------------------------------------------quote:Nederlandse dartsters willen niet meer met transvrouw spelen en stappen uit nationaal team
Anca Zijlstra (50) en Aileen de Graaf (33) hebben er dusdanig veel moeite mee om in een team te zitten met de 27-jarige transvrouw Noa-Lynn van Leuven, dat ze voortaan niet meer willen uitkomen voor de Nederlandse dartsploeg. De negatieve reacties op het meespelen van Van Leuven bij de vrouwen blijven zich daarmee opstapelen.
De keuze van Zijlstra volgde vlak nadat ze op de Women’s Series werd uitgeschakeld door Van Leuven. Ze maakte haar besluit via Facebook wereldkundig. In een reactie liet ook De Graaf weten zich niet meer beschikbaar te stellen voor de Nederlandse dartsploeg.
„Het moment wanneer je je schaamt om voor het Nederlands team uit te komen, omdat een biologische man meespeelt bij het vrouwenteam. Het is tijd om te gaan”, schrijft Zijlstra. „Ik heb geprobeerd dit te accepteren, maar ik kan dit niet goedkeuren of goedpraten. Ik vind dat er bij sport sprake moet zijn van een gelijkwaardig en eerlijk speelveld, dat naar eer en geweten ook zo gehanteerd en geaccepteerd wordt. We hebben immers zo hard gewerkt om in deze tak van sport relevant en competitief te zijn.”
De Graaf, de nummer 2 van de wereld bij de vrouwen: „Op een gegeven moment moet je keuzes maken als iets tegen je gevoel ingaat. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Vandaar ook mijn beslissing om uit het Nederlands team te stappen. Als iemand zich niet fijn voelt in het lichaam waarin hij of zij in geboren is, dan gun ik het iedereen om dit te veranderen en gelukkig te zijn. Ik vind het alleen niet terecht dat een biologische man bij de vrouwen gooit of andersom. Het is of gemixt of niet.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-uit-nationaal-team
Die linker lekt.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Dit zouden alle 4 mannen kunnen zijnquote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Darten is niet eens een sport.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind dit een erg moedige en juiste beslissing van deze dames.
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
Vind ik ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
dit ja.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lagquote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag
Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.
Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Nee juist niet,quote:Op zondag 24 maart 2024 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.
In het darts mogen vrouwen met de heren meedoen. Een enkele dame kan daarin zelfs goed mee komen. Dus laat die biologische man lekker meedoen aan de open categorie (mannen & de rest) inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik ben er sowieso voor om mannen en vrouwen in darten overal en altijd gewoon te mixen.quote:She still works as a chef de partie at her local restaurant in Heemskerk.
Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag
Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.
Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Ik ben voorstander van een competitiequote:Op zondag 24 maart 2024 22:34 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?
Ik wel, gezien het postuur van de gemiddelde deelnemer is hier lastig vol te houden dat enig fysiek voordeel doorslaggevend is.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:34 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?
Het is grappig, totdat je beseft dat 'transvrouwen' negen van de tien keer gewoon heteroseksuele mannen zijn die zich als wolf in schaapskleren in de kudde proberen te mengen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:43 schreef Cilantro het volgende:
Lol de maakbare samenleving van progressief links blijkt toch niet zo maakbaar te zijn.
Bron?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:48 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is grappig, totdat je beseft dat 'transvrouwen' negen van de tien keer gewoon heteroseksuele mannen zijn die zich als wolf in schaapskleren in de kudde proberen te mengen.
Hahaha wat?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:48 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is grappig, totdat je beseft dat 'transvrouwen' negen van de tien keer gewoon heteroseksuele mannen zijn die zich als wolf in schaapskleren in de kudde proberen te mengen.
Vrouwen die zich uitspreken hebben onvoorwaardelijk mijn steun.
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semenya.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:51 schreef Astro_boy het volgende:
Goed, dit gaat heel vrouwonvriendelijk klinken, maar het beeld dat veel FvD-stemmers hebben bij vrouwen, die vind je niet bij het darten. Laat staan dat mevrouw Zijlstra er ‘vrouwelijk’ uitziet.
Er valt veel te zeggen over ongelijkheid binnen de sport, als we het hebben over transgenders die meedoen in competities waarin ze wellicht voordeel hebben, maar goed… gaan we dan ook Ethiopiers weren bij marathons, Jamaicanen bij de 100m sprint of mensen met een langere spanwijdte bij het zwemmen?
We hebben het over darts…
Interseksequote:Op zondag 24 maart 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semanya.
Caster is een vrouw, dit is echt een heel ander verhaal.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semanya.
De bron ben ik, omdat het mijn persoonlijke mening is. Het valt trouwens wetenschappelijk te onderbouwen dat 'transvrouwen' gewoon biologische mannen zijn, dus veel succes als je die discussie aan wil gaan met mij.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bron?
edit: en dan heb ik het niet over seksualiteit, maar over dat trans vrouwen zich toch als man identificeren en in transitie zouden gaan om zich in de kudde proberen te mengen. Daar zou ik graag een bron voor willen hebben.
Mannen hebben beter ruimtelijk inzicht (fysiek neurologisch) en hebben dus een structureel voordeel in ook deze sport. En dus in dit geval een voordeel wat niet met hormonen deels afgezwakt wordt zoals bij spierkracht georienteerde sporten. niet dat een paar jaartjes andere hormonen slikken een pubertijd als jongen met bijhorende bot-dichtheid teniet doet maargoed. andere discussie.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
Als je kiest om als vrouw mee te doen aan een vrouwencompetitie lijkt het mij inderdaad vervelend als dan biologische mannen mee mogen doen omdat ze zich vrouw voelen.
Of je bij darten voordeel hebt als geboren man, geen idee. Maar als het echt zo gelijk op zou gaan, dan zouden we toch veel meer vrouwen in de top zien lijkt mij.
Kortom: ik snap de bezwaren.
Je vergeet "gemiddeld genomen"quote:Op zondag 24 maart 2024 23:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mannen hebben beter ruimtelijk inzicht (fysiek neurologisch) en hebben dus een structureel voordeel in ook deze sport. En dus in dit geval een voordeel wat niet met hormonen deels afgezwakt wordt zoals bij spierkracht georienteerde sporten. niet dat een paar jaartjes andere hormonen slikken een pubertijd als jongen met bijhorende bot-dichtheid teniet doet maargoed. andere discussie.
Vrouwen worden langzamerhand weggedrukt uit sport. Het is heel treurig. 80 jaar werk en vechten de prullenbak in om een kleine minderheid de reet te likken.
de belcurve geldt voor al deze discussies. Had niet het gevoel dat dat nog expliciet vermeldt hoeft te worden. maar prima je hebt gelijk natuurlijk. gemiddeld genomen.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:16 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Je vergeet "gemiddeld genomen"
Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een vele malen slechter ruimtelijk inzicht dan ik, en ik heb ook een beduidend beter richtinggevoel dan hij
Misschien even je eigen inlezen voordat je weer met het woord 'transfoob' gaat gooien.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
------------------------------------------
Het gaat om pijltjesgooienWelk voordeel zou ze volgens haar moeten hebben dan? Het zijn gewoon slechte verliezers. Goed dat die transfoben er zelf uitgestapt zijn.
Vorig jaar speelden ze met plezier met haar samenquote:Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Misschien even je eigen inlezen voordat je weer met het woord 'transfoob' gaat gooien.
Het heeft allemaal te maken met oog-handcordinatie, waarin mannen nu eenmaal beter zijn dan vrouwen
ik vind het statistisch gezien allemaal niet zo verrassend dat je soms hier en daar een dame in de absolute top gaat zien.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Mickytjuh het volgende:
Hoe wil je Fallon Sherrock verklaren dan?
Ik denk dus echt dat het met darten wel meevalt.
Ga eens kijken naar de gemiddeldes van de WKs toen Darten ook voor de mannen nog een part time ding was.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik vind het statistisch gezien allemaal niet zo verrassend dat je soms hier en daar een dame in de absolute top gaat zien.
dat valt volledig binnen de verwachtingswaarde van hoe belcurves werken en hoe statistiek werkt.
probleem is als je die voorbeelden gaat aandragen om een hele tak van sport genderneutraal te maken. of open stelt voor biologisch mannelijke kanshebbers. je vernietigt een ruimte gemaakt voor vrouwen om zich in te ontwikkelen.
Bij de schietonderdelen op de OS zit er geen verschil tussen hoe de mannen en hoe de vrouwen presteren.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Misschien even je eigen inlezen voordat je weer met het woord 'transfoob' gaat gooien.
Het heeft allemaal te maken met oog-handcordinatie, waarin mannen nu eenmaal beter zijn dan vrouwen
ahja ik moet maar keiharde arbeid gaan verrichten en cijfers opzoeken/verzamelen die jouw gelijk bewijzen in een situatie waarvan ik het niet eens eens ben dat dat een passende situatie is om dingen te vergelijken?quote:Op zondag 24 maart 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ga eens kijken naar de gemiddeldes van de WKs toen Darten ook voor de mannen nog een part time ding was.
Dus toen ze nog gewoon moesten werken voor de kost naast het darten.
Kijk dan even naar de gemiddelden van de dames.
Dan spreken we verder ok?
Het is vrij simpelquote:Op zondag 24 maart 2024 23:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ahja ik moet maar keiharde arbeid gaan verrichten en cijfers opzoeken/verzamelen die jouw gelijk bewijzen in een situatie waarvan ik het niet eens eens ben dat dat een passende situatie is om dingen te vergelijken?
zo werken discussies niet. post je bronnen maar. en probeer maar eens goed te praten waarom het redelijk is om een situatie te pakken waar mannen een sport minder serieus nemen dan vrouwen... natuurlijk komt de echte topspeler pas naar boven als een sport serieus genoeg is dat je er een carrire mee kan opbouwen.
Daar gaat het niet om , mannen horen niet mee te doen in een vrouwencompetitie.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:22 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Vorig jaar speelden ze met plezier met haar samen
Dussss
In de meeste lokale, regionale competities wordt altijd al met gemengde teams gespeeld.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:41 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik wel, gezien het postuur van de gemiddelde deelnemer is hier lastig vol te houden dat enig fysiek voordeel doorslaggevend is.
post de links maar.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:33 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Het is vrij simpel
Open de Wikipedia van BDO en PDC
En zie dat de gemiddelden niet ver van elkaar verschillen in het verleden.
En deze bonden zijn met de WKs begonnen toen het al licht commercieel was. Dus ik goed te vergelijken.
Jij beweerd iets, en ik vraag je om even te checken of jouw Bewering wel relevant is.
en 't antwoord is:quote:Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
mannen zijn dus zo ontzettend goed in darten dat vrouwen er niet bij in de buurt komen dus moet je 'n gemixte competitie ook niet willen omdat je bij voorbaat al weet wie er gaat winnen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:20 schreef Catkiller het volgende:
In de eerste dagen van het WK bij de mannen werd er bij de 10 hoogste gemiddelden 99 tot 107 gegooid. De winnaar van het WK bij de vrouwen gooide 84 gemiddeld in de finale, en die Aileen 77. Maar ja geslacht doet er niet toe in de wereld van TS.
En in 2022 gooiden ze bij de vrouwen als hoogste gemiddelde 87 tot 96. Succes met dan winnen van de top bij de mannen.
Wie van deze is de biologische man?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Maak de mannelijke categorie "open" en laat transgender "vrouwen" daar meedoen.quote:Op maandag 25 maart 2024 00:42 schreef QAnonn het volgende:
Laat die transgenders een eigen competitie starten.
Bij darten gaat het inderdaad om hoe goed je kan gooien. Dat maakt bij zowel de man als vrouw geen donder uit.quote:
schaken en dammen is ook zoiets, fysiek heeft er niks mee te maken, 't is puur mentaalquote:Op maandag 25 maart 2024 01:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij darten gaat het inderdaad om hoe goed je kan gooien. Dat maakt bij zowel de man als vrouw geen donder uit.
Het is geen kampioenschop worstelen of zo.
Dit is niet waAr.quote:Op maandag 25 maart 2024 00:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
en 't antwoord is:
[..]
mannen zijn dus zo ontzettend goed in darten dat vrouwen er niet bij in de buurt komen dus moet je 'n gemixte competitie ook niet willen omdat je bij voorbaat al weet wie er gaat winnen.
wel opmerkelijk in 'n sport zoals darten waar fysieke kracht geen rol speelt dat mannen er toch beter in blijken te zijn. het zou ook kunnen dat vrouwen 'n achterstand hebben en dat ze op termijn inlopen
Ik moest lachenquote:
Dat zouden de mannen ook prima vinden, voor hen wijzigt er dan namelijk helemaal niks (vrouwen mogen al meedoen met het WK darts). Het zullen logischerwijze vooral de vrouwen zelf zijn die niet zo blij zullen zijn als de vele toernooien die ze gedurende het jaar hebben ineens verdwijnen en opgaan in die van de mannen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:40 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een competitie
Laat dat gemengd maar weg, is echt niet nodig.
Gewoon dartcompetitie.
Wk darts
NK darts
Dutch open Darts
Ja.quote:Op maandag 25 maart 2024 07:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zouden de mannen ook prima vinden, voor hen wijzigt er dan namelijk helemaal niks (vrouwen mogen al meedoen met het WK darts). Het zullen logischerwijze vooral de vrouwen zelf zijn die niet zo blij zullen zijn als de vele toernooien die ze gedurende het jaar hebben ineens verdwijnen en opgaan in die van de mannen.
Volgens mij zijn ze allemaal transquote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Laat ik daar een goed argument tegenover zetten: ik vind het echt wel zinnig.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:33 schreef Mickytjuh het volgende:
Noa-Lynn heeft geen voordeel ten opzichte van de biologische vrouwen, aangezien ze nooit prof mannen darten is geweest.
[..]
Ik ben er sowieso voor om mannen en vrouwen in darten overal en altijd gewoon te mixen.
Vind het echt onzinnig.
Die rechter ziet er nog het beste uit.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Dat zou wat zijn als dat de maatstaf is. Binnenkort een topklasse team bij het voetbal dat geheel transvrouw wordt en overstapt naar het vrouwenvoetbal. Nooit prof geweest maar wel met 2 vingers in de neus wereldkampioen bij de vrouwen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:33 schreef Mickytjuh het volgende:
Noa-Lynn heeft geen voordeel ten opzichte van de biologische vrouwen, aangezien ze nooit prof mannen darten is geweest.
[..]
Maar als er geen verschil zou zijn, zouden de teams toch wel gemengd zijn?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het gaat om pijltjesgooienWelk voordeel zou ze volgens haar moeten hebben dan? Het zijn gewoon slechte verliezers. Goed dat die transfoben er zelf uitgestapt zijn.
Welke is de transgender hier?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Er is gewoon een gemengde competitie. https://news.yahoo.com/wo(...)world-161850704.htmlquote:Op maandag 25 maart 2024 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als er geen verschil zou zijn, zouden de teams toch wel gemengd zijn?
Man hebben gemiddeld gezien een betere hand oog cordinatie dan vrouwen. Dat is de reden dat mannen ook beter zijn in schietsporten en gamen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vrouwen zijn inderdaad degenen die weer weggedrukt worden.quote:Op zondag 24 maart 2024 23:15 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mannen hebben beter ruimtelijk inzicht (fysiek neurologisch) en hebben dus een structureel voordeel in ook deze sport. En dus in dit geval een voordeel wat niet met hormonen deels afgezwakt wordt zoals bij spierkracht georienteerde sporten. niet dat een paar jaartjes andere hormonen slikken een pubertijd als jongen met bijhorende bot-dichtheid teniet doet maargoed. andere discussie.
Vrouwen worden langzamerhand weggedrukt uit sport. Het is heel treurig. 80 jaar werk en vechten de prullenbak in om een kleine minderheid de reet te likken.
Misplaatste goeddoenerij is niet altijd schadeloos.
Dat is echt pure bullshit.quote:Op maandag 25 maart 2024 08:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Man hebben gemiddeld gezien een betere hand oog cordinatie dan vrouwen. Dat is de reden dat mannen ook beter zijn in schietsporten en gamen.
Bullshit of niet (ik heb de data niet): waarom kiest ze niet voor de gemengde competitie? Waarom specifiek voor deze? Dat is toch vragen om gedoe?quote:
Vind ik niet, aangezien er een gemengde competitie is. Een prima alternatief waarbij er geen discussie kan ontstaan.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat ik hier van vind hangt puur af van of fysieke eigenschappen bij je geslacht van invloed zijn op je dartprestaties.
Het voordeel zit toch gewoon in ruimtelijk inzicht?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
Als je kiest om als vrouw mee te doen aan een vrouwencompetitie lijkt het mij inderdaad vervelend als dan biologische mannen mee mogen doen omdat ze zich vrouw voelen.
Of je bij darten voordeel hebt als geboren man, geen idee. Maar als het echt zo gelijk op zou gaan, dan zouden we toch veel meer vrouwen in de top zien lijkt mij.
Kortom: ik snap de bezwaren.
Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het voordeel zit toch gewoon in ruimtelijk inzicht?
https://www.jcdr.net/arti(...)pared%20to%20females.quote:
quote:Conclusion: The males outperformed in efficiency index when compared to females in hand-eye coordination with repeated practice. The study concluded that males were having greater efficiency index and less number of errors and less time taken compared to females.
Mannen zijn gewoon competitiever en meer bereid om diep te gaan. De beste chefkoks, schrijvers, etc. zijn ook allemaal mannen.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:40 schreef Zorro het volgende:
Natuurlijk maakt het verschil.
Sporten waarbij je zou denken dat het niet uitmaakt zien toch geen vrouwen in de top.
Dat een groepje Polgars bij het schaken aardig meekon betekent niet dat dat ineens normaal is.
Dat een Sherrock af en toe een stuntje uithaalt betekent niet dat het de standaard is.
Bij snooker zie ik al helemaal geen vrouwen die in de buurt komen.
Toch allemaal sporten die niet uit zouden moeten maken, volgens degenen die hier roepen dat dit onzin is.
Eigenlijk is die transvrouw nog het vrouwelijkst van dit stel.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Links vroegerquote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk is die transvrouw nog het vrouwelijkst van dit stel.
Enkel Judith Polgar kon goed mee met de mannen (top 10 speelster tussen de mannen) en zelfs tot nu toe is er geen vrouw die maar in de buurt van haar niveau gekomen is. Dus ze is een eenzame ster aan het firmament die wel een obsessief op schaken gerichte opvoeding gekregen had vanaf de wieg (net zoals haar zussen maar die haalden nooit dat niveau). En zelfs Judith kreeg steeds een pak voor de broek van Kasparov, dus zo zie je dat er nog steeds een niveau verschil was tussen de absolute top van de mannen en de absolute top bij de vrouwen.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:40 schreef Zorro het volgende:
Natuurlijk maakt het verschil.
Sporten waarbij je zou denken dat het niet uitmaakt zien toch geen vrouwen in de top.
Dat een groepje Polgars bij het schaken aardig meekon betekent niet dat dat ineens normaal is.
Dat een Sherrock af en toe een stuntje uithaalt betekent niet dat het de standaard is.
Bij snooker zie ik al helemaal geen vrouwen die in de buurt komen.
Toch allemaal sporten die niet uit zouden moeten maken, volgens degenen die hier roepen dat dit onzin is.
Nou niet dus. Er is blijkbaar onderzoek naar gedaan, en daaruit komt de conclusie dat mannen een betere oog-hand coordinatie hebben dan vrouwen, dat is tevens ook de reden dat in de oudheid de mannen op jacht gingen naar voedsel.quote:
Mannen zijn overal beter in, ofzo.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk is die transvrouw nog het vrouwelijkst van dit stel.
Hij was inderdaad eerst een fricadel toen hij nog getrouwd was met Sylvia.quote:
Nou, ze heeft een piemel....quote:Op maandag 25 maart 2024 13:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Van Leuven verslaat Zijlstra en vervolgens haakt Zijlstra af en gaat De Graaf daarin mee. Is dit niet gewoon ordinaire kutnijd in een transfobisch jasje? Zijn Zijlstra en De Graaf toevallig goede vriendinnen?
Van Leuven voldoet aan alle eisen. Zij doet niets verkeerd.
quote:Op maandag 25 maart 2024 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ze heeft een piemel....
Zie je zelf de ironie en waanzin nou niet ? Het Nederlandse damesteam bestaat nu volledig uit biologische mannen met een piemel
Ik weet niet wat ze in haar broekje heeft (hoef ik ook niet te weten) maar als ik het zo lees heeft ze de transitie al doorgemaakt. Transvrouwen zijn vrouwen. Betekent niet dat je er mee naar bed hoeft of dat je er opgewonden van hoeft te raken maar ze is nu wel vrouw. Of anders gezegd: ze is nu meer vrouw dan man... dus vrouw.quote:"Het is bij ons bekend dat Noa-Lynn van Leuven een transitie heeft doorgemaakt van man naar vrouw en haar genderidentiteit vrouw is", schrijft de NDB maandag in een verklaring.
Dat is eigenlijk wel wat ik mijn hele even heb ervaren. Dat mannen beter zijn in sport staat onomstotelijk vast, maar ook in simpele spelletjes waren de besten eigenlijk altijd jongens.quote:
Ook in dit simpele spelletje ja.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel ik mijn hele even heb ervaren. Dat mannen beter zijn in sport staat onomstotelijk vast, maar ook in simpele spelletjes waren de besten eigenlijk altijd jongens.
Ach ja, als mijn oom een kut had was het mijn tante... man man man Ja ze voelen zich vrouw, maar een competitie hoeft daar helemaal niet voor verfromfraaid te worden. Er zijn belangrijkere dingen dan dat. Je zult je ook moeten kunnen neerleggen bij het biologische feit dat je in een mannenlichaam geboren bent en dat brengt nu eenmaal verschillen met zich mee. Dankzij categorien proberen we dus een eerlijke competitie te maken maar de transmensen zijn daar blijkbaar niet zo van, althans toch niet degene die prijzen aan het pakken zijn. Want er zijn er wel die het perfect begrijpen maar die pakken meestal geen prijzen.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet wat ze in haar broekje heeft (hoef ik ook niet te weten) maar als ik het zo lees heeft ze de transitie al doorgemaakt. Transvrouwen zijn vrouwen. Betekent niet dat je er mee naar bed hoeft of dat je er opgewonden van hoeft te raken maar ze is nu wel vrouw. Of anders gezegd: ze is nu meer vrouw dan man... dus vrouw.
In een transcompetitie wordt het interessant wie beter zijn, transvrouwen of transmannen.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel wat ik mijn hele even heb ervaren. Dat mannen beter zijn in sport staat onomstotelijk vast, maar ook in simpele spelletjes waren de besten eigenlijk altijd jongens.
Gevoelig punt maar wel waar. Overigens zijn de absolute sukkels (dus de allerslechtsten in spellen/sport/intelligentie) ook vaak mannen. Meer uitblinkers maar ook meer sukkels.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel wat ik mijn hele even heb ervaren. Dat mannen beter zijn in sport staat onomstotelijk vast, maar ook in simpele spelletjes waren de besten eigenlijk altijd jongens.
Nee het zijn mannen die aan zich hebben laten sleutelen en denken dat ze vrouw zijn.quote:
Moeder natuur maakt ook weleens fouten.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:01 schreef HSG het volgende:
Moeder natuur kun je niet voor de gek houden.
Ze is op het moment dat geslacht echt relevant is geen vrouw.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet wat ze in haar broekje heeft (hoef ik ook niet te weten) maar als ik het zo lees heeft ze de transitie al doorgemaakt. Transvrouwen zijn vrouwen. Betekent niet dat je er mee naar bed hoeft of dat je er opgewonden van hoeft te raken maar ze is nu wel vrouw. Of anders gezegd: ze is nu meer vrouw dan man... dus vrouw.
Toch ben je hier welkom hoor.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moeder natuur maakt ook weleens fouten.
Bedankt Pierre de C, zullen we ook weer allemaal op zondag naar de kerk en werken als slaven voor de lokale landheer?quote:Op maandag 25 maart 2024 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Zullen we maar gewoon ophouden met vrouwensport? Niks dan gezeik, om de aandacht van mannen, om het geld van mannen, om de chromosomen van mannen, en om erkenning van mannen voor hun slechte prestaties.
Vrouwensport erbij nemen is net zoiets als trouwen, het kost een hoop geld en je krijgt er voortdurend gezeik aan je kop voor terug.
Iedere sport is weer anders en iedere sport zal zijn eigen regels moeten opstellen hoe om te gaan met deze problematiek. Ik denk dat juist bij het darts het probleem minimaal is. Dat er niveauverschillen zijn tussen mannen- en vrouwendarts heeft naar mijn weten met andere dingen te maken dan biologische of fysieke voordelen die mannen al dan niet zouden hebben. Dat heeft veel meer te maken met het feit dat vl meer mannen darten en de mannentak al veel langer competatiever, professioneel en lucratief is.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:24 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ach ja, als mijn oom een kut had was het mijn tante... man man man Ja ze voelen zich vrouw, maar een competitie hoeft daar helemaal niet voor verfromfraaid te worden. Er zijn belangrijkere dingen dan dat. Je zult je ook moeten kunnen neerleggen bij het biologische feit dat je in een mannenlichaam geboren bent en dat brengt nu eenmaal verschillen met zich mee. Dankzij categorien proberen we dus een eerlijke competitie te maken maar de transmensen zijn daar blijkbaar niet zo van, althans toch niet degene die prijzen aan het pakken zijn. Want er zijn er wel die het perfect begrijpen maar die pakken meestal geen prijzen.
Ik volg je niet. Wanneer is geslacht echt relevant?quote:Op maandag 25 maart 2024 15:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze is op het moment dat geslacht echt relevant is geen vrouw.
Dus dat hele transvrouwen zijn vrouwen is een leugen die herhaald wordt, maar niets verandert aan de feiten.
Medisch. Bij competitieve sport op het hoogste niveau. Met daten. Als je je wil voortplanten. Ik noem maar wat.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Wanneer is geslacht echt relevant?
Fysieke voordelen zijn duidelijk, dit houdt ook in cordinatie van je lichaam maar ook geestelijk bijvoorbeeld in het schaken komen vrouwen er ook niet aan te pas als we het over de grote prijzen hebben. De beste vrouw op het moment valt buiten de top 100 en ook zij heeft een redelijk grote voorsprong op de nummer 2. Het is niet enkel fysiek, wij mannen kunnen gewoon op een bepaalde manier beter obsessief met sport en spel bezig zijn. Wat het is, ik weet het niet, we lijken er als het ware beter voor gemaakt.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iedere sport is weer anders en iedere sport zal zijn eigen regels moeten opstellen hoe om te gaan met deze problematiek. Ik denk dat juist bij het darts het probleem minimaal is. Dat er niveauverschillen zijn tussen mannen- en vrouwendarts heeft naar mijn weten met andere dingen te maken dan biologische of fysieke voordelen die mannen al dan niet zouden hebben. Dat heeft veel meer te maken met het feit dat vl meer mannen darten en de mannentak al veel langer competatiever, professioneel en lucratief is.
Wellicht dat Van Leuven als jongen veel competitieve ervaring en vlieguren heeft in het mannendarts en daar nu als vrouw voordeel van heeft. De dartsport zou bijv. als regel kunnen instellen dat als je voor de transitie al x jaar competatieve ervaring had bij de mannen je vanaf de transitie minimaal x jaar niet mee mag doen bij de vrouwen.
Dan komen we weer uit bij de vraag welke voordelen zij nu werkelijk heeft in de dartsport als (voormalig) man. Die zijn mijn inziens minimaal en eventueel te ondervangen met regels.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Medisch. Bij competitieve sport op het hoogste niveau.
Je hoeft met helemaal niemand te daten. Alles mag niets moet. Ongeacht geslacht.quote:Met daten.
Genoeg biologisch geboren vrouwen die niet kunnen voortplanten. Zijn dat dan ook geen vrouwen?quote:Als je je wil voortplanten.
De redenen waarom ik denk dat er niveauverschillen zijn bij het darten gelden mijn inziens ook voor schaken. Heeft weinig met inherente verschillen te maken.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:35 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Fysieke voordelen zijn duidelijk, dit houdt ook in cordinatie van je lichaam maar ook geestelijk bijvoorbeeld, in het schaken komen vrouwen er ook niet aan te pas als we het over de grote prijzen hebben. De beste vrouw op het moment valt buiten de top 100 en ook zij heeft een redelijk grote voorsprong op de nummer 2. Het is niet enkel fysiek, wij mannen kunnen gewoon op een bepaalde manier beter obsessief met sport en spel bezig zijn. Wat het is, ik weet het niet, we lijken er als het ware beter voor gemaakt.
Stel je nou voor dat je in een sportbondsbestuur zit, gewoon als vrijwilligerswerk, als vrouw of man dat maakt niet uit maar de Marjan Olfers van dez wereld hebben alleen interesse in de betaalde banen in het sportbestuur en dat is 99% niet. Dan denk je, ok leuk, laten we allemaal nog wat harder werken voor nop en een vrouwenafdelling en competitie organiseren want met de mannen kunnen ze niet meekomen, pijltjes te zwaar of zo.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedankt Pierre de C, zullen we ook weer allemaal op zondag naar de kerk en werken als slaven voor de lokale landheer?
Terug naar de keuken en lekker baren allen.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Stel je nou voor dat je in een sportbondsbestuur zit, gewoon als vrijwilligerswerk, als vrouw of man dat maakt niet uit maar de Marjan Olfers van dez wereld hebben alleen interesse in de betaalde banen in het sportbestuur en dat is 99% niet. Dan denk je, ok leuk, laten we allemaal nog wat harder werken voor nop en een vrouwenafdelling en competitie organiseren want met de mannen kunnen ze niet meekomen, pijltjes te zwaar of zo.
En dan eisen ze de naam van je club en het shirt op alsof die niet een grote eer van een bereikt niveau waren, eisen ze je faciliteiten op, eisen ze je tv-tijd op, en zelfs je klassiekers ook al hebben ze zelf helemaal niks klassiek gemaakt, dan ook nog een deel van het geld wat je met de mannen verdiend, en dan komt dit gezeik met mannen die niet goed genoeg zijn en zich als vrouw verkleden er ook nog achteraan. Daar doe je het toch niet voor of wel? Waar halen de vrouwen het lef vandaan om zo'n belasting te vormen voor de mannen waar ze alles aan te danken hebben?
Nou, vrouwen hebben toch al enkele decennia quasi gelijke vrijheden om aan schaaksport te doen met meer kennis en theorie die we over schaken en trainen/studeren hebben vergaard en toch hebben we nog geen 2e Judith Polgar zien opstaan.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De redenen waarom ik denk dat er niveauverschillen zijn bij het darten gelden mijn inziens ook voor schaken. Heeft weinig met inherente verschillen te maken.
Als het over toegang tot dameskleedruimtes of blijf van m'n lijf-huizen gaat.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik volg je niet. Wanneer is geslacht echt relevant?
Nee, doe eens geemanicpeerd. Richt je eigen clubs en bonden op met je eigen tijd en verdien je eigen geld en je eigen publiek op en in je eigen faciliteiten. Dan mag je ook je eigen spelletjes en regels maken. Nu moesten ze zo nodig aan het handje van de mannensport mee, lekker makkelijk, maar na zonde van het gras is het inmiddels vooral zonde van de begroting, van de tv-tijdslots, van de shirts, van de naam en van de sporthistorie.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Terug naar de keuken en lekker baren allen.
Het mannen schaken heeft ook niet stilgestaan h. Misschien kunnen die achterstanden wel nooit ingehaald worden simpelweg door de voorsprong en het nooit blijven stilstaan van de mannen.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, vrouwen hebben toch al enkele decennia quasi gelijke vrijheden om aan schaaksport te doen met meer kennis en theorie die we over schaken en trainen/studeren hebben vergaard en toch hebben we nog geen 2e Judith Polgar zien opstaan.
Want transvrouwen zijn een gevaar in dameskleedruimtes en blijf-van-m'n-lijf huizen? Dit is van het niveau niet willen douchen met een homo/lesbinne in een sportteam of gym.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Als het over toegang tot dameskleedruimtes of blijf van m'n lijf-huizen gaat.
Natuurlijk, maar niet in competitiesport, althans niet bij de vrouwencategorie, ze zijn meer dan welkom in de mannen/open categorie.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:40 schreef grrrrg het volgende:
De relevante vraag is of transvrouwen en transmannen er mogen zijn.
Ik krijg de indruk van niet
Het zijn geen mannenquote:Op maandag 25 maart 2024 16:42 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar niet in competitiesport, althans niet bij de vrouwencategorie, ze zijn meer dan welkom in de mannen/open categorie.
Maar hun hersenen doorgaans dan weer dat ze wel vrouw zijn. Aldus dit onderzoek.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:03 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, doorgaans zeggen hun chromosomen dat ze ook geen vrouw zijn, wat nu?
Dat had ik inderdaad al aangegeven in een eerdere post.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:10 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Maar hun hersenen doorgaans dan weer dat ze wel vrouw zijn. Aldus dit onderzoek.
Onderzoek hersenen transgenders
Van wie moeten we allemaal doen alsof het vrouwen zijn en geen transvrouwen? Pas als je het concept transvrouw accepeert kun je gaan bepalen hoe dat moet uitpakken in verhouding tot vrouwen.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:40 schreef grrrrg het volgende:
En waarom moet een sportbond dat bevestigen als ware het geen idee in iemands hoofd maar een objectieve realiteit?quote:Op maandag 25 maart 2024 17:10 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Maar hun hersenen doorgaans dan weer dat ze wel vrouw zijn. Aldus dit onderzoek.
Onderzoek hersenen transgenders
Want mannen zijn een gevaar in dameskleedruimtes en blijf-van-m'n-lijf huizen? Nee, hooguit zijn individuen (van welk geslacht dan ook) een gevaar. En toch snappen we volgens mij allemaal prima dat dameskleedruimten omwille van een gevoel van veiligheid en privacy, geen plekken zijn waar mannen toegang tot hebben.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Want transvrouwen zijn een gevaar in dameskleedruimtes en blijf-van-m'n-lijf huizen? Dit is van het niveau niet willen douchen met een homo/lesbinne in een sportteam of gym.
Chromosomen zeggen A, hersenen zeggen B. Persoon kiest ervoor om door het leven te gaan als B en past zelfs zijn/haar hormoonhuishouding en geslachtsdelen daar op aan. Zolang die persoon geen overduidelijk voordeel haalt uit A ga je die persoon toch niet ontzeggen om bij B te horen of mee te doen?quote:Op maandag 25 maart 2024 17:03 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Nou, doorgaans zeggen hun chromosomen dat ze ook geen vrouw zijn, wat nu?
quote:Op maandag 25 maart 2024 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zolang die persoon geen overduidelijk voordeel haalt uit A ga je die persoon toch niet ontzeggen om bij B te horen of mee te doen?
Volgens de dartvrouwen is Noa-Lynn een ontzettend leuk mens met wie ze prima koffie willen drinken, maar die niet in de vrouwencompetitie thuishoort.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:40 schreef grrrrg het volgende:
Uh nee.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Chromosomen zeggen A, hersenen zeggen B. Persoon kiest ervoor om door het leven te gaan als B en past zelfs zijn/haar hormoonhuishouding en geslachtsdelen daar op aan. Zolang die persoon geen overduidelijk voordeel haalt uit A ga je die persoon toch niet ontzeggen om bij B te horen of mee te doen?
Het gaat om gedrag en om kansberekening. Je begrijpt hopelijk wel dat de kans dat een man problemen veroorzaakt in een dameskleedruimte of blijf-van-m'n-lijf huis een stuk groter is dan dat een transvrouw dat doet? Transvrouwen gedragen zich net als andere vrouwen. Dat een vrouw zich onprettig voelt bij een transvrouw en haar daar weg wil hebben zonder dat die transvrouw iets fout doet is transfobie.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Want mannen zijn een gevaar in dameskleedruimtes en blijf-van-m'n-lijf huizen? Nee, hooguit zijn individuen (van welk geslacht dan ook) een gevaar. En toch snappen we volgens mij allemaal prima dat dameskleedruimten omwille van een gevoel van veiligheid en privacy, geen plekken zijn waar mannen toegang tot hebben.
Dan is het hartstikke krom om vol te blijven houden dat mannen die zich identificeren als hun biologisch meegegeven mannelijke geslacht blijkbaar nog wel de boel onveilig maken in die ruimten, maar dat mensen die zich niet meer identificeren volgens hun biologische mannelijke geslacht, dat niet (meer) doen. Dat is alleen vol te houden als je oprecht gelooft dat 'je als vrouw identificeren' je opeens een veilig en betrouwbaar persoon maakt. En volgens mij is dat niet echt hoe 'een persoonlijkheid hebben' werkt.
Dus eh, tsja .. of volledig gemengde ruimten prima vinden, of vol blijven houden dat de helft van de mensheid puur en alleen door hun 'zijn', de boel onveilig of onprettig maakt. Maarja, als je aan dat laatste vast blijft houden, dan zal je dus k dienen te luisteren naar de geluiden van mensen die aangeven dat een transpersoon bij hun nog steeds dat gevoel van onprettigheid of zelfs onveiligheid oproept.
Daar kun je gewoon regels over opstellen om dat in goede banen te leiden.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:26 schreef probeer het volgende:
[..]
In theorie mee eens. In de praktijk ben je dan dus wel constant bezig om te beoordelen of men wel of niet voordeel uit A haalt.
Dan zou de sportschooleigenaar bij elke biologische en zichzelf zodanig identificerende man die zich graag in de dameskleedkamer om wil kleden, mogen gaan beoordelen of diegene wel of niet inbreuk maakt op de veiligheid van de vrouwen in die kleedkamer. Waarbij het veiligheidsgevoel van die vrouwen dan compleet irrelevant is.
Werkt dat bij jou zo ja? Dat je op basis van statistieken over een enorme groep, een individu op een specifieke manier gaat behandelen (in deze; benadelen)? Dan dien je toch echt nog wat lessen over statistiek te volgen, om te leren dat statistiek zich niet zodanig leent als voorspeller van individueel gedrag, en louter wellicht iets kan zeggen over een grote groep. Validiteit en betrouwbaarheid en zulks. Dat is echt materie voor een introductiecollege over statistiek.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het gaat om gedrag en om kansberekening. Je begrijpt hopelijk wel dat de kans dat een man problemen veroorzaakt in een dameskleedruimte of blijf-van-m'n-lijf huis een stuk groter is dan dat een transvrouw dat doet? Transvrouwen gedragen zich net als andere vrouwen. Dat een vrouw zich onprettig voelt bij een transvrouw en haar daar weg wil hebben zonder dat die transvrouw iets fout doet is transfobie.
Maar wanneer diezelfde vrouw zich onprettig voelt bij een man en hem daar weg wilt hebben zonder dat die man iets fout doet, dan is dat 'terecht gebaseerd op een verhoogd risico vanuit statistieken'. Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiightquote:Dat een vrouw zich onprettig voelt bij een transvrouw en haar daar weg wil hebben zonder dat die transvrouw iets fout doet is transfobie.
Behalve als die regels over biologisch geslacht gaan?quote:Op maandag 25 maart 2024 17:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Daar kun je gewoon regels over opstellen om dat in goede banen te leiden.
Jup bij 0.5% van de bevolking.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Moeder natuur maakt ook weleens fouten.
Het is dezelfde sport. We gaan de Keuken Kampioen Divisie toch ook niet bij een aparte bond onderbrengen omdat ze er bij Telstar geen kut van kunnen?quote:Op maandag 25 maart 2024 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, doe eens geemanicpeerd. Richt je eigen clubs en bonden op met je eigen tijd en verdien je eigen geld en je eigen publiek op en in je eigen faciliteiten. Dan mag je ook je eigen spelletjes en regels maken. Nu moesten ze zo nodig aan het handje van de mannensport mee, lekker makkelijk, maar na zonde van het gras is het inmiddels vooral zonde van de begroting, van de tv-tijdslots, van de shirts, van de naam en van de sporthistorie.
Misschien is ze ook wel heel goed in dartenquote:Op maandag 25 maart 2024 18:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vrouwen zijn op hun retour. Voortaan neemt de transversie (pun intended) het over![]()
Overigens was Judit Polgar destijds wel heel schattig![]()
[ afbeelding ]
Als jij net wil doen alsof je dom bent, ga je gang.quote:Op maandag 25 maart 2024 15:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dan komen we weer uit bij de vraag welke voordelen zij nu werkelijk heeft in de dartsport als (voormalig) man. Die zijn mijn inziens minimaal en eventueel te ondervangen met regels.
[..]
Je hoeft met helemaal niemand te daten. Alles mag niets moet. Ongeacht geslacht.
[..]
Genoeg biologisch geboren vrouwen die niet kunnen voortplanten. Zijn dat dan ook geen vrouwen?
Als een transvrouw een vrouw was hoefde er geen trans voor gezet te worden. Dan was het gewoon vrouw geweest.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste is dat niet de relevante vraag, totaal niet zelfs. Ten tweede, die vraag beantwoord zichzelf, want als transvrouwen er niet mochten zijn zouden deze vrouwen niet op hoeven stappen uit het team.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:40 schreef grrrrg het volgende:
Ok wie is de trans. Denk dat als je nog geen foto hebt gezien van de werkelijke trans dat het een hele lastige vraag isquote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Darten is ook een vrouwensport.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het over iets anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 06:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ten eerste is dat niet de relevante vraag, totaal niet zelfs. Ten tweede, die vraag beantwoord zichzelf, want als transvrouwen er niet mochten zijn zouden deze vrouwen niet op hoeven stappen uit het team.
Correctie: bij bepaalde users druipt het er vanaf.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik heb het over iets anders.
De transhaat druipt er van af in Nederland.
Ik geloof werkelijk dat veel mensen ze niet willen zien
Nogal veel mensen. Bepaald wel schokkend. Het zijn ook mensen die willen leven.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Correctie: bij bepaalde users druipt het er vanaf.
Het punt is dat veel mensen transseksuelen niet snappen en willen er ook geen moeite in steken om ze kunnen snappen (voor zover mogelijk).quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nou, wat een privilege. Ik heb het gevoel dat Noa-Lynn kapot moet worden gemaakt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het punt is dat veel mensen transseksuelen niet snappen en willen er ook geen moeite in steken om ze kunnen snappen (voor zover mogelijk).
Ik ben pro LGBTQ+ maar ik kan wel snappen dat de van oorsprong vrouwelijke dartsters er een probleem mee hebben als de trans dartster jarenlang als man zijnde bepaalde privileges heeft gehad die zij niet hebben gehad.
Dat is jouw perceptie dan.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:50 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nou, wat een privilege. Ik heb het gevoel dat Noa-Lynn kapot moet worden gemaakt.
Wat ik hier gelezen heb krijgen mannen meer trainingen omdat er meer sponsors en dus meer geld is voor mannen darts. Als Noa-Lynn daarvan gebruik heeft gemaakt als toen nog man zijnde, en dus een stapje vooruit loopt op haar mede dartsters, dan lijkt me dat logisch dat dat niet in goede aarde valt. Dit heeft niks te maken met haar als persoon.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:50 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nou, wat een privilege. Ik heb het gevoel dat Noa-Lynn kapot moet worden gemaakt.
Nee, integendeel zelfs. Jarenlang depressies, zelfmoordneigingen en na de transitie jarenlang geen darts gespeeld.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik hier gelezen heb krijgen mannen meer trainingen omdat er meer sponsors en dus meer geld is voor mannen darts. Als Noa-Lynn daarvan gebruik heeft gemaakt als toen nog man zijnde, en dus een stapje vooruit loopt op haar mede dartsters, dan lijkt me dat logisch dat dat niet in goede aarde valt. Dit heeft niks te maken met haar als persoon.
Wat is transhaat ?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ze vallen jou niet lastig met deze 'onzin', zo te zien zoek jij het zelf allemaal opquote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:09 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wat is transhaat ?
Ik denk dat het probleem is dat iedereen zich maar identificeert als alles en nog wat en als je daar niet in mee gaat , ben je een transfoob.
Een aantal jaar terug als mensen trans waren gingen ze in transitie en probeerden ze ze veel mogelijk om op hun nieuwe geslacht te lijken.
Tegenwoordig zeg je gewoon als man dat je je identificeert als vrouw en dan ben je een vrouw (dat is wat ze willen)
Of vrouwen die zich helemaal volgooien met hormonen en dan baardgroei krijgen en die baard ook laten staan , zwanger worden en dan zeggen dat mannen ook zwanger kunnen worden.
Dan hebben we nog mensen die zeggen dat ze non-binair of genderfluid zijn
Dan hebben we nog mannen die boos worden omdat een gynaecoloog ze niet wil onderzoeken
vanaf 7:48
Vrouwen die een schedelfractuur oplopen omdat ze tegen mannen moeten vechten in een MMA ring.
Mannen die in vrouwengevangenissen willen en het maakt dan niet uit dat ze veroordeeld zijn verkrachting of zo
En dan hebben we nog de pronouns gekkies
Voor mensen met TikTok () , zoek maar op Lesbian Snowwhite , als je wilt lachen om verzonnen pronouns.
Het begint een soort religie te worden, maar over religie denk ik hetzelfde , hou het achter je voordeur en val anderen niet lastig met je onzin
Die sla ik altijd even over omdat hij nul komma nul iets zinnigs heeft te zeggen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:19 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nou, zie deze hier boven bijvoorbeeld.
Klopt , ik identificeer mezelf als de koning van Nederland , ik wacht nu op de regering voor een grote zak geld en een paleis om in te wonenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze vallen jou niet lastig met deze 'onzin', zo te zien zoek jij het zelf allemaal op![]()
Niet de boel gaan verdraaien h
Dit slaat nergens op en dat weet jij ook.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:22 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Klopt , ik identificeer mezelf als de koning van Nederland , ik wacht nu op de regering voor een grote zak geld en een paleis om in te wonen
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat de meeste mensen er weinig moeite mee hebben maar niet verplicht willen worden het spelletje dat het een vrouw is mee te spelen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er werd ook niks gevraagd aan de vrouwen. Het werd ze gewoon door de strot geduwd.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:34 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat de meeste mensen er weinig moeite mee hebben maar niet verplicht willen worden het spelletje dat het een vrouw is mee te spelen.
Het is dan ook geen spelletje, het is een kwestie van leven of dood voor die vrouwquote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik denk dat de meeste mensen er weinig moeite mee hebben maar niet verplicht willen worden het spelletje dat het een vrouw is mee te spelen.
Stel je niet zo aan. Niemand wil Noa-Lynn kapot maken. Noa-Lynn moet alleen de eigen identiteitsproblemen niet bij anderen op het bord leggen. Prima als Noa-Lynn als vrouw door het leven wil gaan, daar hoeven anderen natuurlijk niet in mee te gaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:50 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een spelletje dart voor wie dan ook een kwestie van leven en dood is. En als het dat wel is, dan belet niks haar bij de heren mee te spelen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:40 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het is dan ook geen spelletje, het is een kwestie van leven of dood voor die vrouw
Nouja, het gaat natuurlijk niet alleen om de sport zelf. Het gaat er ook om wie ze is. Ik kan me best voorstellen dat dit voor Noa zelf ook gewoon niet leuk is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een spelletje dart voor wie dan ook een kwestie van leven en dood is. En als het dat wel is, dan belet niks haar bij de heren mee te spelen.
Dat moet welquote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Niemand wil Noa-Lynn kapot maken. Noa-Lynn moet alleen de eigen identiteitsproblemen niet bij anderen op het bord leggen. Prima als Noa-Lynn als vrouw door het leven wil gaan, daar hoeven anderen natuurlijk niet in mee te gaan.
De waarheid is niet altijd leuk. En als het voor Noa niet leuk is is dat geen reden het voor anderen ook niet leuk te maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nouja, het gaat natuurlijk niet alleen om de sport zelf. Het gaat er ook om wie ze is. Ik kan me best voorstellen dat dit voor Noa zelf ook gewoon niet leuk is.
Ik moet niks, en dat hoeven anderen ook niet.quote:
Omdat mensen (zoals Caitlyn Jenner, transvrouw en voormalig topatleet) vinden dat op topsport niveau transvrouwen niet mee mogen doen op basis van dat ze een oneerlijk voordeel hebben als ze de puberteit als jongen hebben doorgemaakt, wat wetenschappelijk is vastgesteld?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:50 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Beetje respect graag. Dat gewicht is nodig om de dart vanuit een stabiele houding te gooien.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:41 schreef trein2000 het volgende:
Hoe is man/vrouw zijn precies relevant voor dit kroegspelletje waar de gemiddelde deelnemer minsten 35 kilo overgewicht heeft?
2, beide transvrouwen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Even voor de serieusheid, wie heeft er een transgender in zijn of haar vriendenkring?
Ik schat zo in dat dit minder dan 1 procent is.
Als je darten al een sport noemt, is die vrouwencompetitie dan topsport niveau?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat mensen (zoals Caitlyn Jenner, transvrouw en voormalig topatleet) vinden dat op topsport niveau transvrouwen niet mee mogen doen op basis van dat ze een oneerlijk voordeel hebben als ze de puberteit als jongen hebben doorgemaakt, wat wetenschappelijk is vastgesteld?
Als we het op die manier bekijken moeten we alle vrouwencategorien bij alle sporten maar afschaffen en het enkel bij 1 open categorie houden. Dan heb je dit gezeik natuurlijk niet maar dan gaan de meeste vrouwen niet leuk vinden natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je darten al een sport noemt, is die vrouwencompetitie dan topsport niveau?
Maar welk oneerlijk voordeel heeft een transvrouw ten opzichte van een vrouw bij darten?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als we het op die manier bekijken moeten we alle vrouwencategorien bij alle sporten maar afschaffen en het enkel bij 1 open categorie houden. Dan heb je dit gezeik natuurlijk niet maar dan gaan de meeste vrouwen niet leuk vinden natuurlijk.
Dat is toch niet aan mij? Er zijn ook mensen die F1 geen sport vinden. Het zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je darten al een sport noemt, is die vrouwencompetitie dan topsport niveau?
Als het zo gelijk is, waarom dan niet gewoon in de gemengde competitie meedoen?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar welk oneerlijk voordeel heeft een transvrouw ten opzichte van een vrouw bij darten?
Fatsoen moet je doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik moet niks, en dat hoeven anderen ook niet.
Bekijk de gemiddeldes van de mannen topdarters en de vrouwen top darters en zeg mij dat er geen enkel verschil is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar welk oneerlijk voordeel heeft een transvrouw ten opzichte van een vrouw bij darten?
Meegaan in iemands narcistische wanen heeft niks met fatsoen te maken.quote:
Bij veel sporten snap ik het onderscheid man/vrouw wel, maar bij darten ontgaat me dat.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het zo gelijk is, waarom dan niet gewoon in de gemengde competitie meedoen?
Als het de keuze of mannen, of vrouwen is, dan snap ik dat het een pijnlijke keuze is. Maar hier lijkt mij gewoon een oplossing voorhanden waar iedereen mee zou kunnen leven.
Dr tegenstanders moeten steeds langs die baardharen heenkijken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eerder werd verwezen naar onderzoek waaruit een betere oog-hand cordinatie zou blijken bij mannen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij veel sporten snap ik het onderscheid man/vrouw wel, maar bij darten ontgaat me dat.
Tis wel triest de staat van de wereld op dit moment.quote:
Plus Noa heeft mogelijk flink lopen trekken toen het nog een jongen was, en dus een behoorlijk getrainde arm, die kracht en techniek kan een vrouw nooit verkrijgen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 07:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik hier gelezen heb krijgen mannen meer trainingen omdat er meer sponsors en dus meer geld is voor mannen darts. Als Noa-Lynn daarvan gebruik heeft gemaakt als toen nog man zijnde, en dus een stapje vooruit loopt op haar mede dartsters, dan lijkt me dat logisch dat dat niet in goede aarde valt. Dit heeft niks te maken met haar als persoon.
Ik snap het onderscheid man/vrouw.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Bij veel sporten snap ik het onderscheid man/vrouw wel, maar bij darten ontgaat me dat.
Dat hangt er van af hoe je tegen deze deelnemer aan kijkt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik snap het onderscheid man/vrouw.
En het onderscheid mannencompetitie/vrouwencompetitie.
Van darten snap ik weinig, maar dat is toch niet relevant hier.
Laten we het omdraaien: als het onderscheid tussen mannen en vrouwen er in de dartsport niet toe doet, waarom dart deze transvrouw dan niet in de mannencompetitie, waar ze ook aan mag deelnemen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 06:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat hangt er van af hoe je tegen deze deelnemer aan kijkt.
Is dat een man of een vrouw?
Als je niet accepteert dat het een transgender vrouw is, dan is het wellicht gewoon een man in jouw ogen die meedoet an de vrouwen competitie.
Accepteer je wel dat ze transgender vrouw is, dan is het de vraag of haar biologische achtergrond haar een oneerlijk voordeel oplevert ten opzichte van andere vrouwen.
En bij darten vraag ik me dat af.
Waarom zou een vrouw alleen mogen deelnemen aan de mannencompetitie?quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laten we het omdraaien: als het onderscheid tussen mannen en vrouwen er in de dartsport niet toe doet, waarom dart deze transvrouw dan niet in de mannencompetitie, waar ze ook aan mag deelnemen?
Waarom zou een trans per se mee moeten doen aan de vrouwen competitie?quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou een vrouw alleen mogen deelnemen aan de mannencompetitie?
Dat stel ik niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een trans per se mee moeten doen aan de vrouwen competitie?
Nee, dat is het hele punt h. Je gaat er klakkeloos vanuit dat trans vrouwen altijd mee moeten doen met de vrouwen. Daar is je hele betoog op gebaseerd.quote:
Nee, dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is het hele punt h. Je gaat er klakkeloos vanuit dat trans vrouwen altijd mee moeten doen met de vrouwen. Daar is je hele betoog op gebaseerd.
Anders moeten we Halve Henkie van caf de verloederde roos ook maar toelaten bij alle vrouwencompetities. Want die haalt ook niet de top bij de vrouwen dus 'eerlijk', maar dat doen we dan weer niet terwijl er genetisch geen verschil is tussen Halve Henkie en Noa. Maar wel tussen Noa en de cis vrouwen. Waar is de rechtvaardigheid hier?quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan.
Ik stel 2 zaken, waarbij ik bij de tweede er van uit ga dat erkent wordt dat zij een vrouw is.
En bij die stellingname vraag ik waarom ze niet met de vrouwen competitie mag meedoen als er geen biologisch voordeel is vanwege haar achtergrond.
Vem heeft opgemerkt dat die er mogelijk wel is, dat mannen een betere cordinatie hebben dan vrouwen.
In dat geval ben ik het met hem eens dat zij niet in de vrouwen competitie thuis hoort.
Maar dan zie je haar dus niet als vrouw, maar als man.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Anders moeten we Halve Henkie van caf de verloederde roos ook maar toelaten bij alle vrouwencompetities. Want die haalt ook niet de top bij de vrouwen dus 'eerlijk', maar dat doen we dan weer niet terwijl er genetisch geen verschil is tussen Halve Henkie en Noa. Maar wel tussen Noa en de cis vrouwen. Waar is de rechtvaardigheid hier?
Omdat ze letterlijk biologisch gezien een man is. In de omgang zie ik haar als vrouw, maar je kan dat genetische nu eenmaal niet uitwissen, dat is nu eenmaal je dna en we staan nog niet zover als in Star Trek om hier makkelijkheidshalve veranderingen aan te brengen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan zie je haar dus niet als vrouw, maar als man.
Als biologisch geslacht geen verschil zou maken in darten, zou je haar volledig als vrouw kunnen beschouwen en mag ze zelf kiezen of ze in de vrouwen competitie mee wil doen of niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou een trans per se mee moeten doen aan de vrouwen competitie?
Dan moet je ook cis mannen gewoon toelaten, ze zijn genetisch hetzelfde als de transvrouw.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:45 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als biologisch geslacht geen verschil zou maken in darten, zou je haar volledig als vrouw kunnen beschouwen en mag ze zelf kiezen of ze in de vrouwen competitie mee wil doen of niet.
Toch niet alles hoeft te draaien om hoe je genetisch in elkaar zit. Ik zie het probleem niet om trans vrouwen in de meeste zaken gewoon als vrouw te zien en te behandelen. Als vrouwen graag een eigen competitie willen spelen dan zie ik het probleem niet om een trans vrouw mee te laten doen. Als de trans vrouw een oneerlijk biologisch voordeel zou hebben, is dat competitievervalsing en heb je wel een reden om haar uit te sluiten.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:50 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dan moet je ook cis mannen gewoon toelaten, ze zijn genetisch hetzelfde als de transvrouw.
Dat is verder jouw kijk hierop, en vanuit die visie begrijp ik wel dat je vindt dat ze geen plaats heeft in de vrouwen competitie, ook als er geen biologisch voordeel is vanwege haar achtergrond.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Omdat ze letterlijk biologisch gezien een man is. In de omgang zie ik haar als vrouw, maar je kan dat genetische nu eenmaal niet uitwissen, dat is nu eenmaal je dna en we staan nog niet zover als in Star Trek om hier makkelijkheidshalve veranderingen aan te brengen.
Jemig... Nee, dit vind ik niet normaal, want hier wordt Vicky met 'hij' aangesproken, terwijl ze een vrouw is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 01:20 schreef Enchanter het volgende:
[ x ], als je dit niet normaal vindt , ben je volgens sommige hier een transfoob
Competitiesport moet je inderdaad vanuit die visie bekijken. Dat biologisch voordeel is er wel, we kunnen het alleen niet testen want we hebben geen tijdmachine om haar voor de puberteit hormonenblokkers te geven en het wetenschappelijk 100% vast te stellen en daar wordt dan op gefocust, ja kan het niet 100% weten. En dat werkt 2 kanten op, je weet niet of het inderdaad eerlijk is maar toch laten we ze meedoen...quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is verder jouw kijk hierop, en vanuit die visie begrijp ik wel dat je vindt dat ze geen plaats heeft in de vrouwen competitie, ook als er geen biologisch voordeel is vanwege haar achtergrond.
Misschien moeten ze eens stoppen om van hun identiteit andermans probleem te maken. Biologische vrouwen hebben hun eigen sportcategorien gekregen, niet mensen met psychische aandoeningen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Jemig... Nee, dit vind ik niet normaal, want hier wordt Vicky met 'hij' aangesproken, terwijl ze een vrouw is.
Dit gaat om een kampioenschap gewichtheffen van 76 kilo en 55 jaar. Er zijn zoveel verschillende categorien, dat het niet onlogisch is dat er ergens een trans vrouw wint. Het feit is dat trans vrouwen relatief weinig (wereld)kampioen worden en de cis vrouwen, op een enkele keer na, elke keer (wereld)kampioen worden. Misschien moeten we eens stoppen om ze als bedreiging te zien.
Die vallen meteen door de mand omdat ze al op de grond liggen te kermen als een ander een vinger uitsteektquote:Op maandag 25 maart 2024 08:07 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn als dat de maatstaf is. Binnenkort een topklasse team bij het voetbal dat geheel transvrouw wordt en overstapt naar het vrouwenvoetbal. Nooit prof geweest maar wel met 2 vingers in de neus wereldkampioen bij de vrouwen.
Als er bij darten een biologisch voordeel is, dan is dat aantoonbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:11 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Competitiesport moet je inderdaad vanuit die visie bekijken. Dat biologisch voordeel is er wel, we kunnen het alleen niet testen want we hebben geen tijdmachine om haar voor de puberteit hormonenblokkers te geven en het wetenschappelijk 100% vast te stellen en daar wordt dan op gefocust, ja kan het niet 100% weten. En dat werkt 2 kanten op, je weet niet of het inderdaad eerlijk is maar toch laten we ze meedoen...
Ik heb het er niet over dat ze niet naar de vrouwen wc mogen, geen kledij kopen in een vrouwenkledingwinkel of niet welkom zouden zijn op een ladies night met de toppers of weet ik veel, dat zou eigenlijk een gegeven moeten zijn als we ons als open maatschappij willen orinteren.
Maar bij sport zit er nu eenmaal verschil tussen vrouwen en mannen, dat is geen gedachte experiment.
Pak de records er maar eens naast, in zowat alle bekende sporten zijn de records van mannen sneller, hoger, zwaarder, verder, preciezer, ... Hormonenbehandeling doet niet 100% teniet wat de mannelijke puberteit met zich mee brengt. En hormonenbehandeling is ook voor de rest van je dagen dus ze hebben ook het voordeel om dit mogelijks beter te finetunen vergeleken met iemand die niet aan hormonenbehandeling doet.
Dus is het altijd gissen, eenzelfde transvrouw zou zonder het doorlopen van een mannelijke puberteit wel zeker minder sterk zijn, minder groot zijn, weefsels wat minder stevig, doorgaans iets meer vet en minder spier, een minder goede hand oog cordinatie hebben (want mannelijke hormonen geven mannen hierin een voordeel), kleinere longen en hart doorgaans, ...
quote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/High_dart_averagequote:Op woensdag 27 maart 2024 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als er bij darten een biologisch voordeel is, dan is dat aantoonbaar.
En dan niet op individueel niveau, maar als aantoonbaar verschil tussen mannen en vrouwen in het algemeen.
We doen niet anders in dat soort assessments. Jonger dan 25? 3 strafpunten. Nooit langer dan 2 jaar een relatie gehad? 2 strafpunten. En ga zo maar door.quote:Op maandag 25 maart 2024 17:43 schreef probeer het volgende:
En hoe werkt dat dan in, ik noem maar wat, een 'vervroegde vrijlating'-gesprek tussen een reclasseringsambtenaar en een gevangene aan het einde van diens straf? "Nou Henk ... Als man achten we het op basis van statistiek nog niet veilig genoeg voor de samenleving om je weer vrij te laten. Maar als vrouw zit je prima en mag je morgen weer naar huis."
Echt, hoe krijg je zoveel onzin je mond uit?
Ik zag vandaag een pareltje:quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:34 schreef nostra het volgende:
[..]
We doen niet anders in dat soort assessments. Jonger dan 25? 3 strafpunten. Nooit langer dan 2 jaar een relatie gehad? 2 strafpunten. En ga zo maar door.
quote:Waarom had de Arnhemmer in plaats daarvan niet de goedkopere ‘alleen mannen’-avond in Steamworks bezocht, wilde het College weten. ,,Geen interesse. Ik ben geen man”, aldus de Arnhemmer.
quote:En als de Arnhemmer destijds het lagere vrouwentarief had mogen betalen voor de gemengde avond, was er dan geen zaak aangespannen? De non-binaire persoon antwoordde op die vraag van het College bevestigend. Dan was er geen zaak geweest.
Nouja, die mogen dat dus wel, als ze maar de juiste papieren en dergelijke laten zien.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hele discussie die hier gevoerd word of transgenders wel of niet een voordeel hebben als ze bij de vrouwen mee mogen doen is overbodig.
Feit is namelijk dat als deze Noa-Lynn bij de vrouwen mee mag doen ze bij de absolute top behoord terwijl als ze met de mannen mee moet doen ze niet eens in aanmerking komt om zich met de profs te kunnen meten omdat ze zich niet eens zou kwalificeren voor die toernooien.
Iedere man met hetzelfde niveau als Noa-Lynn zou er dan voor kiezen om met de vrouwen mee te doen, maar dat mag dan dus niet.
Ja, en dat kunnen ze dus niet als ze geen transgender zijn. Ergo, oneerlijk naar mannen en vrouwen die geen transgender zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, die mogen dat dus wel, als ze maar de juiste papieren en dergelijke laten zien.
Kwestie van transgender worden en die papieren aanvragen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en dat kunnen ze dus niet als ze geen transgender zijn. Ergo, oneerlijk naar mannen en vrouwen die geen transgender zijn.
Als je die papieren kan aanvragen alleen door aan te geven dat je je transgender voelt, dan zal dat zeker gedaan gaan worden als je er grote voordeeltjes mee kan krijgen:quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Kwestie van transgender worden en die papieren aanvragen.
Juist. En nu de cijfers daarbij?quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:50 schreef grrrrg het volgende:
Absurd om te denken dat transgender-mensen in wat voor vorm ook voordeel hebben van hun transgender-zijn.
Ze denken en plegen 10 keer zo vaak zelfmoord als niet-transgenders.
Ze worden keer zo vaak bedreigd en mishandeld.
En eigenlijk worden 100% van de transgenders zwaar gediscrimineerd.
Er is dus wel een voordeel, al is het afhankelijk van de sport en het moment van transitie. Zie bijvoorbeeld hier voor voorbeelden: https://en.wikipedia.org/wiki/Transgender_people_in_sportsquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:50 schreef grrrrg het volgende:
Absurd om te denken dat transgender-mensen in wat voor vorm ook voordeel hebben van hun transgender-zijn.
Ze denken en plegen 10 keer zo vaak zelfmoord als niet-transgenders.
Ze worden keer zo vaak bedreigd en mishandeld.
En eigenlijk worden 100% van de transgenders zwaar gediscrimineerd.
Fijn.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:10 schreef grrrrg het volgende:
Er is altijd een voordeel/nadeel.
Sommigen hebben betere ogen, anderen sterkere slieren, anderen zijn langer.
Ook niet eerlijk.
Volgens sommige mensen dus niet, volgens sommige mensen dus wel.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Fijn.
Dus dat een Lia Thomas meedoet met de vrouwen is geen enkel probleem?
Als je niet wil zien dat dit in sport (waar dit topic over gaat, enige discussie zou kunnen zijn of darten ‘sport’ is) wl een voordeel is ben je een clown.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:50 schreef grrrrg het volgende:
Transgender sporters die spontaan het vrouwenveld domineren? Heb je daar een bron voor?quote:Ze denken en plegen 10 keer zo vaak zelfmoord als niet-transgenders.
Dus als wiedergutmachung moeten we er gewoon een paar bekers laten winnen tussen de vrouwen?quote:Ze worden keer zo vaak bedreigd en mishandeld.
Dit is echt complete bullshit..quote:En eigenlijk worden 100% van de transgenders zwaar gediscrimineerd.
Ik vind darten vreselijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:11 schreef Deshain het volgende:
(waar dit topic over gaat, enige discussie zou kunnen zijn of darten ‘sport’ is)
Ja, kijk maar naar de gemiddelden die mannen gooien en de gemiddelden die vrouwen gooien.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
Mja, bij boksen voetbal of kogelstoten kan ik me dit nog voorstellen, maar bij darten? Zit daar echt zoveel verschil tussen?
Tja, er is de term denksporten.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind darten vreselijk.
Maar als schaken en biljarten een sport is dan is darten dat ook.
Het is het topic om dartende vrouwen te bashen. Geboren vrouw of niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:58 schreef loveli het volgende:
Confused, is dit nou het topic om darts te bashen, of vrouwen?
Misschien omdat er 80.000 keer meer mannen darten dan vrouwen? Lijkt me niet aan de spierkracht liggen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, kijk maar naar de gemiddelden die mannen gooien en de gemiddelden die vrouwen gooien.
Dus omdat er 80.000 keer meer mannen darten, is het gemiddelde van de topdarters per persoon bij de mannen veel hoger dan het gemiddelde van de topdarters per persoon bij de vrouwen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Misschien omdat er 80.000 keer meer mannen darten dan vrouwen? Lijkt me niet aan de spierkracht liggen.
Eigenlijk moeten we vrouwensporten gewoon afschaffen dus , pech voor ze als ze niet mee kunnen komen met de mannenquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:10 schreef grrrrg het volgende:
Er is altijd een voordeel/nadeel.
Sommigen hebben betere ogen, anderen sterkere slieren, anderen zijn langer.
Ook niet eerlijk.
Het is een selectie-effect. Als de poule aan mannen veel groter is dan de poule aan vrouwen, is de kans ook veel groter dat de topdarters die boven komen drijven mannen zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Dus omdat er 80.000 keer meer mannen darten, is het gemiddelde van de topdarters per persoon bij de mannen veel hoger dan het gemiddelde van de topdarters per persoon bij de vrouwen?
Het is niet dat het over alle darters gemiddeld genomen wordt dat gemiddelde he, het is per darter
Denk eens even wat langer na… Zou het misschien ook worden benvloed doordat de Nederlander gemiddeld op latere leeftijd begint, veel minder skidagen heeft, zelden in een skiclub wedstrijd skin traint, enz?quote:Op donderdag 28 maart 2024 06:32 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is een selectie-effect. Als de poule aan mannen veel groter is dan de poule aan vrouwen, is de kans ook veel groter dat de topdarters die boven komen drijven mannen zijn.
Nederlanders zijn gemiddeld ook veel slechter in skin (als topsport) dan Oostenrijkers. Niet vanwege genetische verschillen, maar omdat de totale poule aan Oostenrijkse skirs veel groter is dan de poule aan Nederlandse skirs.
Mannen zijn ook beter in tegen een voetbal trappen dan vrouwen. Net als een sprint trekken. Of een marathon lopen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 06:32 schreef Lichtloper het volgende:
Dit staat allemaal nog los van de fysieke verschillen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom een vrouw per definitie slechter zou zijn in pijltjes naar een bord gooien dan een man. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Voor het WK kunnen vrouwen zich ook kwalificeren let wel via toernooien allen voor vrouwen en sindskort dus ook transgenders. Daar hoor je die vrouwen dan weer niet over natuurlijk.quote:
Eenschquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:52 schreef Twiitch het volgende:
Das gewoon een homo met lange haren jonge
Ja vrouwen zijn mentaal beperkt kijk maar bij schakenquote:Op woensdag 27 maart 2024 20:16 schreef Harvest89 het volgende:
Mja, bij boksen voetbal of kogelstoten kan ik me dit nog voorstellen, maar bij darten? Zit daar echt zoveel verschil tussen?
Ja beetje vaag dat nu.nl opent met toxische truttenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:02 schreef HowardRoark het volgende:
Moedige beslissing van deze vrouwen. Mannen horen niet thuis in een vrouwensport.
Ja precies, allemaal dingen waar je baat hebt bij meer spierkracht of een groter uithoudingsvermogen. Maar zoveel kracht heb je niet nodig om een pijltje naar een bord te gooien toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mannen zijn ook beter in tegen een voetbal trappen dan vrouwen. Net als een sprint trekken. Of een marathon lopen.
Ik heb 2 woorden voor je.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja precies, allemaal dingen waar je baat hebt bij meer spierkracht of een groter uithoudingsvermogen. Maar zoveel kracht heb je niet nodig om een pijltje naar een bord te gooien toch?
Heeft ook met motoriek te maken, mannen jaagden ook op dieren, en gooiden met speren. Preciezer kunnen gooien had wat dat betreft grote voordelen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja precies, allemaal dingen waar je baat hebt bij meer spierkracht of een groter uithoudingsvermogen. Maar zoveel kracht heb je niet nodig om een pijltje naar een bord te gooien toch?
Jij zal het vast beter weten dan die vrouwen die het op hoog niveau doen, toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het gaat niet om spierkracht, er doen minder vrouwen aan darts, en voor een vrouw is het minder gebruikelijk te gaan darten, om dezelfde reden dat je niet heel veel Surinaamse Darters op een WK ziet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:06 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Eerste Nederlandse vrouw ooit die zich kwalificeert. Geweldige prestatie en ongetwijfeld een boost voor het vrouwendarts. Als je maar wil (en eigenlijk een man bent) kan je het dus ver schoppen in het vrouwendarts.quote:
Als ik het artikel begrijp is dat uiteindelijk ook de bedoeling.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 18:36 schreef KingRadler het volgende:
Als hij niet aan genderdysforie lijdt, dan maakt deze transgender persoon gewoon misbruik van de situatie. Het is gewoon een man die zich verkleedt als een vrouw. Laat deze dartspeler dan gewoon meedoen met de mannen. Daar heb ik geen problemen mee.
Dat lijkt me ook de meest logische verklaring inderdaadquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om spierkracht, er doen minder vrouwen aan darts, en voor een vrouw is het minder gebruikelijk te gaan darten, om dezelfde reden dat je niet heel veel Surinaamse Darters op een WK ziet.
Het zelfde valt te zeggen voor hardlopen, zwemmen, dansen, etc...quote:
In feite is er 1 echte competitie, en een kneuzen competitie:quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:33 schreef Chandler het volgende:
[..]
Het zelfde valt te zeggen voor hardlopen, zwemmen, dansen, etc...
Maar dat willen we ook niet en zijn we allemaal gelijk verbolgen als er voormalige mannen bij de vrouwen mee doen.
Trouwens valt mij wel op dat wanneer het mannen zijn die vrouw zijn geworden de hele wereld op de kop staat...
Ik ben voor het volgende; echte mannen, echte vrouwen en alles wat anders is..
quote:In gesprek met deze site liet Van Leuven eerder al weten dat ze graag haar Tour Card bij de PDC wil behalen. Er zijn in het darts namelijk geen toernooien voor alleen mannen. Als je als vrouw goed genoeg presteert, mag je gewoon aan alle toernooien van de PDC deelnemen. De weerstand van onder anderen Hedmann heeft dan ook betrekking op de specifieke vrouwentoernooien
Het staat alle vrouwen vrij om met de 'grote mannen' toernooien mee te doen. Ze kunnen zich ook op die manier kwalificeren voor het WK. Dat laatste is nog nooit gebeurt. Nog nooit heeft een vrouw zich via de reguliere toernooien geplaatst. Dat is ook precies de reden waarom er een speciaal vrouwen toernooi is waardoor er ook nog een vrouw meedoet met het WK. Dat geld ook voor deze Noa-Lynn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij zal het vast beter weten dan die vrouwen die het op hoog niveau doen, toch?
LOL. Dat zal, ieder z'n meug zeg ik altijd maar.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 19:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
In feite is er 1 echte competitie, en een kneuzen competitie:
[..]
Tot het besef komt dat een aparte vrouwencompetitie dikke onzin is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:25 schreef Poefbank het volgende:
"Transvrouw als eerste Nederlandse vrouw ooit naar het WK". Het wordt ook wel een beetje geforceerd he. Het zal mij benieuwen tot hoever deze gekkigheid nog door gaat.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot het besef komt dat een aparte vrouwencompetitie dikke onzin is.
Als laatste zet van de vrouwenemancipatie gewoon afschaffen.
Gewoon elke week bij het voetbal lootjes trekken en de gelukkige (vrouw) mag op de bank zittenquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 20:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tot het besef komt dat een aparte vrouwencompetitie dikke onzin is.
Als laatste zet van de vrouwenemancipatie gewoon afschaffen.
In de tijd van jagers/verzamelaars maakte het geslacht juist niets uit. Een sterke vrouw ging gewoon mee jagen en een wat slappere man ging bessen verzamelen en voor de kinderen zorgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mannen zijn ook beter in tegen een voetbal trappen dan vrouwen. Net als een sprint trekken. Of een marathon lopen.
Dat valt ongetwijfeld te verklaren uit de tijd dat we nog jagers en verzamelaars waren. De mannen gingen op jacht, terwijl de vrouwen verzamelden en voor de kinderen zorgden.
Was je erbij?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In de tijd van jagers/verzamelaars maakte het geslacht juist niets uit. Een sterke vrouw ging gewoon mee jagen en een wat slappere man ging bessen verzamelen en voor de kinderen zorgen.
Was jij erbij?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 16:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat valt ongetwijfeld te verklaren uit de tijd dat we nog jagers en verzamelaars waren. De mannen gingen op jacht, terwijl de vrouwen verzamelden en voor de kinderen zorgden.
wat dat betreft raar dat die gasten nu opeens omgebouwd moeten worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In de tijd van jagers/verzamelaars maakte het geslacht juist niets uit. Een sterke vrouw ging gewoon mee jagen en een wat slappere man ging bessen verzamelen en voor de kinderen zorgen.
Daarom gewoon 1 competitie, in plaats van alles scheiden op geslacht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
wat dat betreft raar dat die gasten nu opeens omgebouwd moeten worden.
Gewoon omdat het kan.
Is al decennia lang zo. Groetjes van de rand van de Bijbelgordel, waar dertienjarige jochies hun docenten even op hoge toon kwamen aanspreken dat ze het he-le-maal fout hadden met die evolutie, geologische tijdperken en zulks.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Bedenk me trouwens net dat biologieleraar of geschiedenisleraar zijn tegenwoordig heel lastig kan zijn.
En dan winnen vrouwen (biologische vrouwen om maar kristalhelder te zijn) niets meer.. dat is motiverendquote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarom gewoon 1 competitie, in plaats van alles scheiden op geslacht.
Tja, als ik fok begrijp wil geen hond kijken naar de damescompetitie, zo slecht is hetquote:Op zondag 20 oktober 2024 09:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
En dan winnen vrouwen (biologische vrouwen om maar kristalhelder te zijn) niets meer.. dat is motiverend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |