abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214933955
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
  maandag 9 september 2024 @ 15:30:34 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214934121
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 14:59 schreef Cygne het volgende:
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
Fijn dat het is opgelost, en dat jullie snel terecht kunnen :)
pi_214949166
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
  woensdag 11 september 2024 @ 16:05:29 #204
346653 Ceviche
pi_214952725
Je bent ook vatbaarder voor ziektes en je wordt ook zieker ervan wanneer je zwanger bent. Ik heb zwanger een week op bed gelegen met griep, dat heb ik nog nooit zo gehad en dan was ik zelfs nog gevaccineerd. Maand erna buikgriep, weer een halve week op bed. Maand daarna een ingegroeide teennagel, die is toen deels verwijderd en daarna gaan ontsteken.

Nu is die nagel weer gaan ingroeien en heb ik zelf wat aangeklooid en dat is nu gewoon weer genezen zonder issues, dus ik verdenk daar ook de zwangerschap ervan dat dat dat erger heeft gemaakt.

Dus probeer je vooral niet schuldig te voelen.
pi_214954613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
Wat een rotgevoel is dat. Ook al weet je rationeel dat het geen kwaad kan. Spannend, termijnecho!

Ik zou morgen termijnecho hebben, maar precies dat tijdstip konden we terecht in het wkz. Hopelijk kan de vlokkentest volgende week al.
pi_215008437
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:55:09 #207
346653 Ceviche
pi_215008508
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
pi_215008729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:08:53 #209
346653 Ceviche
pi_215009858
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:25 schreef Cygne het volgende:

[..]
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
Ah dat is echt balen, pas over een week of 7 dus duidelijkheid -O-
Wat een slopend traject zo :{
pi_215011074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
pi_215012460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
Nee, juist hoog-achter. Ze zou met een boogje om het kindje heen moeten en dat geeft teveel risico voor het kindje. Voor de zwangerschap een perfecte plek, minder voor een vlokkentest. Die van F lag vrij laag, was voor de vlokkentest bij hem ideaal.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:13:47 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215013009
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215013561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:13 schreef Lemijn het volgende:
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
Rot, maar aan de andere kant zijn we wel gewend dat alles anders loopt. Ben wel echt goed opgevangen door de gynaecoloog die de vlokkentest zou doen, die nam er echt wel even extra ruimte voor hoe naar dit is met ons dossier. Maar ook de fertiliteitsarts die nog steeds op de zijlijn meeleeft, de poli-assistente van het streekziekenhuis die meedenkt en schakelt met de gynaecologen daar om op een andere manier vanuit hen wat geruststelling te kunnen bieden. Hoewel dat nu niet iets uitmaakt voor hoe lang we in spanning moeten zitten, verzacht het wel. Maakt ook dat ik er wat rustiger in kan staan.
pi_215080218
Ik kom even binnenvallen: Ik heb nog wat zwangerschapskleding liggen in maat L. Jeans en broeken (mamalicious, H&M), wintertruien, longsleeves zwart en wit (h&m), een gevoerde sportlegging en een skibroek. Bij interesse stuur ik graag foto's en meer info!

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 24-09-2024 15:25:22 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215080764
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
pi_215081176
Oh god ja. Ik hou mijn hart vast :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215081773
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
Ik leef onder een steen geloof ik.
pi_215082137
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ik leef onder een steen geloof ik.
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
pi_215083227
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
Ah zo. Dat is niet prettig nee.

Ik krijg donderdag een 13 wekenecho en over 4 weken een vruchtwaterpunctie.
pi_215090816
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.

Mag ik in de OP? 15 april.
pi_215090915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.

Wat fijn dat het er zo goed uitziet, termijn klopt en het kindje al zo goed beweegt!
pi_215101301
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest.* Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 20:49:25 ]
pi_215101326
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?

Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk. :D
pi_215101556
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:36 schreef Cygne het volgende:
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest. Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
:)
pi_215101676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
pi_215101742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?

Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk. :D
Mogen ze inderdaad niet zeggen, omdat in het kader van onderzoek en vaak ook niet met zekerheid te zeggen. Omdat ik die gebalanceerde translocatie heb en dat toch heel veel onzekerheid geeft, zeker nu we nog langer moeten wachten op genetisch onderzoek, hebben ze in het ziekenhuis meegedacht hoe ze daarbij konden helpen om een beetje extra rust te geven.
pi_215101959
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:07 schreef Cygne het volgende:

[..]
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
Ah op die manier.
Begreep het al niet omdat het echt 2 heel verschillende onderzoeken zijn die elkaar niet vervangen. Vandaar de vraag.
pi_215102025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:47 schreef mignonne het volgende:

[..]
Ah op die manier.
Begreep het al niet omdat het echt 2 heel verschillende onderzoeken zijn die elkaar niet vervangen. Vandaar de vraag.
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.
pi_215102098
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:52 schreef Cygne het volgende:

[..]
Even wat duidelijker neergezet daarom. Gewoon een hele specifieke persoonlijke keuze. Wel heel fijn hoe zorgverleners van 2 ziekenhuizen, en de verloskundige zo met elkaar en met ons schakelen.
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.
De manier waarop het in je post stond las alsof je geen meerwaarde zag OMDAT je al de vlokkentest had. Zo las het voor mij althans. Vandaar dat ik het vroeg.

Zat mensen die er vanaf zien om uiteenlopende redenen, dat moet ieder voor zich weten verder. Daar oordeel ik niet over.
pi_215102249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]
Prima verder hoor. Ieder zn eigen afweging daarin. Het was ook geen verwijt, je komt wat gebeten over in je spoiler. Lijkt me niet nodig.
De manier waarop het in je post stond las alsof je geen meerwaarde zag OMDAT je al de vlokkentest had. Zo las het voor mij althans. Vandaar dat ik het vroeg.

Zat mensen die er vanaf zien om uiteenlopende redenen, dat moet ieder voor zich weten verder. Daar oordeel ik niet over.
Oh nee hoor, dat bedoelde ik er niet mee. Maar ik begrijp wel dat ik de indruk had kunnen geven dat ik of mijn zorgverleners er per definitie geen meerwaarde zien in zo'n echo naast zo'n vlokkentest en die indruk wil ik niet geven, zeker omdat dit keuzes zijn die je zelf op basis van je eigen situatie en en in overleg met eigen zorgverlener moet nemen. Ik vond na teruglezen dat de nuance wat ontbrak in mijn post.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 23:30:26 ]
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:46:55 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215149849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Je staat in de OP :) @Cygne wil je er ook in?

Als er anderen in de OP willen, let me know!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215150542
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je staat in de OP :) @:cygne wil je er ook in?

Als er anderen in de OP willen, let me know!
Ja is goed. :*
5 april
  Moderator dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:17:19 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215150585
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 20:14 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ja is goed. :*
5 april
Ok ga ik doen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_215150719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 20:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ok ga ik doen O+
O+
pi_215183537
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren. 8-)

Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:11:34 #236
346653 Ceviche
pi_215183715
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 11:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Volgens mij is het aantal actieve zwangeren hier nu redelijk beperkt, maar ik ga hem toch even in de groep gooien. Ex-zwangeren kunnen wellicht ook reageren. 8-)

Ik kom e.e.a. tegen over het CMV-virus. Nu schijnen heel veel kleine kinderen dat (langdurig) bij zich te dragen en heb je als volwassene waarschijnlijk ooit al wel een infectie ermee doorgemaakt. Maar ik heb er nog nooit iets over gehoord bij mijn VK, terwijl een besmetting met het virus wel gevaarlijk kan zijn voor de foetus. Ik heb afgelopen woensdag laten bloedprikken (wel parvo aangekruist door mijn VK), maar daar is CMV niet in meegenomen. Terwijl die toch wel gevaarlijker lijkt te zijn dan parvo. Of zie ik het nu verkeerd? Vooral als ik lees dat ik beter geen eten / bestek / glas met mijn peuter moet delen, of niet op de mond moet zoenen. Ik vind dat nogal wat. Ik heb woensdag weer een controle bij de VK, maar ben benieuwd of hier al mensen zijn die er meer over weten?
Misschien omdat er toch niets aan te doen is. Je kunt het amper voorkomen volgens mij, omdat het zo veel voorkomt, en als het er is, is er geen behandeling voor. Maar ik zou het zeker bespreken, want er verandert geregeld iets in de medische wereld en de vk kan het ongetwijfeld beter uitleggen :)
pi_215185710
Vanmiddag pretecho gehad. Het is echt een meisje. O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:53:11 #238
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215188492
quote:

Sta onder controle bij het ziekenhuis, maar hier niks over gehoord.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215188621
Ik had nog nooit van het CMV virus gehoord, dus even opgezocht op de NHS website. Schijnbaar kan het ook doorgegeven worden door borstmelk. Maar verder lijkt het dat het normaliter weinig problemen veroorzaakt, maar als babies het bij geboorte al hebben EN ze vertonen symptomen (wat zeldzaam is) dan worden ze tot hun 5e gevolgd.

Meestal krijgen kinderen het het voor eerst in een dagopvang.

https://www.nhs.uk/conditions/cytomegalovirus-cmv/

quote:
Things you can do to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) in pregnancy

The best way to lower the chance of getting cytomegalovirus (CMV) during pregnancy is to:

-wash your hands using soap and water – especially after changing nappies, feeding young children or wiping their nose
-regularly wash toys or other items that may have young children's saliva or pee on them
-avoid sharing food, cutlery and drinking glasses, or putting a child's dummy in your mouth
-avoid kissing young children on their mouth

There's currently no vaccine for CMV.
pi_215189160
quote:

Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.

De reden waarom je er niet veel over hoort (tot je het hebt :') ) is omdat het niet makkelijk te herkennen is en je dan iedereen met verkoudheidsklachten moet ontwijken (en zelfs dan zijn er talloze mensen die cmv hebben/verspreiden zonder zelf klachten te hebben). En zelfs als je het al gehad hebt kun je een re-activatie krijgen dus antistoffen zeggen niks helaas...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215189167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik had nog nooit van het CMV virus gehoord, dus even opgezocht op de NHS website. Schijnbaar kan het ook doorgegeven worden door borstmelk. Maar verder lijkt het dat het normaliter weinig problemen veroorzaakt, maar als babies het bij geboorte al hebben EN ze vertonen symptomen (wat zeldzaam is) dan worden ze tot hun 5e gevolgd.

Meestal krijgen kinderen het het voor eerst in een dagopvang.

https://www.nhs.uk/conditions/cytomegalovirus-cmv/
[..]

De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.
pi_215189787
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ik heb 12 jaar geleden tijdens de zwangerschap CMV opgelopen en mijn dochter had het ook bij de geboorte.

De reden waarom je er niet veel over hoort (tot je het hebt :') ) is omdat het niet makkelijk te herkennen is en je dan iedereen met verkoudheidsklachten moet ontwijken (en zelfs dan zijn er talloze mensen die cmv hebben/verspreiden zonder zelf klachten te hebben). En zelfs als je het al gehad hebt kun je een re-activatie krijgen dus antistoffen zeggen niks helaas...
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
pi_215190065
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oei, hoe kwamen ze daar dan achter? Het lijkt vooral dat in NL inderdaad een heel afwachtend beleid heeft, dat ze daar in België bijvoorbeeld veel meer voor waarschuwen. Maar inderdaad, ik werk in het onderwijs (geen kleine kinderen) en heb af en toe momenten voor de klas / met leerlingen, wel veel minder dan bij mijn vorige baan. En dus al een driejarige rondlopen. Kan toch haast niet anders dan dat ik alles meepik.
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?

Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
pi_215190066
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 06:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ze was klein, had een klein hoofdje en puntbloedinkjes (door erg lage bloedplaatjes waarde) en toen zijn ze gaan testen. En hoewel ze dus 50% kans had op van alles heeft ze er niks aan overgehouden *O*

Nou ja ik paste al sinds mn 11e op ongeveer alle kinderen in de buurt/familie èn was gastouder dus ik had het ook theoretisch gezien allang gehad moeten hebben :+

En idd België is er anders in, maar imho kun je jezelf alleen volledig beschermen als je in quarantaine gaat :D
pi_215190069
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:

[..]
Is cmv tijdens je vorige zwangerschap al meegenomen en is toen gebleken dat je anti stoffen had? Misschien dat ze het daarom nu weg heeft gelaten?

Lees nu bij tombolafan dat de aanwezigheid van antistoffen feitelijk ook niks zegt. Dan lijkt het niet eens heel zinvol om het te weten?
het wordt (of werd :+ ) niet standaard getest volgens mij...
pi_215190091
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]
het wordt (of werd :+ ) niet standaard getest volgens mij...
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.
pi_215190858
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:26 schreef Nolita het volgende:

[..]

Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.
Maar goed, ‘fijn’ om te lezen dat je het toch niet kunt voorkomen. Dacht dat vooral kleintjes het uitscheiden, maar dat is dus niet zo. Oké, thanks!
pi_215194099
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]
De helft van de kinderen die met CMV en symptomen van CMV geboren wordt kan (later) diverse moeilijkheden krijgen, van de kinderen die met CMV zonder symptomen geboren worden is dat 1 op de 8. Dus ook zonder symptomen kan het problemen opleveren.
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.
pi_215194301
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:36 schreef Nolita het volgende:

[..]
Mijn verloskundige heeft er wel alle zwangerschappen met 10-12 weken (2017, 2020 en 2023) op laten testen, ik was al die keren negatief.
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.
pi_215194309
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oef, geen idee. Goede vraag, ga ik woensdag even navragen.
Maar goed, ‘fijn’ om te lezen dat je het toch niet kunt voorkomen. Dacht dat vooral kleintjes het uitscheiden, maar dat is dus niet zo. Oké, thanks!
Het is wel vaak aanwezig bij kleine kinderen, maar dus zeker niet 'alleen maar' dat maakt het zo lastig...
pi_215194321
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar over het geheel genomen is de afweging tussen de impact, en het ontwikkelen, gebruiken en nut van een vaccin totdusver zo uitgevallen dat men geen vaccin ontwikkeld, en het nauwelijks monitoort.
Ja, ik denk dat het meer 'kost' dan oplevert als je kinderen vaccineert... En het is ook een soort valse veiligheid denk ik, aangezien reactivatie ook gevaarlijk is...
pi_215196302
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:26 schreef tombolafan het volgende:

[..]
En is dat in Nederland? Wellicht omdat die praktijk er meer mee te maken heeft (gehad), geen idee? In België is het meer standaard volgens mij.
In NL ja, een zelfstandige verloskundige.
Wel grensstreek hier ( België en Duitsland dichtbij) geen idee of dat nog iets uitmaakt.
Ik denk dat het haar eigen zorgvuldigheid is dan, als het niet standaard gedaan wordt.
pi_215270237
Lieve zwangeren,

Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.
Iemand een alternatief of andere zetpil die werkt?

Mijn of eigenlijk onze dank is groot.
pi_215270351
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef Oliebol23 het volgende:
Lieve zwangeren,

Mijn dochter is zwanger, ze heeft erg last van HG. Ze krijgt zetpillen met zofran maar deze zijn niet meer leverbaar.

Helemaal niet meer?

Je kunt de apotheek vragen om rond te bellen of andere apotheken in de buurt ze wel nog hebben. Of een generieke ondansetron.
Emesafene kan misschien ter overbrugging maar is vaak niet sterk genoeg bij HG.
pi_215271519
Klopt, dat h
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:48 schreef mignonne het volgende:

[..]
Helemaal niet meer?

Je kunt de apotheek vragen om rond te bellen of andere apotheken in de buurt ze wel nog hebben. Of een generieke ondansetron.
Emesafene kan misschien ter overbrugging maar is vaak niet sterk genoeg bij HG.
Helemaal niet meer, er is al rond gebeld.
Emesafene is idd niet sterk genoeg :(
Dank je wel voor je snelle reactie.
pi_215271666
quote:
Lieve zwangeren,

Ondansetron aurobindo of zofran zydis smelttabletten.
  woensdag 16 oktober 2024 @ 09:00:29 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215277756
quote:
Lieve zwangeren,

Ik heb destijds veel baat gehad bij primperan zetpillen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215282200
quote:
Lieve zwangeren,

Alvast sterkte gewenst. Bij mijn vriendin werd het pas beter nadat ze sondevoeding kreeg en rond week 20 zat v/d zwangerschap.

Medicatie etc. heeft allemaal niet geholpen. Zou wel goed nagaan welke medicatie wordt vergoed. We hadden op een gegeven moment ook tabletten die niet werden vergoed (wanhoop) en die hadden een pittig prijskaartje.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_215290915
Sterkte met de HG voor allen! Hier was het gelukkig meestal te behappen met Suprimal. Ook geen HG, want had het met name ‘s avonds. Maar oh, wat was ik al naar af en toe. Laat staan als je het weken- en maandenlang continu hebt…
Vriendin van mij is een maand achter mij zwanger en heeft het helaas ook voor de derde keer…

Hier nu ruim 14 weken en het gaat best wel goed! Ben nog niet van de Suprimal af (ik durf nog niet zo goed ;’)), maar ik heb nu nauwelijks tot geen klachten meer. Baby doet het goed en is zeer energiek, net als grote zus destijds. En die is nu nog steeds heel actief, ben benieuwd hoe dit exemplaar straks is. :)
pi_215343057
Hi allemaal,

Ik durf nu ook mee te gaan schrijven. In maart 2020 ben ik moeder geworden van een dochter maar dit was een heftige zwangerschap en kraamtijd (plus eerste jaar) door wat medische problemen waar ze bij de 20-weken echo achterkwamen. Ik heb toen veel steun gehad hier.

Inmiddels ben ik 20 weken zwanger en is onze kleine man (we krijgen een zoon) voor nu helemaal gezond. Dus het genieten begint nu echt en ik schrijf graag mee. De uitgerekende datum is 11 maart. Ik wil wel in de OP.

[ Bericht 2% gewijzigd door QuattroF op 23-10-2024 15:38:36 ]
pi_215349849
Gisteren de vruchtwaterpunctie gehad. Ging gelukkig heel soepel. Nu maar afwachten.
pi_215351767
Spannend, Cygne. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag krijgt?

Welkom, Quattro!

Hier nu 15 weken en ik voel de baby sinds vorige week heel af en toe al licht kietelen en frommelen. Gezellig weer! Mijn oudste voelde ik ook met 16 weken al. Placenta toen achter en nu weer. 🥰
pi_215361811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne. Hoe lang duurt het voordat je de uitslag krijgt?

Welkom, Quattro!

Hier nu 15 weken en ik voel de baby sinds vorige week heel af en toe al licht kietelen en frommelen. Gezellig weer! Mijn oudste voelde ik ook met 16 weken al. Placenta toen achter en nu weer. 🥰
2-3 weken.
pi_215475382
Ze is niet eens drager. O+ :'(
  maandag 4 november 2024 @ 17:03:06 #265
482080 AgnesGru
pi_215475435
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2024 16:56 schreef Cygne het volgende:
O+
pi_215476572
quote:
Wauw! O+ *O* wat is dit wonder jullie gegund! Dat het verder maar een doorsnee zwangerschap mag worden.
pi_215498876
Oh cygne, wat een geweldig nieuws *O*
pi_215499862
@Cygne O+ wat een fantastisch nieuws, en jullie zo zo zo zo gegund!! *O* O+ :'( O+
  woensdag 6 november 2024 @ 18:57:52 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215499868
Gefeliciteerd Cygne! Wat een wonder en wat heerlijk voor jullie!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215500654
quote:
O+ *O* O+
pi_215501466
quote:
Omg *O* *G*
pi_215507283
We wachten nog wel op de uitslag van de microarray. De kwaliteit van de vlokken was niet optimaal bij de karyotypering dus konden ze wel zekerheid geven over dragerschap en grotere chromosoomafwijkingen. Maar nog niet 100% over disbalans. De breekpunten zijn relatief klein.
pi_215520338
De uitslag van de array is er ook. Alles was goed. O+
pi_215520830
Wauw. Hopelijk nu geen zorgen meer wat betreft dat soort zaken?
pi_215520899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 15:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wauw. Hopelijk nu geen zorgen meer wat betreft dat soort zaken?
Klopt! O+
pi_215520941
Zo gegund! 🥰
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:50:32 #277
482080 AgnesGru
pi_215522404
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 14:54 schreef Cygne het volgende:
De uitslag van de array is er ook. Alles was goed. O+
Wat fijn O+

Zijn er voor jou nog extra controles of is dat niet (meer) nodig?
pi_215522986
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 17:50 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Wat fijn O+

Zijn er voor jou nog extra controles of is dat niet (meer) nodig?
Ik heb een gastric bypass gehad en hg, dus ik zal wel medisch blijven. Vanochtend belde de verloskundige om te vragen hoe het ging en ik heb gevraagd of we shared care kunnen doen en daar stond ze voor open.
  zondag 10 november 2024 @ 19:32:24 #279
386633 Adnap
I love Life !
pi_215543769
Cygne, wat ontzettend fijn dat jullie wonder helemaal gezond is bevonden!
HG maak ik nu van dichtbij mee, wat een ellende is dat. Ze (geen familie) is nu 17 weken en het gaat eindelijk iets beter.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_215565316
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 19:32 schreef Adnap het volgende:
Cygne, wat ontzettend fijn dat jullie wonder helemaal gezond is bevonden!
HG maak ik nu van dichtbij mee, wat een ellende is dat. Ze (geen familie) is nu 17 weken en het gaat eindelijk iets beter.
Ja, het voelt nog heel onwerkelijk. Het gaat hier ook wel iets beter, maar 1 ding teveel en het is weer mis. Blij dat ik vanaf het begin Zofran heb gekregen waardoor ik opname heb kunnen voorkomen.

Vanmiddag SEO alweer. Ben benieuwd. O+
pi_215570823

Alles helemaal goed. O+
pi_215572352
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:05 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Alles helemaal goed. O+
Wat een geweldig nieuws Cygne, dit hebben jullie zo verdient na alles!
pi_215572704
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2024 18:05 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]

Alles helemaal goed. O+
Ik heb er kippenvel van, wat een gigantisch cadeau is dit voor jullie! Vind het zo ontzettend fijn voor jullie. O+
pi_215573746
Zo fantastisch *O* O+
pi_215645393
Wij hebben vandaag ook de 20 weken-echo gehad en alles was goed met ons kindje. 🥰
Ik heb wel een laagliggende placenta (als het goed is niet voorliggend), dus dat moet de volgende keer even extra goed gecheckt worden. Maar de echoscopiste zei dat het vaak toch nog mee optrekt als het kindje en de baarmoeder verder groeien. Voor nu geen zorgen (nog).

En oh, we krijgen een zoon. Totaal niet verwacht, het moest even landen, maar zo blij mee. 😍
pi_215662806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hebben vandaag ook de 20 weken-echo gehad en alles was goed met ons kindje. 🥰
Ik heb wel een laagliggende placenta (als het goed is niet voorliggend), dus dat moet de volgende keer even extra goed gecheckt worden. Maar de echoscopiste zei dat het vaak toch nog mee optrekt als het kindje en de baarmoeder verder groeien. Voor nu geen zorgen (nog).

En oh, we krijgen een zoon. Totaal niet verwacht, het moest even landen, maar zo blij mee. 😍
Wat tof! O+
Herkenbaar dat je dat niet verwacht.
pi_215663293
Inmiddels helemaal aan gewend. Leuk, een meid en een jongen. Heel benieuwd naar de dynamiek straks. Gelukkig is F. ook heel blij dat ze een broertje krijgt en ze vertelt het met trots aan iedereen. :)
Nu nog een naam zien te vinden. We hebben maar even de Kinder-app geïnstalleerd. :D Een kanshebbende naam vanuit mij werd strak geveto’d, dus op zoek naar iets nieuws.
pi_215665284
Geweldig dat F. het zo tof vindt! O+
M. wilde voor de zwangerschap van F. eigenlijk al een zusje. Heeft sinds de geboorte van F. al steeds gevraagd of er nou ook nog een zusje kwam. _O-
pi_215665422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Inmiddels helemaal aan gewend. Leuk, een meid en een jongen. Heel benieuwd naar de dynamiek straks. Gelukkig is F. ook heel blij dat ze een broertje krijgt en ze vertelt het met trots aan iedereen. :)
Nu nog een naam zien te vinden. We hebben maar even de Kinder-app geïnstalleerd. :D Een kanshebbende naam vanuit mij werd strak geveto’d, dus op zoek naar iets nieuws.
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!

Maar B. is nu pas anderhalf en bij de geboorte een jaar en 9 maanden, dus die is zich er totaal niet bewust van. 😜
pi_215668394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 21:48 schreef Cygne het volgende:
Geweldig dat F. het zo tof vindt! O+
M. wilde voor de zwangerschap van F. eigenlijk al een zusje. Heeft sinds de geboorte van F. al steeds gevraagd of er nou ook nog een zusje kwam. _O-
Zijn gebed is verhoord. ;)
Hoe oud is jouw oudste? Al wat ouder, hè? Die krijgt alles natuurlijk helemaal tot op de centimeter mee.
pi_215668417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 22:01 schreef archito het volgende:

[..]
Wij krijgen er ook een bij en hebben al een meisje. Ook erg benieuwd naar die dynamiek!

Maar B. is nu pas anderhalf en bij de geboorte een jaar en 9 maanden, dus die is zich er totaal niet bewust van. 😜
Die van ons is ruim 3, dus die krijgt het allemaal al wel mee. :) Ze vroeg ook steeds hoe het bij de ‘afspraak voor de baby’ was als we een echo gehad hadden. De eerste twee keer is ze meegeweest, de medische echo’s (13 en 20 weken) hebben we samen gedaan. Maar ze vergeet niets wat dat betreft. :D
pi_215670148
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 08:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Zijn gebed is verhoord. ;)
Hoe oud is jouw oudste? Al wat ouder, hè? Die krijgt alles natuurlijk helemaal tot op de centimeter mee.
7, die zit in groep 4. Hij is er echt heel erg mee bezig. Hij heeft de zwangerschap van F. ook heel erg bewust beleefd en eigenlijk ook nog best wat last van dat ik zo ziek was. Gelukkig met de zofran tot nu toe opname kunnen voorkomen.
pi_215716369
Ik meld mij ook weer na drie jaar!

Net de eerste echo gehad. Die was positief 🥳. Het ziet er naar uit dat de UD de derde verjaardag van de eerste met amper een week gaat ontlopen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 18:22:03 #294
482080 AgnesGru
pi_215717247
Besef me dat ik het hier nog niet heb gemeld, maar begin vorige maand is onze mini geboren O+
pi_215717427
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:22 schreef AgnesGru het volgende:
Besef me dat ik het hier nog niet heb gemeld, maar begin vorige maand is onze mini geboren O+
Oooh van harte! O+
pi_216274241
Hoe is het hier met iedereen?

Ik heb inmiddels de 28 weken aangetikt. Ik vind het nog steeds bizar. Jongens slapen inmiddels al samen op een kamer. Gelukkig tot tevredenheid van allebei. O+
pi_216306544
Ja, alles prima! Hier nu ook al 27+2. Ben gewoon al op of over 2/3 van de zwangerschap, hoe dan? Gaat echt zo veel sneller dan de eerste keer…
Ik voel hem veel en goed iedere dag, dus dat is fijn. Alle controles zijn ook iedere keer uitstekend. Vandaag weer opnieuw bloedgeprikt voor Hb, MCV en ferritine. Verwacht daar eerlijk gezegd ook geen gekkigheid.

Nesteldrang heb ik nog niet. We blijven rommelen met het slapen van de oudste. Och, als die nou eens gewoon altijd door zou trekken tot 6:00 uur ‘s ochtends zonder wakker te worden en om mij te roepen…
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2025 @ 07:10:43 #298
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216491161
Even voorstellen. Mijn vrouw is vandaag 32+5 dagen, het begin van de zwangerschap leek makkelijk te gaan zonder misselijkheid. Wel kwam er epilepsie om de hoek kijken waar zij al mee bekend was. De kleine meid is met recht klein, zodoende hebben we om de dag een CTG scan. Sinds december is het erg zwaar met wekelijks een epileptische aanval in haar slaap, waar ik haar uit moet halen dmv noodmedicatie. De kleine eerder halen is al ter sprake geweest maar zolang de kleine binnen de buik beter af is, blijft ze daar.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
pi_216553089
quote:
88s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 07:10 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen. Mijn vrouw is vandaag 32+5 dagen, het begin van de zwangerschap leek makkelijk te gaan zonder misselijkheid. Wel kwam er epilepsie om de hoek kijken waar zij al mee bekend was. De kleine meid is met recht klein, zodoende hebben we om de dag een CTG scan. Sinds december is het erg zwaar met wekelijks een epileptische aanval in haar slaap, waar ik haar uit moet halen dmv noodmedicatie. De kleine eerder halen is al ter sprake geweest maar zolang de kleine binnen de buik beter af is, blijft ze daar.
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…

Hier ook de 30 weken gepasseerd… Hij is nog drukker dan zijn zus toentertijd, dat belooft wat.
  Redactie Frontpage woensdag 5 februari 2025 @ 06:11:00 #300
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_216555319
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2025 21:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Joh, wat heftig. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden. Reageert haar lichaam met aanvallen op de zwangerschap? Iets hormonaals? Wat een narigheid en zorgen nog…

Hier ook de 30 weken gepasseerd… Hij is nog drukker dan zijn zus toentertijd, dat belooft wat.
Het lichaam van mij vrouw reageert niet goed op de medicatie die gebruikt wordt voor zwangere met epilepsie, maar dit is het enige medicijn tegen epilepsie dat de groei van het kindje niet stagneert. De kleine heeft gelukkig weinig tot geen last van de aanvallen, gezien ik mijn vrouw uit de aanvallen haal door noodmedicatie. Nu zit mijn vrouw op een lage dosis van haar oude medicijnen waarmee de aanvalle minder zijn, zo het lijkt.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')