Je noemt het zelf een 3-slaapkamer woning? Nu is het opeens een rommelhok.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Voel je vrij om mijn 'rommelhok' van amper 5m3 als slaapkamer te huren voor ¤350 in de maand.
Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
quote:
Is het het Hugo toch weer gelukt om het volk tegen elkaar op te zetten terwijl zijn eigen falen wederom buiten beeld blijft.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De ander niet, maar jij wel natuurlijk.
Zo'n woning zal dus niet in aanmerking komen als gedeelde woning.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dit, toen ik nog niet samenwoonde met mijn partner had ik een woning van 50m2 met een kamertje waar net aan mijn bureau en een ladekast in paste. Maar hey, op papier was dat kamertje een tweede slaapkamer dus delen maar die woning
Ik ben inderdaad het probleem van de woningnood, dit is precies wat ze in Den Haag willen wat JIJ denkt.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Je noemt het zelf een 3-slaapkamer woning? Nu is het opeens een rommelhok.
En fijn dat je opnieuw laat blijken alleen aan jezelf te denken.
Alleenstaanden zonder kinderen hebben nog helemaal geen recht ergens op.
Jij doet de uitspraak.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Is het het Hugo toch weer gelukt om het volk tegen elkaar op te zetten terwijl zijn eigen falen wederom buiten beeld blijft.
Geen waarom je meent "Hugo" erbij te moeten betrekken wanneer je op je eigen hypocrisie gewezen wordt. Hoe dan ook: hij gaat de woningmarkt niet vlot trekken, maar je kan hem niet het beleid van de afgelopen decennia volledig in de schoenen schuiven.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
[..]
Is het het Hugo toch weer gelukt om het volk tegen elkaar op te zetten terwijl zijn eigen falen wederom buiten beeld blijft.
We kunnen de huizen beter laten aansluiten op het aantal bewoners.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad het probleem van de woningnood, dit is precies wat ze in Den Haag willen wat JIJ denkt.
Ik heb een ongebruikte ruimte van 5m3 in mijn huis, de horror!
Het spijt me ontzettend, maar ik heb moeite met het argument hier te zien. Ik kan me zo voorstellen dat als je 25 kamers had, je ze ook wel had weten te gebruiken (logeerkamer, sportkamer, subtropisch zwemparadijs, capibarakwekerij, ...). De vraag is alleen of dat redelijk is wanneer je gesubsidieerd woont en er een tekort aan sociale huurwoningen is.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad het probleem van de woningnood, dit is precies wat ze in Den Haag willen wat JIJ denkt.
Ik woon ook samen met mijn man in een eensgezinswoning waar makkelijk 4 mensen in kunnen (die hebben er ook een tijd gewoond). Maar als ik ditzelfde huis maar dan kleiner zou willen kopen in deze buurt betaal ik waarschijnlijk een ton meer kwijt en zou ik ook nog met 40 anderen moeten gaan bieden. Ik blijf dus mooi waar ik zit.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Eh.. waarom niet?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Hoe kan dat dan?quote:Maar van de huizen waarvan het bekend is, zie je dat 73 procent van de eenpersoonshuishoudens in een woning zit met twee of meer slaapkamers en 40 procent in een woning met drie of meer slaapkamers."
Die regel is niet bij elke gemeente denk ik.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:14 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap dat onderbewoond niet zo![]()
Hier is al jarenlang de regel dat je maar éen kamer méer mag hebben dan het aantal personen
Dus een alleenstaande kan een woning krijgen met 2 slaap kamers, niet meer
[..]
Hoe kan dat dan?
Je hebt natuurlijk ook gezinnen waarbij de kinderen het huis uit zijn. En alleen de vader of moeder nog in de woning zit.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:14 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap dat onderbewoond niet zo![]()
Hier is al jarenlang de regel dat je maar éen kamer méer mag hebben dan het aantal personen
Dus een alleenstaande kan een woning krijgen met 2 slaap kamers, niet meer
[..]
Hoe kan dat dan?
echt idioot om een woning met soms 3 of meer slaapkamers te verhuren aan 1 persoonquote:Op donderdag 11 april 2024 11:16 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Die regel is niet bij elke gemeente denk ik.
ah zo ja, niet aan gedachtquote:Op donderdag 11 april 2024 11:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook gezinnen waarbij de kinderen het huis uit zijn. En alleen de vader of moeder nog in de woning zit
meer dan de helft gaat toch naar eenpersoons huishoudens, met meerdere slaapkamers dusquote:Maar van alle 2,1 miljoen sociale huurwoningen wordt iets meer dan de helft, 51 procent, verhuurd aan een eenpersoonshuishouden. Dat becijferde de Autoriteit Woningcorporaties op verzoek van de NOS.
En van de sociale huurwoningen die jaarlijks vrijkomen wordt een nog groter deel verhuurd aan één persoon, namelijk 70,5 procent. Terwijl veel van die huizen ook geschikt zijn voor twee of meer alleenstaanden.
Die laatste zin zeg, hef jezelf asjeblieft opquote:Op donderdag 11 april 2024 10:52 schreef Adames het volgende:
[..]
Je noemt het zelf een 3-slaapkamer woning? Nu is het opeens een rommelhok.
En fijn dat je opnieuw laat blijken alleen aan jezelf te denken.
Alleenstaanden zonder kinderen hebben nog helemaal geen recht ergens op.
In het verleden hebben we gezien dat sociale huurwoningen massaal verkocht werden om de starter te kunnen ondersteunen.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen waarom je meent "Hugo" erbij te moeten betrekken wanneer je op je eigen hypocrisie gewezen wordt. Hoe dan ook: hij gaat de woningmarkt niet vlot trekken, maar je kan hem niet het beleid van de afgelopen decennia volledig in de schoenen schuiven.
En vanwege dit soort aso's is het goed dat er aandacht voor deze misstand komt.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:56 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Punt is dat je dat al helemaal niet bij de (sociale) huurder in de schoenen kan schuiven. Maar dat is wél wat hier gebeurt. En wat iedere keer gebeurt, hoewel iedere keer in een andere vorm.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen waarom je meent "Hugo" erbij te moeten betrekken wanneer je op je eigen hypocrisie gewezen wordt. Hoe dan ook: hij gaat de woningmarkt niet vlot trekken, maar je kan hem niet het beleid van de afgelopen decennia volledig in de schoenen schuiven.
Je snapt dat zulk soort zaken geen enkel probleem zouden zijn als de (rijks)overheid een fatsoenlijk woonbeleid had gehad de laatste decennia?quote:Op donderdag 11 april 2024 11:26 schreef Tarado het volgende:
Het belanrijkste bij sociale huur vind ik een inkomens/vermogen toets, er zijn nu teveel mensen die op basis van 20-30 jaar geleden nog steeds sociaal huren, dat kan niet.
Ik ken ook mensen die hun woning verkocht hebben en in een sociale huurwoning zitten omdat ze ondanks die koopwoning al heel lang op de lijst stonden en nu dus goedkoop wonen met een kleine miljoen op de bankrekening, ook dat kan niet.
Zo'n toets zou jaarlijks moeten zijn, heb je geld of inkomen, de volle pond betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |