https://www.nu.nl/binnenl(...)nnen-te-blijven.htmlquote:Mensen in Ede wordt verzocht binnen te blijven en niet naar het centrum te komen vanwege een persoon die een gevaar vormt voor zichzelf en anderen. Dat meldt de politie aan NU.nl.
Wat er precies aan de hand is, is niet duidelijk. Een woordvoerder kan niet meer details geven, "maar we doen zo'n oproep niet zomaar". Of de persoon in kwestie bewapend is, is niet duidelijk.
Op beelden van de Gelderlander is te zien dat de Dienst Speciale Interventies (DSI) van de politie aanwezig is. Het incident zou zich afspelen rond het Museumplein in de Gelderse plaats. Er zou iets na 6.30 uur een melding zijn binnengekomen vanuit Café Petticoat aan de Nieuwe Stationsstraat.
De krant schrijft dat ook brandweer en ambulances aanwezig zijn. Er rijden geen treinen tussen Barneveld-Zuid en Ede-Wageningen vanwege het incident. Dat duurt tot 11.30, schrijft de NS.
Een deel van het centrum is afgezet met lint. Volgens Omroep Gelderland heeft de ME het centrum afgesloten. Bewoners zouden achter ramen staan te kijken. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) zou ook aanwezig zijn.
Zodra we meer weten over de situatie wordt dit artikel bijgewerkt. Ververs de pagina voor de nieuwste versie.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:15 schreef bitterbal het volgende:
10:09
Bevestiging gemeente Ede: gijzeling van meerdere personen
Tot nu toe wilden zowel gemeente als politie niet bevestigen dat er inderdaad sprake is van een gijzeling. Maar een woordvoerder van Ede zegt nu dat meerdere personen onder dwang worden vastgehouden. Hoeveel precies wil de woordvoerder niet kwijt. Verschillende andere bronnen melden dat het gaat om vier personen.
https://www.destentor.nl/(...)ed68c39730&auth_rd=1
Of de krantenjongen zag wat er gaande was.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snap ik, dan is het misschien toch iemand gelukt? Maar elk uur als je gegijzeld bent duurt waarschijnlijk voor die mensen een hele dag in hun hoofd
Altijd ready.quote:
Krijg je toch buikpijn van, hopelijk loopt het goed af en is het snel voorbij. Zover nog geen berichten over slachtoffers dus hopende dat het gewoon een verward iemand is met nepexplosieven.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ook bij de NOS nu: Gemeente bevestigt dat het om gijzeling gaat - https://nos.nl/l/2514752#UPDATE-container-76483560
Volgens de geruchten zou de gijzeling om 04:30 uur begonnen zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:20 schreef Rianne84 het volgende:
Dat café sluit om 04:00, die zitten daar dus al een tijdje.
Toppert!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:21 schreef Momo het volgende:
Ik pas de TT nu de bevestiging daar is (gastmod)
@Momo en @Coco zijn de beste mods op FOK.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:21 schreef Momo het volgende:
Ik pas de TT nu de bevestiging daar is (gastmod)
Zal wel om personeel gaan die aan het schoonmaken isquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:20 schreef Rianne84 het volgende:
Matige after wel. Sowieso kut man, gegijzeld worden maar dan ook nog met een kater... tenzij t alleen personeel is.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:20 schreef Rianne84 het volgende:
Of net 10 bier naar binnen gekopt en je mag niet naar het toilet.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Matige after wel. Sowieso kut man, gegijzeld worden maar dan ook nog met een kater...
Laten we inderdaad hopen dat dat eerste niet kloptquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:21 schreef bitterbal het volgende:
https://twitter.com/mrsMa(...)896052015468/photo/1
hopelijk is dit bullshit
en
Godver! #Ede
10.19 uur: Volgens onbevestigde berichten zouden vier mensen in gijzeling genomen zijn in café Petticoat. Vier of vijf medewerkers, waarvan enkele jongvolwassenen en een (mede-)eigenaar.
Heb ze ook nog nooit zolang geheimzinnig gezien en zoveel hulpdiensten aanwezig. Hopelijk meer een voorzorgsmaatregel en loopt het met een "sisser" af. Als die gegijzelden er maar goed vanaf komen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze schalen wel extreem op met allerlei voorzieningen voor brandweer ook
Boze Islamiet dus.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:21 schreef bitterbal het volgende:
hopelijk is dit bullshit
en
Godver! #Ede
10.19 uur: Volgens onbevestigde berichten zouden vier mensen in gijzeling genomen zijn in café Petticoat. Vier of vijf medewerkers, waarvan enkele jongvolwassenen en een (mede-)eigenaar.
En dan ook nog in Ede.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Matige after wel. Sowieso kut man, gegijzeld worden maar dan ook nog met een kater... tenzij t alleen personeel is.
Zou dat niet vooral zijn als de dader inderdaad explosieven heeft (zouden ook nep kunnen zijn) en die zou gebruiken? Voor het geval dat?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ze schalen wel extreem op met allerlei voorzieningen voor brandweer ook
Zou een islamiet niet gewoon een aanslag plegen? Als je iemand gijzelt heb je meestal voorwaarden.quote:
Hoop het ook. Want hoe kan iemand dat dan ook weten, er is totaal geen zicht op wat er daar gebeurd. Alleen de hulpdiensten en politie krijgen wat mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laten we inderdaad hopen dat dat eerste niet klopt
Mensen die allemaal dingen weten via twitter. Zoals bij elke gebeurtenis een hoop onzin. Mensen die via via gelul horen en dat voor waar aannemen. Want ja het heb op feesboek gestaanquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:21 schreef bitterbal het volgende:
hopelijk is dit bullshit
en
Godver! #Ede
Komt wel erg dichtbij zo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:25 schreef Drxx het volgende:
[ x ]
Driekwartier rijden is natuurlijk ook alsof het om de hoek is.
Iedereen gaat voor die nanoseconde roem op social media.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:26 schreef alopio het volgende:
[..]
Mensen die allemaal dingen weten via twitter. Zoals bij elke gebeurtenis een hoop onzin. Mensen die via via gelul horen en dat voor waar aannemen. Want ja het heb op feesboek gestaan
Wat wil je nog meer weten dan...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:24 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Heb ze ook nog nooit zolang geheimzinnig gezien en zoveel hulpdiensten aanwezig. Hopelijk meer een voorzorgsmaatregel en loopt het met een "sisser" af. Als die gegijzelden er maar goed vanaf komen.
Dit. Ze hebben bomgordels, zijn dood, het is IS, want ja gerda heeft dat bij de bakker gehoord van corry die een nicht heeft die daar in 2013 een keer is geweestquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen gaat voor die nanoseconde roem op social media.
Die kan net zo goed het slachtoffer zijn hequote:
Harderwijk FFS, het is nog net dezelfde provincie, maar dan houdt het wel op met "erg dichtbij", Amsterdam is waarschijnlijk dichterbijquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:25 schreef Drxx het volgende:
[ x ]
Driekwartier rijden is natuurlijk ook alsof het om de hoek is.
Ik hoef alleen maar te weten of de gegijzelden vrij zijn. De rest boeit mij niet veel nu, de opmerking gaat meer over het feit dat de situatie heel ernstig is als de info zeer minimaal is en alles is afgezet.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat wil je nog meer weten dan...
Wat een gek verhaal, als het rond sluitingstijd was dan zouden er toch gasten binnen moeten zijn? En hebben ze daar geen uitsmijters?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:31 schreef asco het volgende:
UPDATE - RECAP. Tegen sluitingstijd ging het mis in café Petticoat in Ede, waar op dat moment een feest aan de gang was. Een gemaskerde man ging het café binnen met wapens en explosieven en zou gedreigd hebben de boel op te blazen. Een woordvoerder van de gemeente Ede heeft inmiddels laten weten dat er mensen onder dwang worden vastgehouden. Onduidelijk is hoeveel. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt
Geenstijl
Ik lees niet meer info dan al bekend was?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Telegraaf heeft wat meer info.
https://www.telegraaf.nl/(...)50-woningen-ontruimd
Personeel wat opruimt misschien? Is niet dat als zo'n tent sluit iedereen meteen naar huis gaat.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een gek verhaal, als het rond sluitingstijd was dan zouden er toch gasten binnen moeten zijn? En hebben ze daar geen uitsmijters?
Wat verwacht je dan dat de politie een live stream gaat houden? Informatie geven is helemaal niet belangrijk nu.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik hoef alleen maar te weten of de gegijzelden vrij zijn. De rest boeit mij niet veel nu, de opmerking gaat meer over het feit dat de situatie heel ernstig is als de info zeer minimaal is en alles is afgezet.
'Meneer, met zoveel wapens en explosieven komt u er niet in!'quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een gek verhaal, als het rond sluitingstijd was dan zouden er toch gasten binnen moeten zijn? En hebben ze daar geen uitsmijters?
Uitsmijters bij een kroeg? Hier in de buurt is dat alleen bij grote discotheken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom in Ede? En waarom vandaag, niet morgen? Doesn't make sensequote:
Maar dan noem je het toch niet "rond sluitingstijd"? Dat is na sluitingstijd lijkt mij.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Personeel wat opruimt misschien? Is niet dat als zo'n tent sluit iedereen meteen naar huis gaat.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Harderwijk FFS, het is nog net dezelfde provincie, maar dan houdt het wel op met "erg dichtbij", Amsterdam is waarschijnlijk dichterbij
Hee goedennacht gemaskerde man. Wil je deze wapens even buiten laten en niet op mij richten? Anders zet ik je buiten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sluitingstijd is 04.00 dus als hij om 04.30 binnenkwam waren ze aan het schoonmaken en/of naborrelen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die 16-jarigen uit Lunteren kunnen heel vervelend zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Uitsmijters bij een kroeg? Hier in de buurt is dat alleen bij grote discotheken.
Denk ook niet dat het doel een "aanslag" is, als je iemand gijzelt wil je onderhandelen. En dat kan werkelijk om van alles gaan. Ondanks de zeer treurige en beangstigende situatie is het wel een situatie wat kansen bied om slachtoffers te voorkomen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Een hele nare situatie voor de mensen die er vast zitten. Er zouden ook jongeren bij zitten.
En waarom dat café, daar moet toch een reden voor zijn?
Als je zo veel mogelijk doden en gewonden wil, ga je met je wapens en explosieven naar de drukbezochte markt of een kerk tijdens een mis.
Of die familie is niet gevaccineerd tegen mazelen en het systeem vermomt de opruimactie als gijzeling.quote:
Ik ben niet anders gewend van vroeger, maar misschien dat dat veranderd is. Dit was sowieso geen normale kroeg maar meer een club als ik het zo op de foto's zie. Daar verwacht je toch wel iets van uitsmijters, zeker omdat het gisteren een 16+ feestje was (en je dat dus wil controleren).quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Uitsmijters bij een kroeg? Hier in de buurt is dat alleen bij grote discotheken.
Ik woon ook op steenworp afstand van het strand, net een uurtje rijdenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb dolfijnen in m'n achtertuin! Zeg ik ook altijd.
Misschien een gericht doel voor ogen; een ontevreden ex-werknemer, iets in de relationele sfeer?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Een hele nare situatie voor de mensen die er vast zitten. Er zouden ook jongeren bij zitten.
Als je zo veel mogelijk doden en gewonden wil, ga je met je wapens en explosieven naar de drukbezochte markt of een kerk tijdens een mis.
Mijn opa en oma liggen op een begraafplaats in Lunteren, het komt wel echt dichtbij zoquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die 16-jarigen uit Lunteren kunnen heel vervelend zijn.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Mijn opa en oma liggen op een begraafplaats in Lunteren, het komt wel echt dichtbij zo
Een random ISIS achtig scenario vind ik zo ook minder waarschijnlijk. Dan kies je met al die bommen en wapens voor een café na sluitingstijd? Lijkt mij waarschijnlijker dat dit specifiek gericht is tegen het café of een van de medewerkers daar.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik woon ook tegen de Duitse grens aan.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik woon ook op steenworp afstand van het strand, net een uurtje rijden
Ongevaccineerd je kutkind naar de kinderopvang brengen is dan ook gewoon doodslag.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:36 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Of die familie is niet gevaccineerd tegen mazelen en het systeem vermomt de opruimactie als gijzeling.
Misschien kan de Nijl wat bezorgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tis te hopen dat ze de frituur nog aan hadden en wat hapjes kunnen maken.
De snackbar of de griek?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien kan de Nijl wat bezorgen.
Misschien eist de gijzelnemer zo een zak bitterballen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tis te hopen dat ze de frituur nog aan hadden en wat hapjes kunnen maken.
Je was okay.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien kan de Nijl wat bezorgen.
Nee, die heeft alweer een fijn baasje gevonden!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Is het een ontsnapte wasbeer?
https://www.omropfryslan.(...)tsnapt-in-leeuwarden
Zonder enige kennis: vermoedelijk zullen er partners/ouders alarm hebben geslagen omdat hun dierbare niet thuis gekomen is en niet bereikbaar was.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:38 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Er staat verder nergens wie alarm heeft geslagen toch?
Als het al de hele nacht duurt konden ze pas laat alarm slaan
Ik zoek ook nog zo'n fijn baasjequote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee, die heeft alweer een fijn baasje gevonden!
[ afbeelding ]
Als iemand niet thuiskomt na het werk valt het misschien ook wel opquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:38 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Er staat verder nergens wie alarm heeft geslagen toch?
Als het al de hele nacht duurt konden ze pas laat alarm slaan
Dat is een optie, of polshoogte gaan nemen of het café gebeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zonder enige kennis: vermoedelijk zullen er partners/ouders alarm hebben geslagen omdat hun dierbare niet thuis gekomen is en niet bereikbaar was.
Zo vaak kom ik daar dusquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die is permanent gesloten. Maar de snackbar kan wellicht wat brengen?
Hij wel, verdomme!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee, die heeft alweer een fijn baasje gevonden!
[ afbeelding ]
Ja, hallo, met een gijzelaar. Wat kan ik voor u betekenen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is een optie, of polshoogte gaan nemen of het café gebeld.
Oja, verrek, niet aan gedacht dat we niet allemaal zolderkamer autisten zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zonder enige kennis: vermoedelijk zullen er partners/ouders alarm hebben geslagen omdat hun dierbare niet thuis gekomen is en niet bereikbaar was.
Als ze de flat boven de Griek hebben ontruimd dan tikt het wel aan ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:41 schreef Drxx het volgende:
150 woningen ontruimen is wel echt FOK!ing veel. Heeft hij een atoombom bij zich, of bevindt de café onderaan een wolkenkrabber of zo?
Of echt bier op de tap, typisch zo'n tent waar ze vroeger Oranjeboom en nu Heineken schenken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:39 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Misschien eist de gijzelnemer zo een zak bitterballen.
Er schijnen mensen te zijn die iets van contact met anderen hebben. Ik vind het ook onvoorstelbaar en eng, maar ik heb er wel eens iets over gelezen ergens.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:41 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Oja, verrek, niet aan gedacht dat we niet allemaal zolderkamer autisten zijn
En dat op een zaterdag..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:43 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die iets van contact met anderen hebben. Ik vind het ook onvoorstelbaar en eng, maar ik heb er wel eens iets over gelezen ergens.
De laatste keer dat ik in Ede was mag zo 15 jaar terug zijn. En na vandaag gaan ze mij de komende 15 jaar ook niet meer zien, veel te gevaarlijk.quote:
Oranjeboom. Dat bocht tapten ze vroeger vooral bij Chinese restaurants. Zou er een relatie met China zijn?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Of echt bier op de tap, typisch zo'n tent waar ze vroeger Oranjeboom en nu Heineken schenken.
Een aanslag is wel wat anders dan een gijzeling. Bij een gijzeling wil je iets bereiken bij een aanslag gaat het alleen om slachtoffers maken.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:41 schreef littlemindy het volgende:
Categorie "verwarde man doet rare dingen"
Een aanslag pleeg je midden op de dag op een drukke markt, niet op deze manier
Ik denk dat als je om 01:00 naar binnen gaat (en dat zou lukken) dan ga je het als gijzelnemer echt wel verliezen. Lopen altijd wel wat anabolen boys (met gekrompen hersens) die gewoon gaan meppen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef Jojoke het volgende:
Vreemd verhaal. Als je al die moeite hebt gedaan om wapens en explosieven te verzamelen, dan lijkt het niet logisch om een café na sluitingstijd als doel te kiezen. Tenzij er een verband is tussen de dader en het café.
Hun flyer van het feestje van die avond zag er heel eenvoudig uit. Lijkt me een jongeren danscafe ofzo. Leeftijd voor 16 plus.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef KoningWouter het volgende:
Wat is dat voor een café dan eigenlijk?
Ik zoek het meer in de hoek met de Oekraïne. Die maken graan, en waar wordt bier van gemaakt... Inderdaad!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Oranjeboom. Dat bocht tapten ze vroeger vooral bij Chinese restaurants. Zou er een relatie met China zijn?
Kroeg waar je overdag koffie kunt drinken, in de avond wat simpels kan eten en in de nacht een soort club heeft in de kelder.quote:
Dat is ook wel weer zo. Met een flat (of twee) kom je er al snel aan ja.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ze de flat boven de Griek hebben ontruimd dan tikt het wel aan ja.
Lijkt mij gewoon een normaal jongeren caféquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef KoningWouter het volgende:
Je hoeft vandaag niet meer langs te komenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon een normaal jongeren café
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een heel 'normaal' doorsnee cafe. Geen vage figuren oidquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef KoningWouter het volgende:
Is een behoorlijk groot gebouw ook.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:46 schreef Ama het volgende:
[..]
Dat is ook wel weer zo. Met een flat (of twee) kom je er al snel aan ja.
Onder de gordelquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:49 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig zat die kroeg niet bomvol.
De knalfuif was net afgelopen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:49 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig zat die kroeg niet bomvol.
Dan waren die gegijzelden al dood geweest, ISIS haatbaarden schieten meestal gelijk om zich heen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef KoningWouter het volgende:
Had ISIS gisteren niet opgeroepen dat 'lone wolfs' aanslagen moesten gaan plegen?
Echt voor jongeren ja, op insta staan foto’s van kids van nauwelijks 18 jaar. Allemaal jonkies.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef Paul het volgende:
Ik dacht dat Petticoat een gaybar was, maar zo te zien gewoon jongerencafeetje
True.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:51 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan waren die gegijzelden al dood geweest, ISIS haatbaarden schieten meestal gelijk om zich heen.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef KoningWouter het volgende:
Had ISIS gisteren niet opgeroepen dat 'lone wolfs' aanslagen moesten gaan plegen?
Klopt, en zover bekend is dit geen aanslag maar een gijzeling, dus hopelijk kunnen we IS uitsluiten en is het gewoon en hopeloos persoon waarmee te praten valt om die gijzelaars vrij te krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef KoningWouter het volgende:
Een gay bar in Edequote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef Paul het volgende:
Maakt het uit wat voor soort café het is?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef Paul het volgende:
Dat mag je hier niet suggereren. Is stigmatiseren of zo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef KoningWouter het volgende:
Natuurlijk. Als het een crimineel café is, zou het een ander licht op de zaak schijnen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Maakt het uit wat voor soort café het is?
Mwah. Als het bekend staat als een wat ruigere tent, kan het bijvoorbeeld ook met drugs te maken hebben ofzo. Dan gaan speculaties toch een andere kant op.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:52 schreef Ama het volgende:
[..]
ohjaquote:
Hm dan zal het wel IS zijnquote:
niet echt, maar gwoon dacht datquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Op foto's zie ik vooral veel jonge mensen (16-21 jaar). Hadden ook speciale feestjes voor geslaagden van middelbare school of specifieke 16+ feestjes en feesten voor eerste jaars studenten. Nergens iets dat zou duiden om een gay bar in SGP gemeente Ede.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef Paul het volgende:
dacht het alleen om de naam petticoat, sorry hoorquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Op foto's zie ik vooral veel jonge mensen (16-21 jaar). Hadden ook speciale feestjes voor geslaagden van middelbare school of specifieke 16+ feestjes en feesten voor eerste jaars studenten. Nergens iets dat zou duiden om een gay bar in SGP gemeente Ede.
je mag best wat zeggen hoor, maar zonder enig bewijs of onderbouwing is het wel een beetje zielig hequote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet suggereren. Is stigmatiseren of zo.
Goede dag voor de cateraar.quote:
okee, terroristisch motief dus.quote:
Is het dat, of is het gewoon vrij onlogisch voor een ISIS-terrorist om in Ede na sluitingstijd een paar mensen 6 uur lang te staan gijzelen? 🤔quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet suggereren. Is stigmatiseren of zo.
Zalig Pasen allen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:56 schreef Stupidisco het volgende:
Lunchpakketjes gaan rond, vogeltjes op de achtergrond, lekker chill. Niks aan de hand mensen.
Ze gijzelen ook niet. Ze schieten gewoon.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Is het dat, of is het gewoon vrij onlogisch voor een ISIS-terrorist om na sluitingstijd een paar mensen 6 uur lang te staan gijzelen? 🤔
Zit je dan met je winkel. Denk je flink wat te gaan verdienen zo in het paasweekend. Mag je niet open.quote:
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:57 schreef Momo het volgende:
Medewerkers op de foto's zien er ook zo jong uit, een jaar of 18-20. Voor hun ook een nare ervaring zo
Dat was een beetje het punt inderdaad. Juist vanwege alles wat we wel weten is ISIS het eerste wat ik zou uitsluiten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze gijzelen ook niet. Ze schieten gewoon.
Nog ff een gijzelinkje voor de suhoor, daarna door naar ochtendgebed. Lekker man.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:56 schreef Drxx het volgende:
[..]
Is het dat, of is het gewoon vrij onlogisch voor een ISIS-terrorist om in Ede na sluitingstijd een paar mensen 6 uur lang te staan gijzelen? 🤔
Geef ze maar een FOK abo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:57 schreef Momo het volgende:
Medewerkers op de foto's zien er ook zo jong uit, een jaar of 18-20. Voor hun ook een nare ervaring zo
Ik vroeg me alleen af of dit te maken zou kunnen hebben met die oproep van IS. Aangezien er gesproken wordt over 1 persoon met een heleboel explosieven.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mag best wat zeggen hoor, maar zonder enig bewijs of onderbouwing is het wel een beetje zielig he
Je was al bang dat je een feestje gemist hadquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:50 schreef Paul het volgende:
Honger doet wel rare dingen met je ngl.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:59 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Nog ff een gijzelinkje voor de suhoor, daarna door naar ochtendgebed. Lekker man.
Er was een huiskamerfeest tot 4 uur ...quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:44 schreef Jojoke het volgende:
Vreemd verhaal. Als je al die moeite hebt gedaan om wapens en explosieven te verzamelen, dan lijkt het niet logisch om een café na sluitingstijd als doel te kiezen. Tenzij er een verband is tussen de dader en het café.
Vorig jaar eens van Nunspeet naar Ede gefietst, dat is nog dichter bij dan Harderwijk. Het komt wel heel dichtbij!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Harderwijk FFS, het is nog net dezelfde provincie, maar dan houdt het wel op met "erg dichtbij", Amsterdam is waarschijnlijk dichterbij
Nee, die werd aangereden door een BMW.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is dit zo een ding waarmee die apple gijzelgast mee is geklapt?
Al jaren geleden had Ede gewoon een gaybar hoorquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Op foto's zie ik vooral veel jonge mensen (16-21 jaar). Hadden ook speciale feestjes voor geslaagden van middelbare school of specifieke 16+ feestjes en feesten voor eerste jaars studenten. Nergens iets dat zou duiden om een gay bar in SGP gemeente Ede.
Tuurlijk, jij stelt alleen maar vragen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af of dit te maken zou kunnen hebben met die oproep van IS. Aangezien er gesproken wordt over 1 persoon met een heleboel explosieven.
Het hele plan voor de aanslag kan fout zijn gegaan, door te vroege ontdekking. Misschien wilde hij die explosieven wel gaan planten in dat pand voor een knalfuif vanavond?
Weten wij veel.
EOD waarschijnlijkquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:02 schreef KoningWouter het volgende:
Zag ook een soldaat op de livestream.
ja dat was vast jouw bedoelingquote:Op zaterdag 30 maart 2024 10:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vroeg me alleen af of dit te maken zou kunnen hebben met die oproep van IS. Aangezien er gesproken wordt over 1 persoon met een heleboel explosieven.
Het hele plan voor de aanslag kan fout zijn gegaan, door te vroege ontdekking. Misschien wilde hij die explosieven wel gaan planten in dat pand voor een knalfuif vanavond?
Weten wij veel.
https://www.ad.nl/binnenl(...)den-in-bar~a0dfda52/quote:In berichten van 'ingewijden' op sociale media is sprake van een gijzelnemer met messen.
Gewoon een verwarde man? Of eist hij een kapitaaltje in bitcoins ofzoquote:
Ook metalconcertjesquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:02 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]
Al jaren geleden had Ede gewoon een gaybar hoor
Ik woon op 10 km afstand, was er vorig jaar nog voor stoffenmarkt en er is er nog eentje in een paar weken. Komt wel dichtbij zo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vorig jaar eens van Nunspeet naar Ede gefietst, dat is nog dichter bij dan Harderwijk. Het komt wel heel dichtbij!
Het vijandbeeld (en dus verdienmodel) moet wel in stand gehouden en gevoed worden he?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Momo het volgende:
Wat is twitter toch weer een riool he. Een of andere boze FVD boomer zegt zullen wel Eritreeërs zijn die elkaar ontvoeren. Heb je meteen een hele bult aan accounts die had als feit gaan presenteren. Maar dat het om de medewerkers van een jongeren café gaat lezen ze gewoon over heen. Wat leven mensen toch in hun eigen wereld.
Connectie met de russen dusquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Momo het volgende:
Wat is twitter toch weer een riool he. Een of andere boze FVD boomer zegt zullen wel Eritreeërs zijn die elkaar ontvoeren. Heb je meteen een hele bult aan accounts die had als feit gaan presenteren. Maar dat het om de medewerkers van een jongeren café gaat lezen ze gewoon over heen. Wat leven mensen toch in hun eigen wereld.
De caféquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:08 schreef Drxx het volgende:
Even terug op die 150 ontruimde woningen: ik zie een filmpje op X van iemand die basically vanuit een woning naast de café filmt, alle troepen ook duidelijk en prominent in beeld (BEDANKT HANS). Maar is zo'n ontruiming dan vrijwillig, of verstopte hij zich in de badkamer of zo?
Ik las op X idd ook dat iemand het gerucht had verspreid dat er een Eritrese tolk onderweg zou zijn naar het cafe.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Momo het volgende:
Dit beperkt zich echt niet tot Twitter en FVD'ers hoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Momo het volgende:
toch een terroristisch motief voor dit topicquote:
Met kleren van Petticoat, dus dat is alvast duidelijk. Zijn er alleen wel drie, dus....waar is de eventuele rest?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:10 schreef Momo het volgende:
Ja, ik zie huilende jongeren naar buiten komen.
Sorry als ik je getraumatiseerd heb, sterkte tijdens je EMDR-behandelingen, hoop dat je er spoedig overheen weet te komen.quote:
Lang werkdagje zo.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:10 schreef Momo het volgende:
Ja, ik zie huilende jongeren naar buiten komen.
Hopelijk was dat iedereen, of het moet de gijzelnemer om specifiek iemand gaan....quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met kleren van Petticoat, dus dat is alvast duidelijk. Zijn er alleen wel drie, dus....waar is de eventuele rest?
Ja schijnt lekker te zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:13 schreef tralalala het volgende:
Steaks en Zo is trouwens een topzaak!
“Daar moeten jullie hem raken.”quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:14 schreef Zipportal het volgende:
Dat ene meisje wees wel naar haar keel.
Muurligger?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:14 schreef Nober het volgende:
De hele omgeving ontruimd. Ik zou gewoon blijven liggen.
opzich ook wel raar dat camerabeeld, die agenten willen niet in beeld met hun gezicht ivm veiligheidquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef PinkLow het volgende:
Goedzo, ze hebben de livestream Deels geblokt met een politiebus
Nee inderdaad!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:17 schreef Paul het volgende:
[..]
opzich ook wel raar dat camerabeeld, die agenten willen niet in beeld met hun gezicht ivm veiligheid
Al besprokenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:16 schreef Paul het volgende:
Verslaggever: de mark in Ede gaat wel door
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er zijn nog meerdere mensen binnen: Drie personen verlaten café - https://nos.nl/l/2514752#UPDATE-container-76484280
Wut.quote:Op beelden is te zien dat enkele mensen het café hebben verlaten. Het gaat om drie jonge mensen, die gekleed zijn in een jas van het café. Het drietal was zichtbaar geëmotioneerd. Zij werden opgevangen door de speciale eenheden van de politie. Het is niet bekend of het gaat om de gegijzelden.
Er komen jongeren met medewerkerskleding uit een café waar al 7 uur of zo een gijzeling plaatsvindt. Lijkt mij niet een lastige som?quote:
Dan zou iedereen er nu uit zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:22 schreef roos94 het volgende:
In berichten van 'ingewijden' op sociale media is sprake van een gijzelnemer met messen. De drie gegijzelden zouden twee vrouwen en een man zijn. 'Ze mogen eten, drinken en onder toezicht naar het toilet', luidt het. 'De camera's staan nog aan dus ze kunnen het in de gaten houden.'
Nog steeds een aanname.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Drxx het volgende:
[..]
Er komen jongeren met medewerkerskleding uit een café waar al 7 uur of zo een gijzeling plaatsvindt. Lijkt mij niet een lastige som?
Zouden zich ook ergens verstopt kunnen hebben natuurlijk. Om maar een dwarsstraat te noemen, altijd oppassen met aannames.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Drxx het volgende:
[..]
Er komen jongeren met medewerkerskleding uit een café waar al 7 uur of zo een gijzeling plaatsvindt. Lijkt mij niet een lastige som?
Handig om te melden. Mocht de gijzelnemer het niet weten, dan weet hij het nu wel.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:22 schreef roos94 het volgende:
In berichten van 'ingewijden' op sociale media is sprake van een gijzelnemer met messen. De drie gegijzelden zouden twee vrouwen en een man zijn. 'Ze mogen eten, drinken en onder toezicht naar het toilet', luidt het. 'De camera's staan nog aan dus ze kunnen het in de gaten houden.'
En een vuile klootzakquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voormalig en huidig keelgrijper
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan zou iedereen er nu uit zijn lijkt me.
quote:Op beelden is te zien dat enkele mensen het café hebben verlaten. Het gaat om drie jonge mensen, die gekleed zijn in een jas van het café. Het drietal was zichtbaar geëmotioneerd. Zij werden opgevangen door de speciale eenheden van de politie. Het is niet bekend of het gaat om de gegijzelden. De politie benadrukt dat er nog steeds sprake is van dreiging en er nog meerdere mensen binnen zijn.
Volgens de NOS niet. Drie personen verlaten café - https://nos.nl/l/2514752#UPDATE-container-76484280quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dan zou iedereen er nu uit zijn lijkt me.
CV is verstuurd, bvd.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je moet bij de televaag gaan werken kan je lekker niet gecontroleerde shit schrijven
Kwaliteitsmedia NOS zegt dat ze uit het café kwamen.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik heb ze niet uit het pand zien komen
Nee ze hebben random 3 medewerkers opgetrommeld die door de DSI worden begeleid..quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
hier pushberichten van ontvangenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Pushbericht van the Guardian nu zelfs
Ben ik na meerdere inbraken Utrecht ontvlucht, kom ik in Ede terecht. Nergens veilig.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef roos94 het volgende:
En dat in Ede. Zijn we dan nergens meer veilig
Ok ze hebben dus bevestiging nu. Primaquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef Drxx het volgende:
[..]
Kwaliteitsmedia NOS zegt dat ze uit het café kwamen.
Utrecht inruilen voor Edequote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben ik na meerdere inbraken Utrecht ontvlucht, kom ik in Ede terecht. Nergens veilig.
Op andere beelden komen met de handen op hun hoofd de DSI leden tegemoet.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vrijwillig in Ede gaan wonenquote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben ik na meerdere inbraken Utrecht ontvlucht, kom ik in Ede terecht. Nergens veilig.
Was je in Ede sowieso niet dus.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef roos94 het volgende:
En dat in Ede. Zijn we dan nergens meer veilig
Veluws dialect, kan lastig zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:26 schreef xzaz het volgende:
Er wordt dus nog steeds gepraat. Kab wel een tijdje duren nog.
Maar goed het is geen apple store en geen Amsterdam.
Politie bevestigd het. Ze zijn dus aan het praten.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:27 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Op andere beelden komen met de handen op hun hoofd de DSI leden tegemoet.
quote:Zaterdag 30 maart om 11:25
Drie gegijzelden vrijgelaten
Er zijn zojuist drie gegijzelden vrijgelaten, meldt de politie. De gijzeling is nog niet ten einde.
Omdat je dan geen gijzelaars meer hebt, Roos.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
5 gegijzelden binnen.
Waarom 3 vrijlaten 2 niet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |