abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213252162

Het Roer Om
Een jaar lang worden gezinnen en stellen gevolgd die hun leven volledig omgooien door te verhuizen naar verschillende plekken in Europa om een nieuw bestaan op te bouwen.

Wat te verwachten in deze serie? Eigenlijk soortgelijke hoogmoedswaanzin om met amper voorbereiding, kennis, taalvaardigheid, planning en budget Nederland achter zich te laten. w/
Met als gevolg het bekende drama wat op mening Bingokaarten voorbij komt. ~O>

Recente afleveringen: https://www.kijk.nl/programmas/het-roer-om

Te zien op zaterdag donderdagavond.
Veel kijkplezier! B:)B
pi_213252602
Wat een geweldige plek ^O^
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_213252604
Hij ziet er ook echt uit als succelvol eigenaar van IT bedrijf, zo met z'n hoog stemmetje onder verroeste afgekeurde bestelbus.
  donderdag 18 april 2024 @ 20:45:23 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_213252644
Jezus die neus van die gast verdient ook een eigen visvijver
Tics van je petten.
pi_213252672
Maareh...je kan toch niet zonder enige vaarervaring met een groep mensen een fjord op? Of gaan ze niet mee?
pi_213252677
O man deze kerel. :')
pi_213254469
Wat een bijzonder setje mensen
Stiekem vind ik ze wel erg sympathiek. Alleen ben ik ook heel blij niet in die schoenen te staan
pi_213254861
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stiekem vind ik ze wel erg sympathiek. Alleen ben ik ook heel blij niet in die schoenen te staan
Ik ben vooral blij dat ik niet bij ze geboekt heb met hun rotte zooi wat op instorten staat en onkunde en gebrek aan kennis

Dat is gewoon gevaarlijk
pi_213265446
Gekke aflevering met. sympathieke mensen met rare lachjes en dit kan toch nooit goed gaan gevoel of hebben ze een geldboom achter de hand
life is like a box of chocolates
pi_213269000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 23:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jep, had ik ook. Bij de meeste deelnemers van "Het roer om" heb ik dat, eerlijk gezegd, niet vaak.
pi_213274262
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maareh...je kan toch niet zonder enige vaarervaring met een groep mensen een fjord op? Of gaan ze niet mee?
Blijkbaar kan het wel, je kan toch gewoon een Youtube video bekijken -O-.

Slecht voorbereid, ik vraag me af waarom je visvakanties gaat doen zonder enige ervaring.

Maar ja, lopend bedrijf overgenomen, wel makkelijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Managarm op 20-04-2024 21:46:11 ]
pi_213281762
Lopend bedrijf wil weinig zeggen, in dit geval slecht lopend met veel onderhoud. Denk dat er weinig mensen na de uitzending zin hebben in dit bedrijf
  zondag 21 april 2024 @ 14:11:48 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_213281817
Zij kan beter de gasten ontvangen dan hij, tenminste nog in het Noors.
pi_213282325
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 14:09 schreef hondonspain het volgende:
Lopend bedrijf wil weinig zeggen, in dit geval slecht lopend met veel onderhoud. Denk dat er weinig mensen na de uitzending zin hebben in dit bedrijf
Er waren wel boekingen van de vorige eigenaar. Alleen gingen ze alles op hun eigen manier doen, wat niet echt werkte. Veel onderhoud wisten ze van tevoren, slechte inschatting gemaakt van de staat.
pi_214724608
Vandaag was dus een nieuwe aflevering.

Met grootse plannen vertrekken Peter en Juliette en hun jonge kinderen naar Normandiė, om er een B&B en camping te openen. Een deadline hebben ze al in hun hoofd, ze hebben alleen nog geen locatie of woning.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214724708
Wat een bouwval hebben ze voor 190k. gekocht
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_214724925
De bingokaart kan wel weer helemaal vol gemaakt worden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214727870
Geen goed dak, maar wel een sauna en hottub. Prioriteiten op orde _O_
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:07:10 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214729425
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:26:00 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214729570
En hun website.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214731418
Bijzondere aflevering. Wat me opviel dat hun auto's al Franse kentekens hadden en verhuisdozen stonden voor overdracht al in het huis. Absurd de afspraken met de aannemers die je gewoon jaren kunnen laten wachten?
pi_214780825
Vanavond was er weer een nieuwe aflevering.
Peter en Monique in Italiė.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214780906
Bureaucratie. Geen bouwvergunning en illegaal alvast beginnen.
En aardbevingsscheuren en lekkages.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214780972
Die oude tractor is wel briljant. _O_
Poef.....gone! ©golfer
pi_214781024
Na een jaar nog steeds niet alle vergunningen.
Maar ik bewonder hun optimisme.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214788152
Net gezien en vrees dat the niet echt een exclusieve villa word nu budget aan het einde is en een zwembad zal een hoop geld kosten. Lieve mensen, aflevering erg traag
pi_214791280
Zie net de site en 95 euro per nacht

https://www.villamajella.it/kopie-van-kopie-van-kamer-3
pi_214791616
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 07:47 schreef Piles het volgende:
Geen goed dak, maar wel een sauna en hottub. Prioriteiten op orde _O_
Wij dachten ook, waarom? Je gaat luxe neerzetten voor iets wat je nog niet hebt, beetje vreemd.
pi_214833187
Vanavond weer:

Pauline en John uit deze aflevering van Het Roer Om trekken met hun 24 huisdieren naar Frankrijk waar ze een huis in een afgelegen gebied willen opknappen tot vakantiewoning. Het huis heeft geen stroom, water en riolering, maar dat is de bedoeling.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214836271
quote:
3s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond weer:

Pauline en John uit deze aflevering van Het Roer Om trekken met hun 24 huisdieren naar Frankrijk waar ze een huis in een afgelegen gebied willen opknappen tot vakantiewoning. Het huis heeft geen stroom, water en riolering, maar dat is de bedoeling.
Dit gaat een mooie worden
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214836997
Een ecotoilet, dat is vaak een recept voor ergernis en smerigheid :')
pi_214838476
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 19:52 schreef epicbeardman het volgende:

Dit gaat een mooie worden
Ongezien een bouwval gekocht voor 18k.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214838533
Geen elektra zegt zij en terwijl ze dat zegt brandt er achter haar een peertje (op 13:05 minuten).
Hoe kan dat?
Poef.....gone! ©golfer
pi_214838669
Offgrid is vaak microbiologisch. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_214846550
quote:
11s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 23:32 schreef golfer het volgende:
Geen elektra zegt zij en terwijl ze dat zegt brandt er achter haar een peertje (op 13:05 minuten).
Hoe kan dat?
Misschien via een power bank? Vond haar wel erg vervelend, kenau typje, eigenlijk helemaal geen off-grid tiepjes en vond het zielig voor de beesten om in de kou te leven.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 23:43:48 #37
501914 Flory-
met streepje!
pi_214846814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 22:58 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Misschien via een power bank? Vond haar wel erg vervelend, kenau typje, eigenlijk helemaal geen off-grid tiepjes en vond het zielig voor de beesten om in de kou te leven.
Is vast zo'n treklamp, heb ik ook eens gehad, handig in een diepe kast.
Deze dus https://www.bol.com/be/nl(...)cm/9200000093685056/
Edit: veel te veel dieren mee, dat poepkrukje zie ik haar ook niet lang gebruiken :X
Niks kunnen koken behalve dat ene campingkookstelletje, voor even ok, maar dan :N
Gelukkig hadden ze een generator :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Flory- op 30-08-2024 23:50:00 ]
It's weird being the same age as old people
smilies
pi_214847650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 23:43 schreef Xilia het volgende:

[..]
Is vast zo'n treklamp, heb ik ook eens gehad, handig in een diepe kast.
Deze dus https://www.bol.com/be/nl(...)cm/9200000093685056/
Edit: veel te veel dieren mee, dat poepkrukje zie ik haar ook niet lang gebruiken :X
Niks kunnen koken behalve dat ene campingkookstelletje, voor even ok, maar dan :N
Gelukkig hadden ze een generator :D
Toilet zal niet lang mee gaan, wat een onzin ding. Generator in huis, dus alle gassen in huis. De crisis maken ze zelf, je hebt complete fornuizen op gas met flessen die gelijk een geiser aansturen, dus optie voor warm douchen want voor water kan je een grote tank plaatsen en vrachtwagen laten komen om te vullen.
pi_214900368
Vanavond weer:

Het Roer Om kijkt dit keer een jaar lang mee met Heidi en Christ. Om een verdrietige tijd achter zich te laten, besluit het koppel uit Noord-Brabant om in Portugal twee huisjes te kopen, op te knappen en te verhuren. Omdat Heidi en Christ hun buitenlandproject al begonnen zijn voordat ze hun huis in Nederland hebben verkocht, is er niet veel geld beschikbaar.
De bodem van het bouwbudget komt hierdoor al in zicht voordat de huisjes klaar zijn. Met de kosten van hun woning in Nederland en geen vooruitzicht op inkomsten in Portugal heeft het stel een levensgroot probleem.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214902727
Wat een bende hebben die mensen meegesleept naar Portugal _O-
Dan vraag ik me af of het ooit luxe huisjes zullen worden
pi_214902744
Deze mensen kunnen geen afscheid nemen van spullen blijkbaar :P
  donderdag 5 september 2024 @ 21:06:53 #42
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214902923
Deze burgemeester _O-
pi_214902927
Vieze gore slakken :r
pi_214903012
Mooi casco betonnen object *O*
  donderdag 5 september 2024 @ 21:19:47 #45
311468 Van_Poppel
pi_214903015
Weer een leuk opknappertje op de kop getikt
pi_214903053
Volgens mij missen we wat beelden?
Van de renovatie amper wat gezien en nu is alles opeens af :?
pi_214903231
Ik ben net begonnen, maar wat een chaotische lui. Teveel spullen en te weinig plannen
Ben benieuwd hoe dit gaat
pi_214903433
^O^ het lukt ze wel. Dat had ik niet verwacht om eerlijk te zijn
pi_214903777
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
^O^ het lukt ze wel. Dat had ik niet verwacht om eerlijk te zijn
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.

Al om al verwacht ik wel dat ze 500k hebben uitgegeven tot zo ver.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_214903957
Leuk chaotisch stel, wel jammer dat ze na 1.5 jaar ofzo nog steeds Nederlandse kentekens hebben wat dus niet mag en vergunningen zijn ook niet echt aangevraagd vrees ik
  vrijdag 6 september 2024 @ 00:19:19 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214904285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 23:22 schreef hondonspain het volgende:
Leuk chaotisch stel, wel jammer dat ze na 1.5 jaar ofzo nog steeds Nederlandse kentekens hebben wat dus niet mag en vergunningen zijn ook niet echt aangevraagd vrees ik
Het is Portugal en geen Spanje.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214904639
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 00:19 schreef golfer het volgende:

[..]
Het is Portugal en geen Spanje.
Regels gelden voor alle landen in de EU
pi_214904641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Naja kijk alleen al naar het huis wat ze hadden van ouders na erfenis, dat was minstens 6 ton.
Daarnaast hadden ze vermoedelijk zelf ook al eigen woning verkocht en gespaard voor aanschaf van eerste 2 huizen.

Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekening
pi_214905689
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 07:38 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben ze geld zat en heb je de erfbelasting meegenomen in je berekening
Een stel wat geen kinderen heeft en van die leeftijd is heeft tal van jaren kunnen sparen, met dubbel inkomen kan je makkelijk 2000 euro per maand wegleggen als het niet meer is afhankelijk van baan.

Daarnaast hen eigen woning als ze die hadden wellicht al verkocht voor ze aan dit programma meededen. Bij elk huis wat je nu verkoopt neem je overwaarde mee. Als je die mee kan nemen naar buitenland i.p.v. weer wat duurs te kopen in Nederland haal je wel je winst eruit.

Daarnaast was ze volgens mij ook enig kind, die erfbelasting van 120-150k is echt wel te overzien. Ouders hadden waarschijnlijk die boerderij al volledig afbetaald zoals vele boomers hen huis hebben afbetaald.
pi_214960298
Vanavond:

Deze aflevering vertelt het verhaal van Eric en Judith, die hun spullen hebben gepakt en hun geluk beproeven op het Deense eiland Bornholm. Ze kochten een oude boerderij met twee grote schuren en willen daarin graag appartementen creėren.

De klus is extra zwaar omdat Eric er in het begin grotendeels alleen voor staat. Judith heeft namelijk nog een jaar nodig om haar opleiding in Nederland af te maken. Vol goede moed begint Eric aan de enorme klus, maar tegenvallers liggen al snel op de loer. De bouwkosten en het wachten op vergunningen zorgen voor veel stress.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 september 2024 @ 20:46:36 #56
311468 Van_Poppel
pi_214963860
Zelf met asbestplaten knoeien -O-
pi_214964077
Alternatief plan: we gaan machines verhuren

Kan me wel voorstellen dat vrouwlief daar niet bij van wordt
pi_214973960
Denemarken is nog platter dan Groningen maar saai verhaal en beetje saaie familie. Gevoel zegt binnen 1 jaar te koop maar wie weet
pi_214974109
Bornholm is heel toeristisch, dus zat kansen voor ze.
Poef.....gone! ©golfer
pi_214974709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 22:50 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Huis is volgens mij pas mei 2024 verkocht in nl. En eerst hadden ze plannen om in nl zelf nieuw te bouwen volgens de tekst van de makelaar.

Bron: funda verkochtte huizen schijf.
pi_214975080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2024 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Zelf met asbestplaten knoeien -O-
Kan en mag gewoon hoor, het risico is beperkt.

Ik ken de regels in Denemarken niet maar iets zegt me dat de VoiceOver het verhaal wat extra de nadruk legde op asbest toen hij zei dat die man het hele dak ging vervangen. Het is erg opvallend dat het vervangen stuk past in wat de Nederlandse wetgeving voorschrijft. ( zou die wet in Denemarken hetzelfde zijn?)

In NL zijn de regels voor het zelf doen
✅maximaal 35m2 of 200kg per jaar
✅dubbel verpakt in plasticfolie
✅de platen moeten geschroefd zitten en niet gespijkerd
✅voorzichtig neerleggen en niets afbreken
pi_215029418
Vanavond:
Sander en Sylvia hebben met hun twee nog kleine kinderen per camper door Europa gereisd om een plek te vinden waar ze wilden gaan wonen. Dat is Portugal geworden, waar ze een vervallen huis willen verbouwen. In Het Roer Om is te zien dat er nogal wat haken en ogen aan de renovatie zitten.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 september 2024 @ 20:32:44 #63
311468 Van_Poppel
pi_215034591
Dit huis kan wel een likje verf gebruiken
pi_215037651
Wij kijken nu terug.
@Managarm Portugal
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037714
Sander zijn stem is hoger dan die van Sylvia. ( kan hij ook niks aan doen, maar valt mij op).
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037838
Die ruļne. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_215037904
Zwevers die alles op gevoel doen. 8)7
Poef.....gone! ©golfer
pi_215038337
Wilde zwijnen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_215049598
Leuke mensen, gun ze wel succes, werken er hard voor lijkt het. Ze hadden het wel beter kunnen voorbereiden maar vaak worden dingen wat in scene gezet in dit soort programma's.
pi_215057460
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 23:05 schreef golfer het volgende:
Wij kijken nu terug.
@:managarm Portugal
Net gekeken, het is nog Castelo Branco, maar meer dan een uur rijden bij ons vandaan. Mooie omgeving, we zijn daar een keer vakantie geweest in de buurt. Alleen te veel risico op bosbrand in die omgeving (de branden van 2017 met meer dan 80 slachtoffers waren bij Pedrogćo Grande).

Hij is wel handig, wat wel prettig is. Die rommel in huizen is overigens standaard. Kennis van ons had een woning gekocht waarbij alleen de foto's van de muur waren gehaald, ook de drankkast was nog gevuld. Echt alles stond er nog. Wat me wel opviel, is dat bij het feestje alleen maar Nederlanders en Engelsen waren :) , maar dat schijnt normaal te zijn.

Het viel me nogal mee, ze hebben het niet slecht gedaan, dat dingen langer duren, ach, het is Portugal. Ze hadden het iets anders aan kunnen vliegen met die ruļne, daar had ik niets aan gedaan, is in de heuvel gebouwd. Ik had een vergunning aangevraagd om vakantiewoningen neer te zetten, die krijg je vaak zonder problemen.

En een bekende transporteur, die heeft onze auto terug naar Nederland gebracht (geen APK meer door lockdowns). Aardige gast die transporteur Ronald Kenters.
pi_215099533
Vanavond weer:

Marko en Ellen hebben besloten om Nederland achter zich te laten. Samen met babydochter Luna gaan ze voor een bestaan in Zuid-Spanje. Om te kijken of dit de juiste omgeving is, gaan ze eerst een jaar proefwonen in een joert. Ze voelen zich helemaal in hun element in deze nieuwe omgeving en het eenvoudige leven gaat hen goed af.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator donderdag 26 september 2024 @ 20:59:44 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215102135
Ja geef een baby alle sleutels die je hebt, strak plan :')

Die vent kan ook niet rijden zeg :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 september 2024 @ 21:13:01 #73
3542 Gia
User under construction
pi_215102312
Wij zijn ook aan 't kijken. Nog nooit zo'n domme mensen gezien.
Die schade aan dat keukenkastje is niet van één bui, maar gewoon negeren, inrichten en er later achter komen dat het dak toch echt lek is.

Ook zomaar de structuur van de yurtfundering kapot zagen aan 4 kanten.

Manmanman.
pi_215103557
We kijken het nu terug.

Wat een onherbergzaam gelegen huis in Andalusiė.
En ook nog off grid ook.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215103570
Ze spreken wel een klein beetje Spaans. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_215103572
Beetje vreemde aflevering waar oudere mensen en een baby levensgevaarlijke paden op moeten omdat het moet ondanks slecht weer. Ook de gasten moeten dezelfde route nemen en budget was as usual veel te klein maar gelukkig is er altijd genoeg geld. Dit soort gebieden trekt weinig toeristen en wat ze bieden vind je overal in Spanje, vaak makkelijker te bereiken.
pi_215103716
Die leverancier van de joert heeft helemaal gelijk dat het gekkenwerk is.
En levensgevaarlijk dat sjouwen naar beneden. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 5 maart 2025 @ 18:53:14 #78
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216938147
Vanavond weer.
Poef.....gone! ©golfer
pi_216940374
Best veel geld voor een hotel daar, lijkt me nog vrij simpel gebouwd
Hopelijk stort de boel niet in :o
pi_216940405
Mooie plastic natuur *O*
pi_216940660
Eerste klas domme stumperds _O-
pi_216941006
Die lokale aannemer is echt een ramp
  donderdag 6 maart 2025 @ 01:06:42 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216942809
Wordt vervolgd... _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_216981668
Heb veel emigratie programma's gezien maar dit is wel een bijzondere en wie gaat daar verblijven in zo'n krottenwijk?
  maandag 10 maart 2025 @ 20:55:16 #85
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_217002497
Wat een lul die blanke. Die kijkt op dat volk neer.
Hoop dat 't een grote bende wordt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_217008214
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2025 20:43 schreef Dutch_view het volgende:
Best veel geld voor een hotel daar, lijkt me nog vrij simpel gebouwd
Hopelijk stort de boel niet in :o
Ben benieuwd hoe ze aan gasten gaan komen _O-
  woensdag 12 maart 2025 @ 17:23:16 #87
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217022316
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2025 01:06 schreef golfer het volgende:
Wordt vervolgd... _O-
Maar blijkbaar niet vanavond, want in de TVgids staat dat een politie-agente en een brandweerman in Spanje op zoek gaan naar een camping...
Poef.....gone! ©golfer
pi_217023393
Vervolg was gisteren te zien op Kijk
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 12 maart 2025 @ 19:07:52 #89
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217023469
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 17:23 schreef golfer het volgende:

[..]
Maar blijkbaar niet vanavond, want in de TVgids staat dat een politie-agente en een brandweerman in Spanje op zoek gaan naar een camping...
die komen volgende week

geen idee waarom tvgids.nl de tip van volgende week boven de informatie van vandaag zet

[ Bericht 24% gewijzigd door Nizno op 12-03-2025 19:24:46 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 12 maart 2025 @ 20:22:32 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217024793
quote:
99s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:07 schreef Nizno het volgende:

die komen volgende week

geen idee waarom tvgids.nl de tip van volgende week boven de informatie van vandaag zet
[ afbeelding ]
Aha. Ik vond het al raar.
Dus toch eerst die vervolguitzending van vorige week.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217024901
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2025 20:22 schreef golfer het volgende:

[..]
Aha. Ik vond het al raar.
Dus toch eerst die vervolguitzending van vorige week.
Bij mij in de digitale gids van KPN staat ook dat het vervolg vanavond is. Ik zit er iig klaar voor.
pi_217025085
Tegels met grote gaten, handig voor een zwembad :D
pi_217025106
Het wordt dus eigenlijk een soort gevangenis, hoge muren en camerabewaking

Ideaal voor toeristen dus }:|
pi_217025332
Wat een onprofessionele verkoop van de zaak weer. Daar gaat 2,5 ton van je zuurverdiende geld. Zoiets moet je professioneel verkopen, niet met toezeggingen dat het in termijnen betaald gaat worden.

Contractueel vastleggen dat je aanspraak op het gehele pand kan maken zolang niet alles betaald is.
pi_217025630
Lekke leidingen, je verwacht het niet :{

Wat een ellende allemaal ;(
pi_217025688
Zo te zien loopt het niet echt storm met de boekingen -O-

https://aparthotellastaranas.com/nl/reserveren/
pi_217025723
Een Nederlandse speech voor de locals houden :D
pi_217025758
Lijkt meer op een zwembad voor de locals, zie me daar niet echt vakantie vieren.
  woensdag 12 maart 2025 @ 23:35:54 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217026955
De kers op de taart zou natuurlijk zijn geweest dat bij het openingsfeest door het vuurwerk het hele hotel zou zijn afgebrand. :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 12-03-2025 23:43:40 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_217029225
een van de mooiere afleveringen. En zoveel denken waarvan je zegt hoe dan? en wat is je plan?

ze hebben nu nog 50.000 euro schuld bij de aannemer? 10.000'en geleend van een vriend in Nederland.

Hoe ga je dat terugverdienen? er liep daar een hele berg personeel. En het enige dat je het is een zwembad vol met locals, die nu daar hun biertje drinken ipv in de lokale bar.

Daar ga je dat Hotel niet van kunnen runnen, en stel er komen toeristen, die hebben een heel zwembad vol zuipende locals?

Ik snap echt niet waarom ze dat hotel, daar neer hebben gezet. Maar het zou ook niet voor het eerst zijn dat ik ergens niks in zie, maar dat het toch goed gaat lopen.

Ben wel echt benieuwd hoe ze er over 1 a 2 jaar bij zitten.
pi_217030074
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2025 10:03 schreef koemleit het volgende:
een van de mooiere afleveringen. En zoveel denken waarvan je zegt hoe dan? en wat is je plan?

ze hebben nu nog 50.000 euro schuld bij de aannemer? 10.000'en geleend van een vriend in Nederland.

Hoe ga je dat terugverdienen? er liep daar een hele berg personeel. En het enige dat je het is een zwembad vol met locals, die nu daar hun biertje drinken ipv in de lokale bar.

Daar ga je dat Hotel niet van kunnen runnen, en stel er komen toeristen, die hebben een heel zwembad vol zuipende locals?

Ik snap echt niet waarom ze dat hotel, daar neer hebben gezet. Maar het zou ook niet voor het eerst zijn dat ik ergens niks in zie, maar dat het toch goed gaat lopen.

Ben wel echt benieuwd hoe ze er over 1 a 2 jaar bij zitten.
Ik gok dat het verkocht is dan :+
pi_217030271
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 11:53 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik gok dat het verkocht is dan :+
Dit is toch onverkoopbaar? Ze hebben er voor meer dan een half miljoen ingestoken, en niemand wil er slapen. Ik ben echt echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik keek op booking.com en je betaalt zo'n 75 per nacht per appartement. Maar andere hotels direct aan de zee zijn bv nog goedkoper. Je zit daar volgens mij echt in een shithole.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217030613
Wat zonde van hun spaarcenten. Onbegrijpelijk dat zoiets daar in die regio opzetten. Dit is gedoemd te mislukken.
pi_217030625
Een romantisch beeld hadden ze van het hele project.
Ik ben wel team LeslieMa die ze voor gek verklaarden.
pi_217057993
Soms denk je dat zo'n programma een persiflage is van Jiskefet of Kooten en de Bie maar dit scheen echt te zijn. Een duur hotel bouwen in een ghetto 4 uur van vliegveld en zelfs de moeder zegt niet doen en ze komt uit het dorp. Daarnaast een ondernemer die nooit heeft gehoord dat vriendschap en geld vaak niet samen gaan.

Geef ze 0% kans maar leuke pool voor de locals die geen geld hebben waarschijnlijk
  woensdag 19 maart 2025 @ 16:52:38 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217107155
Vanavond:
Politieagente Evelynne en brandweerman Randel uit Borger hebben genoeg van de ellende die ze dagelijks in hun werk tegenkomen en besluiten hun geluk in Spanje te zoeken. De zoektocht start bij een grote camping, maar eindigt bij een bodega.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217110204
Zoonlief weet zich heel politiek correct uit te drukken dat het een idioot plan is om een wijnproeverij te beginnen als je zelf niets met wijn hebt :D
pi_217110245
Dommigheid kent geen tijd. Welkom bij de cursus hoe raak ik zo snel mogelijk mijn geld kwijt.
pi_217110436
Verkoper overleden en de weduwe is met de noorderzon vertrokken, gaat lekker zo _O-
pi_217110512
Bedrijfsplan gebaseerd op drijfzand, wat een ramp dit _O-
En die Spanjaarden lachen zich rot, weer de zakken gevuld van die domme Hollanders :D
pi_217110577
Ach ja laten we een bouwvalige bodega kopen met een lek zwembad om wijnproeverijen met tapas te organiseren. Nou ja zonder verstand van wijn en een van de 2 heeft hekel aan koken.
pi_217110611
Tapas, eigenaar zet een paar bakjes chips op tafel _O-
Ik moest even hard lachen :D
pi_217110654
Misschien verbazend, maar toch hebben ze alleen maar goede recensies.
pi_217110686
Hoop wel dat ze de kosten van de campeerplek hebben opgeschroefd want voor ¤12,50,- moet je heel wat campinggasten ontvangen...
  woensdag 19 maart 2025 @ 21:48:04 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217110917
Ze zeggen ook wel echt een miljoen x en dus tot vervelens aan toe "maar het is wat het is" :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_217111394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:06 schreef Dutch_view het volgende:
Verkoper overleden en de weduwe is met de noorderzon vertrokken, gaat lekker zo _O-
Op moment dat eigenaar overlijd begint het erfenisverhaal wat lang kan duren maar opeens snel ging en weduwe opeens weg, beetje vaag.
pi_217111662
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2025 21:33 schreef DWMLion het volgende:
Hoop wel dat ze de kosten van de campeerplek hebben opgeschroefd want voor ¤12,50,- moet je heel wat campinggasten ontvangen...
Zag geen aansluitingen water, stroom, septic dan is het een normaal bedrag. Lelijke plek ook
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:30:32 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217111907
Keihard opgelicht.
Eigenlijk wel zielig, maar ook oerdom om zaken vooraf niet goed te controleren.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:34:44 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217111924
Duikbril op bij het uien snijden ziet er wel guitig uit. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_217111974
Ik vraag me af of zij over een paar jr nog wel en/of bij hem is en/of weg uit Spanje is.

Hun woorden van het begin van hun avontuur klinken nog door in mijn hoofd: we gaan vooral genieten :muziek:
  woensdag 19 maart 2025 @ 23:45:55 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217111977
Ik heb altijd gedacht dat als je jarenlang politieagent bent geweest je toch enige mate van mensenkennis en intelligentie moet hebben, maar deze vrouw bewijst het niet echt. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_217112610
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2025 23:30 schreef golfer het volgende:
Keihard opgelicht.
Eigenlijk wel zielig, maar ook oerdom om zaken vooraf niet goed te controleren.
Na 25 jaar Ik Vertrek zou je denken dat mensen een aantal zaken checken zoals stroom, water. Dat zwembaden slecht zijn is ook bijna een standaard, evenals de pompen. Bouwinspectie kost misschien paar honderd euro extra maar wel handig als je geen kennis hebt. Vraag me ook af hoe ze huizen zoeken, huis 1 en 2 liggen zo 400 km van elkaar
pi_217113399
Maar ook gewoon die financiering van die camping die ze wilden kopen eerst. Volgens de bankdirecteur allemaal geen probleem, een lening van ¤450.000. Lang verhaal kort: financiering lukt niet en die aanbetaling van ¤ 45.000 zijn ze kwijt. _O-
Ja dat is heel erg, maar ook heel erg naļef. Maar ook heel mooi als leedvermaak voor zo'n programma. Want als kijker smul ik daar stiekem wel van. :D :7 o|O
Dit seizoen van Het roer om vind ik stukken beter / leuker dan Ik vertrek waar mij wat teveel "Kumbaya" figuren in zaten.
pi_217113890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 08:58 schreef Dutch_view het volgende:
Maar ook gewoon die financiering van die camping die ze wilden kopen eerst. Volgens de bankdirecteur allemaal geen probleem, een lening van ¤450.000. Lang verhaal kort: financiering lukt niet en die aanbetaling van ¤ 45.000 zijn ze kwijt. _O-
Ja dat is heel erg, maar ook heel erg naļef. Maar ook heel mooi als leedvermaak voor zo'n programma. Want als kijker smul ik daar stiekem wel van. :D :7 o|O
Dit seizoen van Het roer om vind ik stukken beter / leuker dan Ik vertrek waar mij wat teveel "Kumbaya" figuren in zaten.
Ook bekend verhaal, lokale directeur zegt geen probleem, hoofdkantoor ziet wel een probleem. Als je serieus iets wilt kopen check alles en huur iemand in die project begeleid, vaak een gestor in Spanje. Advocaten rekenen per uur en maakt ze weinig uit of het lukt allemaal. Vergunningen zijn normaal persoonsgebonden, dus iets overnemen betekend nieuwe vergunning aanvragen met grote kans dat deze geweigerd word, vandaar ook dar banken het niet vertrouwen of er inkomsten uitkomen
Mee eens dat roer om vaak leuker is dan Ik Vetrek, zijn het geen zwevers dan families met geld zat
pi_217114825
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2025 07:43 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Na 25 jaar Ik Vertrek zou je denken dat mensen een aantal zaken checken zoals stroom, water. Dat zwembaden slecht zijn is ook bijna een standaard, evenals de pompen. Bouwinspectie kost misschien paar honderd euro extra maar wel handig als je geen kennis hebt. Vraag me ook af hoe ze huizen zoeken, huis 1 en 2 liggen zo 400 km van elkaar
Ze hebben vast op feesboek gestaan die huizen :')
pi_217148231
Zojuist de uitzending van 19 maart teruggekeken, maar dit zijn toch wel een van de domste deelnemers aan het programma van de laatste jaren zeg. Hopeloos naief, volgens mij nog nooit eerder in Spanje geweest, een huis gekocht en een aanbetaling van 45k gedaan zonder enige dubbele check dat de financiering wel gaat lukken, bij meerdere banken idealiter. Vervolgens blunder twee door een huis (te duur ook) te kopen waar het zwembad lek van is, alle electra niet goed is aangelegd, lekkages, inboedel die niet klopt, etc etc. En je nadat je net 45k hebt gedropt nog zorgen maken of je savonds wel ergens kan slapen terwijl je daar het beste hotel van dat gehucht voor nog geen 50 euro per nacht hebt. Vermakelijk om te kijken maar ook wel erg triest hoor. Die vrouw leek al op het moment van koop diep ongelukkig te zijn, en bleef dat gedurende de hele aflevering ook. Die past daar helemaal niet in Spanje.
pi_217148938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:42 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de uitzending van 19 maart teruggekeken, maar dit zijn toch wel een van de domste deelnemers aan het programma van de laatste jaren zeg. Hopeloos naief, volgens mij nog nooit eerder in Spanje geweest, een huis gekocht en een aanbetaling van 45k gedaan zonder enige dubbele check dat de financiering wel gaat lukken, bij meerdere banken idealiter. Vervolgens blunder twee door een huis (te duur ook) te kopen waar het zwembad lek van is, alle electra niet goed is aangelegd, lekkages, inboedel die niet klopt, etc etc. En je nadat je net 45k hebt gedropt nog zorgen maken of je savonds wel ergens kan slapen terwijl je daar het beste hotel van dat gehucht voor nog geen 50 euro per nacht hebt. Vermakelijk om te kijken maar ook wel erg triest hoor. Die vrouw leek al op het moment van koop diep ongelukkig te zijn, en bleef dat gedurende de hele aflevering ook. Die past daar helemaal niet in Spanje.
Klopt, Jiskefet aflevering
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:01:11 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217185585
Vanavond:

De Noord-Hollandse supermarktmanagers Mark en Tanja vertrekken in Het Roer Om naar voormalig Oost-Duitsland om een bouwval van 50.000 euro in het Thüringerwoud om te bouwen tot vakantiewoningen. Maar is het bouwbudget toereikend?
Poef.....gone! ©golfer
pi_217191474
Van buiten ziet het er oke uit, van binnen heeft de tijd inderdaad stil gestaan
pi_217191725
Hout hebben ze genoeg.
pi_217191883
Wat ze gedaan hebben ziet er best mooi uit.
Nu nog toeristen vinden... }:|
pi_217191904
Je hebt daar in Oost Duitsland nog ouderwets grote borden eten ^O^ :9 :Y)

Ze werden er wel totaal genegeerd door de locals in dat restaurant o|O

[ Bericht 19% gewijzigd door Dutch_view op 26-03-2025 21:36:05 ]
pi_217192264
Leuk positief stel, hoop voor ze dat ze toeristen kunnen vinden.
  donderdag 27 maart 2025 @ 00:21:34 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217192847
Geen hond die daar als toerist naartoe gaat.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217197252
Ze kunnen altijd nog een bordeel beginnen, het personeel hebben ze al.
pi_217197396
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 00:21 schreef golfer het volgende:
Geen hond die daar als toerist naartoe gaat.
Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.

Als de natuur mooi is, en je kunt er in de buurt wat eten en naar de supermarkt is voldoende voor ons.
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:42:10 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217197555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.

Als de natuur mooi is, en je kunt er in de buurt wat eten en naar de supermarkt is voldoende voor ons.
Nou, veel plezier daar.
Laat je weten hoe het was?
Poef.....gone! ©golfer
pi_217197591
quote:
81s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Nou, veel plezier daar.
Laat je weten hoe het was?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:53:35 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217197708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Je geeft geen antwoord op mijn vraag
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217217844
Ik kreeg na het zien van de uitzending niet echt het idee dat ik iets mis als ik niet in Laschau ben geweest. Het huis was mooi, maar het dorpje zelf ademde een beetje troosteloze sfeer uit.
Dat 365 dagen per jaar Kerstballen kopen is ook iets van de jaren '90, lijkt me. Dat trekt nu toch nauwelijks meer toeristen? Kan het mij in ieder geval niet voorstellen. Misschien een dagtochtje met bejaarden, maar daar rookt de schoorsteen ook niet van als je een B&B hebt.

Neemt niet weg dat het een vermakelijke uitzending was. Stel vond ik sympathiek, gun ze een succes.
pi_217219050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.
Zoals ik al zei: het ligt er aan waar je naar op zoek bent, als je opzoek bent naar eindeloze bossen, rust en natuur is het daar goed toeven.

Wil je een culinaire hotspot of stedentrip dan niet
pi_217223642
Duitse vrienden van ons in Spanje willen terug naar Duitsland en ik zie misschien Oost-Duitsland en no way, schijnt toch een apart volkje te zijn
  woensdag 2 april 2025 @ 11:42:49 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217261255
Vanavond:

Bloemenstylist Roy en dragqueen Ivo hebben het wel gezien in Nederland: ze willen naar Spanje en dat avontuur wordt vastgelegd in Het Roer Om. Die droom koesteren de twee overigens al veel langer; ze waagden zelfs al eerder een emigratiepoging, maar die was helaas niet zo heel succesvol. Daar laten de mannen zich niet door uit het veld slaan.

In deze aflevering vertrekken ze opnieuw naar Spanje, waar ze in Andalusiė een afgelegen landgoed op het oog hebben. Van die 'finca' willen ze een luxe B&B maken. Mooie plannen in overvloed, maar niet alles verloopt gladjes.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217267823
Nou maar weer eens kijken wat er nu weer mis gaat
  donderdag 3 april 2025 @ 00:18:21 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217270411
Heerlijke TV weer.
En opnieuw ben ik blij dat er nog 1 land in Europa is dat echt progressief is en waar zoveel kan op het gebied van al die letters GHBIabc etc.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217280930
Tijdje geleden promoten ze de toko op Facebook en vroeg me af of er wel een weg was maar dat was allemaal okay. Niet helemaal dus wat vaak het probleem is met dit soort locaties. Wel een mooie plek en leuke mensen.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:43:56 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217326060
Vanavond:

In Het Roer Om zien we hoe pleegzussen Babet en Annemarie een B&B willen openen in Lillesand, een kustplaats in Noorwegen. Het leven is er duur, dus ze moeten eerst een baan zoeken. Als hun spaargeld opraakt, raakt hun droom steeds verder uit beeld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217326878
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

In Het Roer Om zien we hoe pleegzussen Babet en Annemarie een B&B willen openen in Lillesand, een kustplaats in Noorwegen. Het leven is er duur, dus ze moeten eerst een baan zoeken. Als hun spaargeld opraakt, raakt hun droom steeds verder uit beeld.
Smullen weer :D
pi_217329118
Met rokende koppeling en gladde banden de besneeuwde helling op ;(
pi_217329220
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:39 schreef Dutch_view het volgende:
Met rokende koppeling en gladde banden de besneeuwde helling op ;(
Niet verantwoord om omhoog proberen te rijden.... maar met auto zonder winterbanden naar Noorwegen is dat wel?
pi_217329283
Waarom halen ze dat behang er af? Je gaat toch geen moeite steken in je tijdelijke huurhuis. En dat is net een makkelijk stukje gipswand. De rest is een drama om te verwijderen _O-
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217329467
quote:
11s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:53 schreef Soury het volgende:
Waarom halen ze dat behang er af? Je gaat toch geen moeite steken in je tijdelijke huurhuis. En dat is net een makkelijk stukje gipswand. De rest is een drama om te verwijderen _O-
Tja uhhh geen idee. Snap er uberhaupt nog niets van. Emigreren en dan als schoonmaaksters in een 1sterren hotel. Restjes brood uit supermarkt meegappen omdat er in enorm duur land maar 25euro per week is voor levensonderhoud.
pi_217329603
Huisbaas heeft een goede deal, dames die de boel wat opknappen :7
pi_217329645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
Huisbaas heeft een goede deal, dames die de boel wat opknappen :7
Zeker, als ze weggaan heeft hij beter huis dan ervoor.
En ook nog deel van de opbrengst als er b&b opbrengsten zijn.

Nu oren dicht, ze gaat weer zingen
pi_217329670
5000 winst uit hoogseizoen waarvan de helft naar huisbaas Kore gaat, die lacht zich de ballen uit de broek :9
pi_217329678
Maar ze blijven optimistisch
pi_217329701
Het Noors klinkt soms wel een beetje op Nederlands, volgens mij is die taal best wel goed te leren
pi_217329776
Wel leuke dames en mooi dat het gelukt is. Als gast moet je er wel tegen kunnen dat een "Hyacinth Bouquet" achtige vrouw zingend in je kamer staat o|O
pi_217329836
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Wel leuke dames en mooi dat het gelukt is. Als gast moet je er wel tegen kunnen dat een "Hyacinth Bouquet" achtige vrouw zingend in je kamer staat o|O
Ze hebben het ook wel leuk met elkaar. Moest ook wel lachen om die opmerking toen Kore het stuur overnam. "Emancipatie is prima maar je moet het niet overdrijven"
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217330471
Leuke aflevering. Ik had er eerst een zwaar hoofd in met maar 5000 euro budget. Maar ze deden het toch maar even. En die huisbaas heeft het mooi voor elkaar. Appartement opgeknapt, mooie B&B gemaakt en de helft van de opbrengst. _O-
Hoop dat hij nog lang leeft (hij leek me niet de jongste meer) want anders zouden ze wel eens een probleem kunnen hebben.
pi_217330512
quote:
99s.gif Op woensdag 9 april 2025 23:48 schreef praadje het volgende:
Leuke aflevering. Ik had er eerst een zwaar hoofd in met maar 5000 euro budget. Maar ze deden het toch maar even. En die huisbaas heeft het mooi voor elkaar. Appartement opgeknapt, mooie B&B gemaakt en de helft van de opbrengst. _O-
Hoop dat hij nog lang leeft (hij leek me niet de jongste meer) want anders zouden ze wel eens een probleem kunnen hebben.
Het is natuurlijk ook mega dom om 50/50 te gaan. Die vent had met veel minder al akkoord gegaan. Het was een beetje net als het inpakken van de verhuiswagen chaotisch en niet nadenken.
pi_217332252
Tsja voorlopig is het "gelukt', leunen wel erg zwaar op de buurman en onze lieve heer, beetje naļef vrees ik.
  donderdag 10 april 2025 @ 11:24:01 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217332402
Je kon deze vrouwen niet betrappen op doorgedachte en uitgewerkte plannen. Alles werd ter plekke geimproviceerd met behulp van den Heere. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_217341498
Opvallend vaak de laatste tijd locaties die slecht bereikbaar zijn, is toch een van de eerste zaken waar je op moet letten, goed bereikbaar, ook te vinden in het donker en goede parkeerplaatsen. Maar bijzonder verhaal en wat ziet het er daar koud uit
  dinsdag 15 april 2025 @ 22:34:30 #165
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_217380421
Net de herhaling gezien. Aparte aflevering wel. Mooie plek!

Maar hoe kan je nou in de winter naar Noorwegen rijden zonder winterbanden? Ze mogen blij zijn dat ze niet tegen een ander aan gegleden zijn. Of van de weg. Maar goed, gezien het budget zal fatsoenlijke bandjes niet tot de mogelijkheden hebben behoord.
  woensdag 16 april 2025 @ 11:43:13 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217383357
Vanavond:

Brian en Alex hebben het prima naar hun zin in Dordrecht, maar het avontuur lonkt. Ze vertrekken in Het Roer Om naar Zuid-Afrika, naar Kaapstad, om precies te zijn. Daar hebben ze in een buitenwijk een pand gekocht waar ze een guesthouse van willen maken. De heren hebben het koopcontract getekend zonder de stulp te bezichtigen, dus wat ze precies zullen aantreffen is een grote verrassing.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 16 april 2025 @ 20:38:48 #167
311468 Van_Poppel
pi_217387855
Huggen met de makelaar :{
  woensdag 16 april 2025 @ 23:38:04 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217389907
Een beetje erg onzakeljjke jongens.
Uiteraard weer zwaar boven budget uitgekomen.
Gaat wel potentieel mooi worden.
Hopelijk intussen wel een verhuurvergunning.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217398131
Erg saaie aflevering vond ik het, niets mis met de mannen, gun ze succes. Al die muren en alarmsystemen zegt wel een beetje dat Kaapstad niet echt veilig is en mooie zee, dacht vol haaien, dan maar klein zwembadje
pi_217436179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 22:09 schreef fietsmiep het volgende:
Hier is hun website:
https://barraya.com/
Ik loop wat achter en heb deze aflevering teruggekeken, maar deze website bestaat niet meer dus ik vrees het ergste :( Google werd ik ook niets wijzer van, helemaal niets meer over dat jonge koppel dat naar Portugal ging te vinden. Ze hadden wel voor mega bedragen geleend én die man had al eens een lange burn out gehad toen die nog in Nederland zat…ik vrees dat het slecht is afgelopen.
pi_217443263
Met googlen kom ik in Spanje terecht en die bar is blijkbaar gesloten

https://www.tripadvisor.n(...)zarron_Mazarron.html
  woensdag 23 april 2025 @ 18:59:45 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217449741
Vanavond:

Het Roer Om-deelnemers Inke en Jort uit Brabant hebben met behulp van een crowdfundingactie een kleinschalige camping gekocht in Italiė. Ze hopen ook toeristen te trekken die buiten het hoogseizoen komen, maar dat blijkt nog niet zo eenvoudig.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217451587
Tja enige isseu is die crowdfunding misschien. Maar dat gaan ze redden. Leuk positief stel, integreren super goed, leren taal snel daardoor snel. Gunfactor.
pi_217451681
Dubbel
  woensdag 23 april 2025 @ 22:22:51 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217451957
Het zijn wel aanpakkers en ze integreren goed met de locals.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 23 april 2025 @ 22:40:44 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217452105
Poef.....gone! ©golfer
pi_217454723
Mooi avontuur, goed bezig!
pi_217457536
Nog wel ja... Kan je daadwerkelijk zo makkelijk 200.000 euro verdienen in 10 jaar met zo'n kleine camping? Naast je eigen kosten?
  vrijdag 25 april 2025 @ 21:35:19 #179
28167 matthijst
pi_217467723
Moeder en zoon
pi_217469723
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2025 22:22 schreef golfer het volgende:
Het zijn wel aanpakkers en ze integreren goed met de locals.
Heb haar niet veel zien doen
pi_217469727
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 21:35 schreef matthijst het volgende:
Moeder en zoon
Toen ze aankwamen zei ze tegen hem "Goed gereden" dat doe je naar een kind ;-)
  woensdag 30 april 2025 @ 20:13:02 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217502435
Straks:

De uit Friesland afkomstige Elmar en Gijsbert kunnen niet wachten om uit Nederland te vertrekken. Zij dromen van zon, zee en strand en hun droom gaat in vervulling: de twee hebben namelijk een villa gekocht nabij de kust van Torremolinos. Doel is om in dit statige, chique pand een luxe B&B te beginnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217502813
Blijft leuk programma. Zeker als je zelf emigratie wensen hebt, kijk het al jaren.
  woensdag 30 april 2025 @ 21:01:38 #184
28167 matthijst
pi_217502845
Mooie toko, is wel wat van te maken.
  donderdag 1 mei 2025 @ 00:20:26 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217504445
Regen, regen, en nog eens regen.

'In Spanje schijnt altijd de zon'
Poef.....gone! ©golfer
pi_217597561
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2025 12:14 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dit is toch onverkoopbaar? Ze hebben er voor meer dan een half miljoen ingestoken, en niemand wil er slapen. Ik ben echt echt benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik keek op booking.com en je betaalt zo'n 75 per nacht per appartement. Maar andere hotels direct aan de zee zijn bv nog goedkoper. Je zit daar volgens mij echt in een shithole.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem is…..je mist niks. Die vent heeft al zn geld in een project gestoken in een ghetto op uren van vliegveld en strand waar niemand wilt komen. En zn jongere donkere vriend die daar een oma had wonen en het wel een geweldig plan leek heeft hem denk ik ingepalmd met dit krankzinnige idee.
Al is het wel het allereerste koppel in de geschiedenis van het programma waarbij niet de lokale aannemer er met al het geld vandoor is gegaan, maar zķj de aannemer nog enorm veel geld schuldig zijn, terwijl ze de aannemer het tóch laten afmaken. Dat is wel echt een enorme prestatie, en volgens mij nog nooit eerder iemand gelukt in het programma…
Als ik hun website bekijk is het enige positieve nog dat de website nog bestaat, want ik zie geen enkele boeking op de kalender staan…
Mocht iemand weten hoe het nu gaat ben ik wel benieuwd, in eerste instantie gunde ik het die gierige kille arrogante Nederlandse kerel niet, maar uiteindelijk met die sympathieke aannemer die nog veel geld van ze krijgt, en al dat sympathieke personeel die hun brood ermee moeten verdienen, en ook nog die vriend uit Nederland die tienduizenden euro’s heeft geleend, gun ik ze daarom toch succes.
pi_217617300
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2025 21:01 schreef matthijst het volgende:
Mooie toko, is wel wat van te maken.
6 maanden wachttijd om zwembad legaal te maken en in veel regio's krijg je nooit een vergunning meer voor een B&B die waarschijnlijk nooit is aangevraagd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')