quote:De Acolyte is een aankomende Amerikaanse televisieserie gemaakt door Leslye Headland. Het maakt deel uit van de Star Wars-franchise en speelt zich af aan het einde van het Hoge Republiek tijdperk voor de gebeurtenissen van de belangrijkste Star Wars-films. Amandla Stenberg en Lee Jung-jae spelen de hoofdrollen. Headland toonde interesse om aan de Star Wars-franchise te werken tegen het einde van 2019 en was tegen april 2020 een nieuwe serie aan het ontwikkelen voor Lucasfilm. De titel van de serie werd in december aangekondigd, terwijl het filmen begon in oktober 2022 en eindigde begin juni 2023. De achtdelige serie staat gepland om in première te gaan op Disney+ op 4 juni 2024. De Acolyte speelt zich af aan het einde van het Hoge Republiek-tijdperk in een wereld van "duistere geheimen en opkomende krachten van de donkere kant", ongeveer 100 jaar voor Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999). Een voormalige Padawan herenigt met haar Jedi-meester om een reeks misdaden te onderzoeken, maar de krachten waarmee ze worden geconfronteerd zijn sinistere dan ze ooit hadden verwacht.
DIt vond ik ook zonde. Want die vecht scene was wel heel erg gaaf.quote:Op donderdag 6 juni 2024 02:12 schreef SiGNe het volgende:
Wel kut dat Carry Ann Moss in de eerste scene al dood gaat.
Die had ik nou juist meer willen zien maar ik gok dat wel nog flashbacks te zien zullen krijgen met haar.
Toch zonde..
Dit. En ik zag hoe ze dood ging tijdens het gevecht 10 mijl van tevoren aankomen.... dat vond ik wel jammer.quote:Op donderdag 6 juni 2024 02:12 schreef SiGNe het volgende:
Wel kut dat Carry Ann Moss in de eerste scene al dood gaat.
Die had ik nou juist meer willen zien maar ik gok dat wel nog flashbacks te zien zullen krijgen met haar.
Toch zonde..
het idee van tweelingen is wel leuk (al is evil twin vs good twin ook niet heel erg origineel), het was alleen beter geweest als het langer geduurd had voor de werkelijke dader gevonden was.
Dan kan je leuk spelen met achtervolgingen, achterdocht, zoektochten.. houdt het verhaal wat spannender.
En Yord is een wantrouwige eikel die zelf geen balance in the force heeft op die manier.
Ging ook te makkelijk, ook al was het geen fair fight.quote:Op donderdag 6 juni 2024 22:52 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. En ik zag hoe ze dood ging tijdens het gevecht 10 mijl van tevoren aankomen.... dat vond ik wel jammer.
De serie speelt zich af in 132 BBY.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
Nou ja ik ben wel benieuwd wie die Sith? Master nou eigenlijk is.
Maar het zou toch ook compleet iemand anders kunnen zijn? het zou zomaar ook een Jedi kunnen zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2024 01:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De serie speelt zich af in 132 BBY.
Palpatine was 48 jaar later geboren in 84 BBY, die is het dus niet.
Darth Plaguis is geboren rond 147 tot 120 BBY, in 132 BBY was Plaguis dus pas 15 of misschien nog niet eens geboren.
Darth Tenebrous, geboren tussen 247 en 167 BBY, overleden in 67 BBY...bingo, we have a winner.
Als je het silouet ziet in afl 1 dan past die helm ook bij Tenebrous.
De rode lightsaber verklapt een hoop natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:14 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Maar het zou toch ook compleet iemand anders kunnen zijn? het zou zomaar ook een Jedi kunnen zijn
Maar is die Darth Tenebrous dan canon of uit de oude legends verhalen. want als dat het laatste is dan kan dat altijd nog veranderen. en het zou natuurlijk een andere totaal andere Sith Lord kunnen zijn die ook actief is in het sterrenstelselquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:30 schreef SiGNe het volgende:
Een gevallen Jedi zou kunnen dan moeten ze een heel nieuw karakter introduceren, eentje die ook nog niet in de boeken voor is gekomen.
Ik snap dar de logica niet helemaal van als je al een prima bad guy hebt die in die periode nog jong is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dat is toch altijd al zo geweest met de Jedi. de enige limiet die aan de force zit is wat ze in de tijd met special effects konden maken lijkt het af en toe? waarom is dat in deze serie anders?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 20:31 schreef Hoppahop het volgende:
Eerlijk gezegd….wat een bagger. Alsof ik naar een kungfu- film zit te kijken. De Jedi worden nu superhelden die zo n beetje alles met de force kunnen doen.
Waardeloze woke serieWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:08 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Maar is die Darth Tenebrous dan canon of uit de oude legends verhalen. want als dat het laatste is dan kan dat altijd nog veranderen. en het zou natuurlijk een andere totaal andere Sith Lord kunnen zijn die ook actief is in het sterrenstelsel
ik ben zelfs niet heel bekend met die legends/expanded universe gedeelte van star wars maar ik weet wel dat ze daar soms nog wel eens dingen aan veranderen. als ze dat zo uitkomt..Tenebrous is canon, was de meester van Plaguis en dat was weer de meester van Sidious.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
dat is toch altijd al zo geweest met de Jedi. de enige limiet die aan de force zit is wat ze in de tijd met special effects konden maken lijkt het af en toe? waarom is dat in deze serie anders?
En ja,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd, je hebt het concept achter de Star Wars films gevondenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 20:31 schreef Hoppahop het volgende:
Eerlijk gezegd….wat een bagger. Alsof ik naar een kungfu- film zit te kijken. De Jedi worden nu superhelden die zo n beetje alles met de force kunnen doen.
Waardeloze woke serie
quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tenebrous is canon, was de meester van Plaguis en dat was weer de meester van Sidious.
En ja,of die Sith lord is een onbekende padawan van die Tenebrous die nu nog onbekend is. of het is een niet SIth dark side user. zoveel mogelijkheden die de serie wel extra mysterie meegevenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
Heel verschil met de eerste films.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt het concept achter de Star Wars films gevonden![]()
Tikje laat, dat wel..
Star Wars is altijd een kruising geweest tussen Japanse Samoerai films en Amerikaanse Westerns.
Zou ook kunnen, ik neem aan dat we er wel een keer achter komen, waarschijnlijk eind dit seizoen al of eerder.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:38 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
of die Sith lord is een onbekende padawan van die Tenebrous die nu nog onbekend is. of het is een niet SIth dark side user. zoveel mogelijkheden die de serie wel extra mysterie meegeven
ja ben heel benieuwd ik vind de eerste twee afleveringen erg goed en doen me verlangen naar de de overige afleveringen van dit seizoen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:47 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, ik neem aan dat we er wel een keer achter komen, waarschijnlijk eind dit seizoen al of eerder.
Al zou het leuker zijn als het langer geheim blijft.
We krijgen ook nog heksen te zien trouwens, die kwamen ook in de trailer voor.
Dus het zal vast een leuk verbondje zijn aan de evil kant.
Ik heb er zelf wat kritiek op, oa over dat het nog niet echt te merken is dat het 100 jaar voor de prequels afspeelt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:55 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ja ben heel benieuwd ik vind de eerste twee afleveringen erg goed en doen me verlangen naar de de overige afleveringen van dit seizoen.
ja snap ik. de Jedi zien er wel anders uit dan in de prequals. maar alle techniek in Star wars ziet er sowieso uit alsof het oud en gebruikt is. dus dan is het lastig om weer te geven dat iets nog ouder is dan de eerdere series/filmsquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:57 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb er zelf wat kritiek op, oa over dat het nog niet echt te merken is dat het 100 jaar voor de prequels afspeelt.
Maar er zijn pas 2 afleveringen geweest dus een conclusie valt er sowieso nog niet te trekken.
En het is Star Wars, dat is altijd wel leuk, ook als het verhaal wat minder goed is (zoals bij de sequels)
Het één sluit het ander niet uit, blijkt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:37 schreef GGMM het volgende:
IMDB: 4,6
Of het is heel slecht of er komt een transgender in voor
vast de moeder van die twee. Maar eerst nog ff paar afleveringen net doen of het een man is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
dat zou ook een mooie plottwist zijn.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:17 schreef over_hedge het volgende:
[..]
vast de moeder van die twee. Maar eerst nog ff paar afleveringen net doen of het een man is.
Somehow, Palpatine was born earlier...quote:Op donderdag 6 juni 2024 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
Mwa. ik vond het niet onaardig al schijnt de persoon die de hoofdpersoon speelt nogal racistisch te zijn. Ik ga het niet na 2 afleveringen al opgeven.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:37 schreef GGMM het volgende:
IMDB: 4,6
Of het is heel slecht of er komt een transgender in voor
Niet onaardig? Hoe? Wat vond je er goed aan?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 19:23 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Mwa. ik vond het niet onaardig al schijnt de persoon die de hoofdpersoon speelt nogal racistisch te zijn. Ik ga het niet na 2 afleveringen al opgeven.
Oh begrijp me niet verkeerd: ik ben het grotendeels met je eens. Alleen sta iker anders in, dit is dom popcornvermaak.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:32 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet onaardig? Hoe? Wat vond je er goed aan?
Ik kan niks bedenkenBij kenobi bijvoorbeeld kan ik tenminste nog een aantal echt toffe scenes bedenken. Maar hier? ik kom uit op 0. Elke scene maken de karakters de meeste domme keuzes. En alles wat er gebeurt is puur om een plot verder te helpen en mist alle logica.
Jedi masters die zich gedragen als padawans.![]()
Om nog maar niet te beginnen met dat de marketing het neerzetten als: A murder mystery!
Om vervolgens in letterlijk de eerste 3 min te laten zien wie en hoe de moord gepleegd was.
Ep 3 niet gezien (ze krijgen van mijn geen views meer)
Oh en hoe de fuck kost dit 180 000 000. Het dubbele van Kenobi??
Vast niet, maar dat soort kanalen hengelen geen kliks binnen met titels als "een beetje matig, maar best oke"quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag op de wat rechtsere kanalen dat episode 3 heel star wars ging vermoorden. Is het echt zo dramatisch?
Misschien bedoelen ze met Star Wars vermoorden dat er in de aflevering wordt uitgelegd dat Osha en Mea door heksen verwekt zijn en dat Anakin mogelijk op zo'n zelfde manier verwekt is.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag op de wat rechtsere kanalen dat episode 3 heel star wars ging vermoorden. Is het echt zo dramatisch? Heb geen disney+.
Als ik een gok mag wagen is het weer eens ragebait en is het gewoon wederom een saai geschreven voorspelbare draak van een serie vanuit Disney.
Ik keek nog wel eens de YouTube video’s van Doomcock, maar die plaat blijft onderhand hangen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zag op de wat rechtsere kanalen dat episode 3 heel star wars ging vermoorden. Is het echt zo dramatisch? Heb geen disney+.
Als ik een gok mag wagen is het weer eens ragebait en is het gewoon wederom een saai geschreven voorspelbare draak van een serie vanuit Disney.
Wie zegt dat het nog niet eerder gedaan of gebeurd is?quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:54 schreef over_hedge het volgende:
Dus wat de sith voor duizenden jaren niet gelukt is. Wat the empire niet gelukt is. Wat de heksen niet gelukt zijn (die heksen waar maul vandaan komt. en je in ashoka ziet) Wat de jedis niet kunnen. Waar the chosen one vandaan komt.
Maar een groepje vrouwen kunnen leven maken met the force. En met toppunt dat de jedis dit gewoon wisten.
Nee top.
Die heksen komen ook langs in The fallen order games. Als dat dezelfde zijn dan tenminste.quote:Op donderdag 13 juni 2024 00:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wie zegt dat het nog niet eerder gedaan of gebeurd is?
Hoop is onbekend of in de tijd verloren gegaan.
Past verder wel in de canon dat er naast Jedi ook heksen zijn, niet iedereen die met The Force geboren zijn worden ook door de Jedi gevonden.
In de animated series gaat men meer op de heksen in, ik heb de animated series niet gezien verder.
En Palpatine heeft het er ook over in de prequels tegen Anakin dat er eerder meesters zijn geweest die leven hebben weten te creëren, iederen dacht dat hij het over Darth Plaguis had maar was dat ook zo?
En van wie heeft Plaguis het geleerd dan?
Oh en vissen (en amfibieën) doen het ook trouwens, zet een hoop vrouwtjes bij elkaar zonder man en ze worden vanzelf zwanger...![]()
Dat lijkt me een andere groep, dat zijn de night sisters of Dathomir.quote:Op donderdag 13 juni 2024 00:54 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Die heksen komen ook langs in The fallen order games. Als dat dezelfde zijn dan tenminste.
Ja ik heb eigenlijk niet zin om helemaal in discussie te gaanquote:Op donderdag 13 juni 2024 00:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wie zegt dat het nog niet eerder gedaan of gebeurd is?
Hoop is onbekend of in de tijd verloren gegaan.
Past verder wel in de canon dat er naast Jedi ook heksen zijn, niet iedereen die met The Force geboren zijn worden ook door de Jedi gevonden.
In de animated series gaat men meer op de heksen in, ik heb de animated series niet gezien verder.
En Palpatine heeft het er ook over in de prequels tegen Anakin dat er eerder meesters zijn geweest die leven hebben weten te creëren, iederen dacht dat hij het over Darth Plaguis had maar was dat ook zo?
En van wie heeft Plaguis het geleerd dan?
Oh en vissen (en amfibieën) doen het ook trouwens, zet een hoop vrouwtjes bij elkaar zonder man en ze worden vanzelf zwanger...![]()
het lijkt wel alsof ze alles van de oude films willen verwateren, zo ook dit. "Anakin was bijzonder? nee hoor, we doen er een schepje bovenop, een tweeling geboren zonder vader"quote:Op zondag 16 juni 2024 18:31 schreef Chivaz het volgende:
en tegelijkertijd het unieke aan Anakin ondergraven is ronduit crimineel.
Always cloudy the future is..quote:Op zondag 16 juni 2024 19:41 schreef Tokus het volgende:
[..]
het lijkt wel alsof ze alles van de oude films willen verwateren, zo ook dit. "Anakin was bijzonder? nee hoor, we doen er een schepje bovenop, een tweeling geboren zonder vader"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel eens samen / tegelijk in beeld gezien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ben ik nog niet overtuigd dat het een Sith is.
Ze waren toch al duizend jaar niet meer gezien in TPM?
Een Sith die meerdere Jedi (laat) vermoorden is toch nog niet iets dat je even snel vergeet?
(Of ze hebben weer eens een Kamino-tje uitgehaald in de archieven)Burnt to the core but not broken
quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:49 schreef PPL het volgende:
Mag ik speculeren over wie het is?Ik denk wel dat je gelijk hebt maar het zou ook zomaar iemand anders kunnen zijn. ik moet bij die acteur altijd denken aan zijn rol in "the good place" dus vind het soms lastig om in hem die kwade sith lord te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel eens samen / tegelijk in beeld gezien?
[spoiler]Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:49 schreef PPL het volgende:
Mag ik speculeren over wie het is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel eens samen / tegelijk in beeld gezien?Een Master heeft geen acolyte, die heeft een aprentice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens ben ik nog niet overtuigd dat het een Sith is.
Ze waren toch al duizend jaar niet meer gezien in TPM?
Een Sith die meerdere Jedi (laat) vermoorden is toch nog niet iets dat je even snel vergeet?
(Of ze hebben weer eens een Kamino-tje uitgehaald in de archieven)
Een aprentice heeft wel een acolyte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dan zou die gemaskerde Sith nog steeds een Master kunnen zijn toch?quote:Op donderdag 20 juni 2024 16:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een Master heeft geen acolyte, die heeft een aprentice.
Een aprentice heeft wel een acolyte.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Ja en nee en misschien ook niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:46 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Maar dan zou die gemaskerde Sith nog steeds een Master kunnen zijn toch?
Ja, het kan maar nee, het kan ook de aprentice zijn, degene onder het masker is iemand die we niet terug verwachten.
Is wel een erg krachtig persoon dus lijkt me niet dat dat een aprentice is, of de Master moet nog veel sterker zijn.
En het hoeft niet perse een Sith te zijn, er wordt eerder ook al gezegd dat er veel "splinter groups" zijn.
Osha en Mae zijn opgegroeid door heksen die zeggen dat alle energie van hun leden in elk lid zit.. er is nu nog 1 lid (Mea, die heeft de ceremonie ondergaan) maar misschien dat een ander het ook overleefd heeft.. we hebben niet van iedereen ook echt de lichamen gezien.![]()
Niet dat ik deze serie zo geweldig vind, maar IMDB is dusdanig gecorrumpeerd, dat ik de cijfers daar met een flinke korrel zout neem.quote:Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Deze aflevering was niet heel goed geschreven.
Ze proberen zaken geheim te houden die allang te raden zijn en dan kan je nog hopen op een plottwist maar helaas, die kwam niet.Voor de laatste aflevering zou het best eens kunnen kloppen, de reveal was teleurstellend en er is een fan favorite (Jecki) dood.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 13:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Niet dat ik deze serie zo geweldig vind, maar IMDB is dusdanig gecorrumpeerd, dat ik de cijfers daar met een flinke korrel zout neem.
Ook bizar, dat een padawan het langer volhoudt tegen een Sith master (of is ie toch aprentice?) dan een Jedi knight.![]()
Ik kan er niet naar kijken. Dit heeft niets met StarWars te maken. Mijn abonnement op Disney heb ik stopgezet.![]()
ik vond deze aflevering echt tof. Het was eigenlijk een grote lightsaber gevecht. Echt heel mooi en intens in beeld gebracht. Ik zat vanaf het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Manmanmanmanmanmanman… wat ontroerend slecht is dit aan het worden zeg.
Dat je een nietszeggende lesbienne de vrijheid wilt bieden om een gekleurde biseksuele non-binair, afkomstig uit een kudde lesbische ruimteheksen de hoofdrol te geven is natuurlijk een beetje droevig gepush van een woke agenda, maar hoeft de serie nog niet direct slecht te maken. Ook niet als ze hun best doen om maar min mogelijk relevante rollen aan blanke mannen te geven en vol trots de eerste transgender introduceren.
Maar dat je;
- The force omdoopt in the thread, die je niet mag misbruiken (gevolgd door een Force push van degene die dat net zegt)
- Anakin (en alle Jedi en Sith) van achter neemt met de onbevlekte ontvangenis van die tweeling
- Jason het duizendjarenplan van de Sith op het spel laat zetten omdat ie eenzaam is en vrij wil zijn.
- Één padawan beter laat vechten dan een hele groep Jedi masters
- In 5 minuten 4 lightsabers kortsluiting laat krijgen
- Een Jedi master het verschil niet laat zien/voelen tussen zijn Padawan en een in het gezicht getatoeëerde assasin
- compleet random omgaat met de krachten van mensen.
- Een complete knuppel als Yord master maakt (erg nodig ook om even z’n torso te laten tonen)
- Jason, die net een hele groep Jedi force-pusht, laat ontvoeren door een paar motjes.
En dan hebben we het nog niet gehad over die lachwekkende helm die Jason ineens uit z’n reet getoverd heeft. En zo is er nog wel een aardige rijtje te benoemen.
Hopelijk wordt er in de komende afleveringen nog wat recht het getrokken. Mag hopen dat Jason toch geen Sith blijkt, laat staan een Sith Lord.Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W![]()
quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vond deze aflevering echt tof. Het was eigenlijk een grote lightsaber gevecht. Echt heel mooi en intens in beeld gebracht. Ik zat vanaf het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel.Jij snapt er dus echt geen ene klotekut van. Ga Star Trek kijken ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W![]()
ik kijk lekker wat ik wil. en ik vind deze serie erg leuk om te kijken dus ik blijf dat mooi doen. mischien dat jij Star Trek moet gaan kijken aangezien je deze serie niks vind.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij snapt er dus echt geen ene klotekut van. Ga Star Trek kijken ofzo
en om inhoudelijk op je reactie terug te komenVolgens mij word de force door verschillende volken anders genoemd en gebruikt. zo hebben ze de nightsisters op Darthomir over Magickquote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:05 schreef De_Pel het volgende:
Maar dat je;
- The force omdoopt in the thread, die je niet mag misbruiken (gevolgd door een Force push van degene die dat net zegt)
https://starwars.fandom.com/wiki/Magicker is in de serie helemaal nog niets gezegd over hoe Osha en Mea zijn geboren/verwerkt alleen dat de Jedi er niet blij mee zijn. maar dat kan dus vele manieren hebben. Anakin zou toch door de force zelf zijn verwekt? in dit geval is er in ieder geval bemoeienis geweest van die heksen dus dat maakt het al anders dan de geboorte van Anakinquote:- Anakin (en alle Jedi en Sith) van achter neemt met de onbevlekte ontvangenis van die tweelinghet is een Sith/ dark side user en volgens mij is een van de kenmerken daarvan dat ze vooral heel veel dingen uit eigenbelang doen.quote:- Jason het duizendjarenplan van de Sith op het spel laat zetten omdat ie eenzaam is en vrij wil zijn.obi wan was ook nog maar een padawan toen hij Darth Maul versloeg die zojuist Qui gon Jin had verslagenquote:- Één padawan beter laat vechten dan een hele groep Jedi mastersik vond dat eigenlijk wel vet leek of zijn helm dat deed. er worden vaak genoeg nieuwe elementen aan Star Wars toegevoegd dus waarom dit niet. Beskar is ook een latere toevoeging bijvoorbeeld. dus waarom zou er geen materiaal kunnen bestaan dat lightsabers kortsluiting laat krijgenquote:- In 5 minuten 4 lightsabers kortsluiting laat krijgenthe dark side clouds everything. Yoda had ook niet door dat hij met Darth Sidious te maken toen hij met senator palpatine sprakquote:- Een Jedi master het verschil niet laat zien/voelen tussen zijn Padawan en een in het gezicht getatoeëerde assasinwat was er precies random aan dan?quote:- compleet random omgaat met de krachten van mensen.ik vond Yord een prima Jedi master mischien hij wilde wel alles volgens de regels doen maar zeker geen complete knuppel zoals jij het noemtquote:- Een complete knuppel als Yord master maakt (erg nodig ook om even z’n torso te laten tonen)ja die kwamen van verschillende kanten de jedi stonden allemaal aan de zelfde kant. ik vind Smilo Ren trouwens een betere bijnaam voor die sith dan Jasonquote:- Jason, die net een hele groep Jedi force-pusht, laat ontvoeren door een paar motjes.volgens mij sjouwt hij de vorige aflevering de hele tijd met een grote zak door de jungle daar kon die helm prima in.quote:En dan hebben we het nog niet gehad over die lachwekkende helm die Jason ineens uit z’n reet getoverd heeft.je gaat de volgende afleveringen nog wel kijken? waarom als je het zo slecht vind?quote:Hopelijk wordt er in de komende afleveringen nog wat recht het getrokken. Mag hopen dat Jason toch geen Sith blijkt, laat staan een Sith Lord.
[ Bericht 37% gewijzigd door DestroyerPiet op 28-06-2024 09:47:33 ]Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Als ik je reactie erboven lees dan snap jij er zelf geen kut van.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij snapt er dus echt geen ene klotekut van. Ga Star Trek kijken ofzo
Qimir zegt overigens niet dat hij een Sith is maar dat de Jedi hem een Sith zouden noemen.
Palpatine zegt ook dat hij de techniek geleerd had van Darth Plaguis.
En dat 1 padawan van al die jedi kan winnen is omdat de Jedi al jaren geen echte vijand meer hebben gehad, meeste van de vechttechnieken zijn ook defensief en niet bedoeld om te doden, dat is al sinds de original movies.
Plus het was een close quarters gevecht, de jedi lieten zich een voor een uitschakelen.
De enige die een beetje klaar voor de Sith was was Mace Windu met z'n Form VII vechtstijl (maar die stijl was eigenlijk verboden omdat je ervoor connectie moet maken met de dark side)
Cortosis is een metaal dat lightsabers tijdelijk uitschakelt, dat is ook canon![]()
Theorie over wie Qimir is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef Donderkonijn het volgende:
Inmiddels is er al een nieuwe aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die heb ik gezien, ik ben nhet terug van een weekje Slovenie dus ik had 1 aflevering gemist.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:56 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Inmiddels is er al een nieuwe aflevering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Net episode 4 gehad, de cliffhanger is in elk geval tof gedaan.
Ben er tot dusver niet kapot van. Het is niet zozeer slecht, het is vooral saai. De serie weet me (nog) niet heel erg te boeien.
Maar ik kijk sowieso verder. Zag dat er op imdb met zware onvoldoendes wordt gesmeten. Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Ik ken betere series, maar om The Acolyte nou een 3 te geven. Kom op zeg.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
quote:Op woensdag 3 juli 2024 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
Net episode 4 gehad, de cliffhanger is in elk geval tof gedaan.
Ben er tot dusver niet kapot van. Het is niet zozeer slecht, het is vooral saai. De serie weet me (nog) niet heel erg te boeien.
Maar ik kijk sowieso verder. Zag dat er op imdb met zware onvoldoendes wordt gesmeten. Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Ik ken betere series, maar om The Acolyte nou een 3 te geven. Kom op zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een jedi wookiee met een metaldetector?Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Serie afgerond. Serieus, waar heb ik naar gekeken?
Als je serieus naar de opbouw en de karakters kijkt, dan is het gewoon een regelrechte puinhoop.
Dit wordt inderdaad geen tweede seizoen.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Het is geen Andor nee.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:46 schreef thedeedster het volgende:
Als je serieus naar de opbouw en de karakters kijkt, dan is het gewoon een regelrechte puinhoop.
Dit wordt inderdaad geen tweede seizoen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat zijn we helemaal met elkaar eens. Hopelijk wordt dat nieuwe seizoen net zo goed als het eerste.quote:
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Zo heel ver verschilt het dus niet van oa de prequels en de sequels..quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:46 schreef thedeedster het volgende:
Dit wordt inderdaad geen tweede seizoen.![]()
Wel erg goede Lightsaber gevechten
Kan zijn dat er een stuk meer was opgenomen maar dat dat op de editting tafel is blijven liggen.
Sommige zaken moesten met tekst worden uitgelegd terwijl het leuker was om dat gewoon te zien.
Misschien dat 8 afleveringen te kort was.
En de Master is nu ook bekend, al was dat wel heel kort in beeld gebracht.
De later cameo was ook te kort.
ik heb me er prima mee vermaakt in elk geval en ben ook benieuwd naar hoe het verder afloopt.
Wel lullig voor Mae overigens, die heeft een lobotomie gehad en is 16 jaar van haar leven kwijt.
[ Bericht 3% gewijzigd door SiGNe op 17-07-2024 21:54:17 ]![]()
Ik snap 1 ding niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:26 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik snap 1 ding niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:32 schreef SiGNe het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze serie begon dramatisch , maar we hebben de beste live action lightsaber gevechten tot nu toe gehad.![]()
Het moest allemaal even op z'n plek vallen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar het tweede seizoen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:46 schreef thedeedster het volgende:
Dit wordt inderdaad geen tweede seizoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:39 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze serie begon dramatisch , maar we hebben de beste live action lightsaber gevechten tot nu toe gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 17 juli 2024 22:53 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]Ik vond Sol het enige interessante karakter en op het eind blijkt het gewoon de bad guy te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De opbouw hier naar toe sloeg naar mijn mening nergens op.
Misschien heb ik wat gemist. Dat kan.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Sol was vanaf aflevering 1 al veel te emotioneel betrokken.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vond Sol het enige interessante karakter en op het eind blijkt het gewoon de bad guy te zijn.
Misschien heb ik wat gemist. Dat kan.
Ziet 2 meisjes op een planeet en heeft meteen het idee "ik moet ze redden van het kwaad"
Wordt ook meerdere malen teruggeroepen door z'n suprerieuren maar gaat gewoon door met z'n quest.
Het laat ook goed zien waarom de high republic ten einde is gekomen en de Jedi onder toezicht van de senate iskomen te staan.
Ze voelden zich halve goden die boven de wet stonden.
Jord liet dat heel goed zien, die leefde helemaal volgens de Jedi regels, was ook niet emotioneel betrokken bij Osha terwijl ze jaren samen getraind hebben.
Master Venestra ook, gaat op eigen onderzoek uit zonder de counsil of de senate op de hoogte te stellen, gooit zelfs haar vriend voor de bus om de boel te kunnen verzwijgen.
De Jedi uit die tijd waren niet perse de good guys.
Sol was ook niet een "bad guy" in de gebruikelijke zin van het woord, liet zich teveel leiden door z'n emoties en raakte daardoor toch ook een tikje de dark side aan.
Hij is boos, gefrustreerd, denkt dat ie het goede doet.![]()
Ik zie Sol niet als de bad guy. Misguided vooral, maakte verkeerde beslissingen terwijl hij het juiste dacht te doen.quote:Op woensdag 17 juli 2024 23:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vond Sol het enige interessante karakter en op het eind blijkt het gewoon de bad guy te zijn.
Misschien heb ik wat gemist. Dat kan.
'Bad guys' zijn kwaadaardig, maar Sol's personage is veel complexer.
En hulde voor de korte speech van die senator, die duidelijk geen fan is van de Jedi.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
HAHAHAHAHAHAHA
Meer heb ik er niet op te zeggen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Power of many is heel sterk! Zo lang je de wifi connectie niet kwijt raakt dan. Dan ga je dood.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 19:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
The failure of one
The failure of two
The failure of manyyyyyy
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ik wil nog een keer Prison Break kijken, ik heb nu geen abbo op disney wil er iemand kijken of het daar te zien is op netflix zou het ook komen maar dat is in Amerika.
Alvast bedankt![]()
https://www.disneyplus.co(...)c3-aaff-c2a3119e4ff2quote:Op maandag 12 augustus 2024 17:26 schreef wolffie het volgende:
Ik wil nog een keer Prison Break kijken, ik heb nu geen abbo op disney wil er iemand kijken of het daar te zien is op netflix zou het ook komen maar dat is in Amerika.
Alvast bedanktAlweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>![]()
Oh jeej. Toch jammer voor die 20 mensen die het leuk vondenquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:10 schreef Starflyer het volgende:
The Acolyte is gecanceld.
https://geektyrant.com/ne(...)led-after-one-seasonDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Mooi dat er consequenties zijn voor het uitbrengen van dergelijke rotzooiquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:10 schreef Starflyer het volgende:
https://geektyrant.com/ne(...)led-after-one-season
graag op anoniem![]()
![]()
LolDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Slechtste star wars wat Disney tot nu toe heeft laten zien, slechter nog dan Obi Wan. Terecht gestopt.-nee-![]()
Heeft niks met dat sneue cancellen van vandaag de dag te maken, ze hebben de stekker er uit getrokken. Ze zijn gestopt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 09:10 schreef Starflyer het volgende:
https://geektyrant.com/ne(...)led-after-one-season
En dat heeft ook te maken met kosten en baten.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
zonde het was wat mij betreft een prima serie en ik was ook al nieuwsgierig hoe het verhaal zou aflopen.
maar het werd wel helemaal gebomardeerd onder de online haat. hoop dat dat niet al te veel invloed had op deze cancelationWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Nee ze kijken naar de kijkcijfers. En die waren niet best. Thats it.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 13:13 schreef DestroyerPiet het volgende:
hoop dat dat niet al te veel invloed had op deze cancelation
Dat geschreeuw online komt van alle 2 de kanten en gaat nergens over.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ik heb nergens kijkcijfers gezien van deze show? jjij wel? en de kijkcijfers worden natuurlijk ook beinvloed door de haat die er online is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:11 schreef over_hedge het volgende:
ze kijken naar de kijkcijfers. En die waren niet best. Thats it.
Dat geschreeuw online komt van alle 2 de kanten en gaat nergens over.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Ja ik wel. Staat namelijk in het bericht.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:27 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ik heb nergens kijkcijfers gezien van deze show? jjij wel? en de kijkcijfers worden natuurlijk ook beinvloed door de haat die er online is.
Veel mensen zijn gewoon gestopt met kijken na 2/3 afleveringen. Omdat ze het niet goed vonden.
Nog geen 1% van die mensen neemt de moeite om ruzie te gaan maken op twitter. Of kijken die youtubers die er videos over maken.
Denk je echt dat die boze mensen op het internet zoveel invloed hebben op de gemiddelde disney + kijker?
Los daarvan doet het er ook niet toe. Er keken gewoon niet veel mensen naar. En dus niet interessant voor disney om een s2 te maken.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Disney geeft nooit kijkcijfers weg over series die op disney+ streamen dus je weet niet zeker of die cijfers in het artikel ook echt kloppen. Maar goed inderdaad zal de beslissing om wel of geen 2e seizoen zijn op basis altijd een afweging zijn tussen het de kosten en het aantal mensen wat de serie ook echt kijkt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 14:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ik wel. Staat namelijk in het bericht.
nogmaals ik vind het jammer omdat er best wel wat toffe characters in vond zitten. vooral die sith lord was wel erg gaaf en zou ik graag nog wat meer over willen weten.
zo is willow ook al van ons afgepakt. (en zelfs helemaal niet meer beschikbaar op de streamingsdienst)Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Dat is het zelfde artikel die met het nieuws komt dat er geen seizoen 2 komt. Dus ja ik ga er even vanuit dat wat er staat klopt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 16:03 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Disney geeft nooit kijkcijfers weg over series die op disney+ streamen dus je weet niet zeker of die cijfers in het artikel ook echt kloppen. Maar goed inderdaad zal de beslissing om wel of geen 2e seizoen zijn op basis altijd een afweging zijn tussen het de kosten en het aantal mensen wat de serie ook echt kijkt.
nogmaals ik vind het jammer omdat er best wel wat toffe characters in vond zitten. vooral die sith lord was wel erg gaaf en zou ik graag nog wat meer over willen weten.
zo is willow ook al van ons afgepakt. (en zelfs helemaal niet meer beschikbaar op de streamingsdienst)
En dan is het dus vrij duidelijk dat er gewoon te weinig mensen keken. Al helemaal voor de 180 000 000 die het gekost heeftDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Ik lees her en der dat The Acolyte is stopgezet omdat men 'klaar is met dat woke-gedoe'.
Dat de verhaallijn je niet bevalt, dat kan. Het kostte mij ook meerdere afleveringen om erin te komen.
Maar wat is er nou precies 'woke' aan The Acolyte? Is dat alleen omdat de cast voor een groot deel bestaat uit niet-blanken? Of omdat die heksenclub louter bestaat uit vrouwen (wat meestal zo is met heksen)?Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Veel schapen die met open ogen trappen in het woke narratief iig. Jij denkt niet over iets zoals ik dus jij bent woke en een vieze hippie.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ik lees her en der dat The Acolyte is stopgezet omdat men 'klaar is met dat woke-gedoe'.
Dat de verhaallijn je niet bevalt, dat kan. Het kostte mij ook meerdere afleveringen om erin te komen.
Maar wat is er nou precies 'woke' aan The Acolyte? Is dat alleen omdat de cast voor een groot deel bestaat uit niet-blanken? Of omdat die heksenclub louter bestaat uit vrouwen (wat meestal zo is met heksen)?![]()
Er is veel terechte kritiek op de serie qua schrijfwerk, het indruisen tegen de canon, sommige acteerprestaties en mogelijke nepotisme bij de casting.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
Maar wat is er nou precies 'woke' aan The Acolyte? Is dat alleen omdat de cast voor een groot deel bestaat uit niet-blanken? Of omdat die heksenclub louter bestaat uit vrouwen (wat meestal zo is met heksen)?
Dat is door enkele van de schrijvers en acteurs omgezet naar 'ze vinden het niet leuk want ik ben zwart, vrouw of lesbisch' je kijkers en fans van SW daarvan beschuldigen valt nooit in goeie aard aangezien SW altijd al vrij divers is geweest. Daar komt het 'woke' labeltje vandaan.![]()
Nee het is stopgezet omdat na 3 aflevering er bijna niemand meer keek.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 00:11 schreef KoosVogels het volgende:
Ik lees her en der dat The Acolyte is stopgezet omdat men 'klaar is met dat woke-gedoe'.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Wacht even.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er is veel terechte kritiek op de serie qua schrijfwerk, het indruisen tegen de canon, sommige acteerprestaties en mogelijke nepotisme bij de casting.
Dat is door enkele van de schrijvers en acteurs omgezet naar 'ze vinden het niet leuk want ik ben zwart, vrouw of lesbisch' je kijkers en fans van SW daarvan beschuldigen valt nooit in goeie aard aangezien SW altijd al vrij divers is geweest. Daar komt het 'woke' labeltje vandaan.
Dus The Acolyte is niet daadwerkelijk woke (inhoudelijk niet, althans), maar de serie wordt beschouwd als 'woke' vanwege de genoemde kritiek van de acteurs en schrijvers?
Vreemd verhaal.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Volgens onze vrienden van De Telegraaf is 'woke' een belangrijke factor. Fans zouden dat zat zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee het is stopgezet omdat na 3 aflevering er bijna niemand meer keek.
Disney draait nieuwe Star Wars-serie de nek om: ’Fans zijn woke-agenda zat’Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Ja fans zijn dat zat. En daarom zijn die fans gestopt met kijken. En de mensen die het wel leuk vonden zijn niet met genoeg. Waarom het financieel erg dom zou zijn om seizoen 2 te maken.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens onze vrienden van De Telegraaf is 'woke' een belangrijke factor. Fans zouden dat zat zijn.
Disney draait nieuwe Star Wars-serie de nek om: ’Fans zijn woke-agenda zat’
Maar uiteindelijk is het gewoon: Kijken er niet genoeg mensen dan gaat het niet door. Wat de reden is dat mensen niet kijken doet er voor disney niet eens zoveel toeDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Zo vreemd is dat niet. Als je als makers je bezig gaat houden met ras, gender of whatever dan geef je als snel ene politieke lading aan je product ongeacht of dat in het product zit.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wacht even.
Dus The Acolyte is niet daadwerkelijk woke (inhoudelijk niet, althans), maar de serie wordt beschouwd als 'woke' vanwege de genoemde kritiek van de acteurs en schrijvers?
Vreemd verhaal.
Neem bijvoorbeeld de aankondiging van de nieuwe Star Wars film:
https://variety.com/2024/(...)y-ridley-1235859572/
Daar zie je al in de link waar het fout gaat, afgezien van het feit dat ze female verkeerd spellen. Artikel staat vol met quotes van de regisseur over het feit dat ze een vrouw is, dat het tijd werd dat een vrouw aan roer kwam van Star Wars. De eerste Star Wars film die geregisseerd wordt door een vrouw en door een vrouw van kleur! Zo zijn er wel meer voorbeelden te vinden voor de Disney Star Wars producten "First female lead of color" "First female created show" "The force is female" etc etc.
Hiermee geef je al een gender/race lading aan een product voordat het er überhaupt is en eerlijk gezegd interesseert het mij geen hol of de regisseur of acteur van de film een vrouw of zwart is, zolang de film maar goed is.
Als de film of serie dan niet goed is, dan komt de vraag: is die 'first female xx' gekozen omdat ze zo goed is of omdat het een vrouw is? Das de keerzijde van een politieke lading aan je product hangen.![]()
Vond de dialogen en het verhaal eigenlijk gewoon erg slap in en inhoudsloos, je bijna denken dat het door een AI is geschreven. En buiten dat was het acteerwerk ook niet bepaald je van het. De enige die mijn waardering wel kan hebben is de bazin van de heksen.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
The powahhh of mannnyyyyyyy!!!!!!
Goed dat de stekker eruit is getrokken, het word de hoogste tijd dat men iets gaat maken voor de doelgroep. Mannen die een goed verhaal met actie willen zien zonder communistische lesbische ruimteheksen.![]()
Als die normaal geschreven waren was dat het probleem niet eens. Maar normaal schrijven zat er niet bij.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:
zonder communistische lesbische ruimteheksen.
Wifi connectie valt weg: ahhh allemaal dood![]()
![]()
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Zolang het verhaal goed is zie ik daar geen probleem in eigenlijk.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:
Goed dat de stekker eruit is getrokken, het word de hoogste tijd dat men iets gaat maken voor de doelgroep. Mannen die een goed verhaal met actie willen zien zonder communistische lesbische ruimteheksen.
Maar voor goed verhaal moet je bij Andor zijn. Helaas komt seizoen 2 pas volgend jaar uit.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
POLLAlweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>![]()
op dvd uit? ggmm is oudquote:
Van de rest was dit heel erg zonde van 180 miljoenDon't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Eens, Andor was goed. Er is nog zoveel te doen met star wars maar ze moeten eindelijk eens rekening gaan houden met de fans.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zolang het verhaal goed is zie ik daar geen probleem in eigenlijk.
Maar voor goed verhaal moet je bij Andor zijn. Helaas komt seizoen 2 pas volgend jaar uit.
De fans zitten echt niet te wachten op dit soort troep waar de politieke boodschap er weer eens vanaf druipt. Ik zou graag een serie willen zien vanuit het oogpunt van de Sith. Daar hoeft geen spin te zijn dat de Jedi eigenlijk toch best slecht zijn.![]()
Er was nog wel een probleem hoor, de geboorte van Anakin is natuurlijk niet speciaal als de ruimteheksen deze kennis al jaren in huis hadden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Als die normaal geschreven waren was dat het probleem niet eens. Maar normaal schrijven zat er niet bij.
Wifi connectie valt weg: ahhh allemaal dood![]()
![]()
![]()
ja dat reken in onder slecht geschreven.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was nog wel een probleem hoor, de geboorte van Anakin is natuurlijk niet speciaal als de ruimteheksen deze kennis al jaren in huis hadden.
Maar een groep heksen kan een prima verhaal omheen geschreven worden. En mogen ze van mij lesbisch zijn. Zolang het verhaal logisch en tof is.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
De Nightsisters zeggen jou natuurlijk niks...quote:Op woensdag 21 augustus 2024 16:51 schreef Chivaz het volgende:
Goed dat de stekker eruit is getrokken, het word de hoogste tijd dat men iets gaat maken voor de doelgroep. Mannen die een goed verhaal met actie willen zien zonder communistische lesbische ruimteheksen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Wat was precies die 'politieke boodschap' van The Acolyte?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Eens, Andor was goed. Er is nog zoveel te doen met star wars maar ze moeten eindelijk eens rekening gaan houden met de fans.
De fans zitten echt niet te wachten op dit soort troep waar de politieke boodschap er weer eens vanaf druipt. Ik zou graag een serie willen zien vanuit het oogpunt van de Sith. Daar hoeft geen spin te zijn dat de Jedi eigenlijk toch best slecht zijn.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Jazeker wel.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Nightsisters zeggen jou natuurlijk niks...![]()
Niet vragen naar de bekende weg Koos om vervolgens in een zinloze discussie te verzanden.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat was precies die 'politieke boodschap' van The Acolyte?![]()
Heb je ook moeite met die groep heksen?quote:
Of ze lesbisch zijn weet ik niet, Cal Kestis schaakt er in elk geval eentje.
Die heksen doken voor het eerst open in The Clone Wars, ver voordat woke überhaupt een ding was.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Relatief veel 'minderheden' in een SW-serie, is dat het?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet vragen naar de bekende weg Koos om vervolgens in een zinloze discussie te verzanden.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Dat is natuurlijk helemaal waanzin. Ik geef geen fuck om minderheden in series behalve op plaatsen waar het niet thuishoort.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Relatief veel 'minderheden' in een SW-serie, is dat het?![]()
Disney heeft de hele Star Wars franchise finaal verkracht. Op Rogue One, Andor en eerste seizoen van Mandolorian na. Ik vind het oprecht knap hoe zij met zulke mogelijkheden zoveel meuk maken gemengd met woke-agendas. Moet je eens voor de grap kijken wat voor budget ze ook elke keer gebruikt hebben voor de films/series. Is er dan serieus niemand die de eindverantwoordelijke een keer aan gaat pakken?![]()
Dus het is alleen maar goed als iemand lesbisch/gay is als dat logisch en nuttig is voor het verhaal? want anders moeten ze hetero zijn? wat is dat voor een redenatie? waarom kan een character niet gewoon lesbisch/homo/transgender zijn zonder dat iets te maken heeft met het verhaal opzich? dat is in het in het echte leven toch ook zo?quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:13 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar een groep heksen kan een prima verhaal omheen geschreven worden. En mogen ze van mij lesbisch zijn. Zolang het verhaal logisch en tof is.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Dat is echt je conclusie van wat ik zeg ja?quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Dus het is alleen maar goed als iemand lesbisch/gay is als dat logisch en nuttig is voor het verhaal? want anders moeten ze hetero zijn? wat is dat voor een redenatie? waarom kan een character niet gewoon lesbisch/homo/transgender zijn zonder dat iets te maken heeft met het verhaal opzich? dat is in het in het echte leven toch ook zo?
ja waarom zou je anders die twee in verband met elkaar brengen?Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Ja geen idee! Ik noem maar wat. Misschien omdat dat is waar Chivaz over begon.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
ja waarom zou je anders die twee in verband met elkaar brengen?
Ik bedoel het juist positief he. Maar nu gaat je nitpicken om er toch nog iets negatiefs van te maken.
Van de rest is: dat is in het in het echte leven toch ook zo? wel een vrij zwak argument voor iets wat ik star wars afspeelt
dan heb ik je verkeerd begrepen excuusquote:Op donderdag 22 augustus 2024 09:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja geen idee! Ik noem maar wat. Misschien omdat dat is waar Chivaz over begon.
Ik bedoel het juist positief he. Maar nu gaat je nitpicken om er toch nog iets negatiefs van te maken.nee vind ik niet de seksuele geaardheid van characters maakt eigenlijk niet veel uit voor een verhaal en ik vind het best goed dat men af en toe laat zien dat een characters queer is zonder dat daar in het verhaal verder aandacht aan wordt besteed of een plotpoint is.quote:Van de rest is: dat is in het in het echte leven toch ook zo? wel een vrij zwak argument voor iets wat ik star wars afspeeltWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
voor de mensen die het jammer vind dat hij gecanceld is er trouwens een petitie geopend. (niet dat disney daar naar gaat luisteren maar goed je weet het nooit)
https://www.change.org/p/renew-the-acolyteWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
https://x.com/starwarstufff/status/1826391192290164875quote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
voor de mensen die het jammer vind dat hij gecanceld is er trouwens een petitie geopend. (niet dat disney daar naar gaat luisteren maar goed je weet het nooit)
https://www.change.org/p/renew-the-acolyte
Ik wens ze succes
Een petitie om deze rotzooi te gaan voortzetten? Hoe dan als niemand er naar kijkt. Veel succes hequote:Op donderdag 22 augustus 2024 12:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
https://www.change.org/p/renew-the-acolyte
graag op anoniem![]()
Ik vond The Acolyte moeilijk om doorheen te komen, al ging de kwaliteit naar mijn idee wel ietwat omhoog richting de finale. In elk geval was ik voldoende geïntrigeerd om uit te kijken naar een tweede seizoen. Wat dat betreft vind ik het best jammer dat Disney de boel stop heeft gezet.
Om maar een vergelijking te maken: het eerste seizoen van de Halo-serie was best heel kut, het tweede seizoen was ietsje beter. Toch blijf ik kijken omdat ik toch benieuwd ben waar de serie heengaat en ik hoop houd dat het alsnog weet te boeien.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Altijd zonde als een serie stopt met een open einde.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vond The Acolyte moeilijk om doorheen te komen, al ging de kwaliteit naar mijn idee wel ietwat omhoog richting de finale. In elk geval was ik voldoende geïntrigeerd om uit te kijken naar een tweede seizoen. Wat dat betreft vind ik het best jammer dat Disney de boel stop heeft gezet.
Om maar een vergelijking te maken: het eerste seizoen van de Halo-serie was best heel kut, het tweede seizoen was ietsje beter. Toch blijf ik kijken omdat ik toch benieuwd ben waar de serie heengaat en ik hoop houd dat het alsnog weet te boeien.
En dit seizoen van de The Acolyte was vooral om een achtergrond te schetsen van de hoofdpersoon.
in seizoen 2 gaat het dan pas interessant worden (vooral ook vanwege de cameo van Darth Plageuis)
En er zijn nog veel meer dingen die nu open blijven.
Qimir had de Knights of Ren kunnen stichten , dan zou je daar in deze serie ook de origin story van gaan zien.
En niets brak de canon!
Bij Star Wars zijn heel veel lagen "canon" , je hebt de boeken, de spellen (ok kaartspellen), etc. maar er wordt eigenlijk maar 1 ding als echt Canon gezien en dat is wanneer George Lucas zegt dat het goed is.
Mensen gingen zeuren over de leeftijd van Ki-Adi-Mundi maar van hem wordt alleen de leeftijd op 1 kaart in een kaartspel getoont.. dat is dus geen officiele canon.
De producent was ook een groot fan van juist de canon en wilde meer zaken canon maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 23-08-2024 00:57:37 ]![]()
Was al benieuwd wanneer je dit kwam verdedigenquote:Op donderdag 22 augustus 2024 20:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Altijd sonde als een serie stopt met een open einde.
En dit seizoen van de The Acolyte was vooral om een achtergrond te schetsen van de hoofdpersoon.
in seizoen 2 gaat het dan pas interessant worden (vooral ook vanwege de cameo van Darth Plageuis)
En er zijn nog veel meer dingen die nu open blijven.
Qimir had de Knights of Ren kunnen stichten , dan zou je daar in deze serie ook de origin story van gaan zien.
En niets brak de canon!
Bij Star Wars zijn heel veel lagen "canon" , je hebt de boeken, de spellen (ok kaartspellen), etc. maar er wordt eigenlijk maar 1 ding als echt Canon gezien en dat is wanneer George Lucas zegt dat het goed is.
Mensen gingen zeuren over de leeftijd van Ki-Adi-Mundi maar van hem wordt alleen de leeftijd op 1 kaart in een kaartspel getoont.. dat is dus geen officiele canon.
De producent was ook een groot fan van juist de canon en wilde meer zaken canon maken.
De geboorte van Anakin blijft speciaal, want daarvoor is meer nodig dan een vrouw.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 17:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Er was nog wel een probleem hoor, de geboorte van Anakin is natuurlijk niet speciaal als de ruimteheksen deze kennis al jaren in huis hadden.
Voor de geboorte van een vrouw (bestaande uit twee X chronosomen) is theoretisch gezien alleen een vrouw nodig (met wat extra om de celdeling van een eicel van de moeder in gang te zetten, in dit geval de Force). De dochters waren min of meer een soort klonen va de moeder.
Voor de geboorte van een man (bestaande uit een XY chromosoom) is ook een Y chromosoom nodig, wat normaal door de man geleverd wordt. Dat gaat nog iets verder dan wat er gebeurde met de eicellen van Mother Aniseya.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze zelfs alle merchendise weghalen? waarom zou je dat doen? krijg steeds meer het idee dat het vooral gecancelled is door de online haat die er tegen deze serie was. Heel jammer dat Disney daaraan toe heeft gegeven.quote:Op donderdag 22 augustus 2024 15:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
https://x.com/starwarstufff/status/1826391192290164875
Ik wens ze succesWords are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Ik denk dat je spoken ziet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze zelfs alle merchendise weghalen? waarom zou je dat doen? krijg steeds meer het idee dat het vooral gecancelled is door de online haat die er tegen deze serie was. Heel jammer dat Disney daaraan toe heeft gegeven.
Bijna sinds Disney de rechten heeft, gaat de merchandising erg slecht. Dingen die niet verkopen, gelijk in de sale gaan voor 50% en nog steeds niet verkopen. Etc.
Je producten ergens op de plank krijgen kost geld. Als dit het niet waard is voor de winkel en voor de producent, kun je beter je verliezen beperken.
Disney heeft de laatste jaren gewoon veel moeite met het aanspreken van de doelgroepen die ze targetten. Of deze doelgroepen zijn kleiner dan verwacht, dan kan ook.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Geen idee. Zal wel meer kosten dan het oplevert.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 08:28 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ik vind het wel heel bijzonder dat ze zelfs alle merchendise weghalen? waarom zou je dat doen? krijg steeds meer het idee dat het vooral gecancelled is door de online haat die er tegen deze serie was. Heel jammer dat Disney daaraan toe heeft gegeven.
Van de rest zie ik niet helemaal hoe online haat er voor zorgt dat disney hun store leeg haalt. Denk eerder dat de groep fans gewoon niet zo groot is als die groep zelf denkt. En dus vrijwel niemand merch koopt van deze serie
Zie vooral een groep de hele tijd roepen: Schuld van de haters!!! Oke? Maar er werd gezegd: Vind je het niet leuk dan kijk je toch lekker niet. Deze serie is niet voor jou.
Nou oke. De fans zijn idd gestopt met kijken. Is het weer niet goedEn net of disney naar een groepje hater online gaat luisteren. Als dat zo was. Was deze show er überhaupt nooit gekomen. Enige waar Disney naar luistert is geld.
[ Bericht 11% gewijzigd door over_hedge op 23-08-2024 10:01:54 ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Maar zijn de fans opgehouwen met kijken omdat ze de serie niet leuk vonden of omdat ze beinvloed werden door de online haters?quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 09:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nou oke. De fans zijn idd gestopt met kijken. Is het weer niet goedEn net of disney naar een groepje hater online gaat luisteren. Als dat zo was. Was deze show er überhaupt nooit gekomen. Enige waar Disney naar luistert is geld.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Omdat ze de serie niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 17:15 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Maar zijn de fans opgehouwen met kijken omdat ze de serie niet leuk vonden of omdat ze beinvloed werden door de online haters?
Je geeft die haters veel te veel macht johzoveel invloed hebben ze niet. Waarom zou je stoppen met iets kijken wat je leuk vind.
De vraag is eerder, waarom zou je beginnen met kijken aan iets wat online totaal wordt afgebrand? voor de casual star wars fan is dat zeker wel een overweging.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Maar de mensen keken juist wel de eerste paar afleveringen. Vonden het daarna alleen niet zo goed en zijn gestopt.quote:Op maandag 26 augustus 2024 16:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
De vraag is eerder, waarom zou je beginnen met kijken aan iets wat online totaal wordt afgebrand? voor de casual star wars fan is dat zeker wel een overweging.
Dat is beetje het ding. Disney zat bij ep 1 en 2 juist nog te posten hoeveel mensen er wel niet keken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: