Ik ben vooral blij dat ik niet bij ze geboekt heb met hun rotte zooi wat op instorten staat en onkunde en gebrek aan kennisquote:Op donderdag 18 april 2024 23:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een bijzonder setje mensen
Stiekem vind ik ze wel erg sympathiek. Alleen ben ik ook heel blij niet in die schoenen te staan
Jep, had ik ook. Bij de meeste deelnemers van "Het roer om" heb ik dat, eerlijk gezegd, niet vaak.quote:Op donderdag 18 april 2024 23:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een bijzonder setje mensen
Stiekem vind ik ze wel erg sympathiek. Alleen ben ik ook heel blij niet in die schoenen te staan
Blijkbaar kan het wel, je kan toch gewoon een Youtube video bekijkenquote:Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maareh...je kan toch niet zonder enige vaarervaring met een groep mensen een fjord op? Of gaan ze niet mee?
Er waren wel boekingen van de vorige eigenaar. Alleen gingen ze alles op hun eigen manier doen, wat niet echt werkte. Veel onderhoud wisten ze van tevoren, slechte inschatting gemaakt van de staat.quote:Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef hondonspain het volgende:
Lopend bedrijf wil weinig zeggen, in dit geval slecht lopend met veel onderhoud. Denk dat er weinig mensen na de uitzending zin hebben in dit bedrijf
Wij dachten ook, waarom? Je gaat luxe neerzetten voor iets wat je nog niet hebt, beetje vreemd.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 07:47 schreef Piles het volgende:
Geen goed dak, maar wel een sauna en hottub. Prioriteiten op orde
Dit gaat een mooie wordenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer:
Pauline en John uit deze aflevering van Het Roer Om trekken met hun 24 huisdieren naar Frankrijk waar ze een huis in een afgelegen gebied willen opknappen tot vakantiewoning. Het huis heeft geen stroom, water en riolering, maar dat is de bedoeling.
Ongezien een bouwval gekocht voor 18k.quote:
Misschien via een power bank? Vond haar wel erg vervelend, kenau typje, eigenlijk helemaal geen off-grid tiepjes en vond het zielig voor de beesten om in de kou te leven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 23:32 schreef golfer het volgende:
Geen elektra zegt zij en terwijl ze dat zegt brandt er achter haar een peertje (op 13:05 minuten).
Hoe kan dat?
Is vast zo'n treklamp, heb ik ook eens gehad, handig in een diepe kast.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 22:58 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Misschien via een power bank? Vond haar wel erg vervelend, kenau typje, eigenlijk helemaal geen off-grid tiepjes en vond het zielig voor de beesten om in de kou te leven.
Toilet zal niet lang mee gaan, wat een onzin ding. Generator in huis, dus alle gassen in huis. De crisis maken ze zelf, je hebt complete fornuizen op gas met flessen die gelijk een geiser aansturen, dus optie voor warm douchen want voor water kan je een grote tank plaatsen en vrachtwagen laten komen om te vullen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 23:43 schreef Xilia het volgende:
[..]
Is vast zo'n treklamp, heb ik ook eens gehad, handig in een diepe kast.
Deze dus https://www.bol.com/be/nl(...)cm/9200000093685056/
Edit: veel te veel dieren mee, dat poepkrukje zie ik haar ook niet lang gebruiken![]()
Niks kunnen koken behalve dat ene campingkookstelletje, voor even ok, maar dan![]()
Gelukkig hadden ze een generator![]()
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
het lukt ze wel. Dat had ik niet verwacht om eerlijk te zijn
Het is Portugal en geen Spanje.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:22 schreef hondonspain het volgende:
Leuk chaotisch stel, wel jammer dat ze na 1.5 jaar ofzo nog steeds Nederlandse kentekens hebben wat dus niet mag en vergunningen zijn ook niet echt aangevraagd vrees ik
Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekeningquote:Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.
Al om al verwacht ik wel dat ze 500k hebben uitgegeven tot zo ver.
Een stel wat geen kinderen heeft en van die leeftijd is heeft tal van jaren kunnen sparen, met dubbel inkomen kan je makkelijk 2000 euro per maand wegleggen als het niet meer is afhankelijk van baan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 07:38 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekening
Huis is volgens mij pas mei 2024 verkocht in nl. En eerst hadden ze plannen om in nl zelf nieuw te bouwen volgens de tekst van de makelaar.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.
Al om al verwacht ik wel dat ze 500k hebben uitgegeven tot zo ver.
Kan en mag gewoon hoor, het risico is beperkt.quote:
Net gekeken, het is nog Castelo Branco, maar meer dan een uur rijden bij ons vandaan. Mooie omgeving, we zijn daar een keer vakantie geweest in de buurt. Alleen te veel risico op bosbrand in die omgeving (de branden van 2017 met meer dan 80 slachtoffers waren bij Pedrogćo Grande).quote:Op donderdag 19 september 2024 23:05 schreef golfer het volgende:
Wij kijken nu terug.
@:managarm Portugal
Ben benieuwd hoe ze aan gasten gaan komenquote:Op woensdag 5 maart 2025 20:43 schreef Dutch_view het volgende:
Best veel geld voor een hotel daar, lijkt me nog vrij simpel gebouwd
Hopelijk stort de boel niet in![]()
Maar blijkbaar niet vanavond, want in de TVgids staat dat een politie-agente en een brandweerman in Spanje op zoek gaan naar een camping...quote:
die komen volgende weekquote:Op woensdag 12 maart 2025 17:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet vanavond, want in de TVgids staat dat een politie-agente en een brandweerman in Spanje op zoek gaan naar een camping...
Aha. Ik vond het al raar.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:07 schreef Nizno het volgende:
die komen volgende week
geen idee waarom tvgids.nl de tip van volgende week boven de informatie van vandaag zet
[ afbeelding ]
Bij mij in de digitale gids van KPN staat ook dat het vervolg vanavond is. Ik zit er iig klaar voor.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Aha. Ik vond het al raar.
Dus toch eerst die vervolguitzending van vorige week.
Ik gok dat het verkocht is danquote:Op donderdag 13 maart 2025 10:03 schreef koemleit het volgende:
een van de mooiere afleveringen. En zoveel denken waarvan je zegt hoe dan? en wat is je plan?
ze hebben nu nog 50.000 euro schuld bij de aannemer? 10.000'en geleend van een vriend in Nederland.
Hoe ga je dat terugverdienen? er liep daar een hele berg personeel. En het enige dat je het is een zwembad vol met locals, die nu daar hun biertje drinken ipv in de lokale bar.
Daar ga je dat Hotel niet van kunnen runnen, en stel er komen toeristen, die hebben een heel zwembad vol zuipende locals?
Ik snap echt niet waarom ze dat hotel, daar neer hebben gezet. Maar het zou ook niet voor het eerst zijn dat ik ergens niks in zie, maar dat het toch goed gaat lopen.
Ben wel echt benieuwd hoe ze er over 1 a 2 jaar bij zitten.
Dit is toch onverkoopbaar? Ze hebben er voor meer dan een half miljoen ingestoken, en niemand wil er slapen. Ik ben echt echt benieuwd hoe dit verder gaat.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op moment dat eigenaar overlijd begint het erfenisverhaal wat lang kan duren maar opeens snel ging en weduwe opeens weg, beetje vaag.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:06 schreef Dutch_view het volgende:
Verkoper overleden en de weduwe is met de noorderzon vertrokken, gaat lekker zo
Zag geen aansluitingen water, stroom, septic dan is het een normaal bedrag. Lelijke plek ookquote:Op woensdag 19 maart 2025 21:33 schreef DWMLion het volgende:
Hoop wel dat ze de kosten van de campeerplek hebben opgeschroefd want voor ¤12,50,- moet je heel wat campinggasten ontvangen...
Na 25 jaar Ik Vertrek zou je denken dat mensen een aantal zaken checken zoals stroom, water. Dat zwembaden slecht zijn is ook bijna een standaard, evenals de pompen. Bouwinspectie kost misschien paar honderd euro extra maar wel handig als je geen kennis hebt. Vraag me ook af hoe ze huizen zoeken, huis 1 en 2 liggen zo 400 km van elkaarquote:Op woensdag 19 maart 2025 23:30 schreef golfer het volgende:
Keihard opgelicht.
Eigenlijk wel zielig, maar ook oerdom om zaken vooraf niet goed te controleren.
Ook bekend verhaal, lokale directeur zegt geen probleem, hoofdkantoor ziet wel een probleem. Als je serieus iets wilt kopen check alles en huur iemand in die project begeleid, vaak een gestor in Spanje. Advocaten rekenen per uur en maakt ze weinig uit of het lukt allemaal. Vergunningen zijn normaal persoonsgebonden, dus iets overnemen betekend nieuwe vergunning aanvragen met grote kans dat deze geweigerd word, vandaar ook dar banken het niet vertrouwen of er inkomsten uitkomenquote:Op donderdag 20 maart 2025 08:58 schreef Dutch_view het volgende:
Maar ook gewoon die financiering van die camping die ze wilden kopen eerst. Volgens de bankdirecteur allemaal geen probleem, een lening van ¤450.000. Lang verhaal kort: financiering lukt niet en die aanbetaling van ¤ 45.000 zijn ze kwijt.![]()
Ja dat is heel erg, maar ook heel erg naļef. Maar ook heel mooi als leedvermaak voor zo'n programma. Want als kijker smul ik daar stiekem wel van.![]()
![]()
![]()
Dit seizoen van Het roer om vind ik stukken beter / leuker dan Ik vertrek waar mij wat teveel "Kumbaya" figuren in zaten.
Ze hebben vast op feesboek gestaan die huizenquote:Op donderdag 20 maart 2025 07:43 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Na 25 jaar Ik Vertrek zou je denken dat mensen een aantal zaken checken zoals stroom, water. Dat zwembaden slecht zijn is ook bijna een standaard, evenals de pompen. Bouwinspectie kost misschien paar honderd euro extra maar wel handig als je geen kennis hebt. Vraag me ook af hoe ze huizen zoeken, huis 1 en 2 liggen zo 400 km van elkaar
Klopt, Jiskefet afleveringquote:Op zaterdag 22 maart 2025 23:42 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de uitzending van 19 maart teruggekeken, maar dit zijn toch wel een van de domste deelnemers aan het programma van de laatste jaren zeg. Hopeloos naief, volgens mij nog nooit eerder in Spanje geweest, een huis gekocht en een aanbetaling van 45k gedaan zonder enige dubbele check dat de financiering wel gaat lukken, bij meerdere banken idealiter. Vervolgens blunder twee door een huis (te duur ook) te kopen waar het zwembad lek van is, alle electra niet goed is aangelegd, lekkages, inboedel die niet klopt, etc etc. En je nadat je net 45k hebt gedropt nog zorgen maken of je savonds wel ergens kan slapen terwijl je daar het beste hotel van dat gehucht voor nog geen 50 euro per nacht hebt. Vermakelijk om te kijken maar ook wel erg triest hoor. Die vrouw leek al op het moment van koop diep ongelukkig te zijn, en bleef dat gedurende de hele aflevering ook. Die past daar helemaal niet in Spanje.
Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:21 schreef golfer het volgende:
Geen hond die daar als toerist naartoe gaat.
Nou, veel plezier daar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.
Als de natuur mooi is, en je kunt er in de buurt wat eten en naar de supermarkt is voldoende voor ons.
Je geeft geen antwoord op mijn vraagquote:Op donderdag 27 maart 2025 16:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Nou, veel plezier daar.
Laat je weten hoe het was?
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Je geeft geen antwoord op mijn vraag
Zoals ik al zei: het ligt er aan waar je naar op zoek bent, als je opzoek bent naar eindeloze bossen, rust en natuur is het daar goed toeven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.
Smullen weerquote:Op woensdag 9 april 2025 13:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
In Het Roer Om zien we hoe pleegzussen Babet en Annemarie een B&B willen openen in Lillesand, een kustplaats in Noorwegen. Het leven is er duur, dus ze moeten eerst een baan zoeken. Als hun spaargeld opraakt, raakt hun droom steeds verder uit beeld.
Niet verantwoord om omhoog proberen te rijden.... maar met auto zonder winterbanden naar Noorwegen is dat wel?quote:Op woensdag 9 april 2025 20:39 schreef Dutch_view het volgende:
Met rokende koppeling en gladde banden de besneeuwde helling op
Tja uhhh geen idee. Snap er uberhaupt nog niets van. Emigreren en dan als schoonmaaksters in een 1sterren hotel. Restjes brood uit supermarkt meegappen omdat er in enorm duur land maar 25euro per week is voor levensonderhoud.quote:Op woensdag 9 april 2025 20:53 schreef Soury het volgende:
Waarom halen ze dat behang er af? Je gaat toch geen moeite steken in je tijdelijke huurhuis. En dat is net een makkelijk stukje gipswand. De rest is een drama om te verwijderen![]()
Zeker, als ze weggaan heeft hij beter huis dan ervoor.quote:Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
Huisbaas heeft een goede deal, dames die de boel wat opknappen
Ze hebben het ook wel leuk met elkaar. Moest ook wel lachen om die opmerking toen Kore het stuur overnam. "Emancipatie is prima maar je moet het niet overdrijven"quote:Op woensdag 9 april 2025 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Wel leuke dames en mooi dat het gelukt is. Als gast moet je er wel tegen kunnen dat een "Hyacinth Bouquet" achtige vrouw zingend in je kamer staat
Het is natuurlijk ook mega dom om 50/50 te gaan. Die vent had met veel minder al akkoord gegaan. Het was een beetje net als het inpakken van de verhuiswagen chaotisch en niet nadenken.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:48 schreef praadje het volgende:
Leuke aflevering. Ik had er eerst een zwaar hoofd in met maar 5000 euro budget. Maar ze deden het toch maar even. En die huisbaas heeft het mooi voor elkaar. Appartement opgeknapt, mooie B&B gemaakt en de helft van de opbrengst.![]()
Hoop dat hij nog lang leeft (hij leek me niet de jongste meer) want anders zouden ze wel eens een probleem kunnen hebben.
Ik loop wat achter en heb deze aflevering teruggekeken, maar deze website bestaat niet meer dus ik vrees het ergstequote:Op zaterdag 28 mei 2022 22:09 schreef fietsmiep het volgende:
Hier is hun website:
https://barraya.com/
Heb haar niet veel zien doenquote:Op woensdag 23 april 2025 22:22 schreef golfer het volgende:
Het zijn wel aanpakkers en ze integreren goed met de locals.
Toen ze aankwamen zei ze tegen hem "Goed gereden" dat doe je naar een kind ;-)quote:
quote:Op donderdag 13 maart 2025 12:14 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit is toch onverkoopbaar? Ze hebben er voor meer dan een half miljoen ingestoken, en niemand wil er slapen. Ik ben echt echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik keek op booking.com en je betaalt zo'n 75 per nacht per appartement. Maar andere hotels direct aan de zee zijn bv nog goedkoper. Je zit daar volgens mij echt in een shithole.Het probleem is…..je mist niks. Die vent heeft al zn geld in een project gestoken in een ghetto op uren van vliegveld en strand waar niemand wilt komen. En zn jongere donkere vriend die daar een oma had wonen en het wel een geweldig plan leek heeft hem denk ik ingepalmd met dit krankzinnige idee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al is het wel het allereerste koppel in de geschiedenis van het programma waarbij niet de lokale aannemer er met al het geld vandoor is gegaan, maar zķj de aannemer nog enorm veel geld schuldig zijn, terwijl ze de aannemer het tóch laten afmaken. Dat is wel echt een enorme prestatie, en volgens mij nog nooit eerder iemand gelukt in het programma…
Als ik hun website bekijk is het enige positieve nog dat de website nog bestaat, want ik zie geen enkele boeking op de kalender staan…
Mocht iemand weten hoe het nu gaat ben ik wel benieuwd, in eerste instantie gunde ik het die gierige kille arrogante Nederlandse kerel niet, maar uiteindelijk met die sympathieke aannemer die nog veel geld van ze krijgt, en al dat sympathieke personeel die hun brood ermee moeten verdienen, en ook nog die vriend uit Nederland die tienduizenden euro’s heeft geleend, gun ik ze daarom toch succes.
6 maanden wachttijd om zwembad legaal te maken en in veel regio's krijg je nooit een vergunning meer voor een B&B die waarschijnlijk nooit is aangevraagd?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |