Lijkt er wel opquote:Op woensdag 1 mei 2024 15:39 schreef d_elise het volgende:
[..]
Zo te zien heeft de Avrotros een cursus marketing gekregen van Joost. Ze hypen de boel lekker mee
Dat zwaaitje inderdaad!! Wel fijn dat we ons geen zorgen hoeven te maken over stage presence en charisma, dat zit wel goed. En dan krijgt die trailer het bij mij ook nog eens voor elkaar om er toch weer helemaal hyped voor te zijn, zelfs met vogel.quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:42 schreef Prisha het volgende:
[..]
Lijkt er wel op![]()
Dat zwaai handje van Joost op het eind![]()
quote:Op woensdag 1 mei 2024 14:49 schreef d_elise het volgende:
[ x ]
Moet hier dan wel weer om lachen. Ze hebben zoveel plezier samen, dit doen ze zo goed!
We weten allemaal dat het nog niet veel zegt, sowieso worden de bookmakers veel te belangrijk gemaakt, en toch balen we en doet de pers er lekker aan mee. We hadden toch gehoopt dat we nu een extra boost zouden krijgen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:26 schreef GeorgeM het volgende:
Toch nog even naar de odds gekeken, maar ziet er niet best uit. Bij Betfair ruim onder Oekraïne (erboven qua odds).
Pino is gonna stay, and Pino is gonna slay.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het nog niet veel zegt, sowieso worden de bookmakers veel te belangrijk gemaakt, en toch balen we en doet de pers er lekker aan mee. We hadden toch gehoopt dat we nu een extra boost zouden krijgen.
Ik vrees dat pino blijft
Het is gewoon het verstoten broertje van Duolingo. Duobingo?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:34 schreef Dave het volgende:
Het is meneer de Uil mensen, niet Pino.
@:Cee is onto something!
[ x ]
Eurolingo!quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:35 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het is gewoon het verstoten broertje van Duolingo. Duobingo?
En nu dus weer allemaal hopen dat die extra boost dan vrijdag komt, ook al denk ik dat we pas woensdag echt weten hoe de act eruit komt te zien.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:31 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het nog niet veel zegt, sowieso worden de bookmakers veel te belangrijk gemaakt, en toch balen we en doet de pers er lekker aan mee. We hadden toch gehoopt dat we nu een extra boost zouden krijgen.
Ik vrees dat pino blijft
Ach, het maakt allemaal niet uit toch. De aanloop neemt niemand ons af. Ik vind de reacties op instagram onder dat douche filmpje dan weer wel erg negatief. Maar ja, dat is de Eurovisie fanbase blijkbaar.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:40 schreef d_elise het volgende:
[..]
En nu dus weer allemaal hopen dat die extra boost dan vrijdag komt, ook al denk ik dat we pas woensdag echt weten hoe de act eruit komt te zien.
Iemand van de productie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:47 schreef silverevlis het volgende:
In het AVROTROS filmpje op 0:18 seconden links achter Stuntkabouter een extra persoon?
Ah, dat vermoedde ik al. Thanks voor de bevestiging.quote:
Daar ging mijn thee.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Hier wel een nieuw persoon in deze tiktok. Is dat Gover?
bird missing?quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Als het zo is zou het wel weer leuk zijn gedaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:56 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
bird missing?
Als in, die verdwijnt zo? Dus volgende repetitie zonder bird?
SUPERG(R)OVERquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
zie al weer een groen bolletje!quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:26 schreef GeorgeM het volgende:
Toch nog even naar de odds gekeken, maar ziet er niet best uit. Bij Betfair ruim onder Oekraïne (erboven qua odds).
Who knew dat alles wat nodig was, een vermiste vogel isquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:18 schreef TheVulture het volgende:
We lijken weer de groene kant uit te gaan in bookiesland
Volgens ChatGPT:quote:
Dit versterkt m'n tijdreis-act gevoel.quote:Booster Gold is known for his yellow and blue costume, which includes a lycra suit and a blue cape. He's a DC Comics character who first appeared in 1986. His costume includes a yellow baseball cap with blue wings on the sides, adding to his distinctive appearance. Booster Gold is a time-traveling superhero in the DC Comics universe known for his flashy and attention-grabbing costume.
God ik hoop hetquote:Op woensdag 1 mei 2024 16:56 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
bird missing?
Als in, die verdwijnt zo? Dus volgende repetitie zonder bird?
quote:
quote:Op maandag 11 december 2023 13:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je steunt de Friese/Nederlandse inzending voor het ESF niet.
Oh, hmm, hij heeft een grote rode W op z'n cap staan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:21 schreef Dave het volgende:
[..]
Volgens ChatGPT:
[..]
Dit versterkt m'n tijdreis-act gevoel.
Ik weet al niet eens meer wat de inzending van vorig jaar was zonder het op te zoekenquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:20 schreef Cee het volgende:
Jongens jongens jongens het houdt niet op, vorig jaar zaten we ons kapot te vervelen en te smeken om content, ik kan het niet geloven wat een verschil.
Ze doen er alles aan om viral te gaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:33 schreef blackswangreen het volgende:
Het zou natuurlijk wel heel erg Joost Klein zijn om zelfs van het rehearsal-proces een soort Gesamtkunstwerk te maken met een verhaal erachter. Dat de vogel verdwijnt en in de volgende repetitie een superheld hem vervangt. Het kan allemaal.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:30 schreef Dave het volgende:
[..]
Oh, hmm, hij heeft een grote rode W op z'n cap staan.
Next up is The Netherlands. Here are Jape from Dissel and Hugo the Young One with COVID-25.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze doen er alles aan om viral te gaan.
Dus mss volgende keer iemand verkleed als vogelgriepvirus?
OMG die gasten zijn echt gestoord!!! Ja dit heeft het songfestival inderdaad nog nooit gezien......quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
Elk detail is over nagedacht.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:33 schreef blackswangreen het volgende:
Het zou natuurlijk wel heel erg Joost Klein zijn om zelfs van het rehearsal-proces een soort Gesamtkunstwerk te maken met een verhaal erachter. Dat de vogel verdwijnt en in de volgende repetitie een superheld hem vervangt. Het kan allemaal.
Het ESF is nu al geslaagd voor NL, wat er ook gebeurt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Elk detail is over nagedacht.
Zo blijkt maar weer.
Het is één grote uitgekiende trolltrip van creatieve mensen die zichzelf totaal niet serieus nemen maar hun inzending wel.
Dat is natuurlijk Super Gover!quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:53 schreef Momo het volgende:
[ tiktok ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja voor mij heeft ie al gewonnen. Echt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het ESF is nu al geslaagd voor NL, wat er ook gebeurt.
Hugo the Young One.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:37 schreef Dave het volgende:
[..]
Next up is The Netherlands. Here are Jape from Dissel and Hugo the Young One with COVID-25.
Hij is al bijna klaar!quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:37 schreef Dave het volgende:
[..]
Next up is The Netherlands. Here are Jape from Dissel and Hugo the Young One with COVID-25.
Klinkt best goed!quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij is al bijna klaar!
https://suno.com/song/5f0caf7d-69cc-456c-8940-2d0fcdea6992
quote:Op zondag 21 april 2024 22:03 schreef Greys het volgende:
BEWAARPOST
Ik heb serieus echt een voorgevoel dat we op 9 mei massaal gaan gillen dat Gover voortaan elk jaar de Creative Dinges moet zijn omdat het tien keer zo tof wordt als alles dat we hiervoor hadden qua staging.
Die hook is best aardig iddquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:58 schreef Dave het volgende:
Rest van de avond waarschijnlijk Covid, Covid, Covid 25, trying to survive in m'n kop.
Zijn vast nog geen regels die zoiets verbieden, dus volgend jaar met een door AI gegeneerd liedje over AI naar Turijn!quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die hook is best aardig idd
AI wordt steeds beter, je hoeft alleen maar wat tekst en een stijl in te voeren en een paar keer op "generate song" te klikken tot je denkt "dit kan het doen".
Over een paar jaar een "Eurovision AI Festival".
Ik had die ander ook nog open staan, en had de verkeerde tab te pakken.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:00 schreef Greys het volgende:
(Zowel Dave als ik zaten synchroon in het verkeerde topic te posten hoe dan)
Vrijdag komt alles goedquote:
En bij niemand gebeurde zowat iets door de foto’s.quote:
Ik wil Aran Bade in een Pino pakquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
Bij Boulevard nu dat hij vlak en vals klonk in de repetitie (dit zei NIET Aran,voor de duidelijkheid).
Aran is licht in paniek zegt ie. Dat het slecht nieuws is. Maar dat Joost wellicht een grap met ons uithaalt maar dat de uitwerking niet goed is en Team Joost nu waarschijnlijk in de hotelkamer zit van 'oh jee'. (Ik vermoed van niet hoor Aran.)
Gelukkig laten ze daarna ook een stukje van de 'net binnengekomen beelden' zien dat de kip gevlogen is.
Chaos.
Oh hij zegt "Het blijft vreemd dat de act niet af is".
Die is heus af Aran. Geen zorgen.
Als het zo is dat hij vals zong, misschien wat meer tijd steken in zangles dan memes?!quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
Bij Boulevard nu dat hij vlak en vals klonk in de repetitie (dit zei NIET Aran,voor de duidelijkheid).
Aran is licht in paniek zegt ie. Dat het slecht nieuws is. Maar dat Joost wellicht een grap met ons uithaalt maar dat de uitwerking niet goed is en Team Joost nu waarschijnlijk in de hotelkamer zit van 'oh jee'. (Ik vermoed van niet hoor Aran.)
Gelukkig laten ze daarna ook een stukje van de 'net binnengekomen beelden' zien dat de kip gevlogen is.
Chaos.
Dat vlak en vals op basis van het fragment of iemand die erbij was in de arena?quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
Ja hoe kun je dat weten? Op die TikTok klonk het wel prima tochquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:52 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Dat vlak en vals op basis van het fragment of iemand die erbij was in de arena?
Zou Aran niet bij de strategie horen/meedoen dus?quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
Chaos.
Dat onderste is wel standaard bij Nederland, maar nu geloof ik inderdaad wel dat we ons daar geen zorgen over moeten makenquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Greys het volgende:
Chaos.
Iemand in een carnavalspak is een no-go voor de jury’s. Dat is een vrij simpele reactie.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
En bij niemand gebeurde zowat iets door de foto’s.![]()
Maar die stijging laatst was ook wel wat zonder reden, dus misschien ben je het dan ook snel weer kwijt.
Ja, het is ook niet gek inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Iemand in een carnavalspak is een no-go voor de jury’s. Dat is een vrij simpele reactie.
Kroatië zit wel weer in de lift, en Zwitserland iets gezakt. Wordt nog spannend bovenin.quote:
Het was 'een bookmaker' mevrouw die dat zei, die alleen dat filmpje gezien had. Ik vond er weinig vals aan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als het zo is dat hij vals zong, misschien wat meer tijd steken in zangles dan memes?!
Ah ok.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Het was 'een bookmaker' mevrouw die dat zei, die alleen dat filmpje gezien had. Ik vond er weinig vals aan.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:23 schreef Greys het volgende:
Of zou Joost ons trollen zodat we dénken dat we getrolld worden (trollception) maar dat er volgende week donderdag 5 angry birds on stage staan.
Jaaquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:46 schreef Greys het volgende:
Het einde was grappig, Aran zei dat hij de kip in Malmö achterna gaat rennen.
Ik wil dit zien.
Alle acts in de top-5 zijn de laatste twee weken vrijwel gelijk gebleven en bewegen zich minimaal..quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:42 schreef d_elise het volgende:
En ik denk dat die daling bij de bookies vooral met de "teleurstelling" te maken heeft.
Dat is bij het ESF altijd een ding.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:41 schreef Japepk het volgende:
Het moet als willekeurige deelnemer toch ook frustrerend zijn dat terwijl jij je choreo en je toonladders staat te oefenen daar zon ogenschijnlijk willekeurige tornado aan het rondrazen is die nog als favoriet wordt gezien ook.
@Greys helpt me dagelijksquote:Op woensdag 1 mei 2024 19:57 schreef BramVeen2002 het volgende:
Waarom is het toch steeds iedere keer weer gedonder met de staging van Nederland.
Prima dat Joost wat verborgen houdt maar het resultaat is dus dat we alle momentum weer kwijt zijn. Sterker nog, we gaan flink de verkeerde kant op. Als de staging echt zo goed was en je had dat laten zien stonden we nu op z'n minst boven Kroatië en dender je met een hele hoop hype de liveshows in.
Het zal vast een bewuste keuze zijn geweest maar ik denk in dit geval de verkeerde.
Kan iemand mij weer even overtuigen dat het wel goed komt want ik begin het toch wel somber in te zien.
Er is een kans dat die vogel vermist is, dat zou al een hoop schelen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:57 schreef BramVeen2002 het volgende:
Waarom is het toch steeds iedere keer weer gedonder met de staging van Nederland.
Prima dat Joost wat verborgen houdt maar het resultaat is dus dat we alle momentum weer kwijt zijn. Sterker nog, we gaan flink de verkeerde kant op. Als de staging echt zo goed was en je had dat laten zien stonden we nu op z'n minst boven Kroatië en dender je met een hele hoop hype de liveshows in.
Het zal vast een bewuste keuze zijn geweest maar ik denk in dit geval de verkeerde.
Kan iemand mij weer even overtuigen dat het wel goed komt want ik begin het toch wel somber in te zien.
Ja prima, maar hij is nu hard op weg naar plek 10/11.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:46 schreef nik4ever het volgende:
Daarnaast gaf hij zelf aan dat hij liever op 4 of 5 zit om de underdog positie te hebben dan kopfavoriet zijn..
#trusttheprocess
Op dit tempo winnen we zeker niet meer nee, maar we waren wel op de weg omhoog. Zeker na de niet mega geweldige repetities van Kroatië en Zwitserland was er een mogelijkheidquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:19 schreef DecoAoreste het volgende:
Jongens, wat maakt het uit joh. We gaan toch niet winnen en toch wel makkelijk top-10 eindigen. Een procentje meer of minder was spannend bij Duncan, toen we serieuze kans op de winst hadden, maar nu?
De staging kan verschil maken of we 4e of 7e worden, maar voor de winst boeit het niet.
Nee joh die gaat alleen onder Oekraine zo, Frankrijk staat nog echt op een gat. En straks komen er nog repetitiebeelden van Kroatië, misschien dat dat nog iets gaan doen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:14 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ja prima, maar hij is nu hard op weg naar plek 10/11.
Het komt écht goed.quote:Op woensdag 1 mei 2024 19:57 schreef BramVeen2002 het volgende:
Twan riep nog heel trots dat de Zweden nogal onder de indruk waren van 'onze' staging.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:17 schreef d_elise het volgende:
En niet vergeten dat Twan er nog boven zit, he! Hij heeft die act natuurlijk ook helemaal goedgekeurd en hij lijkt me niet het type om dit succes door een slechte/carnavaleske staging om zeep te helpen.
Oh dat heb ik net heel stout hier ook geroepen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:30 schreef GeorgeM het volgende:
ONDERTUSSEN IN DE SC GOED NIEUWS OVER ILSE EN WAYLON
Ja, ik zie het net pasquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat heb ik net heel stout hier ook geroepen.
Ik durf echt niet meer te kijken, so keep me posted pleasequote:Op woensdag 1 mei 2024 20:43 schreef Giggio het volgende:
[..]
al weer 2 balletjes groen
#TeamTrustTheProcess
oh ja... TCL back at ESC Ahoy25quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:29 schreef Greys het volgende:
Mag ik hier nog even héél hyper offtopic gillen dat Waylon onlangs zei dat hij open staat voor nieuwe samenwerking en... DAT ILSE VANAVOND BIJ BOULEVARD ZEI DAT ZE DAAR OOK OPEN VOOR STAAT OM TE VIEREN DAT ZE ELKAAR EEN TIJDJE TERUG ZAGEN EN IN DE ARMEN VIELEN.
Zo. Dat lucht op.
Want het is m'n droom dat ze weer samen gaan zingen.
Hup Joost.
Twan vond die aankondiging van de finalisten met zijn allen op het podium ook een goed ideequote:Op woensdag 1 mei 2024 20:17 schreef d_elise het volgende:
En niet vergeten dat Twan er nog boven zit, he! Hij heeft die act natuurlijk ook helemaal goedgekeurd en hij lijkt me niet het type om dit succes door een slechte/carnavaleske staging om zeep te helpen.
Op Betfair is Nederland 5e op 15 (6,7% kans), maar dat boeit in principe niet zo heel erg, in de zin dat het nu wachten op nieuw nieuws op vrijdag is. Als dat tegenvalt, en wat we hebben gezien het ook min of meer is, ja dan is er weinig reden waarom Nederland ruim boven Frankrijk en Israël zou moeten staan. Maar als de TROEF der troeven alles nog goedmaakt, dan past die prijs zich net zo snel weer aan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:45 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik durf echt niet meer te kijken, so keep me posted please
Fijne postquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Op Betfair is Nederland 5e op 15 (6,7% kans), maar dat boeit in principe niet zo heel erg, in de zin dat het nu wachten op nieuw nieuws op vrijdag is. Als dat tegenvalt, en wat we hebben gezien het ook min of meer is, ja dan is er weinig reden waarom Nederland ruim boven Frankrijk en Israël zou moeten staan. Maar als de TROEF der troeven alles nog goedmaakt, dan past die prijs zich net zo snel weer aan.
Ja maar.. al die trauma van vroeger. Laat mensen verwerken haha.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:20 schreef Benny het volgende:
Grappig. Als ik me ergens geen zorgen over maak dan is het wel de act. Maar juist daarover lijkt het merendeel te paniekeren
Of gewoon iedereen lekker laten posten wat hij/zij/hen wil.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:
Odds falling down the rooftops
Out of the sky like raindrops
Maar, zullen we die odds gewoon negeren? Ik ben daar altijd al voor, maar de hysterie wordt nu wel een beetje irritant, vind ik dan. Het gaat hier alleen maar over de odds. Hadden we niet afgesproken dat de uitslag bij Joost niet uitmaakt, als we maar lol hebben?
De hype de views op allerlei social media zeggen op dit moment meer dan de odds. In ieder geval voor zolang de halve finales niet zijn geweest. Dat geldt denk ik nog meer in een jaar zonder duidelijke favoriet.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:
Maar, zullen we die odds gewoon negeren? Ik ben daar altijd al voor, maar de hysterie wordt nu wel een beetje irritant, vind ik dan. Het gaat hier alleen maar over de odds. Hadden we niet afgesproken dat de uitslag bij Joost niet uitmaakt, als we maar lol hebben?
Iedereen laten posten wat ie wil gaat beiden kanten op toch.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Of gewoon iedereen lekker laten posten wat hij/zij/hen wil.![]()
Dat ‘we zouden toch niet winnen’ is ook een beetje simpel nu we ineens dalen.
Tsja, de één vindt dat simpel, de ander vindt het simpel om te doen alsof een vogel leuk is. De één praat weer graag over de bookmakers, de ander weer niet. Het is nou eenmaal een forum.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Iedereen laten posten wat ie wil gaat beiden kanten op toch.![]()
De hysterie om een vogel, die is pas simpel.
TOK TOKquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Tsja, de één vindt dat simpel, de ander vindt het simpel om te doen alsof een vogel leuk is. De één praat weer graag over de bookmakers, de ander weer niet. Het is nou eenmaal een forum.
beter had ik het niet kunnen verwoordenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:03 schreef Tinkepink het volgende:
Niets om je druk over te maken. De bookies bepalen de uitslag niet. En zo wel: boeien.
Joost gaat zelf uit van 12 punten 😁. En dat kunnen ook best 12 punten in totaal zijn. Helemaal oké. Wat een lol hebben we dit jaar.
neeee als returning artists keeping the glass mic in The Netherlands for MECC26!quote:
remember the chicken in 2018quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:52 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Iedereen laten posten wat ie wil gaat beiden kanten op toch.![]()
De hysterie om een vogel, die is pas simpel.
Nou ja, het gaat niet alleen over de odds. Maar het houdt sommigen meer bezig dan anderen. Ik zou hier graag de vrijheid willen hebben te panikeren over wat dan ook, wanneer ik dat wil. Inclusief gifjesquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:
mwa de bookies zitten percentueel gezien heel weinig fout.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:
Het is gewoon 1 grote easter egg. De hit van Kaarija is KOT KOT (omgekeerde dus Tok Tok). Allemaal vooropgezet.quote:
Ja dit hoorquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:18 schreef Em31 het volgende:
Het is toch ergens ook heel grappig dat het nooit eens normaal kan gaan. Zelfs bij Duncan saboteerde Nederland zichzelf bijna door de staging. Nu sta je een keertje voor de repetities in de top 5 en zijn wij net weer het land dat (eerst) wegzakt.
100x liever ja.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:40 schreef grazz het volgende:
[..]
Ja dit hooren toch geniet ik er ook wel van. Liever dit dan het onopvallende saaie gedoe van vorig jaar. Maar ik hoop maar dat ze niet doorslaan en zeker niet de verkeerde kant op. Het houdt het allemaal wel spannend. Ergens hoop ik dat ze vrijdag nog steeds trollen en volgende week boom boom dingetjes laten zien en iedereen de mond snoeren.
Laat @Greys het maar niet horen, die vindt het 3 keer niks.quote:Op woensdag 1 mei 2024 22:54 schreef wolffie het volgende:
Trouwens ik hoorde vandaag het nummer van Frankrijk, die vind ik heel goed.
Mwa sorry maar de bookies zitten bijna nooit foutquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:46 schreef ijs_beer het volgende:
Die odds hebben me nog nooit wezenlijk kunnen interesseren en dus niet echt beïnvloed over de laatste tien jaar dat ik het esf volg. de vibe rondom een inzending van NL bleek vaak net een prima graadmeter. Dit is nog steeds lekker vrolijk enthousiast en gek, dus wordt nog steeds gewoon een feestje op dat podium.
En het voelt ook echt als een jaar zonder échte favoriet. Kan best zijn dan een compleet onverwacht land wint.
Hardop gelachen. Dank.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:03 schreef Dave het volgende:
[..]
Laat @:greys het maar niet horen, die vindt het 3 keer niks.
Toevallig is er sinds 2018 ook veel meer geld ingepompt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:12 schreef BramVeen2002 het volgende:
De laatste keer dat de bookies fout zaten was in 2018, dat was dan wel al de 3e keer op rij
Måneskin stond toch bv ook niet als winnaar, of wel? Dacht dat die best laag stonden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:12 schreef BramVeen2002 het volgende:
De laatste keer dat de bookies fout zaten was in 2018, dat was dan wel al de 3e keer op rij
Nee, ik dacht derde of zo? Zelfs in de week van de live shows geen eerste in ieder geval.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Måneskin stond toch bv ook niet als winnaar, of wel? Dacht dat die best laag stonden.
Wel vlak voor de finale eerstequote:Op woensdag 1 mei 2024 23:14 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht derde of zo? Zelfs in de week van de live shows geen eerste in ieder geval.
In mijn herinnering schoot die vooral omhoog na de publicatie van de dress-rehearsal na de halve finale.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:14 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht derde of zo? Zelfs in de week van de live shows geen eerste in ieder geval.
Ik heb gewoon gekeken op EurovisionWorld en daar stonden ze aan het einde in ieder geval bovenaanquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Måneskin stond toch bv ook niet als winnaar, of wel? Dacht dat die best laag stonden.
Dat hangt dan toch ook van de odds afquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:14 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Die hebben daar echt tonnen in gestopt he toenquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Toen was het geld op in Malta inderdaad.
Dat was bizar inderdaad. Sindsdien hebben ze ook niets meer gepresteerd, en aan het budget van de voorronde van dit jaar te zien, kan dat ook nog wel even gaan duren.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Die hebben daar echt tonnen in gestopt he toen
En ook nog al die YouTube-reclames. Elk filmpje begon zowat met Destiny.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Die hebben daar echt tonnen in gestopt he toen
Wie is Eline dan weer?quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:24 schreef wolffie het volgende:
Shownieuws gezien, het is duidelijk er gaat wat gebeuren met die gast van vorig jaar Finland die 2e werd, die gaat meedoen in een groene kippepak, en daardoor gaan we winnen zegt eline🫣
Ah oké maar rond deze tijd, zo rond de eerste repetitie, nog niet. Dus er kan nog van alles veranderen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:16 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gekeken op EurovisionWorld en daar stonden ze aan het einde in ieder geval bovenaan
Je hebt me weer hoop gegeven dat we misschien toch kunnen winnen!quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ah oké maar rond deze tijd, zo rond de eerste repetitie, nog niet. Dus er kan nog van alles veranderen.
Zij zit er wel vaker, meestal praat zij over musicals.quote:
Ja die gooien een emotionele 'bommenregen' op de LED in de strijd.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:12 schreef TLC het volgende:
Bij de televotes is Joost weer een plekje gezakt, Oekraïne is ons voorbij
A-fucking-men.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:06 schreef blackswangreen het volgende:
Misschien wel bewust dat ze die middelbare school-rap eruit laten in wat ze nu als rehearsal laten zien 😂.quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die gooien een emotionele 'bommenregen' op de LED in de strijd.(Allemachtig prachtig in beeld gebracht qua kleuren en wind in het haar en op de berg klimmen enzo. Maar mij iets te politiek.)
Dus ik snap dat bookmakers denken dat weer heel veel mensen daarop gaan stemmen.
Ik snap dat die oorlog hemeltergend verschrikkelijk is, maar het voelt in de context van het ESF wel als uitmelken...quote:Op donderdag 2 mei 2024 00:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die gooien een emotionele 'bommenregen' op de LED in de strijd.(Allemachtig prachtig in beeld gebracht qua kleuren en wind in het haar en op de berg klimmen enzo. Maar mij iets te politiek.)
Dus ik snap dat bookmakers denken dat weer heel veel mensen daarop gaan stemmen.
Het eerste jaar dacht ik; terecht! Maar nu we een aantal jaar verder zijn en ze letterlijk een regen van bommen als achtergrond gebruiken...?!! Hoe is dat niet politiek?...quote:Op donderdag 2 mei 2024 07:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dat die oorlog hemeltergend verschrikkelijk is, maar het voelt in de context van het ESF wel als uitmelken...
Ik teken ervoor. Dikke prima. Mooie uitslag. Winnen is leuk, maar het is al ongeveer 100x beter dan alles na Duncan.quote:
hold the panic!!!!quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:15 schreef Paul het volgende:
JOOST MOET NU SNEL DIE VOGEL SKIPPEN WE BLIJVEN MAAR ZAKKEN OOOOHH DIT GAAT MIS
Kun ze dat niet op een Nederlandse vlag drukken?quote:Op donderdag 2 mei 2024 09:22 schreef Giggio het volgende:
[..]
hold the panic!!!!
#TeamTrustTheProcess
nee dit gaat mis, we zakken maar en zakken maar dit gaat mis, er moet iets gebeurenquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:22 schreef Giggio het volgende:
[..]
hold the panic!!!!
#TeamTrustTheProcess
Ben nog nooit zo ontvankelijk geweest voor het idee van een Nexitquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:15 schreef Paul het volgende:
JOOST MOET NU SNEL DIE VOGEL SKIPPEN WE BLIJVEN MAAR ZAKKEN OOOOHH DIT GAAT MIS
Stonden na hun 1e rehearsal 2e met een 16% winstkansquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:39 schreef Poepz0r het volgende:
Joost gaat of winnen of hij gaat een Il Volo doen oftewel de televote dik winnen en door toedoen van de jury niet winnen. Ik zie geen andere inzending dit jaar winnen dan die van ons.
Mensen paniekeren vanwege die odds etc, maar vergeet niet dat o.a. Maneskin op dit moment ook net aan 5de stond geloof ik. Zegt allemaal niets.
Maar zij hadden geen troefquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:47 schreef BramVeen2002 het volgende:
[..]
Stonden na hun 1e rehearsal 2e met een 16% winstkans
Is dat you Gover?quote:
Gewoon lekker naar darts gaan kijken bohhquote:Op donderdag 2 mei 2024 09:39 schreef Poepz0r het volgende:
Joost gaat of winnen of hij gaat een Il Volo doen oftewel de televote dik winnen en door toedoen van de jury niet winnen. Ik zie geen andere inzending dit jaar winnen dan die van ons.
Mensen paniekeren vanwege die odds etc, maar vergeet niet dat o.a. Maneskin op dit moment ook net aan 5de stond geloof ik. Zegt allemaal niets.
Huh?quote:
Lieve Henk, je weet de staging nog helemaal niet. Dikke kans dat je het volgende week ziet en denkt OOPS EVEN M'N WOORDEN TERUGNEMEN. Trust the process.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Fijn dat ze samen de grootste lol hebben maar misschien was het toch beter als er een begeleider mee zou gaan die even de boel in het gareel zou houden. Echt hoe kun je je goede uitgangspositie zo verknallen door in te storten in de odds? Toen ik die blauwe kip zag was ik m’n vertrouwen al kwijt en daarna gover in een superman pak en toen had ik wel genoeg gezien. Nederland verpest het weer door ongelofelijk slechte staging.
je ben vas nog nie lang aan t kijke dan want we hebe ook trijntje al es gehad en die had alleen een parasjutepak en een kante slipje voor dur oge want oh oh oh ze had zoon goed nummer van anoek en ze zou het op alleen dur strot wel redde maar we wete allegaar waar dat eindigde en da was nie in de finale hequote:Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Fijn dat ze samen de grootste lol hebben maar misschien was het toch beter als er een begeleider mee zou gaan die even de boel in het gareel zou houden. Echt hoe kun je je goede uitgangspositie zo verknallen door in te storten in de odds? Toen ik die blauwe kip zag was ik m’n vertrouwen al kwijt en daarna gover in een superman pak en toen had ik wel genoeg gezien. Nederland verpest het weer door ongelofelijk slechte staging.
Tussen zaterdag en maandag zit nog zondag. Dan vliegt de kip van Helsinki naar Malmö 😇quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:25 schreef Cee het volgende:
Ik gier het uit hier.![]()
Overigens ben ik nu onderweg naar Finland voor een concert van Käärijä, die op zaterdag plaatsvindt dus trek daar maar conclusies uit of er gelegenheid is om voor de dress rehearsal op maandag snel in een kippenpak te hijsen. Voor de rehearsal van morgen in elk geval niet. En eergisteren was hij ook gewoon in Helsinki. Dus het zou een Flo Rida geval moeten worden.
Ik had het ook liever anders gezien, maar goed, het zij zo.Als het van het scherm spat op het moment dat het er echt toe doet, dan trekken die odds ook wel weer bij.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:27 schreef BramVeen2002 het volgende:
En naar 8%, ik hoop echt dat er morgen iets positiefs gebeurt want we gaan echt iedere keer tijdens de repetities in het rood. Dat is gewoon niet leuk.
Is hij de enige die daar niet aan meedoet?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:29 schreef Momo het volgende:
Ik had ondertussen wel een Joost inzending verwacht voor A Little Bit More. Dat lijkt nu over te zijn.
Ik wilde bijdehand commenten dat je dat toch ook wel kon rijden. Maar wow, die afstanden zijn een bizar stuk groter dan ik dacht... 18 uur met de auto.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:27 schreef frien het volgende:
[..]
Tussen zaterdag en maandag zit nog zondag. Dan vliegt de kip van Helsinki naar Malmö 😇
Is ook niet echt te vergelijken he, een act waar niemand iets voor gaf. Het was maar saai. Die tijdens de rehearsals ineens naar boven kwam bij bookies. Joost, die super populair is en keihard zijn act aan het hypen met termen als science fiction en maanlanding. Joost heeft verwachtingen gewoon heel hoog gelegd. Hij staat nu weer ongeveer op plek voordat die echte hypetrain begon. Morgen krijgen we al 30 seconden echte camerabeelden, dat zal al iets meer zeggen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:49 schreef Piperidine het volgende:
Iedereen hier lijkt CATS te vergeten waarbij er een waanzinnig verschil zat tussen de bookmakers en de eerste halve finale.
Wacht nou gewoon op de echte show.
Dat argument kun je er niet bij blijven halen, dat was een uniek geval. En een unieke situatie. En ondertussen zijn we 10 jaar verder en zijn odds wel degelijk belangrijker geworden doordat ze prominenter in het nieuws komen en mensen er meer naar gaan stemmen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:49 schreef Piperidine het volgende:
Iedereen hier lijkt CATS te vergeten waarbij er een waanzinnig verschil zat tussen de bookmakers en de eerste halve finale.
Wacht nou gewoon op de echte show.
Ik denk ook dat 98% van de mensen de acts voor het eerst op TV ziet en dan is die eerste indruk het enige dat telt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:08 schreef Piperidine het volgende:
Uiteindelijk zitten de mensen thuis op de bank en laten zich verrassen. Er is echt een ontzettend kleine groep die überhaupt naar de bookmakers kijkt. En dan nog; wie laat zich op zo'n manier beïnvloeden dat je op de act gaat stemmen die bij de bookmakers favoriet is? Wat is dat voor waanzin. Je stemt op wat jij leuk vindt, wat je leuk vindt klinken. En ik hoop dat de jury daar net zo naar kijkt en de bookmakers links laat liggen.
Jup, niet iedereen zit in zo’n bubbelquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 98% van de mensen de acts voor het eerst op TV ziet en dan is die eerste indruk het enige dat telt.
Ik kan me juist niet voorstellen dat maar 2% iets meekrijgt van het ESF anno 2024.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk ook dat 98% van de mensen de acts voor het eerst op TV ziet en dan is die eerste indruk het enige dat telt.
Maar het helpt ook mee als de plaatselijke Jan Smit iets zegt van: "Dit is een van de topfavorieten" in plaats van: "na de rehearsels is deze artiest toch een beetje omlaag gevallen".quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook vooral ja, er wordt los van het tonen van de acts zelf veel over gepraat.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar het helpt ook mee als de plaatselijke Jan Smit iets zegt van: "Dit is een van de topfavorieten" in plaats van: "na de rehearsels is deze artiest toch een beetje omlaag gevallen".
Loepzuiver!quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Maar het helpt ook mee als de plaatselijke Jan Smit iets zegt van: "Dit is een van de topfavorieten" in plaats van: "na de rehearsels is deze artiest toch een beetje omlaag gevallen".
Misschien is het wel wat meer. Maar het gros van de kijkers zal Joost voor het eerst zien in de halve finale, denk ik. Toch?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik kan me juist niet voorstellen dat maar 2% iets meekrijgt van het ESF anno 2024.
Nou, daar kan je je nog best in vergissen. Een maand geleden vroeg mijn nichtje aan me of het songfestival nu bijna afgelopen was: "Want het duurt zo lang. In andere jaren duurt het gewoon een avondje". Haar dochtertje zingt al maanden Europapa mee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik kan me juist niet voorstellen dat maar 2% iets meekrijgt van het ESF anno 2024.
Dat gaan we ook gewoon. En een hele leuke voorbereiding periode. Maar als winst de verwachting is die mensen zelf maken dan gaat het ook een stuk minder leuk worden. Ik verbaas me hoe erg winst in verwachtingspatroon van mensen ligt hier. Plek 2/3/4/5 zou heel mooi zijn voor een act die het toch vooral van de televote moet gaan hebben. Best een grote kans op televote winnaar, zelfs zonder maanlanding of science fiction staging. Dat zijn we nog nooit geweest, televote winnaar.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jup, niet iedereen zit in zo’n bubbel![]()
Ik heb er nog alle vertrouwen in dat we een leuke act gaan neerzetten
"... omdat hij zijn repetitie bijna helemaal geheim hield dus we zijn nu extra benieuwd dus even goed opletten".quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Woensdag gaat de pers toch alles zien, dus geheimen zullen er helaas niet zijn tot donderdag.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
"... omdat hij zijn repetitie bijna helemaal geheim hield dus we zijn nu extra benieuwd dus even goed opletten".
Ik bedoel als uitleg waarom hij na de eerste repetitie misschien een beetje zakte.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Woensdag gaat de pers toch alles zien, dus geheimen zullen er helaas niet zijn tot donderdag.
Ja zeker, maar ik denk wel dat ze gaan benoemen hoe populair hij is in een aantal landen of iets als lied met meeste streams. Dat gaat mensen wel triggeren op te letten. Mensen gaan straks wel op het puntje van hun stoel zitten. Hoop ikquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:13 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik voel me aangesprokenquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat gaan we ook gewoon. En een hele leuke voorbereiding periode. Maar als winst de verwachting is die mensen zelf maken dan gaat het ook een stuk minder leuk worden. Ik verbaas me hoe erg winst in verwachtingspatroon van mensen ligt hier. Plek 2/3/4/5 zou heel mooi zijn voor een act die het toch vooral van de televote moet gaan hebben. Best een grote kans op televote winnaar, zelfs zonder maanlanding of science fiction staging. Dat zijn we nog nooit geweest, televote winnaar.
Ik denk dat iedereen hier enorm geniet van het bijzonder vermakelijke jaar nu we Joost als inzending hebben. En als hij volgend jaar de vrije hand wil om nog eens mee te doen, dan zou ongetwijfeld een meerderheid meteen voor stemmen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ook niet echt te vergelijken he, een act waar niemand iets voor gaf. Het was maar saai. Die tijdens de rehearsals ineens naar boven kwam bij bookies. Joost, die super populair is en keihard zijn act aan het hypen met termen als science fiction en maanlanding. Joost heeft verwachtingen gewoon heel hoog gelegd. Hij staat nu weer ongeveer op plek voordat die echte hypetrain begon. Morgen krijgen we al 30 seconden echte camerabeelden, dat zal al iets meer zeggen.
Jammer dat sommigen hier het alleen als een succes zien als we winnen. Maar denk dat een top 5 plek sowieso al mooi is,zeker omdat de jury 50 procent mee telt.
Flo-rida kwam ook pas op het laatste moment.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:45 schreef Greys het volgende:
Maar Käärijä was in Malmö in de dagen dat de intervalacts en openingsacts enzo werden gerepeteerd. Die is al niet meer in Malmö nu.
Dus ik verwacht hem persoonlijk niet op het podium bij Joost. Wellicht wel in z'n greenroom, want de dag na de 2e semi staat ie in Eurovision Village.
Het kán! Maar ik denk dat hij dan toch al vaker op een vliegtuig naar NL was gespot om te repeteren.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Flo-rida kwam ook pas op het laatste moment.
Repeteren dat je een kippenpak aan hebt?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Het kán! Maar ik denk dat hij dan toch al vaker op een vliegtuig naar NL was gespot om te repeteren.
Is toch nergens bevestigd officieel dat hij een interval of openingsact gaat zijn?quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:48 schreef Greys het volgende:
En ik denk niet dat Käärijä én een interval/openingsact is én bij NL meedoet op het podium. Want dan is hij dus deelnemer en interval. Nah nee dat zie ik niet gebeuren en dat mag volgens mij ook niet.
Nee maar de kans lijkt me een stuk groter dat hij dát is aangezien hij in Malmö was op díe repetitiedagen dan dat ie bij Joost op het podium komt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Is toch nergens bevestigd officieel dat hij een interval of openingsact gaat zijn?
Graag gedaanquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga stiekem best goed op hoe desolaat mensen hiermee bezig kunnen zijn. Van totale euforie naar dramatische paniek omdat je bij de bookies een paar procentpunten daalt. Zeer vermakelijk en heel voorspelbaar.
Ik heb nu al zin in de reacties van de buitenlandse fansquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:45 schreef Greys het volgende:
Wellicht wel in z'n greenroom, want de dag na de 2e semi staat ie in Eurovision Village.
Ze gaan natuurlijk eerst melden dat ie een vogel in z'n act heeft, wat een complete meltdown van het Nederlandse Fok-forum veroorzaakte, maar dat Greys maar 'trust the process, trust the processsss!' bleef roepen, dat Supergrover de daling ook niet kon keren, en ....quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:27 schreef grazz het volgende:
Ja zeker, maar ik denk wel dat ze gaan benoemen hoe populair hij is in een aantal landen of iets als lied met meeste streams.
Hardop gelachen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:56 schreef Dave het volgende:
[..]
Ze gaan natuurlijk eerst melden dat ie een vogel in z'n act heeft, wat een complete meltdown van het Nederlandse Fok-forum veroorzaakte, maar dat Greys maar 'trust the process, trust the processsss!' bleef roepen, dat Supergrover de daling ook niet kon keren, en ....
En dan is de postcard-tijd om en start de act.
Ik vind het nummer niet per se mooi, maar wel opvallend en interessant.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:02 schreef Poepz0r het volgende:
Ik ben volgens mij een van de weinige die Zwitserland echt verschrikkelijk vind en dan met name het liedje zelf. Wat een pleurisherrie. Het is van alles doorelkaar
Jost zijn Pino is beterquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:05 schreef frien het volgende:
[..]
Ik vind het nummer niet per se mooi, maar wel opvallend en interessant.
Het feit dat de artiest binnen de community goed past, gaat vast ook stemmen opleveren.
Maar wat is dat pak afschuwelijk...
Op vogelgebied directe concurrentie voor Joost.
Maar wat boeien die odds nou? Dat heeft toch nul waarde als dat festival begint?quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:00 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Keep the Calm Before the Stormquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik ga stiekem best goed op hoe desolaat mensen hiermee bezig kunnen zijn. Van totale euforie naar dramatische paniek omdat je bij de bookies een paar procentpunten daalt. Zeer vermakelijk en heel voorspelbaar.
Denk dat het ook wel meespeelt dat er een gevoel is dat het wel kán, maar dan moet alles goed vallen. Ik bedoel, we zien gisteren een best matige rehearsal van Kroatië en die stijgt nu naar de eerste plek? Het ligt volgens mij gewoon nog open, al denk ik dat de jury wel lastig blijft, maar je weet het nooit.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier enorm geniet van het bijzonder vermakelijke jaar nu we Joost als inzending hebben. En als hij volgend jaar de vrije hand wil om nog eens mee te doen, dan zou ongetwijfeld een meerderheid meteen voor stemmen.
En dan de maar. Het is natuurlijk wel een wedstrijd waar Nederland aan deelneemt, en daarin moet je uiteindelijk proberen om zo ver mogelijk te komen. Ook als Joost 12e zou worden, zou ik nog wel met veel plezier terugkijken op dit jaar, maar dan blijft ook het gevoel hangen dat we er niet alles uitgehaald hebben wat erin zat, en er onnodig veel landen boven ons zijn geëindigd. Iets wat Nederland door de vaak matige staging sowieso al redelijk vaak overkomt.
Of "alles uit het liedje halen" ook betekent of we kunnen winnen, is natuurlijk een tweede. Persoonlijk denk ik dat het liedje niet de absolute top is, zoals bijvoorbeeld Cha Cha Cha dat vorig jaar wel was, en zeker niet als je het maar één keer hoort, om alle andere favorieten tegelijk te verslaan. Het pad naar de winst heeft een briljante act, maar als er maar één van Zwitserland of Oekraïne ofzo boven zichzelf uitstijgen, dan lijkt me die niet meer in te halen. Wat echter wel een argument is vóór Nederland, en ook voor een behoorlijke juryscore, is dat Europapa als enige van de favorieten het potentieel heeft om een grote hit te worden in West-Europa. Heel misschien heeft Italië dat ook nog, maar van de rest zie ik eigenlijk helemaal niet hoe dat meer dan twee weken na het ESF nog veel gestreamd gaat worden en al helemaal niet hoe die veel airplay gaan krijgen op de veelbeluisterde radiostations. En dat is wel iets waar de EBU gevoelig voor is, dus die zullen zeker niet ontevreden zijn als wij winnen. En die geschiktheid voor een breed publiek speelt meestal ook wel mee bij de jury's. Alleen moet je dan niet met een vogel aankomen.
Sint Annequote:Op donderdag 2 mei 2024 12:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.omropfryslan.(...)elpt-by-songfestival
Tik op Nederlands als geen Fries kan
Ik denk dat je het andersom moet zien: mensen en juryleden stemmen niet op een act _omdat_ die bovenaan bij de boomakers staat...quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:08 schreef Piperidine het volgende:
Uiteindelijk zitten de mensen thuis op de bank en laten zich verrassen. Er is echt een ontzettend kleine groep die überhaupt naar de bookmakers kijkt. En dan nog; wie laat zich op zo'n manier beïnvloeden dat je op de act gaat stemmen die bij de bookmakers favoriet is? Wat is dat voor waanzin. Je stemt op wat jij leuk vindt, wat je leuk vindt klinken. En ik hoop dat de jury daar net zo naar kijkt en de bookmakers links laat liggen.
Dit? Of andere reeks?quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:29 schreef Zigsky het volgende:
Wie helpt mij aan het Waylon topic van 2018? Weet niet hoe ik het terug kan vinden.
Op dit moment komt de top 4 uit op 67% samen, dus wel heel grote kans dat een van hun gaat winnenquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:31 schreef RM-rf het volgende:
Nu zit zelfs de top-4 samen niet boven de 50%...
Is perfect, superbedankt!quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dit? Of andere reeks?
ESF / [2018] Nederland: Waylon - #81 - Outlaw in 'Em
Ze kunnen niet allemaal op het podium. Joost + 2 dansers + Stuntje + Appie + Gover + Tantu = 7 mensen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:37 schreef Greys het volgende:
Degene die geblurred is op de foto hierboven is Tantu denk ik? Zouden we die straks zien in nog weer een ander pakkie? Want we hebben de bluebird en superg(r)over gehad en Stuntje met z'n pianolessen maar Tantu nog niet.
Met de img tags adres gebruiken van het plaatje net als bij andere foto'squote:Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef frien het volgende:
[..]
Hoe krijgen wij deze ook? Of stel ik nu een heel domme vraag 😛
Ik bedoel in die grappige filmpjes zoals met de missing bird. Dat we Tantu daar nog in een pakkie gaan zien. Ik denk zelf namelijk niet dat Gover straks ook niet op het podium staat maar dat dat puur voor de fun achter de schermen is. Maar ik kan het mis hebben uiteraard.quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze kunnen niet allemaal op het podium. Joost + 2 dansers + Stuntje + Appie + Gover + Tantu = 7 mensen.
En Käärijäquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze kunnen niet allemaal op het podium. Joost + 2 dansers + Stuntje + Appie + Gover + Tantu = 7 mensen.
Dat is inderdaad te veel. Misschien is het dan toch wel slim als Joost tussen het publiek gaat staan voor die moshpitquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |