abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217148231
Zojuist de uitzending van 19 maart teruggekeken, maar dit zijn toch wel een van de domste deelnemers aan het programma van de laatste jaren zeg. Hopeloos naief, volgens mij nog nooit eerder in Spanje geweest, een huis gekocht en een aanbetaling van 45k gedaan zonder enige dubbele check dat de financiering wel gaat lukken, bij meerdere banken idealiter. Vervolgens blunder twee door een huis (te duur ook) te kopen waar het zwembad lek van is, alle electra niet goed is aangelegd, lekkages, inboedel die niet klopt, etc etc. En je nadat je net 45k hebt gedropt nog zorgen maken of je savonds wel ergens kan slapen terwijl je daar het beste hotel van dat gehucht voor nog geen 50 euro per nacht hebt. Vermakelijk om te kijken maar ook wel erg triest hoor. Die vrouw leek al op het moment van koop diep ongelukkig te zijn, en bleef dat gedurende de hele aflevering ook. Die past daar helemaal niet in Spanje.
pi_217148938
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 23:42 schreef Eagles89 het volgende:
Zojuist de uitzending van 19 maart teruggekeken, maar dit zijn toch wel een van de domste deelnemers aan het programma van de laatste jaren zeg. Hopeloos naief, volgens mij nog nooit eerder in Spanje geweest, een huis gekocht en een aanbetaling van 45k gedaan zonder enige dubbele check dat de financiering wel gaat lukken, bij meerdere banken idealiter. Vervolgens blunder twee door een huis (te duur ook) te kopen waar het zwembad lek van is, alle electra niet goed is aangelegd, lekkages, inboedel die niet klopt, etc etc. En je nadat je net 45k hebt gedropt nog zorgen maken of je savonds wel ergens kan slapen terwijl je daar het beste hotel van dat gehucht voor nog geen 50 euro per nacht hebt. Vermakelijk om te kijken maar ook wel erg triest hoor. Die vrouw leek al op het moment van koop diep ongelukkig te zijn, en bleef dat gedurende de hele aflevering ook. Die past daar helemaal niet in Spanje.
Klopt, Jiskefet aflevering
life is like a box of chocolates
  woensdag 26 maart 2025 @ 12:01:11 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217185585
Vanavond:

De Noord-Hollandse supermarktmanagers Mark en Tanja vertrekken in Het Roer Om naar voormalig Oost-Duitsland om een bouwval van 50.000 euro in het Thüringerwoud om te bouwen tot vakantiewoningen. Maar is het bouwbudget toereikend?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_217191474
Van buiten ziet het er oke uit, van binnen heeft de tijd inderdaad stil gestaan
pi_217191725
Hout hebben ze genoeg.
pi_217191883
Wat ze gedaan hebben ziet er best mooi uit.
Nu nog toeristen vinden... }:|
pi_217191904
Je hebt daar in Oost Duitsland nog ouderwets grote borden eten ^O^ :9 :Y)

Ze werden er wel totaal genegeerd door de locals in dat restaurant o|O

[ Bericht 19% gewijzigd door Dutch_view op 26-03-2025 21:36:05 ]
pi_217192264
Leuk positief stel, hoop voor ze dat ze toeristen kunnen vinden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 27 maart 2025 @ 00:21:34 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217192847
Geen hond die daar als toerist naartoe gaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_217197252
Ze kunnen altijd nog een bordeel beginnen, het personeel hebben ze al.
pi_217197396
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2025 00:21 schreef golfer het volgende:
Geen hond die daar als toerist naartoe gaat.
Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.

Als de natuur mooi is, en je kunt er in de buurt wat eten en naar de supermarkt is voldoende voor ons.
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:42:10 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217197555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Waarom niet? Ze hebben het netjes opgeknapt.

Als de natuur mooi is, en je kunt er in de buurt wat eten en naar de supermarkt is voldoende voor ons.
Nou, veel plezier daar.
Laat je weten hoe het was?
Poef.....gone! ©golfer
pi_217197591
quote:
81s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Nou, veel plezier daar.
Laat je weten hoe het was?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag
  donderdag 27 maart 2025 @ 16:53:35 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217197708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Je geeft geen antwoord op mijn vraag
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217217844
Ik kreeg na het zien van de uitzending niet echt het idee dat ik iets mis als ik niet in Laschau ben geweest. Het huis was mooi, maar het dorpje zelf ademde een beetje troosteloze sfeer uit.
Dat 365 dagen per jaar Kerstballen kopen is ook iets van de jaren '90, lijkt me. Dat trekt nu toch nauwelijks meer toeristen? Kan het mij in ieder geval niet voorstellen. Misschien een dagtochtje met bejaarden, maar daar rookt de schoorsteen ook niet van als je een B&B hebt.

Neemt niet weg dat het een vermakelijke uitzending was. Stel vond ik sympathiek, gun ze een succes.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_217219050
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 16:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Het is absoluut geen toeristisch of aantrekkelijk gebied daar in de voormalige DDR.
Zoals ik al zei: het ligt er aan waar je naar op zoek bent, als je opzoek bent naar eindeloze bossen, rust en natuur is het daar goed toeven.

Wil je een culinaire hotspot of stedentrip dan niet
pi_217223642
Duitse vrienden van ons in Spanje willen terug naar Duitsland en ik zie misschien Oost-Duitsland en no way, schijnt toch een apart volkje te zijn
  woensdag 2 april 2025 @ 11:42:49 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217261255
Vanavond:

Bloemenstylist Roy en dragqueen Ivo hebben het wel gezien in Nederland: ze willen naar Spanje en dat avontuur wordt vastgelegd in Het Roer Om. Die droom koesteren de twee overigens al veel langer; ze waagden zelfs al eerder een emigratiepoging, maar die was helaas niet zo heel succesvol. Daar laten de mannen zich niet door uit het veld slaan.

In deze aflevering vertrekken ze opnieuw naar Spanje, waar ze in Andalusië een afgelegen landgoed op het oog hebben. Van die 'finca' willen ze een luxe B&B maken. Mooie plannen in overvloed, maar niet alles verloopt gladjes.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217267823
Nou maar weer eens kijken wat er nu weer mis gaat
  donderdag 3 april 2025 @ 00:18:21 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217270411
Heerlijke TV weer.
En opnieuw ben ik blij dat er nog 1 land in Europa is dat echt progressief is en waar zoveel kan op het gebied van al die letters GHBIabc etc.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217280930
Tijdje geleden promoten ze de toko op Facebook en vroeg me af of er wel een weg was maar dat was allemaal okay. Niet helemaal dus wat vaak het probleem is met dit soort locaties. Wel een mooie plek en leuke mensen.
  woensdag 9 april 2025 @ 13:43:56 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217326060
Vanavond:

In Het Roer Om zien we hoe pleegzussen Babet en Annemarie een B&B willen openen in Lillesand, een kustplaats in Noorwegen. Het leven is er duur, dus ze moeten eerst een baan zoeken. Als hun spaargeld opraakt, raakt hun droom steeds verder uit beeld.
Poef.....gone! ©golfer
pi_217326878
quote:
3s.gif Op woensdag 9 april 2025 13:43 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

In Het Roer Om zien we hoe pleegzussen Babet en Annemarie een B&B willen openen in Lillesand, een kustplaats in Noorwegen. Het leven is er duur, dus ze moeten eerst een baan zoeken. Als hun spaargeld opraakt, raakt hun droom steeds verder uit beeld.
Smullen weer :D
pi_217329118
Met rokende koppeling en gladde banden de besneeuwde helling op ;(
pi_217329220
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2025 20:39 schreef Dutch_view het volgende:
Met rokende koppeling en gladde banden de besneeuwde helling op ;(
Niet verantwoord om omhoog proberen te rijden.... maar met auto zonder winterbanden naar Noorwegen is dat wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')