abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213167831
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Voel je vrij om mijn 'rommelhok' van amper 5m3 als slaapkamer te huren voor ¤350 in de maand.

Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Je noemt het zelf een 3-slaapkamer woning? Nu is het opeens een rommelhok.
En fijn dat je opnieuw laat blijken alleen aan jezelf te denken.

Alleenstaanden zonder kinderen hebben nog helemaal geen recht ergens op.
pi_213167840
Ga dit systeem dan vooral gebruiken voor mensen met een participatiewetuitkering. Dan worden ze gezien als samenwonend en krijgen ze elk een lagere uitkering.

Aangezien het ook al invloed heeft op de toeslagen en er mogelijk ook geen kwijtschelding van andere (gemeentelijke) belastingen geeft spreken we niet over een win - win situatie maar een veelvoud daarvan:

win - woonruimte voor meer personen
win - lagere uitkeringen
win - minder uitgekeerde toeslagen
win - geen (of mindere) kwijtschelding (gemeentelijke) belastingen

:P

Of wordt dat hier niet zo (ruim) bedoeld? :?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 april 2024 @ 10:53:30 #53
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213167841
quote:
13s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wtf :X
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De ander niet, maar jij wel natuurlijk.
Is het het Hugo toch weer gelukt om het volk tegen elkaar op te zetten terwijl zijn eigen falen wederom buiten beeld blijft. ^O^
pi_213167848
quote:
10s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:47 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Dit, toen ik nog niet samenwoonde met mijn partner had ik een woning van 50m2 met een kamertje waar net aan mijn bureau en een ladekast in paste. Maar hey, op papier was dat kamertje een tweede slaapkamer dus delen maar die woning :7
Zo'n woning zal dus niet in aanmerking komen als gedeelde woning.

Man man man, wat een reacties weer hier :')
  donderdag 11 april 2024 @ 10:56:19 #55
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213167865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:52 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad het probleem van de woningnood, dit is precies wat ze in Den Haag willen wat JIJ denkt.

Ik heb een ongebruikte ruimte van 5m3 in mijn huis, de horror! :')
  Forum Admin donderdag 11 april 2024 @ 10:59:04 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213167891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
[..]
Is het het Hugo toch weer gelukt om het volk tegen elkaar op te zetten terwijl zijn eigen falen wederom buiten beeld blijft. ^O^
Jij doet de uitspraak.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 11 april 2024 @ 10:59:07 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213167893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:53 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
[..]
Geen waarom je meent "Hugo" erbij te moeten betrekken wanneer je op je eigen hypocrisie gewezen wordt. Hoe dan ook: hij gaat de woningmarkt niet vlot trekken, maar je kan hem niet het beleid van de afgelopen decennia volledig in de schoenen schuiven.
Huilen dan.
pi_213167915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:56 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik ben inderdaad het probleem van de woningnood, dit is precies wat ze in Den Haag willen wat JIJ denkt.

We kunnen de huizen beter laten aansluiten op het aantal bewoners.
Daar valt inderdaad winst te behalen
  donderdag 11 april 2024 @ 11:02:45 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_213167927
quote:

[..]

Het spijt me ontzettend, maar ik heb moeite met het argument hier te zien. Ik kan me zo voorstellen dat als je 25 kamers had, je ze ook wel had weten te gebruiken (logeerkamer, sportkamer, subtropisch zwemparadijs, capibarakwekerij, ...). De vraag is alleen of dat redelijk is wanneer je gesubsidieerd woont en er een tekort aan sociale huurwoningen is.
Huilen dan.
  donderdag 11 april 2024 @ 11:06:08 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213167950
quote:

[..]

Ik woon ook samen met mijn man in een eensgezinswoning waar makkelijk 4 mensen in kunnen (die hebben er ook een tijd gewoond). Maar als ik ditzelfde huis maar dan kleiner zou willen kopen in deze buurt betaal ik waarschijnlijk een ton meer kwijt en zou ik ook nog met 40 anderen moeten gaan bieden. Ik blijf dus mooi waar ik zit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 11 april 2024 @ 11:11:25 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213168004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:40 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Waarom moet een stel zonder kinderen per se een eigen woning volgens jou?
Eh.. waarom niet?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 11 april 2024 @ 11:14:37 #62
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213168035
Ik snap dat onderbewoond niet zo :?
Hier is al jarenlang de regel dat je maar éen kamer méer mag hebben dan het aantal personen
Dus een alleenstaande kan een woning krijgen met 2 slaap kamers, niet meer
quote:
Maar van de huizen waarvan het bekend is, zie je dat 73 procent van de eenpersoonshuishoudens in een woning zit met twee of meer slaapkamers en 40 procent in een woning met drie of meer slaapkamers."
Hoe kan dat dan?
pi_213168042
Zo lang ze maar niet voor de koopwoningen komen doen ze maar.

Als alles goed gaat volgend jaar hier ook de hypotheek afgelost, kan de bank ook geen eisen meer stellen dat ik mijn huis moet delen (of niet mag verhuren)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_213168043
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:14 schreef Flow3r het volgende:
Hier is al jarenlang de regel dat je maar éen kamer méer mag hebben dan het aantal personen
[..]
Hoe kan dat dan?
Die regel is niet bij elke gemeente denk ik.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_213168047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:14 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan?
Je hebt natuurlijk ook gezinnen waarbij de kinderen het huis uit zijn. En alleen de vader of moeder nog in de woning zit.
  donderdag 11 april 2024 @ 11:17:58 #66
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213168056
quote:
17s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:16 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Die regel is niet bij elke gemeente denk ik.
echt idioot om een woning met soms 3 of meer slaapkamers te verhuren aan 1 persoon 8)7
  donderdag 11 april 2024 @ 11:18:27 #67
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213168061
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk ook gezinnen waarbij de kinderen het huis uit zijn. En alleen de vader of moeder nog in de woning zit

ah zo ja, niet aan gedacht

quote:
Maar van alle 2,1 miljoen sociale huurwoningen wordt iets meer dan de helft, 51 procent, verhuurd aan een eenpersoonshuishouden. Dat becijferde de Autoriteit Woningcorporaties op verzoek van de NOS.
En van de sociale huurwoningen die jaarlijks vrijkomen wordt een nog groter deel verhuurd aan één persoon, namelijk 70,5 procent. Terwijl veel van die huizen ook geschikt zijn voor twee of meer alleenstaanden.
meer dan de helft gaat toch naar eenpersoons huishoudens, met meerdere slaapkamers dus

top beleid
pi_213168072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:52 schreef Adames het volgende:

[..]

Die laatste zin zeg, hef jezelf asjeblieft op
  donderdag 11 april 2024 @ 11:20:32 #69
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213168073
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Geen waarom je meent "Hugo" erbij te moeten betrekken wanneer je op je eigen hypocrisie gewezen wordt. Hoe dan ook: hij gaat de woningmarkt niet vlot trekken, maar je kan hem niet het beleid van de afgelopen decennia volledig in de schoenen schuiven.
In het verleden hebben we gezien dat sociale huurwoningen massaal verkocht werden om de starter te kunnen ondersteunen.

Toen waren het de asielzoekers die voorrang moesten krijgen op een huisje.

En nu zijn de zittende huurders blijkbaar aan de buurt, bewijs maar of je recht hebt op de plek waar je zit want je woont immers 'gesubsidieerd'.

En zo is de sociale woningbouw al decennia een oplossing voor het overheidsfalen, maar blijf vooral anderen de schuld geven kerel.
pi_213168101
quote:

[..]

En vanwege dit soort aso's is het goed dat er aandacht voor deze misstand komt.
Ik heb de Inkwartieringswet er even bij gepakt en als we die wat aanpassen kunnen we van overheidswege regelen dat elke vierkantemeter optimaal benut wordt. Dat zal ze leren !
-
  donderdag 11 april 2024 @ 11:26:22 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_213168134
Het belanrijkste bij sociale huur vind ik een inkomens/vermogen toets, er zijn nu teveel mensen die op basis van 20-30 jaar geleden nog steeds sociaal huren, dat kan niet.

Ik ken ook mensen die hun woning verkocht hebben en in een sociale huurwoning zitten omdat ze ondanks die koopwoning al heel lang op de lijst stonden en nu dus goedkoop wonen met een kleine miljoen op de bankrekening, ook dat kan niet.

Zo'n toets zou jaarlijks moeten zijn, heb je geld of inkomen, de volle pond betalen.
pi_213168145
De eerste opzet naar het door de staat verplicht stellen van het opnemen van statushouders in je huis als je een kamertje vrij hebt. Alleen samen lossen we de woningnood op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 11 april 2024 @ 11:27:20 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213168147
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 10:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Punt is dat je dat al helemaal niet bij de (sociale) huurder in de schoenen kan schuiven. Maar dat is wél wat hier gebeurt. En wat iedere keer gebeurt, hoewel iedere keer in een andere vorm.

De (rijks)overheid faalt al decennia op het dossier wonen, maar zij wijzen het priemende beschuldigende vingertje richting (sociale) huurder:
- "scheefwoners"
- ouderen wonen te groot
- alleenstaanden wonen te groot
Etc.

En een hoop idioten gaan er nog in mee ook, en geven betreffende groep huurders inderdaad de schuld ipv de (rijks)overheid en hun falende dan wel niet bestaande woonbeleid :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 11 april 2024 @ 11:28:12 #74
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_213168155
Prima initiatief. Geen oplossing voor de tekorten, maar verder weinig mis mee.
  donderdag 11 april 2024 @ 11:30:17 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213168171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 11:26 schreef Tarado het volgende:
Het belanrijkste bij sociale huur vind ik een inkomens/vermogen toets, er zijn nu teveel mensen die op basis van 20-30 jaar geleden nog steeds sociaal huren, dat kan niet.

Ik ken ook mensen die hun woning verkocht hebben en in een sociale huurwoning zitten omdat ze ondanks die koopwoning al heel lang op de lijst stonden en nu dus goedkoop wonen met een kleine miljoen op de bankrekening, ook dat kan niet.

Zo'n toets zou jaarlijks moeten zijn, heb je geld of inkomen, de volle pond betalen.
Je snapt dat zulk soort zaken geen enkel probleem zouden zijn als de (rijks)overheid een fatsoenlijk woonbeleid had gehad de laatste decennia?

Je wijst het vingertje naar de verkeerde groep(en).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')