Fijn dat het is opgelost, en dat jullie snel terecht kunnenquote:Op maandag 9 september 2024 14:59 schreef Cygne het volgende:
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
Wat een rotgevoel is dat. Ook al weet je rationeel dat het geen kwaad kan. Spannend, termijnecho!quote:Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.
Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
Ah dat is echt balen, pas over een week of 7 dus duidelijkheidquote:Op dinsdag 17 september 2024 16:25 schreef Cygne het volgende:
[..]
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?quote:Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Nee, juist hoog-achter. Ze zou met een boogje om het kindje heen moeten en dat geeft teveel risico voor het kindje. Voor de zwangerschap een perfecte plek, minder voor een vlokkentest. Die van F lag vrij laag, was voor de vlokkentest bij hem ideaal.quote:Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?
Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig.
Rot, maar aan de andere kant zijn we wel gewend dat alles anders loopt. Ben wel echt goed opgevangen door de gynaecoloog die de vlokkentest zou doen, die nam er echt wel even extra ruimte voor hoe naar dit is met ons dossier. Maar ook de fertiliteitsarts die nog steeds op de zijlijn meeleeft, de poli-assistente van het streekziekenhuis die meedenkt en schakelt met de gynaecologen daar om op een andere manier vanuit hen wat geruststelling te kunnen bieden. Hoewel dat nu niet iets uitmaakt voor hoe lang we in spanning moeten zitten, verzacht het wel. Maakt ook dat ik er wat rustiger in kan staan.quote:
Ik leef onder een steen geloof ik.quote:Op dinsdag 24 september 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).quote:Op dinsdag 24 september 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik leef onder een steen geloof ik.
Ah zo. Dat is niet prettig nee.quote:Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).
Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
Wat fijn dat het er zo goed uitziet, termijn klopt en het kindje al zo goed beweegt!quote:Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht.Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.
Mag ik in de OP? 15 april.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 20:49:25 ]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?quote:Op donderdag 26 september 2024 19:36 schreef Cygne het volgende:
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest. Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.quote:Op donderdag 26 september 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |