quote:Op donderdag 11 april 2024 18:42 schreef Hoppahop het volgende:
[..]
Je moet wel lid van de partij zijn.
quote:Die Partei, die Partei, die hat immer Recht!
Und Genossen es bleibe dabei
Die zitten vaak in de gemeentebesturen, dus je raadt al om wiens huizen het zal gaan, als er gevorderd moet wordenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Laten we beginnen bij de villa bewoners, die hebben immers de meeste kamers, daar kunnen de meeste mensen terecht
Dan weet je al zeker dat het niet bepaald een goed ding is voor normale mensen.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
Wat me opvalt dat dit idee ook enorm wordt toegejuicht door een aantal hardcore VVD-ers hier.
De zelfverklaarde partij voor vrijheid en minder paternalisme.
men kan dat niet verplichten , het is meer een nieuw winstmodel voor de verhuurder denk ikquote:Op donderdag 11 april 2024 09:38 schreef roos94 het volgende:
Tsja. Maat van mn man zit ook in een sociale huurwoning, wat gewoon een vrij ruime 3 kamer eensgezinswoning is. Hij is alleen ( en blijft dat hoogstwaarschijnlijk ook) wel apart..
Dat is het gevolg als dat verplicht gesteld kan worden, iedereen een asielzoeker in huis te nemenquote:Op donderdag 11 april 2024 20:19 schreef FlippingCoin het volgende:
De eerste stap naar verplicht een asielzoeker in huis.
neimand kan iets verplichten , maar het wordt wel mogelijk om een of twee kamers te verhuren in een huurwoning, het gevolg is dan wel dat men de eventuele huursubsidie kwijt raaktquote:Op donderdag 11 april 2024 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ze verplichten toch niks?
Je kunt zelf kiezen om op zo'n deelwoning te reageren.
Neem aan dat de wbv wel een beetje rekening houdt met wie ze bijelkaar plaatsen.
Dus geen jonge griet met een kerel van 50 ofzo.
Het vorderen van woonruimte is met een noodwet gewoon toegestaan.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men kan dat niet verplichten , het is meer een nieuw winstmodel voor de verhuurder denk ik
[..]
Dat is het gevolg als dat verplicht gesteld kan worden, iedereen een asielzoeker in huis te nemen
O ja niet aan gedacht lolquote:Op donderdag 11 april 2024 20:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die komen hem zijn Jopenbiertje brengen in het etablissement waar hij met zijn metgezellen van de zuidas vertoeft.
Maak mij nou niet geil.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Je weet nog dat jij in een tuin mag zitten met een rood neusje en een puntmutsje op?
ze krijgen de beroemde spreidingswet niet eens werkendquote:Op donderdag 11 april 2024 20:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het vorderen van woonruimte is met een noodwet gewoon toegestaan.
Een noodwet waarbij je zelfs uit je eigen huis, hotel, whatever gezet kan worden om er vluchtelingen te huisvesten. Je krijgt er wel een vergoeding voor![]()
Vordering-en-toewijzing-van-woonruimte Art 49
Ze krijgen die spreidingswet mogelijk niet werkend, omdat ze nog geen woonruimte vorderen, op het moment dat het verder escaleert en de hotels en campings ook vol zitten kan dat nog volgen. Vorig jaar zijn er 60.000 woonruimtes geplanned om te bouwen en kwam er slechts 16.000 echt beschikbaar, circa een kwart. Als dit aan blijft houden maak ik het vorderen van woonruimtes nog wel mee.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ze krijgen de beroemde spreidingswet niet eens werkend
laat staan dat ze huizen kunen vorderen
Onnodig, als het moet kan er gewoon woonruimte gevorderd worden. Zelfstandig wonen is in Nederland geen onaantastbaar recht, ook niet al is het je eigen huis/hotel whatever woonruimte. Je krijgt nog wel een oprotpremie, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Dit ‘probleem’ zal dan bestreden gaan worden door extra belastingen voor mensen die ‘onderbewonen’, waardoor het voor sommigen onaantrekkelijk of onmogelijk wordt om nog zelfstandig in hun huis te wonen. Zo komt er dan woonruimte vrij met maar één doel: het verder opvoeren van massa-immigratie uit e derde wereld.
Misschien moet je dan iets minder eten.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik blijf nog wel wat langer zitten in mijn 45m2 stekje waar ik zo langzamerhand uitgroei.
Deze kapstok is inderdaad de laatste optie voordat er overgegaan wordt tot inkwartieren en vorderen.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Onderbewoning is weer zo ‘n term waar je eerst nooit van gehoord had en die nu vaker zal verschijnen.
Dan wordt dit een probleem omdat er geen massa immigratie kan plaatsvinden bij teveel woningtekort en het bijbouwen ook vastloopt.
Dit ‘probleem’ zal dan bestreden gaan worden door extra belastingen voor mensen die ‘onderbewonen’, waardoor het voor sommigen onaantrekkelijk of onmogelijk wordt om nog zelfstandig in hun huis te wonen. Zo komt er dan woonruimte vrij met maar één doel: het verder opvoeren van massa-immigratie uit e derde wereld.
En waarom is de woningmarkt compleet verneukt? Zou de bevolkingsgroei er iets mee te maken hebben?quote:Op donderdag 11 april 2024 22:40 schreef quo_ het volgende:
[..]
Deze kapstok is inderdaad de laatste optie voordat er overgegaan wordt tot inkwartieren en vorderen.
De woningmarkt is totaal verrot met een gemiddelde prijs van 4,5 ton. Dat betekent dat een normale woning op zo'n 3 tot 3,5 ton uit komt.
Voor betaalbare huur bijbouwen gaat dan niet meer. Laat de afschrijving maar achterwege en reken dan met 6% rente en 1% onderhoud, dat levert je al bijna 2000 euro aan maandlasten op.Sociale huur ligt tussen 600 en 800 dus dat gaat nooit meer passen.
Voor koop bij bouwen zou nog wel iets kunnen helpen maar daar staat een andere olifant op de weg: de stikstof en milieuregels die verzonnen zijn door links.
En ondertussen zonder remmen 1000 man per week binnen halen die allemaal met voorrang de laatst beschikbare woningen toebedeeld krijgen.
Dat is me ook een patroontje inderdaad. Ergens wordt er door een belanghebbende (een bedrijfstak, politici, een clubje activisten) een woordje verzonnen en vervolgens wordt dat steeds vaker in artikelen ingepast om een zekere urgentie tot leven te wekken. Onderbewonen, comfortwater, energie/mestruatie/vervoersarmoede, het is allemaal het nitpicken en apart benoemen van een relatief triviaal puzzelstukje uit een veel groter geheel, zodat men daar dan laagdrempelig mee kan scorenquote:Op donderdag 11 april 2024 21:48 schreef LXIV het volgende:
Onderbewoning is weer zo ‘n term waar je eerst nooit van gehoord had en die nu vaker zal verschijnen.
Dan wordt dit een probleem omdat er geen massa immigratie kan plaatsvinden bij teveel woningtekort en het bijbouwen ook vastloopt.
Net als ‘Scheefwoners’ die dan ‘aangepakt’ moeten worden, wat ook gebeurd. Uit die “goedkope” huurwoning. Dat er met een modaal inkomen verder niks te koop of particulier te huur is maakt niet uit. Vieze scheefwoner!!quote:Op donderdag 11 april 2024 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is me ook een patroontje inderdaad. Ergens wordt er door een belanghebbende (een bedrijfstak, politici, een clubje activisten) een woordje verzonnen en vervolgens wordt dat steeds vaker in artikelen ingepast om een zekere urgentie tot leven te wekken. Onderbewonen, comfortwater, energie/mestruatie/vervoersarmoede, het is allemaal het nitpicken en apart benoemen van een relatief triviaal puzzelstukje uit een veel groter geheel, zodat men daar dan laagdrempelig mee kan scoren
Allemaal afleidingsmethoden om maar niet toe te hoeven geven dat er al decennialang falend beleid wordt gevoerd op volkshuisvesting en immigratiepolitiek.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net als ‘Scheefwoners’ die dan ‘aangepakt’ moeten worden, wat ook gebeurd. Uit die “goedkope” huurwoning. Dat er met een modaal inkomen verder niks te koop of particulier te huur is maakt niet uit. Vieze scheefwoner!!
Het land vol leggen met bedrijventerreinen en monstreuze distributie- en datacentra helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:41 schreef Rostrup het volgende:
[..]
En waarom is de woningmarkt compleet verneukt? Zou de bevolkingsgroei er iets mee te maken hebben?
Ik denk dat het vooral het treurige niveau van beleidsmakers en andere belanghebbenden aantoont. De woningmarkt is een steeds grotere puinhoop, dus dan richt je een vergrootglas op een zondebok. "De scheefwoners, de onderbewoners, die houden onnodig veel ruimte bezet!" En dan kun je daar wat microbeleid op los laten, want dat lukt je wel. Idem armoede. Kosten van het levensonderhoud groeit een steeds grotere groep boven het hoofd, maar dat kunnen politici die toch ook aan hun eigen korte termijns-populariteit denken helemaal niet fiksen, dus hup, vergrootglas weer tevoorschijn gepakt en ah, sommige vrouwen hebben moeite met het bekostigen van maandverband. Naampje menstruatiearmoede verzinnen, wat frobelmaatregeltjes bedenken zoals gratis maandverband op scholen ofzo, en hop het lijkt net of je problemen aanpakt terwijl je het achterliggende patroon nauwelijks te lijf gaat.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Net als ‘Scheefwoners’ die dan ‘aangepakt’ moeten worden, wat ook gebeurd. Uit die “goedkope” huurwoning. Dat er met een modaal inkomen verder niks te koop of particulier te huur is maakt niet uit. Vieze scheefwoner!!
Na de scheefwoners komen nu de onderbewoners aan de beurt, het wachten is op de hottentottentententaxquote:Op donderdag 11 april 2024 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Scheefwonen bestond vroeger ook helemaal niet (tot 2012 ofzo). Er was geen inkomensgrens voor sociale huurwoningen. Toendertijd was er een redelijke spreiding over inkomensgroepen wat er mede voor zorgde dat de boel niet verpauperde. Nu zijn we in rap tempo ghettos aan het creëren door het derdewereldvolk bij elkaar op te hokken.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
De woningbouw in mijn gemeente heeft zo'n 3 slaapkamer woning aan mij verhuurd.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:17 schreef Flow3r het volgende:
[..]
echt idioot om een woning met soms 3 of meer slaapkamers te verhuren aan 1 persoon
Als ze door versoepelen krijg je met doorstroming. Maar ze houden het tegen vanuit de overheid en corporaties omdat ze eigen belangen hebben.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is gewoon weer te debiel voor woorden. Woning naast mij is een rijtjeshuis met drie slaapkamers en zolder met vaste trap. Verhuren ze eerst aan jonge meid van 30 alleenstaand. Zij krijgt een vriend en wie komt er dan? Jonge meid van 25 alleenstaand. Echt te zot voor woorden.
En dan het beleid rondom samenwonen. Mijn schoonmoeder is dementerend, schoonzusje woont bij haar in. Als schoonmoeder naar een verzorgingstehuis te huis moet is het nog maar de vraag of schoonzusje mag blijven wonen ivm hoofdhuurder.
En dan ten slotte de waanzin dat je niet op een camping mag wonen, dat er panden leegstaan zonder woonbestemming ( :’)) en dat dit weer eens gericht is op de onderklasse.
Oja, en gedeelde huishoudens hebben dus ook invloed op toeslagen en uitkeringen…
Ze willen toch dat er kinderen gemaakt worden? Dan moet je de beschikbare kamers die daarvoor kunnen dienen opofferen omdat de woningmarkt verziekt is? Mag hopen dat dit een grap is.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Veel woningen met (te) weinig bewoners: corporaties willen vaker huizen delen
Er is een groot tekort aan woningen in Nederland, maar tegelijkertijd worden veel huizen 'onderbewoond'. Daarvan is sprake als op basis van het aantal slaapkamers er plek is voor meer mensen dan er wonen.
Particuliere huiseigenaren gaan zelf over het aantal mensen in huis. Maar ook veel corporatiewoningen worden onderbewoond. En corporaties hebben de maatschappelijke taak om mensen te huisvesten en de wachtlijsten zijn lang.
[ afbeelding ]
Eén persoon in helft sociale huurwoningen
Maar van alle 2,1 miljoen sociale huurwoningen wordt iets meer dan de helft, 51 procent, verhuurd aan een eenpersoonshuishouden. Dat becijferde de Autoriteit Woningcorporaties op verzoek van de NOS.
En van de sociale huurwoningen die jaarlijks vrijkomen wordt een nog groter deel verhuurd aan één persoon, namelijk 70,5 procent. Terwijl veel van die huizen ook geschikt zijn voor twee of meer alleenstaanden.
"Veel van onze huurders wonen ruim. We zien veel vaker onderbewoning dan overbewoning", zegt de Zaanse corporatie Parteon hierover. "Niet van alle woningen is het aantal kamers bekend. Maar van de huizen waarvan het bekend is, zie je dat 73 procent van de eenpersoonshuishoudens in een woning zit met twee of meer slaapkamers en 40 procent in een woning met drie of meer slaapkamers."
Meerdere corporaties proberen hier de laatste tijd voorzichtig wat aan te doen, door grotere woningen aan twee of meer alleenstaanden te verhuren. Dat heet dan woningdelen of het sluiten van friends-contracten.
De Nijmeegse corporatie Talis verhuurt nu 40 huizen aan twee singles en daar moeten er jaarlijks 50 bij komen. Uiteindelijk wil Talis 2000 van de 16.000 woningen zo verhuren. "We hebben heel veel grote eengezinswoningen en die aan één iemand verhuren is zonde van de ruimte", zegt een woordvoerder.
[ afbeelding ]
Woningvoorraad efficiënter gebruiken
Corporatiekoepel Aedes ziet dit soort initiatieven toenemen. "Het is een manier om vooral starters en jongeren sneller aan woonruimte te helpen. Er is nu meer aandacht voor het efficiënter gebruiken van de bestaande woningvoorraad", aldus een woordvoerder.
De Haagse corporatie Staedion verhuurt nu 42 woningen aan twee singles en breidt dit verder uit. "We zien vooral twintigers reageren. Vaak starters met weinig inschrijvingsduur. Op deze manier kun je meer van deze mensen helpen."
En zo zijn er meer corporaties die inzetten op woningdelen, zoals Parteon in Zaanstad, Zayaz in Den Bosch en Salland Wonen in Raalte.
Minder huurtoeslag nodig
Een bijkomend voordeel van het samenbrengen van singles in corporatiewoningen is dat het de belastingbetaler geld kan schelen. Want bij deze woonvorm krijg je in principe geen huurtoeslag. "Dat is ook niet nodig. Met zijn tweeën kunnen ze die woning prima betalen", zegt onderzoeker Frank Dirks van kennisorganisatie Platform31. "Netto houden ze per maand meer over dan als ze de woning alleen huren met recht op huurtoeslag."
Dirks maakte een rekensommetje: "Corporaties verhuren jaarlijks zo'n 125.000 vrijkomende sociale huurwoningen aan alleenstaanden. Stel dat ze 15.000 daarvan aan woningdelers toewijzen. Dat scheelt na vijf jaar 300 miljoen en na tien jaar 600 miljoen per jaar aan huurtoeslag."
"Goed dat corporaties hier nu mee bezig zijn", vindt hij. "Ik denk wel dat ze het nog veel meer kunnen doen. Want kun je in deze tijd nog grote woningen toewijzen aan alleenstaanden, als er zoveel mensen op een wachtlijst staan? Dat kun je je wel afvragen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-vaker-huizen-delen
Dat is het dus niet, he.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Lijkt me een schending van het recht op privacy in je eigen woning. Men jaagt de verkeerde oplossingen na, ga bouwen!
En gezin is een constante? Of moet je dan heen en weer blijven verhuizen bij nieuwe vrouw, kinderen huis uit, nieuwe kinderen, vrouw met kinderen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:17 schreef FlyingFish het volgende:
Ze moeten gewoon meer kleine woningen bouwen, en instellen dat je alleen een woning kunt krijgen van het aantal personen in je gezin+1
Scheefwonen is door de VVD geintroduceerd om de woningcorporaties aan te kunnen pakken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 00:27 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Scheefwonen bestond vroeger ook helemaal niet (tot 2012 ofzo). Er was geen inkomensgrens voor sociale huurwoningen. Toendertijd was er een redelijke spreiding over inkomensgroepen wat er mede voor zorgde dat de boel niet verpauperde. Nu zijn we in rap tempo ghettos aan het creëren door het derdewereldvolk bij elkaar op te hokken.
Als je eenmaal ergens woont, woon je er natuurlijk. Maar er mag imo ook best een verplichting bij dat je 5 jaar na het uitvliegen van het jongste kind verhuisd moet zijn naar een kleinere woning (bij een sociale huurwoning). Bij een scheiding moet er nu ook al een verhuizen, en bij twee gezinnen combineren ook. Netto verandert er niet zoveel dus, behalve dat mensen pas als het echt nodig is naar een grotere woning gaan waardoor er meer aanbod aan grotere woningen zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En gezin is een constante? Of moet je dan heen en weer blijven verhuizen bij nieuwe vrouw, kinderen huis uit, nieuwe kinderen, vrouw met kinderen?
Er was geloof ik ook de push vanuit Brussel omdat ze dit zagen als een verkapte vorm van staatssteun.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Scheefwonen is door de VVD geintroduceerd om de woningcorporaties aan te kunnen pakken.
Zo kon de verhuurdersheffing weer betaald worden. Top idee weer.
Behalve dan zoals ik al eerder opmerkte het kan zijn dat je vanwege jarenlang ergens wonen voor dat grote sociale huurhuis 500 euro per maand betaalde en dan bij het ophokken naar een kleiner appartement opeens het maximale net onder de huurtoeslag grens mag gaan betalen. Daar werkt geen enkel huurder vrijwillig aan mee.quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:05 schreef FlyingFish het volgende:
. Netto verandert er niet zoveel dus,
Hier krijg je als alleenstaande de eengezinswoning al niet te zien in je aanbod. Worden alleen verhuurd aan huishoudens van minimaal 2 personen.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:41 schreef ieniminimuis het volgende:
Hier wordt voorrang verleend aan meerpersoonshuishoudens op sommige woningen. Zo sta ik in de top 5 voor een flatje, maar als ik een ruime eengezinswoning zou willen sta ik 150+.
Daarnaast is het verder natuurlijk wel arbitrair om te zeggen hoeveel ruimte iemand nodig heeft. Iemand die altijd van huis is, zou met minder ruimte kunnen dan iemand die hobby's heeft die je binnen uitvoert.
En hoe ga je het doen als je situatie verandert?
S T E F B L O K V V D .quote:Op donderdag 11 april 2024 22:41 schreef Rostrup het volgende:
[..]
En waarom is de woningmarkt compleet verneukt? Zou de bevolkingsgroei er iets mee te maken hebben?
Ja, of dat je kinderen dan EINDELIJK het huis uit kunnen na 10+ jaar wachtlijsten en dat je dan een brief krijgt dat je een vreemde moet toelaten als medehuurder. Echt, rot op. Ik wil gewoon net als iedereen midden in de nacht een broodje pindakaas smeren in mijn keuken in mijn blote tokus met een vreetkick door een jonko en dan door de paddo's per ongeluk in plaats daarvan de keukenkastjes insmeren met abrikozenjam terwijl The Grateful Dead op repeat staat en ik Nina Simone achterstevoren meezing.quote:Op vrijdag 12 april 2024 11:49 schreef nostra het volgende:
[..]
En gezin is een constante? Of moet je dan heen en weer blijven verhuizen bij nieuwe vrouw, kinderen huis uit, nieuwe kinderen, vrouw met kinderen?
Wat een aparte hobbyquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, of dat je kinderen dan EINDELIJK het huis uit kunnen na 10+ jaar wachtlijsten en dat je dan een brief krijgt dat je een vreemde moet toelaten als medehuurder. Echt, rot op. Ik wil gewoon net als iedereen midden in de nacht een broodje pindakaas smeren in mijn keuken in mijn blote tokus met een vreetkick door een jonko en dan door de paddo's per ongeluk in plaats daarvan de keukenkastjes insmeren met abrikozenjam terwijl The Grateful Dead op repeat staat en ik Nina Simone achterstevoren meezing.
Ja, de ellende op de woningmarkt is een belangrijke, zo niet de belangrijkste, reden dat ons geboortecijfer zo laag is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:55 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ze willen toch dat er kinderen gemaakt worden? Dan moet je de beschikbare kamers die daarvoor kunnen dienen opofferen omdat de woningmarkt verziekt is?
Het interesseert de Nederlandse politiek ook geen reet, die zijn alleen maar bezig met hun eigen baantjes en schnabbels.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, de ellende op de woningmarkt is een belangrijke, zo niet de belangrijkste, reden dat ons geboortecijfer zo laag is.
Eigenlijk komen die 2 problemen samen en worden ze al decennialang erger en erger.
Onze visie van huizenbouw is ook helemaal niet houdbaar.quote:Op donderdag 11 april 2024 09:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks heb je als woningzoeker dus de keuze om of snel een huis toegewezen te krijgen, maar die moet je dan wel delen met een asielzoeker en je bent je recht op huurtoeslag kwijt of je blijft stug een huis voor jezelf eisen, maar dan moet je wel 15 jaar op de wachtlijst staan voor je aan de beurt bent.
Het grootste probleem is dat de ontwikkelaars daar dus te weinig geld op verdienen. Daarnaast zijn we met zijn allen een stel verwende nesten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:58 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Onze visie van huizenbouw is ook helemaal niet houdbaar.
We hebben bijna 3 en een half miljoen 1 persoonshuishoudens.
Men loopt tegenwoordig niet meer zo warm voor een gezinnetje stichten.
Lekker rondneuken, open relatie, geen kinderen enz.
Of een relatie maar ieder zijn eigen stek.
Ondertussen willen we niet aan de hoogbouw maar het land volflikkeren met inefficiente rijtjes laagbouw met een tuin van 20 m2.
Laat ze maar een miljoen hokken van 40 m2 bouwen in grote flats.
Is dat gezeik hopelijk een keer afgelopen.
Maar het is niet 'jouw' huis. Het is een sociale huurwoning.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:15 schreef AchJa het volgende:
Je kunt ook best in je woonkamer slapen toch? Nog even en je wordt in je huis opgehokt als een dienstplichtige...
Ja zeg, dát gaat niet na 19.00 uur, want je huisgenoot heeft inmiddels een gezin en de kinderen moeten hun rust hebben he?!quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, of dat je kinderen dan EINDELIJK het huis uit kunnen na 10+ jaar wachtlijsten en dat je dan een brief krijgt dat je een vreemde moet toelaten als medehuurder. Echt, rot op. Ik wil gewoon net als iedereen midden in de nacht een broodje pindakaas smeren in mijn keuken in mijn blote tokus met een vreetkick door een jonko en dan door de paddo's per ongeluk in plaats daarvan de keukenkastjes insmeren met abrikozenjam terwijl The Grateful Dead op repeat staat en ik Nina Simone achterstevoren meezing.
Gek eigenlijk. Je kunt een studio/appartement van 35-40m2 van alle gemakken voorzien en als je ze bouwt op populaire locaties kun je daar ook wel (makkelijk) twee ton voor vangen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat de ontwikkelaars daar dus te weinig geld op verdienen. Daarnaast zijn we met zijn allen een stel verwende nesten.
1 grote 10km hoge "Friends"-flat op de plek waar nu Tata-steel zit.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het interesseert de Nederlandse politiek ook geen reet, die zijn alleen maar bezig met hun eigen baantjes en schnabbels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |