Gefeliciteerd jullie! Fijn dat jullie het goed maken, maar wat een schrik johquote:Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed!
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:29 schreef Nanukerst het volgende:
We kunnen in ieder geval vaststellen dat het prematurenpakket zich al op de juiste plek bevond.
Ja! Maar daar zaten per romper 46 gele melkvlekken in dus ik heb dat maar uit het pakket gehaald.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:31 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou zeg dat! Zitten er nog kleertjes van Sticker tussen?
Dat is wel heel snel inderdaad!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft!
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Het was erg schrikken! We hadden net gegeten woensdagavond, toen was er plotseling bloedverlies en 20 minuten later is ze geboren met een spoedkeizersnede. Maar ze leeft, onze kleine dappere, ze leeft!
Wat een schrik inderdaad!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Bami het volgende:
Ohh @:Nanukerst ze is er gewoon al! Hopelijk mag ze snel mee naar huis met jullie, gefeliciteerd!
En @:_Lily_ ook gefeliciteerd! Ik weet nog zo goed dat we aan het wachten waren op onze dubbele streepjes en nu heb je gewoon 2 zoons!
Helaas niet, dezelfde drama weer als de vorige keer. Hoop maar met me mee dat ik de kleine uiteindelijk aan de borst krijgquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:33 schreef Lemijn het volgende:
Lily, jij ook zeer gefeliciteerd! Twee jongens, ik vind dat echt fantastisch. Ik hoop dat jullie het goed maken en een soepele kraamweek hebben. En dat de borstvoeding zich een beetje inhoudt...
Ja goed! Slapen is nog steeds medium succesvol met onze dreumes, maar verder weinig te klagen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen! Hoe gaat het met jou?
Ditquote:Op donderdag 14 maart 2024 22:41 schreef Nanukerst het volgende:
Hier nog een meld met baby uit de buik! Onze dochter R. is gisteravond heel plotseling geboren bij 31 weken. Erg schrikken, maar moeder en kind maken het goed!
Jij ook van harte gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 16 maart 2024 16:48 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ja he, wat hebben we allebei een geluk dat we onze kinderen hebben mogen krijgen!
Maar die ooievaar is ook een gebruik in bepaalde streken van Nederland en ook lang niet overal. Idem voor stoelen als iemand 40 wordt, de Abrahams en Sarahs als iemand 50 wordt en ga zo maar door.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nog 2 opmerkelijke dingen uit de VS:
Mijn vriendin verbaast zich nog steeds erover in Nederland als ze een ooievaar in de tuin ziet staan, of de namen van de bewoners, incl kinderen op de voordeur. Dat laatste zie je trouwens hier in het VK ook vrijwel nooit. Nog nooit een ooievaar in een tuin zien staan hier iig.
Fijn dat de inleiding wat rust geeft in de chaos en jullie wat dingen al vooraf hebben kunnen regelen.quote:Op maandag 18 maart 2024 15:54 schreef Myraela het volgende:
Ik begin nu een beetje zenuwen te krijgen! Maar ik ben wel blij met het inleiden eigenlijk. Ik had gister en een paar dagen terug vlak voor het slapen zo'n buik/rugpijn dat ik even dacht dat ze al eerder wilde komen. Dus het voelt nu alsof m'n lichaam ook echt aan het voorbereiden is op de bevalling. Dat is wel fijn.
Tegelijkertijd maakt het inleiden de verder erg chaotische woonsituatie net iets minder chaotisch, omdat het zo toch nog een klein beetje te timen is. Dus bij m'n schoonvader is nu alles ingepakt en in m'n moeders huis staat alles juist helemaal ingericht en klaar voor de baby. Voor m'n moeder een leuk vakantiehuisje geboekt, dus die zit gelukkig ook gewoon fijn. In het nieuwe huis alles met de aannemer in ieder geval kunnen voorbereiden en aftrappen, dus daar hebben ze ons de komende weken niet echt nodig.
En vandaag de eerste brief naar m'n dochter geschreven.Het plan is om dat voor elke verjaardag te gaan doen. Dat vond ik wel een mooi idee. Hopelijk beland het niet net als fotoboek-ambities al snel ergens achterin een kast.
@:Nolita klappen de harde buiken er bij jou ook al uit? Die enorme buik is sowieso soms al een puzzel. Maar als er dan ineens zo'n rotsblok in lijkt te zitten, weet ik echt niet meer hoe ik moet zitten. En tot niet zo lang geleden dacht ik nog 'joh, ik ben gewoon wat dikkig'. Maar ik zag dit weekend een spontane foto van de zijkant.![]()
![]()
Toen zag ik toch wel dat het een echte bol is.
Toch grappig hoe je daar zelf blind voor kan zijn.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?quote:Op zondag 17 maart 2024 14:39 schreef AgnesGru het volgende:
Gefeliciteerd _Lily_ en Nanukerst!
Ik mag me hier ook melden, inmiddels ruim 10 weken zwanger, na een ICSI-PGT traject.
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht welquote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:14 schreef ISVV het volgende:
Hebben jullie ervaring met de nub-theorie?
Wij hadden vorige week (precies 12 weken) een echo, even doorgevraagd. Echoscopiste was wat terughoudender, merkte wel dat we erg nieuwsgierig waren (hebben geen voorkeur hoor) toen zei ze dat het lastig te zeggen is maar dat je op basis van wat ze zag heel voorzichtig wel het geslacht wilde noemen maar nogmaals; kunnen er geen rechten aan ontlenen.
Hoe betrouwbaar is dit volgens jullie, kunnen we de bewuste kleur al ingaan slaan (willen het nog voor ons houden).
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:29 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb 2 jongens. 1 van ze werd obv nub bestempeld als meisje, de ander niet. Voor mij geen nub, ik wacht wel
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 13:53 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Agnes! Zag ik jou nou ook posten in de schaats topics?
Is het je eerste kindje?
Ik had een meisje die werd aangezien voor jongen met 16 weken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.
We wachten gewoon de 20wekenecho af!
Ik dacht met 13 weken echt een meisje te zien.. nog geen week later was het wel duidelijk dat het een jongen isquote:Op woensdag 20 maart 2024 10:43 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Echoscopiste was heel terughoudend: ik denk dat ik nu wat meer neig naar een "[geslacht]"...als ik even Google dan snap ik wat ze bedoelt, maar je leest veel verhalen waarbij het afweek. Wat jij zegt zie ik veel terug trouwens, dat jongens aangezien worden voor meisjes.
We wachten gewoon de 20wekenecho af!
Hahaha, ja met onze zoon was er 100% geen twijfel mogelijkquote:Op woensdag 20 maart 2024 11:02 schreef Flav het volgende:
Ik heb binnenkort 4 jongens en de nub was elke keer juist.
Die kleine lucifers herken je op een gegeven moment wel
Ah ja ik ook haha. Vind ik leuk om te volgenquote:Op woensdag 20 maart 2024 11:33 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dank je wel! Klopt, hang regelmatig rond in de schaats topics.
Ja, is ons eerste kindje.
quote:Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots.Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe!
Gefeliciteerd!! En wat is het snel gegaan inderdaad!quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:03 schreef Nolita het volgende:
Onze baby is er ook al!
Vannacht om 3:30 wakker geworden met krampen, leek vruchtwater te verliezen bij naar het toilet gaan. Om 6:15 de verloskundige gebeld, die was er tegen 7:00. 6-7 cm ontsluiting en om 7:44 was J er.
Het was weer heftig, maar zo blij dat ze er al is.
Wij gaan genieten samen.
Ze leeft!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:07 schreef Nanukerst het volgende:
Wat ontzettend heerlijk om dit te lezenquote:Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Dank allen! Het gaat hier verbazingwekkend goed: ze is nu 8 dagen oud (qua termijn 32+3) en is in die 8 dagen van de CPAP, het infuus en de monitor af en ligt sinds vandaag niet meer in een couveuse maar in een 'gewoon' warmtebedje. Ze is enorm alert en tevreden, we zijn idioot trots.Nu nog zelf leren drinken en dan mee naar huis toe!
Wow, wat doet ze het ontzettend goed!quote:Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
quote:Op donderdag 21 maart 2024 08:40 schreef Nanukerst het volgende:
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Gefeliciteerd @:Nolita !!
We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren.Ze is echt prachtig.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
We delen de verjaardag want gisteren is onze dochter Millie ook geboren.Ze is echt prachtig.
Proficiat! Leuke naamquote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Yooooo gefeliciteerd met de mini! Alle geluk gewenst voor julliequote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Dotjequote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
Heel SCUL in OUD voor Dotje!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
En ook nogquote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:29 schreef Nanukerst het volgende:
Wat een boel verse aanwas ineens! Gefeliciteerd @:Nolita en @:Myraela!
Dittequote:Op vrijdag 22 maart 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel SCUL in OUD voor Dotje!
Gefeli![]()
En eenvoor alle andere babies
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:03 schreef Myraela het volgende:
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:17 schreef Nolita het volgende:
Wat leuk en fijn, gefeliciteerd!!
Is de inleiding goed verlopen?
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:46 schreef mjan het volgende:
Dotje![]()
Ben jij er ook (relatief) heelhuids doorheen gekomen?
Thx, zo ben ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien.
Haha ja, it ain’t pretty.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 21:25 schreef Myraela het volgende:
Bedankt dotjes!
[..]
[..]
Het was in ieder geval totaal niet wat ik had verwacht van een bevalling. Ik dacht lekker pijn weg te puffen in een bad of al stuiterend op een bal.
Maar ik ging door de weeenopwekkers van geen pijn in 5 minuten naar complete wanhoop. Maar toen ik om pijnstilling vroeg zat ik nog altijd op 3 a 4 cm. Ik dacht het geen uren meer te trekken, dus toch voor de ruggenprik gegaan terwijl ik dat van tevoren niet wilde. Uur later terug op de kamer met ruggenprik en toen zat ik ineens op 7 cm. En een half uur later was ze er.
Maar jongens, ze is er.Ik vind het fascinerend. Wel onwijs veel om te leren. Gelukkig geweldige kraamhulp. En een geweldige man, toch ook geweldig om je partner ineens als vader te zien.
Gefeliciteerd! Spannend, een tweeling, maar ook heel leukquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Ik meld me ook in dit topic!
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!
Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Gefeliciteerd! Dubbel zo veel plezier straks!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
Volgens mij behoorlijk leeg gelopen de laatste weken als ik zo zie! Gefeliciteerd met alle verse babys!
Ik ben bijna 14 weken zwanger van een tweeling. Het moest even landen, maar we zijn er erg blij mee!
Ah wat een indrukwekkende verrassing moet dat geweest zijn. Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:31 schreef Mango91 het volgende:
S is geboren tijdens een hittegolf en had in het begin alsnog lange mouwen aan. Boxpakjes vond ik ideaal want die kan je met en zonder romper dragen en zo makkelijk laagjes minderen of toevoegen. Boxpakjes met korte mouwen/pijpen zien er net wat meer aangekleed uit dan enkel een romper.quote:Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Hier alweer 32 weken. Nog een paar dagen werken en dan met verlof
Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zachtquote:Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Nu wil ik graag wat nieuwe kleertjes kopen voor de baby, maar wat koop je voor een baby die eind juni geboren wordt? Kans bestaat dat het dan superwarm is, maar dat kan ook best meevallen. Ik heb nog niks gekocht eigenlijk omdat ik het gewoon niet weet, maar ik wil niet te lang meer wachten omdat het steeds lastiger wordt om eropuit te gaan (lange stukken lopen enzo). Iemand ervaring/advies?
Overigens heb ik nog wel kleertjes liggen van de oudste (geboren in mei) dus het is ook een beetje een luxeprobleem.
Ja, het gaat echt snel. Maar dat komt ook zeker omdat we pas bij 17 weken hoorden dat de baby gezond is en we pas toen een beetje konden wennen aan het idee.quote:Op donderdag 2 mei 2024 18:45 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat je er alweer bijna bent! Wat vliegt de tijd toch… gaat alles nu goed met jou en de kleine, ondanks de hobbelige start? Qua kleertjes zou ik van alles een beetje doen. Het is zo bijgekocht of besteld als de kleine er eenmaal is! De kleinste maatjes zijn toch altijd wel op voorraad, en de sale komt er alweer aan als ik me niet vergis. En ik ben zelf echt fan van de bamboo pakjes van de HEMA met lange mouwen. Dun en heel zachtVolgens mij zijn die ook ideaal als het wat warmer is.
Voor de eerste weken sowieso lange mouwen.quote:Op woensdag 1 mei 2024 06:46 schreef Ceviche het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk.
Met bubbles, blossom en buttercup zijn wij helemaal compleet.
Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Ik meld mij hier ook weer af. Afgelopen woensdag is onze derde dochter geboren via een geplande keizersnede. Alles is goed gegaan. Ze is een kopietje van haar zussen als baby en haar zussen zijn helemaal onder de indruk.
Ik heb mijn placenta gedoneerd trouwens, ik wist helemaal niet dat dat kon hier. Worden mensen met o.a. brandwonden mee geholpen.
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:10 schreef Smart_ass het volgende:
Komt dan echt al dichtbij! Gaat alles verder goed?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:26 schreef Flav het volgende:
Hoe gaat het met de zwangeren hier?
Vandaag is de datum voor de sectio geprikt, ik ging voor een normale controle dus was hier niet op voorbereid haha.
Mocht hij eerder komen dan geef ik de natuurlijke weg een kans en anders weten we wanneer hij er is.
Heb er zo'n zin in om ons laatste kindje in mijn armen te mogen houden
Gaat goed. Uitslag van de vruchtwaterpunctie was goed, 20 weken echo ook.quote:
Ja, dat vonden wij ook nogal lastig..quote:Op zondag 26 mei 2024 18:49 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Gaat goed. Uitslag van de vruchtwaterpunctie was goed, 20 weken echo ook.
Nu op kinderwagen jacht, we hebben van het weekend een aantal modellen bekeken.
Maar dat wordt nog wel een toer om er een te kiezen vrees ik. Vinden dat best lastig.
Dat er zoveel keus isquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
Fijn dat alles goed bleek! Moet ze nu nog extra laten controleren? Of hoeft dat niet?quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Beetje stil hier.
Afgelopen zaterdag laatste antenatal klas gehad (van 9 tot 3...). Kan niet zeggen dat ik het geweldig vond, maar wel dat het me (denk ik) beter heeft voorbereid op wat komen gaat. Zaterdag ook een afspraak bij verloskundige en bloeddruk van mijn vrouw was weer iets hoog (onderkant van verhoging). Tenminste, bij de officiele bloeddrukmeter, bij de handmatige daarna zat ze net onder de grens. Moesten zondag dus weer naar het (lokale) ziekenhuis en zelfde verhaal. Eerste meting net te hoog (zowel onder als bovendruk), tweede meting net OK. Doorverwezen naar Day Assessment Unit voor woensdag, dus dat werd een halve dag ziekenhuis, omdat we die dag ook de 36-weken scan hadden in hetzelfde academische ziekenhuis. Nu was de bloeddrukmeting net onder de onderste grens van verhoging, maar komende weken wel elke week langs voor controle. Bloed en urine zijn beide OK, dus er is (nog) niets te zien van verhoogde bloeddruk, en verder ook geen symptomen als hoofdpijn ofzo.
Scan was allemaal OKDe baby ligt goed, en alles valt mooi binnen normale waardes. Nog minder dan 4 weken te gaan, en ik moet zeggen dat ik er naar uitkijk!
Fijn dat ze het in de gaten blijven houden en hopelijk blijft het hierbijquote:Op donderdag 6 juni 2024 22:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Elke week bloeddruk, urine en bloed laten testen in principe. Vandaag had ze ook nog een afspraak, en bloeddruk was nu ruim binnen de normen. Nog een weekje en dan is ze sowieso full-term, maar hopelijk blijft de bloeddruk goed, na komende week valt ook de stress van het werk weg
Denk je dat je er ooit helemaal mentaal op voorbereid zult zijn? Al met zwangerschapsverlof? Mijn vriendin moet volgende week nog 4 dagen werken, week 37 begint op woensdag, en ze kijkt er erg naar uit om niet meer te hoeven werken. Ik heb wel medelijden met haar, met al haar gezucht en gepuf, alles lijkt meer en meer moeite te kosten, en de reden daarvan is ook heel duidelijk zichtbaar!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 18:56 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben morgen 38 weken, en ik krijg het op mijn heupen van de gedachte dat de baby elk moment kan komen. Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar onze dochtermaar ik heb volgens mij nog een paar weken nodig om me mentaal voor te bereiden ofzo
Inmiddels hebben we het huis zo'n beetje helemaal schoongemaakt. De baby waardeert het vast dat de vriezer nu overzichtelijk is ingedeeld
Ik heb al een kleuter, en toen ik zwanger was van hem was ik er voor mijn gevoel toch meer aan toe, of zoiets. Maar toen hoefde ik ook weken niks te doen en nu zorg ik natuurlijk ook voor hem en dat is toch anders. Het voelt echt ver weg nog. Bedacht me net dat ik de vluchttas nog moet pakken, dat had ook wel eerder gemogenquote:Op vrijdag 7 juni 2024 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk je dat je er ooit helemaal mentaal op voorbereid zult zijn? Al met zwangerschapsverlof? Mijn vriendin moet volgende week nog 4 dagen werken, week 37 begint op woensdag, en ze kijkt er erg naar uit om niet meer te hoeven werken. Ik heb wel medelijden met haar, met al haar gezucht en gepuf, alles lijkt meer en meer moeite te kosten, en de reden daarvan is ook heel duidelijk zichtbaar!
Een thuisbevalling is alleen fijn als er ook alle vertrouwen is bij jezelf en de professionals dat dat prima kan, anders lijkt het me drie keer niks. Fijn dat de geboorte van je zoon dichtbij komtquote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:30 schreef Flav het volgende:
Warme weer overleefd dankzij onze airco en het zwembad![]()
Hier komt de geboorte van onze zoon heel snel dichtbij, ik hoop dat hij tot de geplande keizersnede blijft zitten.
Ervaar wat vervelende harde buiken en merk dat ik me anders voel.
Ik hoop dat je een mooie thuisbevalling mag hebben Ceviche![]()
Helaas niet meer voor mij weggelegd maar 2 van de 4 thuis geboren vind ik ook wel mooi haha.
Hier ook maar een paar dagen, gelukkig nu een stuk frisser. Gaan ze sowieso een sweep doen of hangt dat nog af van eventuele ontsluiting?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Warme weer hier was maar een paar dagen. Mijn vrouw is wel een paar keer naar een zwembad gegaan. Morgen naar VK en dan doen ze een membrane sweep. Ze is inmiddels wel klaar met zwanger zijn.
Ah ja, hier ook opgezwollen voeten, en de laatste paar dagen is echt alles een opgave. En dan heb ik eigenlijk nog geluk dat ik niet eerder zoveel last had, dus ik snap wel dat ze er klaar mee is. Ik vind het ook wel spannend dat alles weer anders wordt, ondanks dat het de tweede is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Sowieso strippen volgens mij, maar mijn vrouw hoopt ook dat ze ontsluiting checken.
Pijn in haar bekken, pijn in haar rug, slaapt vaak slecht, opgezwollen voeten, hand tintelt, alles kost moeite, etc. Ik denk niet dat het uitzonderlijk is, maar ik heb wel met haar te doen. En ze wilt de kleine ook gewoon ontmoeten inderdaad.
Ik hoop dat het bij jou dit weekend op gang zal komen, zodat het zoals gepland een thuisbevalling wordt! Als mijn vrouw nu zou horen dat ze nog 2 weken zou moeten, dan denk ik dat ze daar flink tegenop zou zien! Wel maf om te bedenken dat binnen nu en heel kort, ons leven heel anders gaat worden
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Ceviche het volgende:
Gisteren is onze dochter thuis geboren
Gelukkig gaat alles goed. Na 41w3d zwangerschap was het alsnog een klein hummeltje van net 3 kilo. Maar kerngezond![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:45 schreef Flav het volgende:
Donderdagochtend is onze zoon geboren![]()
We zijn tot over onze oren verliefd!
Zijn broers krijgen geen genoeg van hem, wij zijn compleet
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 juli 2024 15:16 schreef theunderdog het volgende:
Beste iedereen! ik ben Daan, en ik mag het fantastische nieuws melden dat mijn vriendin in verwachting is. Ik ben zo enthousiast, en vind het tegelijkertijd zo ontzettend spannend !
Gefeliciteerd! Wat leuk!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar.
Gefeliciteerd! Wat leukquote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar.
Zat net te lezen hier en realiseer me dat ik de uppababy vista nu alweer 5 jaar intensief gebruikquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben de adapters ook, maar gebruiken ze nooit. Het klonk heel gemakkelijk om de maxicosi te gebruiken, maar eigenlijk is die adapters erop klikken meer gedoe (ondanks kei simpel) dan gewoon de wieg erop klikken. Maar onze auto is ruim, dus de wieg ligt ook niet in de weg.
Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijtquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:41 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.
Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.
Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Dankjewel!:)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt
Hoi, zij is 6 weken en 1 dag, zij heeft er ook last van, dingen die eerder zo vanzelf gaan zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Ik probeer dan ook goed op haar te letten. Wat ook scheelt is dat ik haar leidinggevende ben op het werk, dus een aanpassing in uren of tijden is zo geregeld, dan werkt ze van 11 tot 14 ipv 12 tot 16u. Kan ze even haar rust pakken in de middag. Misselijkheid heeft zij sinds gister last van (kan ook zijn dat ze dus wat langer is al, 4 september termijnecho)quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.
Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg.Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.
Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg.Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Zal onzekerheid zijn vermoed ik, ik lees het bij meer mensen. Ook mijn vrouw heeft er meerdere gedaan vanwege het ongeloof. We zijn er toch 5 jaar meer bezig ruim.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
Ik weet niet, heb daar meer behoefte aan gehad dan bij mijn vorige zwangerschap. Maar nu ook gestopt, ik ga geen testen meer halen. Wilde zien of het mooi oploopt en dat was het geval.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
In vijf/zes weken alles na elkaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal
Lang verhaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn @:cygneik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
Ah wat naar. Werd het in het tweede trimester wel minder toen?quote:Op zondag 25 augustus 2024 17:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Inmiddels bijna zeven weken en de misselijkheid is nu meerdere keren flink aanwezig gedurende de dag. Het wordt ook erger als ik al even niet meer gegeten heb. Maar eetlust, nee, dat heb ik niet.
Ik had erg trek in vet en zout, friet en twee snacks gingen er prima in. Brood gaat ook goed, net als fruit (druifjes). Mijn maag staat niet naar ander eten. Wordt nog lachen de komende weken. De vorige zwangerschap helaas ook rond dit termijn veel misselijk, toen begon ik ook met spugen. Hoop zo dat het me bespaard blijft deze week, maar als ik het nu voel…
Epilepsie heeft niets te maken met het wel of niet krijgen van een vitaliteitsecho.quote:Op woensdag 21 augustus 2024 06:18 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.
Ja, al kwam het toen met vlagen weer terug in het tweede trimester. Soms dan ineens weer spugen na het avondeten, of juist ‘s ochtends (heel) vroeg. Maar het eerste trimester was het meest vervelend wat dat betreft. Hoe gaat het nu met jou dan? Jij hebt ook flink wat te verduren (gehad) met HG in je vorige zwangerschap toen we samen zwanger waren, toch?quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:31 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ah wat naar. Werd het in het tweede trimester wel minder toen?
Ah, ik wist niet dat de vitaliteitsecho zo'n "lichtgewicht" was, vanuit het Epileptisch centrum is de vitaliteitsecho genoemd omdat we die als eerst op de hoogte hebben gesteld van de zwangerschap.quote:Op zondag 25 augustus 2024 23:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Epilepsie heeft niets te maken met het wel of niet krijgen van een vitaliteitsecho.
Vrijwel alle praktijken bieden het aan omdat mensen veeleisender zijn geworden en niet meer willen wachten tot 10-12 weken voor een eerste echo.
Vanuit de verzekering/overheidsgelden worden de termijnecho, 13 wkn en 20 wkn echo standaard vergoed voor iedereen. De rest van de echo's, vitaliteit, groei, herbeoordelingen 20 wkn echo, ligging enz, zijn allemaal op indicatie.
Voor een vitaliteitsecho zijn er best wat indicaties waarvoor een vergoeding gevraagd mag worden, zoals een EUG in je voorgeschiedenis, miskraam, ongewenste zwangerschap etc.
Heel veel praktijken bieden standaard de vitaliteitsecho en de liggingsecho aan en declareren deze waar het kan. Indien er geen indicatie is (wat vaak zo is) betalen de praktijken die echo uit eigen zak, als service voor mensen. Zij krijgen geen geld voor die echo, het kost ze geld.
Heb helaas weer HG, maar deze keer is er wel snel goede zorg op gang gekomen. Nog steeds misselijk, kan weinig en moet echt rustig aan doen maar gaat wel echt een stuk beter.quote:Op maandag 26 augustus 2024 04:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, al kwam het toen met vlagen weer terug in het tweede trimester. Soms dan ineens weer spugen na het avondeten, of juist ‘s ochtends (heel) vroeg. Maar het eerste trimester was het meest vervelend wat dat betreft. Hoe gaat het nu met jou dan? Jij hebt ook flink wat te verduren (gehad) met HG in je vorige zwangerschap toen we samen zwanger waren, toch?
Waaaat!? Ik stuiter bijna van de bank!quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:30 schreef Cygne het volgende:
Voorzichtige meld hier.
Afgelopen voorjaar definitief icsi-pgt afgesloten vanwege lage ovariele reserve en 2 pogingen met weinig eicellen en embryo's. Het zat er eigenlijke niet meer in.
Tot ik 2 weken terug met een knalpositieve test in handen stond. Helaas ook weer hg. Het is nog steeds onzeker en afwachten en er moet ook een vlokkentest gedaan worden nog. We hebben in ieder geval hartactie en een groei passend bij termijn.
Fijn dat die zorg nu zoveel beter geregeld is, kan me herinneren dat dat de vorige keer ook zo’n gedoe was.quote:Op maandag 26 augustus 2024 09:57 schreef Cygne het volgende:
[..]
Heb helaas weer HG, maar deze keer is er wel snel goede zorg op gang gekomen. Nog steeds misselijk, kan weinig en moet echt rustig aan doen maar gaat wel echt een stuk beter.
Ja.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 10:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zijn er hier nog trouwens mensen die de Pufclub hebben gekeken?
Echt met verbazing gekeken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 12:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ja.
Met verbazing gekeken naar het Amsterdamse koppel. Zo niet mijn ding.
Dat zijn die 2 spirituelen geweest dan zeker? Dat was echt belachelijk ja, maar wel vermakelijke tvquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 12:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ja.
Met verbazing gekeken naar het Amsterdamse koppel. Zo niet mijn ding.
Wat fijn!quote:Op zaterdag 31 augustus 2024 11:25 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier vanmorgen een goede vitaliteitsecho, groeit goed, hartje klopt goed en stevig, mooi op schema qua termijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Ceviche op 06-09-2024 21:58:22 ]
quote:Op vrijdag 6 september 2024 20:06 schreef Cygne het volgende:
Vandaag ook echo gehad, gemeten op 9w6d. Geen achterstand, geen verdikte nekplooi, goede hartslag.Mij is verteld (volgens mij dezelfde afwijking) dat een prenataal onderzoek bij een volgende zwangerschap geïndiceerd is, dus gewoon standaard mag. Maar dat onderzoek mag sowieso pas bij X aantal weken, toch? Misschien willen ze de exacte termijn weten voor ze aan dat onderzoek beginnen en moet die termijn in de verwijsbrief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf 12 weken kan dat. Bij ons stopt het meestal rond de 9 weken. Als het daarna nog goed is wordt er in principe verwijzing gemaakt. Het is ook gewoon geïndiceerd. Maar heel veel gynaecologen kennen dit ook niet.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Mij is verteld (volgens mij dezelfde afwijking) dat een prenataal onderzoek bij een volgende zwangerschap geïndiceerd is, dus gewoon standaard mag. Maar dat onderzoek mag sowieso pas bij X aantal weken, toch? Misschien willen ze de exacte termijn weten voor ze aan dat onderzoek beginnen en moet die termijn in de verwijsbrief.
quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:45 schreef Ceviche het volgende:
Ik wilde nog even posten hoe het is afgelopen met mijn afwijkende NIPT. De baby (ik noem de baby maar even baby B) is inmiddels 2 maanden oud en gezond, en nu zijn alle onderzoeken afgerond en ik wilde toch even delen wat er nu uit is gekomen en dit lijkt me dan toch het meest handige topic daarvoor. Even in een spoiler want lang verhaal.Mooi dat de baby gezond is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is me wel opgevallen dat de communicatie tussen verschillende specialismen wel gebrekkig is dus dat verbaast me niet. 'Je kunt gewoon op poli X bloedprikken, ik zal ze een mail sturen.' en dan kwam ik op de poli en dan wisten ze nooit ergens vanquote:Op vrijdag 6 september 2024 22:11 schreef Cygne het volgende:
[..]
Vanaf 12 weken kan dat. Bij ons stopt het meestal rond de 9 weken. Als het daarna nog goed is wordt er in principe verwijzing gemaakt. Het is ook gewoon geïndiceerd. Maar heel veel gynaecologen kennen dit ook niet.
Wat een heftige boodschap voor jou ook. En wat fijn dat je kindje gezond is!
Wat een ellende, inderdaad dat studieobject voelen. Ik merk dat ze mijn casus ook heel interessant vinden, maar dat ze ook echt oprecht meeleven. Ik snap de logica van de gynaecoloog ook wel, we zijn nu verder dan alle miskramen en meestal gaat het na die termijn wel goed, maar ik wil gewoon dat risico niet nemen of tot het einde in spanning zitten. Ik zou zo graag eens zorgeloos, voor zover het kan dit eens meemaken.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:18 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het is me wel opgevallen dat de communicatie tussen verschillende specialismen wel gebrekkig is dus dat verbaast me niet. 'Je kunt gewoon op poli X bloedprikken, ik zal ze een mail sturen.' en dan kwam ik op de poli en dan wisten ze nooit ergens van![]()
Het belangrijkste is dat onze baby gezond is inderdaad, ik heb me wel verbaasd hoe ver ze in het ziekenhuis gaan om dit allemaal uit te zoeken. Omdat het medisch voor ons niet meer relevant is, de baby is immers gezond en daar gaat het om.
We zijn echt veel dure onderzoeken verder, eigenlijk alleen omdat het interessant is voor het ziekenhuis (we voelden ons tijdens de zwangerschap eigenlijk al een soort studie-object, en dat zijn we blijkbaar ook).
Lijkt me heel frustrerend dat je gynaecoloog zo terughoudend is. Alsof je dan opnieuw hetzelfde proces moet doorlopen.
Ik had er niet zoveel moeite mee dat we een studie object werden, maar wel dat de toon heel erg was van:'er is iets mis met jullie baby en we gaan uitzoeken wat het is', terwijl dat nog helemaal niet zeker was (volgens internet was de kans dat de gevonden afwijking van de baby afkomstig was ongeveer 25%, en 75% kans dat de oorzaak lag bij de placenta of de moeder. Daardoor ging ik erg twijfelen aan wat er nou aan de hand was, en was het onze verloskundige die de boel wat meer relativeerde voor ons.quote:Op vrijdag 6 september 2024 23:39 schreef Cygne het volgende:
[..]
Wat een ellende, inderdaad dat studieobject voelen. Ik merk dat ze mijn casus ook heel interessant vinden, maar dat ze ook echt oprecht meeleven. Ik snap de logica van de gynaecoloog ook wel, we zijn nu verder dan alle miskramen en meestal gaat het na die termijn wel goed, maar ik wil gewoon dat risico niet nemen of tot het einde in spanning zitten. Ik zou zo graag eens zorgeloos, voor zover het kan dit eens meemaken.
Fijn dat het is opgelost, en dat jullie snel terecht kunnenquote:Op maandag 9 september 2024 14:59 schreef Cygne het volgende:
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
Wat een rotgevoel is dat. Ook al weet je rationeel dat het geen kwaad kan. Spannend, termijnecho!quote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.
Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
Ah dat is echt balen, pas over een week of 7 dus duidelijkheidquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:25 schreef Cygne het volgende:
[..]
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Nee, juist hoog-achter. Ze zou met een boogje om het kindje heen moeten en dat geeft teveel risico voor het kindje. Voor de zwangerschap een perfecte plek, minder voor een vlokkentest. Die van F lag vrij laag, was voor de vlokkentest bij hem ideaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?
Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig.
Rot, maar aan de andere kant zijn we wel gewend dat alles anders loopt. Ben wel echt goed opgevangen door de gynaecoloog die de vlokkentest zou doen, die nam er echt wel even extra ruimte voor hoe naar dit is met ons dossier. Maar ook de fertiliteitsarts die nog steeds op de zijlijn meeleeft, de poli-assistente van het streekziekenhuis die meedenkt en schakelt met de gynaecologen daar om op een andere manier vanuit hen wat geruststelling te kunnen bieden. Hoewel dat nu niet iets uitmaakt voor hoe lang we in spanning moeten zitten, verzacht het wel. Maakt ook dat ik er wat rustiger in kan staan.quote:
Ik leef onder een steen geloof ik.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik leef onder een steen geloof ik.
Ah zo. Dat is niet prettig nee.quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).
Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
Wat fijn dat het er zo goed uitziet, termijn klopt en het kindje al zo goed beweegt!quote:Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht.Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.
Mag ik in de OP? 15 april.
[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 20:49:25 ]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?quote:Op donderdag 26 september 2024 19:36 schreef Cygne het volgende:
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest. Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
Mogen ze inderdaad niet zeggen, omdat in het kader van onderzoek en vaak ook niet met zekerheid te zeggen. Omdat ik die gebalanceerde translocatie heb en dat toch heel veel onzekerheid geeft, zeker nu we nog langer moeten wachten op genetisch onderzoek, hebben ze in het ziekenhuis meegedacht hoe ze daarbij konden helpen om een beetje extra rust te geven.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?
Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk.
Ah op die manier.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:07 schreef Cygne het volgende:
[..]
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Begreep het al niet omdat het echt 2 heel verschillende onderzoeken zijn die elkaar niet vervangen. Vandaar de vraag.
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:52 schreef Cygne het volgende:
[..]
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.
Oh nee hoor, dat bedoelde ik er niet mee. Maar ik begrijp wel dat ik de indruk had kunnen geven dat ik of mijn zorgverleners er per definitie geen meerwaarde zien in zo'n echo naast zo'n vlokkentest en die indruk wil ik niet geven, zeker omdat dit keuzes zijn die je zelf op basis van je eigen situatie en en in overleg met eigen zorgverlener moet nemen. Ik vond na teruglezen dat de nuance wat ontbrak in mijn post.quote:Op donderdag 26 september 2024 20:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.
De manier waarop het in je post stond las alsof je geen meerwaarde zag OMDAT je al de vlokkentest had. Zo las het voor mij althans. Vandaar dat ik het vroeg.
Zat mensen die er vanaf zien om uiteenlopende redenen, dat moet ieder voor zich weten verder. Daar oordeel ik niet over.
Je staat in de OPquote:Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht.Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.
Mag ik in de OP? 15 april.
Ja is goed.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je staat in de OP@:cygne wil je er ook in?
Als er anderen in de OP willen, let me know!
Ok ga ik doenquote:
Misschien omdat er toch niets aan te doen is. Je kunt het amper voorkomen volgens mij, omdat het zo veel voorkomt, en als het er is, is er geen behandeling voor. Maar ik zou het zeker bespreken, want er verandert geregeld iets in de medische wereld en de vk kan het ongetwijfeld beter uitleggenquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren.
Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
Sta onder controle bij het ziekenhuis, maar hier niks over gehoord.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren.
Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
quote:Things you can do to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) in pregnancy
The best way to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) during pregnancy is to:
-wash your hands using soap and water – especially after changing nappies, feeding young children or wiping their nose
-regularly wash toys or other items that may have young children's saliva or pee on them
-avoid sharing food, cutlery and drinking glasses, or putting a child's dummy in your mouth
-avoid kissing young children on their mouth
There's currently no vaccine for CMV.
Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 23:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik had nog nooit van het CMV virus gehoord, dus even opgezocht op de NHS website. Schijnbaar kan het ook doorgegeven worden door borstmelk. Maar verder lijkt het dat het normaliter weinig problemen veroorzaakt, maar als babies het bij geboorte al hebben EN ze vertonen symptomen (wat zeldzaam is) dan worden ze tot hun 5e gevolgd.
Meestal krijgen kinderen het het voor eerst in een dagopvang.
https://www.nhs.uk/conditions/cytomegalovirus-cmv/
[..]
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:53 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.
De reden waarom je er niet veel over hoort (tot je het hebt) is omdat het niet makkelijk te herkennen is en je dan iedereen met verkoudheidsklachten moet ontwijken (en zelfs dan zijn er talloze mensen die cmv hebben/verspreiden zonder zelf klachten te hebben). En zelfs als je het al gehad hebt kun je een re-activatie krijgen dus antistoffen zeggen niks helaas...
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?quote:Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
Ze was klein, had een klein hoofdje en puntbloedinkjes (door erg lage bloedplaatjes waarde) en toen zijn ze gaan testen. En hoewel ze dus 50% kans had op van alles heeft ze er niks aan overgehoudenquote:Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
het wordt (of werdquote:Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:
[..]
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?
Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
het wordt (of werd) niet standaard getest volgens mij...
Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:
[..]
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?
Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.quote:Op zondag 6 oktober 2024 00:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:36 schreef Nolita het volgende:
[..]
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.
Het is wel vaak aanwezig bij kleine kinderen, maar dus zeker niet 'alleen maar' dat maakt het zo lastig...quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.
Maar goed, ‘fijn’ om te lezen dat je het toch niet kunt voorkomen. Dacht dat vooral kleintjes het uitscheiden, maar dat is dus niet zo. Oké, thanks!
Ja, ik denk dat het meer 'kost' dan oplevert als je kinderen vaccineert... En het is ook een soort valse veiligheid denk ik, aangezien reactivatie ook gevaarlijk is...quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.
In NL ja, een zelfstandige verloskundige.quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.
Helemaal niet meer?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,
Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.
Iemand een alternatief of andere zetpil die werkt?
Mijn of eigenlijk onze dank is groot.
Helemaal niet meer, er is al rond gebeld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
Helemaal niet meer?
Je kunt de apotheek vragen om rond te bellen of andere apotheken in de buurt ze wel nog hebben. Of een generieke ondansetron.
Emesafene kan misschien ter overbrugging maar is vaak niet sterk genoeg bij HG.
Ondansetron aurobindo of zofran zydis smelttabletten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,
Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.
Ik heb destijds veel baat gehad bij primperan zetpillen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,
Alvast sterkte gewenst. Bij mijn vriendin werd het pas beter nadat ze sondevoeding kreeg en rond week 20 zat v/d zwangerschap.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,
2-3 weken.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag krijgt?
Welkom, Quattro!
Hier nu 15 weken en ik voel de baby sinds vorige week heel af en toe al licht kietelen en frommelen. Gezellig weer! Mijn oudste voelde ik ook met 16 weken al. Placenta toen achter en nu weer. 🥰
quote:
Wauw!quote:
Klopt!quote:Op vrijdag 8 november 2024 15:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wauw. Hopelijk nu geen zorgen meer wat betreft dat soort zaken?
Wat fijnquote:Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Cygne het volgende:
De uitslag van de array is er ook. Alles was goed.
Ik heb een gastric bypass gehad en hg, dus ik zal wel medisch blijven. Vanochtend belde de verloskundige om te vragen hoe het ging en ik heb gevraagd of we shared care kunnen doen en daar stond ze voor open.quote:Op vrijdag 8 november 2024 17:50 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat fijn![]()
Zijn er voor jou nog extra controles of is dat niet (meer) nodig?
Ja, het voelt nog heel onwerkelijk. Het gaat hier ook wel iets beter, maar 1 ding teveel en het is weer mis. Blij dat ik vanaf het begin Zofran heb gekregen waardoor ik opname heb kunnen voorkomen.quote:Op zondag 10 november 2024 19:32 schreef Adnap het volgende:
Cygne, wat ontzettend fijn dat jullie wonder helemaal gezond is bevonden!
HG maak ik nu van dichtbij mee, wat een ellende is dat. Ze (geen familie) is nu 17 weken en het gaat eindelijk iets beter.
Ik heb er kippenvel van, wat een gigantisch cadeau is dit voor jullie! Vind het zo ontzettend fijn voor jullie.quote:
Wat tof!quote:Op donderdag 21 november 2024 19:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vandaag ook de 20 weken-echo gehad en alles was goed met ons kindje. 🥰
Ik heb wel een laagliggende placenta (als het goed is niet voorliggend), dus dat moet de volgende keer even extra goed gecheckt worden. Maar de echoscopiste zei dat het vaak toch nog mee optrekt als het kindje en de baarmoeder verder groeien. Voor nu geen zorgen (nog).
En oh, we krijgen een zoon. Totaal niet verwacht, het moest even landen, maar zo blij mee. 😍
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Inmiddels helemaal aan gewend. Leuk, een meid en een jongen. Heel benieuwd naar de dynamiek straks. Gelukkig is F. ook heel blij dat ze een broertje krijgt en ze vertelt het met trots aan iedereen.
Nu nog een naam zien te vinden. We hebben maar even de Kinder-app geïnstalleerd.Een kanshebbende naam vanuit mij werd strak geveto’d, dus op zoek naar iets nieuws.
Zijn gebed is verhoord.quote:Op zaterdag 23 november 2024 21:48 schreef Cygne het volgende:
Geweldig dat F. het zo tof vindt!![]()
M. wilde voor de zwangerschap van F. eigenlijk al een zusje. Heeft sinds de geboorte van F. al steeds gevraagd of er nou ook nog een zusje kwam.
Die van ons is ruim 3, dus die krijgt het allemaal al wel mee.quote:Op zaterdag 23 november 2024 22:01 schreef archito het volgende:
[..]
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!
Maar B. is nu pas anderhalf en bij de geboorte een jaar en 9 maanden, dus die is zich er totaal niet bewust van. 😜
7, die zit in groep 4. Hij is er echt heel erg mee bezig. Hij heeft de zwangerschap van F. ook heel erg bewust beleefd en eigenlijk ook nog best wat last van dat ik zo ziek was. Gelukkig met de zofran tot nu toe opname kunnen voorkomen.quote:Op zondag 24 november 2024 08:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Zijn gebed is verhoord.![]()
Hoe oud is jouw oudste? Al wat ouder, hè? Die krijgt alles natuurlijk helemaal tot op de centimeter mee.
Oooh van harte!quote:Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef AgnesGru het volgende:
Besef me dat ik het hier nog niet heb gemeld, maar begin vorige maand is onze mini geboren
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…quote:Op vrijdag 31 januari 2025 07:10 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen. Mijn vrouw is vandaag 32+5 dagen, het begin van de zwangerschap leek makkelijk te gaan zonder misselijkheid. Wel kwam er epilepsie om de hoek kijken waar zij al mee bekend was. De kleine meid is met recht klein, zodoende hebben we om de dag een CTG scan. Sinds december is het erg zwaar met wekelijks een epileptische aanval in haar slaap, waar ik haar uit moet halen dmv noodmedicatie. De kleine eerder halen is al ter sprake geweest maar zolang de kleine binnen de buik beter af is, blijft ze daar.
Het lichaam van mij vrouw reageert niet goed op de medicatie die gebruikt wordt voor zwangere met epilepsie, maar dit is het enige medicijn tegen epilepsie dat de groei van het kindje niet stagneert. De kleine heeft gelukkig weinig tot geen last van de aanvallen, gezien ik mijn vrouw uit de aanvallen haal door noodmedicatie. Nu zit mijn vrouw op een lage dosis van haar oude medicijnen waarmee de aanvalle minder zijn, zo het lijkt.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 21:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…
Hier ook de 30 weken gepasseerd… Hij is nog drukker dan zijn zus toentertijd, dat belooft wat.
Wat een zorgen voor jullie, hopelijk blijft het zo. Dat de aanvallen minder lijken.quote:Op woensdag 5 februari 2025 06:11 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Het lichaam van mij vrouw reageert niet goed op de medicatie die gebruikt wordt voor zwangere met epilepsie, maar dit is het enige medicijn tegen epilepsie dat de groei van het kindje niet stagneert. De kleine heeft gelukkig weinig tot geen last van de aanvallen, gezien ik mijn vrouw uit de aanvallen haal door noodmedicatie. Nu zit mijn vrouw op een lage dosis van haar oude medicijnen waarmee de aanvalle minder zijn, zo het lijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |