Hij werkt al bij de politie.quote:Op maandag 8 april 2024 10:18 schreef bonanza8 het volgende:
koooooooooooooken en schooooooooooonmaken
Is ze alweeer zwanger?
die Quiten is trouwens ook echt een naar en irritant mannetje, hij zou toch naar de politie opleiding gaan, maar volgend seizoen wil hij gaan werken op de camping? zou hij niet toegelaten zijn of door de voorselectie zijn gekomen?
@FlippingCoin Dit stukje kan wel uit de OP, want die uitzendingen daarvan zijn afgelopen.quote:Op maandag 8 april 2024 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ook wordt hier 'Een huis vol emigreert' besproken waar we de emigratie volgen van de familie Kraan en de familie Jelies. Elke vrijdag te zien op NPO 1 om 21.35
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kidsquote:Op maandag 8 april 2024 11:31 schreef Ynske het volgende:
Er komt een boek over de jelies
https://www.shownieuws.nl(...)gg1m9WzDdEzBeVefUreQ
LeesVOER zodat zure wijven op het internet het boek gaan downloaden (want ze gaan immers niet betalen voor dát boek) en erover schrijven op fora. Wat kliks oplevert -> wat geld oplevert.quote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kids
Ik niet, maar ik ben dan ook niet obsessief op hun insta en feesboek te vindenquote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kids
Nee over hoe Johan en Janneke zijn opgevoed en hie zij nu hun kinderen opvoeden. Zal denk ik oa gaan over het geloof, dat hun kinderen geen rokjes hoeven dragen en vroeger wel.quote:Op maandag 8 april 2024 12:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik ben dan ook niet obsessief op hun insta en feesboek te vinden![]()
Het gaat toch om hun leven in Spanje? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nou en? Als ik moest gaan lopen zeuren over ieder boek dat naar mijn mening onnodig is dan heb ik er een dagtaak bij, voor de komende 50 jaar.quote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochtersquote:Op maandag 8 april 2024 12:50 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Nee over hoe Johan en Janneke zijn opgevoed en hie zij nu hun kinderen opvoeden. Zal denk ik oa gaan over het geloof, dat hun kinderen geen rokjes hoeven dragen en vroeger wel.
Ik had m'n kind niet de eerste dag zo met blote schouders naar school gestuurd, inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2024 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochters
Ja vond ik ook. Ik vond het topje van Aida sowieso niet geschikt voor school. School is gewoon enigzins netjes gekleed. Ik ben bijvoorbeeld ook niet voor met gaten in je broek naar school. Doe je maar lekker in je vrije tijd aan.quote:Op maandag 8 april 2024 13:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik had m'n kind niet de eerste dag zo met blote schouders naar school gestuurd, inderdaad.
Heel ruimdenkend inderdaad 🤭quote:Op maandag 8 april 2024 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochters
Terwijl dat voorheen anders was. Toen had Johan het eens over kleding, dat ze veel goed vinden maar strak/kort en blote buiken dat mocht niet.quote:
Zag het idd op fbquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Dekentje2402 het volgende:
Vanaf 19 augustus weer te zien! Met de familie Cudogham, familie Bakhcha, familie Wildeman en familie Blom.
Die zijn nieuwquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:44 schreef Serinde het volgende:
Hoe is dat over de uitzendingen![]()
Familie bakcha ken ik niet volgens mij. Zijn zij nieuw of uit een oud seizoen?
Hoe gaat het met de Jelies dan? Ik denk ook eerlijk gezegd dat er na de emigratie weinig reuring is daar, dus ik kan me voorstellen dat het weinig spannende TV oplevert. Itt de familie Kraan die met de camping bezig zijnquote:Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef Naadje79 het volgende:
Nieuw seizoen van de emigratieserie is in de maak, maar zonder de Jelies. Familie Kraan is wel te zien, verder nog geen informatie over een ander gezin.
Hier heb ik extreem weinig zin in, 0 families die ik leuk vindquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Dekentje2402 het volgende:
Vanaf 19 augustus weer te zien! Met de familie Cudogham, familie Bakhcha, familie Wildeman en familie Blom.
Dat is de moeder toch toch tochquote:Op woensdag 26 juni 2024 07:30 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Yoriën Buddenbruck is getrouwd met een Islamitisch meisje en hij heeft zich bekeerd tot de Islam
Priscilla Wildeman is zwanger
Cudoghamsquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Zo geen zin in nóg een seizoen Cudoghams![]()
Ben benieuwd naar het nieuwe gezin
Na de eerste aflevering had ik al geen zin in nóg een aflevering Cudoghamquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Zo geen zin in nóg een seizoen Cudoghams![]()
Ben benieuwd naar het nieuwe gezin
Dank voor de kickquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Vanavond dus de eerste aflevering weer van EHV, ben een vooruitkijker, mag daar ook een topic voor. @:Dotteke ?
Is er alquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Vanavond dus de eerste aflevering weer van EHV, ben een vooruitkijker, mag daar ook een topic voor. @:Dotteke ?
Je post notabene zelf al in dat topic: Firuze60 in RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, dat topic is nog ouder dan dit, sorry, joh, over het hoofd gezien.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Je post notabene zelf al in dat topic: Firuze60 in RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
Zie dat hij al gevonden is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Het was altijd Wouter van der Goes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:08 schreef amaranta het volgende:
Wat is dit nou weer. Andere VoiceOver?
https://lovereality.nl/di(...)er-van-een-huis-vol/quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef maily het volgende:
[..]
Het was altijd Wouter van der Goes.
https://www.google.nl/url(...)BAYRZH5XR0uMSCqJRJzN
En spreekt ook 11 keer slechter Nederlands.quote:
Inderdaad.quote:
Die moeder vind ik ook erg knapquote:Op maandag 19 augustus 2024 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En spreekt ook 11 keer slechter Nederlands.
Over haar Nederlands heb ik overigens niks op aan te merken.
En wat zijn alle kinderen knap!
Dat is een kwestie van geluk hebben. Zelf kreeg ik 100¤ om meubels voor mijn eerste studentenkamer te kopen (wat gemakkelijk kon) en een vriendin van me kreeg alles nieuw. Gewoon verschillende vermogens. Ik gun hem zijn nieuwe spulletjes van hartequote:Op maandag 19 augustus 2024 20:50 schreef golfer het volgende:
Waarom alles nieuw kopen voor Jazz?
Waarom hem niet naar een kringloopwinkel laten gaan?
Zij zijn toch zo sustainable? Met hun rechtsdraaiende spaanplaat en zogenaamd geen auto.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van geluk hebben. Zelf kreeg ik 100¤ om meubels voor mijn eerste studentenkamer te kopen (wat gemakkelijk kon) en een vriendin van me kreeg alles nieuw. Gewoon verschillende vermogens. Ik gun hem zijn nieuwe spulletjes van harte
Ik zou in zijn plaats wel gek worden van dat hele gezin erbij en hun bemoeienis. Laat hem het zelfstandig regelen... hij zal dan heus fouten maken en dingen vergeten dan, alleen daarvan leer je
Die andere broer leek ook veel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:44 schreef golfer het volgende:
Die tweelingbroer van Lucas.
Je ziet echt dubbel.
Tja... niemand is perfect en niemand doet alles 100% volgens de regels van hun idealen tochquote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zij zijn toch zo sustainable? Met hun rechtsdraaiende spaanplaat en zogenaamd geen auto.
Kringloop zou passend zijn geweest bij de levensstijl die ze doen voorkomen.
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Saad komt er wel gemakkelijk vanaf. Zo leer je toch niks
Ah, hij woont hier minder lang dan zij. Dan neem ik m’n woorden terug over zijn taalbeheersing.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef golfer het volgende:
Ah, al gevonden;
https://kro-ncrv.nl/progr(...)bakhcha-een-huis-vol
Ja misschienquote:Op maandag 19 augustus 2024 21:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.
Ook in het voorstukje als je moeder iets hoort zeggen over: maak maar geen ruzie of doe het waar ik niet bij ben. Klinkt een beetje gemaakt.
Dat afsprakenbord ook .... met al die termen erop, in het Engels en in het Nederlands.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.
Ook in het voorstukje als je moeder iets hoort zeggen over: maak maar geen ruzie of doe het waar ik niet bij ben. Klinkt een beetje gemaakt.
Bij de meeste gezinnen zou het prima verlopen, maar de familie Blom is gewoon 1 ongeorganiseerde bende. Mama lacht enkel als een dom schaapje en papa is het duidelijk allemaal opgedrongen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
Als vader Blom werkelijk een leuke droomverjaardag gegund was dan had ze hem lekker alleen naar dat orgel laten gaan, dit was echt bizar.
Komt iemand speciaal voor hem naar die kerk, zijn er 7 kinderen mee die alleen maar zo snel mogelijk weer weg willen, en tussendoor de hele hut op stelten zetten.
Maar goed, ik snap dat "met de hele familie dit of dat doen" sowieso niet zo, doe iets met degenen die het waarderen.
Ik vond het ook sneu dat de oudste meid waarschijnlijk haar sportles miste door gebrek aan planning en chaos. En als het af en toe voorkomt, soit, maar iets zegt me dat de ouderen sowieso al meer moeten schikken naar de kleintjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
Als vader Blom werkelijk een leuke droomverjaardag gegund was dan had ze hem lekker alleen naar dat orgel laten gaan, dit was echt bizar.
Komt iemand speciaal voor hem naar die kerk, zijn er 7 kinderen mee die alleen maar zo snel mogelijk weer weg willen, en tussendoor de hele hut op stelten zetten.
Maar goed, ik snap dat "met de hele familie dit of dat doen" sowieso niet zo, doe iets met degenen die het waarderen.
Had ik gisteravond al gepost:quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:30 schreef Poepz0r het volgende:
Wat doen die ouders van dat Marokkaanse gezin voor de kost? Dat pand waar ze in wonen kost zeker een miljoen euro
quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef golfer het volgende:
Ah, al gevonden;
https://kro-ncrv.nl/progr(...)bakhcha-een-huis-vol
Ik denk deze https://hk.kompass.com/c/nour-cleaning-agency-v-o-f/nln1487561/quote:
-Edit-quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk deze https://hk.kompass.com/c/nour-cleaning-agency-v-o-f/nln1487561/
En het adres in Amsterdam-Oost klopt ook.
Is vernoemd naar...quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:02 schreef maily het volgende:
Staat op naam van de oudste dochter dus.
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:46 schreef amaranta het volgende:
Zou de familie Bakhcha doorgaans Arabisch thuis spreken?
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…
Misschien gaan we er in de toekomst met zekerheid achter komen, ik hou het er voorlopig op dat het niet het geval is. Ook omdat moeders hier al bijna haar hele leven woont en alle kinderen hier geboren zijn…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.
Mijn ervaring (ook als leerkracht) is dat thuis toch wel vaak de moedertaal wordt gesproken, vooral als beide ouders uit hetzelfde land komen. Ik zie het bijvoorbeeld bij de Turkse kinderen uit mijn klas.
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:26 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.
Maar ik begrijp wel wat je zegt, op een gegeven moment is het ook gewoon goed met zoveel kinderen😅 (ik moet er ook echt niet aan denken)
Dit begrijp ik ook wel, want ze gaat erheen omdat zwanger worden niet lukt, wat me logisch lijkt op die leeftijd. Maar het is wat je zegt; hoort misschien niet hier. Maar heb wel dezelfde zienswijze als jij daarin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.
Zou een soort van limiet op dit soort specifieke zorg en/of kinderbijslag geen slecht idee vinden. Je mag als maatschappij wat mij betreft wel grenzen trekken. Maar misschien past dat niet in dit topic. Laat ik als afsluiter wel opmerken dat ik ook niet aan zoveel kinderen moet denken, maar dat ik verder ook geen verdere moeite mee heb. Los dus van wat wij als maatschappij bij zou moeten dragen.
Nogal ja. Ik zat me ook al kapot te ergeren aan t voorstukje van morgen met die opendag. Je bent geen 3, met je kinderachtige gedrag 🤢quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:
Ik erger mij kapot aan die vader Iven Cudogham.
Wat een bemoeizuchtige schreeuwerige narcist is dat. Bah.
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:
Ik erger mij kapot aan die vader Iven Cudogham.
Wat een bemoeizuchtige schreeuwerige narcist is dat. Bah.
En ploegendiensten draaien. Puur omdat dat meer knaken oplevert door de nacht toeslag etc. Leuk gezin ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef Jeroboam het volgende:
En wat heb ik eindeloos veel respect voor de man uit het Rijnmondse gezin, 5 kinderen opvoeden die je zelf niet verwekt hebt.
Klopt. Ik vond hem deze aflevering eens een keer niet irritant. Die moeder vond ik echt heel vervelend gister en vooral vandaag. Alles regelen, overal mee bemoeien, alles hetzelfde willen laten want haar vader en hun verleden blablabla. Echt, donderstraal eens op en laat Jazz het lekker zelf uitzoeken. Je zag ook dat Jazz zich eraan ergerde... En ook altijd alles met de hele familie doen. Een grote chaos. Ik zou er zelf ook totaal gestoord van worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
Hij zegt altijd dat ze van alles los moet laten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:52 schreef maily het volgende:
Thijmen die wakker moet worden.
Het is buiten nog donker, moeder doet de gordijnen open en het licht aan.
Lekker dan![]()
dat dus. En dan dat enorme trage gedoe, tanden poetsen op standje langzaam, tas nog moeten inpakken in de ochtend, schoenen nog moeten halen boven enz.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
Inderdaad. Eén of twee keer tot daar aan toe. ((En voor de vriendjes natuurlijk leuk dat ze ook op tv zijn))quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
Die vrienden zeiden ook dat ze niet altijd op hem gingen wachten. Uiteindelijk hun keus om te wachten, als ouder zou ik ze dan wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ze het in dit geval gewoon wel stoer vonden, zo voor de tv, en de consequentie van te laat komen maar op de koop toenamenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties en ik twijfel er ook niet aan dat ze zelf liever stokjes van de grond zouden eten om hun kinderen fatsoenlijk te kunnen kleden. Ik vind het vooral een dingetje rondom de zorg, daar is de zorg wat mij betreft simpelweg niet voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:54 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.
Als je plaats hebt voor 7 kinderen, dan ook voor 8.
Verschrikkelijke aandachthoer.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Iven, schijt- en schijtirritant. Respect voor Kik dat hij er zo rustig bij blijft. Ik had hem al lang een knal gegeven of gewoon nergens meer meegenomen ergens naartoe.
Vandaag met de voetbal was hij wel op tijd ....quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik krijg hier ook echt totale error van in m'n hoofd.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat een timing weer bij de familie Blom. Talentendag. Drie uur na afloop moeten ze weg voor vakantie, de tassen moeten nog worden ingepakt en er moest nog een krantenwijk gelopen worden...![]()
![]()
![]()
Iven, schijt- en schijtirritant. Respect voor Kik dat hij er zo rustig bij blijft. Ik had hem al lang een knal gegeven of gewoon nergens meer meegenomen ergens naartoe.
Ik snap je sentiment wel, maar was dit niet juist het samengestelde gezin? Volgde het niet helemaal (kijk het ook altijd als ik aan het sporten ben). Dan snap ik wel dat je ook een kindje van jullie samen wil. Juist omdat je al zoveel bezig bent met elkaars kinderen.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 19:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties en ik twijfel er ook niet aan dat ze zelf liever stokjes van de grond zouden eten om hun kinderen fatsoenlijk te kunnen kleden. Ik vind het vooral een dingetje rondom de zorg, daar is de zorg wat mij betreft simpelweg niet voor.
Denk dat we allemaal wel snappen dat je je wel tot de zorg wendt bij een eerste en wellicht tweede kind, misschien een derde ook nog wel. Maar dat is toch wel een beetje de grens verwacht ik voor velen. Je moet op een gegeven moment ook accepteren wat het is, je bent meer dan ruim voorzien en er zijn genoeg andere mensen die niets hebben en hierdoor nog langer moeten wachten. Ook wordt de zorg onnodig duurder hierdoor, dat betalen jij en ik ook.
Ze zijn niet samengesteld. Alle kinderen zijn van haar uit eerdere relaties.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik snap je sentiment wel, maar was dit niet juist het samengestelde gezin? Volgde het niet helemaal (kijk het ook altijd als ik aan het sporten ben). Dan snap ik wel dat je ook een kindje van jullie samen wil. Juist omdat je al zoveel bezig bent met elkaars kinderen.
Maargoed, nogmaals. Snap je gevoel wel. Maar is toch een gevoelige kwestie. Beetje in de lijn van gedwongen anti-conceptie enzo. En hoe en waar trek je de grens als we dit soort dingen voor anderen gaan bepalen. Het is zo'n uitzonderlijke situatie (een 8e kind willen) dat het wsl ook geen gigantische druk op de zorg zal opleveren.
Wel een beetje apart idd, dochter meeMaargoed, mss heeft ze er een boel van geleerd.
Ze hebben samen een zoon en een dochter. Zij heeft een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad,ze wilde weten of er niet iets zat wat er niet hoort te zitten.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 17:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze zijn niet samengesteld. Alle kinderen zijn van haar uit eerdere relaties.
De jongste dochter is wel van hen samen.
Dus ze hebben al samen 1 kind.
Oh, die voorlaatste zoon is ook van hem. Was ik even vergetenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:20 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ze hebben samen een zoon en een dochter. Zij heeft een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad,ze wilde weten of er niet iets zat wat er niet hoort te zitten.
Twiggy is zo eigengereid erg leuk. Inderdaad verschrikkelijke woke familie. Huisdieren zijn wij niet geschikt voorquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:02 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Iven die die hele videocall gewoon doorging met zelf aan het woord zijn ... dit vat wel zo'n beetje die hele man samen.
Maar goed, ik heb hier al wel vaker gezegd geen fan te zijn van fam Spaanplaat.
Vooral beide ouders vind ik niet leuk
" Kijk ons 3 kikkererwten en een schepje soep eten als diner"
en dat opgehemel van Oosie krijg ik de kriebels van.
Seven vind ik trouwens altijd wel een ontzettend leuk kereltje
Idd knappe kinders bij die fam Bakcha!
Wat een vrolijke leuke mensen, al komt het soms wel wat in scène gezet over.
Als je geen huisdieren wil moet je er ook vooral niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:51 schreef Poepz0r het volgende:
Huisdieren zijn wij niet geschikt voorNee jullie als ouders willen dat niet, dat is iets anders
Die Cynthia is veel te dominant. Die had ik meteen dat raam uitgegooidquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:52 schreef maily het volgende:
[..]
Als je geen huisdieren wil moet je er ook vooral niet aan beginnen.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die Cynthia is veel te dominant. Die had ik meteen dat raam uitgegooid
Zoals gezegd hebben ze al 2 kinderen samen. De rest is van haar en ik geloof 2 andere vaders.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik snap je sentiment wel, maar was dit niet juist het samengestelde gezin? Volgde het niet helemaal (kijk het ook altijd als ik aan het sporten ben). Dan snap ik wel dat je ook een kindje van jullie samen wil. Juist omdat je al zoveel bezig bent met elkaars kinderen.
Maargoed, nogmaals. Snap je gevoel wel. Maar is toch een gevoelige kwestie. Beetje in de lijn van gedwongen anti-conceptie enzo. En hoe en waar trek je de grens als we dit soort dingen voor anderen gaan bepalen. Het is zo'n uitzonderlijke situatie (een 8e kind willen) dat het wsl ook geen gigantische druk op de zorg zal opleveren.
Wel een beetje apart idd, dochter meeMaargoed, mss heeft ze er een boel van geleerd.
Dat was niet de insteek. Een dergelijk onderzoek kunnen we enkel toejuichen. Het werd gebracht als een onderzoek waarom een 8e kind niet lukte. Maar linksom of rechtsom is haar gezondheid natuurlijk belangrijk, net als bij ieder ander.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 18:20 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ze hebben samen een zoon en een dochter. Zij heeft een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad,ze wilde weten of er niet iets zat wat er niet hoort te zitten.
Ivan is gemaakt, nep etc.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:28 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik ben denk ik 1 van de weinigen die Iven Cudogam wel leuk vindt.
Ik vind hem echt veel sympathieker dan Cynthia.
Mn nekharen gaan echt omhoog van de familie Wildeman, ik vind het (niet zo netjes gezegd) echt een tokkiebende.
Met kinderen aan de energydrank enz.
Ja dat hoor ik vaker, maar ik moet dus wel om hem lachen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ivan is gemaakt, nep etc.
Vader Blom met zijn speelhalletje
Ze wilt weten of er iets zit wat er niet hoort en of dat dat een zwangerschap in de weg zit, zo goed?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat was niet de insteek. Een dergelijk onderzoek kunnen we enkel toejuichen. Het werd gebracht als een onderzoek waarom een 8e kind niet lukte. Maar linksom of rechtsom is haar gezondheid natuurlijk belangrijk, net als bij ieder ander.
Ik denk dat de punten ondertussen duidelijk zijn en het weinig zin heeft om in herhaling of details te verzanden in dit topic.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 13:03 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ze wilt weten of er iets zit wat er niet hoort en of dat dat een zwangerschap in de weg zit, zo goed?
https://www.facebook.com/share/v/eLoocQxgmNP9UoS3/
Ik kan Iven ook goed hebben. Twiggy is geweldig en Seven lach ik mij ook kapot om. Voor de rest bizar om te zien hoe ze op een postzegel kunnen leven (terwijl ze voldoende andere woongelegenheid hebben, ze zitten goed in de slappe was) met zoveel mensen. Cynthia heb ik niet echt een mening over, heb het idee dat ze het gewoon goed probeert te doen (en ook doet).quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 12:28 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik ben denk ik 1 van de weinigen die Iven Cudogam wel leuk vindt.
Ik vind hem echt veel sympathieker dan Cynthia.
Ik vind er niks tokkie aan eigenlijk. Huis is niet mijn smaak, maar wel netjes. Iedereen loopt er verzorgd bij en ze hebben de boel prima onder controle (iets wat fam. Blom duidelijk niet heeft).quote:Mn nekharen gaan echt omhoog van de familie Wildeman, ik vind het (niet zo netjes gezegd) echt een tokkiebende.
Met kinderen aan de energydrank enz.
Zij hebben een aantal jaren in Albanië gewoond om daar zendingswerk voor de kerk te doen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef xzaz het volgende:
Dat verhaal van de dochter die is overleden....
Hoe? Wtf
Goed verhaal geloof er niks van.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Zij hebben een aantal jaren in Albanië gewoond om daar zendingswerk voor de kerk te doen.
Hun dochter Miriam heeft daar van water gedronken waarin een bacterie zat, waarna ze uiteindelijk is overleden aan bloedvergiftiging
Jawel is al eerder behandeld in de serie. Was wel een triest verhaal en pure pech,meestal overlijd je daar niet snel aan.quote:
Hoe dan? Waarom is de rest van de familie niet ziek geworden?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jawel is al eerder behandeld in de serie. Was wel een triest verhaal en pure pech,meestal overlijd je daar niet snel aan.
Die dronken daar niet van. Ze dronk uit open water geloof ik, niet uit een flesjequote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe dan? Waarom is de rest van de familie niet ziek geworden?
De kans is zooooo ontiegelijk kleinquote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die dronken daar niet van. Ze dronk uit open water geloof ik, niet uit een flesje
Wat een ongelooflijke respectloze reactie.quote:
Geloof het nog steeds niet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:34 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke respectloze reactie.
Je kan en mag overal wat van vinden, maar een doodsoorzaak van een kind in twijfel trekken, gaat echt te ver.
De ouders hebben dat open en kwetsbaar gedeeld.
Herder heeft als Christen veel betekenis.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 23:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Knap dat de familie Blom deze dag zo open en kwetsbaar deelt.
De keuze van de activiteit begrijp ik dan weer helemaal niet. Omdat mirjam een liedje mooi vond. Maar erg praktisch is t niet met al die kinderen.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 23:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Knap dat de familie Blom deze dag zo open en kwetsbaar deelt.
Wat ik zei in m'n vorige post. Media geil en hopen op het Meilandjes effect. Niks kunnen mag toch wereldberoemd in Nederland.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom doet Iven zo overdreven als er een camera op zijn snufferd staat? Op dat zebrapad, waar hij een fietser tegenhoudt alsof ie een bekende acteur is, in die winkel met zijn zonnebril op. Jakkes, houdt toch s.v.p. op met deze familie. De kinderen zijn hartstikke lief, maar die ouders, jakkesnogantoe. Brrrrr en de familie Blom met hun herders met schaapjes kijken, kinderen vinden er geen bal aan, maar de zendingsdrang van de ouders blaast zowat de tv uit. Aflevering niet eens uitgekeken, loop achter als vooruitkijker. Allemachtig, wat een saai seizoen.
Nah ik vond dat wel een beetje een 'bijzonder' uitje, evenals dat verjaardagsuitje voor vader naar dat orgel.... Ja prima dat je hém daarmee kan verrassen maar je kunt toch nagaan dat jonge kinderen daar gaan lopen klieren in de kerk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Ik vond het met de schapen juist verrassend goed gaan met de kinderen. De meesten deden actief mee en leken het leuk te vinden. Prima activiteit om hun overleden dochter te gedenken. Voor de ouders en oudste kinderen is het een mooi eerbetoon, voor de jongere kinderen (die te jong zijn om hun zus te herinneren of haar überhaupt niet gekend hebben) is het gewoon een "leuk" uitje.
Vind het nogal een aanname. Een kind verliezen is het ergste wat er is (en ja, ik heb helaas ervaring). Ze benoemen haar, maar er is ook een leven 'zonder' haar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 06:59 schreef tong80 het volgende:
[..]Dat is heel hun input. Dit soort mensen geeft zichzelf niet voor niets op voor het programma. Trap er niet in.
Ben het met je eens, er wordt hier erg hard daarover geoordeeld.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Vind het nogal een aanname. Een kind verliezen is het ergste wat er is (en ja, ik heb helaas ervaring). Ze benoemen haar, maar er is ook een leven 'zonder' haar.
Dus nee, ben het hier niet mee eens.
Je kent ze persoonlijk? Je lijkt nogal op de hoogte te zijn van hun motieven namelijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 06:59 schreef tong80 het volgende:
[..]Dat is heel hun input. Dit soort mensen geeft zichzelf niet voor niets op voor het programma. Trap er niet in.
Ik heb het niet gezien. Ik wist niet dat ze een kind hebben verloren. Ik ging puur af op hetgeen ik las.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Vind het nogal een aanname. Een kind verliezen is het ergste wat er is (en ja, ik heb helaas ervaring). Ze benoemen haar, maar er is ook een leven 'zonder' haar.
Dus nee, ben het hier niet mee eens.
Er zijn meer kinderen ziek geweest. Nog 2 dacht ik?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe dan? Waarom is de rest van de familie niet ziek geworden?
Laat maar. Ook in dit topic word je weer aangesproken (aangevallen) op één post. Ik ben niemand en pretendeer niks. Succes verder.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:17 schreef Verida het volgende:
[..]
Je kent ze persoonlijk? Je lijkt nogal op de hoogte te zijn van hun motieven namelijk.
En terecht dat je aangesproken wordt (niet aangevallen). Je hebt het niet gezien, maar je hebt gelijk wel een (stevige) mening erover. Logisch dat je er reacties op krijgt. Dat is ook wel een belangrijke eigenschap van een forum: dat je reacties kunt krijgen op je posts. Als je dat niet wilt, schrijf je maar een dagboek.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 09:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laat maar. Ook in dit topic word je weer aangesproken (aangevallen) op één post. Ik ben niemand en pretendeer niks. Succes verder.
Klopt, dat met die orgel was absoluut niet geschikt voor de kinderen. Ik vond het ook niet zo gek dat ze er op gegeven moment helemaal klaar mee waren. Maar de ergernis begon bij mij al toen ze de kerk in gingen en dat die kinderen gelijk al overal heen renden en opklommen. Dat is echt een kwestie van opvoeding.quote:Op zaterdag 24 augustus 2024 08:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Nah ik vond dat wel een beetje een 'bijzonder' uitje, evenals dat verjaardagsuitje voor vader naar dat orgel.... Ja prima dat je hém daarmee kan verrassen maar je kunt toch nagaan dat jonge kinderen daar gaan lopen klieren in de kerk.
(Dat die kerel nog maar 40 is...)
Maar bij de schapen leken uiteindelijk een aantal kinderen het wel redelijk leuk te vinden.
Hun heer heeft ook geen horlogequote:Op maandag 26 augustus 2024 21:13 schreef MadMaster het volgende:
Moeder Blom checkt of de voordeur goed dicht is, terwijl de achterdeur wagenwijd open staat.
Ook nadat het laatste, aanvankelijk achtergebleven kind eindelijk in de auto is gebonjourd…![]()
De Heer zal wel over hun spullen waken…
Ik vind het ook wel bijzonder dat je met je gezin naar de tandarts gaat en dan al gaat zeggen, nou hoeveel gaatjes zullen we hebben.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tandenpoetsen schijnt nogal een dingetje te zijn bij grote gezinnen, wat ik echt heel slecht vind. Kan je wel zeggen iets zeggen over dat de kwaliteit van tanden genetisch zijn en dat zal vast voor een deel ook wel zijn, maar het is gewoon slechte hygiëne, maar één keer per dag poetsen....
Die lag zelfs in het ziekenhuisbed met z’n pet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:46 schreef golfer het volgende:
Aansteller Iven die met pet op in bed gaat liggen rusten.![]()
Ja... Sommige mensen schijnen niet te begrijpen dat een gebit jaren mee moet gaan en veel geld kost wanneer er wat gerepareerd moet worden. En toen die jongen zei die hij niet zo vaak zijn tanden poetste toen de tandarts daar naar vroeg... Ik zou me als ouder zijnde kapot schamen. En ik snap best dat je na een bepaalde leeftijd er ook zelf wat zorg voor mag dragen, maar ik vind dat ouders, (zeker in de puberteit waar het vaak mis gaat) best hun kinderen mogen aansturen om hun tanden te poetsen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel bijzonder dat je met je gezin naar de tandarts gaat en dan al gaat zeggen, nou hoeveel gaatjes zullen we hebben.
En dan zeggen dat het meevalt dat het er twee zijn :’)
[..]
Die lag zelfs in het ziekenhuisbed met z’n pet.
Gelukkig hebben ze een makkelijk bed om in te gaan liggen.
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tandenpoetsen schijnt nogal een dingetje te zijn bij grote gezinnen, wat ik echt heel slecht vind. Kan je wel zeggen iets zeggen over dat de kwaliteit van tanden genetisch zijn en dat zal vast voor een deel ook wel zijn, maar het is gewoon slechte hygiëne, maar één keer per dag poetsen....
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.
Als zoiets simpels als tandenpoetsen al niet lukt, wat doe je dan met een roedel kinderen?
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
[..]
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.
Ja, ik vind van wel. 2 x per dag poetsen is algemeen bekend en een goede hygiëne is gewoon een basisbehoefte. En als je als ouder zijnde bewust iets verzaakt waarvan je weet dat dit schade aan je kind kan geven, ja dat vind ik verwaarlozing.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:
[..]
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?
ze poetsen sowieso 1 x per dag en de rest schiet er wel eens bij in. Ik denk persoonlijk dat dat zal gelden voor heel erg veel mensen in Nederland![]()
Ik zie verder geen tekenen van verwaarlozing,
Ja en dat niet doen is dus verwaarlozing, de dingen die je moet doen zijn niet zomaar de dingen die je moet doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.
en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
of niet snoepen, of geen junkfood eten enz. enz.
ook verwaarlozing danquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
Ik “vergeet” zo vaak savonds m’n tanden te poetsen.
Vraag me af hoe mama Blom de administratie bijhoudt. Hopelijk schrijven de kinderen werkorders.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Bij de familie Blom worden de kinderen 'omgekocht' met geld om klusjes te doen.
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.
En blikjes frisdrank.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 01:02 schreef Latteanais het volgende:
[..]
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Petje af (shit waarom moet ik nu aan Iven denken...) voor de Cudoghams dat ze dat feestje van Oos vierden op hun flatje!
Heb zelf bijna 15 jaar op een flat gewoond en hield daarom de feestjes van mijn toen nog jonge kinderen echt elders. Gillend gek anders.
Vond Jazz trouwens superlief met zn broertjes en zusjes die langskwamen. Hij lijkt me sowieso echt een tof persoon.
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:48 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.
dat hij ze wilde laten genieten van cola is nog tot daar aan toe, maar bewust vlees toevoegen terwijl ze thuis gewend zijn om vegan of vegetarisch te eten vond ik eigenlijk heel flauw.
En ik vind Oos een verwend, vervelend ventje
er was niet echt een keuze, het vlees zat, met de olie of boter die gebruikt was om te bakken, door de bami geroerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:07 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.
Wb dat vlees, ze hadden wel de keuze. Maar het is wel dat ze dan moesten kiezen tussen wat hun ouders graag willen (vegetariër/vegan) en hun broer. Loyaliteitsconflict is dan eigenlijk wel een beetje gemeen idd
Totaal mee oneens. Zeker, bij de familie Blom is het 1 grote chaos en moeder Gerdien doet vooral een beetje dom lachen. Maar verwaarloosd is wel iets heel anders. Ze lopen er prima gekleed bij (los van smaak), hebben voldoende gezond te eten, doen sociale dingen, doen dingen die belangrijk zijn zoals de tandarts en overduidelijk is dat ze absoluut van de kinderen houden en alles voor ze doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.
Als zoiets simpels als tandenpoetsen al niet lukt, wat doe je dan met een roedel kinderen?
Een slecht gebit kan je absoluut niet altijd wat aan doen. Bij mij zit dat helaas in de familie, voor zover dat kan. Zowel mijn vader als broers en zussen hebben er last van. Hoe vaak we ook poetsen en hoe gezond we ook leven en eten en drinken. Al is het zeker zo dat als ik 1 keer per dag half poets (wat ik een tijdje deed in de pubertijd) dat dit zich uitbetaald in elke controle 1 of meerdere gaatjes. Ondertussen ben ik ouder en zogezegd wijzer en poets ik netjes 2x per dag en tandenstoker ik mij gek. Dit scheelt echt heel veel, het beperkt zich nu tot 1 gaatje per ongeveer 2-3 jaar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:36 schreef Poppejans1.4 het volgende:
En dan toch nog beweren dat al die gaatjes komen door 'een slecht gebit waar ik niets aan kan doen'
Dat is écht flauwekul.
Wordt wel saai op den duur. Niets mis mee verder, maar een keer wat anders mag ook wel. Er is echter wel een nuance te bedenken tussen altijd frisdrank of altijd water natuurlijk.quote:Er is toch niks mis met aangelengde limonade of gewoon water?!
Natuurlijk hoort dit bij de taak als ouder, maar je doet net of kinderen dood gaan als ze een keertje een avond niet poetsen. Kom op hoor, beetje realistisch blijven. Gerdien gaf aan dat het er wel eens bij inschoot, niet dat ze het structureel niet deden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
Hopelijk niet op de avonden dat je liefdesdanjes doetquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
Ik “vergeet” zo vaak savonds m’n tanden te poetsen.
Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Bij de familie Blom worden de kinderen 'omgekocht' met geld om klusjes te doen.
Maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Niet iedereen heeft dezelfde ideeën daarover. De een doucht elke dag, de andere om de dag om waar wat te noemen. Wat is dan goed? Er zijn diverse onderzoeken over en laten we niet verzanden in de details, maar er is niet 1 "goed" voor dit soort zaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.
en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
of niet snoepen, of geen junkfood eten enz. enz.
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:32 schreef GereDathan het volgende:
Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".
Dat kan. Jij zal bij je kinderen of kleinkinderen ook dingen gedaan hebben of doen die andere mensen in Nederland anders zien of doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .
Persoonlijk heb ik ook niets met al dat vega gedoe. Niks mis mee voor een keer en het is zeker niet slecht om na te denken over vlees wat je eet. Maar ik snap hem welquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:46 schreef Blues het volgende:
Jazz zei ook nog dat hij nu een een 'gezonde' maaltijd maakte met die kip ipv altijd maar die tofu. Nu eens echt lekkere gezonde kost
Eens hoor, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelen maar 'heitje voor een karweitje' vind ik een prima concept.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat kan. Jij zal bij je kinderen of kleinkinderen ook dingen gedaan hebben of doen die andere mensen in Nederland anders zien of doen.
Mijn inziens is het niet vreemd dat je kinderen financieel beloond voor extra taken. Want dat werd duidelijk gezegd, het waren de extra taken. Lijkt mij een gezonde situatie die de kinderen voorbereid op een toekomst waar ze voor zichzelf moeten zorgen. Wij moesten vroeger ook gewoon een krantenwijk nemen als we iets extra's wilde hebben en voor die tijd wasten we auto's voor 5 gulden.
In geval van een groot gezin is juist een financiële beloning een slimme keuze. Lang niet alles zal eerlijk verdeeld kunnen worden en het is lastig om 1 kind wat extra te geven zonder daardoor andere kinderen jaloers te maken. Door een financiële beloning te koppelen aan bepaalde vaste taken (auto wassen = 5 euro, afwassen = 1 euro, stofzuigen = 2 euro om maar wat te bedenken) kan ieder kind voor zichzelf kiezen of hij wat extra wil verdienen en zal er ook geen verschil ontstaan. Doe je veel, verdien je veel. Doe je niks, ook goed, maar krijg je enkel je standaard zakgeld. Wil je die gave op afstand bestuurbare auto? Lekker veel afwassen dan.
De huidige generatie die alles maar gewoon krijgt zonder tegenprestatie is een groter probleem wat mij betreft.
Is nog niet echt achterhaald volgens mij, Eerst thuis heitje voor een karweitje doen en later vakken gaan vullen, krantenwijken lopen enz.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .
Op zich juist goed. Je krijgt net genoeg te zien voor een indruk, maar je weet niet alle details zoals de kids van al die momfluencers. Ik zou het zelf ook leuker vinden, maar als ik aan privacy denk, ben ik blij voor deze kinderen dat t meevaltquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 15:29 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat vind ik wel leuk aan dit programma, dat je dat soort verschillende aanpakken ook kunt zien. Ik mis alleen echt dat je de kinderen haast niet leert kennen ofzo. Het zijn vooral de ouders die gevolgd worden.
Ik ben het nu aan het luisteren. Tot nu is het wel het grote Johan (is fantastisch) boek. En het is ook niet echt prettig ingesproken. Sowieso het overdreven Spaans uitspreken van plaatsnamen.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:56 schreef Remco het volgende:
Behoorlijk heftige zaken staan er in het boek van de Jellies:
https://www.tubantia.nl/s(...)lie-jelies~a59a4995/
Zo wat erg allemaal. Ik ga ook een boek schrijven dat ik eigenlijk helemaal niet wilde kijken naar een huis vol.quote:Op woensdag 27 november 2024 07:56 schreef Remco het volgende:
Behoorlijk heftige zaken staan er in het boek van de Jellies:
https://www.tubantia.nl/s(...)lie-jelies~a59a4995/
Ohquote:Op maandag 23 december 2024 11:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja hij staat weer volledig op NLziet
Ja, ben op de helft van de eerste afleveringquote:
Was ik niet van planquote:Op maandag 23 december 2024 11:29 schreef Leandra het volgende:
En voor de duidelijkheid: dit is het NPO1 topic, dus niet spoileren.
Nee, ik weet dat jij dat niet doet, het was ook niet op jou gerichtquote:Op maandag 23 december 2024 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was ik niet van plan
Sorry
Altijd wel weer leuk om te zien vind ik.quote:Op maandag 23 december 2024 11:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, ben op de helft van de eerste aflevering
Alleen heb even geen geduld voor dat programma
Komt wel een bingemoment
quote:De grote gezinnen Bakhcha, Wildeman, Cudogham en Blom keren terug in een nieuw en extra lang seizoen van het populaire realityprogramma Een Huis Vol. Vier weken lang geven zij iedere werkdag een kijkje in hun hectische leven.
Kijkers die smullen van Een Huis Vol krijgen dit jaar een mooi kerstcadeau. Het realityprogramma keert terug met een nieuw en extra lang seizoen. Maar liefst vier weken lang geven de grote gezinnen Bakhcha, Wildeman, Cudogham en Blom een kijkje in hun hectische leven. Opnieuw blijkt hoe bijzonder, maar ook hoe uitdagend hun leven is.
Cynthia Cudogham
Dat laatste is volgens Cynthia Cudogham wat de kijkers zo graag zien. "Veel mensen vinden het leven met een of twee kinderen al een hele uitdaging. Als ze naar ons kijken, denken ze: ‘'Als het hen met zeven kinderen lukt, moet wij het met twee toch ook kunnen.' Ook hoor ik terug van kijkers dat zij het een openbaring vinden om te zien hoe wij de kinderen opvoeden. We blijven altijd ontspannen en lossen situaties met humor op."
Wanneer is Een Huis Vol op televisie te zien?
Een Huis Vol is vanaf maandag 23 december 2024 iedere werkdag om 19:00 uur te zien op NPO 1.
quote:Op maandag 23 december 2024 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb zo'n mooie nieuwe superbra bh
Mee eensquote:Op maandag 23 december 2024 11:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Altijd wel weer leuk om te zien vind ik.
Okéquote:Op maandag 23 december 2024 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb zo'n mooie nieuwe superbra bh
Een openbaring blijkbaar (hoe ze hun kinderen opvoeden).quote:Op maandag 23 december 2024 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... die zijn zo superieur...
Absoluut nietquote:
Oh. Dat valt dan wel tegenquote:Op maandag 23 december 2024 13:24 schreef golfer het volgende:
Het worden wel korte uitzendingen.
Van 18:55 tot 19:20
Ik heb wat seizoenen overgeslagen ja.quote:Op maandag 23 december 2024 19:00 schreef maily het volgende:
[..]
Priscilliano
Zie je die familie voor t eerst?
Ik kan je verzekeren dat Ivan geen toneel speelt.quote:Op maandag 23 december 2024 20:45 schreef golfer het volgende:
Wij kijken het nu terug en ik zit mij meteen weer te ergeren aan die Ivan.
Leukste familie blijft voor mij de familie Bakhcha. Die spelen geen toneel als ze in beeld komen.
Ik weet niet of dat het beter maaktquote:Op maandag 23 december 2024 20:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat Ivan geen toneel speelt.
Die is gewoon zo, ook zonder camera's in de buurt…
Het valt wel mee.quote:Op maandag 23 december 2024 21:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het beter maaktdenk eerder erger
Hij zit enorm in mijn allergie...quote:Op maandag 23 december 2024 21:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het valt wel mee.
Hij is wat extravert, maar geen vervelende kerel…
Als ik 'm weer spreek, zal ik het hem vertellen…quote:Op maandag 23 december 2024 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij zit enorm in mijn allergie...
Hahaha "Ja een wildvreemde van Fok mag mannen zoals jij niet. En dat is nog zacht en vriendelijk uitgedrukt ook"quote:Op maandag 23 december 2024 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik 'm weer spreek, zal ik het hem vertellen…
Sjezus, doe ff normaal.quote:
Akkoord.quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, doe ff normaal.
Sommige mensen zijn wat extraverter dan anderen, dat maakt ze geen sheer evil ofzo.
Hun kinderen doen het vooralsnog allemaal prima, beter dan in vrijwel alle andere gezinnen, en ondanks het feit dat ik er niet aan moet denken in zo'n klein appartement te wonen als dat van hun, lijkt het voor hen prima te werken.
Je zal maar beticht worden van in beeld komen tijdens een TV programma, waar je vrijwillig aan meewerkt en waarvoor je inderdaad een vergoeding krijgt die o.a. ten goede komt aan je gezin.quote:
Kan dit iets minder?quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan mag je hem ook vertellen dat hij een grote narcistische, graag in de belangstelling staande, vooral in beeld willen komende man is, die dit programma gebruikt om nog wat bij te verdienen.
Je hebt wel gelijk...quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, doe ff normaal.
Sommige mensen zijn wat extraverter dan anderen, dat maakt ze geen sheer evil ofzo.
Hun kinderen doen het vooralsnog allemaal prima, beter dan in vrijwel alle andere gezinnen, en ondanks het feit dat ik er niet aan moet denken in zo'n klein appartement te wonen als dat van hun, lijkt het voor hen prima te werken.
quote:Op dinsdag 24 december 2024 08:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Kan dit iets minder?
Dat geschel of diagnoses stellen is niet nodig.
Mag je iemand niet prima maar doe wel normaal
Dat is toch alleen maar fijn !quote:Op dinsdag 24 december 2024 08:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind alle gezinnen die dit keer meedoen vooralsnog wel leuk on te volgen eigenlijk.
Oh ja, dat kleine appartement met zoveel mensen moet ik ook niet aan denken.quote:Op dinsdag 24 december 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, doe ff normaal.
Was wel jammer dat geforceerde gedoe van Ivan weer. Liepen amper kinderen rond daar.quote:Op woensdag 25 december 2024 23:23 schreef derLudolf het volgende:
Grensoverschrijdend gedrag, Zeven wil niet naar de pride, maar wordt gedwongen.
Klinkt wel als goed gejatquote:Op vrijdag 27 december 2024 20:01 schreef spapaars het volgende:
Op SBS
In januari begint grote gezinnen op vakantie.
Nog zo'n format dat schaamteloos gejat is.
Daar is SBS een kampioen in..
Ja zeiden wij ook alquote:
Dan scheelt het nog hoeveel kinderen je hebt.quote:Op zondag 29 december 2024 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Over chaos gesproken....
Ik ben zelf extreem georganiseerd en kom ook uit zo'n familie, dus even een vraagje: zijn deze gezinnen allemaal nou zo extreem chaotisch (later vertrekken dan gepland en zo, kinderen alle kanten op en zo voort en zo verder) of is dat normaal en ben ik zo georganiseerd?
Persoonlijk zou ik horendol van de stress worden en de chaos die zij lijken te hebben
Kan me wel voorstellen dat zoveel mensen voor meer onrust zorgen, maar als je een vertrektijd noemt, sta je toch vijf minuten van te voren klaar en zo... dat kun je jong aanleren
Ik vraag me weleens af (ook destijds bij de Buddenbrucks) hoe die buren dat belevenquote:Op zondag 29 december 2024 13:41 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Lekker op verkansie in de eigen tuin. Hoef je ook niet te douchen met zo'n zwembad erin. Bespaart je toch weer 1 euro op het water
Naja... ik krijg half stress van die lui johquote:Op zondag 29 december 2024 13:46 schreef maily het volgende:
[..]
Dan scheelt het nog hoeveel kinderen je hebt.
Maar bij die Marokkaanse familie zou het makkelijk lukken.
Ja!quote:Op zondag 29 december 2024 13:47 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vraag me weleens af (ook destijds bij de Buddenbrucks) hoe die buren dat beleven
Ik heb het alleen nog maar over buitenquote:Op zondag 29 december 2024 13:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja!
Ik zou er niet aan moeten denken dat zo'n gezin bij ons in het portiek kwam wonen. Ook al zijn ze netjes, zoveel mensen geven gewoon wel veel geluid
Zonder dat ze vervelend zijn of asociaal. Mensen maken geluid
En je had in het begin ook dat gezin met dat kind met Down, daar zou ik ook niet graag gewoond hebben. Of in het begin dat Surinaamse gezin... die met hun instrumenten en keiharde televisie telkens.
Als ze er zelf echt last van zouden hebben, zouden ze er wel wat aan doen. Al begrijp ik wel dat je wat makkelijker wordt met tijd met zo'n groot gezin.quote:Op zondag 29 december 2024 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Over chaos gesproken....
Ik ben zelf extreem georganiseerd en kom ook uit zo'n familie, dus even een vraagje: zijn deze gezinnen allemaal nou zo extreem chaotisch (later vertrekken dan gepland en zo, kinderen alle kanten op en zo voort en zo verder) of is dat normaal en ben ik zo georganiseerd?
Persoonlijk zou ik horendol van de stress worden en de chaos die zij lijken te hebben
Kan me wel voorstellen dat zoveel mensen voor meer onrust zorgen, maar als je een vertrektijd noemt, sta je toch vijf minuten van te voren klaar en zo... dat kun je jong aanleren
Touchéquote:Op zondag 29 december 2024 14:12 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Als ze er zelf echt last van zouden hebben, zouden ze er wel wat aan doen. Al begrijp ik wel dat je wat makkelijker wordt met tijd met zo'n groot gezin.
Niet alleen de tassen.quote:Op maandag 30 december 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
Dat met die trein… is het normaal dat er een wijziging is van een station naar een compleet ander station? En dat je daar dan geen bericht of niks van krijgt?
Als je gereserveerd hebt dan krijg je daar toch wel een mail van oid?
Ik zie bij de Bakhcha meiden overigens alleen dure designer tassen. jacquemus, Zadig et Voltaire, Vuitton, Marc Jacobs. Doen ze goed.
De Heer is er voor iedereen…quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:41 schreef Verida het volgende:
wat ontzettend sneu voor die jongen dat hij nu dat orgel van pa op zijn kamer krijgt. En dan erbij dat hij dus nu elke morgen pa, al orgelspelend ziet en hoort als hij wakker wordt.
dat wil je toch niet als puber?
Ja... dat vind ik ook niet kunnen... überhaupt iedereen wakker maken met dat orgel... (ook leuk voor de buren)quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:41 schreef Verida het volgende:
wat ontzettend sneu voor die jongen dat hij nu dat orgel van pa op zijn kamer krijgt. En dan erbij dat hij dus nu elke morgen pa, al orgelspelend ziet en hoort als hij wakker wordt.
Dat van die trein vond ik ook bijzonder!quote:Op maandag 30 december 2024 19:19 schreef amaranta het volgende:
Dat met die trein… is het normaal dat er een wijziging is van een station naar een compleet ander station? En dat je daar dan geen bericht of niks van krijgt?
Als je gereserveerd hebt dan krijg je daar toch wel een mail van oid?
Ik zie bij de Bakhcha meiden overigens alleen dure designer tassen. jacquemus, Zadig et Voltaire, Vuitton, Marc Jacobs. Doen ze goed.
Is alweer verhuisd naar de kleintjesquote:Op donderdag 2 januari 2025 22:41 schreef Verida het volgende:
Had ik nog niet meegekregen, maar het lijkt me ook niet meer dan normaal dat het van zijn kamer weggehaald is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Is alweer verhuisd naar de kleintjes
Inderdaad. Zo’n kleine kamer en dan ook nog een orgel voor papa erin zetten. En dat überhaupt in de kamer van je puberzoon neerzetten.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 08:41 schreef Verida het volgende:
[..]
Had ik nog niet meegekregen, maar het lijkt me ook niet meer dan normaal dat het van zijn kamer weggehaald is.
Nee dat is echt stom.quote:Op donderdag 2 januari 2025 22:41 schreef Verida het volgende:
En de sleutel van de kerk hebben ze zelf. Ga dan lekker daar orgel/piano spelen lijkt mij.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 19:05 schreef derLudolf het volgende:
Trouwens, zowel een orgel als een piano. Lekkere ruimtevreters in een kleine woning
Het is echt te sneu voor woorden, na het succes van IkVertrek komen ze nu met deze onzin bij SBS.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:07 schreef golfer het volgende:
En wat doet SBS6? Die kopiëren het concept en komen vanaf vandaag met 'Grote gezinnen, grote vakanties'
[ afbeelding ]
Familie linksboven is van waar doen ze het van. Zaten in schuldsanering oid. Weet het niet meer precies.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:07 schreef golfer het volgende:
En wat doet SBS6? Die kopiëren het concept en komen vanaf vandaag met 'Grote gezinnen, grote vakanties'
[ afbeelding ]
Klopt:quote:Op maandag 6 januari 2025 12:28 schreef amaranta het volgende:
Familie linksboven is van waar doen ze het van. Zaten in schuldsanering oid. Weet het niet meer precies.
Hadden overal leningen voor in ieder geval.
Gekeken, het zijn ook wel een bijzonder stel mensen wat hier aan meedoen.quote:Op maandag 6 januari 2025 12:07 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit nu de herhaling te kijken. Is hier een apart topique voor? Ik heb zovéél vragen en opmerkingen….quote:Op maandag 6 januari 2025 22:10 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Gekeken, het zijn ook wel een bijzonder stel mensen wat hier aan meedoen.
Volgens mij is alleen die familie uit Enschede redelijk normaal en geordend. Wel medelijden met vaders, 8 vrouwen in huis
Volgens mij (nog) niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:09 schreef amaranta het volgende:
[
Ik zit nu de herhaling te kijken. Is hier een apart topique voor? Ik heb zovéél vragen en opmerkingen….
Zelfs Maarten keek erbij alsof hij eigenlijk opstandig iets anders wilde zingen.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:30 schreef havanagila het volgende:
Dat suffe christelijke gezin en hun jezusliedjes......
Ieder zijn overtuiging toch? Zij geloven in hun god en blijkbaar geeft dit hun kracht, stabiliteit en zin aan het leven. Niks mis mee, ik vind dat ze juist heel prettig overkomen daardoor. Ze dringen hun geloof niet op naar mijn gevoel.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:30 schreef havanagila het volgende:
Ik denk dat Maarten wat vast zit in de vele emoties, wat mij niet onlogisch lijkt.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs Maarten keek erbij alsof hij eigenlijk opstandig iets anders wilde zingen.
Ja walgelijk! Stel je voor dat mensen met een gezin met jonge kinderen een liedje zingen. Voor het eten nog wel.quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:30 schreef havanagila het volgende:
Of dat iemand op het internet dat truttig vindt, de horror.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja walgelijk! Stel je voor dat mensen met een gezin met jonge kinderen een liedje zingen. Voor het eten nog wel.
Heb je hun verjaardagsliedje nog niet gehoord?quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:30 schreef havanagila het volgende:
Nee. De heer zij geprezen. Brrrrquote:Op donderdag 9 januari 2025 12:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Heb je hun verjaardagsliedje nog niet gehoord?
Het was iets als in, 'De heer heeft je weer een jaar gespaard' en dat klonk best luguber.quote:Op donderdag 9 januari 2025 16:51 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee. De heer zij geprezen. Brrrr
Ohhh.quote:Op donderdag 9 januari 2025 18:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het was iets als in, 'De heer heeft je weer een jaar gespaard' en dat klonk best luguber.
Dat waren niet zij die dat zongen, maar de familie schippersbootquote:Op donderdag 9 januari 2025 18:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het was iets als in, 'De heer heeft je weer een jaar gespaard' en dat klonk best luguber.
Och die zongen wij vroeger ook in de kerkquote:Op donderdag 9 januari 2025 18:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daar was ik ook net naar op zoek.quote:Op maandag 13 januari 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is er ook een topic voor Grote Gezinnen, Grote Vakanties?
Kan het niet vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |