abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213260192
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin maar nu met een 2e hypotheek. Deze is ook wel nodig want ondanks de betere resultaten in 2022 en 2023 zijn er flinke schulden:
Wi-safety V.O.F.
¤ 90.000 | 9,0% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/wi-safety-v-o-f/

Linkje:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit bedrijf heeft in het verleden ook een project bij FNC gehad, meen ik.
pi_213260301
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:20 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Dit bedrijf heeft in het verleden ook een project bij FNC gehad, meen ik.
Bij FnC hebben er minimaal 2 verschillende gelopen die voor zover ik dat nog kan nakijken beide netjes betaald hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of de mensen achter de nieuwe Collin lening er ook een lening gehad hebben weet ik niet.

Aanvulling:
Staat netjes in de pitch.
quote:
Wi-safety V.O.F. heeft een leaseovereenkomst met een termijnbedrag van ¤ 485,27 excl BTW en een resterend aantal termijnbedragen van 38. Daarnaast heeft Capitalbox aan Wi-safety V.O.F. een lening verstrekt, waarvan de maandelijkse aflossing ¤ 430,22 bedraagt. De laatste aflossing zal plaatsvinden op 06-10-2026. Wi-safety V.O.F. heeft ook een lening bij Funding Circle met een openstaand saldo per 15-01-2024 van ¤ 11.120,42. De maandelijkse annuïteit bedraagt ¤ 1.062,10. De laatste betaling zal plaatsvinden op 15-12-2024.

[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 19-04-2024 15:47:35 ]
pi_213260441
Hebben jullie ook als je in deze pitch klikt op 'toelichting geldvoorelkaar' dat het scherm dan steeds teruggaat naar het introductiescherm?
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28738
pi_213260485
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Hebben jullie ook als je in deze pitch klikt op 'toelichting geldvoorelkaar' dat het scherm dan steeds teruggaat naar het introductiescherm?
Nee.

SPOILER
pi_213260532
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Volgens mij wordt het tijd om je Commodore 64 in te ruilen Jaap.
pi_213260603
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Aanvulling:
Staat netjes in de pitch.
[..]

Ah, overheen gelezen blijkbaar.
Maar dat gaat blijkbaar over een lening van nadat FNC was gestopt met crowdfundleningen. De lening die ik in gedachten had is een paar jaar geleden al afgerond.
pi_213260758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in Lelystad

SPOILER
Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
Ik hoop het wel. Normaal gesproken is de stemmings uitslag binnen een paar uur binnen. Dat het nu langer duurt is misschien een goed teken. Ondernemer casht enorm met verkoop, mag dan best wat over hebben voor de investeerders
pi_213261250
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 10:28 schreef Horsemen het volgende:

Ik zat het forum van de afgelopen dagen nog even door te lezen waarbij terecht de opmerkingen zijn geplaatst m.b.t. bij de meeste platforms ontbreken van controle op brandverzekeringen.
Zelf denk ik dat als je een dergelijke controle goed wil uitvoeren de kosten nog aardig kunnen oplopen, ondanks dat het misschien op projectbasis wel weer mee kan vallen maar voor je het weet is er een medewerker een halve dag per week mee bezig.

Het systeem van SiG lijkt inderdaad een mooie stok achter de deur maar alleen de extra verzekering van Mogelijk.nl lijkt het in de praktijk echt af te dekken. De exacte voorwaarden heb ik overigens niet doorgelezen. Blijft over dat het natuurlijk allemaal kan maar ook allemaal geld kost.
Je zou het redelijk kunnen automatiseren. Stuur jaarlijks mails eruit en vraag leningnemers pdf's te uploaden als bewijs. En escaleer als ze het niet doen. Als ze het wel doen, moet iemand er idd wel met een half oog naar kijken.

Niet waterdicht, maar werkt wel als een reminder dat dit op orde moet zijn.

De grootste zwakte is misschien wel dat projecten waar de leningnemer niet meer betaalt, deze waarschijnlijk ook zijn verzekeringen niet meer betaalt. Dus projecten die al problemen hebben worden zo nog risicovoller.
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:54:43 #84
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213261563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:08 schreef paardendokter het volgende:
Volgens mij wordt het tijd om je Commodore 64 in te ruilen Jaap.
Wellicht kun je jouw C64 nog overdoen aan MaxCF. Want volgens mij proberen ze daar nu om d.m.v. een telraam en kladblok uit te rekenen hoe ze de gelden van Corbelo moeten verdelen onder de investeerders.... _O-
pi_213261864
Linkje voor zorgvastgoed bij NLI, eerste hypotheek https://www.nlinvesteert.nl/investeren/ZorgVastgoedManagement_BV
pi_213262049
En nog een nieuw project bij NLI:
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Europe_Storage_NedfraII

Het 4e project van dit bedrijf bij dit platform. Ziet er interessant uit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:57:34 #87
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213269258
Ik heb de laatste 3 updates van CRE project Maarssen eens even onder elkaar gezet.
Project is eind 2021 opgestart, oorspronkelijke looptijd 18 maanden. Destijds éérst 3 maanden uitgelopen en daarna met 6 maanden verlengd, tegen dezelfde schamele 5% rente. Eind januari had deze dan eindelijk afgelost zullen gaan worden.

SPOILER
In februari maakten ze nog een krachtig statement en had ik de indruk dat ze goed bezig waren, Maar helaas...

Op woensdag 10 april zouden ze dan de knoop eindelijk gaan doorhakken. Nog weer niets van gehoord natuurlijk.

Dit betreft hier een 'niet-Harthoorn lening' dus hier zou je verwachten dat ze in dit geval zouden doorpakken. Maar nee hoor... ook hier lijkt de leningnemer weer degene te zijn die het hardst aan de terugbetalings-touwtjes trekt,
pi_213269617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in Lelystad

SPOILER
Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
Donderdag hebben wij u een verlengingsvoorstel gedaan voor project 'Zorgwoningen in Lelystad'. Hoewel het merendeel van de investeerders akkoord is gegaan met het voorstel, kregen wij van een aantal van u het verzoek om dan nog eens naar het rentepercentage te kijken. Deze feedback hebben wij ter harte genomen en in overleg met de ondernemer hebben wij besloten om het rentepercentage te verhogen met 1% over de verlengingsperiode (uit te keren aan het einde van de looptijd). Dit geldt uiteraard ook als u al akkoord had gegeven op het eerdere voorstel van vandaag. Het totale bruto rendement gedurende de looptijd is dus 3%, met een uitkering van een extra 5% aan het einde van de looptijd. Het totaal komt hiermee op 8%.
pi_213279595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb de laatste 3 updates van CRE project Maarssen eens even onder elkaar gezet.
Project is eind 2021 opgestart, oorspronkelijke looptijd 18 maanden. Destijds éérst 3 maanden uitgelopen en daarna met 6 maanden verlengd, tegen dezelfde schamele 5% rente. Eind januari had deze dan eindelijk afgelost zullen gaan worden.

SPOILER
In februari maakten ze nog een krachtig statement en had ik de indruk dat ze goed bezig waren, Maar helaas...

Op woensdag 10 april zouden ze dan de knoop eindelijk gaan doorhakken. Nog weer niets van gehoord natuurlijk.

Dit betreft hier een 'niet-Harthoorn lening' dus hier zou je verwachten dat ze in dit geval zouden doorpakken. Maar nee hoor... ook hier lijkt de leningnemer weer degene te zijn die het hardst aan de terugbetalings-touwtjes trekt,
ik plaats inmiddels grote vraagtekens bij het platform. alles lijkt volledig stil te liggen. die vergunning duurt ook echt te lang.
pi_213281701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:40 schreef Erinco71 het volgende:

[..]
Op zich redelijke zekerheden. Wat mij alleen opvalt is dat de borgstelling in de vorige lening Materiële Waarde had, maar nu morele waarde. Dus eigenlijk weinig waard.
idem, bovendien betreft het in mijn ogen "moeilijke panden" , vaak monumentaal & oud waarmee hij bezig is. Geeft in het vergunningentraject mbt herontwikkeling ( verkamering / appartementen) lijkt mee gedoe. Plus is met dit soort oude panden de verbouwingskosten moeilijk te begroten. het zal geen Binnenhof in het klein worden, maar je loopt altijd tegen "extra" zaken aan. Ik heb met denk ik 2 projecten van Fred meegedaan, laat Fred verder lopen, cash is not yet king bij Fred.

En vwb onze klusjes-sloper in de Knipe. voorzover ik kan zien op streetview heeft hij gesloopt wat weg moest voor de nieuwbouw (dak - woning wordt met extra etage hoger) en achtermuren (woning wordt dieper), maar verder is hij dan ook niet gekomen. Maar met hetgeen er stond en hetgeen het moet worden weet je dat je op slopershoogte zit, in beginsel weet je dat met een oud hutje op je perceel dat een "villa" moet worden, niet erg, maar dan moet wel je plan kloppen. En dat is hier niet ...helaas.

Cambreur 3 ook laten lopen, twijfel of het op KT tot een verbouwing komt waarmee hij kan cashen. De huidige opbrengsten zijn beperkt 4k-6k per jaar, plus is dat het vergunningstraject doorlopen is, maar de verbouwing zal een forse tijds & ¤ invest-vragen (>12mnd) . Waarbij nog maar de vraag is of het met de huidige beschikbare ¤ lukt.

[ Bericht 9% gewijzigd door peterc op 21-04-2024 14:31:13 ]
pi_213291945
Aantal leningen aan mkb via alternatieve kanalen neemt weer toe. https://www.nu.nl/economi(...)e-bank-om.html#nujij
pi_213293059
Update V*rs en Fijn

SPOILER
pi_213293195
Vandaag 3 leningen Corbelo geboekt. Geboekt als achterstallige rente en aflossing. Totaal werd nu ongeveer 61% betaald.
pi_213293592
Crowdrealestate

Transformatie Maarssen
22-04-2024
Recentelijk heeft de initiatiefnemer meerdere financieringsvoorstellen ontvangen. De Stichting ontving vandaag van het notariaat, die namens de leningnemer optreedt, een verzoek om het hypotheekrecht te royeren. Er is zowel bij het notariaat als bij de initiatiefnemer informatie opgevraagd om de zekerheid van het royement en de bijbehorende aflossing te bevestigen.
  maandag 22 april 2024 @ 21:32:15 #95
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_213297225
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 15:09 schreef crowder07 het volgende:
Vandaag 3 leningen Corbelo geboekt. Geboekt als achterstallige rente en aflossing. Totaal werd nu ongeveer 61% betaald.
Een bedroevend resultaat natuurlijk. Ik zat in 1 van deze projecten (heb gelukkig maar heel minimaal geïnvesteerd bij MaxCF).
Ruim 2 jaar na betaling zo'n 37% van m'n oorspronkelijke inleg terug + ca. 20% aan rente. Beslist geen score om op een verjaardagsfeestje de show mee te stelen :s)
Ik vond overigens nergens een berekening c.q. uitleg van MaxCF. Het is mij niet geheel duidelijk of ze betreffende projecten nu als geheel afgewikkeld beschouwen.

Bij volgende projecten verwacht ik overigens een nóg slechter resultaat, want de receivers snoepen waarschijnlijk iedere dag wat van ons geld af.

Omdat ik ruim een jaar geleden al alles had afgeschreven, valt ieder dubbeltje dat er binnenkomt nog mee... (Maar dat is mezelf voor de gek houden natuurlijk)
pi_213297322
Omdat ik ruim een jaar geleden al alles had afgeschreven, valt ieder dubbeltje dat er binnenkomt nog mee... (Maar dat is mezelf voor de gek houden natuurlijk)

Zo zie ik het ook, maar ik heb me er maar bij neer gelegd, en elke cent die dan nog terugkomt is meegenomen.
pi_213297423
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2024 21:44 schreef quepos het volgende:

Zo zie ik het ook, maar ik heb me er maar bij neer gelegd, en elke cent die dan nog terugkomt is meegenomen.
Pfff ik heb nog geen cent terug sinds de ellende begon.
Pecunia non olet
pi_213299943
https://www.collincrowdfund.nl/berts-wielershop/

Een begrip in Den Haag en omstreken (zoals op de website geschreven) zou ik het niet willen noemen. Ik woon er vlakbij en herkende de naam niet.

Ik ben er wel vaker geweest de afgelopen jaren voor onderdelen/onderhoud en je wordt er goed geholpen. Gunfactor is er van mijn kant in ieder geval.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_213300013
https://www.collincrowdfund.nl/vishandel-van-doornik/

Wat vinden we van deze. Prima zekerheid zo te zien maar hun balans is nogal een drama. :D
Blijkbaar zijn de problemen opgelost en kan het herstel zich doorzetten. Dat hebben we al vaker gehoord maar het kwam niet altijd uit.

Neig toch wel naar een basisbedrag.

Net en ruim huisje. En op zaterdag kunnen ze naar het voetballen bij de IJsselmeervogels.
https://www.google.nl/map(...)11c11ddwzc?entry=ttu

EDIT: zit al bijna vol ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 23-04-2024 11:06:20 ]
Pecunia non olet
pi_213300687
Onze dappere vriend van Mosaïc (met 3 sterren van HCN en 0 van Michelin) heeft vandaag zijn laatste termijn betaald.
Met onderweg alleen wat corona support.

Hulde *O*
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')