abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212831359
Uitgerekende data:

2025

5 april: Cygne (meisje) O+
15 april: Komkommerschijfje

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij Nanukerst.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 01-10-2024 20:17:36 ]
pi_212831379
Sorry jongens, ik sloot ‘m met:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
Gefeliciteerd jullie! Fijn dat jullie het goed maken, maar wat een schrik joh :*
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:29:15 #3
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212831403
We kunnen in ieder geval vaststellen dat het prematurenpakket zich al op de juiste plek bevond. 8-)
pi_212831427
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:29 schreef Nanukerst het volgende:
We kunnen in ieder geval vaststellen dat het prematurenpakket zich al op de juiste plek bevond. 8-)
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?
  donderdag 14 maart 2024 @ 23:37:49 #5
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212831508
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 23:31 schreef Limone het volgende:

[..]
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?
Ja! Maar daar zaten per romper 46 gele melkvlekken in dus ik heb dat maar uit het pakket gehaald. :')
pi_212831873
Gefeliciteerd @Nanukerst ! Kan me voorstellen dat het even schrikken was met 31 weken, maar fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
pi_212831876
Gefeliciteerd Nanukerst! *O* Fijn dat het goed met jullie gaat ondanks dat ze erg vroeg is.

Lily ook gefeliciteerd *O*
pi_212832845
Gefeliciteerd beide! O+

Wel even schrikken zo vroeg!
pi_212833221
Ohh @Nanukerst ze is er gewoon al! Hopelijk mag ze snel mee naar huis met jullie, gefeliciteerd! :*

En @_Lily_ ook gefeliciteerd! Ik weet nog zo goed dat we aan het wachten waren op onze dubbele streepjes en nu heb je gewoon 2 zoons! O+
pi_212834725
Gefeliciteerd, Nanukerst ! Een zusje voor de jongens en E.! Fijn te lezen dat alles goed is, ondanks de verrassing van de termijn.

Gefeliciteerd ook, Lily *O* !
pi_212836227
Wow, dan zijn er opeens 2 baby's bij. O+

Gefeliciteerd Lily, fijn dat hij er eindelijk is! Hoe vindt grote broer het?

En nanukerst ook gefeliciteerd, daar is ze al! Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat!
pi_212836390
Gefeliciteerd _Lily_ en Nanukerst!
pi_212836547
Hier een mijlpaaltje, 24 weken. De mijlpaal is dat de overheid (VK) 'het' nu als een baby beschouwd, en niet als foetus.
Volgende week een zwangerschaps-diabetes-test, en daar maakt m'n vriendin zich wel zorgen over. Mocht ze dat hebben (en dat risico is er wel), dan zal het vooral mentaal een knauw zijn, want ze wil het zo graag allemaal goed doen.

Verder, mijn vriendin (bijna vrouw, in mei trouwen) is Amerikaans, en haar facebook is nog behoorlijk georienteerd op Amerika. Zo is ze ook lid geworden van een of andere facebook groep met vrouwen die allemaal in dezelfde maand zijn uitgerekend. Maar het laat haar vooral beseffen wat een beroerde maatschappij de VS aan het worden is. Een groot deel van de vrouwen in die groep staan er alleen voor, zijn niet meer samen met de vader, dit was al 5-6 maanden voor de uitgerekende datum 8)7
Er zijn heel veel zorgen over medische kosten. Een vrouw had een eerste scan, en werd gekwalificeerd als hoog-risico zwangerschap. Daarna veranderde ze van baan, en dus zorgverzekering, maar nieuwe zorgverzekeraar weigerde haar, want zwanger. Die heeft sindsdien geen enkel contact meer gehad met een zorgverlener, want dat kost $800 per afspraak.
Ook wordt constant de expertise van de zorgverleners in twijfel getrokken. Mensen krijgen niet te horen van een arts wat ze willen horen, en zoeken dan naar second opinions, of in zulke groepen bevestiging van hun eigen ideeen. Een vrouw kreeg aspirine voorgeschreven door haar arts, maar dat wilde ze absoluut niet, ze wilde geen medicijnen slikken. En dat gaat dan in zo'n groep advies zoeken 8)7

Anyway, er is veel op de NHS aan te merken, maar m'n vriendin beseft wel wat de waarde ervan is van de voorzieningen in de gezondheidszorg die we in het VK, en Nederland hebben.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:07:13 #14
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212836716
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
pi_212836752
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft! O+
Dat is wel heel snel inderdaad!
Hopelijk doet die dappere kleine het goed, en mag ze snel met jullie mee naar huis.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:12:04 #16
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212836765
Ja, echt hulde voor onze gezondheidszorg wat dat betreft hoor. Er zat 22 minuten tussen ons telefoontje naar 112 en haar geboorte. Als een geoliede machine waarin elke stap perfect is uitgevoerd. _O_

(Op de telefoondame van 112 na die in discussie wilde met mijn man of er niet eerst een verloskundige moest komen. :') )

Maar verder: _O_

[ Bericht 19% gewijzigd door Nanukerst op 15-03-2024 14:17:25 ]
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:13:39 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_212836780
quote:
:o zo dat is echt schrikken dan! Bijzonder ook wel hoe snel dat dan gaat.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:32:03 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212836981
Ooooh Nanukerst, ik krijg kippenvel van je berichten, wat een fantastisch bericht dat ze er is, levend en wel! Van harte gefeliciteerd met jullie vierde kind O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:33:48 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212837000
Lily, jij ook zeer gefeliciteerd! Twee jongens, ik vind dat echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het goed maken en een soepele kraamweek hebben. En dat de borstvoeding zich een beetje inhoudt...
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_212839534
quote:
Wat een schrik inderdaad!
Wat was de reden van het plotselinge bloedverlies?
Gelukkig heeft iedereen snel gehandeld en gaat het goed met jullie. :*
pi_212839978
@_Lily_ gefeliciteerd O+ O+

@Nanukerst wat een schrik! Hopelijk kunnen jullie snel naar huis, gefeliciteerd O+
pi_212841458
@Nanukerst, van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Jullie 4e kindje. Dat ze maar stoer en dapper mag groeien en sterk mee naar huis mag! O+

Ik lurk heel veel maar hiervoor moest ik even uit lurkstand.
S. 2014
J. 2016
pi_212850015
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Bami het volgende:
Ohh @:Nanukerst ze is er gewoon al! Hopelijk mag ze snel mee naar huis met jullie, gefeliciteerd! :*

En @:_Lily_ ook gefeliciteerd! Ik weet nog zo goed dat we aan het wachten waren op onze dubbele streepjes en nu heb je gewoon 2 zoons! O+
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?
pi_212850035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:33 schreef Lemijn het volgende:
Lily, jij ook zeer gefeliciteerd! Twee jongens, ik vind dat echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het goed maken en een soepele kraamweek hebben. En dat de borstvoeding zich een beetje inhoudt...
Helaas niet, dezelfde drama weer als de vorige keer. Hoop maar met me mee dat ik de kleine uiteindelijk aan de borst krijg
pi_212850044
Gefeliciteerd nanukerst! Hoe gaat het met je?
31 weken is niet niks
pi_212851185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?
Ja goed! Slapen is nog steeds medium succesvol met onze dreumes, maar verder weinig te klagen. :D
pi_212858496
Nog 2 opmerkelijke dingen uit de VS:
Een vrouw postte dat ze zo blij was in Californie te wonen en werken als lerares, waardoor zo zoveel moederschapsverlof had. Anderen waren er jaloers op. Ze kreeg 6 weken, of 8 weken als ze een keizersnede zou krijgen.

De ander was dat iemand vroeg hoe men dacht over 'baby on board' stickers. De algemene mening was dat het onveilig is, omdat je het daarmee child traffickers wel heel makkelijk maakt. De meesten blinderen ook de achterramen, zodat je niet makkelijk kunt zien dat er een kinderzitje in de auto zit.

Mijn vriendin verbaast zich nog steeds erover in Nederland als ze een ooievaar in de tuin ziet staan, of de namen van de bewoners, incl kinderen op de voordeur. Dat laatste zie je trouwens hier in het VK ook vrijwel nooit. Nog nooit een ooievaar in een tuin zien staan hier iig.
pi_212859132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed! O+
Dit O+ O+ O+ O+ O+

31 weken is nog steeds schrikken en spannend, maar ik ben plaatsvervangend opgelucht! Wat heerlijk dat ze er is, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212859165
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen!
Jij ook van harte gefeliciteerd! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212859754
Gefeliciteerd met de kleintjes!
Heftig nanukerst!

Ik meld me ook weer even, het meeposten gaat niet helemaal lekker :')

Gesprek wat ik vorige maand in het ziekenhuis had was erg prettig. Ik ben die dag direct met ascal begonnen en alles zag er verder prima uit. Behalve dat ik vanaf mei weer naar de pop poli ga en tegen die tijd een gesprek zal hebben met de kinderarts, hebben we besloten dat ik voor nu bij de vk onder controle blijf. Dat scheelt qua stress en tijd een hoop gedoe. En zo lang het goed gaat, gaat het goed. Wel afgesproken dat ik zal worden ingeleid. Dit, omdat het de vorige keer niet goed ging direct na de geboorte en het mij te veel spanning oplevert om het thuis allemaal maar af te wachten.

Peuter (2jr 3maand) proberen we er wel bij te betrekken, maar hij snapt het nog niet zo. Hij zat wel met grote ogen naar de pretecho te kijken een paar weken terug :D
We krijgen weer een jongetje O+
  zondag 17 maart 2024 @ 14:39:21 #31
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_212860056

Ik mag me hier ook melden, inmiddels ruim 10 weken zwanger, na een ICSI-PGT traject.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_212860719
Hey Agnes! Altijd goed om een doorschuiver uit het andere topic hier te zien. O+
pi_212867041
Gefeliciteerd Agnes! *O*

Megakonijn, gefeliciteerd met nog een jongetje erbij!

Myraela al aan het aftellen? Hoe kijk je tegen de inleiding aan nu?

Ik heb het gevoel bijna te ontploffen zo'n dikke buik inmiddels. Ben heel benieuwd wanneer er iets gaat gebeuren hier.
pi_212872990
Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen! Maar ik ben wel blij met het inleiden eigenlijk. Ik had gister en een paar dagen terug vlak voor het slapen zo'n buik/rugpijn dat ik even dacht dat ze al eerder wilde komen. Dus het voelt nu alsof m'n lichaam ook echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Dat is wel fijn.

Tegelijkertijd maakt het inleiden de verder erg chaotische woonsituatie net iets minder chaotisch, omdat het zo toch nog een klein beetje te timen is. Dus bij m'n schoonvader is nu alles ingepakt en in m'n moeders huis staat alles juist helemaal ingericht en klaar voor de baby. Voor m'n moeder een leuk vakantiehuisje geboekt, dus die zit gelukkig ook gewoon fijn. In het nieuwe huis alles met de aannemer in ieder geval kunnen voorbereiden en aftrappen, dus daar hebben ze ons de komende weken niet echt nodig.

En vandaag de eerste brief naar m'n dochter geschreven. O+ Het plan is om dat voor elke verjaardag te gaan doen. Dat vond ik wel een mooi idee. Hopelijk beland het niet net als fotoboek-ambities al snel ergens achterin een kast.

@Nolita klappen de harde buiken er bij jou ook al uit? Die enorme buik is sowieso soms al een puzzel. Maar als er dan ineens zo'n rotsblok in lijkt te zitten, weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten. En tot niet zo lang geleden dacht ik nog 'joh, ik ben gewoon wat dikkig'. Maar ik zag dit weekend een spontane foto van de zijkant. :') :') :') Toen zag ik toch wel dat het een echte bol is. :D Toch grappig hoe je daar zelf blind voor kan zijn.

maandag 18 maart 2024 @ 16:10:57 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_212873163
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nog 2 opmerkelijke dingen uit de VS:

Mijn vriendin verbaast zich nog steeds erover in Nederland als ze een ooievaar in de tuin ziet staan, of de namen van de bewoners, incl kinderen op de voordeur. Dat laatste zie je trouwens hier in het VK ook vrijwel nooit. Nog nooit een ooievaar in een tuin zien staan hier iig.
Maar die ooievaar is ook een gebruik in bepaalde streken van Nederland en ook lang niet overal. Idem voor stoelen als iemand 40 wordt, de Abrahams en Sarahs als iemand 50 wordt en ga zo maar door.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212876905
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 15:54 schreef Myraela het volgende:
Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen! Maar ik ben wel blij met het inleiden eigenlijk. Ik had gister en een paar dagen terug vlak voor het slapen zo'n buik/rugpijn dat ik even dacht dat ze al eerder wilde komen. Dus het voelt nu alsof m'n lichaam ook echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Dat is wel fijn.

Tegelijkertijd maakt het inleiden de verder erg chaotische woonsituatie net iets minder chaotisch, omdat het zo toch nog een klein beetje te timen is. Dus bij m'n schoonvader is nu alles ingepakt en in m'n moeders huis staat alles juist helemaal ingericht en klaar voor de baby. Voor m'n moeder een leuk vakantiehuisje geboekt, dus die zit gelukkig ook gewoon fijn. In het nieuwe huis alles met de aannemer in ieder geval kunnen voorbereiden en aftrappen, dus daar hebben ze ons de komende weken niet echt nodig.

En vandaag de eerste brief naar m'n dochter geschreven. O+ Het plan is om dat voor elke verjaardag te gaan doen. Dat vond ik wel een mooi idee. Hopelijk beland het niet net als fotoboek-ambities al snel ergens achterin een kast.

@:Nolita klappen de harde buiken er bij jou ook al uit? Die enorme buik is sowieso soms al een puzzel. Maar als er dan ineens zo'n rotsblok in lijkt te zitten, weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten. En tot niet zo lang geleden dacht ik nog 'joh, ik ben gewoon wat dikkig'. Maar ik zag dit weekend een spontane foto van de zijkant. :') :') :') Toen zag ik toch wel dat het een echte bol is. :D Toch grappig hoe je daar zelf blind voor kan zijn.

[ afbeelding ]
Fijn dat de inleiding wat rust geeft in de chaos en jullie wat dingen al vooraf hebben kunnen regelen.
Ik vind dat ook gewoon het spannendste / vervelendste niet weten wanneer, vooral in combinatie met de andere kindjes ergens onder moeten brengen.
Kan me de zenuwen wel voorstellen, het blijft spannend!

Ik heb nog nooit harde buiken of voorweeën ervaren.
Gisteren heb ik de hele avond en halve nacht zo'n opgeblazen gevoel gehad echt niet fijn. Normaal zitten lukt niet, de buik zit echt in de weg. De huid voelt ook heel straks gespannen, de rek is eruit.
En idd foto's zijn wel confronterend haha. Vorige week wat (amateur) foto's laten maken van ons gezin, weer blij mee hoor. :)

Vriend begint 1 april met een nieuwe baan #goede timing. :')
Hij had vandaag nog een gesprek en gelukkig nog altijd heel begripvol en familie op de eerste plek! Zo'n fijn gevoel tov eerdere werkgevers tot nu toe.
pi_212882657
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:39 schreef AgnesGru het volgende:

Ik mag me hier ook melden, inmiddels ruim 10 weken zwanger, na een ICSI-PGT traject.
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?
Is het je eerste kindje?
pi_212886335
Hebben jullie ervaring met de nub-theorie?

Wij hadden vorige week (precies 12 weken) een echo, even doorgevraagd. Echoscopiste was wat terughoudender, merkte wel dat we erg nieuwsgierig waren (hebben geen voorkeur hoor) toen zei ze dat het lastig te zeggen is maar dat je op basis van wat ze zag heel voorzichtig wel het geslacht wilde noemen maar nogmaals; kunnen er geen rechten aan ontlenen.

Hoe betrouwbaar is dit volgens jullie, kunnen we de bewuste kleur al ingaan slaan (willen het nog voor ons houden).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:42:22 #39
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212886763
Met zo wel onze jongen en meisje was het vrij duidelijk en klopte het achteraf ook, maar je moet wel ECHT een goede foto hebben van de nub om het goed te kunnen raden.

Maar zelfs dan zou ik het er niet van af laten hangen om nu al kleur inkopen te doen hoor, haha! :D Je weet maar nooit met schaduwen, beentjes en navelstreng en van alles dat het er anders uit kan laten zien.

Mijn advies, koop wat speeltjes of neutrale dingetjes als je echt wat wilt halen al
pi_212887363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:14 schreef ISVV het volgende:
Hebben jullie ervaring met de nub-theorie?

Wij hadden vorige week (precies 12 weken) een echo, even doorgevraagd. Echoscopiste was wat terughoudender, merkte wel dat we erg nieuwsgierig waren (hebben geen voorkeur hoor) toen zei ze dat het lastig te zeggen is maar dat je op basis van wat ze zag heel voorzichtig wel het geslacht wilde noemen maar nogmaals; kunnen er geen rechten aan ontlenen.

Hoe betrouwbaar is dit volgens jullie, kunnen we de bewuste kleur al ingaan slaan (willen het nog voor ons houden).
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht wel
pi_212890583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:29 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht wel
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.

We wachten gewoon de 20wekenecho af!
pi_212890778
Ik heb binnenkort 4 jongens en de nub was elke keer juist.
Die kleine lucifers herken je op een gegeven moment wel :7
  woensdag 20 maart 2024 @ 11:33:50 #43
482080 AgnesGru
pi_212891155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 13:53 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?
Is het je eerste kindje?
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.
Ja, is ons eerste kindje.
pi_212891589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.

Ik had een meisje die werd aangezien voor jongen met 16 weken. :D
Zou nog lekker even afwachten met kopen. :P
pi_212892797
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:

[..]

Ik dacht met 13 weken echt een meisje te zien.. nog geen week later was het wel duidelijk dat het een jongen is :')

Zou je geen pretecho willen om achter het geslacht te komen? Hebben wij beide keren gedaan. Is wat sneller dan wachten op de 20 weken echo haha.

Ik heb maandag weer even mogen kijken naar onze knul. Hij lag er lekker rustig bij, beetje te trappelen. Placenta ligt ervoor dus voel maar af en toe heel lichtjes wat beweging. Wel heel fijn :) over een paar weken de 20 weken echo.. dan zitten we (eindelijk) op de helft!

Wel grappig; met de eerste was ik al vroeg erg druk met dingen uitzoeken, kopen en klaarzetten. Alles moest perfect zijn.. We gaan in juni op vakantie en gaan daarna rustig kijken :D Het heeft op de een of andere manier toch minder haast allemaal.
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:46:05 #46
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_212892903
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:02 schreef Flav het volgende:
Ik heb binnenkort 4 jongens en de nub was elke keer juist.
Die kleine lucifers herken je op een gegeven moment wel :7
Hahaha, ja met onze zoon was er 100% geen twijfel mogelijk :D Showoffs! :D
pi_212893110
Ik heb echt geen moment gehad waarbij ik dacht het geslacht te kunnen zien. Maar ik heb het ook niet bewust opgezocht of naar gekeken. Hield het liever als verrassing tot de reveal
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  donderdag 21 maart 2024 @ 08:40:02 #48
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212900904
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
pi_212900961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:33 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.
Ja, is ons eerste kindje.
Ah ja ik ook haha. Vind ik leuk om te volgen
Gefeliciteerd! Spannend
  donderdag 21 maart 2024 @ 12:08:38 #50
346653 Ceviche
pi_212903087
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots. O+ Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe! O+
:o wat goed! Wat ontzettend fijn O+
pi_212906122
Onze baby is er ook al!
Vannacht om 3:30 wakker geworden met krampen, leek vruchtwater te verliezen bij naar het toilet gaan. Om 6:15 de verloskundige gebeld, die was er tegen 7:00. 6-7 cm ontsluiting en om 7:44 was J er.
Het was weer heftig, maar zo blij dat ze er al is.
Wij gaan genieten samen. O+
pi_212906226
Oh wauw wat snel! Gefeliciteerd!
  donderdag 21 maart 2024 @ 18:24:54 #53
346653 Ceviche
pi_212906312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 18:03 schreef Nolita het volgende:
Onze baby is er ook al!
Vannacht om 3:30 wakker geworden met krampen, leek vruchtwater te verliezen bij naar het toilet gaan. Om 6:15 de verloskundige gebeld, die was er tegen 7:00. 6-7 cm ontsluiting en om 7:44 was J er.
Het was weer heftig, maar zo blij dat ze er al is.
Wij gaan genieten samen. O+
Gefeliciteerd!! En wat is het snel gegaan inderdaad!
pi_212906331
quote:
Ze leeft! O+
Ik klik bijna nooit meer op dit topic, maar wat fijn dit te zien.
pi_212906608
quote:
Wat ontzettend heerlijk om dit te lezen O+ sowieso al, maar nog extra omdat het van jou komt! :*

@Nolita van harte gefeliciteerd!
pi_212907512
quote:
Wow, wat doet ze het ontzettend goed! O+
pi_212907573
quote:
O+ O+ O+ x 10000
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 maart 2024 @ 21:09:45 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_212908418
Gefeliciteerd Nolita! *O* *O* *O* .
pi_212910690
Gefeliciteerd @Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:48:51 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_212911917
Gefeliciteerd!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_212912017
Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+
pi_212912364
Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+ O+
pi_212912374
@Myraela O+ O+ gefeliciteerd!!
pi_212913211
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!

We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren. O+ Ze is echt prachtig. O+
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!
Is de inleiding goed verlopen?
  vrijdag 22 maart 2024 @ 14:18:30 #65
346653 Ceviche
pi_212914328
quote:

Gefeliciteerd! O+
pi_212914705
Gefeliciteerd allebei :)
pi_212914986
quote:

Proficiat! Leuke naam O+
*O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212917055
Van Harte @Myraela met de geboorte van jullie dochter Millie 💐
  vrijdag 22 maart 2024 @ 18:39:28 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212917117
quote:

Yooooo gefeliciteerd met de mini! Alle geluk gewenst voor jullie *;
Prachtige vrolijke naam!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212917169
Gefeliciteerd @Myraela met jullie meisje
We have far more in common than that which devides us..
pi_212917221
quote:

Dotje O+
Ben jij er ook (relatief) heelhuids doorheen gekomen?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_212917391
Gefeliciteerd Myra *O*
pi_212917811
quote:
Heel SCUL in OUD voor Dotje!
Gefeli *O*

En een *O* voor alle andere babies
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 22 maart 2024 @ 19:29:02 #74
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212918003
Wat een boel verse aanwas ineens! Gefeliciteerd @Nolita en @Myraela! O+
pi_212918021
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:29 schreef Nanukerst het volgende:
Wat een boel verse aanwas ineens! Gefeliciteerd @:Nolita en @:Myraela! O+
En ook nog *O* voor jouw kleine dappere O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_212919033
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heel SCUL in OUD voor Dotje!
Gefeli *O*

En een *O* voor alle andere babies
Ditte *G*
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 15:45:50 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212927642
quote:

Gefeliciteerd!
pi_212932194
Bedankt dotjes! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 12:17 schreef Nolita het volgende:
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!
Is de inleiding goed verlopen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 18:46 schreef mjan het volgende:
Dotje O+
Ben jij er ook (relatief) heelhuids doorheen gekomen?
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.

Maar ik ging door de weeenopwekkers van geen pijn in 5 minuten naar complete wanhoop. Maar toen ik om pijnstilling vroeg zat ik nog altijd op 3 a 4 cm. Ik dacht het geen uren meer te trekken, dus toch voor de ruggenprik gegaan terwijl ik dat van tevoren niet wilde. Uur later terug op de kamer met ruggenprik en toen zat ik ineens op 7 cm. En een half uur later was ze er.

Maar jongens, ze is er. O+ Ik vind het fascinerend. Wel onwijs veel om te leren. Gelukkig geweldige kraamhulp. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 maart 2024 @ 21:36:54 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212932408
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
Thx, zo ben ik.

Onwijs veel leren is vooral de eerste twee weken. Daarna gaat het steeds meer vanzelf als je je dochter beter leert kennen.
pi_212933294
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
Bedankt dotjes! O+
[..]
[..]
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.

Maar ik ging door de weeenopwekkers van geen pijn in 5 minuten naar complete wanhoop.
Maar toen ik om pijnstilling vroeg zat ik nog altijd op 3 a 4 cm. Ik dacht het geen uren meer te trekken, dus toch voor de ruggenprik gegaan terwijl ik dat van tevoren niet wilde. Uur later terug op de kamer met ruggenprik en toen zat ik ineens op 7 cm. En een half uur later was ze er.

Maar jongens, ze is er. O+ Ik vind het fascinerend. Wel onwijs veel om te leren. Gelukkig geweldige kraamhulp. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien. O+
Haha ja, it ain’t pretty.
Ik heb bij deze bevalling bij 3cm ontsluiting vanuit huis al laten bellen naar het ziekenhuis dat ze die ruggenprik mochten voorbereiden.
Wat een zaligheid als die zit
pi_212966573
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
  dinsdag 26 maart 2024 @ 19:25:30 #82
346653 Ceviche
pi_212968955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!

Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Gefeliciteerd! Spannend, een tweeling, maar ook heel leuk :)
pi_212970667
quote:

Gefeliciteerd! Dubbel zo veel plezier straks!
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:03:50 #84
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212974975
quote:

Ah wat een indrukwekkende verrassing moet dat geweest zijn. Gefeliciteerd!
pi_213171481
Wat ooit nog zo ver weg leek, is nu ineens dichtbij. Nog minder dan een maand te gaan tot de uitgerekende datum (9-5).

De baby was goed gedraaid, maar een laatste check volgt volgende week. Voelt wel heel erg alsof ik nog geen idee heb wat me te wachten staat. Kan je denk ik ook nooit weten tot het eenmaal zo ver is, maar merk wel dat de spanning begint te komen.

Gelukkig gaat het met mijn vriendin ook goed. Kamer is ook al een tijdje af en stiekem wel leuk om dagelijks even binnen te stappen
Dag knapste man van FOK!
pi_213178007
Van de week de 20 weken echo gehad. De baby ziet er helemaal prima en compleet uit :)

Verder gaat het allemaal rustig z'n gangetje. Hoofdpijn bij mij is een stuk afgenomen gelukkig. De kleine had vorige week een oorontsteking dus dat was wel even pittig, gelukkig is ook hij weer beter.

Ben wel weinig bezig met de zwangerschap, moet ik zeggen. Weet niet of dat heel slecht is :') nu loopt er natuurlijk een peuter rond waar je mee bezig blijft. Toen ik zwanger was van hem, was ik daar continu mee bezig, had ik niet iemand die me constant nodig had. Het "yay, in september een baby erbij!" gevoel is er ook (nog) niet. Dat ga ik wel even bij de pop poli neerleggen volgende maand.
pi_213248675
Long time, no see! Ik zie dat velen al bevallen zijn. Gefeliciteerd allemaal!
  woensdag 1 mei 2024 @ 06:46:50 #88
346653 Ceviche
pi_213378296
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof :)

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
pi_213378374
Dat schiet al op ceviche! Fijn dat je bijna met verlof kan.

Mijn middelste is een half juli baby en het is idd lastig omdat ze de eerste weken in principe lange mouwen dragen ivm warmhouden. Dus voor de eerste week/1,5 week lange mouwen.
Ik zou wel rompers met korte mouwen of mouwloze rompers voor die eerste weken doen.
Met 3 weken kwam hier een hittegolf met 35+ graden en toen droeg ze maar 1 laag kleding (romperjurk oid).

Maar idd volledig afhankelijk van het weer! Maar bij die hitte is enkel een romper voldoende en je kan dan weer opbouwen met laagjes. Broekje, t-shirts, lange mouwen shirt. Dus veel extra hoef je niet te halen denk ik. Zelf vond ik de romperjurkjes van Hema erg schattig dus daar ben ik voor gezwicht. :')
Bij een jongetje zou ik eerder enkel een romper doen denk ik.
pi_213380612
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:

Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
S is geboren tijdens een hittegolf en had in het begin alsnog lange mouwen aan. Boxpakjes vond ik ideaal want die kan je met en zonder romper dragen en zo makkelijk laagjes minderen of toevoegen. Boxpakjes met korte mouwen/pijpen zien er net wat meer aangekleed uit dan enkel een romper.
  woensdag 1 mei 2024 @ 20:04:35 #91
346653 Ceviche
pi_213385623
Thanks ^O^
Ik ga dan denk ik vooral kijken voor jurkjes en rompers met korte mouwen, volgens mij heb ik alleen lange mouw liggen in die kleinste maten.
Het echte shoppen komt dan later nog wel :D
pi_213394706
quote:

Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zacht O+ Volgens mij zijn die ook ideaal als het wat warmer is.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 2 mei 2024 @ 20:02:04 #93
346653 Ceviche
pi_213395900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:45 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zacht O+ Volgens mij zijn die ook ideaal als het wat warmer is.
Ja, het gaat echt snel. Maar dat komt ook zeker omdat we pas bij 17 weken hoorden dat de baby gezond is en we pas toen een beetje konden wennen aan het idee.
Het voelt nog steeds erg ver weg, het is dat het lichamelijk steeds uitdagender wordt :P
Maar het gaat gelukkig goed, afgezien van de standaard kwaaltjes die erbij horen.

Ik heb vandaag al wel wat gekocht, met name een paar zomerse dingen in maat 56 (dan past het juli/augustus), en verder inderdaad wat verschillende maten/dingen. Binnenkort nog maar eens verder shoppen :)
En de kleertjes van de oudste zijn er nog, dus het is eigenlijk vooral voor de leuk :+
pi_213420513
quote:

Voor de eerste weken sowieso lange mouwen.

Je kunt ook altijd investeren in een wollen dekentje. Bijvoorbeeld die van Disana. Die gaan lang mee en reguleert de temp goed, ook als het warmer is.
:)
pi_213507103
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet :D.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
pi_213507566
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk O+.

Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd! O+ Fijn dat alles goed gegaan is! Veel geluk met jullie meisjestrio!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_213507571
Gefeliciteerd @Smart_ass

Hier net terug van een trip van 2 weken Schotland. Zwangerschap verloopt totnutoe voorspoedig, nog bijna 8 weken tot de uitgerekende datum.
pi_213507603
quote:

Gefeliciteerd!! O+ Fijn dat ze de geplande keizersnede afgewacht heeft.
Heel veel geluk samen, zo leuk 3 meiden. O+

Wat mooi dat je de placenta hebt kunnen doneren. Hier heeft ie 4 weken in de diepvries gelegen ( :X ) omdat de container de dag ervoor geleegd was en ze maar 1x per maand komen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 23:32:11 #99
346653 Ceviche
pi_213508032
quote:

Gefeliciteerd!!!

Hier worden biopten genomen van de placenta (is de bedoeling), en dat mag mijn man in een speciaal boxje naar het ziekenhuis brengen.
Lekker met mijn placenta in de metro _O-
pi_213595051
Vandeweek een afspraak met verloskundige gehad. Baby had niet veel bewogen die dag zei m'n vriendin vrouw. Dat was al voldoende voor de verloskundige om ons naar de Day Assesment Unit in het ziekenhuis te verwijzen (academisch ziekenhuis in Oxford, veel beter kan niet in het VK). Toen had ze ook nog een bij twee meting iets hoge bloeddruk, dus konden we naar het ziekenhuis.
Onderweg naar het ziekenhuis begon de baby uiteraard een bokswedstrijd in haar buik, en de eerste bloeddrukmeting in het ziekenhuis was normaal.
Toch wilde ze drie metingen doen met een half uur er tussen, en mn vrouw aan de monitor leggen om de baby te monitoren. Twintig minuten daaraan gelegen, en alles was OK, ook bloeddrukmetingen waren allemaal goed.

Er is veel commentaar op de NHS, maar voor ongeborenen trekken ze alles uit de kast is mijn ervaring totnutoe.

Gister ook de eerste van de antenatal classes gehad. Met 6 andere stellen waarvan de vrouw komende 2 maanden is uitgerekend. Drie uur het hele geboorteproces doorgenomen, waar we ons op kunnen voorbereiden, waar we geen controle op hebben, wat er in de verschillende fases allemaal gebeurd met de baby en het lichaam, etc. de vrouwen waren allemaal aanmerkelijk beter ingelezen dan de vaders, maar dat lijkt me ook niet helemaal onlogisch. Nog een week of zes, maar door die antenatal class voelt het nu weer ineens een stapje echter.
pi_213670599
Hoe gaat het met de zwangeren hier?
Vandaag is de datum voor de sectio geprikt, ik ging voor een normale controle dus was hier niet op voorbereid haha.
Mocht hij eerder komen dan geef ik de natuurlijke weg een kans en anders weten we wanneer hij er is.
Heb er zo'n zin in om ons laatste kindje in mijn armen te mogen houden O+
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:38:11 #102
346653 Ceviche
pi_213671409
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:26 schreef Flav het volgende:
Vandaag is de datum voor de sectio geprikt, ik ging voor een normale controle dus was hier niet op voorbereid haha.
Mocht hij eerder komen dan geef ik de natuurlijke weg een kans en anders weten we wanneer hij er is.
Heb er zo'n zin in om ons laatste kindje in mijn armen te mogen houden O+
Komt dan echt al dichtbij! Gaat alles verder goed?

Hier nu 36 weken. Ik hoop dat ze nog even blijft zitten want ik heb nog wel veel tijd nodig om me mentaal voor te bereiden en op te ruimen en spullen te kopen en alles -O-
Ligt ook wel aan het feit dat ik behoorlijk nesteldrang heb maar ook snel lichamelijk last krijg van alles, dus ineens moeten er plinten afgestoft en ramen gelapt enzo maar zelf ben ik binnen no time gesloopt dus het gaat vrij langzaam allemaal.
  zondag 26 mei 2024 @ 18:49:27 #103
482080 AgnesGru
pi_213694285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:26 schreef Flav het volgende:

Gaat goed. Uitslag van de vruchtwaterpunctie was goed, 20 weken echo ook.

Nu op kinderwagen jacht, we hebben van het weekend een aantal modellen bekeken.
Maar dat wordt nog wel een toer om er een te kiezen vrees ik. Vinden dat best lastig.
pi_213695221
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2024 18:49 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Gaat goed. Uitslag van de vruchtwaterpunctie was goed, 20 weken echo ook.

Nu op kinderwagen jacht, we hebben van het weekend een aantal modellen bekeken.
Maar dat wordt nog wel een toer om er een te kiezen vrees ik. Vinden dat best lastig.
Ja, dat vonden wij ook nogal lastig..
Wij zijn uiteindelijk voor de Joolz Geo3 gegaan. Prima wagen maar de bak is wel wat onhandig om in te klappen. Daarvoor moet je onder het matras zijn namelijk. Verder is de wagen klein en de wielen zijn heel eenvoudig eraf te halen, want handig is bij onze auto want dat is een sedan dus kleine toegangsklep.

Wat ik ook echt zou kopen zijn adapters zodat je de maxi-cosi op het onderstel kan zetten, zodat je niet de hele tijd die bak mee hoeft te slepen als je even snel boodschappen gaat doen oid.
pi_213711933
Wij hebben de adapters ook, maar gebruiken ze nooit. Het klonk heel gemakkelijk om de maxicosi te gebruiken, maar eigenlijk is die adapters erop klikken meer gedoe (ondanks kei simpel) dan gewoon de wieg erop klikken. Maar onze auto is ruim, dus de wieg ligt ook niet in de weg.

Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
pi_213712678
Gebruik van adapters is echt heel situatie afhankelijk heb ik gemerkt.
Bij de eerste 2 kinderen niet gehad en nooit gemist.
Nu met de 3de heb ik ze toch gekocht via Vinted voor een paar euro, want nu blijkt het af en toe wel handig om niet steeds te hoeven switchen tussen maxicosi en wieg en scheelt wat sjouwen (even snel een winkel in) wat ik eerder altijd deed, maar nu soms toch het onderstel meeneem.
De voornaamste reden dat ik ze nu toch gekocht heb is voor op vakantie. Als we dan boodschappen gaan doen kan ze nog niet in de winkelwagen zitten dus dan wel even op het onderstel, zodat ze niet altijd in de draagzak hoeft.
pi_213718000
Ik heb bij mijn jongste de adapters veel gebruikt, die zat meer dan "toegestaan" in de maxi cosi maar dat was voor hem zoveel fijner ivm zn reflux... en hij gaat nu niet gebochelt of aangedaan door het leven dus heb er geen spijt van 😉
S. 2014
J. 2016
pi_213719870
Wij hebben bij ons zoontje de adapters ook veel gebruikt. Vooral bij het doen van boodschappen en bijvoorbeeld babyzwemmen. Wij hadden trouwens een mutsy, maar volgens mij is die failliet/doorstart.
Nu een bugaboo voor de tweeling. Tweedehands gekocht en zelf nog niet mee gereden. Mijn man heeft al wel een testrit gemaakt haha.

Spannend flav en ceviche!

Bij ons verloopt de zwangerschap gelukkig ook nog goed. Nog anderhalf week en dan tikken we de 24 weken aan!
pi_213720993
Wij gebruiken inderdaad die adapters voor even snel iets doen. Als onze wagen ingeklapt is, kan de wieg er niet op blijven zitten omdat de aansluitpunten ook mee inklappen zeg maar. Je moet dus hoe dan ook iets op het onderstel zetten als je ergens heen gaat en de auto uitstapt. Dan zijn de adapters veel sneller dan de wieg, dus voor even snel de supermarkt oid blijft de wieg gewoon thuis. Als we ergens gaan wandelen, langer shoppen in de stad en dat soort dingen gaat de wieg wel mee.
pi_213731982
Wij gebruikten de adapters mega veel. Pukje was (en is nog steeds) geen makkelijke slaper, maar viel in de auto wel goed in slaap. No way dat wij dan een slapende transfer naar de wieg gingen riskeren, dus dan ging de maxi cosi op het onderstel en wij aan de wandel totdat ze wakker werd (want de maxi cosi binnen stil laten staan resulteerde ook in een wakkere baby). Daarnaast was Pukje uberhaupt vaker boos in de wieg dan in de maxi cosi, dus ik had echt niet zonder die adapters gekund.

Hier nog steeds erg blij met onze (tweedehands via FOK!) Joolz Day 2 trouwens, maar nieuw zijn die nogal aan de prijs.
pi_213733960
Ik heb de adapters ook veel gebruikt
  zondag 2 juni 2024 @ 20:09:58 #112
482080 AgnesGru
pi_213769278
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:

Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
Dat er zoveel keus is _O-

Misschien ergens bang de verkeerde keuze te maken ofzo. Maar aan de andere kant, op een gegeven moment weet je niet beter.
pi_213809296
Beetje stil hier.

Afgelopen zaterdag laatste antenatal klas gehad (van 9 tot 3...). Kan niet zeggen dat ik het geweldig vond, maar wel dat het me (denk ik) beter heeft voorbereid op wat komen gaat. Zaterdag ook een afspraak bij verloskundige en bloeddruk van mijn vrouw was weer iets hoog (onderkant van verhoging). Tenminste, bij de officiele bloeddrukmeter, bij de handmatige daarna zat ze net onder de grens. Moesten zondag dus weer naar het (lokale) ziekenhuis en zelfde verhaal. Eerste meting net te hoog (zowel onder als bovendruk), tweede meting net OK. Doorverwezen naar Day Assessment Unit voor woensdag, dus dat werd een halve dag ziekenhuis, omdat we die dag ook de 36-weken scan hadden in hetzelfde academische ziekenhuis. Nu was de bloeddrukmeting net onder de onderste grens van verhoging, maar komende weken wel elke week langs voor controle. Bloed en urine zijn beide OK, dus er is (nog) niets te zien van verhoogde bloeddruk, en verder ook geen symptomen als hoofdpijn ofzo.
Scan was allemaal OK O+ De baby ligt goed, en alles valt mooi binnen normale waardes. Nog minder dan 4 weken te gaan, en ik moet zeggen dat ik er naar uitkijk!
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:20:32 #114
346653 Ceviche
pi_213811601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 12:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beetje stil hier.

Afgelopen zaterdag laatste antenatal klas gehad (van 9 tot 3...). Kan niet zeggen dat ik het geweldig vond, maar wel dat het me (denk ik) beter heeft voorbereid op wat komen gaat. Zaterdag ook een afspraak bij verloskundige en bloeddruk van mijn vrouw was weer iets hoog (onderkant van verhoging). Tenminste, bij de officiele bloeddrukmeter, bij de handmatige daarna zat ze net onder de grens. Moesten zondag dus weer naar het (lokale) ziekenhuis en zelfde verhaal. Eerste meting net te hoog (zowel onder als bovendruk), tweede meting net OK. Doorverwezen naar Day Assessment Unit voor woensdag, dus dat werd een halve dag ziekenhuis, omdat we die dag ook de 36-weken scan hadden in hetzelfde academische ziekenhuis. Nu was de bloeddrukmeting net onder de onderste grens van verhoging, maar komende weken wel elke week langs voor controle. Bloed en urine zijn beide OK, dus er is (nog) niets te zien van verhoogde bloeddruk, en verder ook geen symptomen als hoofdpijn ofzo.
Scan was allemaal OK O+ De baby ligt goed, en alles valt mooi binnen normale waardes. Nog minder dan 4 weken te gaan, en ik moet zeggen dat ik er naar uitkijk!
Fijn dat alles goed bleek! Moet ze nu nog extra laten controleren? Of hoeft dat niet?
Komt dichtbij inderdaad, spannend :)
pi_213817168
Elke week bloeddruk, urine en bloed laten testen in principe. Vandaag had ze ook nog een afspraak, en bloeddruk was nu ruim binnen de normen. Nog een weekje en dan is ze sowieso full-term, maar hopelijk blijft de bloeddruk goed, na komende week valt ook de stress van het werk weg :)
  donderdag 6 juni 2024 @ 23:18:17 #116
346653 Ceviche
pi_213818065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Elke week bloeddruk, urine en bloed laten testen in principe. Vandaag had ze ook nog een afspraak, en bloeddruk was nu ruim binnen de normen. Nog een weekje en dan is ze sowieso full-term, maar hopelijk blijft de bloeddruk goed, na komende week valt ook de stress van het werk weg :)
Fijn dat ze het in de gaten blijven houden en hopelijk blijft het hierbij :)
  vrijdag 7 juni 2024 @ 18:56:42 #117
346653 Ceviche
pi_213826019
Ik ben morgen 38 weken, en ik krijg het op mijn heupen van de gedachte dat de baby elk moment kan komen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar onze dochter O+ maar ik heb volgens mij nog een paar weken nodig om me mentaal voor te bereiden ofzo :')
Inmiddels hebben we het huis zo'n beetje helemaal schoongemaakt. De baby waardeert het vast dat de vriezer nu overzichtelijk is ingedeeld :s)
pi_213828180
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 18:56 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben morgen 38 weken, en ik krijg het op mijn heupen van de gedachte dat de baby elk moment kan komen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar onze dochter O+ maar ik heb volgens mij nog een paar weken nodig om me mentaal voor te bereiden ofzo :')
Inmiddels hebben we het huis zo'n beetje helemaal schoongemaakt. De baby waardeert het vast dat de vriezer nu overzichtelijk is ingedeeld :s)
Denk je dat je er ooit helemaal mentaal op voorbereid zult zijn? Al met zwangerschapsverlof? Mijn vriendin moet volgende week nog 4 dagen werken, week 37 begint op woensdag, en ze kijkt er erg naar uit om niet meer te hoeven werken. Ik heb wel medelijden met haar, met al haar gezucht en gepuf, alles lijkt meer en meer moeite te kosten, en de reden daarvan is ook heel duidelijk zichtbaar!
  vrijdag 7 juni 2024 @ 23:17:35 #119
346653 Ceviche
pi_213829679
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Denk je dat je er ooit helemaal mentaal op voorbereid zult zijn? Al met zwangerschapsverlof? Mijn vriendin moet volgende week nog 4 dagen werken, week 37 begint op woensdag, en ze kijkt er erg naar uit om niet meer te hoeven werken. Ik heb wel medelijden met haar, met al haar gezucht en gepuf, alles lijkt meer en meer moeite te kosten, en de reden daarvan is ook heel duidelijk zichtbaar!
Ik heb al een kleuter, en toen ik zwanger was van hem was ik er voor mijn gevoel toch meer aan toe, of zoiets. Maar toen hoefde ik ook weken niks te doen en nu zorg ik natuurlijk ook voor hem en dat is toch anders. Het voelt echt ver weg nog. Bedacht me net dat ik de vluchttas nog moet pakken, dat had ook wel eerder gemogen :@

Begrijpelijk dat het voor je vriendin zwaarder wordt, ik vind het sowieso knap dat vrouwen het volhouden om te werken tot de 36e week :)
  dinsdag 11 juni 2024 @ 11:58:35 #120
346653 Ceviche
pi_213868284
Ben weer goedgekeurd bij de verloskundige. Ben nu 38w3d, de baby is ingedaald *O*, dus dat scheelt weer stress mochten de vliezen breken.

Er was een vrouw in de wachtkamer wiens vliezen braken, ze was al een tijdje druk aan het bellen in het Spaans dus ik had daaruit al begrepen dat ze een paar centimeter ontsluiting had. Ze was wel meteen op de meest handige plek :+
pi_214057219
Hier 39 weken vandaag, baby zat vorige week al aardig met haar hoofd ingedaald in het bekken.
Kreeg gister een mail met een toespraak van de Vice Chancellor (onze CEO) over nieuwe regelingen omtrent salaris enzo. Daarin zei ze dat vaderschapsverlof wordt opgerekt van 2 naar 12 weken. Vandaag dus maar HR gemaild met wat vragen erover. Als de nieuwe regeling ingaat per september, is dat dan ook met terugwerkende kracht (dat deden ze bij mijn vrouw op haar werk wel), en of je die in meerdere blokken op zou kunnen nemen (de 2 weken is of in ene, of in 2 aparte weken). Zou mooi zijn als het met terugwerkende kracht ingevoerd wordt, 12 weken ipv 2 weken is nogal een verschil! Maar we gaan het zien.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 18:09:47 #122
346653 Ceviche
pi_214082327
Morgen ben ik alweer 41 weken :o
We hebben een mooi plan met de vk besproken, als er niks gebeurt wordt er maandag een ballonnetje geplaatst in het ziekenhuis, komt de vk dinsdag aan huis de vliezen breken en is de hoop (verwachting) dat de bevalling dan vanzelf op gang komt en het gewoon een thuisbevalling kan worden, binnen een termijn waar ik me prettig bij voel (ik loop liever niet te lang door, ondanks dat de risico's statistisch gezien niet erg toenemen).

Wel even wennen, mijn zoon kwam gewoon op de uitgerekende datum dus dit lijkt dan ineens heel lang te duren :P
En ook opgelucht dat het warme weer weer voorbij is!
  vrijdag 28 juni 2024 @ 18:10:08 #123
346653 Ceviche
pi_214082330
Hoe gaat het met jullie? Warme weer een beetje overleefd?
pi_214082862
Warme weer overleefd dankzij onze airco en het zwembad :7
Hier komt de geboorte van onze zoon heel snel dichtbij, ik hoop dat hij tot de geplande keizersnede blijft zitten.
Ervaar wat vervelende harde buiken en merk dat ik me anders voel.

Ik hoop dat je een mooie thuisbevalling mag hebben Ceviche O+
Helaas niet meer voor mij weggelegd maar 2 van de 4 thuis geboren vind ik ook wel mooi haha.
pi_214083520
Warme weer hier was maar een paar dagen. Mijn vrouw is wel een paar keer naar een zwembad gegaan. Morgen naar VK en dan doen ze een membrane sweep. Ze is inmiddels wel klaar met zwanger zijn.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 21:08:18 #126
346653 Ceviche
pi_214083627
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 19:30 schreef Flav het volgende:
Warme weer overleefd dankzij onze airco en het zwembad :7
Hier komt de geboorte van onze zoon heel snel dichtbij, ik hoop dat hij tot de geplande keizersnede blijft zitten.
Ervaar wat vervelende harde buiken en merk dat ik me anders voel.

Ik hoop dat je een mooie thuisbevalling mag hebben Ceviche O+
Helaas niet meer voor mij weggelegd maar 2 van de 4 thuis geboren vind ik ook wel mooi haha.
Een thuisbevalling is alleen fijn als er ook alle vertrouwen is bij jezelf en de professionals dat dat prima kan, anders lijkt het me drie keer niks. Fijn dat de geboorte van je zoon dichtbij komt :) hopelijk blijft hij lang genoeg zitten!

Ik krijg wel echt vaak opmerkingen en vragen of de baby er nou al een keer is, en dat ze op moet schieten, en sowieso erg veel mensen die wat te vertellen hebben over de zwangerschap (zoals een taxichauffeur die een heel verhaal begon over hoe bijzonder het allemaal is, en vanuit zijn religie gezien et cetera. En een onbekende vrouw die om half 8 's ochtends mij vertelde hoe haar zwangerschappen 30 jaar geleden verliepen...). Dat herinner ik me helemaal niet van mijn eerste zwangerschap.
En mijn man heeft het ook, die kan de deur van zijn werk amper uit of er komt een collega informeren of er al wat gebeurt :')
  vrijdag 28 juni 2024 @ 21:11:23 #127
346653 Ceviche
pi_214083654
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Warme weer hier was maar een paar dagen. Mijn vrouw is wel een paar keer naar een zwembad gegaan. Morgen naar VK en dan doen ze een membrane sweep. Ze is inmiddels wel klaar met zwanger zijn.
Hier ook maar een paar dagen, gelukkig nu een stuk frisser. Gaan ze sowieso een sweep doen of hangt dat nog af van eventuele ontsluiting?
Hier kon strippen vanochtend nog niet namelijk -O-
Heeft ze veel last van klachten of wil ze gewoon graag de baby ontmoeten?
pi_214084723
Sowieso strippen volgens mij, maar mijn vrouw hoopt ook dat ze ontsluiting checken.
Pijn in haar bekken, pijn in haar rug, slaapt vaak slecht, opgezwollen voeten, hand tintelt, alles kost moeite, etc. Ik denk niet dat het uitzonderlijk is, maar ik heb wel met haar te doen. En ze wilt de kleine ook gewoon ontmoeten inderdaad.

Ik hoop dat het bij jou dit weekend op gang zal komen, zodat het zoals gepland een thuisbevalling wordt! Als mijn vrouw nu zou horen dat ze nog 2 weken zou moeten, dan denk ik dat ze daar flink tegenop zou zien! Wel maf om te bedenken dat binnen nu en heel kort, ons leven heel anders gaat worden :)
  zaterdag 29 juni 2024 @ 00:15:06 #129
346653 Ceviche
pi_214085211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 23:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sowieso strippen volgens mij, maar mijn vrouw hoopt ook dat ze ontsluiting checken.
Pijn in haar bekken, pijn in haar rug, slaapt vaak slecht, opgezwollen voeten, hand tintelt, alles kost moeite, etc. Ik denk niet dat het uitzonderlijk is, maar ik heb wel met haar te doen. En ze wilt de kleine ook gewoon ontmoeten inderdaad.

Ik hoop dat het bij jou dit weekend op gang zal komen, zodat het zoals gepland een thuisbevalling wordt! Als mijn vrouw nu zou horen dat ze nog 2 weken zou moeten, dan denk ik dat ze daar flink tegenop zou zien! Wel maf om te bedenken dat binnen nu en heel kort, ons leven heel anders gaat worden :)
Ah ja, hier ook opgezwollen voeten, en de laatste paar dagen is echt alles een opgave. En dan heb ik eigenlijk nog geluk dat ik niet eerder zoveel last had, dus ik snap wel dat ze er klaar mee is. Ik vind het ook wel spannend dat alles weer anders wordt, ondanks dat het de tweede is.
Hopelijk kunnen jullie snel jullie kindje ontmoeten O+

Ik heb er wel vertrouwen in dat het een thuisbevalling wordt, maar ik zie dan ook erg op tegen een mogelijke ziekenhuisbevalling. Het plaatsen van een ballonnetje is eigenlijk al meer dan ik zou willen van het ziekenhuis.
  woensdag 3 juli 2024 @ 18:35:21 #130
346653 Ceviche
pi_214145620
Gisteren is onze dochter thuis geboren O+
Gelukkig gaat alles goed. Na 41w3d zwangerschap was het alsnog een klein hummeltje van net 3 kilo. Maar kerngezond O+
pi_214147028
Gefeliciteerd! O+ Wat fijn dat het een thuisbevalling is geworden!
pi_214147723
Gefeliciteerd ceviche! Fijn dat je thuis bent bevallen zoals je graag wilde. Geniet samen.
pi_214149228
Gefeliciteerd! Hardstikke mooi dat het goed en volgens plan verlopen is 😊
  donderdag 4 juli 2024 @ 08:25:16 #134
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214150131
Gefeliciteerd @Ceviche en fijn dat je gewenste thuisbevalling is gelukt O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 4 juli 2024 @ 08:42:06 #135
482080 AgnesGru
pi_214150252
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Ceviche het volgende:
Gisteren is onze dochter thuis geboren O+
Gelukkig gaat alles goed. Na 41w3d zwangerschap was het alsnog een klein hummeltje van net 3 kilo. Maar kerngezond O+
Gefeliciteerd O+
pi_214180271
Donderdagochtend is onze zoon geboren O+
We zijn tot over onze oren verliefd!
Zijn broers krijgen geen genoeg van hem, wij zijn compleet *;
  zaterdag 6 juli 2024 @ 14:35:20 #137
346653 Ceviche
pi_214180707
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 13:45 schreef Flav het volgende:
Donderdagochtend is onze zoon geboren O+
We zijn tot over onze oren verliefd!
Zijn broers krijgen geen genoeg van hem, wij zijn compleet *;
Gefeliciteerd!!! O+ O+
  zaterdag 6 juli 2024 @ 19:44:43 #138
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214185594
Van harte @Flav O+
pi_214186113
Gefeliciteerd flav! Geniet van al je mannen! O+
pi_214197832
Woensdagavond afspraak bij verloskundige, weer iets hoge bloeddruk en hartslag kleine iets hoog dus naar ziekenhuis die avond. Vrijdagavond is onze dochter geboren 😊. Alles gezond en zijn gistermiddag thuisgekomen.
En uiteraard tea & toast gehad in het ziekenhuis. When in Rome...
pi_214198319
Gefeliciteerd O+ ! Flav jij ook!
pi_214199004
Gefeliciteerd George!
  zondag 7 juli 2024 @ 17:34:56 #143
346653 Ceviche
pi_214200804
Gefeliciteerd George!
  donderdag 11 juli 2024 @ 14:46:34 #144
346653 Ceviche
pi_214251510
Wij schuiven een topic door. We hebben een mooie kraam week gehad en het gaat goed met ons.
Alle zwangeren nog veel geluk en succes gewenst O+ En hopelijk is er snel wat nieuwe aanwas in dit topic :+
pi_214251786
Beste iedereen! ik ben Daan, en ik mag het fantastische nieuws melden dat mijn vriendin in verwachting is. Ik ben zo enthousiast, en vind het tegelijkertijd zo ontzettend spannend !
  donderdag 11 juli 2024 @ 15:18:24 #146
482080 AgnesGru
pi_214251814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef theunderdog het volgende:
Beste iedereen! ik ben Daan, en ik mag het fantastische nieuws melden dat mijn vriendin in verwachting is. Ik ben zo enthousiast, en vind het tegelijkertijd zo ontzettend spannend !
Gefeliciteerd!
pi_214272192
Nog een paar dingetjes van de geboorte.
We kwamen dus op woensdagavond in het ziekenhuis, na een bezoek aan de verloskundige eerder die avond. Ziekenhuis had aangegeven dat het druk was, en er geen haast was. Dus na bezoek aan verloskundige zijn we naar huis gegaan, gegeten, en toen spullen gepakt en naar het ziekenhuis.
Daar wilde ze gaan induceren, omdat het ook de uitgerekende dag was. Infuus-ding in haar hand gemaakt voor oxytocine infuus. Zouden een gel inbrengen om ontsluiting en eventueel weeen op gang te brengen, en dan daarna oxytocine infuus. Ze doen hier niet meer aan ballonnetjes, maar wel dus een gel. Alleen toen deed men een inwendig onderzoek, en bleek er al 2cm ontsluiting. Dus toch maar geen gel. Uiteindelijk waren we om 3u klaar met alles, en konden we in een kamer slapen, ik op een uitklap minibed. Om 6u begon de molen weer, kort nachtje dus. Nog steeds zelfde ontsluiting, dus gel ingebracht en wachten. Beetje gewandeld, buiten ontbeten (ik, mijn vrouw kreeg wel ontbijt in het ziekenhuis). 's Middags leek de gel te werken, en kwamen de weeen goed op gang. Ook op een gegeven moment de vliezen gebroken. Op een gegeven moment naar een kamer met bad gegaan. Dat wilde m'n vrouw graag, maar toen ze erin ging vond ze het vreselijk. Nieuw onderzoek wees uit dat een hele middag en avond weeen nauwelijks tot progressie had geleid, dus toch maar aan oxytocine drip. Na een paar uur, ergens in de nacht/vroeg in de ochtend vrijdag nu, leek de oxytocine niet te werken. Bleek dat de naald die ze woensdagavond erin gezet hadden, niet meer goed zat, en dus niet werkte. Weeen waren bijna weg ook. Nieuw infuus aan andere hand geprikt, en maar weer wachten. Deze keer werkte het wel, en aan het einde van de ochtend kon ze de weeen niet meer aan en kreeg ze een epidural. Hierdoor kon ze de hele middag slapen, terwijl ze de nacht ervoor ook al wat had kunnen slapen toen de weeen flink afgenomen waren. Ik heb die nacht op een stoeltje gezeten en op de grond gelegen. Aan het einde van de middag op de vrijdag bleek ze volledige ontsluiting te hebben, dus werd het plan gemaakt nog een uurtje te wachten, of ze zelf zou komen, en als dat niet het geval was, zou ze met persweeen beginnen. En een minuut later kwam de arts binnen. Die maakte zich zorgen over de hartslag van de kleine (werd constant gemonitoord), en we gingen haar gelijk halen. Mogelijk zou er een infectie zijn (vliezen waren inmiddels ruim een dag ervoor gebroken). Een kwartier later, na 2 persweeen was ze er O+ , met behulp van forceps.
Vrouw had al antibiotica gekregen 18u nadat vliezen gebroken waren, kreeg nog een andere antibiotica drip omdat er forceps waren gebruikt, en nog een 3e kuur omdat er mogelijk een infectie was (ze had een hoge temp, en hartslag kleine was hoog voor de geboorte). Na alle testen en rompslomp, boekten we een prive-kamer zodat ik ook kon blijven slapen, en mijn vrouw het niet zag zitten met 5 anderen op de kamer te zitten. 's nachts nog een 2e drip van laatste antibiotica-kuur en de volgende dag rond middaguur de laatste, en toen konden we naar huis O+
Al met al 3 nachten in het ziekenhuis geweest, en slechts een paar uur geslapen (bij elkaar ik denk ik 6-7 uurtjes), mijn vrouw gelukkig een stuk meer. Vijf verloskundige teams gehad, plus afwisseling tijdens hun pauzes, dus een groot deel verloskundige team gezien. Verschillende keren vrouwen keihard horen schreeuwen vanuit andere kamers. Ben blij dat mijn vrouw dat bespaard is gebleven door de epidural. Met de oxytocine kon ze de weeen zonder epidural gewoon niet meer aan.
Nu lekker thuis en alles gaat voorspoedig. Nu ik nog met vaderschapsverlof ben is het goed te doen, maar ik ben benieuwd hoe het gaat zijn als ik terug op mijn werk ben, dat zullen wel wat pittige weken worden in het begin denk ik.
pi_214374335
Ik kom me hier ook maar weer eens melden. Had in het begin al zo'n vermoeden dat meeschrijven weer niks zou worden :')

Ik ben inmiddels precies 34 weken en wij zijn er wel klaar voor. De zwangerschap verliep opzich goed. Erg moe, flink ijzertekort en net een blaasontsteking achter de rug. En fysiek is het ook wel genoeg geweest. Verder ging het allemaal wel prima.

Morgen een gesprek in het ziekenhuis over inleiden. Dit had ik al vroeg in de zwangerschap aangegeven te willen, maar nu vermoeden ze veel vruchtwater en een grote baby. Dus dat komt er ook nog bij.

Ik ben heel benieuwd.
pi_214606923
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar. :D
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:48:48 #150
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214607021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar. :D
Gefeliciteerd! Wat leuk! O+

Ik had bij de tweede ook de eerste ronde raak, hoewel dat natuurlijk hartstikke fijn is, is het wel even schakelen. Ik begrijp dus zeker dat het raar voelt :D
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:58:57 #151
346653 Ceviche
pi_214607093
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd! Wat leuk :)
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:41:19 #152
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214636937
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.

Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.

Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke woensdag een nieuw verhaal!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:34:34 #153
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214637602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben de adapters ook, maar gebruiken ze nooit. Het klonk heel gemakkelijk om de maxicosi te gebruiken, maar eigenlijk is die adapters erop klikken meer gedoe (ondanks kei simpel) dan gewoon de wieg erop klikken. Maar onze auto is ruim, dus de wieg ligt ook niet in de weg.

Zat net te lezen hier en realiseer me dat ik de uppababy vista nu alweer 5 jaar intensief gebruik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:20:40 #154
269689 crew  Viv
pi_214645118
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 06:41 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.

Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.

Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt :)
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:39:46 #156
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214660482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt :)
Dankjewel!:)
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke woensdag een nieuw verhaal!
pi_214690471
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.

Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg. :D Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2024 @ 06:55:09 #158
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214709249
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.

Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg. :D Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Hoi, zij is 6 weken en 1 dag, zij heeft er ook last van, dingen die eerder zo vanzelf gaan zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Ik probeer dan ook goed op haar te letten. Wat ook scheelt is dat ik haar leidinggevende ben op het werk, dus een aanpassing in uren of tijden is zo geregeld, dan werkt ze van 11 tot 14 ipv 12 tot 16u. Kan ze even haar rust pakken in de middag. Misselijkheid heeft zij sinds gister last van (kan ook zijn dat ze dus wat langer is al, 4 september termijnecho)
pi_214719832
Voorzichtige meld hier.
Afgelopen voorjaar definitief icsi-pgt afgesloten vanwege lage ovariele reserve en 2 pogingen met weinig eicellen en embryo's. Het zat er eigenlijke niet meer in.

Tot ik 2 weken terug met een knalpositieve test in handen stond. Helaas ook weer hg. Het is nog steeds onzeker en afwachten en er moet ook een vlokkentest gedaan worden nog. We hebben in ieder geval hartactie en een groei passend bij termijn.
pi_214725663
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2024 @ 05:48:45 #161
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214751085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Zal onzekerheid zijn vermoed ik, ik lees het bij meer mensen. Ook mijn vrouw heeft er meerdere gedaan vanwege het ongeloof. We zijn er toch 5 jaar meer bezig ruim.

Vandaag de vitaliteitsecho, zien of er wat in het vruchtzakje zit en het hartje klopt. We gaan uit van wel want de symptomen blijven keihard aan en er zijn geen bloedingen geweest.

Vermoeidheid is idd wel een dingetje, niet heel gek ook, het lichaam werkt voor 2 en dat kost energie.
pi_214752738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet niet, heb daar meer behoefte aan gehad dan bij mijn vorige zwangerschap. Maar nu ook gestopt, ik ga geen testen meer halen. Wilde zien of het mooi oploopt en dat was het geval.
pi_214752751
Die vermoeidheid is nu wel lastig, omdat we ook een net 3-jarige hebben rondlopen. Ach, komt vast wel goed. Het gaat nu ook al wel iets beter dan vorige week. Nu wel weer aan het werk, dan natuurlijk geen tijd om ‘s middags even te gaan liggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:50:55 #164
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214758721
Vitaliteitsecho ging goed, vrucht ligt goed en kloppend hartje is te zien. Vermoedelijke uitrekendatum is 26 maart, met de 12 weken echo meer duidelijkheid wat betreft de uitrekendatum, de kleine spruit is maar liefst 2.1 centimeter.
pi_214759477
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:25 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214759513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal :Y
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_214759981
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
In vijf/zes weken alles na elkaar. :D Niet erg als alles goed is, natuurlijk. Wat kunnen ze bijvoorbeeld al bij een 13 weken-echo zien?
pi_214760014
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
pi_214760037
13 weken echo krijg je alleen als je het zelf wil (ok, technisch gezien zijn alle echo's dat :+ ).Wij hebben die niet gedaan, met name omdat de 20 weken echo eigenlijk hetzelfde is maar dan kunnen ze het dan met veel meer zekerheid vaststellen allemaal (die hebben we dus wel gedaan). Ze kijken in ieder geval naar lichamelijke afwijkingen (open schedel, open rug, hersen- en hartafwijkingen en dat soort dingen) en ze kunnen ook zien of er bepaalde chromosomale afwijkingen zijn.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:11:45 #170
346653 Ceviche
pi_214761168
Ze kijken naar dezelfde dingen als bij de 20-weken echo maar dan kunnen ze bepaalde dingen eerder opsporen, kan er eerder vervolgonderzoek plaatsvinden en kunnen ouders eventueel eerder nadenken over hoe verder (wat ook bij de 20-weken echo zo is).
Het is nog in een onderzoeksfase, net als de nipt eerst was.

Ik heb alle echo's laten maken die mij aangeboden werden :D vitaliteitsecho, extra echo tussendoor (mijn praktijk bood dat aan), termijnecho, 13-wekenecho, 20-wekenecho, guo, en 2 groeiecho's.
Dat zijn er al 8 dan eigenlijk ook nog een echo tijdens de vruchtwaterpunctie, en aan het einde van de zwangerschap om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was.
Ik mag ook nog een vijfde nipt laten prikken dus deze zwangerschap was er ook wel een van de overdreven veel onderzoeken :P
Deze laatste nipt is om een eindconclusie te verbinden aan de onderzoeken die tijdens mijn zwangerschap afwijkend waren, kind is inmiddels 7 weken oud en gezond dus het is vooral voor het ziekenhuis interessant om dat uit te zoeken.

[ Bericht 59% gewijzigd door Ceviche op 20-08-2024 14:20:36 ]
pi_214761668
Wij hadden vanochtend weer een echo. Mooi gegroeid en de hartslag gehoord. Over 2.5 week counseling en doorverwijzing vlokkentest.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:34:15 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214761754
Wat fijn @Cygne O+ ik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is O+.
pi_214762194
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn @:cygne O+ ik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is O+.
Lang verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage woensdag 21 augustus 2024 @ 06:18:09 #174
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214765535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.
pi_214804257
Inmiddels bijna zeven weken en de misselijkheid is nu meerdere keren flink aanwezig gedurende de dag. Het wordt ook erger als ik al even niet meer gegeten heb. Maar eetlust, nee, dat heb ik niet.
Ik had erg trek in vet en zout, friet en twee snacks gingen er prima in. Brood gaat ook goed, net als fruit (druifjes). Mijn maag staat niet naar ander eten. Wordt nog lachen de komende weken. De vorige zwangerschap helaas ook rond dit termijn veel misselijk, toen begon ik ook met spugen. Hoop zo dat het me bespaard blijft deze week, maar als ik het nu voel…
pi_214807212
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 17:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Inmiddels bijna zeven weken en de misselijkheid is nu meerdere keren flink aanwezig gedurende de dag. Het wordt ook erger als ik al even niet meer gegeten heb. Maar eetlust, nee, dat heb ik niet.
Ik had erg trek in vet en zout, friet en twee snacks gingen er prima in. Brood gaat ook goed, net als fruit (druifjes). Mijn maag staat niet naar ander eten. Wordt nog lachen de komende weken. De vorige zwangerschap helaas ook rond dit termijn veel misselijk, toen begon ik ook met spugen. Hoop zo dat het me bespaard blijft deze week, maar als ik het nu voel…
Ah wat naar. Werd het in het tweede trimester wel minder toen?
pi_214807624
quote:
88s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 06:18 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.
Epilepsie heeft niets te maken met het wel of niet krijgen van een vitaliteitsecho.
Vrijwel alle praktijken bieden het aan omdat mensen veeleisender zijn geworden en niet meer willen wachten tot 10-12 weken voor een eerste echo.
Vanuit de verzekering/overheidsgelden worden de termijnecho, 13 wkn en 20 wkn echo standaard vergoed voor iedereen. De rest van de echo's, vitaliteit, groei, herbeoordelingen 20 wkn echo, ligging enz, zijn allemaal op indicatie.

Voor een vitaliteitsecho zijn er best wat indicaties waarvoor een vergoeding gevraagd mag worden, zoals een EUG in je voorgeschiedenis, miskraam, ongewenste zwangerschap etc.

Heel veel praktijken bieden standaard de vitaliteitsecho en de liggingsecho aan en declareren deze waar het kan. Indien er geen indicatie is (wat vaak zo is) betalen de praktijken die echo uit eigen zak, als service voor mensen. Zij krijgen geen geld voor die echo, het kost ze geld.
pi_214807972
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2024 22:31 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ah wat naar. Werd het in het tweede trimester wel minder toen?
Ja, al kwam het toen met vlagen weer terug in het tweede trimester. Soms dan ineens weer spugen na het avondeten, of juist ‘s ochtends (heel) vroeg. Maar het eerste trimester was het meest vervelend wat dat betreft. Hoe gaat het nu met jou dan? Jij hebt ook flink wat te verduren (gehad) met HG in je vorige zwangerschap toen we samen zwanger waren, toch?
  Redactie Frontpage maandag 26 augustus 2024 @ 06:10:10 #179
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214808000
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2024 23:48 schreef mignonne het volgende:

[..]
Epilepsie heeft niets te maken met het wel of niet krijgen van een vitaliteitsecho.
Vrijwel alle praktijken bieden het aan omdat mensen veeleisender zijn geworden en niet meer willen wachten tot 10-12 weken voor een eerste echo.
Vanuit de verzekering/overheidsgelden worden de termijnecho, 13 wkn en 20 wkn echo standaard vergoed voor iedereen. De rest van de echo's, vitaliteit, groei, herbeoordelingen 20 wkn echo, ligging enz, zijn allemaal op indicatie.

Voor een vitaliteitsecho zijn er best wat indicaties waarvoor een vergoeding gevraagd mag worden, zoals een EUG in je voorgeschiedenis, miskraam, ongewenste zwangerschap etc.

Heel veel praktijken bieden standaard de vitaliteitsecho en de liggingsecho aan en declareren deze waar het kan. Indien er geen indicatie is (wat vaak zo is) betalen de praktijken die echo uit eigen zak, als service voor mensen. Zij krijgen geen geld voor die echo, het kost ze geld.
Ah, ik wist niet dat de vitaliteitsecho zo'n "lichtgewicht" was, vanuit het Epileptisch centrum is de vitaliteitsecho genoemd omdat we die als eerst op de hoogte hebben gesteld van de zwangerschap.
pi_214808726
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2024 04:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ja, al kwam het toen met vlagen weer terug in het tweede trimester. Soms dan ineens weer spugen na het avondeten, of juist ‘s ochtends (heel) vroeg. Maar het eerste trimester was het meest vervelend wat dat betreft. Hoe gaat het nu met jou dan? Jij hebt ook flink wat te verduren (gehad) met HG in je vorige zwangerschap toen we samen zwanger waren, toch?
Heb helaas weer HG, maar deze keer is er wel snel goede zorg op gang gekomen. Nog steeds misselijk, kan weinig en moet echt rustig aan doen maar gaat wel echt een stuk beter.
pi_214809534
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:30 schreef Cygne het volgende:
Voorzichtige meld hier.
Afgelopen voorjaar definitief icsi-pgt afgesloten vanwege lage ovariele reserve en 2 pogingen met weinig eicellen en embryo's. Het zat er eigenlijke niet meer in.

Tot ik 2 weken terug met een knalpositieve test in handen stond. Helaas ook weer hg. Het is nog steeds onzeker en afwachten en er moet ook een vlokkentest gedaan worden nog. We hebben in ieder geval hartactie en een groei passend bij termijn.
Waaaat!? Ik stuiter bijna van de bank! *O* *O* *O* ik ga zo hard duimen voor jullie, wat zou dit een geweldig mooi cadeautje zijn na het hele traject. O+
S. 2014
J. 2016
pi_214809864
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2024 09:57 schreef Cygne het volgende:

[..]
Heb helaas weer HG, maar deze keer is er wel snel goede zorg op gang gekomen. Nog steeds misselijk, kan weinig en moet echt rustig aan doen maar gaat wel echt een stuk beter.
Fijn dat die zorg nu zoveel beter geregeld is, kan me herinneren dat dat de vorige keer ook zo’n gedoe was.
pi_214811608
En vandaag doe ik even een dansje, maar het gaat heel goed al de hele dag. Ik eet iedere 2 uur iets en de misselijkheid is best wel weggebleven. 🥳
Heeeeel veel zin in paprikachips alleen… Chocola moet ik nu niets van hebben. :-)
pi_214815343
Zijn er hier nog trouwens mensen die de Pufclub hebben gekeken?
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:48:27 #185
482080 AgnesGru
pi_214816414
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 10:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn er hier nog trouwens mensen die de Pufclub hebben gekeken?
Ja.

Met verbazing gekeken naar het Amsterdamse koppel. Zo niet mijn ding.
pi_214817112
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:48 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ja.

Echt met verbazing gekeken.
pi_214817543
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 12:48 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Ja.

Dat zijn die 2 spirituelen geweest dan zeker? Dat was echt belachelijk ja, maar wel vermakelijke tv _O-
pi_214817900
Ik vond de pufclub erg leuk om naar te kijken.
En indd met verbazing gekeken naar het spirituele koppel, vooral toen er borstvoeding werd uitgedeeld :')
pi_214821057
Inderdaad, dat spirituele koppel. Maar uiteindelijk landden ze wel volgens, want er was gewoon een bevalling met pijn :D Ondanks de cacao ceremonies, baby-fluisteraars en wat al.
Maar ik vond die alleenstaande moeder ook wel ongemakkelijk eigenlijk. Teleurgesteld dat het een meisje was, en het was ergens ook niet vreemd dat ze zo somber werd van borstvoeding geven. Dat paste eigenlijk wel in haar leven; geen relatie, dus ook niet gewend aan iemand die veel dichtbij je is en mogelijk afhankelijk van je is.
Maar leuk om te kijken, moet er ook niet aan denken dat mijn hele familie, of erger nog, die van mijn vrouw, in het ziekenhuis zou zijn en zelfs in de kamer van de geboorte aanwezig zou willen zijn (integendeel, maar schoonmoeder uit de VS komt nog even liever niet, omdat mijn vrouw aangegeven heeft dat ze nog wel wat hulp kan gebruiken overdag...dat is genoeg voor mijn schoonmoeder om niet te komen, hulp geven staat niet echt in haar woordenboek zeg maar).
pi_214848991
Hier vanmorgen een goede vitaliteitsecho, groeit goed, hartje klopt goed en stevig, mooi op schema qua termijn. :)
pi_214851796
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 11:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier vanmorgen een goede vitaliteitsecho, groeit goed, hartje klopt goed en stevig, mooi op schema qua termijn. :)
Wat fijn!
  Redactie Frontpage donderdag 5 september 2024 @ 07:18:30 #192
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214895756
Gister hebben wij de eerste termijnecho gehad, alles zag er goed uit. twee beentjes, armpjes, voetjes en handjes. Mini is erg beweeglijk en we hebben het hartje kunnen horen. Gezien de medische achtergrond van mijn vrouw gaan de 13 en 20 weken echo in het Radboud plaatsvinden, verder zal de gynaecoloog de zwangerschap volgen, evenals de verpleegkundig specialist van het epileptisch centrum. De uitrekendatum is nu ook bekend: 23 maart 2025. Inmiddels hebben we het nieuws ook bekend gemaakt aan bekenden, vrienden die verder staan dan de directe familie. Nu kunnen we ook verder werken aan de kinderkamer en kijken wat wanneer te regelen.
pi_214910725
Vandaag ook echo gehad, gemeten op 9w6d. Geen achterstand, geen verdikte nekplooi, goede hartslag.

[/spoiler] Volgende week termijnecho en ondertussen ging de gynaecoloog nadenken of ik in aanmerking kom voor vlokkentest. Ik dacht van wel omdat ik zelf een chromosoomafwijking heb en een kind met een syndroom. Maar dat was niet per definitie zo, zei ze. Ook mocht die verwijzing niet voor de termijn echo. Bij de nu jongste mocht dat wel. Verwarrend.[/spoiler]
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:45:35 #194
346653 Ceviche
pi_214911751
Ik wilde nog even posten hoe het is afgelopen met mijn afwijkende NIPT. De baby (ik noem de baby maar even baby B) is inmiddels 2 maanden oud en gezond, en nu zijn alle onderzoeken afgerond en ik wilde toch even delen wat er nu uit is gekomen en dit lijkt me dan toch het meest handige topic daarvoor. Even in een spoiler want lang verhaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ceviche op 06-09-2024 21:58:22 ]
  vrijdag 6 september 2024 @ 21:55:09 #195
346653 Ceviche
pi_214911824
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 20:06 schreef Cygne het volgende:
Vandaag ook echo gehad, gemeten op 9w6d. Geen achterstand, geen verdikte nekplooi, goede hartslag.

SPOILER
Mij is verteld (volgens mij dezelfde afwijking) dat een prenataal onderzoek bij een volgende zwangerschap geïndiceerd is, dus gewoon standaard mag. Maar dat onderzoek mag sowieso pas bij X aantal weken, toch? Misschien willen ze de exacte termijn weten voor ze aan dat onderzoek beginnen en moet die termijn in de verwijsbrief.
pi_214911946
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Mij is verteld (volgens mij dezelfde afwijking) dat een prenataal onderzoek bij een volgende zwangerschap geïndiceerd is, dus gewoon standaard mag. Maar dat onderzoek mag sowieso pas bij X aantal weken, toch? Misschien willen ze de exacte termijn weten voor ze aan dat onderzoek beginnen en moet die termijn in de verwijsbrief.
Vanaf 12 weken kan dat. Bij ons stopt het meestal rond de 9 weken. Als het daarna nog goed is wordt er in principe verwijzing gemaakt. Het is ook gewoon geïndiceerd. Maar heel veel gynaecologen kennen dit ook niet.

Wat een heftige boodschap voor jou ook. En wat fijn dat je kindje gezond is! O+
pi_214911986
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 21:45 schreef Ceviche het volgende:
Ik wilde nog even posten hoe het is afgelopen met mijn afwijkende NIPT. De baby (ik noem de baby maar even baby B) is inmiddels 2 maanden oud en gezond, en nu zijn alle onderzoeken afgerond en ik wilde toch even delen wat er nu uit is gekomen en dit lijkt me dan toch het meest handige topic daarvoor. Even in een spoiler want lang verhaal.
SPOILER
Mooi dat de baby gezond is!
  vrijdag 6 september 2024 @ 23:18:39 #198
346653 Ceviche
pi_214912438
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 22:11 schreef Cygne het volgende:

[..]
Vanaf 12 weken kan dat. Bij ons stopt het meestal rond de 9 weken. Als het daarna nog goed is wordt er in principe verwijzing gemaakt. Het is ook gewoon geïndiceerd. Maar heel veel gynaecologen kennen dit ook niet.

Wat een heftige boodschap voor jou ook. En wat fijn dat je kindje gezond is! O+
Het is me wel opgevallen dat de communicatie tussen verschillende specialismen wel gebrekkig is dus dat verbaast me niet. 'Je kunt gewoon op poli X bloedprikken, ik zal ze een mail sturen.' en dan kwam ik op de poli en dan wisten ze nooit ergens van :')

Het belangrijkste is dat onze baby gezond is inderdaad, ik heb me wel verbaasd hoe ver ze in het ziekenhuis gaan om dit allemaal uit te zoeken. Omdat het medisch voor ons niet meer relevant is, de baby is immers gezond en daar gaat het om.
We zijn echt veel dure onderzoeken verder, eigenlijk alleen omdat het interessant is voor het ziekenhuis (we voelden ons tijdens de zwangerschap eigenlijk al een soort studie-object, en dat zijn we blijkbaar ook).

Lijkt me heel frustrerend dat je gynaecoloog zo terughoudend is. Alsof je dan opnieuw hetzelfde proces moet doorlopen.
pi_214912612
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:18 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Het is me wel opgevallen dat de communicatie tussen verschillende specialismen wel gebrekkig is dus dat verbaast me niet. 'Je kunt gewoon op poli X bloedprikken, ik zal ze een mail sturen.' en dan kwam ik op de poli en dan wisten ze nooit ergens van :')

Het belangrijkste is dat onze baby gezond is inderdaad, ik heb me wel verbaasd hoe ver ze in het ziekenhuis gaan om dit allemaal uit te zoeken. Omdat het medisch voor ons niet meer relevant is, de baby is immers gezond en daar gaat het om.
We zijn echt veel dure onderzoeken verder, eigenlijk alleen omdat het interessant is voor het ziekenhuis (we voelden ons tijdens de zwangerschap eigenlijk al een soort studie-object, en dat zijn we blijkbaar ook).

Lijkt me heel frustrerend dat je gynaecoloog zo terughoudend is. Alsof je dan opnieuw hetzelfde proces moet doorlopen.
Wat een ellende, inderdaad dat studieobject voelen. Ik merk dat ze mijn casus ook heel interessant vinden, maar dat ze ook echt oprecht meeleven. Ik snap de logica van de gynaecoloog ook wel, we zijn nu verder dan alle miskramen en meestal gaat het na die termijn wel goed, maar ik wil gewoon dat risico niet nemen of tot het einde in spanning zitten. Ik zou zo graag eens zorgeloos, voor zover het kan dit eens meemaken.
  zaterdag 7 september 2024 @ 00:39:21 #200
346653 Ceviche
pi_214912918
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2024 23:39 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat een ellende, inderdaad dat studieobject voelen. Ik merk dat ze mijn casus ook heel interessant vinden, maar dat ze ook echt oprecht meeleven. Ik snap de logica van de gynaecoloog ook wel, we zijn nu verder dan alle miskramen en meestal gaat het na die termijn wel goed, maar ik wil gewoon dat risico niet nemen of tot het einde in spanning zitten. Ik zou zo graag eens zorgeloos, voor zover het kan dit eens meemaken.
Ik had er niet zoveel moeite mee dat we een studie object werden, maar wel dat de toon heel erg was van:'er is iets mis met jullie baby en we gaan uitzoeken wat het is', terwijl dat nog helemaal niet zeker was (volgens internet was de kans dat de gevonden afwijking van de baby afkomstig was ongeveer 25%, en 75% kans dat de oorzaak lag bij de placenta of de moeder. Daardoor ging ik erg twijfelen aan wat er nou aan de hand was, en was het onze verloskundige die de boel wat meer relativeerde voor ons.

En de nipt is een screening, geen diagnose-tool. Na 1 afwijkende nipt valt er dus niks meer te screenen, dus wat voor nut heeft het dan om die nipt dan zo vaak te herhalen? Alleen omdat het voor het ziekenhuis interessant is qua onderzoek. En dat is prima, werk ik graag aan mee, maar ik miste de transparantie. Want wij voelden zelf ook wel dat de reden voor die onderzoeken niet bij ons lag, zeg maar.

Het is erg verdrietig dat jullie geen zorgeloze zwangerschap hebben :{ ik hoop dat het uiteindelijk misschien niet uit maakt dat de gyn nu zo terughoudend is, ik kan me niet voorstellen dat jullie geen indicatie hebben voor een vlokkentest (of ander prenataal onderzoek) en dat wordt vast wel op tijd geregeld (dat je ook echt dat onderzoek kunt doen als je 13 weken bent, bedoel ik). Hopelijk dan ook snel een goede uitslag en toch nog grotendeels zonder zorgen.
pi_214933955
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
  maandag 9 september 2024 @ 15:30:34 #202
346653 Ceviche
pi_214934121
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 14:59 schreef Cygne het volgende:
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
Fijn dat het is opgelost, en dat jullie snel terecht kunnen :)
pi_214949166
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
  woensdag 11 september 2024 @ 16:05:29 #204
346653 Ceviche
pi_214952725
Je bent ook vatbaarder voor ziektes en je wordt ook zieker ervan wanneer je zwanger bent. Ik heb zwanger een week op bed gelegen met griep, dat heb ik nog nooit zo gehad en dan was ik zelfs nog gevaccineerd. Maand erna buikgriep, weer een halve week op bed. Maand daarna een ingegroeide teennagel, die is toen deels verwijderd en daarna gaan ontsteken.

Nu is die nagel weer gaan ingroeien en heb ik zelf wat aangeklooid en dat is nu gewoon weer genezen zonder issues, dus ik verdenk daar ook de zwangerschap ervan dat dat dat erger heeft gemaakt.

Dus probeer je vooral niet schuldig te voelen.
pi_214954613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
Wat een rotgevoel is dat. Ook al weet je rationeel dat het geen kwaad kan. Spannend, termijnecho!

Ik zou morgen termijnecho hebben, maar precies dat tijdstip konden we terecht in het wkz. Hopelijk kan de vlokkentest volgende week al.
pi_215008437
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:55:09 #207
346653 Ceviche
pi_215008508
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
pi_215008729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:08:53 #209
346653 Ceviche
pi_215009858
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:25 schreef Cygne het volgende:

[..]
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
Ah dat is echt balen, pas over een week of 7 dus duidelijkheid -O-
Wat een slopend traject zo :{
pi_215011074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
pi_215012460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
Nee, juist hoog-achter. Ze zou met een boogje om het kindje heen moeten en dat geeft teveel risico voor het kindje. Voor de zwangerschap een perfecte plek, minder voor een vlokkentest. Die van F lag vrij laag, was voor de vlokkentest bij hem ideaal.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:13:47 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215013009
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
pi_215013561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:13 schreef Lemijn het volgende:
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
Rot, maar aan de andere kant zijn we wel gewend dat alles anders loopt. Ben wel echt goed opgevangen door de gynaecoloog die de vlokkentest zou doen, die nam er echt wel even extra ruimte voor hoe naar dit is met ons dossier. Maar ook de fertiliteitsarts die nog steeds op de zijlijn meeleeft, de poli-assistente van het streekziekenhuis die meedenkt en schakelt met de gynaecologen daar om op een andere manier vanuit hen wat geruststelling te kunnen bieden. Hoewel dat nu niet iets uitmaakt voor hoe lang we in spanning moeten zitten, verzacht het wel. Maakt ook dat ik er wat rustiger in kan staan.
pi_215080218
Ik kom even binnenvallen: Ik heb nog wat zwangerschapskleding liggen in maat L. Jeans en broeken (mamalicious, H&M), wintertruien, longsleeves zwart en wit (h&m), een gevoerde sportlegging en een skibroek. Bij interesse stuur ik graag foto's en meer info!

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 24-09-2024 15:25:22 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215080764
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
pi_215081176
Oh god ja. Ik hou mijn hart vast :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215081773
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
Ik leef onder een steen geloof ik.
pi_215082137
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ik leef onder een steen geloof ik.
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
pi_215083227
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
Ah zo. Dat is niet prettig nee.

Ik krijg donderdag een 13 wekenecho en over 4 weken een vruchtwaterpunctie.
pi_215090816
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.

Mag ik in de OP? 15 april.
pi_215090915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.

Wat fijn dat het er zo goed uitziet, termijn klopt en het kindje al zo goed beweegt!
pi_215101301
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest.* Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.

*
SPOILER

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 20:49:25 ]
pi_215101326
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?

Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk. :D
pi_215101556
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:36 schreef Cygne het volgende:
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest. Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
pi_215101676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
pi_215101742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?

Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk. :D
Mogen ze inderdaad niet zeggen, omdat in het kader van onderzoek en vaak ook niet met zekerheid te zeggen. Omdat ik die gebalanceerde translocatie heb en dat toch heel veel onzekerheid geeft, zeker nu we nog langer moeten wachten op genetisch onderzoek, hebben ze in het ziekenhuis meegedacht hoe ze daarbij konden helpen om een beetje extra rust te geven.
pi_215101959
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:07 schreef Cygne het volgende:

[..]
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
Ah op die manier.
Begreep het al niet omdat het echt 2 heel verschillende onderzoeken zijn die elkaar niet vervangen. Vandaar de vraag.
pi_215102025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:47 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ah op die manier.
Begreep het al niet omdat het echt 2 heel verschillende onderzoeken zijn die elkaar niet vervangen. Vandaar de vraag.
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.
pi_215102098
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:52 schreef Cygne het volgende:

[..]
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.
De manier waarop het in je post stond las alsof je geen meerwaarde zag OMDAT je al de vlokkentest had. Zo las het voor mij althans. Vandaar dat ik het vroeg.

Zat mensen die er vanaf zien om uiteenlopende redenen, dat moet ieder voor zich weten verder. Daar oordeel ik niet over.
pi_215102249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.
De manier waarop het in je post stond las alsof je geen meerwaarde zag OMDAT je al de vlokkentest had. Zo las het voor mij althans. Vandaar dat ik het vroeg.

Zat mensen die er vanaf zien om uiteenlopende redenen, dat moet ieder voor zich weten verder. Daar oordeel ik niet over.
Oh nee hoor, dat bedoelde ik er niet mee. Maar ik begrijp wel dat ik de indruk had kunnen geven dat ik of mijn zorgverleners er per definitie geen meerwaarde zien in zo'n echo naast zo'n vlokkentest en die indruk wil ik niet geven, zeker omdat dit keuzes zijn die je zelf op basis van je eigen situatie en en in overleg met eigen zorgverlener moet nemen. Ik vond na teruglezen dat de nuance wat ontbrak in mijn post.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 23:30:26 ]
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:46:55 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215149849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Je staat in de OP :) @Cygne wil je er ook in?

Als er anderen in de OP willen, let me know!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215150542
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je staat in de OP :) @:cygne wil je er ook in?

Als er anderen in de OP willen, let me know!
Ja is goed. :*
5 april
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:17:19 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215150585
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 20:14 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ja is goed. :*
5 april
Ok ga ik doen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215150719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 20:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ok ga ik doen O+
O+
pi_215183537
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren. 8-)

Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:11:34 #236
346653 Ceviche
pi_215183715
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren. 8-)

Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
Misschien omdat er toch niets aan te doen is. Je kunt het amper voorkomen volgens mij, omdat het zo veel voorkomt, en als het er is, is er geen behandeling voor. Maar ik zou het zeker bespreken, want er verandert geregeld iets in de medische wereld en de vk kan het ongetwijfeld beter uitleggen :)
pi_215185710
Vanmiddag pretecho gehad. Het is echt een meisje. O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:53:11 #238
482080 AgnesGru
pi_215188492
quote:

Sta onder controle bij het ziekenhuis, maar hier niks over gehoord.
pi_215188621
Ik had nog nooit van het CMV virus gehoord, dus even opgezocht op de NHS website. Schijnbaar kan het ook doorgegeven worden door borstmelk. Maar verder lijkt het dat het normaliter weinig problemen veroorzaakt, maar als babies het bij geboorte al hebben EN ze vertonen symptomen (wat zeldzaam is) dan worden ze tot hun 5e gevolgd.

Meestal krijgen kinderen het het voor eerst in een dagopvang.

https://www.nhs.uk/conditions/cytomegalovirus-cmv/

quote:
Things you can do to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) in pregnancy

The best way to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) during pregnancy is to:

-wash your hands using soap and water – especially after changing nappies, feeding young children or wiping their nose
-regularly wash toys or other items that may have young children's saliva or pee on them
-avoid sharing food, cutlery and drinking glasses, or putting a child's dummy in your mouth
-avoid kissing young children on their mouth

There's currently no vaccine for CMV.
pi_215189160
quote:

Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.

De reden waarom je er niet veel over hoort (tot je het hebt :') ) is omdat het niet makkelijk te herkennen is en je dan iedereen met verkoudheidsklachten moet ontwijken (en zelfs dan zijn er talloze mensen die cmv hebben/verspreiden zonder zelf klachten te hebben). En zelfs als je het al gehad hebt kun je een re-activatie krijgen dus antistoffen zeggen niks helaas...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215189167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik had nog nooit van het CMV virus gehoord, dus even opgezocht op de NHS website. Schijnbaar kan het ook doorgegeven worden door borstmelk. Maar verder lijkt het dat het normaliter weinig problemen veroorzaakt, maar als babies het bij geboorte al hebben EN ze vertonen symptomen (wat zeldzaam is) dan worden ze tot hun 5e gevolgd.

Meestal krijgen kinderen het het voor eerst in een dagopvang.

https://www.nhs.uk/conditions/cytomegalovirus-cmv/
[..]

De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.
pi_215189787
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.

De reden waarom je er niet veel over hoort (tot je het hebt :') ) is omdat het niet makkelijk te herkennen is en je dan iedereen met verkoudheidsklachten moet ontwijken (en zelfs dan zijn er talloze mensen die cmv hebben/verspreiden zonder zelf klachten te hebben). En zelfs als je het al gehad hebt kun je een re-activatie krijgen dus antistoffen zeggen niks helaas...
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
pi_215190065
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?

Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
pi_215190066
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ze was klein, had een klein hoofdje en puntbloedinkjes (door erg lage bloedplaatjes waarde) en toen zijn ze gaan testen. En hoewel ze dus 50% kans had op van alles heeft ze er niks aan overgehouden *O*

Nou ja ik paste al sinds mn 11e op ongeveer alle kinderen in de buurt/familie èn was gastouder dus ik had het ook theoretisch gezien allang gehad moeten hebben :+

En idd België is er anders in, maar imho kun je jezelf alleen volledig beschermen als je in quarantaine gaat :D
pi_215190069
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:

[..]
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?

Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
het wordt (of werd :+ ) niet standaard getest volgens mij...
pi_215190091
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]
het wordt (of werd :+ ) niet standaard getest volgens mij...
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.
pi_215190858
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:

[..]

Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.
Maar goed, ‘fijn’ om te lezen dat je het toch niet kunt voorkomen. Dacht dat vooral kleintjes het uitscheiden, maar dat is dus niet zo. Oké, thanks!
pi_215194099
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]
De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.
pi_215194301
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:36 schreef Nolita het volgende:

[..]
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.
pi_215194309
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.
Maar goed, ‘fijn’ om te lezen dat je het toch niet kunt voorkomen. Dacht dat vooral kleintjes het uitscheiden, maar dat is dus niet zo. Oké, thanks!
Het is wel vaak aanwezig bij kleine kinderen, maar dus zeker niet 'alleen maar' dat maakt het zo lastig...
pi_215194321
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.
Ja, ik denk dat het meer 'kost' dan oplevert als je kinderen vaccineert... En het is ook een soort valse veiligheid denk ik, aangezien reactivatie ook gevaarlijk is...
pi_215196302
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.
In NL ja, een zelfstandige verloskundige.
Wel grensstreek hier ( België en Duitsland dichtbij) geen idee of dat nog iets uitmaakt.
Ik denk dat het haar eigen zorgvuldigheid is dan, als het niet standaard gedaan wordt.
pi_215270237
Lieve zwangeren,

Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.
Iemand een alternatief of andere zetpil die werkt?

Mijn of eigenlijk onze dank is groot.
pi_215270351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,

Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.

Helemaal niet meer?

Je kunt de apotheek vragen om rond te bellen of andere apotheken in de buurt ze wel nog hebben. Of een generieke ondansetron.
Emesafene kan misschien ter overbrugging maar is vaak niet sterk genoeg bij HG.
pi_215271519
Klopt, dat h
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:48 schreef mignonne het volgende:

[..]
Helemaal niet meer?

Je kunt de apotheek vragen om rond te bellen of andere apotheken in de buurt ze wel nog hebben. Of een generieke ondansetron.
Emesafene kan misschien ter overbrugging maar is vaak niet sterk genoeg bij HG.
Helemaal niet meer, er is al rond gebeld.
Emesafene is idd niet sterk genoeg :(
Dank je wel voor je snelle reactie.
pi_215271666
quote:
Lieve zwangeren,

Ondansetron aurobindo of zofran zydis smelttabletten.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:00:29 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215277756
quote:
Lieve zwangeren,

Ik heb destijds veel baat gehad bij primperan zetpillen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215282200
quote:
Lieve zwangeren,

Alvast sterkte gewenst. Bij mijn vriendin werd het pas beter nadat ze sondevoeding kreeg en rond week 20 zat v/d zwangerschap.

Medicatie etc. heeft allemaal niet geholpen. Zou wel goed nagaan welke medicatie wordt vergoed. We hadden op een gegeven moment ook tabletten die niet werden vergoed (wanhoop) en die hadden een pittig prijskaartje.
Dag knapste man van FOK!
pi_215290915
Sterkte met de HG voor allen! Hier was het gelukkig meestal te behappen met Suprimal. Ook geen HG, want had het met name ‘s avonds. Maar oh, wat was ik al naar af en toe. Laat staan als je het weken- en maandenlang continu hebt…
Vriendin van mij is een maand achter mij zwanger en heeft het helaas ook voor de derde keer…

Hier nu ruim 14 weken en het gaat best wel goed! Ben nog niet van de Suprimal af (ik durf nog niet zo goed ;’)), maar ik heb nu nauwelijks tot geen klachten meer. Baby doet het goed en is zeer energiek, net als grote zus destijds. En die is nu nog steeds heel actief, ben benieuwd hoe dit exemplaar straks is. :)
pi_215343057
Hi allemaal,

Ik durf nu ook mee te gaan schrijven. In maart 2020 ben ik moeder geworden van een dochter maar dit was een heftige zwangerschap en kraamtijd (plus eerste jaar) door wat medische problemen waar ze bij de 20-weken echo achterkwamen. Ik heb toen veel steun gehad hier.

Inmiddels ben ik 20 weken zwanger en is onze kleine man (we krijgen een zoon) voor nu helemaal gezond. Dus het genieten begint nu echt en ik schrijf graag mee. De uitgerekende datum is 11 maart. Ik wil wel in de OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door QuattroF op 23-10-2024 15:38:36 ]
pi_215349849
Gisteren de vruchtwaterpunctie gehad. Ging gelukkig heel soepel. Nu maar afwachten.
pi_215351767
Spannend, Cygne. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag krijgt?

Welkom, Quattro!

Hier nu 15 weken en ik voel de baby sinds vorige week heel af en toe al licht kietelen en frommelen. Gezellig weer! Mijn oudste voelde ik ook met 16 weken al. Placenta toen achter en nu weer. 🥰
pi_215361811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag krijgt?

Welkom, Quattro!

Hier nu 15 weken en ik voel de baby sinds vorige week heel af en toe al licht kietelen en frommelen. Gezellig weer! Mijn oudste voelde ik ook met 16 weken al. Placenta toen achter en nu weer. 🥰
2-3 weken.
pi_215475382
Ze is niet eens drager. O+ :'(
  maandag 4 november 2024 @ 17:03:06 #265
482080 AgnesGru
pi_215475435
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 16:56 schreef Cygne het volgende:
O+
pi_215476572
quote:
Wauw! O+ *O* wat is dit wonder jullie gegund! Dat het verder maar een doorsnee zwangerschap mag worden.
pi_215498876
Oh cygne, wat een geweldig nieuws *O*
pi_215499862
@Cygne O+ wat een fantastisch nieuws, en jullie zo zo zo zo gegund!! *O* O+ :'( O+
  woensdag 6 november 2024 @ 18:57:52 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215499868
Gefeliciteerd Cygne! Wat een wonder en wat heerlijk voor jullie!
pi_215500654
quote:
O+ *O* O+
pi_215501466
quote:
Omg *O* *G*
pi_215507283
We wachten nog wel op de uitslag van de microarray. De kwaliteit van de vlokken was niet optimaal bij de karyotypering dus konden ze wel zekerheid geven over dragerschap en grotere chromosoomafwijkingen. Maar nog niet 100% over disbalans. De breekpunten zijn relatief klein.
pi_215520338
De uitslag van de array is er ook. Alles was goed. O+
pi_215520830
Wauw. Hopelijk nu geen zorgen meer wat betreft dat soort zaken?
pi_215520899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wauw. Hopelijk nu geen zorgen meer wat betreft dat soort zaken?
Klopt! O+
pi_215520941
Zo gegund! 🥰
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:50:32 #277
482080 AgnesGru
pi_215522404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Cygne het volgende:
De uitslag van de array is er ook. Alles was goed. O+
Wat fijn O+

Zijn er voor jou nog extra controles of is dat niet (meer) nodig?
pi_215522986
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:50 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Wat fijn O+

Zijn er voor jou nog extra controles of is dat niet (meer) nodig?
Ik heb een gastric bypass gehad en hg, dus ik zal wel medisch blijven. Vanochtend belde de verloskundige om te vragen hoe het ging en ik heb gevraagd of we shared care kunnen doen en daar stond ze voor open.
  zondag 10 november 2024 @ 19:32:24 #279
386633 Adnap
I love Life !
pi_215543769
Cygne, wat ontzettend fijn dat jullie wonder helemaal gezond is bevonden!
HG maak ik nu van dichtbij mee, wat een ellende is dat. Ze (geen familie) is nu 17 weken en het gaat eindelijk iets beter.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_215565316
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:32 schreef Adnap het volgende:
Cygne, wat ontzettend fijn dat jullie wonder helemaal gezond is bevonden!
HG maak ik nu van dichtbij mee, wat een ellende is dat. Ze (geen familie) is nu 17 weken en het gaat eindelijk iets beter.
Ja, het voelt nog heel onwerkelijk. Het gaat hier ook wel iets beter, maar 1 ding teveel en het is weer mis. Blij dat ik vanaf het begin Zofran heb gekregen waardoor ik opname heb kunnen voorkomen.

Vanmiddag SEO alweer. Ben benieuwd. O+
pi_215570823

Alles helemaal goed. O+
pi_215572352
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:05 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Alles helemaal goed. O+
Wat een geweldig nieuws Cygne, dit hebben jullie zo verdient na alles!
pi_215572704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:05 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Alles helemaal goed. O+
Ik heb er kippenvel van, wat een gigantisch cadeau is dit voor jullie! Vind het zo ontzettend fijn voor jullie. O+
pi_215573746
Zo fantastisch *O* O+
pi_215645393
Wij hebben vandaag ook de 20 weken-echo gehad en alles was goed met ons kindje. 🥰
Ik heb wel een laagliggende placenta (als het goed is niet voorliggend), dus dat moet de volgende keer even extra goed gecheckt worden. Maar de echoscopiste zei dat het vaak toch nog mee optrekt als het kindje en de baarmoeder verder groeien. Voor nu geen zorgen (nog).

En oh, we krijgen een zoon. Totaal niet verwacht, het moest even landen, maar zo blij mee. 😍
pi_215662806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vandaag ook de 20 weken-echo gehad en alles was goed met ons kindje. 🥰
Ik heb wel een laagliggende placenta (als het goed is niet voorliggend), dus dat moet de volgende keer even extra goed gecheckt worden. Maar de echoscopiste zei dat het vaak toch nog mee optrekt als het kindje en de baarmoeder verder groeien. Voor nu geen zorgen (nog).

En oh, we krijgen een zoon. Totaal niet verwacht, het moest even landen, maar zo blij mee. 😍
Wat tof! O+
Herkenbaar dat je dat niet verwacht.
pi_215663293
Inmiddels helemaal aan gewend. Leuk, een meid en een jongen. Heel benieuwd naar de dynamiek straks. Gelukkig is F. ook heel blij dat ze een broertje krijgt en ze vertelt het met trots aan iedereen. :)
Nu nog een naam zien te vinden. We hebben maar even de Kinder-app geïnstalleerd. :D Een kanshebbende naam vanuit mij werd strak geveto’d, dus op zoek naar iets nieuws.
pi_215665284
Geweldig dat F. het zo tof vindt! O+
M. wilde voor de zwangerschap van F. eigenlijk al een zusje. Heeft sinds de geboorte van F. al steeds gevraagd of er nou ook nog een zusje kwam. _O-
pi_215665422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Inmiddels helemaal aan gewend. Leuk, een meid en een jongen. Heel benieuwd naar de dynamiek straks. Gelukkig is F. ook heel blij dat ze een broertje krijgt en ze vertelt het met trots aan iedereen. :)
Nu nog een naam zien te vinden. We hebben maar even de Kinder-app geïnstalleerd. :D Een kanshebbende naam vanuit mij werd strak geveto’d, dus op zoek naar iets nieuws.
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!

Maar B. is nu pas anderhalf en bij de geboorte een jaar en 9 maanden, dus die is zich er totaal niet bewust van. 😜
pi_215668394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:48 schreef Cygne het volgende:
Geweldig dat F. het zo tof vindt! O+
M. wilde voor de zwangerschap van F. eigenlijk al een zusje. Heeft sinds de geboorte van F. al steeds gevraagd of er nou ook nog een zusje kwam. _O-
Zijn gebed is verhoord. ;)
Hoe oud is jouw oudste? Al wat ouder, hè? Die krijgt alles natuurlijk helemaal tot op de centimeter mee.
pi_215668417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 22:01 schreef archito het volgende:

[..]
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!

Maar B. is nu pas anderhalf en bij de geboorte een jaar en 9 maanden, dus die is zich er totaal niet bewust van. 😜
Die van ons is ruim 3, dus die krijgt het allemaal al wel mee. :) Ze vroeg ook steeds hoe het bij de ‘afspraak voor de baby’ was als we een echo gehad hadden. De eerste twee keer is ze meegeweest, de medische echo’s (13 en 20 weken) hebben we samen gedaan. Maar ze vergeet niets wat dat betreft. :D
pi_215670148
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 08:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Zijn gebed is verhoord. ;)
Hoe oud is jouw oudste? Al wat ouder, hè? Die krijgt alles natuurlijk helemaal tot op de centimeter mee.
7, die zit in groep 4. Hij is er echt heel erg mee bezig. Hij heeft de zwangerschap van F. ook heel erg bewust beleefd en eigenlijk ook nog best wat last van dat ik zo ziek was. Gelukkig met de zofran tot nu toe opname kunnen voorkomen.
pi_215716369
Ik meld mij ook weer na drie jaar!

Net de eerste echo gehad. Die was positief 🥳. Het ziet er naar uit dat de UD de derde verjaardag van de eerste met amper een week gaat ontlopen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 18:22:03 #294
482080 AgnesGru
pi_215717247
Besef me dat ik het hier nog niet heb gemeld, maar begin vorige maand is onze mini geboren O+
pi_215717427
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef AgnesGru het volgende:
Besef me dat ik het hier nog niet heb gemeld, maar begin vorige maand is onze mini geboren O+
Oooh van harte! O+
pi_216274241
Hoe is het hier met iedereen?

Ik heb inmiddels de 28 weken aangetikt. Ik vind het nog steeds bizar. Jongens slapen inmiddels al samen op een kamer. Gelukkig tot tevredenheid van allebei. O+
pi_216306544
Ja, alles prima! Hier nu ook al 27+2. Ben gewoon al op of over 2/3 van de zwangerschap, hoe dan? Gaat echt zo veel sneller dan de eerste keer…
Ik voel hem veel en goed iedere dag, dus dat is fijn. Alle controles zijn ook iedere keer uitstekend. Vandaag weer opnieuw bloedgeprikt voor Hb, MCV en ferritine. Verwacht daar eerlijk gezegd ook geen gekkigheid.

Nesteldrang heb ik nog niet. We blijven rommelen met het slapen van de oudste. Och, als die nou eens gewoon altijd door zou trekken tot 6:00 uur ‘s ochtends zonder wakker te worden en om mij te roepen…
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2025 @ 07:10:43 #298
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216491161
Even voorstellen. Mijn vrouw is vandaag 32+5 dagen, het begin van de zwangerschap leek makkelijk te gaan zonder misselijkheid. Wel kwam er epilepsie om de hoek kijken waar zij al mee bekend was. De kleine meid is met recht klein, zodoende hebben we om de dag een CTG scan. Sinds december is het erg zwaar met wekelijks een epileptische aanval in haar slaap, waar ik haar uit moet halen dmv noodmedicatie. De kleine eerder halen is al ter sprake geweest maar zolang de kleine binnen de buik beter af is, blijft ze daar.
pi_216553089
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 07:10 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen. Mijn vrouw is vandaag 32+5 dagen, het begin van de zwangerschap leek makkelijk te gaan zonder misselijkheid. Wel kwam er epilepsie om de hoek kijken waar zij al mee bekend was. De kleine meid is met recht klein, zodoende hebben we om de dag een CTG scan. Sinds december is het erg zwaar met wekelijks een epileptische aanval in haar slaap, waar ik haar uit moet halen dmv noodmedicatie. De kleine eerder halen is al ter sprake geweest maar zolang de kleine binnen de buik beter af is, blijft ze daar.
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…

Hier ook de 30 weken gepasseerd… Hij is nog drukker dan zijn zus toentertijd, dat belooft wat.
  Redactie Frontpage woensdag 5 februari 2025 @ 06:11:00 #300
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216555319
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 21:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…

Hier ook de 30 weken gepasseerd… Hij is nog drukker dan zijn zus toentertijd, dat belooft wat.
Het lichaam van mij vrouw reageert niet goed op de medicatie die gebruikt wordt voor zwangere met epilepsie, maar dit is het enige medicijn tegen epilepsie dat de groei van het kindje niet stagneert. De kleine heeft gelukkig weinig tot geen last van de aanvallen, gezien ik mijn vrouw uit de aanvallen haal door noodmedicatie. Nu zit mijn vrouw op een lage dosis van haar oude medicijnen waarmee de aanvalle minder zijn, zo het lijkt.
pi_216608172
quote:
88s.gif Op woensdag 5 februari 2025 06:11 schreef _UserName_ het volgende:

[..]
Het lichaam van mij vrouw reageert niet goed op de medicatie die gebruikt wordt voor zwangere met epilepsie, maar dit is het enige medicijn tegen epilepsie dat de groei van het kindje niet stagneert. De kleine heeft gelukkig weinig tot geen last van de aanvallen, gezien ik mijn vrouw uit de aanvallen haal door noodmedicatie. Nu zit mijn vrouw op een lage dosis van haar oude medicijnen waarmee de aanvalle minder zijn, zo het lijkt.
Wat een zorgen voor jullie, hopelijk blijft het zo. Dat de aanvallen minder lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')