SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Jij hebt een Mercedes A-klasse mk1 dat ie kantelt 😱quote:Op donderdag 4 april 2024 15:13 schreef Pisces29 het volgende:
Je auto kantelt gewoon op de parkeerplaats, wat een gekke wind.
Maar wat voelt het zacht.
bloodymary1 be like:quote:Op donderdag 4 april 2024 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik was net iets fysieks aan het doen in de zon.
quote:Op donderdag 4 april 2024 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
bloodymary1 be like:
[ afbeelding ]
Ieder zijn hobbiesquote:Op donderdag 4 april 2024 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Haha, toen ik het typte zag ik al hoe vreemd dat stond "iets fysieks". Maar het lijkt er nog niet op, ik was paardenstront uit de wei aan het scheppen...
Oh da's toch wat moeilijker te romantiseren ja...quote:Op donderdag 4 april 2024 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Haha, toen ik het typte zag ik al hoe vreemd dat stond "iets fysieks". Maar het lijkt er nog niet op, ik was paardenstront uit de wei aan het scheppen...
Dit is hoe het in de kustregio's al maanden is.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:13 schreef Pisces29 het volgende:
Je auto kantelt gewoon op de parkeerplaats, wat een gekke wind.
Maar wat voelt het zacht.
Ik zie toevallig mijn naam voorbijkomen maar ik heb daar géén bericht van gehad (meestal zie je het als iemand je quote of tagt). Ik ben kwaad. Woedend.quote:Op donderdag 4 april 2024 15:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh da's toch wat moeilijker te romantiseren ja...
@:Salina ...suggesties? Jij bent hier altijd wel goed in.
heb je de wind ook binnen?quote:Op donderdag 4 april 2024 15:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is hoe het in de kustregio's al maanden is.
In de kustregio's is er dan nog een extra schepje bovenop gekomen nu.
AbelGodquote:Op donderdag 4 april 2024 16:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, maar toen deed ik de deur maar dicht.
je kan gewoon in de tuin werken, wel voldoende drinkenquote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef heywoodu het volgende:
25 graden zaterdag, wtf
Van normale temperaturen (maar nat) in één klap naar te warm om fatsoenlijk in de tuin te werken
Ik werk al maanden in de tuin, kan prima. Zaterdag gewoon zonder t-shirt en met ijsjesquote:Op donderdag 4 april 2024 22:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan gewoon in de tuin werken, wel voldoende drinken
Nou, WeatherPro premium is wel een soort van ingestort.quote:Op donderdag 4 april 2024 16:11 schreef Pisces29 het volgende:
@:Salina Ik gebruik WeatherPro als app. Doet het zowel in Nederland als het buitenland best heel goed qua voorspellingen.
Geen zon, valt mee.quote:Op donderdag 4 april 2024 19:35 schreef heywoodu het volgende:
25 graden zaterdag, wtf
Van normale temperaturen (maar nat) in één klap naar te warm om fatsoenlijk in de tuin te werken
Nee, wolken. Net als vandaag.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat weer vanwege Saharazand in de lucht?
Ik volg niks anders dan temperatuur, wind en regen, dus voor mij volstaat het.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:17 schreef dolfg het volgende:
[..]
Nou, WeatherPro premium is wel een soort van ingestort.
Hoe ze van de beste weerapp ooit zo’n baggerprodukt hebben kunnen maken is een wonder.
HR neerslagbeelden zijn weg, en je account doet het niet meer (lijkt het althans) als je opnieuw inlogt. Dat is ook zo aangekondigd omdat WP stopt.
Ik heb nog wel 14 dagen vooruitzicht (premium) maar verder ziet het er uitgekleed uit.
In de ochtend als het goed is gewoon voldoende zon en begin van de middag ook nog wel. Later wel meer bewolking en stof/zand in de lucht.quote:Op vrijdag 5 april 2024 08:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is dat weer vanwege Saharazand in de lucht?
Nee, dat scheelt een hoop. Hele dag al zonquote:
Ik had echt moeten bijhouden hoeveel dagen het geregend heeft.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, dat scheelt een hoop. Hele dag al zon. Vanaf begin oktober klopt mijn 80% grijze natte treurnis toch wel redelijk, vind ik.
Morgen gelukkig warm en hopelijk ook genoeg zon
Nee.quote:Op vrijdag 5 april 2024 11:59 schreef noodgang het volgende:
Ik heb Netflix ondertussen wel uit, t mag wel eens stoppen met regenen
Dat het droog was is makkelijkerquote:Op vrijdag 5 april 2024 11:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had echt moeten bijhouden hoeveel dagen het geregend heeft.
Dat is gemiddeld vijf per maand. Ik betwijfel of het er wel zoveel zijn geweest...quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat het droog was is makkelijker. Ben je zo klaar. Sinds 10 oktober denk ik max 30 dagen
Geheel landelijk allicht niet. Ik pak even De Bilt:quote:Op vrijdag 5 april 2024 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is gemiddeld vijf per maand. Ik betwijfel of het er wel zoveel zijn geweest...
Gristus, al ZES maanden lang is dus geen enkele maand boven de 50% gekomen kwa droge dagenquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geheel landelijk allicht niet. Ik pak even De Bilt:
Oktober: 10 droge dagen (één na 10 oktober)
November: 4 droge dagen
December: 9 droge dagen
Januari: 13 droge dagen
Februari: 5 droge dagen
Maart: 13 droge dagen
Nope, 30% gemiddeld. Maart en januari waren best oke voor de tijd van het jaar. Niet bijzonder goed of slecht. Maar het houdt niet over. En dan zijn er echt nog wel nattere (of drogere) plekken te vinden, maar De Bilt was ff het makkelijkste opzoeken.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus, al ZES maanden lang is dus geen enkele maand boven de 50% gekomen kwa droge dagen
April is klimatologisch ook een van de meest droge maanden geloof ik. Hoop dat jullie deze maand eindelijk eens boven die 50% droge dagen komen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 13:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nope, 30% gemiddeld. Maart en januari waren best oke voor de tijd van het jaar. Niet bijzonder goed of slecht. Maar het houdt niet over. En dan zijn er echt nog wel nattere (of drogere) plekken te vinden, maar De Bilt was ff het makkelijkste opzoeken.
In april zitten we nu op één dag.
Dit is toch ook gewoon sneu. Zelfs mijn 80% klopt dus niet want die dagen dat het droog was waren echt niet allemaal zonnigquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geheel landelijk allicht niet. Ik pak even De Bilt:
Oktober: 10 droge dagen (één na 10 oktober)
November: 4 droge dagen
December: 9 droge dagen
Januari: 13 droge dagen
Februari: 5 droge dagen
Maart: 13 droge dagen
Gemiddeld 9 per maand vanaf oktober, dus 30% van de dagen regende het niet. Let op: in De Bilt dus.
Wees blij dat je niet aan de andere kant van Het Kanaal woontquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is toch ook gewoon sneu. Zelfs mijn 80% klopt dus niet want die dagen dat het droog was waren echt niet allemaal zonnig![]()
Geeft gewoon aan dat we hier echt een kansloos en triest zee klimaat hebben. Oktober zei ik ook bewust na de 10e want toen begon die moesson. December was het hier vrijwel elke dag wel nat en hadden we iets meer dan 20 uur zon. 20 UUR ZON IN 1 MAAND![]()
Maar goed, ik woon nou eenmaal hier, dus so be it.
Vorig jaar hadden we ook al zo'n nat voorjaar. Toen het eindelijk eens twee weken droog was zat hier gelijk een buurman z'n tuin te sproeienquote:Op vrijdag 5 april 2024 13:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
April is klimatologisch ook een van de meest droge maanden geloof ik. Hoop dat jullie deze maand eindelijk eens boven die 50% droge dagen komen.
en dan binnen no-time uiteraard paniek over droogte
Snap nou wel waarom er daar zoveel distilleerderijen zijn in die contreienquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:17 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet aan de andere kant van Het Kanaal woontIn Ierland/ Schotland/ Engeland zal het niet veel beter zijn denk ik
Dat geldt andersom uiteraard ook he. Niet iedere dag met neerslag is/was grijs. Ik zal daar zo nog eens wat van opzoeken.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is toch ook gewoon sneu. Zelfs mijn 80% klopt dus niet want die dagen dat het droog was waren echt niet allemaal zonnig![]()
Geeft gewoon aan dat we hier echt een kansloos en triest zee klimaat hebben. Oktober zei ik ook bewust na de 10e want toen begon die moesson. December was het hier vrijwel elke dag wel nat en hadden we iets meer dan 20 uur zon. 20 UUR ZON IN 1 MAAND![]()
Maar goed, ik woon nou eenmaal hier, dus so be it.
quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Snap nou wel waarom er daar zoveel distilleerderijen zijn in die contreien
De zonovergoten dagen met minimaal 80% mogelijke zonneschijn op 1 dag zijn in het herfst halfjaar vaak te tellen op 2 handen. Januari hadden we er een aantal en in maart een paar mooie, dat kloptquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat geldt andersom uiteraard ook he. Niet iedere dag met neerslag is/was grijs. Ik zal daar zo nog eens wat van opzoeken.
Voor mij is een dag niet grijs als ik een paar uurtjes zon heb gehad, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. De 80%+ dagen hebben we inderdaad amper gehad. Even snel gekeken: 11 sinds oktober.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De zonovergoten dagen met minimaal 80% mogelijke zonneschijn op 1 dag zijn in het herfst halfjaar vaak te tellen op 2 handen. Januari hadden we er een aantal en in maart een paar mooie, dat klopt
quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Qua zonuren/percentage:
Oktober: 101 uur tov 119 uur gemiddeld (30 vs 36%)
November: 62 uur tov 67 gemiddeld (23 vs 25%)
December: 26 uur tov 56 uur gemiddeld (11% vs 23%)
Januari: 82 uur tov 67 uur gemiddeld (32 vs 26%)
Februari: 38 uur vs 90 uur gemiddeld (13% vs 32%)
Maart: 129 uur vs 139 uur gemiddeld (35% vs 38%)
Conclusie: normaal schijnt 30% van de mogelijke uren in deze periode (okt-maart) de zon. Afgelopen periode scheen 24% van de mogelijke tijd de zon. We missen dus 6% zon tov normaal. Alleen is die 6% een afwijking van 20% tov normaal
Te grijs dus.
Scheelt wel dat ik vrijwel altijd buiten werk, dus ook wel veel meemaakquote:Op vrijdag 5 april 2024 14:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor mij is een dag niet grijs als ik een paar uurtjes zon heb gehad, maar dat is voor ieder anders natuurlijk. De 80%+ dagen hebben we inderdaad amper gehad. Even snel gekeken: 11 sinds oktober.
Edit: scheelt ook dat ik altijd vrij ben en dus wel de uurtjes zon kan meepakken. Dat is natuurlijk anders dan als je op het werk bent.
Dan kun je ook de spaarzame vitamine D meepakken inderdaad. Hopelijk snel wat meer.quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Scheelt wel dat ik vrijwel altijd buiten werk, dus ook wel veel meemaak
INViCTuS samen met zijn collega be like:quote:Op vrijdag 5 april 2024 14:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Scheelt wel dat ik vrijwel altijd buiten werk, dus ook wel veel meemaak
Die wind is zo intens kut in dit land. Echt áltijd wind, zeker in het Westen.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:20 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet eens meer wat de laatste dag was dat de wind 'slechts' matig was in plaats van krachtig.
Minder dan matig zal wel in de winter zijn geweest.
ik slik nog maar eens een pilletjequote:Op vrijdag 5 april 2024 13:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus, al ZES maanden lang is dus geen enkele maand boven de 50% gekomen kwa droge dagen
In het oosten waait het nu even hard als wat wij al weken te verduren hebben. Dus dat is wel mooi gedeeld leed.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:43 schreef fetX het volgende:
[..]
Die wind is zo intens kut in dit land. Echt áltijd wind, zeker in het Westen.
Dit ja! Zo irritant steeds die wind. Kijk als je binnen of uit de wind zit is het totaal geen probleem, maar als je met de fiets (of sowieso gewoon een lekker stuk wil fietsen) weg moet voor werk en telkens weer een lang stuk tegenwind hebt.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:43 schreef fetX het volgende:
[..]
Die wind is zo intens kut in dit land. Echt áltijd wind, zeker in het Westen.
Maar wel mokerharde windstoten en dat behoorlijk ver landinwaarts 🙄quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:22 schreef Pisces29 het volgende:
Van de ochtend tot 14:00 stromende regen.
Nu al 2 uur compleet blauwe lucht en zon, lijkt wel een zomerdag.
En weer grijsquote:Op vrijdag 5 april 2024 17:25 schreef StateOfMind het volgende:
Hier sinds een uur of 16.00u zonnig en warm en droog
Zomerdeken kan erop, jaaaaaa.quote:
Lijkt me wel heel sterk. Na morgen plausibel, maar niet na maandag.quote:
In de nacht van zaterdag op zondag zou mooi zijn, net als dat het in de zomer wel eens goed los kan gaan 's nachts.quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lijkt me wel heel sterk. Na morgen plausibel, maar niet na maandag.
Maandag op passage KF. Niet voor niets maandag ook 19-22 graden en dinsdag 11-13quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 april 2024 22:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet misschien niet af gaan van mijn eigen saaie weer hier in het westen. Maar ik geloof er nog steeds niets van, zulke dingen eindigen altijd teleurstellendquote:
gewoon buiten werken?quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:05 schreef PzKpfw het volgende:
Is het eindelijk mooi weer moet je weer werken. Nou ja, het begin is er.
Leidinggevende stuk hout in de nek leggen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:05 schreef PzKpfw het volgende:
Is het eindelijk mooi weer moet je weer werken. Nou ja, het begin is er.
Maar dan zit je alsnog binnenquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Leidinggevende stuk hout in de nek leggen.
En voila, je hoeft niet meer te werken vandaag
quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Leidinggevende stuk hout in de nek leggen.
En voila, je hoeft niet meer te werken vandaag
Dat het ook daadwerkelijk windstil is.quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:12 schreef THEFXR het volgende:
19 graden, zon en windstil, wat meer wil je nog hebben?
Ach, dat gaat de 25 graden niet tegenhoudenquote:Op zaterdag 6 april 2024 10:45 schreef Salina het volgende:
Vanuit het zuidwesten toch wel bewolking.
Breda is er al aan.![]()
Nog maar een heel waterig zonnetje nu.
Van dat strakblauwe is weinig meer over, begint nu fink dicht te trekken met bewolking, al schijnt de zon er wel doorheen (nog).quote:
De wind maakt het ook wel lekker ja, hier al de hele ochtend een lekker tochtje in huisquote:Op zaterdag 6 april 2024 11:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Van dat strakblauwe is weinig meer over, begint nu fink dicht te trekken met bewolking, al schijnt de zon er wel doorheen (nog).
Maar dat was hier althans toch al voorspeld.
Redelijke wind.
Maar een zeer aangename temperatuur
Toen het in 2019 40 graden werd, kwam er een collega van mij op werk in zo'n dikke vuilniszak jas.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Komt er net zo'n idioot met een winterjas het speeltuintje op
wollah is cultuur manquote:Op zaterdag 6 april 2024 13:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Toen het in 2019 40 graden werd, kwam er een collega van mij op werk in zo'n dikke vuilniszak jas.
Ah, het gebruikelijke gezeik over kleding is weer begonnen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wanneer is hemdje + winterjas ooit een goed idee?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ah, het gebruikelijke gezeik over kleding is weer begonnen.![]()
Misschien draagt die man daaronder wel een hemdje of is hij net ziek geweest.
Wanneer is bemoeien met een outfit een goed idee?quote:Op zaterdag 6 april 2024 13:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wanneer is hemdje + winterjas ooit een goed idee?
Had ik vanmiddag ook aan naar de supermarkt. Met windkracht 5 is het hier nog behoorlijk fris. In de luwte is het wel aangenaam verder.quote:Op zaterdag 6 april 2024 12:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ach, dat zal ook wel niet uitkomen. Tot ergens eind oktober zitten de liefhebbers van 20+ weer helemaal goed.quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:42 schreef DemonRage het volgende:
En vervolgens zie je dit in de pluim:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Weer 48 graden in Deelenquote:Op zaterdag 6 april 2024 15:31 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Daar issie dan, de 25°C.
En hoe zien de kaarten voor Donderdrecht uit?quote:Op zaterdag 6 april 2024 10:14 schreef aloa het volgende:
Woensdrecht 18 graden.
En zon![]()
[ afbeelding ]
Schoppen aas, klaveren boer, harten twee en ruiten zes.quote:Op zaterdag 6 april 2024 16:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hoe zien de kaarten voor Donderdrecht uit?
Mijn troefkaart zit er inquote:Op zaterdag 6 april 2024 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
Schoppen aas, klaveren boer, harten twee en ruiten zes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag tot en met donderdag is er hier gelukkig weer regenquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef hemarookworst het volgende:
Ik hoop dat het snel weer regent, deze droge dag is echt zorgelijk
Vanavond op het journaal een item of neerslagtekortquote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef hemarookworst het volgende:
Gelukkig was de wind er nog, anders hadden we een energiecrisis gekregen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef hemarookworst het volgende:
Bloedje heet vandaag ja, dik 26 graden aangetik (26.4). T-Shirt uit op de moestuin. Maar het is eenieder gegund hoorquote:Op zaterdag 6 april 2024 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
Je merkt ook echt aan de mensen dat iedereen grote blij is nu
Behalve onze historicus natuurlijk, die het natuurlijk verzengend heet vond
quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maandag tot en met donderdag is er hier gelukkig weer regen![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:29 schreef StateOfMind het volgende:
Je merkt ook echt aan de mensen dat iedereen grote blij is nu
Vandaag en morgen dan, grote blijquote:
Ik had zelfs bijpassende sneakers aan, met veel wit, voor de witte en oogverblindende benenquote:Op zaterdag 6 april 2024 19:42 schreef Oriente het volgende:
Vandaag voor het eerst in korte broek buiten gelopen #genot
De wc niet gered?quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net ook ff gesproeid in de moestuin
quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Net ook ff gesproeid in de moestuin
quote:
Hoe oud ben jij dan? 3?quote:Op zaterdag 6 april 2024 19:42 schreef Oriente het volgende:
Vandaag voor het eerst in korte broek buiten gelopen #genot
Huehuehuequote:Op zaterdag 6 april 2024 20:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij dan? 3?
Ik namelijk vorig jaar oktober nog.![]()
quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:03 schreef heywoodu het volgende:
Nou ok, ik moet ook toegeven dat vandaag uiteindelijk wel lekker was: met een briesje in het gezicht en lekker in de korte broek buiten van de BBQ eten was wel echt even serieus genieten
Voor een dag waarop ik ergens naartoe moet...meh, maar dat was vandaag niet zo, dus jeh
Vooral met al dat stof in de lucht.quote:Op zaterdag 6 april 2024 18:51 schreef hemarookworst het volgende:
quote:Op zaterdag 6 april 2024 15:42 schreef DemonRage het volgende:
En vervolgens zie je dit in de pluim:
[ afbeelding ]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja logisch, gisteren was het daar perfect voor.quote:Op zondag 7 april 2024 08:17 schreef quirina het volgende:
1 dag mooi weer en iedereen de bbq of houtvuur aan in de tuin.
Wel goed voor de insecten.quote:Op zondag 7 april 2024 09:23 schreef heywoodu het volgende:
Hier trapt ook niemand in.
https://www.telegraaf.nl/(...)ons-vanuit-noordpool
Ga iemand anders insect noemenquote:
Mja, een aantal mag kapot gaan ja. Maar nu een forse koudegolf is funest voor de goede insecten.quote:Op zondag 7 april 2024 09:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hangt af van je mening over insecten.
Minder warm, dus idd iets beterquote:Op zondag 7 april 2024 09:55 schreef tralalala het volgende:
Beter weer dan gisteren.Onze weerdiensten kunnen er geen houtje touwtje van.
Wel weer goed voor de paddestoeltjes.quote:Op zondag 7 april 2024 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
Het gaat vanavond na zessen alweer regenen zie ik net
Rest van de week weer vooral grijs, en soms ook nat.
Ja, daar trapt dus niemand in. De eerstvolgende voorzichtige kou komt pas eind november ofzo weer.quote:
Ik huil al bij de gedachte.quote:Op zondag 7 april 2024 12:51 schreef quirina het volgende:
Als het nou nog een keer gaat vriezen krijgen we slechte appels peren pruimen perziken en kersen.
Dan gaat de bloesem teveel kapot.
quote:Op zondag 7 april 2024 12:55 schreef quirina het volgende:
Er komt kou aan zegt de Telegraaf
Weersomslag op komst: kou en mogelijk zelfs sneeuw nadert ons vanuit Noordpool
2027 twee keer in Spanjequote:Op zondag 7 april 2024 13:09 schreef TLC het volgende:
Ik wil ook een totale zonsverduistering zien, 2083 ga ik niet halen![]()
![]()
![]()
Laat je bij je dood invriezen. Misschien kunnen we je weer tot leven wekken dan.quote:Op zondag 7 april 2024 13:09 schreef TLC het volgende:
Ik wil ook een totale zonsverduistering zien, 2083 ga ik niet halen![]()
![]()
![]()
Lekker tussen de friet en de chickenwingsquote:Op zondag 7 april 2024 13:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Laat je bij je dood invriezen. Misschien kunnen we je weer tot leven wekken dan.
Vlieg donderdag mooi ff naar Mallorca voor een week. 20-22 gradenquote:Op zondag 7 april 2024 12:53 schreef quirina het volgende:
De kiwis uit Italië zijn trouwens ook niet te vreten, komt ook door slechte oogsten in nieuw Zeeland . Klimaatverandering is feit. Red de bijen, ga op de a 10 zitten, niet meer vliegen.
Stook de hoogovens aan help,
Gaan vervolgens weer alle insecten die daarop landen dood van alle bestrijdingsmiddelen op hun planten. Worden de fruitstruiken en -bomen niet meer bestoven. Alles nog duurder.quote:Op zondag 7 april 2024 12:58 schreef quirina het volgende:
Alle bloemen naar de kloot’n, moet ik weer naar de intratuin
Daarom biologisch moestuinieren incl bloemen zonder bestrijdingsmiddelenquote:Op zondag 7 april 2024 13:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gaan vervolgens weer alle insecten die daarop landen dood van alle bestrijdingsmiddelen op hun planten. Worden de fruitstruiken en -bomen niet meer bestoven. Alles nog duurder.
Heb hier overal hoeren horren, maar voor het geval er een door de verdedigingslinie breekt, heb ik mijn oude vertrouwde electrische vliegenmepper liggenquote:Op zondag 7 april 2024 13:24 schreef tralalala het volgende:
Het stikt hier al van de wespen, dat belooft wat.
Stinkt het ja?quote:
Wespen zijn uitermate nuttige insecten. Je gaat ze pas missen als ze er niet meer zijn.quote:Op zondag 7 april 2024 13:24 schreef tralalala het volgende:
Het stikt hier al van de wespen, dat belooft wat.
Niet nuttig in mijn omgeving, genoeg andere plekken waar ze terecht kunnen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wespen zijn uitermate nuttige insecten. Je gaat ze pas missen als ze er niet meer zijn.
Ze worden pas laat in de zomer allicht wat vervelend. Vooral niet stressen, ze doen niks. Maar we wapperen ze altijd weg.quote:Op zondag 7 april 2024 16:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Niet nuttig in mijn omgeving, genoeg andere plekken waar ze terecht kunnen.
Ik bel zo de ongediertebestrijder als ik een nest zie.quote:Op zondag 7 april 2024 16:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ze worden pas laat in de zomer allicht wat vervelend. Vooral niet stressen, ze doen niks. Maar we wapperen ze altijd weg.
Te dicht bij of in huis is dat wel slim ja. Ze vreten door alles heen binnenshuis.quote:Op zondag 7 april 2024 16:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik bel zo de ongediertebestrijder als ik een nest zie.
Ik had een nest 2 cm naast de voordeur. Ik heb het zelf opgelost.quote:Op zondag 7 april 2024 16:16 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik bel zo de ongediertebestrijder als ik een nest zie.
Met de Flammenwerfer van Hans?quote:Op zondag 7 april 2024 16:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had een nest 2 cm naast de voordeur. Ik heb het zelf opgelost.
Een poedertje.quote:
Soms komt alles samen.quote:
Ik vind het uitermate irritante k*t beesten. Als ik ze dood kan maken, dan doe ik dat. Kan bij een beet ook allergische reactie krijgen en heb dat dus 1x heel erg gehad. Sindsdien echt een afkeer tegen die beesten. Probeer ze altijd naar de grond te meppen en dan laten lijdenquote:Op zondag 7 april 2024 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wespen zijn uitermate nuttige insecten. Je gaat ze pas missen als ze er niet meer zijn.
Ik was jaren geleden een keerquote:Op zondag 7 april 2024 17:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik vind het uitermate irritante k*t beesten. Als ik ze dood kan maken, dan doe ik dat. Kan bij een beet ook allergische reactie krijgen en heb dat dus 1x heel erg gehad. Sindsdien echt een afkeer tegen die beesten. Probeer ze altijd naar de grond te meppen en dan laten lijden
In bed?quote:
quote:Op zondag 7 april 2024 16:06 schreef PzKpfw het volgende:
Niet nuttig in mijn omgeving, genoeg andere plekken waar ze terecht kunnen.
Deze mannen wetenquote:Op zondag 7 april 2024 17:46 schreef StateOfMind het volgende:
Muggen, vliegen en wespen, die motherfuckers gaan eraan als ze me lastig vallen![]()
Die gaan maar ergens anders nuttig lopen te wezen.
Was maar een spatje. Dat helpt niet tegen de verdroging die ik vandaag in de weilanden zag. Tussen het zompige zag ik verontrustend veel opgedroogde stukkenquote:
Wespen eten muggen en vliegen. Tem ze en laat ze voor je werkenquote:Op zondag 7 april 2024 17:46 schreef StateOfMind het volgende:
Muggen, vliegen en wespen, die motherfuckers gaan eraan als ze me lastig vallen![]()
![]()
Spinnen in huis heb ik geen problemen mee, zolang het die spinnen zijn met die iele lichaampjes zijn met die lange poten die altijd in de hoek van een plafond zit.
Zo'n groot exemplaar wat de kuierlatten neemt in de woonkamer daar gaat maat 44 overheen
*pakt brandende hoepelquote:Op zondag 7 april 2024 20:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wespen eten muggen en vliegen. Tem ze en laat ze voor je werken
Die iele spinnetjes in het hoekje bij het plafond, meestal de Grote trilspin, moet je niet onderschatten.quote:Op zondag 7 april 2024 17:46 schreef StateOfMind het volgende:
![]()
Spinnen in huis heb ik geen problemen mee, zolang het die spinnen zijn met die iele lichaampjes zijn met die lange poten die altijd in de hoek van een plafond zit.
Zo'n groot exemplaar wat de kuierlatten neemt in de woonkamer daar gaat maat 44 overheen
Ik binnen een level 1? Wat?quote:Op zondag 7 april 2024 17:52 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De extended forecast is er alweer: https://www.estofex.org/
Dat risico ben ik bereid te nemen.quote:Op zondag 7 april 2024 13:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik had een enorm gat in de voorgevel naast de voordeur.quote:
Lekker zweten in bed straks.quote:Op zondag 7 april 2024 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Het is vies warm in mijn huis
Had vandaag iets minder moeten onderschatten
Het is niet eens zo heel warm, ik ben gewoon niets meer gewendquote:Op zondag 7 april 2024 22:32 schreef quirina het volgende:
Knal de airco aan!
Het klimaat is toch al verloren
Ja, maar dat is gewoon echt klote ook. Dan moet je wel. Die vreten zo je huis binnen.quote:Op zondag 7 april 2024 22:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik had een enorm gat in de voorgevel naast de voordeur.![]()
Vond het wel sneu om te zien, ontelbare dode wespen.
Beestjes.
Is weer leuk om naar te kijken ja. Lekker frisgroen nuquote:Op maandag 8 april 2024 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Wel mooi dat alles versneld groen wordt en in bloei komt. Natuur is dan zoveel mooier
Hans en Grietje ookquote:Op zondag 7 april 2024 22:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, maar dat is gewoon echt klote ook. Dan moet je wel. Die vreten zo je huis binnen.
Ja.quote:Op maandag 8 april 2024 09:29 schreef INViCTuS het volgende:
Wel mooi dat alles versneld groen wordt en in bloei komt. Natuur is dan zoveel mooier
Hier wel wat zonnig hoor.quote:Op maandag 8 april 2024 09:40 schreef StateOfMind het volgende:
Hier nu, uiteraard, weer grijs.
Eerstvolgende dag dat er een beetje zon staat ingetekend is woensdag.
Daarna zaterdag.
Dat lijkt me iets te vroeg, over een week gaan we weer onder de 10 graden.quote:Op maandag 8 april 2024 11:02 schreef StateOfMind het volgende:
Temperatuur wel prima, 16 graden nu.
De lange broeken nu definitief opgeborgen tot eind september of zo.
Ik heb ook dal dagen jeukogen...quote:Op maandag 8 april 2024 10:02 schreef Pisces29 het volgende:
2 keer binnen 3 dagen door de wasstraat.Enige nadeel van de lente (naast hooikoorts): poederige bomen en vogelpoep.
Machtig mooi om in alle rust naar te kijken en luisterenquote:Op maandag 8 april 2024 11:22 schreef StateOfMind het volgende:
Hoop insecten in de uiterwaarden, overal kwetterende en tjilpende vogels
Mensen die overal de kantjes vanaf lopen.quote:Op maandag 8 april 2024 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je zult maar net je auto gewassen hebben
@:Pisces29
Ik heb serieus nog nooit een auto gewassen/door de wasstraat gegaan in mijn leven. De vrouw misschien max 2x per jaar denk ik.quote:Op maandag 8 april 2024 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die overal de kantjes vanaf lopen.M’n auto moet er elke dag netjes uitzien.
Mooi voor jou. Ik ben wat verzorgder. Je rijdt misschien ook een oud stuk blik.quote:Op maandag 8 april 2024 11:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Auto moet mij dienen, niet andersom. Hecht echt 0 waarde aan dat stuk blik.
Van binnen altijd. Van buiten niet zo.quote:Op maandag 8 april 2024 11:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mensen die overal de kantjes vanaf lopen.M’n auto moet er elke dag netjes uitzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |