abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 maart 2024 @ 21:48:03 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212947833
quote:
Nederlandse dartsters willen niet meer met transvrouw spelen en stappen uit nationaal team

Anca Zijlstra (50) en Aileen de Graaf (33) hebben er dusdanig veel moeite mee om in een team te zitten met de 27-jarige transvrouw Noa-Lynn van Leuven, dat ze voortaan niet meer willen uitkomen voor de Nederlandse dartsploeg. De negatieve reacties op het meespelen van Van Leuven bij de vrouwen blijven zich daarmee opstapelen.

De keuze van Zijlstra volgde vlak nadat ze op de Women’s Series werd uitgeschakeld door Van Leuven. Ze maakte haar besluit via Facebook wereldkundig. In een reactie liet ook De Graaf weten zich niet meer beschikbaar te stellen voor de Nederlandse dartsploeg.

„Het moment wanneer je je schaamt om voor het Nederlands team uit te komen, omdat een biologische man meespeelt bij het vrouwenteam. Het is tijd om te gaan”, schrijft Zijlstra. „Ik heb geprobeerd dit te accepteren, maar ik kan dit niet goedkeuren of goedpraten. Ik vind dat er bij sport sprake moet zijn van een gelijkwaardig en eerlijk speelveld, dat naar eer en geweten ook zo gehanteerd en geaccepteerd wordt. We hebben immers zo hard gewerkt om in deze tak van sport relevant en competitief te zijn.”

De Graaf, de nummer 2 van de wereld bij de vrouwen: „Op een gegeven moment moet je keuzes maken als iets tegen je gevoel ingaat. Je moet doen wat voor jou goed voelt. Vandaar ook mijn beslissing om uit het Nederlands team te stappen. Als iemand zich niet fijn voelt in het lichaam waarin hij of zij in geboren is, dan gun ik het iedereen om dit te veranderen en gelukkig te zijn. Ik vind het alleen niet terecht dat een biologische man bij de vrouwen gooit of andersom. Het is of gemixt of niet.”

https://www.telegraaf.nl/(...)n-uit-nationaal-team
------------------------------------------

Het gaat om pijltjesgooien :') Welk voordeel zou ze volgens haar moeten hebben dan? Het zijn gewoon slechte verliezers. Goed dat die transfoben er zelf uitgestapt zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212947859
De vraag is, had ze dit ook gedaan als ze had gewonnen?
pi_212947891
Zijlstragodin.
U MAD?
  zondag 24 maart 2024 @ 22:02:47 #4
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948008
Ik moet hier eigenlijk gewoon keihard om lachen

Telling me you kan niet tegen je verlies without telling me you kan not tegen je verlies
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212948018

die koppen ook _O-
Aileen was ooit cute :{
pi_212948038
Dartsters die op hun pik getrapt zijn :{

De wereld loopt op z'n eind..... (hoop ik) :6

Edit: Daar wil je geen ruzie mee zo te zien. Die gaat gewoon op je zitten... 180!!! (kg)

"klik om te vergroten" NEIN NEIN NEIN :X
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212948087
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]

die koppen ook _O-
Die linker lekt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_212948104
Ik vind dit een erg moedige en juiste beslissing van deze dames.
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:12:49 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212948123
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:03 schreef Evangelion het volgende:
[ afbeelding ]

die koppen ook _O-
Dit zouden alle 4 mannen kunnen zijn
Laffe huichelaar
pi_212948133
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal nu wel voor transfoob worden uitgemaakt, maar ik vind dat vrouwensport voor vrouwen moet blijven.
Darten is niet eens een sport.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:14:59 #11
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212948148
Vreemd dat deze man uberhaupt bij de vrouwen mee mocht doen :?
pi_212948150
quote:
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
pi_212948200
quote:
Vind ik ook.
pi_212948203
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Darten is geen vrouwensport. En misschien een hele domme vraag, maar waarom is er met darten een verschil tussen mannen en vrouwen?
dit ja.

Vroegah had je toch geen prof-vrouwen-Darts?
Waarom zit ik dan met die Sherrock in m'n hoofd die gewoon meedeed met iedereen/mannen in Ally Pally?

Ik heb het vermoeden dat er relatief weinig vrouwen winnen van mannen in de hogere klassen ofzo.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:20:56 #15
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_212948210
In de eerste dagen van het WK bij de mannen werd er bij de 10 hoogste gemiddelden 99 tot 107 gegooid. De winnaar van het WK bij de vrouwen gooide 84 gemiddeld in de finale, en die Aileen 77. Maar ja geslacht doet er niet toe in de wereld van TS.

En in 2022 gooiden ze bij de vrouwen als hoogste gemiddelde 87 tot 96. Succes met dan winnen van de top bij de mannen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 24 maart 2024 @ 22:21:25 #16
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948218
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag

Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.

Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
pi_212948239
Het niveau van vrouwen loopt enkel achter omdat ze 'achterlopen' in de ontwikkeling en mogelijkheden in de dartsport. Het is minder bekend, ze krijgen minder prijzengeld etc.

Nu weet ik de achtergrond van Noa-Lynn niet, maar als zij vanaf jonge leeftijd heeft kunnen profiteren van de mogelijkheden bij de mannen kan ik mij enigszins voorstellen dat ze een voordeel heeft en dit niet fijn is voor de andere vrouwen.
pi_212948240
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Omdat mannen wel sponsoren konden vinden en vrouwen niet en daardoor het niveau te ver uit elkaar lag

Je ziet het niveau van de dames top nu steeds meer gelijktrekken met de mannen. Dit komt echt puur door betere sponsors, meer geld en dus meer tijd voor training en betere trainers.

Darten is echt zo'n sport waar geen verschil in zou moeten zitten in competitie.
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:24:18 #19
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948251
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah op die fiets. Dan begrijp ik de dartster in kwestie wel een beetje, maar of ze hetzelfde had gedaan als ze gewonnen had... ik betwijfel het.
Nee juist niet,

Want de vrouw waar ze het over heeft, heeft niet kunnen genieten van topsport statuur en zo bij de mannen.

Dus in haar League is er geen voordeel geweest voor deze vrouw vanwege haar biologische verleden.
pi_212948278
Arme Noa-Lynn.
pi_212948307
quote:
In het darts mogen vrouwen met de heren meedoen. Een enkele dame kan daarin zelfs goed mee komen. Dus laat die biologische man lekker meedoen aan de open categorie (mannen & de rest) inderdaad.

Zelfde met schaken. Daar deden de Polgar zusjes ook gewoon met de mannen mee.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 24 maart 2024 @ 22:33:54 #22
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948329
Noa-Lynn heeft geen voordeel ten opzichte van de biologische vrouwen, aangezien ze nooit prof mannen darten is geweest.

quote:
She still works as a chef de partie at her local restaurant in Heemskerk.
Ik ben er sowieso voor om mannen en vrouwen in darten overal en altijd gewoon te mixen.
Vind het echt onzinnig.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:34:08 #23
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212948331
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:21 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]

Dus je bent voorstander van een gemengde competitie?
pi_212948338
Straks doen er nog transgenders mee aan de vrouwenbingo, sjongejonge waar gaat het toch heen met de wereld.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:40:52 #25
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948414
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:34 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik ben voorstander van een competitie

Laat dat gemengd maar weg, is echt niet nodig.

Gewoon dartcompetitie.
Wk darts
NK darts
Dutch open Darts
pi_212948422
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:34 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik wel, gezien het postuur van de gemiddelde deelnemer is hier lastig vol te houden dat enig fysiek voordeel doorslaggevend is.
pi_212948463
Lol de maakbare samenleving van progressief links blijkt toch niet zo maakbaar te zijn.
  zondag 24 maart 2024 @ 22:48:13 #28
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212948518
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:43 schreef Cilantro het volgende:
Lol de maakbare samenleving van progressief links blijkt toch niet zo maakbaar te zijn.
Het is grappig, totdat je beseft dat 'transvrouwen' negen van de tien keer gewoon heteroseksuele mannen zijn die zich als wolf in schaapskleren in de kudde proberen te mengen.

Vrouwen die zich uitspreken hebben onvoorwaardelijk mijn steun.
pi_212948539
Bij veel sporten moet transvrouwen inderdaad niet mee doen vanwege fysiek voordeel maar bij darten moeten ze niet zo zeiken mijn god.
No bitch to me
pi_212948552
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:48 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het is grappig, totdat je beseft dat 'transvrouwen' negen van de tien keer gewoon heteroseksuele mannen zijn die zich als wolf in schaapskleren in de kudde proberen te mengen.
Bron?

edit: en dan heb ik het niet over seksualiteit, maar over dat trans vrouwen zich toch als man identificeren en in transitie zouden gaan om zich in de kudde proberen te mengen. Daar zou ik graag een bron voor willen hebben.
pi_212948554
Goed, dit gaat heel vrouwonvriendelijk klinken, maar het beeld dat veel FvD-stemmers hebben bij vrouwen, die vind je niet bij het darten. Laat staan dat mevrouw Zijlstra er ‘vrouwelijk’ uitziet.

Er valt veel te zeggen over ongelijkheid binnen de sport, als we het hebben over transgenders die meedoen in competities waarin ze wellicht voordeel hebben, maar goed… gaan we dan ook Ethiopiers weren bij marathons, Jamaicanen bij de 100m sprint of mensen met een langere spanwijdte bij het zwemmen?

We hebben het over darts…
pi_212948561
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:48 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Vrouwen die zich uitspreken hebben onvoorwaardelijk mijn steun.
Hahaha wat?
pi_212948593
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:51 schreef Astro_boy het volgende:
Goed, dit gaat heel vrouwonvriendelijk klinken, maar het beeld dat veel FvD-stemmers hebben bij vrouwen, die vind je niet bij het darten. Laat staan dat mevrouw Zijlstra er ‘vrouwelijk’ uitziet.

Er valt veel te zeggen over ongelijkheid binnen de sport, als we het hebben over transgenders die meedoen in competities waarin ze wellicht voordeel hebben, maar goed… gaan we dan ook Ethiopiers weren bij marathons, Jamaicanen bij de 100m sprint of mensen met een langere spanwijdte bij het zwemmen?

We hebben het over darts…
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semenya.
pi_212948656
Als je kiest om als vrouw mee te doen aan een vrouwencompetitie lijkt het mij inderdaad vervelend als dan biologische mannen mee mogen doen omdat ze zich vrouw voelen.

Of je bij darten voordeel hebt als geboren man, geen idee. Maar als het echt zo gelijk op zou gaan, dan zouden we toch veel meer vrouwen in de top zien lijkt mij.

Kortom: ik snap de bezwaren.
pi_212948665
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semanya.
Intersekse :) En Zuid-Afrikaans.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:01:25 #36
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948682
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja ze weren in de atletiek ook mannen zoals Caster Semanya.
Caster is een vrouw, dit is echt een heel ander verhaal.

Caster heeft drie keer hogere testosteron waardes als een standaard vrouw.

In totaal zijn er 4 vrouwen uit competities geweerd omdat ze geboren zijn met een aangepast gen, waardoor ze dus hogere waardes hebben.

Hiervoor moeten ze medicatie slikken die die waardes verlaagt om weer mee te mogen doen.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:02:11 #37
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_212948692
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:51 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Bron?

edit: en dan heb ik het niet over seksualiteit, maar over dat trans vrouwen zich toch als man identificeren en in transitie zouden gaan om zich in de kudde proberen te mengen. Daar zou ik graag een bron voor willen hebben.
De bron ben ik, omdat het mijn persoonlijke mening is. Het valt trouwens wetenschappelijk te onderbouwen dat 'transvrouwen' gewoon biologische mannen zijn, dus veel succes als je die discussie aan wil gaan met mij.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:15:05 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212948807
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:59 schreef VEM2012 het volgende:
Als je kiest om als vrouw mee te doen aan een vrouwencompetitie lijkt het mij inderdaad vervelend als dan biologische mannen mee mogen doen omdat ze zich vrouw voelen.

Of je bij darten voordeel hebt als geboren man, geen idee. Maar als het echt zo gelijk op zou gaan, dan zouden we toch veel meer vrouwen in de top zien lijkt mij.

Kortom: ik snap de bezwaren.
Mannen hebben beter ruimtelijk inzicht (fysiek neurologisch) en hebben dus een structureel voordeel in ook deze sport. En dus in dit geval een voordeel wat niet met hormonen deels afgezwakt wordt zoals bij spierkracht georienteerde sporten. niet dat een paar jaartjes andere hormonen slikken een pubertijd als jongen met bijhorende bot-dichtheid teniet doet maargoed. andere discussie.

Vrouwen worden langzamerhand weggedrukt uit sport. Het is heel treurig. 80 jaar werk en vechten de prullenbak in om een kleine minderheid de reet te likken.

Misplaatste goeddoenerij is niet altijd schadeloos.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 24 maart 2024 @ 23:16:32 #39
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948820
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Mannen hebben beter ruimtelijk inzicht (fysiek neurologisch) en hebben dus een structureel voordeel in ook deze sport. En dus in dit geval een voordeel wat niet met hormonen deels afgezwakt wordt zoals bij spierkracht georienteerde sporten. niet dat een paar jaartjes andere hormonen slikken een pubertijd als jongen met bijhorende bot-dichtheid teniet doet maargoed. andere discussie.

Vrouwen worden langzamerhand weggedrukt uit sport. Het is heel treurig. 80 jaar werk en vechten de prullenbak in om een kleine minderheid de reet te likken.
Je vergeet "gemiddeld genomen"

Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een vele malen slechter ruimtelijk inzicht dan ik, en ik heb ook een beduidend beter richtinggevoel dan hij
  zondag 24 maart 2024 @ 23:19:27 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212948856
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:16 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Je vergeet "gemiddeld genomen"

Mijn vriend heeft bijvoorbeeld een vele malen slechter ruimtelijk inzicht dan ik, en ik heb ook een beduidend beter richtinggevoel dan hij
de belcurve geldt voor al deze discussies. Had niet het gevoel dat dat nog expliciet vermeldt hoeft te worden. maar prima je hebt gelijk natuurlijk. gemiddeld genomen.

maar juist de extreme uitlopers van de belcurve (links en rechts) is waar de grote verschillen zich voordoen tussen de groepen. en laat het rechteruiteinde van de belcurve net de regio zijn waar de topsporters zich begeven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 24 maart 2024 @ 23:21:24 #41
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948885
Hoe wil je Fallon Sherrock verklaren dan?

Ik denk dus echt dat het met darten wel meevalt.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:21:58 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_212948894
quote:
81s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
------------------------------------------

Het gaat om pijltjesgooien :') Welk voordeel zou ze volgens haar moeten hebben dan? Het zijn gewoon slechte verliezers. Goed dat die transfoben er zelf uitgestapt zijn.
Misschien even je eigen inlezen voordat je weer met het woord 'transfoob' gaat gooien.

Het heeft allemaal te maken met oog-handcoördinatie, waarin mannen nu eenmaal beter zijn dan vrouwen
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 24 maart 2024 @ 23:22:46 #43
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948911
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Misschien even je eigen inlezen voordat je weer met het woord 'transfoob' gaat gooien.

Het heeft allemaal te maken met oog-handcoördinatie, waarin mannen nu eenmaal beter zijn dan vrouwen
Vorig jaar speelden ze met plezier met haar samen

Dussss
  zondag 24 maart 2024 @ 23:24:35 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212948936
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Mickytjuh het volgende:
Hoe wil je Fallon Sherrock verklaren dan?

Ik denk dus echt dat het met darten wel meevalt.
ik vind het statistisch gezien allemaal niet zo verrassend dat je soms hier en daar een dame in de absolute top gaat zien.

dat valt volledig binnen de verwachtingswaarde van hoe belcurves werken en hoe statistiek werkt.

probleem is als je die voorbeelden gaat aandragen om een hele tak van sport genderneutraal te maken. of open stelt voor biologisch mannelijke kanshebbers. je vernietigt een ruimte gemaakt voor vrouwen om zich in te ontwikkelen.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:26:08 #45
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212948947
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]
ik vind het statistisch gezien allemaal niet zo verrassend dat je soms hier en daar een dame in de absolute top gaat zien.

dat valt volledig binnen de verwachtingswaarde van hoe belcurves werken en hoe statistiek werkt.

probleem is als je die voorbeelden gaat aandragen om een hele tak van sport genderneutraal te maken. of open stelt voor biologisch mannelijke kanshebbers. je vernietigt een ruimte gemaakt voor vrouwen om zich in te ontwikkelen.
Ga eens kijken naar de gemiddeldes van de WKs toen Darten ook voor de mannen nog een part time ding was.

Dus toen ze nog gewoon moesten werken voor de kost naast het darten.

Kijk dan even naar de gemiddelden van de dames.

Dan spreken we verder ok?
pi_212948978
quote:
15s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:21 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Bij de schietonderdelen op de OS zit er geen verschil tussen hoe de mannen en hoe de vrouwen presteren.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:32:10 #47
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212948993
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:26 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Ga eens kijken naar de gemiddeldes van de WKs toen Darten ook voor de mannen nog een part time ding was.

Dus toen ze nog gewoon moesten werken voor de kost naast het darten.

Kijk dan even naar de gemiddelden van de dames.

Dan spreken we verder ok?
ahja ik moet maar keiharde arbeid gaan verrichten en cijfers opzoeken/verzamelen die jouw gelijk bewijzen in een situatie waarvan ik het niet eens eens ben dat dat een passende situatie is om dingen te vergelijken?

zo werken discussies niet. post je bronnen maar. en probeer maar eens goed te praten waarom het redelijk is om een situatie te pakken waar mannen een sport minder serieus nemen dan vrouwen... natuurlijk komt de echte topspeler pas naar boven als een sport serieus genoeg is dat je er een carrière mee kan opbouwen.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:33:35 #48
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_212949003
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]
ahja ik moet maar keiharde arbeid gaan verrichten en cijfers opzoeken/verzamelen die jouw gelijk bewijzen in een situatie waarvan ik het niet eens eens ben dat dat een passende situatie is om dingen te vergelijken?

zo werken discussies niet. post je bronnen maar. en probeer maar eens goed te praten waarom het redelijk is om een situatie te pakken waar mannen een sport minder serieus nemen dan vrouwen... natuurlijk komt de echte topspeler pas naar boven als een sport serieus genoeg is dat je er een carrière mee kan opbouwen.
Het is vrij simpel

Open de Wikipedia van BDO en PDC

En zie dat de gemiddelden niet ver van elkaar verschillen in het verleden.

En deze bonden zijn met de WKs begonnen toen het al licht commercieel was. Dus ik goed te vergelijken.

Jij beweerd iets, en ik vraag je om even te checken of jouw Bewering wel relevant is.
  zondag 24 maart 2024 @ 23:35:00 #49
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_212949012
quote:
3s.gif Op zondag 24 maart 2024 23:22 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Vorig jaar speelden ze met plezier met haar samen

Dussss
Daar gaat het niet om , mannen horen niet mee te doen in een vrouwencompetitie.
Ik ben inmiddels overleden
pi_212949015
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 22:41 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik wel, gezien het postuur van de gemiddelde deelnemer is hier lastig vol te houden dat enig fysiek voordeel doorslaggevend is.
In de meeste lokale, regionale competities wordt altijd al met gemengde teams gespeeld.
Op veel toernooien, spelen vrouwen gewoon mee met de mannen en is er vaak, (als er geen apart vrouwen toernooi is), voor de "beste vrouw van het toernooi" nog een extra, aparte prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')