------------------------------------------quote:Nederlandse dartsters willen niet meer met transvrouw spelen en stappen uit nationaal team
Anca Zijlstra (50) en Aileen de Graaf (33) hebben er dusdanig veel moeite mee om in een team te zitten met de 27-jarige transvrouw Noa-Lynn van Leuven, dat ze voortaan niet meer willen uitkomen voor de Nederlandse dartsploeg. De negatieve reacties op het meespelen van Van Leuven bij de vrouwen blijven zich daarmee opstapelen.
De keuze van Zijlstra volgde vlak nadat ze op de Women’s Series werd uitgeschakeld door Van Leuven. Ze maakte haar besluit via Facebook wereldkundig. In een reactie liet ook De Graaf weten zich niet meer beschikbaar te stellen voor de Nederlandse dartsploeg.
„Het moment wanneer je je schaamt om voor het Nederlands team uit te komen, omdat een biologische man meespeelt bij het vrouwenteam. Het is tijd om te gaan”, schrijft Zijlstra. „Ik heb geprobeerd dit te accepteren, maar ik kan dit niet goedkeuren of goedpraten. Ik vind dat er bij sport sprake moet zijn van een gelijkwaardig en eerlijk speelveld, dat naar eer en geweten ook zo gehanteerd en geaccepteerd wordt. We hebben immers zo hard gewerkt om in deze tak van sport relevant en competitief te zijn.”
De Graaf, de nummer 2 van de wereld bij de vrouwen: „Op een gegeven moment moet je keuzes maken als iets tegen je gevoel ingaat. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Vandaar ook mijn beslissing om uit het Nederlands team te stappen. Als iemand zich niet fijn voelt in het lichaam waarin hij of zij in geboren is, dan gun ik het iedereen om dit te veranderen en gelukkig te zijn. Ik vind het alleen niet terecht dat een biologische man bij de vrouwen gooit of andersom. Het is of gemixt of niet.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-uit-nationaal-team
Die linker lekt.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Dit zouden alle 4 mannen kunnen zijnquote:Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]
die koppen ook![]()
Aileen was ooit cute
Darten is niet eens een sport.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik vind dit een erg moedige en juiste beslissing van deze dames.
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
Vind ik ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
dit ja.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lagquote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag
Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.
Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Nee juist niet,quote:Op zondag 24 maart 2024 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.
In het darts mogen vrouwen met de heren meedoen. Een enkele dame kan daarin zelfs goed mee komen. Dus laat die biologische man lekker meedoen aan de open categorie (mannen & de rest) inderdaad.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik ben er sowieso voor om mannen en vrouwen in darten overal en altijd gewoon te mixen.quote:She still works as a chef de partie at her local restaurant in Heemskerk.
Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag
Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.
Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Ik ben voorstander van een competitiequote:Op zondag 24 maart 2024 22:34 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |