abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213320094
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Zag hem ook, mooie boeterente en geld komt ook even mooi uit.
ik ben ook tevreden met deze aflossing
pi_213320433
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
De rente vind ik in de regel te laag bij deze geborgde projecten. Dan vind ik 1A SIG in de regel interessanter met een betere zekerheid.
Het is niet vet nee, maar in het kader van veiligheid en spreiding over de platformen neem ik er toch af en toe eentje mee.
Bij HCN is er veel cashflow iedere maand dus je moet regelmatig bijstorten om het gewenste bedrag op peil te houden.
En ik investeer niet in box 3, dat scheelt natuurlijk ook.
Pecunia non olet
pi_213321388
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/whailey-b-v-2/
Wil hier wel aan mee doen. Dus linkje welkom.
pi_213321821
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe Collin: https://www.collincrowdfund.nl/whailey-b-v-2/
Wil hier wel aan mee doen. Dus linkje welkom.
Die lust ik ook wel c_/ , zit ook in deel 1.
Pecunia non olet
pi_213326714
Zouden ze minder aan linkjes (gaan) doen nu elk project in een paar minuten vol zit?
pi_213327716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 09:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ja Voor de Groei heeft mijn vertrouwen inderdaad nooit echt op de proef gesteld. En dat kan je niet zeggen van een hele trits andere platformen. Ik ben op dit moment alleen nog echt actief bij CCF, HCN en SIG. Van de laatste verwacht ik dat de nieuwe huurwet die op stapel staat het aantal nieuwe projecten ook zal doen afnemen. NLI zal ik binnen kort eens gaan volgen. Maar voorals nog twijfel ik nog om bij dit platform te starten.
Zelf ben ik nu alleen actief bij HCN en Collin en ben er niet echt happig op om nu nog met een nieuw en voor mij onbekend platform te beginnen. De reden om eerder bij meerdere platforms actief te zijn was behalve spreiding over platformen ook de grens van ¤80.000 per platform waar ik tegenaan zou lopen als ik het bij 1 of 2 platforms zou houden, dat is nu niet meer het geval met de Europese vergunning. Spreiding van platforms vind ik nog steeds belangrijk, maar ook betrouwbaarheid van een platform en bij HCN en Collin weet ik dat dat dat over het algemeen wel goed zit, dus voorlopig hou ik wel bij deze 2.
pi_213328864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 22:00 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Zelf ben ik nu alleen actief bij HCN en Collin en ben er niet echt happig op om nu nog met een nieuw en voor mij onbekend platform te beginnen. De reden om eerder bij meerdere platforms actief te zijn was behalve spreiding over platformen ook de grens van ¤80.000 per platform waar ik tegenaan zou lopen als ik het bij 1 of 2 platforms zou houden, dat is nu niet meer het geval met de Europese vergunning. Spreiding van platforms vind ik nog steeds belangrijk, maar ook betrouwbaarheid van een platform en bij HCN en Collin weet ik dat dat dat over het algemeen wel goed zit, dus voorlopig hou ik wel bij deze 2.
Bij SIG had ik aanvankelijk ook wel wat twijfels, het ziet er allemaal niet zo gelikt uit als bij andere websites, en dat gedoe met die BLOX toko deed het vertrouwen ook niet goed, maar het komt inmiddels bij mij betrouwbaar over. Zie o.a. de afwikkeling bij wijlen Nick. De Europese vergunning hebben ze ook soepeltjes binnen gehaald.
Hier en daar wat kleine issues met boeteberekeningen en zo maar dat vind ik niet doorslaggevend om er wel of niet te investeren. Uiteindelijk worden die ook wel rechtgezet.
Pecunia non olet
pi_213328894
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het is niet vet nee, maar in het kader van veiligheid en spreiding over de platformen neem ik er toch af en toe eentje mee.
Bij HCN is er veel cashflow iedere maand dus je moet regelmatig bijstorten om het gewenste bedrag op peil te houden.
En ik investeer niet in box 3, dat scheelt natuurlijk ook.
In het begin heb ik er een aantal meegenomen, maar nu al een hele tijd niet meer omdat ik de rente te laag vind. Eén van die projecten was kortlopend en intussen al afgelost, vande rest is ook al flink wat afgelost.
Aan de reguliere HCN projecten heb ik tot nu toe wel genoeg. Mijn vaste investeringsbedrag per project is ongeveer gelijk aan wat ik per maand bij HCN terug krijg aan aflossing, dus 1 project per maand is genoeg om het op peil te houden. En af en toe eentje meer om ook wat terug ontvangen gelden van VdG en Capital kwijt te kunnen, al gaat daarvan het meeste naar Collin.
pi_213331189
Nieuw Collin project met een 4e hypotheek op buitenlands onroerend goed:

Metrics in Balance Nederland B.V.
¤ 450.000 | 10,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/metrics-in-balance-nederland-b-v/
pi_213332167
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:45 schreef Horsemen het volgende:

Waarom zui hij Balans Nijmegen willen herfinancieren? (Of nu al?)
pi_213332642
Dat ziet er goed uit wat PrevDent betreft, vandaag een aflossing ontvangen en 64 rente betalingen maar liefst.
Voor mei staat het restant van de aflossing in het schema.
Nog geen bericht van Collin maar zo te zien op alle fronten gewonnen bij de rechtbank.

De laatste betaling was in 2018.
pi_213332949
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 11:06 schreef cubje het volgende:

[..]
ik plaats inmiddels grote vraagtekens bij het platform. alles lijkt volledig stil te liggen. die vergunning duurt ook echt te lang.
De vergunning is verleend!

quote:
Fantastisch nieuws! 🎉 De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft aan Crowdrealestate de Europese vergunning verleend. Dit betekent een belangrijke stap voorwaarts in onze missie om mooie vastgoedprojecten te ondersteunen en toegankelijk te maken voor het grote publiek. Binnenkort weer nieuwe crowdfundingprojecten.
(via hun Facebookpagina)
pi_213333895
Regulynx B.V.
¤ 200.000 | 8,0% rente | 60 maanden

1e hypotheek recreatiewoning
https://www.collincrowdfund.nl/regulynx-b-v/
pi_213333966
Strategische zet door 2 termijnen aan GvE/investeerders niet te betalen
quote:
Ik wil graag met jullie delen hoe waardevol onze investeringen tot nu toe zijn geweest, met name in het bouwen van onze escaperoom en de recente opening op 15 april. Deze investeringen hebben een directe en meetbare waarde toegevoegd aan ons bedrijf, en we zien nu al positieve resultaten die dit ondersteunen.

Allereerst wil ik benadrukken dat we gebruik hebben gemaakt van het depot om de afbouw van de escaperoom, en een financiële tegenvaller inzake ons noodzakelijke vervoermiddel, te kunnen betalen. Dit was een strategische zet, aangezien de escaperoom een centraal onderdeel vormt van ons bedrijfsmodel en direct bijdraagt aan onze inkomsten.
Geen woord hoe ze de achterstand weer gaan inlopen.
pi_213334000
[/quote]
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 13:02 schreef Collin63 het volgende:
Dat ziet er goed uit wat PrevDent betreft, vandaag een aflossing ontvangen en 64 rente betalingen maar liefst.
Voor mei staat het restant van de aflossing in het schema.
Nog geen bericht van Collin maar zo te zien op alle fronten gewonnen bij de rechtbank.

De laatste betaling was in 2018.
Inmiddels de mail ook gekregen. Ik moet het nog wel even goed lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213334004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 12:08 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Waarom zui hij Balans Nijmegen willen herfinancieren? (Of nu al?)
Het lijkt me een eis van Collin, zodat die ook meer zekerheden krijgen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213334433
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Strategische zet door 2 termijnen aan GvE/investeerders niet te betalen
[..]
Geen woord hoe ze de achterstand weer gaan inlopen.
Inderdaad, het geld was even op. Weinig buffer dus. Hopelijk blijft het hierbij.
pi_213335667
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 april 2024 10:45 schreef Horsemen het volgende:

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213335818
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:21 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Linkje

SPOILER
Als de woning in NL had gestaan, had ik meegedaan.
pi_213337496
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 19:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als de woning in NL had gestaan, had ik meegedaan.
Ik kan nog wel wat meer rode vlaggen bedenken:

1. Door diverse oorzaken is het nog niet gelukt om winstgevend te zijn met de huidige prakrijken. Tuurlijk :)
2. Ultimo 2023 is sprake van een negatief eigen vermogen van ¤ 291.000,- op een balanstotaal van ¤ 609.000,-.
3. Als deze meneer zich eens wat meer met zijn eigen vak zou bezig houden in plaats van de zakenman/bedrijvenopkoper uit te hangen dan zouden zijn financiën er waarschijnlijk beter voor staan.
4. Deze overnames zijn een ultieme poging om zijn businessmodel wél winstgevend te krijgen?
5. Veel te veel B.V.'s en veel te veel gegoochel daarmee.
Pecunia non olet
pi_213337912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 22:32 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik kan nog wel wat meer rode vlaggen bedenken:

1. Door diverse oorzaken is het nog niet gelukt om winstgevend te zijn met de huidige prakrijken. Tuurlijk :)
2. Ultimo 2023 is sprake van een negatief eigen vermogen van ¤ 291.000,- op een balanstotaal van ¤ 609.000,-.
3. Als deze meneer zich eens wat meer met zijn eigen vak zou bezig houden in plaats van de zakenman/bedrijvenopkoper uit te hangen dan zouden zijn financiën er waarschijnlijk beter voor staan.
4. Deze overnames zijn een ultieme poging om zijn businessmodel wél winstgevend te krijgen?
5. Veel te veel B.V.'s en veel te veel gegoochel daarmee.
Die 10% rente en Risicoscore van Dun & Bradstreet (Aanzienlijk risico) hebben ook wel een reden.
pi_213337926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Die 10% rente en Risicoscore van Dun & Bradstreet (Aanzienlijk risico) hebben ook wel een reden.
Als ik aanzienlijk risico zie staan doe ik sowieso niet mee.
pi_213338040
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:20 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ik aanzienlijk risico zie staan doe ik sowieso niet mee.
Inderdaad. En bij leningen met 10% ben ik ook huiverig. Ik heb in mijn beginperiode bij Collin (en Knab) een paar missers geslagen met leningen met 9% en 8,5% (toen de hoogste rentes) en sindsdien ben ik wat voorzichtiger. Dan liever maar wat minder rendement, maar minder risico.
pi_213338268
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 23:38 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Inderdaad. En bij leningen met 10% ben ik ook huiverig. Ik heb in mijn beginperiode bij Collin (en Knab) een paar missers geslagen met leningen met 9% en 8,5% (toen de hoogste rentes) en sindsdien ben ik wat voorzichtiger. Dan liever maar wat minder rendement, maar minder risico.
Precies. En we moeten ons ook niet in slaap laten sussen door het gegeven dat er een hypotheek in het spel is.
Natuurlijk kan dit (uiteindelijk) tot volledige terugbetaling leiden maar je moet geen zin hebben in al dat gedoe en onzekerheid tussentijds. Er zijn genoeg projecten mét zekerheid en mét een plausibel verhaal. Dat laatste is bij onze Belgische chiropractor ver te zoeken.
Pecunia non olet
pi_213338307
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 april 2024 15:42 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Inmiddels de mail ook gekregen. Ik moet het nog wel even goed lezen.
SPOILER
[/quote]
Lees ik goed dat er al bijna een halve ton verstookt is aan gerechtelijke kosten.
En dat compensatie hiervoor niet extra bovenop die 185K gegeven zal worden.

Al met al ben ik blij dat het zo loopt. Wat zou een borgstelling nog waard zijn als men die weigert na te komen als het nodig blijkt.

Break-even komt in zicht. En een aardig rendement ook al ga ik geen moeite doen om het uit te rekenen als percentage van de veel te lange looptijd.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')