Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tandenpoetsen schijnt nogal een dingetje te zijn bij grote gezinnen, wat ik echt heel slecht vind. Kan je wel zeggen iets zeggen over dat de kwaliteit van tanden genetisch zijn en dat zal vast voor een deel ook wel zijn, maar het is gewoon slechte hygiëne, maar één keer per dag poetsen....
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
[..]
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.
Ja, ik vind van wel. 2 x per dag poetsen is algemeen bekend en een goede hygiëne is gewoon een basisbehoefte. En als je als ouder zijnde bewust iets verzaakt waarvan je weet dat dit schade aan je kind kan geven, ja dat vind ik verwaarlozing.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:
[..]
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?
ze poetsen sowieso 1 x per dag en de rest schiet er wel eens bij in. Ik denk persoonlijk dat dat zal gelden voor heel erg veel mensen in Nederland![]()
Ik zie verder geen tekenen van verwaarlozing,
Ja en dat niet doen is dus verwaarlozing, de dingen die je moet doen zijn niet zomaar de dingen die je moet doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.
en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
of niet snoepen, of geen junkfood eten enz. enz.
ook verwaarlozing danquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
Ik “vergeet” zo vaak savonds m’n tanden te poetsen.
Vraag me af hoe mama Blom de administratie bijhoudt. Hopelijk schrijven de kinderen werkorders.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Bij de familie Blom worden de kinderen 'omgekocht' met geld om klusjes te doen.
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.
En blikjes frisdrank.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 01:02 schreef Latteanais het volgende:
[..]
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Petje af (shit waarom moet ik nu aan Iven denken...) voor de Cudoghams dat ze dat feestje van Oos vierden op hun flatje!
Heb zelf bijna 15 jaar op een flat gewoond en hield daarom de feestjes van mijn toen nog jonge kinderen echt elders. Gillend gek anders.
Vond Jazz trouwens superlief met zn broertjes en zusjes die langskwamen. Hij lijkt me sowieso echt een tof persoon.
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:48 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.
dat hij ze wilde laten genieten van cola is nog tot daar aan toe, maar bewust vlees toevoegen terwijl ze thuis gewend zijn om vegan of vegetarisch te eten vond ik eigenlijk heel flauw.
En ik vind Oos een verwend, vervelend ventje
er was niet echt een keuze, het vlees zat, met de olie of boter die gebruikt was om te bakken, door de bami geroerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 09:07 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.
Wb dat vlees, ze hadden wel de keuze. Maar het is wel dat ze dan moesten kiezen tussen wat hun ouders graag willen (vegetariër/vegan) en hun broer. Loyaliteitsconflict is dan eigenlijk wel een beetje gemeen idd
Totaal mee oneens. Zeker, bij de familie Blom is het 1 grote chaos en moeder Gerdien doet vooral een beetje dom lachen. Maar verwaarloosd is wel iets heel anders. Ze lopen er prima gekleed bij (los van smaak), hebben voldoende gezond te eten, doen sociale dingen, doen dingen die belangrijk zijn zoals de tandarts en overduidelijk is dat ze absoluut van de kinderen houden en alles voor ze doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.
Als zoiets simpels als tandenpoetsen al niet lukt, wat doe je dan met een roedel kinderen?
Een slecht gebit kan je absoluut niet altijd wat aan doen. Bij mij zit dat helaas in de familie, voor zover dat kan. Zowel mijn vader als broers en zussen hebben er last van. Hoe vaak we ook poetsen en hoe gezond we ook leven en eten en drinken. Al is het zeker zo dat als ik 1 keer per dag half poets (wat ik een tijdje deed in de pubertijd) dat dit zich uitbetaald in elke controle 1 of meerdere gaatjes. Ondertussen ben ik ouder en zogezegd wijzer en poets ik netjes 2x per dag en tandenstoker ik mij gek. Dit scheelt echt heel veel, het beperkt zich nu tot 1 gaatje per ongeveer 2-3 jaar.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 08:36 schreef Poppejans1.4 het volgende:
En dan toch nog beweren dat al die gaatjes komen door 'een slecht gebit waar ik niets aan kan doen'
Dat is écht flauwekul.
Wordt wel saai op den duur. Niets mis mee verder, maar een keer wat anders mag ook wel. Er is echter wel een nuance te bedenken tussen altijd frisdrank of altijd water natuurlijk.quote:Er is toch niks mis met aangelengde limonade of gewoon water?!
Natuurlijk hoort dit bij de taak als ouder, maar je doet net of kinderen dood gaan als ze een keertje een avond niet poetsen. Kom op hoor, beetje realistisch blijven. Gerdien gaf aan dat het er wel eens bij inschoot, niet dat ze het structureel niet deden.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
Hopelijk niet op de avonden dat je liefdesdanjes doetquote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
Ik “vergeet” zo vaak savonds m’n tanden te poetsen.
Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".quote:Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Bij de familie Blom worden de kinderen 'omgekocht' met geld om klusjes te doen.
Maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Niet iedereen heeft dezelfde ideeën daarover. De een doucht elke dag, de andere om de dag om waar wat te noemen. Wat is dan goed? Er zijn diverse onderzoeken over en laten we niet verzanden in de details, maar er is niet 1 "goed" voor dit soort zaken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.
en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
of niet snoepen, of geen junkfood eten enz. enz.
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:32 schreef GereDathan het volgende:
Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".
Dat kan. Jij zal bij je kinderen of kleinkinderen ook dingen gedaan hebben of doen die andere mensen in Nederland anders zien of doen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2024 13:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .
Persoonlijk heb ik ook niets met al dat vega gedoe. Niks mis mee voor een keer en het is zeker niet slecht om na te denken over vlees wat je eet. Maar ik snap hem welquote:Op vrijdag 30 augustus 2024 14:46 schreef Blues het volgende:
Jazz zei ook nog dat hij nu een een 'gezonde' maaltijd maakte met die kip ipv altijd maar die tofu. Nu eens echt lekkere gezonde kost
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |