abonnement Unibet Coolblue
pi_213167062
Veel woningen met (te) weinig bewoners: corporaties willen vaker huizen delen
Er is een groot tekort aan woningen in Nederland, maar tegelijkertijd worden veel huizen 'onderbewoond'. Daarvan is sprake als op basis van het aantal slaapkamers er plek is voor meer mensen dan er wonen.
Particuliere huiseigenaren gaan zelf over het aantal mensen in huis. Maar ook veel corporatiewoningen worden onderbewoond. En corporaties hebben de maatschappelijke taak om mensen te huisvesten en de wachtlijsten zijn lang.



Eén persoon in helft sociale huurwoningen
Maar van alle 2,1 miljoen sociale huurwoningen wordt iets meer dan de helft, 51 procent, verhuurd aan een eenpersoonshuishouden. Dat becijferde de Autoriteit Woningcorporaties op verzoek van de NOS.
En van de sociale huurwoningen die jaarlijks vrijkomen wordt een nog groter deel verhuurd aan één persoon, namelijk 70,5 procent. Terwijl veel van die huizen ook geschikt zijn voor twee of meer alleenstaanden.

"Veel van onze huurders wonen ruim. We zien veel vaker onderbewoning dan overbewoning", zegt de Zaanse corporatie Parteon hierover. "Niet van alle woningen is het aantal kamers bekend. Maar van de huizen waarvan het bekend is, zie je dat 73 procent van de eenpersoonshuishoudens in een woning zit met twee of meer slaapkamers en 40 procent in een woning met drie of meer slaapkamers."

Meerdere corporaties proberen hier de laatste tijd voorzichtig wat aan te doen, door grotere woningen aan twee of meer alleenstaanden te verhuren. Dat heet dan woningdelen of het sluiten van friends-contracten.

De Nijmeegse corporatie Talis verhuurt nu 40 huizen aan twee singles en daar moeten er jaarlijks 50 bij komen. Uiteindelijk wil Talis 2000 van de 16.000 woningen zo verhuren. "We hebben heel veel grote eengezinswoningen en die aan één iemand verhuren is zonde van de ruimte", zegt een woordvoerder.



Woningvoorraad efficiënter gebruiken
Corporatiekoepel Aedes ziet dit soort initiatieven toenemen. "Het is een manier om vooral starters en jongeren sneller aan woonruimte te helpen. Er is nu meer aandacht voor het efficiënter gebruiken van de bestaande woningvoorraad", aldus een woordvoerder.

De Haagse corporatie Staedion verhuurt nu 42 woningen aan twee singles en breidt dit verder uit. "We zien vooral twintigers reageren. Vaak starters met weinig inschrijvingsduur. Op deze manier kun je meer van deze mensen helpen."

En zo zijn er meer corporaties die inzetten op woningdelen, zoals Parteon in Zaanstad, Zayaz in Den Bosch en Salland Wonen in Raalte.

Minder huurtoeslag nodig
Een bijkomend voordeel van het samenbrengen van singles in corporatiewoningen is dat het de belastingbetaler geld kan schelen. Want bij deze woonvorm krijg je in principe geen huurtoeslag. "Dat is ook niet nodig. Met zijn tweeën kunnen ze die woning prima betalen", zegt onderzoeker Frank Dirks van kennisorganisatie Platform31. "Netto houden ze per maand meer over dan als ze de woning alleen huren met recht op huurtoeslag."

Dirks maakte een rekensommetje: "Corporaties verhuren jaarlijks zo'n 125.000 vrijkomende sociale huurwoningen aan alleenstaanden. Stel dat ze 15.000 daarvan aan woningdelers toewijzen. Dat scheelt na vijf jaar 300 miljoen en na tien jaar 600 miljoen per jaar aan huurtoeslag."

"Goed dat corporaties hier nu mee bezig zijn", vindt hij. "Ik denk wel dat ze het nog veel meer kunnen doen. Want kun je in deze tijd nog grote woningen toewijzen aan alleenstaanden, als er zoveel mensen op een wachtlijst staan? Dat kun je je wel afvragen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-vaker-huizen-delen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Miss 200.000.000! donderdag 11 april 2024 @ 09:38:50 #2
367000 roos94
pi_213167082
Tsja. Maat van mn man zit ook in een sociale huurwoning, wat gewoon een vrij ruime 3 kamer eensgezinswoning is. Hij is alleen ( en blijft dat hoogstwaarschijnlijk ook) wel apart..
pi_213167090
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
pi_213167095
Straks heb je als woningzoeker dus de keuze om of snel een huis toegewezen te krijgen, maar die moet je dan wel delen met een asielzoeker en je bent je recht op huurtoeslag kwijt of je blijft stug een huis voor jezelf eisen, maar dan moet je wel 15 jaar op de wachtlijst staan voor je aan de beurt bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 april 2024 @ 09:41:32 #5
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213167110
Hier wordt voorrang verleend aan meerpersoonshuishoudens op sommige woningen. Zo sta ik in de top 5 voor een flatje, maar als ik een ruime eengezinswoning zou willen sta ik 150+.

Daarnaast is het verder natuurlijk wel arbitrair om te zeggen hoeveel ruimte iemand nodig heeft. Iemand die altijd van huis is, zou met minder ruimte kunnen dan iemand die hobby's heeft die je binnen uitvoert.
En hoe ga je het doen als je situatie verandert?
Het officiële liefje van @Monitor O+
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
Liever zuur dan dom
pi_213167132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensen

Ze kunnen en mogen dat niet verplichten is mijn mening
pi_213167133
Ah, ze willen graag een burgeroorlog.

Ga maar huizen bouwen in plaats van tienduizenden kanslozen het land binnen te laten die hier letterlijk niets te zoeken hebben.
pi_213167134
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.

Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Fuck the EBU
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213167137
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Straks heb je als woningzoeker dus de keuze om of snel een huis toegewezen te krijgen, maar die moet je dan wel delen met een asielzoeker en je bent je recht op huurtoeslag kwijt of je blijft stug een huis voor jezelf eisen, maar dan moet je wel 15 jaar op de wachtlijst staan voor je aan de beurt bent.
Of een rijke vriend(in) zoeken
pi_213167144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef Adames het volgende:

[..]
Of een rijke vriend(in) zoeken
Ja dat kan ook aldus blaaskaak Hugo de Jonge
pi_213167147
Ze verplichten toch niks?
Je kunt zelf kiezen om op zo'n deelwoning te reageren.

Neem aan dat de wbv wel een beetje rekening houdt met wie ze bijelkaar plaatsen.
Dus geen jonge griet met een kerel van 50 ofzo.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 11 april 2024 @ 09:47:53 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213167152
God dat klinkt echt als een gruwel. Maar misschien zijn er ook wel mensen die het juist wel leuk lijkt.
Als het een keuze is dan is er niet zo erg veel mis mee toch.
pi_213167154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensen

Ze kunnen en mogen dat niet verplichten is mijn mening
Verplicht zal het voorlopig echt niet gaan worden, maar als je perse een woning voor jezelf wilt dan zal dat consequenties hebben. Zoals een ouder, kleiner huis en veel en veel langer op een wachtlijst moeten wachten voor je aan de beurt bent.

Dit soort initiatieven van corporaties zorgen ervoor dat je wel snel een betere en ruimere woning hebt, maar die moet je wel delen en je krijgt geen huursubsidie meer. De overheid is heel positief over dit soort initiatieven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 april 2024 @ 09:48:52 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213167159
Ik blijf nog wel wat langer zitten in mijn 45m2 stekje waar ik zo langzamerhand uitgroei.
Het officiële liefje van @Monitor O+
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
Liever zuur dan dom
pi_213167163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
Verplicht zal het voorlopig echt niet gaan worden, maar als je perse een woning voor jezelf wilt dan zal dat consequenties hebben. Zoals een ouder, kleiner huis en veel en veel langer op een wachtlijst moeten wachten voor je aan de beurt bent.

Dit soort initiatieven van corporaties zorgen ervoor dat je wel snel een betere en ruimere woning hebt, maar die moet je wel delen en je krijgt geen huursubsidie meer. De overheid is heel positief over dit soort initiatieven.
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
Fuck the EBU
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213167175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
Dat zal voor hun een prettige bijkomstigheid zijn. Belangrijker is voor hun dat dit de woningnood verkleint terwijl ze daar zelf niks voor hoeven te doen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 april 2024 @ 09:54:10 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213167195
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.

Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Ja, zo willen we allemaal wel wat hè. Nu zijn singles niet per se De Grote Oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen, maar wanneer je in je eentje een twee- of driekamerwoning bezet houdt dan helpt dat in elk geval niet.
Huilen dan.
pi_213167200
Ik stel het me zo voor, sociale huurwoning, 4 kamers, huur ¤650.

Je bent begin 20, 2 meiden, ieder een eigen slaapkamer, gedeelde woonkamer/keuken/sanitair, hou je nog 1 kamer over voor alle kleding en schoenen.

Een ieder betaalt ¤325 aan huur.

Niks mis mee, me dunkt.

(Kan me overigens ook de andere kant voorstellen, en daar moet ik ook niet aan denken)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213167211
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:44 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het belachelijk, in een dure vila passen meer mensen

Ja, maar die zijn gekocht he.

Gewoon het zoveelste voorbeeld van de steeds scherpere tegenstellingen tussen haves en havenots.
pi_213167214
Als het de keuze is tussen óf langer op de wachtrij staan óf eerder aan de beurt maar delen, vind ik het wel een slim initiatief.
Zo zorg je ook dat de mensen met de hoogste nood eerder geholpen worden.

Hoe garandeer je echter de veiligheid van beide huurders? Stel dat 1 een strafblad heeft of een alcoholist is? Ze moeten wel samen kunnen leven.

Ik vind ook woongroepen een mooi initiatief, nu zie je dat nog vooral in Christelijke of een beetje hippie kringen. Zoiets zouden ze ook meer kunnen opzetten.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  donderdag 11 april 2024 @ 09:56:15 #21
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_213167216
Lekker met z'n allen in de kommunalka wonen. We glijden steeds verder af richting een sovjetrepubliek en het volkt lijkt blind te zijn. Oh, heb je een 'nuttig' beroep zoals leraar, brandweerman of politieagent dan wijst de staat je natuurlijk wel een mooie woning toe.

Blijkbaar is de sociale woningbouw nog verder uithollen de enige concrete oplossing die men heeft voor de woningnood. Blijf godverdomme eens met je tengels af van sociale voorzieningen en bedenkt echte oplossingen.
pi_213167226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:56 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker met z'n allen in de kommunalka wonen. We glijden steeds verder af richting een sovjetrepubliek en het volkt lijkt blind te zijn. Oh, heb je een 'nuttig' beroep zoals leraar, brandweerman of politieagent dan wijst de staat je natuurlijk wel een mooie woning toe.

Blijkbaar is de sociale woningbouw nog verder uithollen de enige concrete oplossing die men heeft voor de woningnood. Blijf godverdomme eens met je tengels af van sociale voorzieningen en bedenkt echte oplossingen.
Ja rechts he

Waarom stoppen ze Rutte Wilders en Carolientje niet in 1 huis
pi_213167241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
En woningtekort oplost
Dat 40% van de alleenstaanden gesubsidieerd in een 3+ slaapkamer huis woont is ook wel vreemd in een tijd van woningtekort
Alleen wat mij betreft zijn boven en benedenwoningen daar een oplossing voor
pi_213167257
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.

Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Ook gedaan in mijn studententijd. Flatje 3-kamerflatje gedeeld met een ander, de derde kamer was vd huisbaas die er zelden was.
Helemaal leuk!

Nu 3-kamerwoning, 1 kamer voor mijn kleding in gebruik.
Never nooit dat ik zo'n woning met iemand zou kunnen delen. Maargoed, ik woon inmiddels al ruim 30 jaar zelfstandig.

Maar als jongere had ik de constructie die ze nu willen gaan toepassen helemaal leuk gevonden.
Zeker in deze tijd van woningnood een fijne kans om bij je ouders weg te kunnen.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_213167258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ga maar huizen bouwen in plaats van tienduizenden kanslozen het land binnen te laten die hier letterlijk niets te zoeken hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 april 2024 @ 10:01:17 #26
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_213167263
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, zo willen we allemaal wel wat hè. Nu zijn singles niet per se De Grote Oorzaak van het tekort aan sociale huurwoningen, maar wanneer je in je eentje een twee- of driekamerwoning bezet houdt dan helpt dat in elk geval niet.
2 slaapkamers is voor een eenpersoonshuishouden toch niet heel onredelijk?
Het officiële liefje van @Monitor O+
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
Liever zuur dan dom
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 10:04:12 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213167287
En dan de inkomens bij elkaar optellen en de huur verhogen zeker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213167313
Is gewoon weer te debiel voor woorden. Woning naast mij is een rijtjeshuis met drie slaapkamers en zolder met vaste trap. Verhuren ze eerst aan jonge meid van 30 alleenstaand. Zij krijgt een vriend en wie komt er dan? Jonge meid van 25 alleenstaand. Echt te zot voor woorden.

En dan het beleid rondom samenwonen. Mijn schoonmoeder is dementerend, schoonzusje woont bij haar in. Als schoonmoeder naar een verzorgingstehuis te huis moet is het nog maar de vraag of schoonzusje mag blijven wonen ivm hoofdhuurder.

En dan ten slotte de waanzin dat je niet op een camping mag wonen, dat er panden leegstaan zonder woonbestemming ( :’)) en dat dit weer eens gericht is op de onderklasse.

Oja, en gedeelde huishoudens hebben dus ook invloed op toeslagen en uitkeringen…
pi_213167319
Tja, mijn ouders en ik hebben ook een grote gezinswoning voor ons drieen. Zij willen wel naar een senioren woning, maar ze kunnen er pas uit als ik een eigen woning heb want anders sta ik op straat en ik mag niet (tijdelijk) mee naar een senioren woning.

En no fucking way dat ik een woning wil delen met een vreemde, dus ik blijf braafjes wachten totdat ik eindelijk aan de beurt ben. 🤷‍♀️ Dat we in de tussentijd een grote woning "bezet" houden is dan jammer.
pi_213167320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:04 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan de inkomens bij elkaar optellen en de huur verhogen zeker.
Om te beginnen in elk geval geen huursubsidie meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213167333
Of je krijgt deze situaties

"nou mevrouw hier is uw woning maar u moet het wel delen met een huisgenoot"

"HELP ik wil geen woning delen met een wit persoon"
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_213167345
Snap de insteek ergens, maar neem aan (en hoop) dat het om nieuwe inschrijvingen gaat en lees dat je er zelf voor kan kiezen. Bij jonge mensen die voor het eerst op zichzelf gaan wonen werkt dit mogelijk wel okay.

Bij andere situaties werkt het minder goed, ook al heb je ook daar één persoon in een te grote woning. Op het oog althans. Als je een stel hebt wat gaat scheiden, twee kinderen in het gezin. Beide ouders in een grote sociale huurwoning. Als de kinderen bij moeder staan ingeschreven woont zij niet te groot, want 3 mensen in die grote woning. Pappa woont wel te groot, want een zelfde grote huurwoning, maar slechts één persoon ingeschreven in de BRP en administratie van de woningbouw. Maar ook die heeft de kamers nodig als de kinderen bij hem zijn.
(kan ook vice versa als de kinderen bij hem staan ingeschreven)

Of zoals iemand zegt, wat als de situatie verandert? Je partner heeft je door het slijk gehaald, gaat weg (met de kinderen) en dan moet je ook nog eens verkassen als trap na omdat je opeens te groot woont?

Voor zittende huurders lijkt mij dit geen goed plan, maar voor nieuwe huurders (of bestaande huurders) die dit zien zitten prima lijkt mij. Die kunnen immers anticiperen op deze constructie of verandering.
  donderdag 11 april 2024 @ 10:14:05 #33
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_213167417
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Is gewoon weer te debiel voor woorden. Woning naast mij is een rijtjeshuis met drie slaapkamers en zolder met vaste trap. Verhuren ze eerst aan jonge meid van 30 alleenstaand. Zij krijgt een vriend en wie komt er dan? Jonge meid van 25 alleenstaand. Echt te zot voor woorden.

En dan het beleid rondom samenwonen. Mijn schoonmoeder is dementerend, schoonzusje woont bij haar in. Als schoonmoeder naar een verzorgingstehuis te huis moet is het nog maar de vraag of schoonzusje mag blijven wonen ivm hoofdhuurder.

En dan ten slotte de waanzin dat je niet op een camping mag wonen, dat er panden leegstaan zonder woonbestemming ( :’)) en dat dit weer eens gericht is op de onderklasse.

Oja, en gedeelde huishoudens hebben dus ook invloed op toeslagen en uitkeringen…
Ik heb ook een dochtertje die niet bij mij ingeschreven staat maar hier wel meerdere dagen per week is en een eigen kamertje heeft. Hebben Bente en Sterre samen dan meer recht op mijn 3-slaapkamer woning dan wij?

Laten we vooral gezinswoningen weggeven aan twee alleenstaanden omdat ze zonodig uit huis willen.
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 10:14:24 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213167420
Verder was dit een leuk idee geweest in een gezonde markt om mensen goedkoper te laten wonen. Nu is het een stuk minder vrijblijvend en krijg je dat we richting Amerikaanesque roommates gaan omdat het anders niet te betalen is
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 april 2024 @ 10:15:39 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213167429
Klinkt als een BBB-idee. Hun achterban hokt hun dieren namelijk ook zo efficient mogelijk op.
pi_213167435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik vind het eerder raar dat ze dat niet veel eerder 'verplicht' stelden.
Dit!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_213167437
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Verder was dit een leuk idee geweest in een gezonde markt om mensen goedkoper te laten wonen. Nu is het een stuk minder vrijblijvend en krijg je dat we richting Amerikaanesque roommates gaan omdat het anders niet te betalen is
Wat wil je dan? De grenzen sluiten?
  donderdag 11 april 2024 @ 10:16:58 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213167439
Maargoed, Geertjuh gaat dit vast allemaal weer oplossen door een paarduizend asielzoekers buiten te flikkeren. Dat is de oplossing voor alle problemen heb ik immers gehoord.
pi_213167463
Toch maar gauw aan kinderen beginnen dan :P
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  donderdag 11 april 2024 @ 10:19:44 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213167467
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Ze verplichten toch niks?
Je kunt zelf kiezen om op zo'n deelwoning te reageren.
Dit dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 10:27:42 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213167563
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:16 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat wil je dan? De grenzen sluiten?
Dat lost heel weinig op
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213167685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:14 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik heb ook een dochtertje die niet bij mij ingeschreven staat maar hier wel meerdere dagen per week is en een eigen kamertje heeft. Hebben Bente en Sterre samen dan meer recht op mijn 3-slaapkamer woning dan wij?

Laten we vooral gezinswoningen weggeven aan twee alleenstaanden omdat ze zonodig uit huis willen.
Hoe kom je nu op drie slaapkamers?

En grappig dat je dat als noodzaak ziet, maar een stel 25 jarigen die graag uit hun ouders huis willen als een soort luxeprobleem ziet.
  donderdag 11 april 2024 @ 10:40:56 #43
402274 Cruzinats
staatsgevaarlijke kikker
pi_213167712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:38 schreef Adames het volgende:

[..]
Hoe kom je nu op drie slaapkamers?

En grappig dat je dat als noodzaak ziet, maar een stel 25 jarigen die graag uit hun ouders huis willen als een soort luxeprobleem ziet.
Voel je vrij om mijn 'rommelhok' van amper 5m3 als slaapkamer te huren voor ¤350 in de maand.

Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
pi_213167752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:48 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Overheid is positief erover omdat het huurtoeslag scheelt.
En dat is het meest verontrustende. Want dan is het kwestie van tijd voordat het beleid wordt en weer een voorbeeld dat de overheid die haar eigen falen op burgers afwentelt.
pi_213167763
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:19 schreef Speedfight het volgende:
Toch maar gauw aan kinderen beginnen dan :P
Neuken? :P
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 10:46:55 #46
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213167774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]


Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Wtf :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 april 2024 @ 10:47:34 #47
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_213167778
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 09:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
Woning met iemand delen waar ik geen relatie mee heb, heb ik gedaan in mijn studententijd. Dat is 1 keer en nooit meer.

Verder gebruik ik 1 slaapkamer als thuiswerkplek/ hobbykamer.
Dit, toen ik nog niet samenwoonde met mijn partner had ik een woning van 50m2 met een kamertje waar net aan mijn bureau en een ladekast in paste. Maar hey, op papier was dat kamertje een tweede slaapkamer dus delen maar die woning :7
  donderdag 11 april 2024 @ 10:49:28 #48
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213167797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voel je vrij om mijn 'rommelhok' van amper 5m3 als slaapkamer te huren voor ¤350 in de maand.

Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
De ander niet, maar jij wel natuurlijk.
Huilen dan.
pi_213167813
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voel je vrij om mijn 'rommelhok' van amper 5m3 als slaapkamer te huren voor ¤350 in de maand.

Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Dit meen je toch niet hoop ik :') !
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  donderdag 11 april 2024 @ 10:52:07 #50
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_213167823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:
Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Dit klinkt echt zo alsof je spijt hebt van je kinderen :D
Dat heb je natuurlijk niet en het is puur mijn interpretatie, maar ik wou het toch even zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')