abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213302145
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Pfff ik heb nog geen cent terug sinds de ellende begon.
wat nu terugbetaald is betrof 4 projecten die al minstens 3 maanden geleden geveild zouden zijn en waarvan de gelden een week geleden ontvangen zijn door MCF. Geeft een duidelijk beeld aan wat voor termijnen je moet denken. Staat tegenover dat de opbrengst nog meeviel, de taxaties waren een kleine 10% lager dan wat uiteindelijk terugontvangen is en daar zijn de kosten van de receivers nog vanaf gegaan.
Uit een ander project (niet C*rb*lo) bleek dat de (minimum) juridische + receivers + verkoop kosten ca 8-9 % zijn. Die kunnen natuurlijk wel stijgen i g v complicaties zoals een verkoop die niet doorgaat
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:02:47 #102
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213302154
Was te laat voor Mister Laminaat.

In 1 minuut vol.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213308136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:02 schreef Zeghomaar het volgende:
Was te laat voor Mister Laminaat.

In 1 minuut vol.
Daar mis je niet heel veel aan. Komen vast betere dan dit.
Pecunia non olet
pi_213309679
HCN geborgde lening, link.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_213312917
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 15:57 schreef Collin63 het volgende:
Crowdrealestate

Transformatie Maarssen

De Stichting zal deze week de aflosnota t.b.v. de herfinanciering bij het notariaat aanleveren. De beoogde aflossingsdatum betreft dinsdag 7 mei 2024 en is bevestigd door de initiatiefnemer.

Het gaat eindelijk gebeuren lijkt het na ruim een jaar vertraging.
pi_213313239
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:00 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Transformatie Maarssen

De Stichting zal deze week de aflosnota t.b.v. de herfinanciering bij het notariaat aanleveren. De beoogde aflossingsdatum betreft dinsdag 7 mei 2024 en is bevestigd door de initiatiefnemer.

Het gaat eindelijk gebeuren lijkt het na ruim een jaar vertraging.
Nu Emmerich nog!
pi_213313585
SIG

quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project Fazantenveld 115 in Cuijk. De hypotheek is op 22 april 2024 vervroegd afgelost.
pi_213313695
We zijn toch helemaal gek geworden als we aangifte gaan doen tegen iemand die zijn persoonlijke bezittingen heeft "overgedragen"?

Als hij zijn privé woning(?) heeft verkocht is het alleen maar mooi, want dan kan je beslag leggen op zijn overwaarde/geld. Als hij zijn persoonlijke bezittingen heeft weggegeven/geschonken/verbrast is dat zijn goed recht, loopt dan alleen het risico persoonlijk failliet te gaan. Strafbaar en verstandig lijkt me dat niet.

Denk dat MCF beter kan oppassen dat er geen aangifte door de investeerders tegen hen gedaan gaat worden. In november is er een verzoek gedaan voor verlenging tot juni. Hier was geen meerderheid voor. Inmiddels is het bijna alsnog juni.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213313775
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:26 schreef fok321 het volgende:
SIG
[..]

Zag hem ook, mooie boeterente en geld komt ook even mooi uit.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213313781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:41 schreef Bobby100 het volgende:
We zijn toch helemaal gek geworden als we aangifte gaan doen tegen iemand die zijn persoonlijke bezittingen heeft "overgedragen"?

Paulianeus handelen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_213314096
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Paulianeus handelen.
Yes, maar staat dat ook zo in de wet en regelgeving van Groot Brittannië?

Een van de redenen waarom ik uiteindelijk niet ingestapt ben in MCF, achteraf gezien we een fijne keuze
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213314128
en een linkje in de inbox
Projectontwikkeling Kanaaldijk 30-1 Heerde

SPOILER
pi_213314241
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:44 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
De zoveelste vastgoed cowboy.
Pecunia non olet
pi_213315430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik laat deze ook gaan. Locatie is voor kleine startersappartementen niet top, een starter zit liever niet in een buitengebied lijkt me. Als de vraag groot zou zijn zou hij ze ook met koop-aanneemovereenkomsten kunnen verkopen ipv al het risico te lopen dat ze niet vlot verkocht raken.
pi_213315442
De mail is niet opgesteld in de voltooide tijd (lost deze maand af in plaats van is afgelost) maar ik neem aan dat het goed komt. Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.

SPOILER
pi_213315738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De mail is niet opgesteld in de voltooide tijd (lost deze maand af in plaats van is afgelost) maar ik neem aan dat het goed komt. Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.

SPOILER
nee, dit staat wel goed. Zit hier zelf ook in. Hier staat eigenlijk: deze lening liep tot 22/4/2024, de gelden staan bij de notaris en wij lossen in de komende 6 dagen af bij u als investeerder". Vandaag even gebeld, geld is al bij de notaris.
pi_213315780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tja afgelopen twee weken niet veel aantrekkelijke projecten bij Collin. Door vervroegde aflossingen stroomt mijn Collin wallet over maar weinig tot geen geschikte projecten om in te investeren.
pi_213315818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Tja afgelopen twee weken niet veel aantrekkelijke projecten bij Collin. Door vervroegde aflossingen stroomt mijn Collin wallet over maar weinig tot geen geschikte projecten om in te investeren.
Bij NLI staan er nu 5, waarvan m.n. 1BOX Frankrijk w.m.b. het interessantst is: https://www.nlinvesteert.nl/investeren-bedrijven
pi_213316212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
nee, dit staat wel goed. Zit hier zelf ook in. Hier staat eigenlijk: deze lening liep tot 22/4/2024, de gelden staan bij de notaris en wij lossen in de komende 6 dagen af bij u als investeerder". Vandaag even gebeld, geld is al bij de notaris.
Mooi, hier zit ik ook in. Al had ik er, zeker na het mailtje, wel vertrouwen in dat het ook daadwerkelijk afgelost zou worden.
Is weer een project minder bij Voor de groei, en in juli nog eentje minder wanneer MTE de laatste termijn betaalt. Wel jammer, want ik had liever gehad dat VdG nog projecten had (en de Europese vergunning) dan het suffe Capital Circle waar ze niet weten wat communiceren is.
pi_213317300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.
Voor mij wordt het de 1070ste, maar evenzogoed ben ik tevreden, want in 2020 en 2021 hadden ze wat hulp nodig, maar dat is allemaal goedgekomen. Geduld is bijna altijd de juiste weg.
Pecunia non olet
pi_213317627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarom de laatste week 2 geborgde bij HCN meegenomen, dan gaat het hard de andere kant op ;)
Pecunia non olet
  woensdag 24 april 2024 @ 22:07:33 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213317820
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:44 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
Bedankt, die pakken we maar effe mee bij gebrek aan beter de afgelopen tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 24-04-2024 22:13:29 ]
pi_213318238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor mij wordt het de 1070ste, maar evenzogoed ben ik tevreden, want in 2020 en 2021 hadden ze wat hulp nodig, maar dat is allemaal goedgekomen. Geduld is bijna altijd de juiste weg.
En die hulp viel best mee, de lening is niet met een aantal maanden verlengd zoals wel het geval was bij diverse andere projecten. Oorspronkelijk zou er eens per jaar een bedrag worden afgelost en dat is in 2020 3 maanden later gebeurd dan eerder gepland. Later is dat jaarlijkse aflosbedrag veranderd naar een maandelijks aflosbedrag, de looptijd bleef 60 maanden. .

Ze maken trouwens mooie dingen, zag ik vanmiddag op de website.
pi_213319908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 20:01 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Mooi, hier zit ik ook in. Al had ik er, zeker na het mailtje, wel vertrouwen in dat het ook daadwerkelijk afgelost zou worden.
Is weer een project minder bij Voor de groei, en in juli nog eentje minder wanneer MTE de laatste termijn betaalt. Wel jammer, want ik had liever gehad dat VdG nog projecten had (en de Europese vergunning) dan het suffe Capital Circle waar ze niet weten wat communiceren is.
Ja Voor de Groei heeft mijn vertrouwen inderdaad nooit echt op de proef gesteld. En dat kan je niet zeggen van een hele trits andere platformen. Ik ben op dit moment alleen nog echt actief bij CCF, HCN en SIG. Van de laatste verwacht ik dat de nieuwe huurwet die op stapel staat het aantal nieuwe projecten ook zal doen afnemen. NLI zal ik binnen kort eens gaan volgen. Maar voorals nog twijfel ik nog om bij dit platform te starten.
pi_213319928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daarom de laatste week 2 geborgde bij HCN meegenomen, dan gaat het hard de andere kant op ;)
De rente vind ik in de regel te laag bij deze geborgde projecten. Dan vind ik 1A SIG in de regel interessanter met een betere zekerheid.
pi_213320094
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Zag hem ook, mooie boeterente en geld komt ook even mooi uit.
ik ben ook tevreden met deze aflossing
pi_213320433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De rente vind ik in de regel te laag bij deze geborgde projecten. Dan vind ik 1A SIG in de regel interessanter met een betere zekerheid.
Het is niet vet nee, maar in het kader van veiligheid en spreiding over de platformen neem ik er toch af en toe eentje mee.
Bij HCN is er veel cashflow iedere maand dus je moet regelmatig bijstorten om het gewenste bedrag op peil te houden.
En ik investeer niet in box 3, dat scheelt natuurlijk ook.
Pecunia non olet
pi_213321388
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/whailey-b-v-2/
Wil hier wel aan mee doen. Dus linkje welkom.
pi_213321821
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/whailey-b-v-2/
Wil hier wel aan mee doen. Dus linkje welkom.
Die lust ik ook wel c_/ , zit ook in deel 1.
Pecunia non olet
pi_213326714
Zouden ze minder aan linkjes (gaan) doen nu elk project in een paar minuten vol zit?
pi_213327716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ja Voor de Groei heeft mijn vertrouwen inderdaad nooit echt op de proef gesteld. En dat kan je niet zeggen van een hele trits andere platformen. Ik ben op dit moment alleen nog echt actief bij CCF, HCN en SIG. Van de laatste verwacht ik dat de nieuwe huurwet die op stapel staat het aantal nieuwe projecten ook zal doen afnemen. NLI zal ik binnen kort eens gaan volgen. Maar voorals nog twijfel ik nog om bij dit platform te starten.
Zelf ben ik nu alleen actief bij HCN en Collin en ben er niet echt happig op om nu nog met een nieuw en voor mij onbekend platform te beginnen. De reden om eerder bij meerdere platforms actief te zijn was behalve spreiding over platformen ook de grens van ¤80.000 per platform waar ik tegenaan zou lopen als ik het bij 1 of 2 platforms zou houden, dat is nu niet meer het geval met de Europese vergunning. Spreiding van platforms vind ik nog steeds belangrijk, maar ook betrouwbaarheid van een platform en bij HCN en Collin weet ik dat dat dat over het algemeen wel goed zit, dus voorlopig hou ik wel bij deze 2.
pi_213328864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Zelf ben ik nu alleen actief bij HCN en Collin en ben er niet echt happig op om nu nog met een nieuw en voor mij onbekend platform te beginnen. De reden om eerder bij meerdere platforms actief te zijn was behalve spreiding over platformen ook de grens van ¤80.000 per platform waar ik tegenaan zou lopen als ik het bij 1 of 2 platforms zou houden, dat is nu niet meer het geval met de Europese vergunning. Spreiding van platforms vind ik nog steeds belangrijk, maar ook betrouwbaarheid van een platform en bij HCN en Collin weet ik dat dat dat over het algemeen wel goed zit, dus voorlopig hou ik wel bij deze 2.
Bij SIG had ik aanvankelijk ook wel wat twijfels, het ziet er allemaal niet zo gelikt uit als bij andere websites, en dat gedoe met die BLOX toko deed het vertrouwen ook niet goed, maar het komt inmiddels bij mij betrouwbaar over. Zie o.a. de afwikkeling bij wijlen Nick. De Europese vergunning hebben ze ook soepeltjes binnen gehaald.
Hier en daar wat kleine issues met boeteberekeningen en zo maar dat vind ik niet doorslaggevend om er wel of niet te investeren. Uiteindelijk worden die ook wel rechtgezet.
Pecunia non olet
pi_213328894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is niet vet nee, maar in het kader van veiligheid en spreiding over de platformen neem ik er toch af en toe eentje mee.
Bij HCN is er veel cashflow iedere maand dus je moet regelmatig bijstorten om het gewenste bedrag op peil te houden.
En ik investeer niet in box 3, dat scheelt natuurlijk ook.
In het begin heb ik er een aantal meegenomen, maar nu al een hele tijd niet meer omdat ik de rente te laag vind. Eén van die projecten was kortlopend en intussen al afgelost, vande rest is ook al flink wat afgelost.
Aan de reguliere HCN projecten heb ik tot nu toe wel genoeg. Mijn vaste investeringsbedrag per project is ongeveer gelijk aan wat ik per maand bij HCN terug krijg aan aflossing, dus 1 project per maand is genoeg om het op peil te houden. En af en toe eentje meer om ook wat terug ontvangen gelden van VdG en Capital kwijt te kunnen, al gaat daarvan het meeste naar Collin.
pi_213331189
Nieuw Collin project met een 4e hypotheek op buitenlands onroerend goed:

Metrics in Balance Nederland B.V.
¤ 450.000 | 10,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/metrics-in-balance-nederland-b-v/
pi_213332167
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:45 schreef Horsemen het volgende:

Waarom zui hij Balans Nijmegen willen herfinancieren? (Of nu al?)
pi_213332642
Dat ziet er goed uit wat PrevDent betreft, vandaag een aflossing ontvangen en 64 rente betalingen maar liefst.
Voor mei staat het restant van de aflossing in het schema.
Nog geen bericht van Collin maar zo te zien op alle fronten gewonnen bij de rechtbank.

De laatste betaling was in 2018.
pi_213332949
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:06 schreef cubje het volgende:

[..]
ik plaats inmiddels grote vraagtekens bij het platform. alles lijkt volledig stil te liggen. die vergunning duurt ook echt te lang.
De vergunning is verleend!

quote:
Fantastisch nieuws! 🎉 De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft aan Crowdrealestate de Europese vergunning verleend. Dit betekent een belangrijke stap voorwaarts in onze missie om mooie vastgoedprojecten te ondersteunen en toegankelijk te maken voor het grote publiek. Binnenkort weer nieuwe crowdfundingprojecten.
(via hun Facebookpagina)
pi_213333895
Regulynx B.V.
¤ 200.000 | 8,0% rente | 60 maanden

1e hypotheek recreatiewoning
https://www.collincrowdfund.nl/regulynx-b-v/
pi_213333966
Strategische zet door 2 termijnen aan GvE/investeerders niet te betalen
quote:
Ik wil graag met jullie delen hoe waardevol onze investeringen tot nu toe zijn geweest, met name in het bouwen van onze escaperoom en de recente opening op 15 april. Deze investeringen hebben een directe en meetbare waarde toegevoegd aan ons bedrijf, en we zien nu al positieve resultaten die dit ondersteunen.

Allereerst wil ik benadrukken dat we gebruik hebben gemaakt van het depot om de afbouw van de escaperoom, en een financiële tegenvaller inzake ons noodzakelijke vervoermiddel, te kunnen betalen. Dit was een strategische zet, aangezien de escaperoom een centraal onderdeel vormt van ons bedrijfsmodel en direct bijdraagt aan onze inkomsten.
Geen woord hoe ze de achterstand weer gaan inlopen.
pi_213334000
[/quote]
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 13:02 schreef Collin63 het volgende:
Dat ziet er goed uit wat PrevDent betreft, vandaag een aflossing ontvangen en 64 rente betalingen maar liefst.
Voor mei staat het restant van de aflossing in het schema.
Nog geen bericht van Collin maar zo te zien op alle fronten gewonnen bij de rechtbank.

De laatste betaling was in 2018.
Inmiddels de mail ook gekregen. Ik moet het nog wel even goed lezen.
SPOILER
pi_213334004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:08 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Waarom zui hij Balans Nijmegen willen herfinancieren? (Of nu al?)
Het lijkt me een eis van Collin, zodat die ook meer zekerheden krijgen.
pi_213334433
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Strategische zet door 2 termijnen aan GvE/investeerders niet te betalen
[..]
Geen woord hoe ze de achterstand weer gaan inlopen.
Inderdaad, het geld was even op. Weinig buffer dus. Hopelijk blijft het hierbij.
pi_213335667
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:45 schreef Horsemen het volgende:

Linkje

SPOILER
pi_213335818
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:21 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Linkje

SPOILER
Als de woning in NL had gestaan, had ik meegedaan.
pi_213337496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als de woning in NL had gestaan, had ik meegedaan.
Ik kan nog wel wat meer rode vlaggen bedenken:

1. Door diverse oorzaken is het nog niet gelukt om winstgevend te zijn met de huidige prakrijken. Tuurlijk :)
2. Ultimo 2023 is sprake van een negatief eigen vermogen van ¤ 291.000,- op een balanstotaal van ¤ 609.000,-.
3. Als deze meneer zich eens wat meer met zijn eigen vak zou bezig houden in plaats van de zakenman/bedrijvenopkoper uit te hangen dan zouden zijn financiën er waarschijnlijk beter voor staan.
4. Deze overnames zijn een ultieme poging om zijn businessmodel wél winstgevend te krijgen?
5. Veel te veel B.V.'s en veel te veel gegoochel daarmee.
Pecunia non olet
pi_213337912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik kan nog wel wat meer rode vlaggen bedenken:

1. Door diverse oorzaken is het nog niet gelukt om winstgevend te zijn met de huidige prakrijken. Tuurlijk :)
2. Ultimo 2023 is sprake van een negatief eigen vermogen van ¤ 291.000,- op een balanstotaal van ¤ 609.000,-.
3. Als deze meneer zich eens wat meer met zijn eigen vak zou bezig houden in plaats van de zakenman/bedrijvenopkoper uit te hangen dan zouden zijn financiën er waarschijnlijk beter voor staan.
4. Deze overnames zijn een ultieme poging om zijn businessmodel wél winstgevend te krijgen?
5. Veel te veel B.V.'s en veel te veel gegoochel daarmee.
Die 10% rente en Risicoscore van Dun & Bradstreet (Aanzienlijk risico) hebben ook wel een reden.
pi_213337926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Die 10% rente en Risicoscore van Dun & Bradstreet (Aanzienlijk risico) hebben ook wel een reden.
Als ik aanzienlijk risico zie staan doe ik sowieso niet mee.
pi_213338040
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:20 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ik aanzienlijk risico zie staan doe ik sowieso niet mee.
Inderdaad. En bij leningen met 10% ben ik ook huiverig. Ik heb in mijn beginperiode bij Collin (en Knab) een paar missers geslagen met leningen met 9% en 8,5% (toen de hoogste rentes) en sindsdien ben ik wat voorzichtiger. Dan liever maar wat minder rendement, maar minder risico.
pi_213338268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:38 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Inderdaad. En bij leningen met 10% ben ik ook huiverig. Ik heb in mijn beginperiode bij Collin (en Knab) een paar missers geslagen met leningen met 9% en 8,5% (toen de hoogste rentes) en sindsdien ben ik wat voorzichtiger. Dan liever maar wat minder rendement, maar minder risico.
Precies. En we moeten ons ook niet in slaap laten sussen door het gegeven dat er een hypotheek in het spel is.
Natuurlijk kan dit (uiteindelijk) tot volledige terugbetaling leiden maar je moet geen zin hebben in al dat gedoe en onzekerheid tussentijds. Er zijn genoeg projecten mét zekerheid en mét een plausibel verhaal. Dat laatste is bij onze Belgische chiropractor ver te zoeken.
Pecunia non olet
pi_213338307
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 15:42 schreef Collin63 het volgende:

[..]
SPOILER
[/quote]
Lees ik goed dat er al bijna een halve ton verstookt is aan gerechtelijke kosten.
En dat compensatie hiervoor niet extra bovenop die 185K gegeven zal worden.

Al met al ben ik blij dat het zo loopt. Wat zou een borgstelling nog waard zijn als men die weigert na te komen als het nodig blijkt.

Break-even komt in zicht. En een aardig rendement ook al ga ik geen moeite doen om het uit te rekenen als percentage van de veel te lange looptijd.
Pecunia non olet
pi_213338649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
[..]
SPOILER
quote:
Lees ik goed dat er al bijna een halve ton verstookt is aan gerechtelijke kosten.

Al met al ben ik blij dat het zo loopt. Wat zou een borgstelling nog waard zijn als men die weigert na te komen als het nodig blijkt.

Break-even komt in zicht. En een aardig rendement ook al ga ik geen moeite doen om het uit te rekenen als percentage van de veel te lange looptijd.
Moeilijk te lezen inderdaad.
pi_213340211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2024 00:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
[..]
SPOILER

[/quote]
Het is een mail die ik nog steeds niet helemaal begrijp. 50000 euro aan kosten dat lijkt met wel heel erg veel.
Zou het zo kunnen zijn dat het 15000 euro kosten is en dat die 35000 die ze al ontvangen hebben nog aan ons moeten betalen?
Maar dan begrijp ik niet dat ze dat dan niet meteen hebben gedaan.
pi_213340652
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:40 schreef Collin63 het volgende:
quote:
[..]

Het is een mail die ik nog steeds niet helemaal begrijp. 50000 euro aan kosten dat lijkt met wel heel erg veel.
Zou het zo kunnen zijn dat het 15000 euro kosten is en dat die 35000 die ze al ontvangen hebben nog aan ons moeten betalen?

Ik zit niet in het project en ken ook geen details, maar op basis van wat ik lees krijg het gevoel dat er wat gegoogeld wordt met cijfers (en onder druk keuzes zijn gemaakt?) en dat ccf een (aanzienlijk) bedrag wat ze al eerdrr hebben ontvangen niet aan de investeerders heeft doorbetaald, dat laatste is natuurlijk wel bijzonder als daar geen uitleg bij was waarom. Als ze teveel uitbetalen pakken ze het terug, maar als het te weinig (of niets) is dan is dat normaal?
pi_213343339
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 april 2024 10:40 schreef Collin63 het volgende:
Ze zijn in 2022 al veroordeeld tot betaling van de borgstelling door de rechtbank. Later zijn ze in hoger beroep gegaan. Dat zal aan onze kant wel een en ander gekost hebben aan dure advocaten. Het blijft een heleboel geld uiteraard. Ik vind het wel goed dat Collin steeds de poot stijf heeft gehouden. Contract is contract...
Pecunia non olet
  zondag 28 april 2024 @ 01:57:48 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213348857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Is GvE nu echt vergane glorie of doen die ook nog mee? Ik heb daar nog een aantal lopende projecten maar zie weinig nieuws voorbij komen.
pi_213349350
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 01:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Is GvE nu echt vergane glorie of doen die ook nog mee? Ik heb daar nog een aantal lopende projecten maar zie weinig nieuws voorbij komen.
Ze hebben wel genoeg projecten, maar richten zich niet op zekerheden. Voor mij daarom steeds minder interessant. Dit jaar pas 2 projecten meegepakt. Openstaand bedrag holt achteruit.
pi_213350240
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 01:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Als er wat goeds langskomt met zekerheden doe ik er nog wel wat, helaas inderdaad bijna nooit. Dan blijven voor mij vooral de vliegtuigjes over
pi_213350573
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:06 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Als er wat goeds langskomt met zekerheden doe ik er nog wel wat, helaas inderdaad bijna nooit. Dan blijven voor mij vooral de vliegtuigjes over
Ik doe al een tijdje niets meer in GvE, reden is het lakse optreden bij de defaults van de C*mf*rt-projecten
  zondag 28 april 2024 @ 12:26:24 #159
454405 escortmk2
petrolhead
pi_213352016
De maandelijkse uitbetaling van WvjG is binnen, op zondag, opvallend.
pi_213352017
Na wat projecten bij CRE met wat gedoe bij enkele (oa Steyl & Beilen) had ik er genoeg van Jan-Willem van der Linden met zijn Careless & Comfort en ben ik van Jan-Willem af zonder schade.
Hetgeen me bijzonder stoort bij GVE is ook de weinige communicatie inzake de GVE projecten van Rutger V
SPOILER
waar bij de aflossingen & rentebetalingen vertragingen zijn ontstaan. Laatste communicatie is van jan24 dus er mag nu wel weer wat komen. Ook mag er GVE er best wat harder inklappen, bij Rutger is er sprake van HA en hij is met van alles busy vlgs zijn L-profiel maar blijkbaar minder met het oplossen van zijn verplichtingen richting ons.
pi_213352055
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:26 schreef escortmk2 het volgende:
De maandelijkse uitbetaling van WvjG is binnen, op zondag, opvallend.
Daar zal een groot deel van de doelgroep niet blij van worden.
pi_213352208
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gelukkig vinden wij het minder erg.
De aflossing van *ntw*kk*l*ng Sp**rstr**t H*lv*rs*m zal morgen dan nog wel komen via de stichting. (aflosschema hiervan is iig aangepast en krijg het hele jaar alle betalingen al via 2 verschillende routes binnen)
  zondag 28 april 2024 @ 13:39:10 #163
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213352706
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als ze het op zondag niet willen hebben, is dat dan aan te geven?

Anders kan het geld wel naar mij. Persoonlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213354705
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 10:35 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik doe al een tijdje niets meer in GvE, reden is het lakse optreden bij de defaults van de C*mf*rt-projecten
Ik heb hier reeds van de week voor de 3e keer over gebeld, en uiteindelijk ook antwoord op gekregen.

Dat ze hier laks mee omgaan, onbegrijpelijk! Dit zijn geen kleine bedragen. Daarom investeer ik daar niks meer!!!

Mijn update van gve stuur ik persoonlijk toe, maar word vooral niet blij.
pi_213355002
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2024 17:13 schreef quepos het volgende:

[..]
Ik heb hier reeds van de week voor de 3e keer over gebeld, en uiteindelijk ook antwoord op gekregen.

Dat ze hier laks mee omgaan, onbegrijpelijk! Dit zijn geen kleine bedragen. Daarom investeer ik daar niks meer!!!

graag, ben benieuwd wat ze te melden hebben
pi_213356585
quote:

[..]

Update is welkom!
pi_213360224
Non-publieke CCF. Wel al ver vol.

SPOILER
pi_213362895
Nieuwe bij HCN
https://horecacrowdfundin(...)tels-deel-1-796nxkp5

Persoonlijk vind ik dat er best wat meer informatie in de pitch mag staan; Vind het allemaal wat summier en standaard overkomen.
Ook de zekerheid in de vorm van een pandrecht op aandelen geeft mij bedenkingen. Als het zodanig mis gaat dat er sprake gaat zijn van uitwinning dan gaan die aandelen helemaal niks waard zijn lijkt me?

Of ben ik dan te veel aan doemdenken?
pi_213363051
Over 1 dag is op CCF de einddatum van
SPOILER
over 3 dagen is de einddatum van:
SPOILER
Over 11 dagen is op CCF de einddatum van
SPOILER
is op dit moment in achterstand.

Over 19 is de einddatum van
SPOILER
Tevens over 19 dagen is de einddatum van
SPOILER
Dit zijn leningen overigens met slottermijnen. Van sommigen had ik wel een herfinancieringsaankondiging verwacht.
pi_213364074
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 15:07 schreef gerbennn het volgende:
Nieuwe bij HCN
https://horecacrowdfundin(...)tels-deel-1-796nxkp5

Persoonlijk vind ik dat er best wat meer informatie in de pitch mag staan; Vind het allemaal wat summier en standaard overkomen.
Ook de zekerheid in de vorm van een pandrecht op aandelen geeft mij bedenkingen. Als het zodanig mis gaat dat er sprake gaat zijn van uitwinning dan gaan die aandelen helemaal niks waard zijn lijkt me?

Of ben ik dan te veel aan doemdenken?
Ik mis in de pitch ook welke bestaande HCN wordt afgelost. Dit heb ik nagevraagd bij HCN en het betreft lening 579 Excite Hotels Amsterdam. Dat is de lening waar ik in zit, daarom nu mijn automatisch investeren bevestigd.
pi_213364560
Heezerweg update 23apr24 CCF ;

SPOILER
pi_213368943
Voor de geinteresseerden in de dierservice Soap.

SPOILER
pi_213369580
Nieuw project Collin , red wave international. Ziet er goed uit naar mijn mening. Ik heb het project ruim meegenomen.

SPOILER
-
pi_213369686
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:00 schreef bonenstaak het volgende:
Nieuw project Collin , red wave international. Ziet er goed uit naar mijn mening. Ik heb het project ruim meegenomen.

SPOILER
Mmm, maar een looptijd van 18 maanden, slechte solvabiliteit, 2x een 2e hypotheek en de helft van het bedrag mag boetevrij worden afgelost. Zelf ben ik tegen de geboden 9% en het totaal plaatje nog niet zo enthousiast.
pi_213369757
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:00 schreef bonenstaak het volgende:

SPOILER
Aardige zekerheden van de twee nieuwe partners, maar ik begrijp niet dat ze alleen geld nodig hebben voor inkoop voorraad en niet voor marketingkosten om een nieuw merk te positioneren. Het lijkt me niet logisch dat Unilever de marketing doet voor een lokale exclusieve distributeur, of wel?
pi_213370423
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 11:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Mmm, maar een looptijd van 18 maanden, slechte solvabiliteit, 2x een 2e hypotheek en de helft van het bedrag mag boetevrij worden afgelost. Zelf ben ik tegen de geboden 9% en het totaal plaatje nog niet zo enthousiast.
Daar komt bij dat mijnheer Gürel 80 % van de aandelen heeft en 0 % bijdraagt in de zekerheden. Ze bestöken de Türksë märkt dus daar ligt wellicht ook 100 % afhankelijkheid van (het netwerk van) Gürel ? Een broeinest voor mogelijke conflicten.
pi_213370651
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2024 17:37 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik mis in de pitch ook welke bestaande HCN wordt afgelost. Dit heb ik nagevraagd bij HCN en het betreft lening 579 Excite Hotels Amsterdam. Dat is de lening waar ik in zit, daarom nu mijn automatisch investeren bevestigd.
Ik zit in 389, de vestiging in Rotterdam. Deze is gestart in augustus 2020, toen over corona al eea bekend was. Dit is een van mijn weinige post-corona projecten bij HCN die toch corona-vertraging heeft opgelopen. Sterker nog, ze zaten er elke keer bij als er pauzes werden ingelast. Dat kan natuurlijk met de aard van hun business te maken hebben maar het viel me wel op. Overigens denk ik dat dit project verder wel normaal wordt afgerond.
pi_213370788
Nieuw 3 jarig SiG project:

Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE 2 mei 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk. Je kunt vanaf 2 mei 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.

Rentevergoedingen gemengd tarief:
Schijf 1A: 6,50% ¤ 190.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 76.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 38.000

Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, tuin en een balkon. Het object is gelegen in de wijk Stadsweiden in Harderwijk. Harderwijk is een Hanzestad en ligt aan het Wolderwijd, het water tussen Gelderland en Flevoland. De wijk is aan de zuidzijde van het centrum gesitueerd, dichtbij het water en de voorzieningen in het centrum.

https://investeren.sameni(...)erwijk-nijborgmeen-3
pi_213371152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Daar komt bij dat mijnheer Gürel 80 % van de aandelen heeft en 0 % bijdraagt in de zekerheden. Ze bestöken de Türksë märkt dus daar ligt wellicht ook 100 % afhankelijkheid van (het netwerk van) Gürel ? Een broeinest voor mogelijke conflicten.
Ja dat vond ik ook al curieus. En dan is er nog een mysterieuze (of in ieder geval niet met naam genoemde) BV die ook nog even een (grotendeels) materiële borgstelling doet. Raar dat die niet gewoon bij naam genoemd wordt en even een graydon rating ofzo erbij gegeven wordt.

Ik denk er nog even over, maar ik neig toch naar links laten liggen.
pi_213371311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 12:20 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Het zijn die twee laatst toegetreden aandeelhouders die hun woonhuis riskeren terwijl ze ieder maar 10% meedelen in de winst. Die Gúrel strijkt verreweg de meeste winst op als het goed gaat en als het mis gaat valt er bij hem niets te halen , als ze hem al kunnen terugvinden. _O-

Die borg van de onbekende B.V. neem ik ter kennisgeving aan. Tenzij het een dochter van Unilever zou zijn maar dat zal wel niet.
Pecunia non olet
pi_213371392
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:01 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat was ook mijn gedachte toen ik het las. Het zijn die twee laatst toegetreden aandeelhouders die hun woonhuis riskeren terwijl ze ieder maar 10% meedelen in de winst. Die Gúrel strijkt verreweg de meeste winst op als het goed gaat en als het mis gaat valt er bij hem niets te halen , als ze hem al kunnen terugvinden. _O-

Die borg van de onbekende B.V. neem ik ter kennisgeving aan. Tenzij het een dochter van Unilever zou zijn maar dat zal wel niet.

Precies dat. Het zou zo maar een scam kunnen zijn van Gürel waarbij hij twee sükkels 100 % het risico laat lopen ..
pi_213371489
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:12 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Precies dat. Het zou zo maar een scam kunnen zijn van Gürel waarbij hij twee sükkels 100 % het risico laat lopen ..
Hij zal ze wel gouden bergen beloofd hebben. In Turkije gaat men vast 6x per dag onder de douche vanwege het warmere klimaat en dan heb je ook meer zeep nodig. En concurrentie van goedkopere merken, of namaak, heb je daar natuurlijk niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 30-04-2024 14:33:44 ]
Pecunia non olet
pi_213371747
quote:

[..]

Update Comfort Axel ontvangen vanuit gve
pi_213371920
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 13:04 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw 3 jarig SiG project:

Nijborgmeen 3 in Harderwijk LIVE 2 mei 2024 om 11.00 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Nijborgmeen 3 in Harderwijk. Je kunt vanaf 2 mei 2024 om 11.00 uur investeringen toezeggen. De looptijd bedraagt 3 jaar. De LTV van het pand is 80% van de waarde in verhuurde staat van ¤ 380.000.

Rentevergoedingen gemengd tarief:
Schijf 1A: 6,50% ¤ 190.000
Schijf 1B: 7,95% ¤ 76.000
Schijf 2: 8,40% ¤ 38.000

Het betreft een tussenwoning met 5 slaapkamers, tuin en een balkon. Het object is gelegen in de wijk Stadsweiden in Harderwijk. Harderwijk is een Hanzestad en ligt aan het Wolderwijd, het water tussen Gelderland en Flevoland. De wijk is aan de zuidzijde van het centrum gesitueerd, dichtbij het water en de voorzieningen in het centrum.

https://investeren.sameni(...)erwijk-nijborgmeen-3
opmerkelijk het verschil in WOZ en taxatie waarden. Schijf 1A (die ik altijd pak) zal geen groot risico lopen dus zal er wel weer klaar voor zitten
pi_213372210
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213372221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:01 schreef jsuijker het volgende:

[..]
opmerkelijk het verschil in WOZ en taxatie waarden. Schijf 1A (die ik altijd pak) zal geen groot risico lopen dus zal er wel weer klaar voor zitten
Je bedoelt dat de WOZ waarde 13k hoger is dan de taxatiewaarde vrije verkoop?
pi_213372315
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:39 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Je bedoelt dat de WOZ waarde 13k hoger is dan de taxatiewaarde vrije verkoop?
ja geen alarmerend verschil (relatief vergelijkbaar) maar vind ik toch opvallend met ruim een jaar verschil qua momentopname

Ik kijk overigens normaal gesproken meer naar de WOZ waarde als een minimale (realistischere) waarde bepaling dan de (soms) opgeklopte taxaties
pi_213372348
dubbel
pi_213372423
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 14:48 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Update Comfort Axel ontvangen vanuit gve
En ook van Geldermalsen met soortgelijke tekst
pi_213372484
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 15:52 schreef jsuijker het volgende:

[..]
ja geen alarmerend verschil (relatief vergelijkbaar) maar vind ik toch opvallend met ruim een jaar verschil qua momentopname

Ik kijk overigens normaal gesproken meer naar de WOZ waarde als een minimale (realistischere) waarde bepaling dan de (soms) opgeklopte taxaties
Dit komt inderdaad niet zo vaak voor maar zien we wel af en toe voorbij komen.
Ik zie dit liever dan bijvoorbeeld een taxatiewaarde van 400k en een woz waarde van 275k, iets wat ook regelmatig voorbij komt.
pi_213374307
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:02 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
En ook van Geldermalsen met soortgelijke tekst
Gaarne kort resume vd tekst - in spoiler mag - een kennis zit nog in "Comfort" - toch benieuwd

Thanks aan de medefokforummer voor de IM

[ Bericht 4% gewijzigd door peterc op 30-04-2024 19:05:50 ]
pi_213375411
quote:
Weer een transformatieproject met een investeringsbedrag van vele miljoenen (zoals altijd een "unieke propositie" volgens de NLI email). De rente van 11.2 % bij een zo ongeveer dekkende 1e hypotheek is wel aantrekkelijk, echter wordt bijna de helft van de rente pas bij aflossing betaald. Looptijd 36 maand maar na 12 maand boetevrij aflosbaar. Ik ben nog niet enthousiast.
pi_213375722
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Weer een transformatieproject met een investeringsbedrag van vele miljoenen (zoals altijd een "unieke propositie" volgens de NLI email). De rente van 11.2 % bij een zo ongeveer dekkende 1e hypotheek is wel aantrekkelijk, echter wordt bijna de helft van de rente pas bij aflossing betaald. Looptijd 36 maand maar na 12 maand boetevrij aflosbaar. Ik ben nog niet enthousiast.
Ze gaan er met hun huisfondsen zelf ook vrij stevig in (46%). Ik zie dat meestal wel als een voordeel. Ook dat de DGA voor een miljoen meetekent. Is niet dekkend maar doet hem best wel pijn denk ik, als het misgaat:)

Als ik het goed lees dient de lening eigenlijk als overbrugging tot het moment dat de vergunning op het mooiste pand wordt verkregen. Voor dat krot is het niet nodig. Daarna wordt een projectfinanciering aangetrokken.

Meest waarschijnlijke scenario is, dat de vergunning er over een jaar is, en dat we dan onze inleg zonder boete terug krijgen?

Dus een deposito van een jaar? Zoals ik het zie zit de man er vrij warmpjes bij via 10,5 mio overwaarde na herfinanciering, in de Holding. Zal niet gauw mislopen voor ons.

Met zo'n lange lap tekst is het altijd lastig om de addertjes onder het gras te vinden...

[ Bericht 18% gewijzigd door obligataire op 30-04-2024 20:46:46 ]
Pecunia non olet
pi_213375782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:37 schreef obligataire het volgende:
Meest waarschijnlijke scenario is, dat de vergunning er over een jaar is, en dat we dan onze inleg zonder boete terug krijgen?
Of meest gewenste scenario van de leningnemer?
Bedankt voor de analyse, ik was te lui om in te loggen en door de lappen tekst te ploeteren.
pi_213375846
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2024 20:44 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Of meest gewenste scenario van de leningnemer?
Dat sowieso, de vergunning is de sleutel tot het succes, en als het zover is dan zijn er genoeg partijen die het voor een normale rente van ons durven over te nemen.

Die paar tientjes extra rente (waarvan de helft opgerold) zijn onze premie voor het risico dat de vergunning er niet komt en dat vervelende updates van NLI zouden komen...
Pecunia non olet
  woensdag 1 mei 2024 @ 08:29:00 #196
13309 nostra
ask why
pi_213378791
KOM Zeeuwse Parel, vervroegde aflossing na 1 maand.

quote:
Beste Investeerders,

Onlangs heeft U geïnvesteerd in ons prachtige chalet waarvan wij op enig moment hadden besloten dit chalet met 3 slaapkamers te gaan verhuren.
Echter de huurder heeft aangegeven zo enthousiast te zijn dat hij ons heeft aangegeven dit chalet te willen kopen.

Wij hebben toen besloten tot verkoop over te gaan.
Inmiddels liggen de stukken bij de notaris en zal de overdracht spoedig volgen.

Graag willen U allereerst bedanken in het vertrouwen in ons bedrijf en daarnaast willen wij U exclusief een ander beleggingsproject binnen ons park aanbieden onder dezelfde voorwaarden en condities.
Deze aanbieding zal binnenkort exclusief aan U worden aangeboden.
pi_213378920
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2024 16:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit komt inderdaad niet zo vaak voor maar zien we wel af en toe voorbij komen.
Ik zie dit liever dan bijvoorbeeld een taxatiewaarde van 400k en een woz waarde van 275k, iets wat ook regelmatig voorbij komt.
Dat is voor mij inderdaad ook de reden om meer naar de WOZ waarde te kijken dan de taxatiewaarde. Die lijken vaker opgeklopt en 'geschreven' richting een wensbaar bedrag binnen een bepaalde bandbreedte (hogere hypotheek mogelijk etc)
Dat dat hier niet gebeurd is viel me op. Vaak investeer ik op basis van WOZ waarde die ik vergelijk met de schijf (waar hoogte 1a soms zelfs bij de WOZ waarde in de buurtkomt) ipv dat de WOZ waarde meer is dan de volledige leningaanvraag
pi_213379211
quote:
7s.gif Op woensdag 1 mei 2024 08:29 schreef nostra het volgende:
KOM Zeeuwse Parel, vervroegde aflossing na 1 maand.
[..]

Doet KoM aan boeterente eigenlijk? Ik kan daar zo snel niets over vinden.
pi_213380136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 09:15 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Doet KoM aan boeterente eigenlijk? Ik kan daar zo snel niets over vinden.
Volgens art 4.5.2 van de meest recente algemene voorwaarden is vervroegd aflossen niet toegestaan, tenzij opgenomen in het crowdfundingsaanbod. De kosten voor vervroegde aflossing bedragen dan voor de geldnemer 1% van het openstaande bedrag, ik verwacht dat dat naar kom gaat en de geldgevers daar niets van krijgen. Maar eventuele afwijkende details horen dus volgens de av in het crowdfundingsaanbod (wat ik niet ken) te staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door tnhb op 01-05-2024 10:57:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')