SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat je lekker in BNW moet blijven met je chemtrails. Want daar doel je toch overduidelijk weer op.quote:
Bedoel je nu de Cirrus-, de Altocumulus-, de Stratus- of de Altostratuswolk. Graag extra duiding en/of foto. BVD.quote:Op woensdag 1 mei 2024 12:19 schreef PSVCL het volgende:
Iemand een verklaring voor de witte lucht/waas ?
Wilde eerst een grapje maken overquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omstreeks Zuiden van NL kan dat de wittige waas verklaren.
Maar zo ben ik niet meer. Gister besloten dat ik vanaf heden alleen nog maar serieus ga posten op FOK!
Er is al genoeg ongein in de wereld.
Tevens ZonWarm
![]()
![]()
Gegaarde/geroosterde kip
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Hier kan ik geen like voor gevenquote:Op woensdag 1 mei 2024 13:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Maar zo ben ik niet meer. Gister besloten dat ik vanaf heden alleen nog maar serieus ga posten op FOK!
Er is al genoeg ongein in de wereld.
Mwa kweetnie, toch nog best koud op Cape Horn en Cape of Good Hope eigenlijk.quote:Op woensdag 1 mei 2024 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Ik word heel vrolijk van die CAPE kaartjes
Matig komisch. Máár, ben blij dat je de mogelijkheid gekaapt hebt om weer met humor te postenquote:Op woensdag 1 mei 2024 14:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Mwa kweetnie, toch nog best koud op Cape Horn en Cape of Good Hope eigenlijk.
Shit nog geen uur geduurd @:dick_laurent
Zeg, zullen we eens stoppen met Harmonie serieus nemen? Deze waardes vereisen een dauwpunt van 20 graden, dat gaan we echt niet halen vandaag.quote:
Een buitje ter hoogte van Limburg..quote:Op woensdag 1 mei 2024 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Vanuit het oosten naderen nu de eerste (flinke) buien.
Mei is tot dusver een prachtige maand, kan wel eens de warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn worden.quote:Op woensdag 1 mei 2024 16:07 schreef MissHobje het volgende:
Deze dagvlondertje loungeset hapjes aan het water korte broek enzo, heerlijk
![]()
Buiten bedoel ik met het weerstationquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je de verwarming aan laten staan ofzo
Ah.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buiten bedoel ik met het weerstation
de sensor staat hier later op de middag in de zon, 44 gr.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buiten bedoel ik met het weerstation
Haha hier altijd schaduw..quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de sensor staat hier later op de middag in de zon, 44 gr.
Dichtsbijzijnde knmi station zegt 27 hier. 26/27 is ook helemaal prima welquote:
Hier 27.5.. tussen de huizen natuurlijk wel iets warmer altijd. Scheelt meestal 0.5-1 graad wel merk ik.quote:Op woensdag 1 mei 2024 17:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde knmi station zegt 27 hier. 26/27 is ook helemaal prima wel
Choochooquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Het is net een stoomtrein die deze kant op komt.
Het is nog vroeg.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:01 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat het niet echt op gang komt. Verkleint de kans dat het verder westwaarts gaat.
De brandstof verdwijnt als sneeuw voor de zon zometeen. Luchtvochtigheid is veel te laag, en dan gaat die inversie die boven ons hangt dwars zitten.quote:
Global warming (wat niet waar is) gekkies hebben zich gemeldquote:Op woensdag 1 mei 2024 17:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Opvallend hoe laag de temperatuur op sommige plekken in Frankrijk en Spanje is.
Global warning niet waar? Waarom is elk jaar de gemiddelde temperatuur wereldwijd dan significant hoger dan de voorgaandequote:Op woensdag 1 mei 2024 18:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Global warming (wat niet waar is) gekkies hebben zich gemeld
Als er hier toch iemand géén klimaatontkenner of wappie is, dan is het Momo.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Global warming (wat niet waar is) gekkies hebben zich gemeld
Om nog maar te zwijgen over de recordhoogte van de temperaturen van de zeeën en oceanen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Global warning niet waar? Waarom is elk jaar de gemiddelde temperatuur wereldwijd dan significant hoger dan de voorgaande
Ostgewitter komt uit het oost'n, hèquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:18 schreef heywoodu het volgende:
Sow, er komt een partij lekkere lucht aan vanuit het westen zo te zien
Goed kauwenquote:Op woensdag 1 mei 2024 18:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik dacht dat ik druppels hoorde, maar het was een kauw die op het dak zat
Uhm... die kernen hebben 45 minuten stilgestaan vlak na hun ontstaan.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:29 schreef DemonRage het volgende:
Er zitten wel dikke neerslagkernen in in die buien.
Maar ze trekken dan gelukkig ook niet heel langzaam vanwege mogelijk wateroverlast. Slechts een paar minuten op die intensiteit kan al genoeg zijn voor natte voeten.
Precies. Bombardeer me kapot aub.quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:56 schreef Nattekat het volgende:
Verder naar het noorden buien, jullie kunnen het!
*hoort Stuka's opstijgen 😱quote:Op woensdag 1 mei 2024 18:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Precies. Bombardeer me kapot aub.
1 | Ell onweer met hagel 20.1 55 N 3 5 54 4100 |
Ik heb het met name over het temperatuurlijntje dat langzaam een beetje deze kant op trekt vanuit het westen, aan de kust ziet het er al fijn uitquote:
Dat was hier gisteravond ook wel mooi, niet normaal wat een geflits. Het trok echt exact tussen hier en Harderwijk (10km verderop) door, waardoor ik wél de show had door het dakraam en níet de bijbehorende ellende, alleen de mooie kanten dusquote:Op woensdag 1 mei 2024 20:15 schreef DemonRage het volgende:
Het is jammer dat het niet donker is anders had ik wel een hoop geflits kunnen zien richting het zuidwesten.
quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:17 schreef Nattekat het volgende:
Over terreurbuien gesproken
Dat ding onder Tilburg is extreem.
Boh recht op Breda af.quote:
Die is klaar ja.quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:03 schreef Nattekat het volgende:
Dat ding bij Breda is dood aan het gaan. Denk dat het klaar is.
T/m woensdag waarschijnlijk wel acceptabel qua weer en temperatuur. 17-20 graden is gewoon wel prima voor begin mei. Daarna is nog te ver wegquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef Evangelion het volgende:
Zo oneerlijk dat het na morgen weer over is
inb4 geniet van het moment
Dat kan toch niet als een verrassing komen?quote:
het is pas meiquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Nou was het dat. Wat gedonder in de verte, druppels die op een hand te tellen zijn en drie flitsen gezien. Boehoe, het leek recht over ons te komen.. maar niet dus... flopavond.
Hier trap ik niet weer inquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:05 schreef INViCTuS het volgende:
morgen vanaf 16/17 uur nieuwe ronde. Estofex zal wel met level 2 komen
[ x ]
Dat is altijd zo fijn die gedachte tijdens mooi weer in mei, dat je weet dat de hele zomer nog voor de deur staatquote:
Als mei al zo benauwd verloopt, hou ik m'n hart vast voor de komende maandenquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is altijd zo fijn die gedachte tijdens mooi weer in mei, dat je weet dat de hele zomer nog voor de deur staat
Genieten jaquote:Op woensdag 1 mei 2024 23:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is altijd zo fijn die gedachte tijdens mooi weer in mei, dat je weet dat de hele zomer nog voor de deur staat
Vooruitzichten zijn toch best oke voor de gemiddelde mens. Ik zie in ieder geval geen kutweer in de kaarten staan. Ja morgen later tot overmorgen een keer. Daarna weer prima.quote:Op woensdag 1 mei 2024 23:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]![]()
Het was 2 dagen ¨benauwd¨. Vanaf morgen is het de komende 2 weken opnieuw kut weer.
Nou, als ik in de weerapp kijk, zie ik voor het weekend en de dagen erna genoeg regen staanquote:Op woensdag 1 mei 2024 22:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Die @:RamboDirk houdt zich wel verdacht stil. Maar aan de andere kant nog niet echt reden voor een vierendeling momenteel.
Ik ga poging twee tot stormchasen doenquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:08 schreef Haags het volgende:
[..]
Code geel. Ik smeer me alvast in met factor 50
Aanhoudend rond 20 graden en veelal zonnig? Ik teken er voorquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:36 schreef PzKpfw het volgende:
De 14-daagse
De zomer trapt gewoon keihard de deur in.
Is slechts een dag, daarna weer herstel.quote:Op donderdag 2 mei 2024 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is dan wel weer gelijk kansloos triest. Hou die temperatuur nou gewoon acceptabel aangenaam.
neerslag zal pas vrijdag in de loop van de dag het land verlaten. In de achter het koufront van het zuiden (!) uit ingestroomde luchtmassa's is het morgen met een ZW wind nog slechts 13-14 graden en daarmee een graad of 10 kouder dan vandaag.
Koufront uit het zuiden is wel echt goed onweerquote:Op donderdag 2 mei 2024 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
Dit is dan wel weer gelijk kansloos triest. Hou die temperatuur nou gewoon acceptabel aangenaam.
neerslag zal pas vrijdag in de loop van de dag het land verlaten. In de achter het koufront van het zuiden (!) uit ingestroomde luchtmassa's is het morgen met een ZW wind nog slechts 13-14 graden en daarmee een graad of 10 kouder dan vandaag.
Morgen 12-13 graden genot.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:22 schreef Oriente het volgende:
Mei wordt fantastisch.
@:Salina @:Pisces29 @:Rambodirk
Als het maar na 16.00 is.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:26 schreef onlogisch het volgende:
Het KNMI waarschuwt voor onweersbuien die donderdagmiddag en -avond vooral in het midden en zuiden van het land overlast kunnen veroorzaken door veel neerslag in korte tijd, hagel en windstoten.
Pffffffffffffffffffffff
Ook goed te zien dat het in Zeeland nu westenwind is. Daar is het in het uiterste westen slechts 12 graden.quote:
Kom naar Spanje. Strakblauw, graadje of 20, zeer lage luchtvochtigheid en briesje.quote:
quote:
Mag ik nog een amendement indienen?quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dit weer graag vanaf 1 maart t/m 31 Oktober. Dan trek ik die armoe die daar tussenin zit iets beter
Nee, niet dat, dat is veel te warmquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
The Second Amendment
[ afbeelding ]
Ben onderwegquote:Op donderdag 2 mei 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom naar Spanje. Strakblauw, graadje of 20, zeer lage luchtvochtigheid en briesje.
Langebroeken weer!
quote:Op donderdag 2 mei 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Kom naar Spanje. Strakblauw, graadje of 20, zeer lage luchtvochtigheid en briesje.
Langebroeken weer!
Drogere luchtquote:Op donderdag 2 mei 2024 13:46 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Uiteraard...Tireer hem er maar in!
quote:Op donderdag 2 mei 2024 13:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Aangenomen met een overweldigende meerderheid van stemmen!
Dus ook van Alicantequote:Op donderdag 2 mei 2024 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
De wind komt nu van alle kanten
Ik voel me belazerd @RamboDirkquote:Op donderdag 2 mei 2024 11:26 schreef Salina het volgende:
[..]
Morgen 12-13 graden genot.
RAMBODIRKED
@:bloodymerrie fix de paarden maar alvast.
Naar verluidt zit ie ondergedoken.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik voel me belazerd @:rambodirk
Gelukkig gister al wezen kitesurfen.
En vandaag nog een GODENDAG.
Ja leuk als het alles sloopt zoals bloemen en spullen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
Terreur buien zijn altijd goed. Hopelijk wel veel onweer
Het is tot nog toe een prachtige mei maand, niks aan gelogen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar verluidt zit ie ondergedoken.
Maar we zullen hem vinden
Nog wel jaquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is tot nog toe een prachtige mei maand, niks aan gelogen.
Er staat geen windquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
De wind komt nu van alle kanten
Gaat ook niet om de windkracht, maar om het feit dat er nu een scherpe lijn tussen warme en koudere lucht ontstaat over het midden van het land.quote:
Geduld is een schone zaak Paul.quote:
Het lijkt er inderdaad op dat je gelijk gaat krijgen.quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het is tot nog toe een prachtige mei maand, niks aan gelogen.
Dat willen we hebben jaquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat ook niet om de windkracht, maar om het feit dat er nu een scherpe lijn tussen warme en koudere lucht ontstaat over het midden van het land.
[ afbeelding ]
boemkolen*quote:Op donderdag 2 mei 2024 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
DASOO doet vandaag z'n naam eer aan, bloemkolen ontstaan nu boven west Duitsland
Haha wat denk je zelfquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:33 schreef Nattekat het volgende:
Volgens buienradar haalt het noodweer de late avond en dus ook het westen. Nou ga ik er van uit dat het gaat gebeuren ook
@:Haags
Dat ik straks richting het oosten moet als ik mooie foto's wil kunnen makenquote:
Dadelijk is ie alweer leegquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:53 schreef aloa het volgende:
Eerste buien ontstaan nu in Duitsland. Wolkbreuken zo te zien.
Er komt nog veul meer aan dan dat kleine plukje wat je nu ziet. Boh.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Oef, die bui helemaal rechtsonder.
Lekker daar houden waa van de week al heftig genoeg hierquote:Op donderdag 2 mei 2024 14:53 schreef aloa het volgende:
Eerste buien ontstaan nu in Duitsland. Wolkbreuken zo te zien.
lag je weer de hele dag te zonnen wijffiequote:Op donderdag 2 mei 2024 15:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zaaaalig vandaag, niets klefs enzo ..genieten![]()
Spreek voor jezelfquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:42 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zaaaalig vandaag, niets klefs enzo ..genieten![]()
Godverdommequote:Op donderdag 2 mei 2024 15:50 schreef Paul het volgende:
volgens ongehoord Nederland wordt het weer gemanipuleerd!!!!!!!!!!!!
[ x ]
De wind is omgekeerdquote:Op donderdag 2 mei 2024 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Ohw, temperatuur bij het nabijgelegen knmi station is de afgrond in aan het gaan. 17 graden nog maar.
[ afbeelding ]
Laten we het maar op God houden. Deze man is helemaal de weg kwijt, fijn dat hij een podium krijgt.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:50 schreef Paul het volgende:
volgens ongehoord Nederland wordt het weer gemanipuleerd!!!!!!!!!!!!
[ x ]
26 is voldoendequote:
Hoort bij de weersomslag. Hier in NO Brabant is het inmiddels harder aan het waaien en zeer heiig.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:47 schreef Nattekat het volgende:
Ohw, temperatuur bij het nabijgelegen knmi station is de afgrond in aan het gaan. 17 graden nog maar.
[ afbeelding ]
Nou mijn balkon poetsen in de volle zon (zelfde effect wel)quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:44 schreef Paul het volgende:
[..]
lag je weer de hele dag te zonnen wijffie
quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nou mijn balkon poetsen in de volle zon (zelfde effect wel)![]()
je kwam niet eens helpen
JOUW PROBLEEM HAHAAquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:33 schreef Nattekat het volgende:
Echt hoor, alle brandstof voor onweer is weggevaagd voor het ook maar de kans heeft gekregen om hier te komen. Krijgt @:Haags weer gelijk.
Beste unitquote:
Code geel genot, ik smeer me nog maar een keertje in.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:33 schreef Nattekat het volgende:
Echt hoor, alle brandstof voor onweer is weggevaagd voor het ook maar de kans heeft gekregen om hier te komen. Krijgt @:Haags weer gelijk.
Begint hier mistig te wordenquote:Op donderdag 2 mei 2024 16:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Code geel genot, ik smeer me nog maar een keertje in.
Oh neu hier nog volop zon, temperatuur is alleen zo'n 8 graden omlaag geflikkerdquote:
Die gaan niet ver westwaarts komen zo idd. Terreurbuien zijn niet zo'n grote fan van zeewind.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:48 schreef Xenorium het volgende:
Bedoel je dat de buien gaan uitsterven zoals gisteren boven midden Brabant?
whut?quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:57 schreef Haags het volgende:
De bEfteling heeft de buitenattracties alvast gesloten.
Gaat niks gebeuren daar joh. Die spelbrekende zeemist reikt tot aan Utrecht.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:57 schreef Haags het volgende:
De bEfteling heeft de buitenattracties alvast gesloten.
Waar zit je?quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hmm nu is het weer spannend of de zwarte pitbme gaat raken. Aub niet weer een flopshow..
lekker afgekoeldquote:
Damn, gewoon koud nuquote:
Noordelijk van Roermond in Reuver gaat het al los, maar hier in Roermond is het nog droog.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:43 schreef Perrin het volgende:
Er komt vanuit Duitsland een leuk buitje richting Roermond.
Beetje zuidelijk van Venlo.quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar zit je?
De alles verpestende zeemist is hard richting het oosten aan het trekken.
quote:Op donderdag 2 mei 2024 17:48 schreef Drass het volgende:
Rip Ede. Giga wolkbreuk en alle planten naar de getver.
Goede knikkers zeg.quote:
We gaan eraanquote:Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef Tjacka het volgende:
De tandjes dat complex bij Limburg heb ik nog nooit gezien
Gezien.quote:Op donderdag 2 mei 2024 16:27 schreef Drass het volgende:
Waar is Demonrage als je hem nodig hebt. Buitje boven Eindhoven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |