Hij werkt al bij de politie.quote:Op maandag 8 april 2024 10:18 schreef bonanza8 het volgende:
koooooooooooooken en schooooooooooonmaken
Is ze alweeer zwanger?
die Quiten is trouwens ook echt een naar en irritant mannetje, hij zou toch naar de politie opleiding gaan, maar volgend seizoen wil hij gaan werken op de camping? zou hij niet toegelaten zijn of door de voorselectie zijn gekomen?
@FlippingCoin Dit stukje kan wel uit de OP, want die uitzendingen daarvan zijn afgelopen.quote:Op maandag 8 april 2024 09:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Ook wordt hier 'Een huis vol emigreert' besproken waar we de emigratie volgen van de familie Kraan en de familie Jelies. Elke vrijdag te zien op NPO 1 om 21.35
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kidsquote:Op maandag 8 april 2024 11:31 schreef Ynske het volgende:
Er komt een boek over de jelies
https://www.shownieuws.nl(...)gg1m9WzDdEzBeVefUreQ
LeesVOER zodat zure wijven op het internet het boek gaan downloaden (want ze gaan immers niet betalen voor dát boek) en erover schrijven op fora. Wat kliks oplevert -> wat geld oplevert.quote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kids
Ik niet, maar ik ben dan ook niet obsessief op hun insta en feesboek te vindenquote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Wat moet er nou weer voor nieuws in dat boek komen? We weten alles al van de Kids
Nee over hoe Johan en Janneke zijn opgevoed en hie zij nu hun kinderen opvoeden. Zal denk ik oa gaan over het geloof, dat hun kinderen geen rokjes hoeven dragen en vroeger wel.quote:Op maandag 8 april 2024 12:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik ben dan ook niet obsessief op hun insta en feesboek te vinden![]()
Het gaat toch om hun leven in Spanje? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nou en? Als ik moest gaan lopen zeuren over ieder boek dat naar mijn mening onnodig is dan heb ik er een dagtaak bij, voor de komende 50 jaar.quote:Op maandag 8 april 2024 11:54 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochtersquote:Op maandag 8 april 2024 12:50 schreef IlseMarije het volgende:
[..]
Nee over hoe Johan en Janneke zijn opgevoed en hie zij nu hun kinderen opvoeden. Zal denk ik oa gaan over het geloof, dat hun kinderen geen rokjes hoeven dragen en vroeger wel.
Ik had m'n kind niet de eerste dag zo met blote schouders naar school gestuurd, inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2024 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochters
Ja vond ik ook. Ik vond het topje van Aida sowieso niet geschikt voor school. School is gewoon enigzins netjes gekleed. Ik ben bijvoorbeeld ook niet voor met gaten in je broek naar school. Doe je maar lekker in je vrije tijd aan.quote:Op maandag 8 april 2024 13:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik had m'n kind niet de eerste dag zo met blote schouders naar school gestuurd, inderdaad.
Heel ruimdenkend inderdaad 🤭quote:Op maandag 8 april 2024 13:39 schreef maily het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ze heel ruimdenkend zijn over de kleding van hun dochters
Terwijl dat voorheen anders was. Toen had Johan het eens over kleding, dat ze veel goed vinden maar strak/kort en blote buiken dat mocht niet.quote:
Zag het idd op fbquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Dekentje2402 het volgende:
Vanaf 19 augustus weer te zien! Met de familie Cudogham, familie Bakhcha, familie Wildeman en familie Blom.
Die zijn nieuwquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:44 schreef Serinde het volgende:
Hoe is dat over de uitzendingen![]()
Familie bakcha ken ik niet volgens mij. Zijn zij nieuw of uit een oud seizoen?
Hoe gaat het met de Jelies dan? Ik denk ook eerlijk gezegd dat er na de emigratie weinig reuring is daar, dus ik kan me voorstellen dat het weinig spannende TV oplevert. Itt de familie Kraan die met de camping bezig zijnquote:Op donderdag 25 april 2024 14:26 schreef Naadje79 het volgende:
Nieuw seizoen van de emigratieserie is in de maak, maar zonder de Jelies. Familie Kraan is wel te zien, verder nog geen informatie over een ander gezin.
Hier heb ik extreem weinig zin in, 0 families die ik leuk vindquote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:41 schreef Dekentje2402 het volgende:
Vanaf 19 augustus weer te zien! Met de familie Cudogham, familie Bakhcha, familie Wildeman en familie Blom.
Dat is de moeder toch toch tochquote:Op woensdag 26 juni 2024 07:30 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Yoriën Buddenbruck is getrouwd met een Islamitisch meisje en hij heeft zich bekeerd tot de Islam
Priscilla Wildeman is zwanger
Cudoghamsquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Zo geen zin in nóg een seizoen Cudoghams![]()
Ben benieuwd naar het nieuwe gezin
Na de eerste aflevering had ik al geen zin in nóg een aflevering Cudoghamquote:Op woensdag 26 juni 2024 17:18 schreef Ronaldussen het volgende:
Zo geen zin in nóg een seizoen Cudoghams![]()
Ben benieuwd naar het nieuwe gezin
Dank voor de kickquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Vanavond dus de eerste aflevering weer van EHV, ben een vooruitkijker, mag daar ook een topic voor. @:Dotteke ?
Is er alquote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Vanavond dus de eerste aflevering weer van EHV, ben een vooruitkijker, mag daar ook een topic voor. @:Dotteke ?
Je post notabene zelf al in dat topic: Firuze60 in RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Haha, dat topic is nog ouder dan dit, sorry, joh, over het hoofd gezien.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Je post notabene zelf al in dat topic: Firuze60 in RLS / [Voortuitkijken] Een Huis Vol #1
Zie dat hij al gevonden is.quote:Op maandag 19 augustus 2024 16:13 schreef Firuze60 het volgende:
Het was altijd Wouter van der Goes.quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:08 schreef amaranta het volgende:
Wat is dit nou weer. Andere VoiceOver?
https://lovereality.nl/di(...)er-van-een-huis-vol/quote:Op maandag 19 augustus 2024 19:09 schreef maily het volgende:
[..]
Het was altijd Wouter van der Goes.
https://www.google.nl/url(...)BAYRZH5XR0uMSCqJRJzN
En spreekt ook 11 keer slechter Nederlands.quote:
Inderdaad.quote:
Die moeder vind ik ook erg knapquote:Op maandag 19 augustus 2024 20:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En spreekt ook 11 keer slechter Nederlands.
Over haar Nederlands heb ik overigens niks op aan te merken.
En wat zijn alle kinderen knap!
Dat is een kwestie van geluk hebben. Zelf kreeg ik 100¤ om meubels voor mijn eerste studentenkamer te kopen (wat gemakkelijk kon) en een vriendin van me kreeg alles nieuw. Gewoon verschillende vermogens. Ik gun hem zijn nieuwe spulletjes van hartequote:Op maandag 19 augustus 2024 20:50 schreef golfer het volgende:
Waarom alles nieuw kopen voor Jazz?
Waarom hem niet naar een kringloopwinkel laten gaan?
Zij zijn toch zo sustainable? Met hun rechtsdraaiende spaanplaat en zogenaamd geen auto.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van geluk hebben. Zelf kreeg ik 100¤ om meubels voor mijn eerste studentenkamer te kopen (wat gemakkelijk kon) en een vriendin van me kreeg alles nieuw. Gewoon verschillende vermogens. Ik gun hem zijn nieuwe spulletjes van harte
Ik zou in zijn plaats wel gek worden van dat hele gezin erbij en hun bemoeienis. Laat hem het zelfstandig regelen... hij zal dan heus fouten maken en dingen vergeten dan, alleen daarvan leer je
Die andere broer leek ook veel.quote:Op maandag 19 augustus 2024 20:44 schreef golfer het volgende:
Die tweelingbroer van Lucas.
Je ziet echt dubbel.
Tja... niemand is perfect en niemand doet alles 100% volgens de regels van hun idealen tochquote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zij zijn toch zo sustainable? Met hun rechtsdraaiende spaanplaat en zogenaamd geen auto.
Kringloop zou passend zijn geweest bij de levensstijl die ze doen voorkomen.
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Saad komt er wel gemakkelijk vanaf. Zo leer je toch niks
Ah, hij woont hier minder lang dan zij. Dan neem ik m’n woorden terug over zijn taalbeheersing.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef golfer het volgende:
Ah, al gevonden;
https://kro-ncrv.nl/progr(...)bakhcha-een-huis-vol
Ja misschienquote:Op maandag 19 augustus 2024 21:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.
Ook in het voorstukje als je moeder iets hoort zeggen over: maak maar geen ruzie of doe het waar ik niet bij ben. Klinkt een beetje gemaakt.
Dat afsprakenbord ook .... met al die termen erop, in het Engels en in het Nederlands.quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat was echt voor de tv, leek wel. Hoewel Saad ook niet echt luisterde naar moeder en gewoon z’n eigen plan trok al bij het maken van de “afspraak”.
Ook in het voorstukje als je moeder iets hoort zeggen over: maak maar geen ruzie of doe het waar ik niet bij ben. Klinkt een beetje gemaakt.
Bij de meeste gezinnen zou het prima verlopen, maar de familie Blom is gewoon 1 ongeorganiseerde bende. Mama lacht enkel als een dom schaapje en papa is het duidelijk allemaal opgedrongen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
Als vader Blom werkelijk een leuke droomverjaardag gegund was dan had ze hem lekker alleen naar dat orgel laten gaan, dit was echt bizar.
Komt iemand speciaal voor hem naar die kerk, zijn er 7 kinderen mee die alleen maar zo snel mogelijk weer weg willen, en tussendoor de hele hut op stelten zetten.
Maar goed, ik snap dat "met de hele familie dit of dat doen" sowieso niet zo, doe iets met degenen die het waarderen.
Ik vond het ook sneu dat de oudste meid waarschijnlijk haar sportles miste door gebrek aan planning en chaos. En als het af en toe voorkomt, soit, maar iets zegt me dat de ouderen sowieso al meer moeten schikken naar de kleintjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 00:36 schreef Leandra het volgende:
Als vader Blom werkelijk een leuke droomverjaardag gegund was dan had ze hem lekker alleen naar dat orgel laten gaan, dit was echt bizar.
Komt iemand speciaal voor hem naar die kerk, zijn er 7 kinderen mee die alleen maar zo snel mogelijk weer weg willen, en tussendoor de hele hut op stelten zetten.
Maar goed, ik snap dat "met de hele familie dit of dat doen" sowieso niet zo, doe iets met degenen die het waarderen.
Had ik gisteravond al gepost:quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:30 schreef Poepz0r het volgende:
Wat doen die ouders van dat Marokkaanse gezin voor de kost? Dat pand waar ze in wonen kost zeker een miljoen euro
quote:Op maandag 19 augustus 2024 21:03 schreef golfer het volgende:
Ah, al gevonden;
https://kro-ncrv.nl/progr(...)bakhcha-een-huis-vol
Ik denk deze https://hk.kompass.com/c/nour-cleaning-agency-v-o-f/nln1487561/quote:
-Edit-quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk deze https://hk.kompass.com/c/nour-cleaning-agency-v-o-f/nln1487561/
En het adres in Amsterdam-Oost klopt ook.
Is vernoemd naar...quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:02 schreef maily het volgende:
Staat op naam van de oudste dochter dus.
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:46 schreef amaranta het volgende:
Zou de familie Bakhcha doorgaans Arabisch thuis spreken?
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, die kinderen en moeders hebben een goed Nederlands/Amsterdams accent…
Misschien gaan we er in de toekomst met zekerheid achter komen, ik hou het er voorlopig op dat het niet het geval is. Ook omdat moeders hier al bijna haar hele leven woont en alle kinderen hier geboren zijn…quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik praat super plat Brabants maar thuis nog altijd Spaans. Ik heb noch in het Nederlands noch in het Spaans een accent.
Mijn ervaring (ook als leerkracht) is dat thuis toch wel vaak de moedertaal wordt gesproken, vooral als beide ouders uit hetzelfde land komen. Ik zie het bijvoorbeeld bij de Turkse kinderen uit mijn klas.
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:26 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ze hebben natuurlijk het 'recht' om nog een kindje te willen en begrijp wel dat ze wil weten of er niks in de baarmoeder zit wat er niet hoort.
Maar ik begrijp wel wat je zegt, op een gegeven moment is het ook gewoon goed met zoveel kinderen😅 (ik moet er ook echt niet aan denken)
Dit begrijp ik ook wel, want ze gaat erheen omdat zwanger worden niet lukt, wat me logisch lijkt op die leeftijd. Maar het is wat je zegt; hoort misschien niet hier. Maar heb wel dezelfde zienswijze als jij daarin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:33 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zeg ook bewust niks over checken van de gezondheid, daar is onze zorg wel voor natuurlijk. Maar dat is niet de reden van de afspraak en dat stuit mij tegen de borst.
Zou een soort van limiet op dit soort specifieke zorg en/of kinderbijslag geen slecht idee vinden. Je mag als maatschappij wat mij betreft wel grenzen trekken. Maar misschien past dat niet in dit topic. Laat ik als afsluiter wel opmerken dat ik ook niet aan zoveel kinderen moet denken, maar dat ik verder ook geen verdere moeite mee heb. Los dus van wat wij als maatschappij bij zou moeten dragen.
Nogal ja. Ik zat me ook al kapot te ergeren aan t voorstukje van morgen met die opendag. Je bent geen 3, met je kinderachtige gedrag 🤢quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:
Ik erger mij kapot aan die vader Iven Cudogham.
Wat een bemoeizuchtige schreeuwerige narcist is dat. Bah.
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:57 schreef golfer het volgende:
Ik erger mij kapot aan die vader Iven Cudogham.
Wat een bemoeizuchtige schreeuwerige narcist is dat. Bah.
En ploegendiensten draaien. Puur omdat dat meer knaken oplevert door de nacht toeslag etc. Leuk gezin ook.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:14 schreef Jeroboam het volgende:
En wat heb ik eindeloos veel respect voor de man uit het Rijnmondse gezin, 5 kinderen opvoeden die je zelf niet verwekt hebt.
Klopt. Ik vond hem deze aflevering eens een keer niet irritant. Die moeder vond ik echt heel vervelend gister en vooral vandaag. Alles regelen, overal mee bemoeien, alles hetzelfde willen laten want haar vader en hun verleden blablabla. Echt, donderstraal eens op en laat Jazz het lekker zelf uitzoeken. Je zag ook dat Jazz zich eraan ergerde... En ook altijd alles met de hele familie doen. Een grote chaos. Ik zou er zelf ook totaal gestoord van worden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 20:00 schreef GereDathan het volgende:
Na 7 kinderen naar de gyn voor nóg een kind, is het vreemd dat ik daar wat irritatie van krijg? Is onze zorg niet al voldoende overbelast en kostbaar genoeg?
Hij zegt altijd dat ze van alles los moet laten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Hij was toch juist degene die tegen z'n vrouw zei dat ze het allemaal een beetje moest loslaten mbt de inrichting van het huis van hun zoon? Ik vond het wel mooi dat hij dat zei.
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:52 schreef maily het volgende:
Thijmen die wakker moet worden.
Het is buiten nog donker, moeder doet de gordijnen open en het licht aan.
Lekker dan![]()
dat dus. En dan dat enorme trage gedoe, tanden poetsen op standje langzaam, tas nog moeten inpakken in de ochtend, schoenen nog moeten halen boven enz.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
Inderdaad. Eén of twee keer tot daar aan toe. ((En voor de vriendjes natuurlijk leuk dat ze ook op tv zijn))quote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet kunnen dat doordat hij te laat komt, zijn 2 vrienden ook te laat zijn. Zou dat als ik dat als ouder van 1 van die vrienden wel ff aankaarten.
Die vrienden zeiden ook dat ze niet altijd op hem gingen wachten. Uiteindelijk hun keus om te wachten, als ouder zou ik ze dan wijzen op hun eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ze het in dit geval gewoon wel stoer vonden, zo voor de tv, en de consequentie van te laat komen maar op de koop toenamenquote:Op woensdag 21 augustus 2024 07:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik twijfel ook niet aan de goede intenties en ik twijfel er ook niet aan dat ze zelf liever stokjes van de grond zouden eten om hun kinderen fatsoenlijk te kunnen kleden. Ik vind het vooral een dingetje rondom de zorg, daar is de zorg wat mij betreft simpelweg niet voor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 23:54 schreef maily het volgende:
[..]
Ze zegt ook zelf: wij gaan ervoor zorgen en het opvoeden.
Als je plaats hebt voor 7 kinderen, dan ook voor 8.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |