SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
En dan verwachten dat de ANWB er binnen een kwartier is om de auto te maken zeker?quote:
daar gaat de auto lakquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Holy shit komen hier hagelstenen van 2 cm doorsnee naar beneden nu. Zelden zoiets gezien
Julliedoen niet mee vandaagquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
Ontstaat nog niks ten oosten van de Achterhoek. Dat valt tegen
Staat allang aan, voel je die koude wind niet dan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:11 schreef cherrycoke het volgende:
@:nattekat activeer zuid-holland schild
Het schild is iets te krachtig afgesteldquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:21 schreef MissHobje het volgende:
Temperatuur zakt heel hard ineens..heiig nu aan het worden.. jij zeker weer met die zeemist @:Nattekathou dat lekker daar
Volgens buienrader gaan de buien kapot op grens utrecht-zuid-holland.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het schild is iets te krachtig afgesteld
Valt meer naast je dan op je.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
200 mm, je zou er maar doorheen fiersen
Perfectquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Volgens buienrader gaan de buien kapot op grens utrecht-zuid-holland.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Beter dan door 900mmquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis met een beetje fiersenquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waterfiersen llijkt mij dan wat minder. Ik ben een mooi weer fierser.quote:
Ik ben net als @Oriente een elk-type-weer-fierser.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waterfiersen llijkt mij dan wat minder. Ik ben een mooi weer fierser.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het schild is iets te krachtig afgesteld
BLIJFT IN UWEN KOT!!quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Gewoon helemaal droog hier terwijl er al de hele dag onweer is voorspeld.
Bizar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Holy shit komen hier hagelstenen van 2 cm doorsnee naar beneden nu. Zelden zoiets gezien
We praten hier Nederlands.quote:
merk nog weinigquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:07 schreef MissHobje het volgende:
Die mega bui ligt op ramkoers richting De Biltnu alweer lekker buitje.
@:Paul incoming....
Is dat zo @capuchon_jongen?quote:
Ik zit ook nog heerlijk buiten in Hoornquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:10 schreef Ronzz het volgende:
Hier in Hengelo Overijssel nog een stralend zonnetje. Als ik de verschillende radars van Buienradar mag geloven komt er hier ook niks
Je moet schuilen onder een boom in een weiland. Zo’n eenzame, grote hoge boom.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:15 schreef RipCity het volgende:
Ik ga zo even schuilen onder een boom in het bos.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Venlo is compleet verzopen aan de hoeveelheid p2000 meldingen te zien.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewoon doorrijden ook tot je auto verzuiptquote:
Klopt ja, hier in het centrum leek het alsof de wereld verging, totale duisternis. Volgens buienradar ging het ergste deel ook nog onder ons door, ter hoogte van Tegelen-Belfeld en Reuver. Of daar nog overlevenden zijn?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
Als de Telegraaf het zegt dan moet het wel goed zitten. @Nattekatquote:Zuid-Holland
In de provincie Zuid-Holland kunnen de terrassen nog tot redelijk laat gevuld blijven. Pas vanaf 21:00 zal het weer daar omslaan, en dit duurt tot ongeveer 01:00.
Zeeland
De provincie Zeeland wordt als laatste slachtoffer van het onweer. Code geel geldt daar vanaf 21:00 tot 01:00.
Ja die 2 centimeter waren wel de uitschieters. Maar klonk op zolder alsof het hele dak naar beneden kwamquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bizar.
Grootste hagelstenen die ik ooit gezien heb waren ter grootte van een knikker, zeg maar 1 cm.
Paar maanden terug.
Vanuit mijn woonkamer klonk het alsof het dwars door mijn badkamerraam (schuin dak) rechtstreeks op de tegelvloer kletterde 😱
Schrok daar van.
Gelukkig was het het keiharde lawaai van 1 cm dikke hagel op het glas.
Dat kan ik bevestigen (hier ten westen van Arnhem).quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:32 schreef ieniminimuis het volgende:
Al 1,5 uur tropische buien ten westen van Arnhem
Stroomt er alweer een rivier de Humcoverstraat af?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:35 schreef MichaelPallada het volgende:
Het ging net goed los hier, nog steeds aardedonker, flink wat regen en onweer.
Het houdt ook nog wel even aan volgens alle radars.
(Meerssen, net buiten Maastricht)
Nou bizar we kregen steeds hier en veel regenquote:
Kinderspelquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bizar.
Grootste hagelstenen die ik ooit gezien heb waren ter grootte van een knikker, zeg maar 1 cm.
Paar maanden terug.
Vanuit mijn woonkamer klonk het alsof het dwars door mijn badkamerraam (schuin dak) rechtstreeks op de tegelvloer kletterde 😱
Schrok daar van.
Gelukkig was het het keiharde lawaai van 1 cm dikke hagel op het glas.
Gvd nog geen 10km hier vandaan. En hier gewoon een forse stortbui met in de verte onweer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Onderlopende kelders e.d. lijkt mij niet echt leuk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gvd nog geen 10km hier vandaan. En hier gewoon een forse stortbui met in de verte onweer.
Het zit ook nooit mee
Ok, waar zullen we zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Als de Telegraaf het zegt dan moet het wel goed zitten. @:nattekat
Goede manier om in 40-45 minuten van die Duitsers af te komenquote:
Altijd klagen dat er niks komt en dan zoiets afwijzen.quote:
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mijquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Altijd klagen dat er niks komt en dan zoiets afwijzen.
Dit kan niet.
Het is Nederland. Daar is niks ver.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mij
(193,9 km) via A2 en A67quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mij
2 uur rijden is nogal wat, dan ben ik niet meer voor middernacht thuis.quote:
En hier in Roermond viel het zoals altijd weer heel erg mee. Op de een of andere manier trekt het hier altijd aan voorbij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sterkte aan alle mensen uit Remunj en omgeving.
Het zou toch wel eens geniaal zijn als je nog eens iemand op een terras ziet zitten die dan nog rustig zijn biertje of wijntje op zit te drinken. Maar zulke dorpsgekken zie je helaas dan weer nooitquote:
De hele avond is het ook zo lekker donker.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:19 schreef Coco het volgende:
Het komt hier (Eindhoven) ontzettend hard uit de lucht bohhhh. Genot.
Keihard in het centrumquote:
Hier ook. Al lijkt Venlo hard getroffen. Hier 10km zuidelijker gewoon een goede partij regen, maar niks bijzonder.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En hier in Roermond viel het zoals altijd weer heel erg mee. Op de een of andere manier trekt het hier altijd aan voorbij.
Kleinigheidjes hou je altijd. Je moet er wat voor over hebben soms.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Onderlopende kelders e.d. lijkt mij niet echt leuk.
Lucky you. Ik zie de hele avond al dreigende luchten, voel de wind. Het zit overal om me heen, en daar blijft het dan bij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:27 schreef Nattekat het volgende:
Ah, de verplichte enkele donder om het er nog eens extra in te wrijven
In ons vorige huis een zeer enkele keer per jaar. In ons huidige huis helaas veel vaker.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kleinigheidjes hou je altijd. Je moet er wat voor over hebben soms.
Hier nog nooit ondergelopen gelukkig.
Zutphen pakt toch een deel meequote:Op donderdag 2 mei 2024 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lucky you. Ik zie de hele avond al dreigende luchten, voel de wind. Het zit overal om me heen, en daar blijft het dan bij.
Weet niet of ik hier nou blij van moet wordenquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lucky you. Ik zie de hele avond al dreigende luchten, voel de wind. Het zit overal om me heen, en daar blijft het dan bij.
Ja die wel. En Nijmegen..en Apeldoorn..quote:
Ik heb mijn huidige huis gebouwd (nouja laten bouwen) op een soort terp. Daarbij is ook wel rekening gehouden met de afwatering bij hevige neerslag.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:29 schreef lily het volgende:
[..]
In ons vorige huis een zeer enkele keer per jaar. In ons huidige huis helaas veel vaker.
Kelders
Nog een laatste keer koelenquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet niet of ik hier nou blij van moet worden
Het is koud, het gaat de hele avond regenen vanaf nu en dat is het ook wel.
Welke site is dit?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat moet deze CG+ geweest zijn:
[ afbeelding ]
ik wacht nog een keer op die zonnepanelen kopers a 5000 euro, dat er hagelstenen doorheen knallen en de verzekering het dus niet dekt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb mijn huidige huis gebouwd (nouja laten bouwen) op een soort terp. Daarbij is ook wel rekening gehouden met de afwatering bij hevige neerslag.
Ik zit veilig dus
https://www.blitzortung.org/nl/live_dynamic_maps3.php dit is een goedequote:
Een verstandig mens bouwt de kelder op zolder.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het altijd zo bijzonder hoe je in Nederland je kelder zo maakt dat ie makkelijk onder loopt.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En hier in Roermond viel het zoals altijd weer heel erg mee. Op de een of andere manier trekt het hier altijd aan voorbij.
Het is wat gaan regenen, meer is het ook niet hoor.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:36 schreef Nattekat het volgende:
In Amsterdam nog een leuk buitje ontstaan, en in Den Haag speciaal voor @:Haags. Ik zit er precies tussenin met de bak regen.
Zeeklimaat genotquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Het is wat gaan regenen, meer is het ook niet hoor.
Heb je wat tegen zonnepanelen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wacht nog een keer op die zonnepanelen kopers a 5000 euro, dat er hagelstenen doorheen knallen en de verzekering het dus niet dekt.
Ideaal is als er een duisternis in de (vroege) avond opdoemt die tot na zonsondergang doorgaat en als het afgelopen is dan is het nacht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:38 schreef lily het volgende:
Ik houd echt van onweer. Dat het ineens zwart wordt, waaien, extreem regenen en die flitsen en knallen. En met warm weer nog leuker.
Ondergelopen kelder dan weer minder leuk natuurlijk. Maar toch.
nee, maar mensen luisteren niet zo goed, Nl is geen zonnepanelen land.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heb je wat tegen zonnepanelen?
Ik heb er 60
En de straten leeg van al dat gespuis.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:42 schreef TLC het volgende:
Toch altijd heerlijk : n gratis lichtshow van moedertje natuur
Waarom niet? Is voor de gemiddelde gebruiker tussen maart-oktober toch best prima. Zeker met een batterij (al dan niet op wijkniveau) vang je best veel af.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, maar mensen luisteren niet zo goed, Nl is geen zonnepanelen land.
Neequote:Op donderdag 2 mei 2024 20:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat de mensen in Heerlen nu echt hele angstaanjagende wolken boven zich zien
Ik heb misschien te veel tornado's gekeken de laatste dagen, maar dit ziet er echt uit als een klassieke supercel
Staat in het bericht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wow. Dat is in het zuiden van Duitsland, toch?
Klopt!quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wow. Dat is in het zuiden van Duitsland, toch?
https://meteologix.com/nl(...)-vsweep-1km-ess.htmlquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:59 schreef Nattekat het volgende:
@:aloa waarom hebben we in Nederland geen doppler-kaarten?
Voorvocht?quote:Op donderdag 2 mei 2024 21:02 schreef Salina het volgende:
Jaaa het dondert en het bliksemt nu ook in Breda.
En het regent meters biervocht.
Dat is een Duitsequote:Op donderdag 2 mei 2024 21:02 schreef DemonRage het volgende:
[..]
https://meteologix.com/nl(...)-vsweep-1km-ess.html
meeste is voorbij en trok er net langs. meeste bliksem net niet over de stad, helaas. wel een dikke plons water weerquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:06 schreef dick_laurent het volgende:
Zutphen nu ook full hit geloof ik. @:INViCTuS ?
Hé bah, niet zo ordinair. Had net beloofd alleen nog serieus te posten gisteren.quote:
Volgens de Duitse doppler gaat de wind alleen precies de tegenovergestelde kant op van wat je zou verwachtenquote:
Ech nie...quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:36 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een verstandig mens bouwt de kelder op zolder.
Handig ook voor FOK!kers. Meteen alle voorraad bij de hand.
Hier 35 mm en het gaat nog door tot morgenmiddagquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Limburgse weerstations Ell en Arcen geven een behoorlijk vertekend beeld met 8 mm neerslag. In bijvoorbeeld Haelen (noordelijk van Roermond) was 40+ mm gemeten.
Bij mij 14 mm net. Het zit nooit meequote:Op donderdag 2 mei 2024 21:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier 35 mm en het gaat nog door tot morgenmiddag
wel vet is datquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:41 schreef LTVDK het volgende:
Ze hebben wel een goede stroboscoop aangezet nu
Wel maar weinig gedonder, trekt denk ik net te zuidelijk langsquote:
https://www.swr.de/swrakt(...)nwetter-rlp-100.htmlquote:Op donderdag 2 mei 2024 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
Zitten dorpen tussen met veel schade en heel veel millimeters. Ook dorpen uit het gebied waar noodweer in 2021 was
https://www.wetteronline.(...)14-87f1-46f1152f20f8
Of een zolderkamer met een grote glazen koepelquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef INViCTuS het volgende:
Op dit soort dagen wil ik een slaapkamer met dakraam
Die was zeker zalig, alles trilde hierquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:44 schreef ZaZoe het volgende:
De Rus is reeds ook gearriveerd in Bilthoven
[ x ]
Och het went..alles beter dan fie 5 maanden herfstquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Als dit maar niet de standaard wordt de komende maanden. 2 mooie warme dagen, terreur buien en vervolgens weer 10-14 dagen koel en wisselvallig.
Zeker mooie omgeving. Vorig jaar toen we naar de Vulkaneifel gingen (1e vakantie met onze kleine) extra via het Ahrtal gereden. Dat is het kleine omweggetje wel waardquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
https://www.swr.de/swrakt(...)nwetter-rlp-100.html
Ja, is oa in hetzelfde Landkreis (Ahrweiler). Wel overlast maar gelukkig geen '21...
Als je trouwens van wijn houdt, is het Ahrtal een bijzonder leuk uitstapje. Is maar 2,5 uur karren, mooie omgeving, fantastisch wandelen, goed eten en heerlijke wijn
Waar kan ik tekenenquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Als dit maar niet de standaard wordt de komende maanden. 2 mooie warme dagen, terreur buien en vervolgens weer 10-14 dagen koel en wisselvallig.
https://imgur.com/quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:30 schreef Momazie het volgende:
Als ik op buienalarm kijk dan krijgt Ede straks bijna een uur lang regen boven de 20mm/u. Dat kan niet anders dan overlast geven!! Ik weet even niet hoe ik screenshots kan posten, maar ik heb het te doen met ze daar.
Jup, ik ga maar slapen en duim dat het meevalt bij mij in Ede..quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:30 schreef Momazie het volgende:
Als ik op buienalarm kijk dan krijgt Ede straks bijna een uur lang regen boven de 20mm/u. Dat kan niet anders dan overlast geven!! Ik weet even niet hoe ik screenshots kan posten, maar ik heb het te doen met ze daar.
Wij kwamen altijd in Mayschoß en in Altenahr en alles wat aan het riviertje lag is he-le-maal kapot. Tot aan stenen bruggen aan toe.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker mooie omgeving. Vorig jaar toen we naar de Vulkaneifel gingen (1e vakantie met onze kleine) extra via het Ahrtal gereden. Dat is het kleine omweggetje wel waard
Maar wat een ellende hebben die gehad in 2021. Zag je vorig jaar nog de naweeën van.
Als het bij jouw ff lekker uitregent.. scheelt weer bij mij zoquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:39 schreef Drass het volgende:
[..]
Jup, ik ga maar slapen en duim dat het meevalt bij mij in Ede..
Heb ik, richting het zuidwesten, alleen moet ik dan wel constant voor dat raam gaan staan. Dan heb je er net zoveel aan als aan een gewoon raamquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:03 schreef INViCTuS het volgende:
Op dit soort dagen wil ik een slaapkamer met dakraam
Als ik Buienradar bekijk dan gaat het hier rond 0:30 goed los omgeving Dordrecht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:14 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam krijgt straks zeker de volle laag?
Zeker niet, de komende dagen zijn nog even de laatste stuiptrekkingen lijkt me. Morgen maar even extra genietenquote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Dan zijn die buien al opquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:16 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Als ik Buienradar bekijk dan gaat het hier rond 0:30 goed los omgeving Dordrecht.
Ik zit tegen Ridderkerk Bolnes aan. Ben benieuwdquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:16 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Als ik Buienradar bekijk dan gaat het hier rond 0:30 goed los omgeving Dordrecht.
Jullie zeuren zo vaak dat er zelden onweer is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
Den Helder niet, maar Haarlem kan wel druppels krijgen denk ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:35 schreef kree het volgende:
zou dat nog tot de kust komen denken jullie? ik heb er wel mijn twijfels over.?
regio leiden enzo ziet ik meer, het lijkt erop dat het toch nog die kant op komt, maar zie het beetje zuidelijk zakken wel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 23:47 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Den Helder niet, maar Haarlem kan wel druppels krijgen denk ik
Je zit in zuid Limburg?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:19 schreef INViCTuS het volgende:
40/50 mm afgetapt. G'dumme wat een bak water
hier in Noord-Oost Twente ook niets hoor.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:07 schreef aloa het volgende:
Het heeft hier amper geregend in het noorden..
KNMI heeft het kaartje nog niet gereed zie ik, die zijn de mm's nog aan het tellenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Midden-Noord Limburg gisteren ook 50+ mm gevallen. Gelderland idem denk ik.
Vanaf wanneer in mei?quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Vorig jaar begon mei ook slecht en was het daarna 6 weken kurkdroog, dus wie weet..
@RamboDirk Wij moeten even iets bespreken.quote:
Heb hier op het park in Beekbergen 30 mm. In Zutphen regende het harder en vooral langer, dus ik zit op goed 40. En momenteel weer vrij hard en dat gaat nog ff doorquote:
Alleen jammer dat het gedurende de dag alleen maar kouder wordt.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:00 schreef heywoodu het volgende:
Boh, het is lekker buiten nu![]()
Met als kanttekening dat het hier niet regent, dat maakt wel verschil natuurlijk
De knmi stations zijn ook maar bepaalde plekken. Hier in Noord-Midden Limburg is de kern tussen Arcen en Ell gevallen. Behalve bij mij weer natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
KNMI heeft het kaartje nog niet gereed zie ik, die zijn de mm's nog aan het tellen![]()
Dus alleen die van buienradar tot nu toe
Het regent echt tering hard en het is 12 graden. Gisterochtend en woensdag was lekker. Dit is gewoon kansloos. Korte broek nog wel aan :pquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:00 schreef heywoodu het volgende:
Boh, het is lekker buiten nu![]()
Met als kanttekening dat het hier niet regent, dat maakt wel verschil natuurlijk
Vanuit het zuidwesten inderdaad dalende temperaturen, tot zelfs onder 10 graden momenteel.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het gedurende de dag alleen maar kouder wordt.
Mijn gewone regenmeter zo goed als vol, dus dat is bijna 50. Op het werk 30quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De knmi stations zijn ook maar bepaalde plekken. Hier in Noord-Midden Limburg is de kern tussen Arcen en Ell gevallen. Behalve bij mij weer natuurlijk.
Hehe, eindelijk. Verstand komt met de jaren, dat blijkt maar weerquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het regent echt tering hard en het is 12 graden. Gisterochtend en woensdag was lekker. Dit is gewoon kansloos. Korte broek nog wel aan :p
Begint hier ook goed vol te lopen nu hoor, regent goed door.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mijn gewone regenmeter zo goed als vol, dus dat is bijna 50. Op het werk 30
Moeten ze nog uit de blubber trekken eerstquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:06 schreef THEFXR het volgende:
staan de paarden klaar? heel de wk regen, nu regen en 10 gr
Ja, vandaar de kanttekening dat het hier niet regent, anders is het buiten wel een tikkeltje minder lekker. Alles wat ik buiten moest doen heb ik net alvast gedaan, heerlijke temperatuur na gisteren en over een uur gaat het wél regenen, dus dan hoef ik ook liever niet meer wegquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het regent echt tering hard en het is 12 graden. Gisterochtend en woensdag was lekker. Dit is gewoon kansloos. Korte broek nog wel aan :p
Bizar ja.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:14 schreef INViCTuS het volgende:
Mei is 3 dagen op gang en de maand hoeveelheid regen is alweer binnen
Ik zag gisteren nog dat de maximumtemperatuur voor vandaag 20 graden was. 'dat valt nog wel mee', dacht ik. Toen zag ik dat dat temperatuur om 1 uur 's nachts was en het daarna alleen maar ging dalenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanuit het zuidwesten inderdaad dalende temperaturen, tot zelfs onder 10 graden momenteel.
Niets daarvan, alleen frutsgod schrijft die overzichten.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 08:58 schreef Frutsel het volgende:
ik voorzie een eervolle plek voor @:rambodirk in het jaaroverzicht dat @:nattekat gaat schrijven
Dit vind ik dapper. Like gegeven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:14 schreef INViCTuS het volgende:
Mei is 3 dagen op gang en de maand hoeveelheid regen is alweer binnen
Je bedoelt dat de regen ons laat verpieteren jaquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch lijkt de regen in Brabant / Limburg toch flink te verpieteren nu.
Nee, zie knmi radarquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de regen ons laat verpieteren ja![]()
Even bijtankenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:47 schreef PzKpfw het volgende:
Na een aantal van die heerlijke dagen kan ik dat kutweer ook wat beter hebben nu.
Het lijkt nu weer prima vanaf woensdag. Het is pas echt deprimerend als je 2 weken wolkjes/regen ziet in je weerapp.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:47 schreef PzKpfw het volgende:
Na een aantal van die heerlijke dagen kan ik dat kutweer ook wat beter hebben nu.
Korte broek blijft hier ook gewoon aanquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die zijn wel heel goed, van de apotheekquote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:57 schreef Saekerhett het volgende:
Laatste twee dagen echt gigantisch last van hooikoorts, dus zo'n dagje tussendoor is wel even lekker. Probleem is alleen dat ik straks dus door de regen naar de apotheek moet om die verdomde pilletjes op te halen
Cetirizine ja, die kleine blauwe pilletjes.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die zijn wel heel goed, van de apotheek
Ceterizine zeker?
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nog nooit de binnentemperatuur zo snel omlaag gekregen, zelfs met airco (want als je die uit zet wordt het meteen weer 2 graden warmer). Op zich wel lekker, maar dit weer had echt niet gehoeven
quote:Op maandag 8 april 2024 16:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het is te koud, te warm, teveel wind, te vochtig, te snel warm, te kort warm, te snel bewolkt, te zAnDeRiG, wat al niet meer.
Die van mij zijn wit 😱quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Cetirizine ja, die kleine blauwe pilletjes.
Een natte Willem-Alexander op de Dam hebben we nog niet eerder gezien.quote:
Ik haal ze gewoon bij de Lidl. Witte idd.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die van mij zijn wit 😱
Wellicht dat dat per apotheek verschilt.
2 Minuten stilte een bak water over je heenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een natte Willem-Alexander op de Dam hebben we nog niet eerder gezien.
Als er echt flinke onweersbuien overkomen is dat potentieel gevaarlijk voor die massa mensen op de Dam.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We willen een zeiknatte Maxima zien .quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat op zich weer goed is voor het woningtekort 🤔quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als er echt flinke onweersbuien overkomen is dat potentieel gevaarlijk voor die massa mensen op de Dam.
Gruwelijk nat, die Spaanse Argentijnsequote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We willen een zeiknatte Maxima zien .
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat op zich weer goed is voor het woningtekort 🤔
Oh misschien dat die veranderd zijn dan, mijn vorige voorraad was van een paar jaar terug, ik laat het straks wel wetenquote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die van mij zijn wit 😱
Wellicht dat dat per apotheek verschilt.
Voor op de lange termijn ziet het er zeker niet slecht uit inderdaad. Gewoon gemiddeld zo rond de 17/18 graden en niet onbelangrijk: minder wind dan de voorbije weken. Lijkt me ook redelijk normaal weer voor mei want de afgelopen dagen waren natuurlijk wel uitzonderlijk (desondanks niet minder welkom).quote:Op vrijdag 3 mei 2024 09:55 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Het lijkt nu weer prima vanaf woensdag. Het is pas echt deprimerend als je 2 weken wolkjes/regen ziet in je weerapp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |