SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
En dan verwachten dat de ANWB er binnen een kwartier is om de auto te maken zeker?quote:
daar gaat de auto lakquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Holy shit komen hier hagelstenen van 2 cm doorsnee naar beneden nu. Zelden zoiets gezien
Julliedoen niet mee vandaagquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:18 schreef INViCTuS het volgende:
Ontstaat nog niks ten oosten van de Achterhoek. Dat valt tegen
Staat allang aan, voel je die koude wind niet dan?quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:11 schreef cherrycoke het volgende:
@:nattekat activeer zuid-holland schild
Het schild is iets te krachtig afgesteldquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:21 schreef MissHobje het volgende:
Temperatuur zakt heel hard ineens..heiig nu aan het worden.. jij zeker weer met die zeemist @:Nattekathou dat lekker daar
Volgens buienrader gaan de buien kapot op grens utrecht-zuid-holland.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het schild is iets te krachtig afgesteld
Valt meer naast je dan op je.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
200 mm, je zou er maar doorheen fiersen
Perfectquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Volgens buienrader gaan de buien kapot op grens utrecht-zuid-holland.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Beter dan door 900mmquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Niks mis met een beetje fiersenquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
Waterfiersen llijkt mij dan wat minder. Ik ben een mooi weer fierser.quote:
Ik ben net als @Oriente een elk-type-weer-fierser.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waterfiersen llijkt mij dan wat minder. Ik ben een mooi weer fierser.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het schild is iets te krachtig afgesteld
BLIJFT IN UWEN KOT!!quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Gewoon helemaal droog hier terwijl er al de hele dag onweer is voorspeld.
Bizar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Holy shit komen hier hagelstenen van 2 cm doorsnee naar beneden nu. Zelden zoiets gezien
We praten hier Nederlands.quote:
merk nog weinigquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:07 schreef MissHobje het volgende:
Die mega bui ligt op ramkoers richting De Biltnu alweer lekker buitje.
@:Paul incoming....
Is dat zo @capuchon_jongen?quote:
Ik zit ook nog heerlijk buiten in Hoornquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:10 schreef Ronzz het volgende:
Hier in Hengelo Overijssel nog een stralend zonnetje. Als ik de verschillende radars van Buienradar mag geloven komt er hier ook niks
Je moet schuilen onder een boom in een weiland. Zo’n eenzame, grote hoge boom.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:15 schreef RipCity het volgende:
Ik ga zo even schuilen onder een boom in het bos.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Venlo is compleet verzopen aan de hoeveelheid p2000 meldingen te zien.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Gewoon doorrijden ook tot je auto verzuiptquote:
Klopt ja, hier in het centrum leek het alsof de wereld verging, totale duisternis. Volgens buienradar ging het ergste deel ook nog onder ons door, ter hoogte van Tegelen-Belfeld en Reuver. Of daar nog overlevenden zijn?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:
Als de Telegraaf het zegt dan moet het wel goed zitten. @Nattekatquote:Zuid-Holland
In de provincie Zuid-Holland kunnen de terrassen nog tot redelijk laat gevuld blijven. Pas vanaf 21:00 zal het weer daar omslaan, en dit duurt tot ongeveer 01:00.
Zeeland
De provincie Zeeland wordt als laatste slachtoffer van het onweer. Code geel geldt daar vanaf 21:00 tot 01:00.
Ja die 2 centimeter waren wel de uitschieters. Maar klonk op zolder alsof het hele dak naar beneden kwamquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bizar.
Grootste hagelstenen die ik ooit gezien heb waren ter grootte van een knikker, zeg maar 1 cm.
Paar maanden terug.
Vanuit mijn woonkamer klonk het alsof het dwars door mijn badkamerraam (schuin dak) rechtstreeks op de tegelvloer kletterde 😱
Schrok daar van.
Gelukkig was het het keiharde lawaai van 1 cm dikke hagel op het glas.
Dat kan ik bevestigen (hier ten westen van Arnhem).quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:32 schreef ieniminimuis het volgende:
Al 1,5 uur tropische buien ten westen van Arnhem
Stroomt er alweer een rivier de Humcoverstraat af?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:35 schreef MichaelPallada het volgende:
Het ging net goed los hier, nog steeds aardedonker, flink wat regen en onweer.
Het houdt ook nog wel even aan volgens alle radars.
(Meerssen, net buiten Maastricht)
Nou bizar we kregen steeds hier en veel regenquote:
Kinderspelquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:05 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bizar.
Grootste hagelstenen die ik ooit gezien heb waren ter grootte van een knikker, zeg maar 1 cm.
Paar maanden terug.
Vanuit mijn woonkamer klonk het alsof het dwars door mijn badkamerraam (schuin dak) rechtstreeks op de tegelvloer kletterde 😱
Schrok daar van.
Gelukkig was het het keiharde lawaai van 1 cm dikke hagel op het glas.
Gvd nog geen 10km hier vandaan. En hier gewoon een forse stortbui met in de verte onweer.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Onderlopende kelders e.d. lijkt mij niet echt leuk.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gvd nog geen 10km hier vandaan. En hier gewoon een forse stortbui met in de verte onweer.
Het zit ook nooit mee
Ok, waar zullen we zitten?quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:32 schreef Haags het volgende:
[..]
Als de Telegraaf het zegt dan moet het wel goed zitten. @:nattekat
Goede manier om in 40-45 minuten van die Duitsers af te komenquote:
Altijd klagen dat er niks komt en dan zoiets afwijzen.quote:
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mijquote:Op donderdag 2 mei 2024 19:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Altijd klagen dat er niks komt en dan zoiets afwijzen.
Dit kan niet.
Het is Nederland. Daar is niks ver.quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mij
(193,9 km) via A2 en A67quote:Op donderdag 2 mei 2024 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet je wel hoe ver Venlo is voor mij
2 uur rijden is nogal wat, dan ben ik niet meer voor middernacht thuis.quote:
En hier in Roermond viel het zoals altijd weer heel erg mee. Op de een of andere manier trekt het hier altijd aan voorbij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Sterkte aan alle mensen uit Remunj en omgeving.
Het zou toch wel eens geniaal zijn als je nog eens iemand op een terras ziet zitten die dan nog rustig zijn biertje of wijntje op zit te drinken. Maar zulke dorpsgekken zie je helaas dan weer nooitquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |