abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213302145
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Pfff ik heb nog geen cent terug sinds de ellende begon.
wat nu terugbetaald is betrof 4 projecten die al minstens 3 maanden geleden geveild zouden zijn en waarvan de gelden een week geleden ontvangen zijn door MCF. Geeft een duidelijk beeld aan wat voor termijnen je moet denken. Staat tegenover dat de opbrengst nog meeviel, de taxaties waren een kleine 10% lager dan wat uiteindelijk terugontvangen is en daar zijn de kosten van de receivers nog vanaf gegaan.
Uit een ander project (niet C*rb*lo) bleek dat de (minimum) juridische + receivers + verkoop kosten ca 8-9 % zijn. Die kunnen natuurlijk wel stijgen i g v complicaties zoals een verkoop die niet doorgaat
  dinsdag 23 april 2024 @ 14:02:47 #102
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_213302154
Was te laat voor Mister Laminaat.

In 1 minuut vol.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_213308136
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2024 14:02 schreef Zeghomaar het volgende:
Was te laat voor Mister Laminaat.

In 1 minuut vol.
Daar mis je niet heel veel aan. Komen vast betere dan dit.
Pecunia non olet
pi_213309679
HCN geborgde lening, link.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_213312917
quote:
7s.gif Op maandag 22 april 2024 15:57 schreef Collin63 het volgende:
Crowdrealestate

Transformatie Maarssen

De Stichting zal deze week de aflosnota t.b.v. de herfinanciering bij het notariaat aanleveren. De beoogde aflossingsdatum betreft dinsdag 7 mei 2024 en is bevestigd door de initiatiefnemer.

Het gaat eindelijk gebeuren lijkt het na ruim een jaar vertraging.
pi_213313239
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 14:00 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Transformatie Maarssen

De Stichting zal deze week de aflosnota t.b.v. de herfinanciering bij het notariaat aanleveren. De beoogde aflossingsdatum betreft dinsdag 7 mei 2024 en is bevestigd door de initiatiefnemer.

Het gaat eindelijk gebeuren lijkt het na ruim een jaar vertraging.
Nu Emmerich nog!
pi_213313585
SIG

quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project Fazantenveld 115 in Cuijk. De hypotheek is op 22 april 2024 vervroegd afgelost.
pi_213313695
We zijn toch helemaal gek geworden als we aangifte gaan doen tegen iemand die zijn persoonlijke bezittingen heeft "overgedragen"?

Als hij zijn privé woning(?) heeft verkocht is het alleen maar mooi, want dan kan je beslag leggen op zijn overwaarde/geld. Als hij zijn persoonlijke bezittingen heeft weggegeven/geschonken/verbrast is dat zijn goed recht, loopt dan alleen het risico persoonlijk failliet te gaan. Strafbaar en verstandig lijkt me dat niet.

Denk dat MCF beter kan oppassen dat er geen aangifte door de investeerders tegen hen gedaan gaat worden. In november is er een verzoek gedaan voor verlenging tot juni. Hier was geen meerderheid voor. Inmiddels is het bijna alsnog juni.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213313775
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:26 schreef fok321 het volgende:
SIG
[..]

Zag hem ook, mooie boeterente en geld komt ook even mooi uit.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213313781
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:41 schreef Bobby100 het volgende:
We zijn toch helemaal gek geworden als we aangifte gaan doen tegen iemand die zijn persoonlijke bezittingen heeft "overgedragen"?

Paulianeus handelen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213314096
quote:
7s.gif Op woensdag 24 april 2024 15:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Paulianeus handelen.
Yes, maar staat dat ook zo in de wet en regelgeving van Groot Brittannië?

Een van de redenen waarom ik uiteindelijk niet ingestapt ben in MCF, achteraf gezien we een fijne keuze
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213314128
en een linkje in de inbox
Projectontwikkeling Kanaaldijk 30-1 Heerde

SPOILER
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213314241
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:44 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
De zoveelste vastgoed cowboy.
Pecunia non olet
pi_213315430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik laat deze ook gaan. Locatie is voor kleine startersappartementen niet top, een starter zit liever niet in een buitengebied lijkt me. Als de vraag groot zou zijn zou hij ze ook met koop-aanneemovereenkomsten kunnen verkopen ipv al het risico te lopen dat ze niet vlot verkocht raken.
pi_213315442
De mail is niet opgesteld in de voltooide tijd (lost deze maand af in plaats van is afgelost) maar ik neem aan dat het goed komt. Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.

SPOILER
pi_213315738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
De mail is niet opgesteld in de voltooide tijd (lost deze maand af in plaats van is afgelost) maar ik neem aan dat het goed komt. Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.

SPOILER
nee, dit staat wel goed. Zit hier zelf ook in. Hier staat eigenlijk: deze lening liep tot 22/4/2024, de gelden staan bij de notaris en wij lossen in de komende 6 dagen af bij u als investeerder". Vandaag even gebeld, geld is al bij de notaris.
pi_213315780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:58 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tja afgelopen twee weken niet veel aantrekkelijke projecten bij Collin. Door vervroegde aflossingen stroomt mijn Collin wallet over maar weinig tot geen geschikte projecten om in te investeren.
pi_213315818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Tja afgelopen twee weken niet veel aantrekkelijke projecten bij Collin. Door vervroegde aflossingen stroomt mijn Collin wallet over maar weinig tot geen geschikte projecten om in te investeren.
Bij NLI staan er nu 5, waarvan m.n. 1BOX Frankrijk w.m.b. het interessantst is: https://www.nlinvesteert.nl/investeren-bedrijven
pi_213316212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:26 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
nee, dit staat wel goed. Zit hier zelf ook in. Hier staat eigenlijk: deze lening liep tot 22/4/2024, de gelden staan bij de notaris en wij lossen in de komende 6 dagen af bij u als investeerder". Vandaag even gebeld, geld is al bij de notaris.
Mooi, hier zit ik ook in. Al had ik er, zeker na het mailtje, wel vertrouwen in dat het ook daadwerkelijk afgelost zou worden.
Is weer een project minder bij Voor de groei, en in juli nog eentje minder wanneer MTE de laatste termijn betaalt. Wel jammer, want ik had liever gehad dat VdG nog projecten had (en de Europese vergunning) dan het suffe Capital Circle waar ze niet weten wat communiceren is.
pi_213317300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:58 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Daarmee is een van mijn eerste investeringen in crowdfunding afgerond, bloemetje voor Buhrmann.
Voor mij wordt het de 1070ste, maar evenzogoed ben ik tevreden, want in 2020 en 2021 hadden ze wat hulp nodig, maar dat is allemaal goedgekomen. Geduld is bijna altijd de juiste weg.
Pecunia non olet
pi_213317627
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 19:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarom de laatste week 2 geborgde bij HCN meegenomen, dan gaat het hard de andere kant op ;)
Pecunia non olet
  woensdag 24 april 2024 @ 22:07:33 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_213317820
quote:
99s.gif Op woensdag 24 april 2024 16:44 schreef CaLeX het volgende:

SPOILER
Bedankt, die pakken we maar effe mee bij gebrek aan beter de afgelopen tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door leolinedance op 24-04-2024 22:13:29 ]
pi_213318238
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:28 schreef obligataire het volgende:

[..]
Voor mij wordt het de 1070ste, maar evenzogoed ben ik tevreden, want in 2020 en 2021 hadden ze wat hulp nodig, maar dat is allemaal goedgekomen. Geduld is bijna altijd de juiste weg.
En die hulp viel best mee, de lening is niet met een aantal maanden verlengd zoals wel het geval was bij diverse andere projecten. Oorspronkelijk zou er eens per jaar een bedrag worden afgelost en dat is in 2020 3 maanden later gebeurd dan eerder gepland. Later is dat jaarlijkse aflosbedrag veranderd naar een maandelijks aflosbedrag, de looptijd bleef 60 maanden. .

Ze maken trouwens mooie dingen, zag ik vanmiddag op de website.
pi_213319908
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 20:01 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Mooi, hier zit ik ook in. Al had ik er, zeker na het mailtje, wel vertrouwen in dat het ook daadwerkelijk afgelost zou worden.
Is weer een project minder bij Voor de groei, en in juli nog eentje minder wanneer MTE de laatste termijn betaalt. Wel jammer, want ik had liever gehad dat VdG nog projecten had (en de Europese vergunning) dan het suffe Capital Circle waar ze niet weten wat communiceren is.
Ja Voor de Groei heeft mijn vertrouwen inderdaad nooit echt op de proef gesteld. En dat kan je niet zeggen van een hele trits andere platformen. Ik ben op dit moment alleen nog echt actief bij CCF, HCN en SIG. Van de laatste verwacht ik dat de nieuwe huurwet die op stapel staat het aantal nieuwe projecten ook zal doen afnemen. NLI zal ik binnen kort eens gaan volgen. Maar voorals nog twijfel ik nog om bij dit platform te starten.
pi_213319928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 21:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Daarom de laatste week 2 geborgde bij HCN meegenomen, dan gaat het hard de andere kant op ;)
De rente vind ik in de regel te laag bij deze geborgde projecten. Dan vind ik 1A SIG in de regel interessanter met een betere zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')