quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:52 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuwe Collin maar nu met een 2e hypotheek. Deze is ook wel nodig want ondanks de betere resultaten in 2022 en 2023 zijn er flinke schulden:
Wi-safety V.O.F.
¤ 90.000 | 9,0% rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/wi-safety-v-o-f/
Linkje:Dit bedrijf heeft in het verleden ook een project bij FNC gehad, meen ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij FnC hebben er minimaal 2 verschillende gelopen die voor zover ik dat nog kan nakijken beide netjes betaald hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:20 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Dit bedrijf heeft in het verleden ook een project bij FNC gehad, meen ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of de mensen achter de nieuwe Collin lening er ook een lening gehad hebben weet ik niet.
Aanvulling:
Staat netjes in de pitch.quote:Wi-safety V.O.F. heeft een leaseovereenkomst met een termijnbedrag van ¤ 485,27 excl BTW en een resterend aantal termijnbedragen van 38. Daarnaast heeft Capitalbox aan Wi-safety V.O.F. een lening verstrekt, waarvan de maandelijkse aflossing ¤ 430,22 bedraagt. De laatste aflossing zal plaatsvinden op 06-10-2026. Wi-safety V.O.F. heeft ook een lening bij Funding Circle met een openstaand saldo per 15-01-2024 van ¤ 11.120,42. De maandelijkse annuïteit bedraagt ¤ 1.062,10. De laatste betaling zal plaatsvinden op 15-12-2024.
[ Bericht 11% gewijzigd door Horsemen op 19-04-2024 15:47:35 ]
Nee.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Hebben jullie ook als je in deze pitch klikt op 'toelichting geldvoorelkaar' dat het scherm dan steeds teruggaat naar het introductiescherm?
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28738
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij wordt het tijd om je Commodore 64 in te ruilen Jaap.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Hebben jullie ook als je in deze pitch klikt op 'toelichting geldvoorelkaar' dat het scherm dan steeds teruggaat naar het introductiescherm?
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=28738
Ah, overheen gelezen blijkbaar.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:37 schreef Horsemen het volgende:
Aanvulling:
Staat netjes in de pitch.
[..]
quote:Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in LelystadIk hoop het wel. Normaal gesproken is de stemmings uitslag binnen een paar uur binnen. Dat het nu langer duurt is misschien een goed teken. Ondernemer casht enorm met verkoop, mag dan best wat over hebben voor de investeerdersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
Je zou het redelijk kunnen automatiseren. Stuur jaarlijks mails eruit en vraag leningnemers pdf's te uploaden als bewijs. En escaleer als ze het niet doen. Als ze het wel doen, moet iemand er idd wel met een half oog naar kijken.quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:28 schreef Horsemen het volgende:
Ik zat het forum van de afgelopen dagen nog even door te lezen waarbij terecht de opmerkingen zijn geplaatst m.b.t. bij de meeste platforms ontbreken van controle op brandverzekeringen.
Zelf denk ik dat als je een dergelijke controle goed wil uitvoeren de kosten nog aardig kunnen oplopen, ondanks dat het misschien op projectbasis wel weer mee kan vallen maar voor je het weet is er een medewerker een halve dag per week mee bezig.
Het systeem van SiG lijkt inderdaad een mooie stok achter de deur maar alleen de extra verzekering van Mogelijk.nl lijkt het in de praktijk echt af te dekken. De exacte voorwaarden heb ik overigens niet doorgelezen. Blijft over dat het natuurlijk allemaal kan maar ook allemaal geld kost.
Wellicht kun je jouw C64 nog overdoen aan MaxCF. Want volgens mij proberen ze daar nu om d.m.v. een telraam en kladblok uit te rekenen hoe ze de gelden van Corbelo moeten verdelen onder de investeerders....quote:Op vrijdag 19 april 2024 16:08 schreef paardendokter het volgende:
Volgens mij wordt het tijd om je Commodore 64 in te ruilen Jaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In februari maakten ze nog een krachtig statement en had ik de indruk dat ze goed bezig waren, Maar helaas...
Op woensdag 10 april zouden ze dan de knoop eindelijk gaan doorhakken. Nog weer niets van gehoord natuurlijk.
Dit betreft hier een 'niet-Harthoorn lening' dus hier zou je verwachten dat ze in dit geval zouden doorpakken. Maar nee hoor... ook hier lijkt de leningnemer weer degene te zijn die het hardst aan de terugbetalings-touwtjes trekt,
quote:Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in LelystadDonderdag hebben wij u een verlengingsvoorstel gedaan voor project 'Zorgwoningen in Lelystad'. Hoewel het merendeel van de investeerders akkoord is gegaan met het voorstel, kregen wij van een aantal van u het verzoek om dan nog eens naar het rentepercentage te kijken. Deze feedback hebben wij ter harte genomen en in overleg met de ondernemer hebben wij besloten om het rentepercentage te verhogen met 1% over de verlengingsperiode (uit te keren aan het einde van de looptijd). Dit geldt uiteraard ook als u al akkoord had gegeven op het eerdere voorstel van vandaag. Het totale bruto rendement gedurende de looptijd is dus 3%, met een uitkering van een extra 5% aan het einde van de looptijd. Het totaal komt hiermee op 8%.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:57 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb de laatste 3 updates van CRE project Maarssen eens even onder elkaar gezet.
Project is eind 2021 opgestart, oorspronkelijke looptijd 18 maanden. Destijds éérst 3 maanden uitgelopen en daarna met 6 maanden verlengd, tegen dezelfde schamele 5% rente. Eind januari had deze dan eindelijk afgelost zullen gaan worden.ik plaats inmiddels grote vraagtekens bij het platform. alles lijkt volledig stil te liggen. die vergunning duurt ook echt te lang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In februari maakten ze nog een krachtig statement en had ik de indruk dat ze goed bezig waren, Maar helaas...
Op woensdag 10 april zouden ze dan de knoop eindelijk gaan doorhakken. Nog weer niets van gehoord natuurlijk.
Dit betreft hier een 'niet-Harthoorn lening' dus hier zou je verwachten dat ze in dit geval zouden doorpakken. Maar nee hoor... ook hier lijkt de leningnemer weer degene te zijn die het hardst aan de terugbetalings-touwtjes trekt,
idem, bovendien betreft het in mijn ogen "moeilijke panden" , vaak monumentaal & oud waarmee hij bezig is. Geeft in het vergunningentraject mbt herontwikkeling ( verkamering / appartementen) lijkt mee gedoe. Plus is met dit soort oude panden de verbouwingskosten moeilijk te begroten. het zal geen Binnenhof in het klein worden, maar je loopt altijd tegen "extra" zaken aan. Ik heb met denk ik 2 projecten van Fred meegedaan, laat Fred verder lopen, cash is not yet king bij Fred.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:40 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Op zich redelijke zekerheden. Wat mij alleen opvalt is dat de borgstelling in de vorige lening Materiële Waarde had, maar nu morele waarde. Dus eigenlijk weinig waard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een bedroevend resultaat natuurlijk. Ik zat in 1 van deze projecten (heb gelukkig maar heel minimaal geïnvesteerd bij MaxCF).quote:Op maandag 22 april 2024 15:09 schreef crowder07 het volgende:
Vandaag 3 leningen Corbelo geboekt. Geboekt als achterstallige rente en aflossing. Totaal werd nu ongeveer 61% betaald.
Pfff ik heb nog geen cent terug sinds de ellende begon.quote:Op maandag 22 april 2024 21:44 schreef quepos het volgende:
Omdat ik ruim een jaar geleden al alles had afgeschreven, valt ieder dubbeltje dat er binnenkomt nog mee... (Maar dat is mezelf voor de gek houden natuurlijk)
Zo zie ik het ook, maar ik heb me er maar bij neer gelegd, en elke cent die dan nog terugkomt is meegenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |