en die laten zich echt niet onder druk zetten door een handjevol lui je nog net niet door het scherm kan ruiken die een gigantische teringzooi van de UvA maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Niet direct om deze demonstratie, maar als het Westen z'n onvoorwaardelijke steun intrekt denk ik wel dat Israel daar een fuck om geeft.
Achteruitrijalarm, is gebruikelijk bij grote voertuigen (ook grote bussen etc.).quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef Metalfrost het volgende:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:19 schreef FvanS het volgende:
[ afbeelding ]
''Kijk mij eens zielig, mishandeld en uitgeput zijn''
Toch liet ze haar masker even vallen, stinksnol.
Dat is wel tegenstrijdigquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'we are peacefull, viva viva intifada'
Een hoop woke onzin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef fjs het volgende:
Vraag me af wat er op die universiteiten voor onzin lessen gegeven worden. Gesteund natuurlijk door Iran.
Inderdaad wel apart. Die hele groep had kreupel naar huis moeten kruipen. Geen medelijden met deze zwervers.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef RamboDirk het volgende:
ik vind het wel weer een verkeerd signaal dat ze zonder consequenties kennen gaan.
Maar oke.
Dat verwijst naar een op voorhand zelf ingevuld "Arestantenformulier"quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
Waarom hebben ze nummers op hun handen?? Neem aan niet als ziekelijk verwijzing??
Idd... Voor o.a. Hooligans, Wappies en Boeren heeft dit soort gedoe enorme consequenties gehad (terecht!) en dit tuig lijkt er gewoon mee weg te komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef RamboDirk het volgende:
ik vind het wel weer een verkeerd signaal dat ze zonder consequenties kennen gaan.
Maar oke.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Inderdaad wel apart. Die hele groep had kreupel naar huis moeten kruipen. Geen medelijden met deze zwervers.
Inifada is (ongeveer) opstand of verzet. Dus peacefull en verzet is niet (per se) tegenstrijdigquote:
ja, alleen dat kunnen ze zelf niet begrijpen.quote:
Er staat bij de/het Rokin een hele grote groep. Dus daar straks ronde twee.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:23 schreef ReplaR het volgende:
Kut dit lijkt afgelopen, zal ik ff naar de Uni hier in Utrecht gaan om de boel wat op te stoken?
Maar je laat zo wel zien dat niet iedereen blindelings achter de opstelling van het westen staat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het Westen gaat dat niet doen. Overheden hier voelen daar nu nog geen enkele noodzaak toe en die laten zich echt niet onder druk zetten door een handjevol lui je nog net niet door het scherm kan ruiken die een gigantische teringzooi van de UvA maken.
King of the hill!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef 2dope het volgende:
Op zich wel nice als je de laatste bent. "I won!"
Op deze manier, really?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar je laat zo wel zien dat niet iedereen blindelings achter de opstelling van het westen staat.
Klopt, tijdens de 2e wereldoorlog waren er ook moffenhoeren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar je laat zo wel zien dat niet iedereen blindelings achter de opstelling van het westen staat.
Gelukkig hebben ze de harde kern vastgezet en niet laten lopen.. oh wacht.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Er staat bij de/het Rokin een hele grote groep. Dus daar straks ronde twee.
Heel de wereld komt hier intifada spelen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:26 schreef mascara-klodder het volgende:
Zeg het gewoon in het Nederlands dat ze moeten oprotten. Hou op hoor.
Het is een manier.quote:
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:23 schreef ReplaR het volgende:
Kut dit lijkt afgelopen, zal ik ff naar de Uni hier in Utrecht gaan om de boel wat op te stoken?
Volgens @Harvest89 is het niks.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef Metalfrost het volgende:
wat een bende maken die demonstranten ervan
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Op het Rokin is het wel makkelijker om charges uit te voeren denk ik
Volgens hun website 76 bachelor opleidingen waarvan er 29 vallen onder de grootste categorie "mens en maatschappij" en 256 master opleidingen waarvan 67 vallen onder de reeds genoemde categorie.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef fjs het volgende:
Vraag me af wat er op die universiteiten voor onzin lessen gegeven worden. Gesteund natuurlijk door Iran.
Weetje wie toestemming moet geven voor het gebruik van "Traan(CS)gas"......... De Burgemeester....quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:26 schreef RipCity het volgende:
Waarom wordt hier geen traangas ingezet? Die krijg je anders echt niet uit elkaar
Ik heb er al 4 herkend van het Binnengasthuisterrein.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef kanovinnie het volgende:
1 van die figuren, met die donkerblauwe polo, was eerder onderdeel van die groep bij de gracht die langzaam weggeduwd werd.
Yup, veel makkelijker dan bij de Oudemanhuispoort.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Exact, niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nog niet al te lang geleden zat die aan het andere kant van het spectrum. Beetje Arnoud van Doorn/ Joram van Klaveren scenario. Niet stabiel.
Maar ook veel 'onschuldige' omstanders lijkt me?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef Stoorzendert het volgende:
Hoezo, wat is daar dan?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:27 schreef XSbig het volgende:
Ze staan nu verdomme bij l’Atelier d’Champagne. Als ze het godverdomme maar laten om daar te gaan klieren.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:22 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop dat als ze ooit eens volwassen worden en redelijk leren denken ze zich doodschamen over hun gedrag.
ik moet het ding spannen, weet niet hoe, maar diameter ongeveer 45 cmquote:
Scheelt weer een Humanitasbak leegjatten en m'n haar kleuren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:24 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Er staat bij de/het Rokin een hele grote groep. Dus daar straks ronde twee.
Leuk spul.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:30 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
ik moet het ding spannen, weet niet hoe, maar diameter ongeveer 45 cm
Dat is een keuzequote:Op woensdag 8 mei 2024 20:28 schreef RipCity het volgende:
[..]
Maar ook veel 'onschuldige' omstanders lijkt me?
Nou ja, ik volg altijd ene Ahmed op X over dit soort onderwerpen. Die is namelijk heel objectief.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:23 schreef havanagila het volgende:
Twitter is de ondergang van de samenleving.
Hij heeft daarom zijn helm nog opquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
Overigens zou ik als shovelsjoof nou niet zo lekker op die bak zitten met die brakke kades...
akoestisch.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
een akoestisch ding of een elektrische?
Het scheelt dat het water daar maar iets meer dan een meter diep is 😉quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
Overigens zou ik als shovelsjoof nou niet zo lekker op die bak zitten met die brakke kades...
ha ik ook, speel er niet op, ding is rechtshandig gestemdquote:
Acoustisch en electrischquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
een akoestisch ding of een elektrische?
Ja. Is honderden jaren oud. Is daar prachtig. Nou ja, het was daar prachtigquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Zonde van de gebouwen en omgeving, is die uni een monumentaal pand?
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
De Nederlandse boeren lachen ergeren zich rot
mag dat ding daar überhaupt rijden? of heeft Amsterdam geen milieuzonequote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
Ik speel al jaren niet meer, ik heb dat ding al vanaf mijn 6e, mijn vader was vroeger muzikant.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
ha ik ook, speel er niet op, ding is rechtshandig gestemd
Alles wat ik heb gezien wat beklad is, is voor een groot deel monumentaal, schat ik zo in.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Die verf krijg je waarschijnlijk gewoon er af hoor. Stenen kun je terug leggen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
het signaal: dat je zonder opgepakt te worden de halve stad kan onderkalken met graffiti en het laten lijken alsof er een bom is ontploftquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Mooie aftermath beelden.
Er is een duidelijk signaal afgegeven. Dat is in elk geval iets.
#teamVVDquote:Aankomende vrijdag is er in Amsterdam een spoeddebat over de UvA-demonstraties. Grote vraag in de gemeenteraad is: moet er harder worden opgetreden, of is de-escalatie het juiste antwoord op de bezetting? Coalitiepartij GroenLinks vindt dialoog in eerste instantie het belangrijkst, en ook DENK deelt die mening. Maar de VVD vindt ingrijpen noodzakelijk.
Godverdomme, hier gaat GroenLinks Amsterdam straks dagenlang over debatteren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
mag dat ding daar überhaupt rijden? of heeft Amsterdam geen milieuzone
Een aantal bekende gezichten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef AchJa het volgende:
Er staan alweer wat iiritantjes op de eerste rij op het Rokin... Dat wordt weer genieten!
Ergens in 1 van de voorgaande delen staat die.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef oblo het volgende:
Heeft iemand die gif nog van die gast die op zo een voertuig stond te springen en daarna in de gracht sprong?
Ik geef je de popcorn doorquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef AchJa het volgende:
Er staan alweer wat iiritantjes op de eerste rij op het Rokin... Dat wordt weer genieten!
Nu tijd dat de ME even een signaal gaat geven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
Mooie aftermath beelden.
Er is een duidelijk signaal afgegeven. Dat is in elk geval iets.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef oblo het volgende:
Heeft iemand die gif nog van die gast die op zo een voertuig stond te springen en daarna in de gracht sprong?
Sowieso levensgevaarlijk om met een shovel in de buurt van pro Palestina mensen te komen. Die lui hebben aan niks zoveel hekel als aan een shovel (in deze context), veel meer dan aan een tank of battaljonquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:32 schreef AchJa het volgende:
Even moeders de vrouw appen, ze moet de kinderen maar alvast naar bed brengen, wordt een latertje...quote:
We hebben geen waterkanonnenquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:37 schreef Metalfrost het volgende:
hup, waterkanon erop, wegspuiten die teringmongolen
Wat wilde ie bereiken eigenlijk? Zo'n sjofel kan wel tegen een op en neer springend kereltje van 70 kilo.quote:
Post #176quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Dat doet echt pijn, de Oudemanhuispoort beklad te zien.
GroenLinks bedoelt zeker de dialoog van intimidatie en haar jegens een bevolkingsgroepquote:
Volgens mij niet opgepakt, maar mocht gewoon vertrekken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Waar is de aanvoerder eigenlijk? Die baardmans. Al opgepakt?
Paarlen voor de zwijnen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Dacht ik al.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ja. Is honderden jaren oud. Is daar prachtig. Nou ja, het was daar prachtig
Nogmaals, nergens gezegd dat het normaal is.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:37 schreef FvanS het volgende:
[..]
Nee joh, volgens @:harvest89 is dit normaal, en hoort dit er gewoon bij!
Maar nogmaals: Wat heb je daar concreet aan als je in Gaza woont? Komt een bom op je hoofd minder hard aan als je jezelf kunt troosten met de gedachte dat niet iedereen in Nederland de lijn van de Nederlandse regering volgt? De mensen om wie het gaat hebben er behoefte aan dat je resultaten kunt boeken, niet dat je als nobele verliezer die toch wel een goed signaal heeft afgegeven de geschiedenis in gaat.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wanneer is het eigenlijk wel schokkend volgens jou?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nogmaals, nergens gezegd dat het normaal is.
Maar verre van schokkend. Dat was wat sommige users hier beweren.
Zijn ook anti-Israël.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef ReplaR het volgende:
Kunnen ze een beetje opschieten graag? Voetbal begint zo.
Ze hebben totaal geen ontzag voor monumenten. Het Maagdenhuis hebben ze indertijd ook gehavend achtergelaten.quote:
Dat sowieso, poten af van een anders eigendom.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Alles wat ik heb gezien wat beklad is, is voor een groot deel monumentaal, schat ik zo in.
Zo niet: dan is het nog altijd oud en je vernielt iemand zijn huis niet
Als de bliksem is ingeslagenquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer is het eigenlijk wel schokkend volgens jou?
Ik hoop het.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die verf krijg je waarschijnlijk gewoon er af hoor. Stenen kun je terug leggen.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Zo ken ik de Oudemanhuispoort.
[ afbeelding ]
Bij blikseminslag kunnen er ook straatstenen eruit geslagen worden, dat is bij dat putdeksel ook gebeurd..quote:
Hebben ze zich in Utrecht serieus druk over gemaakt https://www.rtvutrecht.nl(...)-heeft-geen-trekhaakquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:35 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Godverdomme, hier gaat GroenLinks Amsterdam straks dagenlang over debatteren.
quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dacht ik al.
Kapot maken en vernietigen dat is het enige wat die schijtlui kunnen.![]()
![]()
![]()
Ik snap echt niet dat ze die gasten harder aanpakken, die uit het buitenland komen om hier te rellen. .... Op het vliegveld zetten en op een zwarte lijst. En de rest ook hard aanpakken.
Het gaat er niet zo zeer om of de mensen in Gaza dit volgen, die hebben hele ander dingen aan hun hoofd.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Wat heb je daar concreet aan als je in Gaza woont? Komt een bom op je hoofd minder hard aan als je jezelf kunt troosten met de gedachte dat niet iedereen in Nederland de lijn van de Nederlandse regering volgt? De mensen om wie het gaat hebben er behoefte aan dat je resultaten kunt boeken, niet dat je als nobele verliezer die toch wel een goed signaal heeft afgegeven de geschiedenis in gaat.
Ach, daar zijn de arbeiders voor. Die kunnen het wel weer maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hebben totaal geen ontzag voor monumenten. Het Maagdenhuis hebben ze indertijd ook gehavend achtergelaten.
Dit heeft helemaal NIKS meer te maken met een demonstratie houden.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:40 schreef FvanS het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is normaal toch @:harvest89 ?
Als volgevreten gesubsidieerde student in een van de veiligste landen ter wereld.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het gaat er niet zo zeer om of de mensen in Gaza dit volgen, die hebben hele ander dingen aan hun hoofd.
Maar je laat zo merken dat niet iedereen de koers volgt die bijvoorbeeld de Nederlandse regering uitvoert. Je laat zelfs merken in opstand/verzet te komen.
Hij is martelaar broerquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:43 schreef TwenteFC het volgende:
Door je 'matties' de ME in gedrukt worden, ben je mooi klaar mee zulke vrienden.
Door etteren? Alsof burgemeesters in het verleden eerder met ME ingrepen. Ik waag het te betwijfelenquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Sapstengel het volgende:
Zou dit nu eindelijk een keer een deuk slaan in het imago van Halsema? Burgermeester van Amsterdam als traditioneel Joodse rol, nu deze protesten lekker laten door etteren.
Hier een fakkel!quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:43 schreef TwenteFC het volgende:
Door je 'matties' de ME in gedrukt worden, ben je mooi klaar mee zulke vrienden.
ATquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Wat zijn die gasten in zwart? Peleton van de kmar?
Arrestatie eenhedenquote:Op woensdag 8 mei 2024 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Geen zin om steeds in herhaling te vallen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:40 schreef FvanS het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aanhoudings Eenheid. gewoon Politie. Femke durft echt de KMAR niet in te zetten.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
Zie nu beelden. Dit is om te janken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze hebben totaal geen ontzag voor monumenten. Het Maagdenhuis hebben ze indertijd ook gehavend achtergelaten.
Als je het allemaal zo makkelijk vind kan je er gerust naar toe gaan om te helpen hoor. Ze kunnen vast wat snelle vaklieden gebruiken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen zin om steeds in herhaling te vallen.
Maar ik vind het reuze meevallen. Ik zie wat verf, en er zijn wat stenen uit de vloer gehaald. Kan allemaal gerepareerd worden waarschijnlijk.
Volgevreten of graatmager maakt niet uit voor het punt dat je wil maken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als volgevreten gesubsidieerde student in een van de veiligste landen ter wereld.
Hoe nobel.
For the Horde.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:45 schreef probeer het volgende:
Kom, nu allen in koor:
WIJ WILLEN BLOED ZIEN!
Ideaal ook bij protesten door PvdD-ers en co. Wat willen ze doen? De honden schoppen?quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:45 schreef RipCity het volgende:
Honden zijn wel ideaal hoor. Niemand die daar iets tegen durft te doen
Zie nu beelden. Dit is om te janken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Harvest89 gaat dat beetje vernieling gewoon zelf schoonmaken en repareren.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:40 schreef FvanS het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je maakt geen punt.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgevreten of graatmager maakt niet uit voor het punt dat je wil maken.
Tsa zo kun je elke demonstratie stuklullen natuurlijk.quote:Op woensdag 8 mei 2024 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je maakt geen punt.
Je neemt een dagje vrij, bedekt je gezicht, vernielt wat spullen, blaat mee met de massa en gaat daarna weer naar je kamertje om te Netflixen en je eigen scheten te rieken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |