abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213982907
Gisteren aflevering 4 gezien. vond hem echt goed met een mooi clifhanger. Die Sith Kerel was wel echt tof. wel een dikke clifhanger voor volgende week.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 20 juni 2024 @ 14:49:01 #52
35623 PPL
#control
pi_213984502
Mag ik speculeren over wie het is?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel eens samen / tegelijk in beeld gezien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ben ik nog niet overtuigd dat het een Sith is.
Ze waren toch al duizend jaar niet meer gezien in TPM?
Een Sith die meerdere Jedi (laat) vermoorden is toch nog niet iets dat je even snel vergeet?
(Of ze hebben weer eens een Kamino-tje uitgehaald in de archieven)
Burnt to the core but not broken
pi_213985442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:49 schreef PPL het volgende:
SPOILER
[spoiler]
Ik denk wel dat je gelijk hebt maar het zou ook zomaar iemand anders kunnen zijn. ik moet bij die acteur altijd denken aan zijn rol in "the good place" dus vind het soms lastig om in hem die kwade sith lord te zien
- Rudyard Kipling
pi_213985668
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 14:49 schreef PPL het volgende:
SPOILER
SPOILER
Overigens ben ik nog niet overtuigd dat het een Sith is.
Ze waren toch al duizend jaar niet meer gezien in TPM?
Een Sith die meerdere Jedi (laat) vermoorden is toch nog niet iets dat je even snel vergeet?
(Of ze hebben weer eens een Kamino-tje uitgehaald in de archieven)
Een Master heeft geen acolyte, die heeft een aprentice.
Een aprentice heeft wel een acolyte.

SPOILER
pi_213986683
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juni 2024 16:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Een Master heeft geen acolyte, die heeft een aprentice.
Een aprentice heeft wel een acolyte.

Maar dan zou die gemaskerde Sith nog steeds een Master kunnen zijn toch?
- Rudyard Kipling
pi_213987826
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 17:46 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Maar dan zou die gemaskerde Sith nog steeds een Master kunnen zijn toch?
Ja en nee en misschien ook niet.
Ja, het kan maar nee, het kan ook de aprentice zijn, degene onder het masker is iemand die we niet terug verwachten.
Is wel een erg krachtig persoon dus lijkt me niet dat dat een aprentice is, of de Master moet nog veel sterker zijn.

En het hoeft niet perse een Sith te zijn, er wordt eerder ook al gezegd dat er veel "splinter groups" zijn.
Osha en Mae zijn opgegroeid door heksen die zeggen dat alle energie van hun leden in elk lid zit.. er is nu nog 1 lid (Mea, die heeft de ceremonie ondergaan) maar misschien dat een ander het ook overleefd heeft.. we hebben niet van iedereen ook echt de lichamen gezien.
pi_213995920
Een 3.4 op IMDB. Das niet best.
  Moderator dinsdag 25 juni 2024 @ 09:23:04 #58
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_214040826
Nou laten we het zo zeggen, het is geen Andor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 25 juni 2024 @ 12:06:25 #59
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214042108
Dit is de grootste faal van star wars

Schaam je diep

SCHAAM JE DIEP!!
graag op anoniem
  dinsdag 25 juni 2024 @ 13:05:57 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214042690
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 12:41 schreef Cilantro het volgende:
Een 3.4 op IMDB. Das niet best.
Niet dat ik deze serie zo geweldig vind, maar IMDB is dusdanig gecorrumpeerd, dat ik de cijfers daar met een flinke korrel zout neem.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214058172
Deze aflevering was niet heel goed geschreven.
Ze proberen zaken geheim te houden die allang te raden zijn en dan kan je nog hopen op een plottwist maar helaas, die kwam niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Niet dat ik deze serie zo geweldig vind, maar IMDB is dusdanig gecorrumpeerd, dat ik de cijfers daar met een flinke korrel zout neem.
Voor de laatste aflevering zou het best eens kunnen kloppen, de reveal was teleurstellend en er is een fan favorite (Jecki) dood.

Ook bizar, dat een padawan het langer volhoudt tegen een Sith master (of is ie toch aprentice?) dan een Jedi knight.
pi_214059934
Ik kan er niet naar kijken. Dit heeft niets met StarWars te maken. Mijn abonnement op Disney heb ik stopgezet.
pi_214068325
ik vond deze aflevering echt tof. Het was eigenlijk een grote lightsaber gevecht. Echt heel mooi en intens in beeld gebracht. Ik zat vanaf het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel.

SPOILER
- Rudyard Kipling
pi_214075517
Manmanmanmanmanmanman… wat ontroerend slecht is dit aan het worden zeg.

Dat je een nietszeggende lesbienne de vrijheid wilt bieden om een gekleurde biseksuele non-binair, afkomstig uit een kudde lesbische ruimteheksen de hoofdrol te geven is natuurlijk een beetje droevig gepush van een woke agenda, maar hoeft de serie nog niet direct slecht te maken. Ook niet als ze hun best doen om maar min mogelijk relevante rollen aan blanke mannen te geven en vol trots de eerste transgender introduceren.

Maar dat je;

- The force omdoopt in the thread, die je niet mag misbruiken (gevolgd door een Force push van degene die dat net zegt)
- Anakin (en alle Jedi en Sith) van achter neemt met de onbevlekte ontvangenis van die tweeling
- Jason het duizendjarenplan van de Sith op het spel laat zetten omdat ie eenzaam is en vrij wil zijn.
- Één padawan beter laat vechten dan een hele groep Jedi masters
- In 5 minuten 4 lightsabers kortsluiting laat krijgen
- Een Jedi master het verschil niet laat zien/voelen tussen zijn Padawan en een in het gezicht getatoeëerde assasin
- compleet random omgaat met de krachten van mensen.
- Een complete knuppel als Yord master maakt (erg nodig ook om even z’n torso te laten tonen)
- Jason, die net een hele groep Jedi force-pusht, laat ontvoeren door een paar motjes.

En dan hebben we het nog niet gehad over die lachwekkende helm die Jason ineens uit z’n reet getoverd heeft. En zo is er nog wel een aardige rijtje te benoemen.

Hopelijk wordt er in de komende afleveringen nog wat recht het getrokken. Mag hopen dat Jason toch geen Sith blijkt, laat staan een Sith Lord.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_214075518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:06 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik vond deze aflevering echt tof. Het was eigenlijk een grote lightsaber gevecht. Echt heel mooi en intens in beeld gebracht. Ik zat vanaf het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel.

SPOILER
Jij snapt er dus echt geen ene klotekut van. Ga Star Trek kijken ofzo :{w
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_214076834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 03:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]
ik kijk lekker wat ik wil. en ik vind deze serie erg leuk om te kijken dus ik blijf dat mooi doen. mischien dat jij Star Trek moet gaan kijken aangezien je deze serie niks vind.

en om inhoudelijk op je reactie terug te komen

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 03:05 schreef De_Pel het volgende:

Maar dat je;

- The force omdoopt in the thread, die je niet mag misbruiken (gevolgd door een Force push van degene die dat net zegt)
Volgens mij word de force door verschillende volken anders genoemd en gebruikt. zo hebben ze de nightsisters op Darthomir over Magick

https://starwars.fandom.com/wiki/Magick

quote:
- Anakin (en alle Jedi en Sith) van achter neemt met de onbevlekte ontvangenis van die tweeling
er is in de serie helemaal nog niets gezegd over hoe Osha en Mea zijn geboren/verwerkt alleen dat de Jedi er niet blij mee zijn. maar dat kan dus vele manieren hebben. Anakin zou toch door de force zelf zijn verwekt? in dit geval is er in ieder geval bemoeienis geweest van die heksen dus dat maakt het al anders dan de geboorte van Anakin

quote:
- Jason het duizendjarenplan van de Sith op het spel laat zetten omdat ie eenzaam is en vrij wil zijn.
het is een Sith/ dark side user en volgens mij is een van de kenmerken daarvan dat ze vooral heel veel dingen uit eigenbelang doen.

quote:
- Één padawan beter laat vechten dan een hele groep Jedi masters
obi wan was ook nog maar een padawan toen hij Darth Maul versloeg die zojuist Qui gon Jin had verslagen

quote:
- In 5 minuten 4 lightsabers kortsluiting laat krijgen
ik vond dat eigenlijk wel vet leek of zijn helm dat deed. er worden vaak genoeg nieuwe elementen aan Star Wars toegevoegd dus waarom dit niet. Beskar is ook een latere toevoeging bijvoorbeeld. dus waarom zou er geen materiaal kunnen bestaan dat lightsabers kortsluiting laat krijgen

quote:
- Een Jedi master het verschil niet laat zien/voelen tussen zijn Padawan en een in het gezicht getatoeëerde assasin
the dark side clouds everything. Yoda had ook niet door dat hij met Darth Sidious te maken toen hij met senator palpatine sprak

quote:
- compleet random omgaat met de krachten van mensen.
wat was er precies random aan dan?

quote:
- Een complete knuppel als Yord master maakt (erg nodig ook om even z’n torso te laten tonen)
ik vond Yord een prima Jedi master mischien hij wilde wel alles volgens de regels doen maar zeker geen complete knuppel zoals jij het noemt

quote:
- Jason, die net een hele groep Jedi force-pusht, laat ontvoeren door een paar motjes.
ja die kwamen van verschillende kanten de jedi stonden allemaal aan de zelfde kant. ik vind Smilo Ren trouwens een betere bijnaam voor die sith dan Jason

quote:
En dan hebben we het nog niet gehad over die lachwekkende helm die Jason ineens uit z’n reet getoverd heeft.
volgens mij sjouwt hij de vorige aflevering de hele tijd met een grote zak door de jungle daar kon die helm prima in.

quote:
Hopelijk wordt er in de komende afleveringen nog wat recht het getrokken. Mag hopen dat Jason toch geen Sith blijkt, laat staan een Sith Lord.
je gaat de volgende afleveringen nog wel kijken? waarom als je het zo slecht vind?

[ Bericht 37% gewijzigd door DestroyerPiet op 28-06-2024 09:47:33 ]
- Rudyard Kipling
pi_214079877
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 03:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Als ik je reactie erboven lees dan snap jij er zelf geen kut van.

Qimir zegt overigens niet dat hij een Sith is maar dat de Jedi hem een Sith zouden noemen.

Palpatine zegt ook dat hij de techniek geleerd had van Darth Plaguis.

En dat 1 padawan van al die jedi kan winnen is omdat de Jedi al jaren geen echte vijand meer hebben gehad, meeste van de vechttechnieken zijn ook defensief en niet bedoeld om te doden, dat is al sinds de original movies.
Plus het was een close quarters gevecht, de jedi lieten zich een voor een uitschakelen.
De enige die een beetje klaar voor de Sith was was Mace Windu met z'n Form VII vechtstijl (maar die stijl was eigenlijk verboden omdat je ervoor connectie moet maken met de dark side)

Cortosis is een metaal dat lightsabers tijdelijk uitschakelt, dat is ook canon
pi_214112708
Theorie over wie Qimir is:
SPOILER
pi_214147856
SPOILER
pi_214148187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef Donderkonijn het volgende:
SPOILER
Inmiddels is er al een nieuwe aflevering.
pi_214148615
quote:
11s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Inmiddels is er al een nieuwe aflevering.
Die heb ik gezien, ik ben nhet terug van een weekje Slovenie dus ik had 1 aflevering gemist.
SPOILER
pi_214149106
Net episode 4 gehad, de cliffhanger is in elk geval tof gedaan.

Ben er tot dusver niet kapot van. Het is niet zozeer slecht, het is vooral saai. De serie weet me (nog) niet heel erg te boeien.

Maar ik kijk sowieso verder. Zag dat er op imdb met zware onvoldoendes wordt gesmeten. Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Ik ken betere series, maar om The Acolyte nou een 3 te geven. Kom op zeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214230660
Toffe aflevering, gaaf om de andere kant van het verhaal te zien.
Verandert toch je kijk op zaken.
pi_214237918
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
Net episode 4 gehad, de cliffhanger is in elk geval tof gedaan.

Ben er tot dusver niet kapot van. Het is niet zozeer slecht, het is vooral saai. De serie weet me (nog) niet heel erg te boeien.

Maar ik kijk sowieso verder. Zag dat er op imdb met zware onvoldoendes wordt gesmeten. Dat vind ik dan ook weer onzinnig. Ik ken betere series, maar om The Acolyte nou een 3 te geven. Kom op zeg.
SPOILER
  woensdag 10 juli 2024 @ 23:20:12 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214245732
Een jedi wookiee met een metaldetector?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')