abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 augustus 2024 @ 19:30:42 #101
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214770753
Iven is wel heel erg aanwezig
pi_214771180
Bij moeder Blom brandt wel licht, maar er is niemand thuis volgens mij.
Beetje schaapachtig lachen terwijl de kinderen in geen velden of wegen zijn te bekennen. Had gewoon 1 ouder mee laten gaan naar die scoutdag en de ander thuis met de rest van de kinderen.
Die oudste kinderen delven, voor mijn gevoel, vaak het onderspit.
pi_214771290
Wat een timing weer bij de familie Blom. Talentendag. Drie uur na afloop moeten ze weg voor vakantie, de tassen moeten nog worden ingepakt en er moest nog een krantenwijk gelopen worden... :X |:( |:(

Iven, schijt- en schijtirritant. Respect voor Kik dat hij er zo rustig bij blijft. Ik had hem al lang een knal gegeven of gewoon nergens meer meegenomen ergens naartoe.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 20:59:10 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214771534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Ronaldussen het volgende:

Iven, schijt- en schijtirritant. Respect voor Kik dat hij er zo rustig bij blijft. Ik had hem al lang een knal gegeven of gewoon nergens meer meegenomen ergens naartoe.
Verschrikkelijke aandachthoer.
Met zijn lichtgevende oranje jas en schoenen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Spellchecker woensdag 21 augustus 2024 @ 22:40:09 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214772482
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
Vandaag met de voetbal was hij wel op tijd .... :+
pi_214772639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 20:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Wat een timing weer bij de familie Blom. Talentendag. Drie uur na afloop moeten ze weg voor vakantie, de tassen moeten nog worden ingepakt en er moest nog een krantenwijk gelopen worden... :X |:( |:(

Ik krijg hier ook echt totale error van in m'n hoofd.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 22 augustus 2024 @ 14:05:34 #107
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_214775864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 19:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties en ik twijfel er ook niet aan dat ze zelf liever stokjes van de grond zouden eten om hun kinderen fatsoenlijk te kunnen kleden. Ik vind het vooral een dingetje rondom de zorg, daar is de zorg wat mij betreft simpelweg niet voor.

Denk dat we allemaal wel snappen dat je je wel tot de zorg wendt bij een eerste en wellicht tweede kind, misschien een derde ook nog wel. Maar dat is toch wel een beetje de grens verwacht ik voor velen. Je moet op een gegeven moment ook accepteren wat het is, je bent meer dan ruim voorzien en er zijn genoeg andere mensen die niets hebben en hierdoor nog langer moeten wachten. Ook wordt de zorg onnodig duurder hierdoor, dat betalen jij en ik ook.
Ik snap je sentiment wel, maar was dit niet juist het samengestelde gezin? Volgde het niet helemaal (kijk het ook altijd als ik aan het sporten ben). Dan snap ik wel dat je ook een kindje van jullie samen wil. Juist omdat je al zoveel bezig bent met elkaars kinderen.

Maargoed, nogmaals. Snap je gevoel wel. Maar is toch een gevoelige kwestie. Beetje in de lijn van gedwongen anti-conceptie enzo. En hoe en waar trek je de grens als we dit soort dingen voor anderen gaan bepalen. Het is zo'n uitzonderlijke situatie (een 8e kind willen) dat het wsl ook geen gigantische druk op de zorg zal opleveren.

Wel een beetje apart idd, dochter mee :D Maargoed, mss heeft ze er een boel van geleerd.
pi_214777253
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ik snap je sentiment wel, maar was dit niet juist het samengestelde gezin? Volgde het niet helemaal (kijk het ook altijd als ik aan het sporten ben). Dan snap ik wel dat je ook een kindje van jullie samen wil. Juist omdat je al zoveel bezig bent met elkaars kinderen.

Maargoed, nogmaals. Snap je gevoel wel. Maar is toch een gevoelige kwestie. Beetje in de lijn van gedwongen anti-conceptie enzo. En hoe en waar trek je de grens als we dit soort dingen voor anderen gaan bepalen. Het is zo'n uitzonderlijke situatie (een 8e kind willen) dat het wsl ook geen gigantische druk op de zorg zal opleveren.

Wel een beetje apart idd, dochter mee :D Maargoed, mss heeft ze er een boel van geleerd.
Ze zijn niet samengesteld. Alle kinderen zijn van haar uit eerdere relaties.
De jongste dochter is wel van hen samen.
Dus ze hebben al samen 1 kind.
pi_214777517
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 17:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ze zijn niet samengesteld. Alle kinderen zijn van haar uit eerdere relaties.
De jongste dochter is wel van hen samen.
Dus ze hebben al samen 1 kind.
Ze hebben samen een zoon en een dochter. Zij heeft een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad,ze wilde weten of er niet iets zat wat er niet hoort te zitten.
pi_214777737
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:20 schreef wizzer het volgende:

[..]
Ze hebben samen een zoon en een dochter. Zij heeft een voorstadium van baarmoederhalskanker gehad,ze wilde weten of er niet iets zat wat er niet hoort te zitten.
Oh, die voorlaatste zoon is ook van hem. Was ik even vergeten
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:31:35 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214778735
Vader Blom die doet alsof hij niks begrijpt van de kleding en sokken van de kinderen.
Zogenaamd hulpeloos zonder zijn vrouw. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 augustus 2024 @ 20:45:54 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214778902
Dat jochie met die zak chips in de supermarkt. _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_214779225
Ik vind de familie Bacha (ik hoop dat ik t goed schrijf) overkomen als een enorm lieve familie.
(En wat hebben ze knappe kinderen)

En ik kreeg honger van die enorme tafel met eten🙈
pi_214781549
Iven die die hele videocall gewoon doorging met zelf aan het woord zijn ... dit vat wel zo'n beetje die hele man samen.
Maar goed, ik heb hier al wel vaker gezegd geen fan te zijn van fam Spaanplaat.
Vooral beide ouders vind ik niet leuk
" Kijk ons 3 kikkererwten en een schepje soep eten als diner"
en dat opgehemel van Oosie krijg ik de kriebels van.
Seven vind ik trouwens altijd wel een ontzettend leuk kereltje

Idd knappe kinders bij die fam Bakcha!
Wat een vrolijke leuke mensen, al komt het soms wel wat in scène gezet over.
pi_214781784
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:02 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Iven die die hele videocall gewoon doorging met zelf aan het woord zijn ... dit vat wel zo'n beetje die hele man samen.
Maar goed, ik heb hier al wel vaker gezegd geen fan te zijn van fam Spaanplaat.
Vooral beide ouders vind ik niet leuk
" Kijk ons 3 kikkererwten en een schepje soep eten als diner"
en dat opgehemel van Oosie krijg ik de kriebels van.
Seven vind ik trouwens altijd wel een ontzettend leuk kereltje

Idd knappe kinders bij die fam Bakcha!
Wat een vrolijke leuke mensen, al komt het soms wel wat in scène gezet over.
Twiggy is zo eigengereid erg leuk. Inderdaad verschrikkelijke woke familie. Huisdieren zijn wij niet geschikt voor :') Nee jullie als ouders willen dat niet, dat is iets anders :')
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:52:47 #116
197773 crew  maily
pi_214781793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:51 schreef Poepz0r het volgende:

Huisdieren zijn wij niet geschikt voor :') Nee jullie als ouders willen dat niet, dat is iets anders :')
Als je geen huisdieren wil moet je er ook vooral niet aan beginnen. :+
pi_214781802
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:52 schreef maily het volgende:

[..]
Als je geen huisdieren wil moet je er ook vooral niet aan beginnen. :+
Die Cynthia is veel te dominant. Die had ik meteen dat raam uitgegooid
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:53:48 #118
197773 crew  maily
pi_214781804
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 08:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die Cynthia is veel te dominant. Die had ik meteen dat raam uitgegooid
_O-
pi_214782099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 14:05 schreef Saboo het volgende:

[..]

Zoals gezegd hebben ze al 2 kinderen samen. De rest is van haar en ik geloof 2 andere vaders.

Het is inderdaad vooral sentiment en ik denk niet dat we een harde lijn moeten opstellen als maatschappij. Ik vind dat je als individu/koppel ook wat verder kunt denken dan aan je eigen belang. Nu is het wel zo dat je in de zorg een X aantal pogingen vergoed krijgt bij hulp bij zwanger worden, zolang ze daar binnen vallen (als ze daar gebruik van zouden maken, dat is even hypothetisch!) dan maakt het niet uit of je 0, 1 of 15 kinderen hebt eigenlijk. Iedereen heeft recht op dezelfde zorg wat mij betreft. En anders zou je nog aan iets als privé klinieken kunnen denken. Maar we dwalen wellicht wat ver af op deze manier ;)

Het sentiment is duidelijk denk ik, een 8e kind is ze absoluut gegund als dat gegeven is.
pi_214782127
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2024 18:20 schreef wizzer het volgende:

[..]
Dat was niet de insteek. Een dergelijk onderzoek kunnen we enkel toejuichen. Het werd gebracht als een onderzoek waarom een 8e kind niet lukte. Maar linksom of rechtsom is haar gezondheid natuurlijk belangrijk, net als bij ieder ander.
pi_214783274
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat vader Blom sex heeft met zijn vrouw. Hij lijkt mij een type die op mannen valt :')
pi_214783343
Ik ben denk ik 1 van de weinigen die Iven Cudogam wel leuk vindt.
Ik vind hem echt veel sympathieker dan Cynthia.

Mn nekharen gaan echt omhoog van de familie Wildeman, ik vind het (niet zo netjes gezegd) echt een tokkiebende.
Met kinderen aan de energydrank enz.
pi_214783364
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:28 schreef Ballerina888 het volgende:

Mn nekharen gaan echt omhoog van de familie Wildeman, ik vind het (niet zo netjes gezegd) echt een tokkiebende.
Ivan is gemaakt, nep etc.

Vader Blom met zijn speelhalletje :')
pi_214783394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ivan is gemaakt, nep etc.

Vader Blom met zijn speelhalletje :')
Ja dat hoor ik vaker, maar ik moet dus wel om hem lachen.
Ik vind hem veel relaxter dan moeder. En hij vindt zichzelf idd erg lollig, maar beter dan die bemoeizucht van moeder.
pi_214783702
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 09:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat was niet de insteek. Een dergelijk onderzoek kunnen we enkel toejuichen. Het werd gebracht als een onderzoek waarom een 8e kind niet lukte. Maar linksom of rechtsom is haar gezondheid natuurlijk belangrijk, net als bij ieder ander.
Ze wilt weten of er iets zit wat er niet hoort en of dat dat een zwangerschap in de weg zit, zo goed?
https://www.facebook.com/share/v/eLoocQxgmNP9UoS3/
pi_214785123
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 13:03 schreef wizzer het volgende:

[..]
Ze wilt weten of er iets zit wat er niet hoort en of dat dat een zwangerschap in de weg zit, zo goed?
https://www.facebook.com/share/v/eLoocQxgmNP9UoS3/
Ik denk dat de punten ondertussen duidelijk zijn en het weinig zin heeft om in herhaling of details te verzanden in dit topic.
pi_214785174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 12:28 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik kan Iven ook goed hebben. Twiggy is geweldig en Seven lach ik mij ook kapot om. Voor de rest bizar om te zien hoe ze op een postzegel kunnen leven (terwijl ze voldoende andere woongelegenheid hebben, ze zitten goed in de slappe was) met zoveel mensen. Cynthia heb ik niet echt een mening over, heb het idee dat ze het gewoon goed probeert te doen (en ook doet).

quote:
Ik vind er niks tokkie aan eigenlijk. Huis is niet mijn smaak, maar wel netjes. Iedereen loopt er verzorgd bij en ze hebben de boel prima onder controle (iets wat fam. Blom duidelijk niet heeft).

Maar ik ga dan weer heel slecht op familie Blom. Ongeorganiseerd, moeder die enkel dom lacht, vader die duidelijk in een bepaalde rol geduwd is en onopgevoede kinderen. Hoe ze zich in die kerk gedroegen was echt schandalig in mijn ogen. Heb bij familie Blom het idee dat ze de overtuiging van anderen leven en niet hun eigen leven. Alles in mij schreeuwt dat de kerk ze dit opdraagt, dus papa die met een vrouw moet en vrouw die geen anticonceptie mag gebruiken. Al moet ik wel zeggen dat ik Yaél een schat van een meid vind, die lijkt in geen enkel opzicht op de rest van het gezin. Daarom vond ik het extra pijnlijk om te zien hoe haar geweldige prestatie bij de voetbal volledig ondersneeuwde.

De nieuwe familie Bagha (schrijf ik dat goed?) is ook machtig om naar te kijken. Als eigenaar van een schoonmaakbedrijf met zo te zien voldoende geld (geen overdaad) die niet te beroerd is om zelf te poetsen en te schrobben. Vrouwlief die hard meewerkt en het huishouden samen met de oudste kinderen runt. Mooie mensen die ook goed laten zien hoe de Islam in mijn ogen bedoeld is al religie.
pi_214785254
Ik denk dat die familie Blom ook gewoon veel beïnvloed wordt door het overlijden van dat dochtertje. Dat die "wij zijn gelukkig en lachen om alles" uit rouw voortkomt. Ik weet niet of dat klopt, puur mijn invulling. Ik heb wel respect voor die familie. Ja, ze zijn wat druk en zo... naja... ik mag ze wel

Wildeman, ja, ik vind ze grappig. Alleen die stem van dat dochtertje... verschrikkelijk
Maar die moeder en vader zijn leuke mensen, naar mijn mening. Respect met zoveel kinderen wel een opleiding doen!

Dat Islamitische gezin heb ik respect voor. Keurig opgevoede kinderen. Ben zelf wel strenger gewend, maar uiteindelijk functioneert het prima naar mijn mening

En Cudogam... die oudste kinderen vind ik wel leuk, maar dat jongste kind is zo verwend. En die ouders, ze zijn zo verheven... Ze werken op mijn allergie
Eigenlijk is dat het enige gezin waar ik niet blij van word.
pi_214786482
Het is Bakhcha.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:21:32 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214786556
Dat verhaal van de dochter die is overleden....

Hoe? Wtf
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:26:16 #131
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214786710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:21 schreef xzaz het volgende:
Dat verhaal van de dochter die is overleden....

Hoe? Wtf
Zij hebben een aantal jaren in Albanië gewoond om daar zendingswerk voor de kerk te doen.
Hun dochter Miriam heeft daar van water gedronken waarin een bacterie zat, waarna ze uiteindelijk is overleden aan bloedvergiftiging
pi_214786727
Jozuaaaaaaa
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:51:44 #134
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214786737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Zij hebben een aantal jaren in Albanië gewoond om daar zendingswerk voor de kerk te doen.
Hun dochter Miriam heeft daar van water gedronken waarin een bacterie zat, waarna ze uiteindelijk is overleden aan bloedvergiftiging
Goed verhaal geloof er niks van.
pi_214786741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:51 schreef xzaz het volgende:

[..]
Het is wel wat ze in eerdere seizoen vertelden
Waarom zouden ze daarover liegen?
pi_214786742
quote:

[..]
Jawel is al eerder behandeld in de serie. Was wel een triest verhaal en pure pech,meestal overlijd je daar niet snel aan.
pi_214786783
quote:

[..]
Tja, dan geloof je het maar niet
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:03:46 #138
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214786803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 19:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Jawel is al eerder behandeld in de serie. Was wel een triest verhaal en pure pech,meestal overlijd je daar niet snel aan.
Hoe dan? Waarom is de rest van de familie niet ziek geworden?
pi_214786829
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Die dronken daar niet van. Ze dronk uit open water geloof ik, niet uit een flesje
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:27:58 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214786910
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Die dronken daar niet van. Ze dronk uit open water geloof ik, niet uit een flesje
De kans is zooooo ontiegelijk klein
pi_214786918
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:27 schreef xzaz het volgende:

[..]
De kans is zooooo ontiegelijk klein
Klein is niet onmogelijk
pi_214786970
quote:

[..]
Wat een ongelooflijke respectloze reactie.

Je kan en mag overal wat van vinden, maar een doodsoorzaak van een kind in twijfel trekken, gaat echt te ver.

De ouders hebben dat open en kwetsbaar gedeeld.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:49:24 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214787078
Iven heeft weer een onopvallende jas aan wanneer ze de suprise voor Kik voorbereiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 23-08-2024 21:08:12 ]
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:54:50 #144
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214787128
En ja hoor, er komt nog een Wildemannetje aan.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:00:02 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214787178
Wat vieren de Bakhchas dat suikerfeest uitgebreid met veel cadeaus. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:19:06 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214787361
Prachtige kleding en heel veel lekkere happen. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_214787928
Waarom doet Iven zo overdreven als er een camera op zijn snufferd staat? Op dat zebrapad, waar hij een fietser tegenhoudt alsof ie een bekende acteur is, in die winkel met zijn zonnebril op. Jakkes, houdt toch s.v.p. op met deze familie. De kinderen zijn hartstikke lief, maar die ouders, jakkesnogantoe. Brrrrr en de familie Blom met hun herders met schaapjes kijken, kinderen vinden er geen bal aan, maar de zendingsdrang van de ouders blaast zowat de tv uit. Aflevering niet eens uitgekeken, loop achter als vooruitkijker. Allemachtig, wat een saai seizoen.
pi_214788103
Knap dat de familie Blom deze dag zo open en kwetsbaar deelt.
De keuze van de activiteit begrijp ik dan weer helemaal niet. Omdat mirjam een liedje mooi vond. Maar erg praktisch is t niet met al die kinderen.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:11:41 #149
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214788586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:34 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Wat een ongelooflijke respectloze reactie.

Je kan en mag overal wat van vinden, maar een doodsoorzaak van een kind in twijfel trekken, gaat echt te ver.

De ouders hebben dat open en kwetsbaar gedeeld.
Geloof het nog steeds niet.
  zaterdag 24 augustus 2024 @ 00:12:50 #150
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214788591
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 23:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:
De keuze van de activiteit begrijp ik dan weer helemaal niet. Omdat mirjam een liedje mooi vond. Maar erg praktisch is t niet met al die kinderen.
Herder heeft als Christen veel betekenis.

Het lam van God
Herders in het veld
Enz
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 augustus 2024 @ 06:59:47 #151
7889 tong80
Spleenheup
pi_214789129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 23:02 schreef Dievanhiernaast het volgende:

:D Dat is heel hun input. Dit soort mensen geeft zichzelf niet voor niets op voor het programma. Trap er niet in.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 augustus 2024 @ 07:01:02 #152
7889 tong80
Spleenheup
pi_214789131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom doet Iven zo overdreven als er een camera op zijn snufferd staat? Op dat zebrapad, waar hij een fietser tegenhoudt alsof ie een bekende acteur is, in die winkel met zijn zonnebril op. Jakkes, houdt toch s.v.p. op met deze familie. De kinderen zijn hartstikke lief, maar die ouders, jakkesnogantoe. Brrrrr en de familie Blom met hun herders met schaapjes kijken, kinderen vinden er geen bal aan, maar de zendingsdrang van de ouders blaast zowat de tv uit. Aflevering niet eens uitgekeken, loop achter als vooruitkijker. Allemachtig, wat een saai seizoen.
Wat ik zei in m'n vorige post. Media geil en hopen op het Meilandjes effect. Niks kunnen mag toch wereldberoemd in Nederland.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214789331
Ik vond het met de schapen juist verrassend goed gaan met de kinderen. De meesten deden actief mee en leken het leuk te vinden. Prima activiteit om hun overleden dochter te gedenken. Voor de ouders en oudste kinderen is het een mooi eerbetoon, voor de jongere kinderen (die te jong zijn om hun zus te herinneren of haar überhaupt niet gekend hebben) is het gewoon een "leuk" uitje.
pi_214789412
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:30 schreef Ronaldussen het volgende:
Ik vond het met de schapen juist verrassend goed gaan met de kinderen. De meesten deden actief mee en leken het leuk te vinden. Prima activiteit om hun overleden dochter te gedenken. Voor de ouders en oudste kinderen is het een mooi eerbetoon, voor de jongere kinderen (die te jong zijn om hun zus te herinneren of haar überhaupt niet gekend hebben) is het gewoon een "leuk" uitje.
Nah ik vond dat wel een beetje een 'bijzonder' uitje, evenals dat verjaardagsuitje voor vader naar dat orgel.... Ja prima dat je hém daarmee kan verrassen maar je kunt toch nagaan dat jonge kinderen daar gaan lopen klieren in de kerk.
(Dat die kerel nog maar 40 is... :o )
Maar bij de schapen leken uiteindelijk een aantal kinderen het wel redelijk leuk te vinden.
pi_214789420
Wat leuk trouwens dat Yael gescout is bij voetbal, wat komt zij enorm lief over
pi_214789436
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 06:59 schreef tong80 het volgende:

[..]
:D Dat is heel hun input. Dit soort mensen geeft zichzelf niet voor niets op voor het programma. Trap er niet in.

Vind het nogal een aanname. Een kind verliezen is het ergste wat er is (en ja, ik heb helaas ervaring). Ze benoemen haar, maar er is ook een leven 'zonder' haar.
Dus nee, ben het hier niet mee eens.
pi_214789478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Vind het nogal een aanname. Een kind verliezen is het ergste wat er is (en ja, ik heb helaas ervaring). Ze benoemen haar, maar er is ook een leven 'zonder' haar.
Ben het met je eens, er wordt hier erg hard daarover geoordeeld.

En sterkte met je verlies :* lijkt me verschrikkelijk... *;
pi_214789547
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 06:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je kent ze persoonlijk? Je lijkt nogal op de hoogte te zijn van hun motieven namelijk.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:22:44 #159
7889 tong80
Spleenheup
pi_214789572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:52 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik heb het niet gezien. Ik wist niet dat ze een kind hebben verloren. Ik ging puur af op hetgeen ik las.

pi_214789574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 20:03 schreef xzaz het volgende:

[..]
Er zijn meer kinderen ziek geweest. Nog 2 dacht ik?

Iven zit ook in mijn allergie. Bij de slimste mens vond ik hem ook verschrikkelijk irritant. Het enige goede vind ik dat hij tegen Cynthia zegt dat ze los moet laten.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:23:45 #161
7889 tong80
Spleenheup
pi_214789578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:17 schreef Verida het volgende:

[..]
Je kent ze persoonlijk? Je lijkt nogal op de hoogte te zijn van hun motieven namelijk.
Laat maar. Ook in dit topic word je weer aangesproken (aangevallen) op één post. Ik ben niemand en pretendeer niks. Succes verder.

pi_214792061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 09:23 schreef tong80 het volgende:

[..]
Laat maar. Ook in dit topic word je weer aangesproken (aangevallen) op één post. Ik ben niemand en pretendeer niks. Succes verder.

En terecht dat je aangesproken wordt (niet aangevallen). Je hebt het niet gezien, maar je hebt gelijk wel een (stevige) mening erover. Logisch dat je er reacties op krijgt. Dat is ook wel een belangrijke eigenschap van een forum: dat je reacties kunt krijgen op je posts. Als je dat niet wilt, schrijf je maar een dagboek.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2024 08:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Nah ik vond dat wel een beetje een 'bijzonder' uitje, evenals dat verjaardagsuitje voor vader naar dat orgel.... Ja prima dat je hém daarmee kan verrassen maar je kunt toch nagaan dat jonge kinderen daar gaan lopen klieren in de kerk.
(Dat die kerel nog maar 40 is... :o )
Maar bij de schapen leken uiteindelijk een aantal kinderen het wel redelijk leuk te vinden.
Klopt, dat met die orgel was absoluut niet geschikt voor de kinderen. Ik vond het ook niet zo gek dat ze er op gegeven moment helemaal klaar mee waren. Maar de ergernis begon bij mij al toen ze de kerk in gingen en dat die kinderen gelijk al overal heen renden en opklommen. Dat is echt een kwestie van opvoeding.

Ik zie verder niet zo in wat er 'bijzonder' is aan het uitje met de herder. Dat doen wel meer gezinnen, net zoals naar lammetjesdag gaan etc. Voor de familie Blom heeft het nog een extra (religieuze) betekenis. Nou, prima toch :) Kinderen konden meedoen en de rest kon rennen en vliegen, zonder anderen tot last te zijn. Niks mis mee :)
  maandag 26 augustus 2024 @ 20:55:59 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214812838
Die kleding voor die verkleedpartij bij de Wildemannetjes kost toch ook veel geld om te kopen/huren?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:03:07 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214812877
Vader Blom heeft ook een verkleedding aangetrokken. :')
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 augustus 2024 @ 21:13:41 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_214812975
Moeder Blom checkt of de voordeur goed dicht is, terwijl de achterdeur wagenwijd open staat.
Ook nadat het laatste, aanvankelijk achtergebleven kind eindelijk in de auto is gebonjourd… 8)7

De Heer zal wel over hun spullen waken… O-)
pi_214814087
quote:
7s.gif Op maandag 26 augustus 2024 21:13 schreef MadMaster het volgende:
Moeder Blom checkt of de voordeur goed dicht is, terwijl de achterdeur wagenwijd open staat.
Ook nadat het laatste, aanvankelijk achtergebleven kind eindelijk in de auto is gebonjourd… 8)7

De Heer zal wel over hun spullen waken… O-)
Hun heer heeft ook geen horloge :')
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:45:05 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214828075
Wat goed en sociaal dat die dochters Bakhcha zoveel kleren hebben weggegeven aan arme nomaden in Marokko.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:46:45 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214828104
Aansteller Iven die met pet op in bed gaat liggen rusten. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_214831238
Tandenpoetsen schijnt nogal een dingetje te zijn bij grote gezinnen, wat ik echt heel slecht vind. Kan je wel zeggen iets zeggen over dat de kwaliteit van tanden genetisch zijn en dat zal vast voor een deel ook wel zijn, maar het is gewoon slechte hygiëne, maar één keer per dag poetsen....
  donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:24 #170
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_214831617
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 08:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tandenpoetsen schijnt nogal een dingetje te zijn bij grote gezinnen, wat ik echt heel slecht vind. Kan je wel zeggen iets zeggen over dat de kwaliteit van tanden genetisch zijn en dat zal vast voor een deel ook wel zijn, maar het is gewoon slechte hygiëne, maar één keer per dag poetsen....
Ik vind het ook wel bijzonder dat je met je gezin naar de tandarts gaat en dan al gaat zeggen, nou hoeveel gaatjes zullen we hebben.

En dan zeggen dat het meevalt dat het er twee zijn :’)

quote:
13s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 20:46 schreef golfer het volgende:
Aansteller Iven die met pet op in bed gaat liggen rusten. :{w
Die lag zelfs in het ziekenhuisbed met z’n pet.

Gelukkig hebben ze een makkelijk bed om in te gaan liggen.
pi_214831713
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 09:43 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Ik vind het ook wel bijzonder dat je met je gezin naar de tandarts gaat en dan al gaat zeggen, nou hoeveel gaatjes zullen we hebben.

En dan zeggen dat het meevalt dat het er twee zijn :’)
[..]
Die lag zelfs in het ziekenhuisbed met z’n pet.

Gelukkig hebben ze een makkelijk bed om in te gaan liggen.
Ja... Sommige mensen schijnen niet te begrijpen dat een gebit jaren mee moet gaan en veel geld kost wanneer er wat gerepareerd moet worden. En toen die jongen zei die hij niet zo vaak zijn tanden poetste toen de tandarts daar naar vroeg... Ik zou me als ouder zijnde kapot schamen. En ik snap best dat je na een bepaalde leeftijd er ook zelf wat zorg voor mag dragen, maar ik vind dat ouders, (zeker in de puberteit waar het vaak mis gaat) best hun kinderen mogen aansturen om hun tanden te poetsen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:11:50 #172
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214831827
Ik vond het wel shocking dat ze twee keer per dag poetsen gewoon helemaal lijkt te hebben opgegeven bij de kinderen.

En wat ze zeiden over hun woningdeur die ze van het slot wilden laten lijkt me niet zo'n inbraakveilige opmerking :D
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:59:14 #173
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214832126
quote:
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.
pi_214832514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Er was een paar jaar geleden ook een gezin (ik denk de Jelies) die hadden meer dan 20 gaatjes ofzo in het hele gezin. Als ik me goed herinner hoor, het is al even geleden, maar volgens mij was het gemiddeld 2 per persoon ofzo. Die waren er ook wel eerlijk over dat dat gewoon kwam door laksheid.
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.

Als zoiets simpels als tandenpoetsen al niet lukt, wat doe je dan met een roedel kinderen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-08-2024 12:26:18 ]
pi_214832813
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Tja eerlijk of niet, het is gewoon niet oké. En misschien ben ik nu heel erg grof, maar ik vind dit wel een vorm van verwaarlozing eerlijk gezegd.

Als zoiets simpels als tandenpoetsen al niet lukt, wat doe je dan met een roedel kinderen?
verwaarlozing omdat je niet 2 x per dag hun tanden poetst?

ze poetsen sowieso 1 x per dag en de rest schiet er wel eens bij in. Ik denk persoonlijk dat dat zal gelden voor heel erg veel mensen in Nederland :D

Ik zie verder geen tekenen van verwaarlozing,
  donderdag 29 augustus 2024 @ 13:00:06 #176
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214832885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:

Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
quote:
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.
pi_214832993
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ja! mag hopen dat het voor iedereen duidelijk is dat je dit 2 keer per dat hoort te doen als ouder.
[..]
Maar ik denk niet dat het een grote gezinnen dingetje is ik denk dat het een probleem is wat bij heel veel ouders speelt.
Er zijn zoveel dingen die je "hoort te doen" als ouder.

en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
of niet snoepen, of geen junkfood eten enz. enz.
pi_214833182
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:48 schreef Verida het volgende:

[..]

ze poetsen sowieso 1 x per dag en de rest schiet er wel eens bij in. Ik denk persoonlijk dat dat zal gelden voor heel erg veel mensen in Nederland :D

Ik zie verder geen tekenen van verwaarlozing,
Ja, ik vind van wel. 2 x per dag poetsen is algemeen bekend en een goede hygiëne is gewoon een basisbehoefte. En als je als ouder zijnde bewust iets verzaakt waarvan je weet dat dit schade aan je kind kan geven, ja dat vind ik verwaarlozing.

Dan heb ik het over laksheid hè. Een keertje vergeten tandenpoetsen kan gebeuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-08-2024 14:20:51 ]
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:12:59 #179
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_214834485
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:

[..]

en tanden poetsen, of leren tanden poetsen, valt daar misschien wel onder, Net zoals douchen en andere vormen van persoonlijke hygiene.
Ja en dat niet doen is dus verwaarlozing, de dingen die je moet doen zijn niet zomaar de dingen die je moet doen.

En wij vergeten ook heus wel eens in de ochtend te poetsen maar 1 keer per dag is gewoon te weinig voor een goed gebit..
pi_214834517
Ik “vergeet” zo vaak savonds m’n tanden te poetsen.
pi_214836041
Dat naar huis lopen vanuit school met de familie cudogam en de rest van de kinderen van het feestje, geeft voor mij echt precies weer waarom ik daar niet zou willen wonen 🙈
pi_214836336
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
ook verwaarlozing dan :9
  donderdag 29 augustus 2024 @ 20:24:38 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214836753
Bij de familie Blom worden de kinderen 'omgekocht' met geld om klusjes te doen.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 augustus 2024 @ 20:27:56 #184
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_214836799
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Vraag me af hoe mama Blom de administratie bijhoudt. Hopelijk schrijven de kinderen werkorders.
pi_214838892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:59 schreef Ceviche het volgende:

[..]
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.
pi_214839491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 01:02 schreef Latteanais het volgende:

[..]
De Jelies voeden hun kinderen bijna met snoepgoed.
En blikjes frisdrank.
Ik ben echt totaal niet anti suiker, maar bij de Jelies zit zelfs dat jongste meisje al aan de lollies en jonge kinderen veel aan blikjes fris.
Janneke heeft ook gewoon wel gezegd dat poetsen er weleens bij in schoot.
En dan toch nog beweren dat al die gaatjes komen door 'een slecht gebit waar ik niets aan kan doen'
Dat is écht flauwekul.
Er is toch niks mis met aangelengde limonade of gewoon water?!
pi_214839507
Petje af (shit waarom moet ik nu aan Iven denken...) voor de Cudoghams dat ze dat feestje van Oos vierden op hun flatje!
Heb zelf bijna 15 jaar op een flat gewoond en hield daarom de feestjes van mijn toen nog jonge kinderen echt elders. Gillend gek anders.

Vond Jazz trouwens superlief met zn broertjes en zusjes die langskwamen. Hij lijkt me sowieso echt een tof persoon.
pi_214839559
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 08:40 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Petje af (shit waarom moet ik nu aan Iven denken...) voor de Cudoghams dat ze dat feestje van Oos vierden op hun flatje!
Heb zelf bijna 15 jaar op een flat gewoond en hield daarom de feestjes van mijn toen nog jonge kinderen echt elders. Gillend gek anders.

Vond Jazz trouwens superlief met zn broertjes en zusjes die langskwamen. Hij lijkt me sowieso echt een tof persoon.
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.

dat hij ze wilde laten genieten van cola is nog tot daar aan toe, maar bewust vlees toevoegen terwijl ze thuis gewend zijn om vegan of vegetarisch te eten vond ik eigenlijk heel flauw.

En ik vind Oos een verwend, vervelend ventje :D
pi_214839640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 08:48 schreef Verida het volgende:

[..]
Ik vond het niet zo tof dat hij bewust vlees had toegevoegd aan zijn bami.

dat hij ze wilde laten genieten van cola is nog tot daar aan toe, maar bewust vlees toevoegen terwijl ze thuis gewend zijn om vegan of vegetarisch te eten vond ik eigenlijk heel flauw.

En ik vind Oos een verwend, vervelend ventje :D
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.
Wb dat vlees, ze hadden wel de keuze. Maar het is wel dat ze dan moesten kiezen tussen wat hun ouders graag willen (vegetariër/vegan) en hun broer. Loyaliteitsconflict is dan eigenlijk wel een beetje gemeen idd
pi_214839694
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 09:07 schreef Poppejans1.4 het volgende:

[..]
Oos vind ik ook een enorm verwend kind.
Wb dat vlees, ze hadden wel de keuze. Maar het is wel dat ze dan moesten kiezen tussen wat hun ouders graag willen (vegetariër/vegan) en hun broer. Loyaliteitsconflict is dan eigenlijk wel een beetje gemeen idd
er was niet echt een keuze, het vlees zat, met de olie of boter die gebruikt was om te bakken, door de bami geroerd.

maak dan vegetarische vulling voor de bami en geef het vlees er apart bij, dan kun je pas spreken van een keuze.
pi_214841377
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 12:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Totaal mee oneens. Zeker, bij de familie Blom is het 1 grote chaos en moeder Gerdien doet vooral een beetje dom lachen. Maar verwaarloosd is wel iets heel anders. Ze lopen er prima gekleed bij (los van smaak), hebben voldoende gezond te eten, doen sociale dingen, doen dingen die belangrijk zijn zoals de tandarts en overduidelijk is dat ze absoluut van de kinderen houden en alles voor ze doen.

Dat het niet mijn of jouw levensstijl is kan prima. Maar ik denk dat het in veel gezinnen, klein en groot, er een stuk slechter aan toe gaat.

En ik denk dat je geen kinderen hebt verder, want ik denk dat iedere ouder het herkend wat er bij de families gebeurd. In drukke en chaotische tijden vergeet je dingen of kom je er niet aan toe. Huidige periode is voor veel ouders ook hectisch, scholen en sport beginnen weer. Je moet het allemaal maar managen. Wij worden al 2 weken opgeslokt door allerlei last minute verplichtingen vanuit school en sportclubs bijvoorbeeld. En dat is niet te managen, ik kan moeilijk tegen school zeggen dat ze hun ontmoetingsavond met docenten maar moeten verplaatsen omdat ik op de bank wil zitten een avond. En jammer genoeg komt het op als kakken overal, op maandag hoor je dat je donderdag ergens verwacht wordt tussen 16:00 en 17:00.
pi_214841497
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 08:36 schreef Poppejans1.4 het volgende:

En dan toch nog beweren dat al die gaatjes komen door 'een slecht gebit waar ik niets aan kan doen'
Dat is écht flauwekul.
Een slecht gebit kan je absoluut niet altijd wat aan doen. Bij mij zit dat helaas in de familie, voor zover dat kan. Zowel mijn vader als broers en zussen hebben er last van. Hoe vaak we ook poetsen en hoe gezond we ook leven en eten en drinken. Al is het zeker zo dat als ik 1 keer per dag half poets (wat ik een tijdje deed in de pubertijd) dat dit zich uitbetaald in elke controle 1 of meerdere gaatjes. Ondertussen ben ik ouder en zogezegd wijzer en poets ik netjes 2x per dag en tandenstoker ik mij gek. Dit scheelt echt heel veel, het beperkt zich nu tot 1 gaatje per ongeveer 2-3 jaar.

Maar als je netjes poetst, en dat hoeft echt niet elke dag van de maand dagen 2 keer te zijn dan kan je een hoop voorkomen. Een keer overslaan zoals bij de familie Blom zal echt geen grote problemen geven. De Jelies is inderdaad een ander verhaal, de combinatie discutabele voeding en slecht poetsen is wel destructief voor het gebit.

quote:
Er is toch niks mis met aangelengde limonade of gewoon water?!
Wordt wel saai op den duur. Niets mis mee verder, maar een keer wat anders mag ook wel. Er is echter wel een nuance te bedenken tussen altijd frisdrank of altijd water natuurlijk.
pi_214841527
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:00 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Natuurlijk hoort dit bij de taak als ouder, maar je doet net of kinderen dood gaan als ze een keertje een avond niet poetsen. Kom op hoor, beetje realistisch blijven. Gerdien gaf aan dat het er wel eens bij inschoot, niet dat ze het structureel niet deden.

Ik denk dat de een deel van de huidige ouders grotere problemen hebben dan het wel of niet 2 keer per dag poetsen van tanden, problemen die veel belangrijker zijn om aan te pakken.
pi_214841565
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:17 schreef amaranta het volgende:
Hopelijk niet op de avonden dat je liefdesdanjes doet _O-

Nee even serieus, het is niet goed maar het is ook heel menselijk. Als ik na een avond/nacht doorhalen thuiskom heb ik er ook niet altijd zin in. Vaak wil ik nog wel even douchen en dan poets ik gelijk de tanden, maar het komt ook voor dat ik er echt geen zin meer in heb en enkel in bed wil gaan liggen. Heel menselijk lijkt mij.
pi_214841574
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".
pi_214841655
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 13:16 schreef Verida het volgende:

[..]

Maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Niet iedereen heeft dezelfde ideeën daarover. De een doucht elke dag, de andere om de dag om waar wat te noemen. Wat is dan goed? Er zijn diverse onderzoeken over en laten we niet verzanden in de details, maar er is niet 1 "goed" voor dit soort zaken.

Los van of het financieel allemaal maar kan, we weten allemaal dat gezond eten veel duurder is dan ongezond eten bijvoorbeeld. Als jij het niet al te breed hebt en je moet je gezin voeden, heb je ze dan liever met een volle buik dankzij een betaalbare snack of met honger naar bed omdat er niet genoeg gekocht kon worden? Allemaal keuzes die per gezin (of individu) gemaakt worden.

Voor mij is het heel simpel, de overheid in Nederland is bij lange na niet in staat om iedereen in Nederland te laten genieten van betaalbare en gezonde voeding en afdoende gezondheidszorg. BTW afschaffen op groente en fruit is lastiger dan even op Mars een pintje gaan drinken en de basis zorgverzekering is zodanig uitgekleed dat een hoop kosten zoals bijvoorbeeld een beugel niet op te hoesten zijn voor mensen met minder geld. Dat gaat ons op de middellange termijn heel veel ellende en vooral geld kosten, maar de overheid is liever kortzichtig.
  vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:39:45 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_214841675
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:32 schreef GereDathan het volgende:

Nee, ze worden beloond. Wat heel normaal is, vroeger deden we heel veel ''Heitjes voor karweitjes".
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .
Poef.....gone! ©golfer
pi_214841758
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 13:39 schreef golfer het volgende:

[..]
Tegenwoordig is dat wel wat achterhaald. Ik heb in ieder geval mijn kinderen en kleinkinderen nooit op die manier 'beloond' .
Dat kan. Jij zal bij je kinderen of kleinkinderen ook dingen gedaan hebben of doen die andere mensen in Nederland anders zien of doen.

Mijn inziens is het niet vreemd dat je kinderen financieel beloond voor extra taken. Want dat werd duidelijk gezegd, het waren de extra taken. Lijkt mij een gezonde situatie die de kinderen voorbereid op een toekomst waar ze voor zichzelf moeten zorgen. Wij moesten vroeger ook gewoon een krantenwijk nemen als we iets extra's wilde hebben en voor die tijd wasten we auto's voor 5 gulden.

In geval van een groot gezin is juist een financiële beloning een slimme keuze. Lang niet alles zal eerlijk verdeeld kunnen worden en het is lastig om 1 kind wat extra te geven zonder daardoor andere kinderen jaloers te maken. Door een financiële beloning te koppelen aan bepaalde vaste taken (auto wassen = 5 euro, afwassen = 1 euro, stofzuigen = 2 euro om maar wat te bedenken) kan ieder kind voor zichzelf kiezen of hij wat extra wil verdienen en zal er ook geen verschil ontstaan. Doe je veel, verdien je veel. Doe je niks, ook goed, maar krijg je enkel je standaard zakgeld. Wil je die gave op afstand bestuurbare auto? Lekker veel afwassen dan.

De huidige generatie die alles maar gewoon krijgt zonder tegenprestatie is een groter probleem wat mij betreft.
pi_214842366
Jazz zei ook nog dat hij nu een een 'gezonde' maaltijd maakte met die kip ipv altijd maar die tofu. Nu eens echt lekkere gezonde kost :D
pi_214842408
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2024 14:46 schreef Blues het volgende:
Jazz zei ook nog dat hij nu een een 'gezonde' maaltijd maakte met die kip ipv altijd maar die tofu. Nu eens echt lekkere gezonde kost :D
Persoonlijk heb ik ook niets met al dat vega gedoe. Niks mis mee voor een keer en het is zeker niet slecht om na te denken over vlees wat je eet. Maar ik snap hem wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')