abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214933955
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
  maandag 9 september 2024 @ 15:30:34 #202
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214934121
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2024 14:59 schreef Cygne het volgende:
We kunnen donderdagochtend terecht in het WKZ. Ik had een eConsult gestuurd met de vraag hoe het zat met die indicatie. Ze belden dat ik die wel degelijk had en dat ze me eigenlijk deze week nog wilden zien. Verwijzing was wel nodig. Advies was met de verloskundige te bellen. Die begrepen het heel goed en hebben het binnen 5 minuten geregeld.
Fijn dat het is opgelost, en dat jullie snel terecht kunnen :)
pi_214949166
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
  woensdag 11 september 2024 @ 16:05:29 #204
346653 Ceviche
pi_214952725
Je bent ook vatbaarder voor ziektes en je wordt ook zieker ervan wanneer je zwanger bent. Ik heb zwanger een week op bed gelegen met griep, dat heb ik nog nooit zo gehad en dan was ik zelfs nog gevaccineerd. Maand erna buikgriep, weer een halve week op bed. Maand daarna een ingegroeide teennagel, die is toen deels verwijderd en daarna gaan ontsteken.

Nu is die nagel weer gaan ingroeien en heb ik zelf wat aangeklooid en dat is nu gewoon weer genezen zonder issues, dus ik verdenk daar ook de zwangerschap ervan dat dat dat erger heeft gemaakt.

Dus probeer je vooral niet schuldig te voelen.
pi_214954613
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2024 09:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Fijn, Cygne! Hopelijk allemaal goed nieuws verder.

Hier rollen we nog een beetje door in ‘niemandsland’. Alhoewel bijna iedereen het al weet, is dit echt zo’n periode dat er nog niet zo veel te genieten valt. Nog geen leven, af en toe nog heel misselijk, maar over het algemeen is het goed te doen. Helaas zit ik wel met twee oorontstekingen (beiderzijds) waarvoor antibiotica… Voel me zo schuldig eigenlijk, deze zwangerschap al best veel paracetamol / suprimal / AB geslikt, terwijl ik de vorige keer nauwelijks iets nodig had. En ja, huisarts en apotheker en verloskundige zeggen allemaal dat het oké is, maar vind het gevoelsmatig wel lastig - alles wordt nu ook nog aangelegd. Over twee weken termijnecho bij 11+1. ‘s Avonds is echt al wel goed te zien dat ik zwanger ben.
Wat een rotgevoel is dat. Ook al weet je rationeel dat het geen kwaad kan. Spannend, termijnecho!

Ik zou morgen termijnecho hebben, maar precies dat tijdstip konden we terecht in het wkz. Hopelijk kan de vlokkentest volgende week al.
pi_215008437
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
  dinsdag 17 september 2024 @ 15:55:09 #207
346653 Ceviche
pi_215008508
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest zou vandaag zijn maar vanwege de positie van de placenta is een vlokkentest niet mogelijk.
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
pi_215008729
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ah dat is spijtig zeg. En nu? Wachten tot een ander onderzoek mogelijk is?
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
  dinsdag 17 september 2024 @ 18:08:53 #209
346653 Ceviche
pi_215009858
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 16:25 schreef Cygne het volgende:

[..]
Over 5 weken vruchtwaterpunctie. Heb gevraagd of eventueel nipt nog een optie is, maar daar zijn de verwisselde stukjes van mijn translocatie te klein voor.
Ah dat is echt balen, pas over een week of 7 dus duidelijkheid -O-
Wat een slopend traject zo :{
pi_215011074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2024 15:39 schreef Cygne het volgende:
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
pi_215012460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 19:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Balen zeg! En da’s nog zacht uitgedrukt… Laagliggende placenta dus? Is dat vanmorgen ook pas ontdekt bij de echo of iets?

Hier vandaag 10 weken. Ook overdag is het nu niet meer te missen. Heb afgelopen week echt al een groeispurt gemaakt. Ben benieuwd waar ik uiteindelijk eindig. :D
Nee, juist hoog-achter. Ze zou met een boogje om het kindje heen moeten en dat geeft teveel risico voor het kindje. Voor de zwangerschap een perfecte plek, minder voor een vlokkentest. Die van F lag vrij laag, was voor de vlokkentest bij hem ideaal.
  dinsdag 17 september 2024 @ 22:13:47 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215013009
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215013561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2024 22:13 schreef Lemijn het volgende:
Wat balen! Hoe voel jij je erover?
Rot, maar aan de andere kant zijn we wel gewend dat alles anders loopt. Ben wel echt goed opgevangen door de gynaecoloog die de vlokkentest zou doen, die nam er echt wel even extra ruimte voor hoe naar dit is met ons dossier. Maar ook de fertiliteitsarts die nog steeds op de zijlijn meeleeft, de poli-assistente van het streekziekenhuis die meedenkt en schakelt met de gynaecologen daar om op een andere manier vanuit hen wat geruststelling te kunnen bieden. Hoewel dat nu niet iets uitmaakt voor hoe lang we in spanning moeten zitten, verzacht het wel. Maakt ook dat ik er wat rustiger in kan staan.
pi_215080218
Ik kom even binnenvallen: Ik heb nog wat zwangerschapskleding liggen in maat L. Jeans en broeken (mamalicious, H&M), wintertruien, longsleeves zwart en wit (h&m), een gevoerde sportlegging en een skibroek. Bij interesse stuur ik graag foto's en meer info!

[ Bericht 6% gewijzigd door Clubsoda op 24-09-2024 15:25:22 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215080764
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
pi_215081176
Oh god ja. Ik hou mijn hart vast :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215081773
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2024 14:16 schreef Smart_ass het volgende:
Nou pas op hoor, de laatste keer dat iemand zo het topic kwam binnenvallen was het hommeles.
Ik leef onder een steen geloof ik.
pi_215082137
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 16:45 schreef Cygne het volgende:

[..]
Ik leef onder een steen geloof ik.
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
pi_215083227
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2024 17:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Een tijdje terug was er een crosspost vanuit v&a hier en dat werd haar niet bepaald in dank afgenomen door sommige users (beetje flauw vond ikzelf).

Wat fijn dat er zo met je meegeleefd wordt vanuit allerlei hoeken. Is er nu een alternatief?
Ah zo. Dat is niet prettig nee.

Ik krijg donderdag een 13 wekenecho en over 4 weken een vruchtwaterpunctie.
pi_215090816
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.

Mag ik in de OP? 15 april.
pi_215090915
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 16:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier hebben we een goede termijnecho gehad, datum komt precies overeen met wat ik zelf dacht. :) Alles zat erop voor zover we het nu konden zien. Nu nog even dubben of we ook een 13 weken-echo laten maken.
Het bewoog al flink, hoop dat het niet zo’n druktemaker wordt als grote zus.

Mag ik in de OP? 15 april.
Wat fijn dat het er zo goed uitziet, termijn klopt en het kindje al zo goed beweegt!
pi_215101301
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest.* Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.

*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Cygne op 26-09-2024 20:49:25 ]
pi_215101326
Een dochter, wat mooi! Nu twee jongens hè?

Hier toch besloten om ook een 13 weken-echo in te plannen. Grappig dat je het zegt van het geslacht, de echoscopiste zei gisteren dat ze dat niet mogen zeggen bij de 13 weken-echo, ook dat het soms nog niet goed te zien is (als het kindje niet goed ligt). Maar onofficiële echo dus? Dan boeien waarschijnlijk. :D
pi_215101556
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:36 schreef Cygne het volgende:
Niet officiële 13 weken gehad. We hadden er eigenlijk vanaf gezien omdat het voor ons geen meerwaarde had naast de vlokkentest. Maar omdat die niet kon hadden we een verwijzing gevraagd naar het echocentrum dat in onze regio dit soort echo's maakt. Maar dat kon niet meer op tijd ingepland worden. Daarom heeft de gynaecoloog zelf de echo gemaakt. Alles ziet er voor nu prachtig uit en ze kon ook al duidelijk zien dat we een dochter krijgen.
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
:)
pi_215101676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 19:58 schreef mignonne het volgende:

[..]
Die snap ik even niet? Waarom zou een 13 weken echo geen meerwaarde hebben naast een vlokkentest?
Voor onszelf niet, gevoelsmatig. Omdat er medisch dan al heel veel zou gebeuren, veel afspraken. Vooral logistieke overweging dus. Staat er inderdaad niet heel duidelijk, excuus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')