https://www.nu.nl/binnenl(...)nnen-te-blijven.htmlquote:Mensen in Ede wordt verzocht binnen te blijven en niet naar het centrum te komen vanwege een persoon die een gevaar vormt voor zichzelf en anderen. Dat meldt de politie aan NU.nl.
Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Een woordvoerder kan niet meer details geven, "maar we doen zo'n oproep niet zomaar". Of de persoon in kwestie bewapend is, is niet duidelijk.
Op beelden van de Gelderlander is te zien dat de Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie aanwezig is. Het incident zou zich afspelen rond het Museumplein in de Gelderse plaats. Er zou iets na 6.30 uur een melding zijn binnengekomen vanuit Café Petticoat aan de Nieuwe Stationsstraat.
De krant schrijft dat ook brandweer en ambulances aanwezig zijn. Er rijden geen treinen tussen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen vanwege het incident. Dat duurt tot 11.30, schrijft de NS.
Een deel van het centrum is afgezet met lint. Volgens Omroep Gelderland heeft de ME het centrum afgesloten. Bewoners zouden achter ramen staan te kijken. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zou ook aanwezig zijn.
Zodra we meer weten over de situatie wordt dit artikel bijgewerkt. Ververs de pagina voor de nieuwste versie.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:15 schreef bitterbal het volgende:
10:09
Bevestiging gemeente Ede: gijzeling van meerdere personen
Tot nu toe wilden zowel gemeente als politie niet bevestigen dat er inderdaad sprake is van een gijzeling. Maar een woordvoerder van Ede zegt nu dat meerdere personen onder dwang worden vastgehouden. Hoeveel precies wil de woordvoerder niet kwijt. Verschillende andere bronnen melden dat het gaat om vier personen.
https://www.destentor.nl/(...)ed68c39730&auth_rd=1
Als het noodzakelijk is voor de maatschappij wel maar ik vermoed van niet.quote:
Ik vermoed van wel. Dit wordt op zeker een strafzaak.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als het noodzakelijk is voor de maatschappij wel maar ik vermoed van niet.
Verwijderen dit soort tweets niet eensquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Dit ophitsaccount voor paupers was er ook weer als de kippen bij
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Dit ophitsaccount voor paupers was er ook weer als de kippen bij
@Zorro 😱quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:50 schreef Zipportal het volgende: [..] Vóór de aanhouding had hij wel een zwart masker op.
Zie de post boven jequote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef superniger het volgende:
Wat is zijn FOK! username?
[ afbeelding ]
Het is die accounts dan ook niet te doen om waarheidsvindingquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Verwijderen dit soort tweets niet eens
Natuurlijk maar da's wat anders, ik reageerde op de user die alle ins en outs direct wilde weten en daar zal men terecht nul mededelingen over doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel. Dit wordt op zeker een strafzaak.
Klaasweetallesquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef superniger het volgende:
Wat is zijn FOK! username?
[ afbeelding ]
vrijdag 29 maart 2024 @ 21:36 was Klaas zijn laatste bericht op FOK!quote:
Hij kon de rekening niet betalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:02 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Ja, ik ben nu echt wel nieuwsgierig waarom hij dat gedaan heeft hoor.
De Telegraaf lezenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Starhopper het volgende:
Waarom is het nieuws dat nieuws nieuws is?![]()
Gijzeling in feestcafé Ede is wereldnieuws
Brrr, ik ruik de Axe deodorant door mijn beeldscherm heen.quote:
Kan gewoon zelf nadenkenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Verwijderen dit soort tweets niet eens
De gemeente Ede meldt dat er rond 13.30 uur een persconferentie is. Omroep Gelderland zendt die live uit.quote:
Maar aan zijn outfit te zien was het toch wel voorbereid.quote:
Ede is een middelgrote stad in de Nederlandse provincie Gelderland, gelegen op de westflank van de Veluwe en in de zuidelijke Gelderse Vallei. Het is tevens de hoofdplaats van de gelijknamige gemeente. De stad Ede heeft 79445 inwoners (2023).quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ede is een dorp![]()
Weet verder niet. Ik weet wel dat toen ik er eind jaren 90 op bezoek kwam bij familie ik de drugs naalden al overal vond in de speeltuin en tegenwoordig weet van diverse mensen dat genoeg 20ers en 30ers aan de drugs zitten daar.
Verder ben ik een fokker en kom ik mijn huis niet uit.
Mooi gezegd vriendquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef Bezsen het volgende:
@:KingRoland @:Zoon_John en ik bidden voor de gijzelaar en gijzelnemer. Dat ze de Heer mogen leren kennen
Er waren 4 werknemers en een (mede-)eigenaar binnen. 3 zijn er eerder vrijgelaten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:53 schreef nostra het volgende:
Dit moet toch wel een relatie met de eigenaar hebben, anders is de uitvoering wel erg raar.
Een Nederlands kwaaltje, zie je niet alleen bij de Telegraaf. Zodra er iets "groots" gebeurd in NL en we komen op het nieuws in de buitenlandse media trekt onze media zich altijd af op de aandacht.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:56 schreef Starhopper het volgende:
Waarom is het nieuws dat nieuws nieuws is?![]()
Gijzeling in feestcafé Ede is wereldnieuws
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik kom net het bed uit na een feestje. Blijkbaar was er een gijzeling?
zelfde bij sport evenementen dat ze dan buitenlandse sporters gaan vragen hoe goed Nederlandse sporters wel niet zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een Nederlands kwaaltje, zie je niet alleen bij de Telegraaf. Zodra er iets "groots" gebeurd in NL en we komen op het nieuws in de buitenlandse media trekt onze media zich altijd af op de aandacht.
Of de gegijzeldenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij had zin in een menu van de Mac?
Die zou de gijzeling in De Admiraal hebben gehoudenquote:
Dan mag u nu doorrijden naar het 2e raamquote:
Kan wel effe duren voordat hij te vreten krijgt op in de politiecel. Dus ja, slim.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hallo, het had gebeurd kunnen zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:29 schreef OmniRocket het volgende:
Meest bizarre hier weer is wat voor een onzin berichten mensen het internet opslingeren. Van dat er doden zouden zijn en de gegijzelde bomgordels zou zijn om gedaan.
Zulke mensen mogen ze van mij ook wel opsluiten.
Gezien die tieten doet hij dat elke dagquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bedoel dus de kale man die bij de politie werktquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:35 schreef Origami94 het volgende:
Ligt het aan mij of staat die OVJ (nog) strak
Een Lastpak, zeker?quote:
quote:
Zo gaat het altijd. De komende dagen zal wel meer info naar buiten komen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:37 schreef TweedeKlum het volgende:
We delen U mede dat er niets kan worden medegedeeld.
Bedoel je daarmee ook FOK!?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:29 schreef OmniRocket het volgende:
Meest bizarre hier weer is wat voor een onzin berichten mensen het internet opslingeren. Van dat er doden zouden zijn en de gegijzelde bomgordels zou zijn om gedaan.
Zulke mensen mogen ze van mij ook wel opsluiten.
Google zegt Koerdisch.quote:
Maakt praten makkelijkquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:40 schreef maxi-mus het volgende:
Ah een bekende van de politie. Gezellig.
Van justitie zelfs. Veroordeling voor bedreiging.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:40 schreef maxi-mus het volgende:
De oven in. @Momoquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:40 schreef maxi-mus het volgende:
Dit dusquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van justitie zelfs. Veroordeling voor bedreiging.
Wmb dus wel een terroristisch motiefquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van justitie zelfs. Veroordeling voor bedreiging.
Dus nu ben je als crimineel als je een Rugzak draagtquote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wmb dus wel een terroristisch motief
Nee, waarom?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wmb dus wel een terroristisch motief
NOS vindt het altijd wel genoeg geweest als zij zelf hun vraagjes hebben gesteldquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:42 schreef maxi-mus het volgende:
Vintage NOS om weg te schakelen bij de persco en een nobuddie laten vertellen wat we net allemaal gehoord hebben.
Weet je toch van te voren al bij een perscoquote:
Is gewoon een tactiek om informatie te ontfutselen. Soort kruisverhoorstrategie.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef PinkLow het volgende:
Sorry hier maar wat zijn sommige persmensen dom! Of ze luisteren gewoon niet
Ze willen hetzelfde quoteje nog eens voor hun eigen kanalen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:43 schreef PinkLow het volgende:
Sorry hier maar wat zijn sommige persmensen dom! Of ze luisteren gewoon niet
Ik vind het irritant.. hahaquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon een tactiek om informatie te ontfutselen. Soort kruisverhoorstrategie.
Praten over sport nieuws is belangrijker dan sport nieuws zelf.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:42 schreef maxi-mus het volgende:
Vintage NOS om weg te schakelen bij de persco en een nobuddie laten vertellen wat we net allemaal gehoord hebben.
Waarschijnlijk een dronken boer uit de omgeving die nog verder wilde zuipen na sluitingstijd.quote:
Precies dit!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:47 schreef Wertha het volgende:
Nou, sensatie voorbij. Terug naar de orde van de dag.
SAAAIIIIII.
Je overschat de gemiddelde journalist.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon een tactiek om informatie te ontfutselen. Soort kruisverhoorstrategie.
Waarom volg je dit soort kanalen als het je niet aanstaat?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:47 schreef Momo het volgende:
Ondertussen op X zitten mensen nog te ragen op vluchtelingen uit Afrika
Het leven van de gijzelaars was dus niets waard.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Het eten van de Mac was dus voor de gijzelaars!
Ik zoek gewoon naar informatie onder hashtags, krijg je dat soort onzin te zien.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom volg je dit soort kanalen als het je niet aanstaat?
Damn, de verkeerde verdoofdquote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:49 schreef MissButterflyy het volgende:
Het eten van de Mac was dus voor de gijzelaars!
Vanochtend werd het Radio 1 programma ook steeds onderbroken, met een gesprek met een woordvoerder van de politie die niets concreets kon zeggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:44 schreef trein2000 het volgende:
Als je niets te melden hebt hoef je ook geen persconferentie te beleggen.
Leeftijd en woonplaats van de verdachte werd naar gevraagd, maar daar wilde men geen uitspraak over doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Bekende van de politie. Geen hond die naar zijn leeftijd vraagt.
Gewoon.
En van wie kwam de melding??quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Bekende van de politie. Geen hond die naar zijn leeftijd vraagt.
Gewoon.
Jammer. We willen natuurlijk allemaal weten wie het is!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:56 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Leeftijd en woonplaats van de verdachte werd naar gevraagd, maar daar wilde men geen uitspraak over doen.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het leven van de gijzelaars was dus niets waard.
Ik wist het. Daaromquote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:41 schreef Zorro het volgende:
Ik post hier alleen maar omdat men door dat masker van die vent anders wel eens heel verkeerde veronderstellingen kan gaan doen.
Ik moet straks nog even naar de Intratuin.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:10 schreef maily het volgende:
De winkeliers vonden de gijzeling een ramp omdat ze de winkels moesten sluiten.![]()
Ze hadden veel klandizie verwacht voor pasen.
De altijd zeurende middenstand.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:10 schreef maily het volgende:
De winkeliers vonden de gijzeling een ramp omdat ze de winkels moesten sluiten.![]()
Leuk grapje heb je gelezen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:11 schreef Zorro het volgende:
Je hoort dat wel vaker, een bekende van de politie.
Je vraagt je dan toch af waarom de politie met zulke mensen omgaat.
Genoeg mensen met een rugzakje.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet straks nog even naar de Intratuin.
Hopelijk daar geen lutser met messen en een rugzak
Hangen wel een hoop gladiolen rond.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik moet straks nog even naar de Intratuin.
Hopelijk daar geen lutser met messen en een rugzak
Meesten zijn morgen dicht en maandag ook maar afwachten. Plus slecht weer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:10 schreef maily het volgende:
Gladiolen horen bij Nijmegenquote:
Er zitten er hier genoeg op Fokquote:
Daar hebben ze dan ook geen gijzeling voor nodig, zelfs als Gerda haar grote teen stoot aan de drempel van de achterdeur is dat nog de schuld van een vluchteling.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:47 schreef Momo het volgende:
Ondertussen op X zitten mensen nog te ragen op vluchtelingen uit Afrika
Genoeg idioten die dat werkelijk geloven helaasquote:
Ik voel me nu zwaar beledigd.quote:
Wij eisen foto's van jou.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:20 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik voel me nu zwaar beledigd.
Mij zomaar beschuldigen van het gebruik van twitter X
Ik eis excuses!
Ik kijk wel uit, dan word ik herkend.quote:
Omdat dergelijk fake nieuws wel degelijk een probleem is wanneer het een grote groep (geestelijk kwetsbare) mensen bereikt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom volg je dit soort kanalen als het je niet aanstaat?
Ik heb ook messen in de la liggen en een rugzak.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:31 schreef Caland het volgende:
Hij had dus alleen wat messen en een rugzak bij
Teleurstellend
Graag monitoren deze man. @AIVDquote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:48 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Ik heb ook messen in de la liggen en een rugzak.
@:politie
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:31 schreef Red_85 het volgende:
Komt ie hier vandaan?
https://www.edestad.nl/lo(...)galvanistraat-in-ede
Straks blijkt het gewoon een Nederlander. Wát een tegenvaller dan hé, jongens.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel logisch ja. Daar wonen immers een stuk of 100 buitenlanders en dit incident vindt op 4,5 kilometer afstand plaats in het centrum van een gemeente met meer dan 100000 inwoners dus de zwarten in de noodopvang op een uur lopen zijn de meest logische verdachten idd.
En vooral weer stemmen op de partijen die dit niet hoog hebben staan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:11 schreef Zorro het volgende:
Je hoort dat wel vaker, een bekende van de politie.
Je vraagt je dan toch af waarom de politie met zulke mensen omgaat.
En dan ga je zulke tweets aan meer views helpen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:46 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat dergelijk fake nieuws wel degelijk een probleem is wanneer het een grote groep (geestelijk kwetsbare) mensen bereikt.
Wanhopig geworden omdat hij geen baan kan krijgen, zijn wijf weg is en geen woning door die kut buut'nlanders.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Straks blijkt het gewoon een Nederlander. Wát een tegenvaller dan hé, jongens.
Lunteren, Wekerom of Harskamp is het meest waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:56 schreef KingRoland het volgende:
Dus waar kwamen zijn ouders vandaan?
Ontzettend ironische tegenvaller, mijn hele wereldbeeld naar de maan...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Straks blijkt het gewoon een Nederlander. Wát een tegenvaller dan hé, jongens.
quote:
Die huilende kinderen vol in beeld had van mij niet zo gehoevenquote:
Die hele gijzeling had van mij ook niet gehoeven, maar ja, wat koop ik daarvoor?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 15:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Die huilende kinderen vol in beeld had van mij niet zo gehoeven
Nu niet meer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:06 schreef Alpha0 het volgende:
Is het een beetje leuk stappen daar in Ede?
Eritrea uiteraard. Anders kloppen alle tweets van onderbuikmensen op X niet meer.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:56 schreef KingRoland het volgende:
Dus waar kwamen zijn ouders vandaan?
Vaak in provinciestadjes toch een soort ons-kent-ons gebeuren?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:06 schreef Alpha0 het volgende:
Nou, denk dat het nu wel drukker gaat worden daar..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:06 schreef Alpha0 het volgende:
Escape room Petticoat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:20 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nou, denk dat het nu wel drukker gaat worden daar..
Zeker in dat café..
Een 28-jarige inwoner van Ede.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 17:45 schreef Rnie het volgende:
Ik heb vanuit extreem goede bronnen (Feesboek) vernomen dat het een patient betreft uit een ggz instelling te Wolfheze.
Doe ermee wat je wilt.
Langzaam? Dit topic gaat als een nachtkaars uit nu.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
Toch knap dat het 5 reeksen heeft gehaald.
Maar nu de dader waarschijnlijk geen moslim is zal dit langzaam wel het einde van het topic zijn.
Ik weet niet hoe zo'n inschrijving in een GGZ-instelling gaat, of je dan qua woonplaats ingeschreven blijft in je oude woonplaats.quote:
Was al lang bekendquote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
Maar nu de dader waarschijnlijk geen moslim is zal dit langzaam wel het einde van het topic zijn.
Livetopic dat al 4 uur liep toen de dader gearresteerd werd, heel vreemd is het niet met al die live verslaggeving.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
Ja, zonder zeker te weten of er inderdaad een tas met explosieven aanwezig is. Strak plan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:02 schreef Sapstengel het volgende:
Kunnen ze de volgende keer niet gewoon zeggen wat er aan de hand is, in plaats van zo mysterieus te doen. Gevaar voor de omgeving enzo, 150 woningen ontruimen. Als ze direct hadden gezegd dat een of andere WoW-speler wat mensen in een café vasthield kom iedereen verder met z'n leven.
Negeren is geen optie helaas. Mensen vinden de tweets sowieso wel, zeker in geval van retweets door bekend figuren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 14:58 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En dan ga je zulke tweets aan meer views helpen.
Is dat niet hetzelfde?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Langzaam? Dit topic gaat als een nachtkaars uit nu.
er zijn geen doden dan is er een cool down van 3 uur volgens de regelsquote:
Zoiets dacht ik al wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:24 schreef Caland het volgende:
Politie volgde gijzeling Ede live via camera’s in het café
EDE - De gijzeling in Ede werd door de politie live gevolgd via camera’s in het café. De beelden uit horecagelegenheid Petticoat waren rechtstreeks te bekijken via de telefoon van één van de eigenaren, die een half uur voor de gijzeling zijn café had verlaten. Dat bevestigen meerdere bronnen aan De Telegraaf.
Ja want de aanwezigheid van camera’s is echt iets nieuwsquote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:55 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Slim, maar dom om het bekend te maken.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 20:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja want de aanwezigheid van camera’s is echt iets nieuws
Dat wordt dus een hele club debielen met een aangifte tegen zich mag ik hopenquote:Op zondag 31 maart 2024 11:42 schreef alopio het volgende:
Er is dus een onschuldig iemand zwaar bedreigd door onze social media helden die volgens hun de dader was want “hij leek erop”. Fotos van de man en zijn naam en die van zijn vrouw zijn dus op social media verspreid en die man is dus zwaar bedreigd gisteren.
Echt walgelijk dan facebook volk ook weer .
quote:Op zondag 31 maart 2024 11:42 schreef alopio het volgende:
Er is dus een onschuldig iemand zwaar bedreigd door onze social media helden die volgens hun de dader was want “hij leek erop”. Fotos van de man en zijn naam en die van zijn vrouw zijn dus op social media verspreid en die man is dus zwaar bedreigd gisteren.
Echt walgelijk dan facebook volk ook weer .
Een aantal hebben al een bezoekje gehad van de politiequote:Op zondag 31 maart 2024 11:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat wordt dus een hele club debielen met een aangifte tegen zich mag ik hopen
Tja ik denk niet dat topografie een sterke kant van dit soort mensen is. Ik denk überhaupt niet dat ze hoog scoren op een IQ test. Zelf nadenken zit er niet bij. Direct geloven wat op facebook of X staat.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:09 schreef ieniminimuis het volgende:
Terwijl er gisteren gecommuniceerd is dat het een 28 jarige man uit Ede betreft.
Ik weet niet hoe jullie topografie is, maar voor Kesteren moet je toch echt in de Betuwe zijn.
Wat een klootjesvolk weer
Aanklagen zulke figuren, een "Foei! Niet meer doen!" preek is niet voldoende.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:18 schreef alopio het volgende:
[..]
Een aantal hebben al een bezoekje gehad van de politie
Niet serieus bent? Die gast kon gewoon niet meer normaal nadenken.quote:Op zondag 31 maart 2024 12:08 schreef Gremen het volgende:
Waarom heeft die gijzelnemer zich nu zonder gedoe en geweld over gegeven? Begin er dan niet aan als je niet serieus bent
Klinkt als een lone wolfquote:Op zondag 31 maart 2024 13:35 schreef ACT-F het volgende:
Vage gast. Volgens mij had hij een willekeurige kroeg kunnen gijzelen.
Ik denk dat je verwachtingen een beetje hoog zijn als je denkt dat de gijzelnemer werkelijk een reden had.quote:Op maandag 1 april 2024 00:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben wel benieuwd wat die kerel gwdreven heeft om dit te doen dan...
Ja misschien wel inderdaad.quote:Op maandag 1 april 2024 01:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je verwachtingen een beetje hoog zijn als je denkt dat de gijzelnemer werkelijk een reden had.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~af71660c/quote:Verdachte gijzeling Ede is man met psychische problemen
De verdachte van het gijzelingsdrama in Ede heeft psychische problemen en was daarvoor onder behandeling bij een specialistische kliniek voor geestelijke gezondheidszorg. Dat bevestigen bronnen aan De Gelderlander.
O rlyquote:Op maandag 1 april 2024 11:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~af71660c/
De oven in. @Momoquote:Op maandag 1 april 2024 11:59 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-problemen~af71660c/
https://www.nu.nl/binnenl(...)ijft-vastzitten.htmlquote:Gijzelnemer Ede in december nog veroordeeld voor doodsbedreiging, blijft vastzitten
De man die zaterdag werd opgepakt na de gijzeling in een café in Ede was in december vorig jaar nog veroordeeld voor een doodsbedreiging. Dat bevestigt de rechtbank Gelderland na berichtgeving door De Gelderlander. Zijn voorarrest is zaterdag met twee weken verlengd.
Volgens de krant had de man twee agenten met een vuurwapen bedreigd. De woordvoerder van de rechtbank kan dat niet bevestigen.
De man kreeg een celstraf van 120 dagen opgelegd. Maar 103 dagen celstraf waren voorwaardelijk, waardoor hij na ruim twee weken alweer op vrije voeten kwam. Voor de voorwaardelijke celstraf gold een proeftijd van drie jaar.
De 28-jarige Edenaar moest zich sinds de veroordeling melden bij de reclassering. Ook moest hij zich laten behandelen.
Bij de gijzeling in Ede werden urenlang vier medewerkers van café Petticoat vastgehouden. De gijzeling begon rond 5.15 uur 's ochtends en werd kort voor 13.00 uur beëindigd. De gijzeling werd over de hele wereld gevolgd.
Zaterdagmiddag meldde het Openbaar Ministerie al dat de man een bekende van justitie was. Maar woordvoerders wisten niet wanneer hij was veroordeeld en hoe lang hij alweer op vrije voeten was. Voor het nieuwste vergrijp wordt hij in ieder geval verdacht van wederrechtelijke vrijheidsberoving. Of daar nog verdenkingen bij komen, moet na onderzoek blijken.
Niet persé, maar ik blijf het een behoorlijk vage regel vinden dat bij de ene zaak wel de voornaam en initiaal-achternaam bekend wordt gemaakt (al dan niet door de pers) en bij de andere niet.quote:
De man is opgepakt en dan is er meestal geen aanleiding toe om zijn naam nog te noemen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Niet persé, maar ik blijf het een behoorlijk vage regelgeving vinden dat bij de ene zaak wel de voornaam en initiaal-achternaam bekend wordt gemaakt (al dan niet door de pers) en bij de andere niet.
Die aanleiding is er, voor de pers, ook niet tijdens de rechtszitting natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De man is opgepakt en dan is er meestal geen aanleiding toe om zijn naam nog te noemen.
quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:49 schreef Momo het volgende:
Klinkt als iemand die zijn leven in en uit gevangenissen en instellingen zal gaan
Want dit komt elke dag voor of hoe zie jij dat?quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het gaat weer lekker met onze geestelijke gezondheidszorg. Heeft verder ook totaal geen gevolgen voor de rest van Nederland enzo.
Hij had dringend geestelijke hulp nodig, maar kon die niet krijgen. Na een tijd bedreigde hij agenten met een pistool om die hulp op zijn manier af te dwingen. Hij kreeg een celstraf en de rechter veroordeelde hem tot specialistische hulp. Na een veel kortere celstraf kwam hij op straat te staan zonder de hulp die hij nodig had. En nu heeft hij het jonge personeel van Patticoat gegijzeld in wederom een schreeuw om die hulp.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want dit komt elke dag voor of hoe zie jij dat?
Zaken als gijzelingen niet nee, maar dat de politie moet uitrukken om iemand met geestelijke problemen, zoals later vaak blijkt, komt veel vaker voor dan je denkt.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Want dit komt elke dag voor of hoe zie jij dat?
Het gaat al jaren slecht met geestelijke gezondheidszorg in Nederland. Dat weten we allemaal hopelijk. Valt me nog mee hoeveel incidenten er zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij had dringend geestelijke hulp nodig, maar kon die niet krijgen. Na een tijd bedreigde hij agenten met een pistool om die hulp op zijn manier af te dwingen. Hij kreeg een celstraf en de rechter veroordeelde hem tot specialistische hulp. Na een veel kortere celstraf kwam hij op straat te staan zonder de hulp die hij nodig had. En nu heeft hij het jonge personeel van Patticoat gegijzeld in wederom een schreeuw om die hulp.
Hoe vind jij dat het dan gaat met die geestelijke hulp? Of moeten we nu ineens geschokt zijn dat dit gebeurde?
quote:Gijzelnemer Ede 'bevond zich in een uitzichtloze situatie'
EDE - De 28-jarige man die afgelopen zaterdag vier mensen urenlang gijzelde in café Petticoat in Ede, deed dat mogelijk als wanhoopsdaad en een schreeuw om aandacht. De man is al lange tijd bezig met een zoektocht naar passende hulpverlening. Dat zeggen zijn advocaten in een verklaring.
Dinsdag zei burgemeester René Verhulst van Ede dat de gijzelnemer vóór zijn arrestatie in een beschermde woonomgeving verbleef. Wie daarvan gebruikmaakt, wordt niet beperkt en is vrij om in en uit te lopen. Dat zou kunnen verklaren hoe de man zich in de nachtelijke uren op het Museumplein in Ede kon begeven en daar café Petticoat kon binnenlopen.
De raadsvrouwen van de man zeggen dat het 'aannemelijk lijkt' dat er een verband is tussen de gijzelingsactie in het café en de 'zeer langdurige zoektocht' van hun cliënt 'naar passende hulpverlening'. De advocaten geven aan dat voor hun cliënt een uitzichtloze situatie ontstond en dat die lijkt te hebben geleid naar de gebeurtenissen van zaterdag in Ede.
Commissie-Hoekstra
Eén van de advocaten roept deze woensdag ook het rapport in herinnering van de commissie-Hoekstra, die zich boog over wat er ruim tien jaar geleden misging rond Bart van U.. Die stak in februari 2014 oud-minister Els Borst dood bij haar huis in Bilthoven. Bijna een jaar later stak hij tijdens een ruzie zijn eigen zus ook dood.
In hun vonnis oordeelden de rechters dat Van U. psychisch ernstig ziek was en daardoor extreem gevaarlijk. De commissie-Hoekstra schreef later een vernietigend rapport over de gang van zaken en zeiden dat alles wat mis kon gaan in de strafrechtketen, was misgegaan.
Hulpverlening voor verwarde personen
"Hoe pijnlijk is de constatering dat, na de dood van Els Borst en het rapport van de onderzoekscommissie, het tien jaar later nog steeds niet goed gesteld is voor wat betreft passende hulpverlening voor verwarde personen", zegt één van de advocaten van de 28-jarige gijzelnemer uit Ede nu.
"De politie en speciale interventiediensten draaien overuren voor totaal uit de hand lopende situaties die strafrechtelijk worden, maar met passende hulpverlening wellicht hadden kunnen worden voorkomen", voegt ze toe.
De gijzelnemer blijft sowieso nog twee weken vastzitten, bepaalde rechter-commissaris dinsdag.
Ik snap wel dat het enorm zuur is net voor Pasen omzet mis te lopen, zeker voor de zelfstandig ondernemers, maar kom op...veiligheid voor iedereen gaat toch voor?!quote:Op donderdag 4 april 2024 07:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.ad.nl/ede/gro(...)verdreven~a74179fd0/
Winkeliers zijn ook echt de nieuwe boeren aan het worden qua klagen en zeuren
Welkom bij de “ik cultuur”quote:Op donderdag 4 april 2024 07:49 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het enorm zuur is net voor Pasen omzet mis te lopen, zeker voor de zelfstandig ondernemers, maar kom op...veiligheid voor iedereen gaat toch voor?!
Hallo zegquote:Op donderdag 4 april 2024 07:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
Ga maar klagen bij de kabinetten Rutte die geen oplossing hebben geboden voor de steeds grotere vraag naar adequate GGZ-zorg:quote:Op donderdag 4 april 2024 07:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
quote:
Als Ede de lucht in was geknald zouden ze maar wat blij zijn geweest dat de winkels dicht moesten. Altijd makkelijk om achteraf te pratenquote:Op donderdag 4 april 2024 07:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)ijden-cameraman.htmlquote:NOS doet aangifte tegen café-eigenaar in Ede vanwege aanrijden cameraman
De NOS gaat aangifte doen tegen de eigenaar van een café in Ede. De kroegbaas zou vorig weekend met zijn auto tegen een cameraman en een kar vol apparatuur zijn aangereden.
Het incident gebeurde een paar uur na de gijzeling in café Petticoat in Ede. Een cameraman en een verslaggever van de NOS maakten na de gijzeling nog wat filmbeelden van het café en de omgeving.
Volgens de NOS was de eigenaar van een ander café daar niet blij mee. De Edese Vos schrijft dat het om de baas van Café Premier gaat. De man zou bij het verplaatsen van zijn auto tegen een kar met apparatuur zijn gereden en vervolgens tegen het been van de cameraman. De NOS-medewerker hoefde niet naar het ziekenhuis, maar hij heeft volgens de omroep wel last.
De situatie was "behoorlijk bedreigend", laat een woordvoerder van de omroep weten. Daarom gaat de NOS volgende week aangifte doen. "Journalisten zitten in de hoek waar de laatste jaren de klappen vallen. In een democratie is het niet normaal dat je journalisten aanvalt", zegt de NOS tegen de Gelderlander.
Volgens de eigenaar van het café ging het per ongeluk. "Ik wilde het plein oprijden", zegt hij tegen het ANP. De kroegbaas zette zijn auto "in de vooruit" in plaats van "in de achteruit", waardoor de kar per ongeluk "een tikje" kreeg. Het been van een cameraman is volgens de café-eigenaar "absoluut niet" geraakt.
Fijn dat hij meewerkt en niet ook nog eens dwars gaat doen op dat vlak.quote:
lolquote:Vanwege zijn voorarrest zal hij niet meer naar de gevangenis gaan, maar direct naar een tbs-kliniek. De rechtbank acht hem verminderd toerekeningsvatbaar. "Je kunt de verdachte zijn daden maar beperkt verwijten vanwege zijn geestesziekte", zei de rechter.
Hij wordt vrijgesproken van gijzeling, maar wel veroordeeld voor vrijheidsberoving en bedreiging. "Hij heeft iets verschrikkelijks gedaan, maar er zat geen enkele bedoeling achter en daarom is het geen gijzeling, maar wederrechtelijke vrijheidsberoving", lichtte de rechter toe. Het Openbaar Ministerie pleitte hier twee weken geleden bij de eis ook al voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |