Linkje:quote:Op woensdag 17 april 2024 15:22 schreef Tjalala het volgende:
Dan gaan we door naar een volgende nieuwe Collin:
LFS Invest B.V.
¤ 2.600.000 | 9,0% rente | 18 maanden
Deze volledig hypothecair gedekte financiering bedraagt in totaal ¤ 5.200.000,- en wordt ingevuld middels ¤ 2.600.000,- via deze crowdfund lening en ¤ 2.600.000,- via een private lening. Er wordt hierbij gewerkt met communicerende vaten, waardoor de omvang van de leningen kan veranderen. De totale lening zal altijd maximaal ¤ 5.200.000,- bedragen.
Oud klooster aangekocht om te gaan herontwikkelen. In de tussentijd wil hij het verhuren aan arbeidsmigranten en statushouders. Er is afstemming met de diverse instanties over de tijdelijke invulling en de structurele nieuwe bestemming. De vermogende ondernemer verwacht hierover duidelijkheid te krijgen binnen de looptijd van deze financiering. Als extra onderpand voor de investeerders wordt een eerste hypothecaire inschrijving op twee verhuurde panden in Breda gevestigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook voor gestemd. Ga er zaterdagmiddag even een biertje drinken.quote:
Misschien even navragen bij SIG dan?quote:Op woensdag 17 april 2024 18:33 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Er staat helemaal niet dat SIG het jaarlijks checkt, alleen dat geldnemer jaarlijks een bewijsje op moet sturen. Misschien ben ik te cynisch maar ik vraag me af of het bij SIG wel op zou vallen als de geldnemer het opsturen even 'vergeet'.
Pimp de omzet maar flink op daar dan is het probleem sowieso opgelostquote:Op donderdag 18 april 2024 07:42 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ik heb ook voor gestemd. Ga er zaterdagmiddag even een biertje drinken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
quote:Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in LelystadVandaag heb ik een klein bedragje ontvangen van WVJG zonder vermelding van project.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ben ik dus echt zwaar op tegen hè, verlengen onder dezelfde voorwaarden.
Snap dat ze het proberen met 3% rente (en 4% rente einde looptijd), maar het lijkt me toch dat de meesten hier tegen stemmen.
Zou dit ook iets te maken hebben met Lelystad?
Edit: of Van Zetten?Pecunia non olet
.quote:Via deze weg willen wij u informeren over de gedeeltelijke vervroegde aflossing conform pitch van de lopende lening van Oldenburger Vastgoed B.V. 4 met leningnummer 43170.
Hierover is het volgende vermeld in de pitch:
‘Men heeft de mogelijkheid om gedurende de looptijd van de lening, in afwijking van de Algemene Voorwaarden, bij verkoop van een object vervroegd af te lossen tegen 1 maand vergoedingsrente. Bij verkoop per object zal het volgende minimaal worden afgelost:
o Botersteeg 1B; ¤ 130.000
o Botersteeg 1; ¤ 175.000
o Botersteeg 1A; ¤ 175.000
o Bentheimerstraat 10; ¤ 135.000
o Bentheimerstraat 10A; ¤ 160.000
o Hoofdkade 104; ¤ 200.000
o Woonhuis; ¤ 150.000 ‘
De Hoofdkade 4 is verkocht. Zojuist hebben wij de gedeeltelijke aflossing ter hoogte van ¤ 200.000,- en 1 maand vergoedingsrente pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven
4 zal vast wel 104 moeten zijnquote:Op donderdag 18 april 2024 18:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Van CCF krijgen we een deelaflossing vanuit een pand dat niet onder de zekerheden valt:
[..]
.
Mwahh.. ik ben misschien een azijnzeiker maar ik ben iets minder enthousiast.quote:Op donderdag 18 april 2024 20:42 schreef Collin63 het volgende:
Dit is dan wel weer mooi van Crowdrealestate om de investeerders op deze manier op de hoogte te houden.
https://www.crowdrealesta(...)antiepark-sluyshaven
Er staat nog 1M open in schijf 2 ...quote:Op donderdag 18 april 2024 20:39 schreef zeeland6 het volgende:
SIG Zwart Janstraat
*plop* naar 100% vandaag
eventjes volgooienquote:Op donderdag 18 april 2024 20:54 schreef fok321 het volgende:
[..]
Er staat nog 1M open in schijf 2 ...
Investeer in schijf 2: 8,80%
¤ 165.000 van ¤ 1.165.000
Investeer
8.80%
Nog open: ¤ 1.000.000
WvjG die zelf roept "conform onze algemene voorwaarden". De wereld op z'n kop.quote:Op donderdag 18 april 2024 17:23 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
WvjG update Z*rgwoningen in Lelystad
[...]
Akkoord van een gewogen meerderheid zal leiden tot verlenging conform onze algemene voorwaarden.
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:23 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Random vraagje over opstalverzekering en hypotheekhouders. Google beweert dat dit vaak verplicht wordt door hypotheekhouders, maar ik kan me niet herinneren dat een bank mij ooit gevraagd heeft hier een bewijs van te leveren in mijn carrière als huizenbezitter. Ook kan ik elk jaar opnieuw mijn premie vergeten te betalen natuurlijk. Ook kan ik mijn eigen huis in de fik zetten en dan heeft de verzekering geen zin in uitkeren.
Dekken gemiddelde grootbank hypotheekverstrekkers dit risico af? En wij als crowdfunders? Zou het deel van het proces (moeten) zijn om hiernaar te vragen bij het vestigen van hypotheek?
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:32 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
staat als het goed is in je hypotheekakte.
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:34 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ja, dat het verplicht is. Maar hoe checken ze het? Ik vind het een interessante vraag. Ook vanuit crowdfunding...
quote:Op woensdag 17 april 2024 10:46 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Niet.
Voor die 0,01% die zo dom is om geen opstalverzekering af te sluiten is het de moeite van controleren niet waard. Als bij die domme mensen het huis afbrand 0,0000001% dan hebben die een probleem met de bank zo lijkt me.
In feite hetzelfde met een autoverzekering. Die is ook verplicht. Maar er zijn nog zat mensen die onverzekerd rondrijden. Veroorzaak je een ongeluk dan heb je een probleem.
quote:Op woensdag 17 april 2024 11:20 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ja dus er zijn zat mensen die onverzekerd rondrijden en derhalve ws ook zat mensen die hun opstalverzekering vergeten of niet betalen. En de hypotheekhouder heeft dan vooral het probleem bij een grote schade, namelijk de complete zekerheid achter hun lening valt onverwacht weg en de leningnemer gaat lekker in de schuldsanering met tonnen aan schuld. Toch?
Zou de reden dat dit niet dichtgetimmerd is en je hier nooit iets over hoort zijn dat de kans dat een huis afbrandt relatief klein is? Ja en ws zijn huizenbezitters gemiddeld iets verantwoordelijker dan de gemiddelde autobezitter.
quote:Op woensdag 17 april 2024 11:34 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Uiteraard. Kosten wegen niet tegen de baten op.
Vroegah was het zo dat de bank de opstalverzekering bij de eigen bank verplicht stelde. Zo kon men het controleren. Maar die koppelverkoop zal wel niet meer mogen. Het was in mijn tijd bij de bank een leuk verdienmodel. Veel te dure opstalverzekeringen "verkopen".
Ik zat het forum van de afgelopen dagen nog even door te lezen waarbij terecht de opmerkingen zijn geplaatst m.b.t. bij de meeste platforms ontbreken van controle op brandverzekeringen.quote:Op woensdag 17 april 2024 18:33 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Er staat helemaal niet dat SIG het jaarlijks checkt, alleen dat geldnemer jaarlijks een bewijsje op moet sturen. Misschien ben ik te cynisch maar ik vraag me af of het bij SIG wel op zou vallen als de geldnemer het opsturen even 'vergeet'. Er staan ook geen sancties op, alleen als er geen verzekering blijkt te zijn mag de stichting op kosten van de leningnemer een verzekering afsluiten. Maar tegen de tijd dat ze daar achter komen is de brandweer al weer terug op de kazerne waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:19 schreef Horsemen het volgende:
Ik vrees voor een groot probleem bij dit Collin project:
[..]
Als ik het goed heb opgezocht is dit ongeveer de huidige staat van de woning:
https://www.google.com/ma(...)384!8i8192?entry=ttu
En dit zou het uiteindelijk moeten worden: https://www.funda.nl/koop/de-knipe/huis-42263194-meyerweg-99/
Maar ik vrees dat hier zelfs nog niet aan begonnen is.
Het betreft dit project:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 17:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zit ik ook in en is mede de reden dat ik al een tijdje geen ontwikkelprojecten meer mee pak.
Hij had een vergunning om twee jaar een woonunit op het terrein te plaatsen. Deze staat nu op marktplaats, maar als ruilobject
https://www.marktplaats.n(...)lijk-auto-motor-bootquote:Op dinsdag 16 april 2024 18:25 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Dit zou wel eens mijn eerste misser sinds twee jaar kunnen gaan worden. Gelukkig niet al te ruim ingestapt. Hopelijk is de eerste hypotheek nog wat waard, maar vrees het ergste. Er is geen WOZ waarde beschikbaar omdat het pand niet meer in gebruik is als woning. Dus blijft er een bouwkavel over...quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:36 schreef peterc het volgende:
[..]
Idem, zeer bescheiden inleg, zijn KvK nr uit de ovekWat betreft bovenstaande project zou ik ook niet weten hoe je een dergelijk probleem kunt tackelen. Zelf zag ik dit project eerlijk gezegd niet echt als een ontwikkelproject maar meer als een normale renovatie. Het geld voor de renovatie moest uiteindelijk inderdaad wel van een al lopend ontwikkelproject vandaan komen. Mijn idee toentertijd was, stel dat het geld voor de renovatie niet op tafel komt dan kan hij het woonhuis altijd weer verkopen, al dan niet met wat verlies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. popt ook niet meer op bij de KvK.
In de pitch stond dat hij bezig was aan een villa op de Klamp 8-10 in Langezwaag, daar staat (aug23) streetview (beetje in de straat heen / weer moven) inderdaad zo goed als afgebouwd woonhuis. Zal dus geen winstpakker geweest zijn.
Worst case zal het (bouw)perceel in de Knipe allicht wat opbrengen maar daar kan wel tijdje over heen gaan.
Wacht berichtgeving CCF af, maar sinds lange tijd met crowdfunding mogelijk weer een (klein) bleedertje.
Zelf had ik echt niet verwacht dat hij de woning tot de grond toe zou afbreken. Wie doet zoiets, en al helemaal niet zolang er niet een daadwerkelijke koper zou zijn voor een eventueel nieuw te bouwen huis, zoals dit nu op Funda staat?
Of heb ik bij dit project iets over het hoofd gezien?
Is zo iets nog naar de toekomst toe nog te ondervangen vraag ik mij dan af of moet je nu ook al terughoudend worden om te investeren in een woning die nog gerenoveerd/opgeknapt moet worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:22 schreef rubenl het volgende:
Nieuwe investeringskans linkje voor NHVP B.V. 5, verlenging/aflossing van NHVP B.V. 3 naar 30 maanden met 8.5% rente.Op zich redelijke zekerheden. Wat mij alleen opvalt is dat de borgstelling in de vorige lening Materiële Waarde had, maar nu morele waarde. Dus eigenlijk weinig waard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft is dit een brevet van onvermogen dat CRE zichzelf hiermee afgeeft. Ze hadden dus kennelijk weer helemaal geen goed beeld van de situatie die ze gefinancierd hebben.quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:17 schreef Collin63 het volgende:
Garageboxen Emmerik
19-04-2024
Afgelopen dinsdag heeft er wederom een overleg plaatsgevonden bij de initiatiefnemer op kantoor. Hierbij zijn de onderliggende documenten doorlopen ter financiële onderbouwing van de verdere afwikkeling. Door de financiële verwevenheid van de diverse garageparken was dit complexer dan beoogd. Om de afwikkeling te bespoedigen wordt nu toegewerkt naar de overname en herfinanciering van de projecten. Het garageboxenpark in Emmerik is reeds opgeleverd en beschikt over een ruime overwaarde. Als extra zekerheid en tegemoetkoming voor de huidige uitloopperiode zal een aanvullende hypothecaire zekerheid worden gevestigd op een ander opgeleverd park van de initiatiefnemer in het Duitse Lehre. Wij verwachten u binnen enkele weken duidelijkheid te kunnen geven over het overname- of herfinancieringstraject en daarmee de aflossing.
[ Bericht 16% gewijzigd door Horsemen op 19-04-2024 14:58:37 ]
Ze verwachten zelf nog steeds dat ze de vergunning zullen gaan krijgen, gezien de blog van deze week:quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:32 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dit een brevet van onvermogen dat CRE zichzelf hiermee afgeeft. Ze hadden dus kennelijk weer helemaal geen goed beeld van de situatie die ze gefinancierd hebben.
Meer dan terecht dat Peppi en Kokki geen vergunning van de AFM hebben gekregen, lijkt mij.
quote:Verzorgingshuis Gümbel II
19-04-2024
De initiatiefnemer heeft momenteel bij een bank de herfinanciering van de propositie in voorbereiding. Enkele aanvullende documenten zijn deze week nog door de bank opgevraagd, waarna de bank definitief kan instemmen met de financiering. Maximaal wordt hiervoor gerekend met een termijn van twee maanden. Gedurende deze uitloopperiode blijft uiteraard de vaste en eind vorig jaar verhoogde rentevergoeding van 7% per jaar van kracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |