abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 augustus 2024 @ 08:58:57 #151
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214607093
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar. :D
Gefeliciteerd! Wat leuk :)
  Redactie Frontpage vrijdag 9 augustus 2024 @ 06:41:19 #152
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214636937
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.

Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.

Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:34:34 #153
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214637602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben de adapters ook, maar gebruiken ze nooit. Het klonk heel gemakkelijk om de maxicosi te gebruiken, maar eigenlijk is die adapters erop klikken meer gedoe (ondanks kei simpel) dan gewoon de wieg erop klikken. Maar onze auto is ruim, dus de wieg ligt ook niet in de weg.

Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
Zat net te lezen hier en realiseer me dat ik de uppababy vista nu alweer 5 jaar intensief gebruik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:20:40 #154
269689 crew  Viv
pi_214645118
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 06:41 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.

Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.

Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt :)
  Redactie Frontpage zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:39:46 #156
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214660482
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt :)
Dankjewel!:)
pi_214690471
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.

Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg. :D Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2024 @ 06:55:09 #158
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214709249
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.

Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg. :D Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Hoi, zij is 6 weken en 1 dag, zij heeft er ook last van, dingen die eerder zo vanzelf gaan zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Ik probeer dan ook goed op haar te letten. Wat ook scheelt is dat ik haar leidinggevende ben op het werk, dus een aanpassing in uren of tijden is zo geregeld, dan werkt ze van 11 tot 14 ipv 12 tot 16u. Kan ze even haar rust pakken in de middag. Misselijkheid heeft zij sinds gister last van (kan ook zijn dat ze dus wat langer is al, 4 september termijnecho)
pi_214719832
Voorzichtige meld hier.
Afgelopen voorjaar definitief icsi-pgt afgesloten vanwege lage ovariele reserve en 2 pogingen met weinig eicellen en embryo's. Het zat er eigenlijke niet meer in.

Tot ik 2 weken terug met een knalpositieve test in handen stond. Helaas ook weer hg. Het is nog steeds onzeker en afwachten en er moet ook een vlokkentest gedaan worden nog. We hebben in ieder geval hartactie en een groei passend bij termijn.
pi_214725663
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2024 @ 05:48:45 #161
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214751085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Zal onzekerheid zijn vermoed ik, ik lees het bij meer mensen. Ook mijn vrouw heeft er meerdere gedaan vanwege het ongeloof. We zijn er toch 5 jaar meer bezig ruim.

Vandaag de vitaliteitsecho, zien of er wat in het vruchtzakje zit en het hartje klopt. We gaan uit van wel want de symptomen blijven keihard aan en er zijn geen bloedingen geweest.

Vermoeidheid is idd wel een dingetje, niet heel gek ook, het lichaam werkt voor 2 en dat kost energie.
pi_214752738
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik weet niet, heb daar meer behoefte aan gehad dan bij mijn vorige zwangerschap. Maar nu ook gestopt, ik ga geen testen meer halen. Wilde zien of het mooi oploopt en dat was het geval.
pi_214752751
Die vermoeidheid is nu wel lastig, omdat we ook een net 3-jarige hebben rondlopen. Ach, komt vast wel goed. Het gaat nu ook al wel iets beter dan vorige week. Nu wel weer aan het werk, dan natuurlijk geen tijd om ‘s middags even te gaan liggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 augustus 2024 @ 05:50:55 #164
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214758721
Vitaliteitsecho ging goed, vrucht ligt goed en kloppend hartje is te zien. Vermoedelijke uitrekendatum is 26 maart, met de 12 weken echo meer duidelijkheid wat betreft de uitrekendatum, de kleine spruit is maar liefst 2.1 centimeter.
pi_214759477
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:25 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_214759513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_214759981
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
In vijf/zes weken alles na elkaar. :D Niet erg als alles goed is, natuurlijk. Wat kunnen ze bijvoorbeeld al bij een 13 weken-echo zien?
pi_214760014
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
pi_214760037
13 weken echo krijg je alleen als je het zelf wil (ok, technisch gezien zijn alle echo's dat :+ ).Wij hebben die niet gedaan, met name omdat de 20 weken echo eigenlijk hetzelfde is maar dan kunnen ze het dan met veel meer zekerheid vaststellen allemaal (die hebben we dus wel gedaan). Ze kijken in ieder geval naar lichamelijke afwijkingen (open schedel, open rug, hersen- en hartafwijkingen en dat soort dingen) en ze kunnen ook zien of er bepaalde chromosomale afwijkingen zijn.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:11:45 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_214761168
Ze kijken naar dezelfde dingen als bij de 20-weken echo maar dan kunnen ze bepaalde dingen eerder opsporen, kan er eerder vervolgonderzoek plaatsvinden en kunnen ouders eventueel eerder nadenken over hoe verder (wat ook bij de 20-weken echo zo is).
Het is nog in een onderzoeksfase, net als de nipt eerst was.

Ik heb alle echo's laten maken die mij aangeboden werden :D vitaliteitsecho, extra echo tussendoor (mijn praktijk bood dat aan), termijnecho, 13-wekenecho, 20-wekenecho, guo, en 2 groeiecho's.
Dat zijn er al 8 dan eigenlijk ook nog een echo tijdens de vruchtwaterpunctie, en aan het einde van de zwangerschap om te kijken of er nog genoeg vruchtwater was.
Ik mag ook nog een vijfde nipt laten prikken dus deze zwangerschap was er ook wel een van de overdreven veel onderzoeken :P
Deze laatste nipt is om een eindconclusie te verbinden aan de onderzoeken die tijdens mijn zwangerschap afwijkend waren, kind is inmiddels 7 weken oud en gezond dus het is vooral voor het ziekenhuis interessant om dat uit te zoeken.

[ Bericht 59% gewijzigd door Ceviche op 20-08-2024 14:20:36 ]
pi_214761668
Wij hadden vanochtend weer een echo. Mooi gegroeid en de hartslag gehoord. Over 2.5 week counseling en doorverwijzing vlokkentest.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:34:15 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_214761754
Wat fijn @Cygne O+ ik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_214762194
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn @:cygne O+ ik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is O+.
Lang verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage woensdag 21 augustus 2024 @ 06:18:09 #174
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_214765535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 11:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.
pi_214804257
Inmiddels bijna zeven weken en de misselijkheid is nu meerdere keren flink aanwezig gedurende de dag. Het wordt ook erger als ik al even niet meer gegeten heb. Maar eetlust, nee, dat heb ik niet.
Ik had erg trek in vet en zout, friet en twee snacks gingen er prima in. Brood gaat ook goed, net als fruit (druifjes). Mijn maag staat niet naar ander eten. Wordt nog lachen de komende weken. De vorige zwangerschap helaas ook rond dit termijn veel misselijk, toen begon ik ook met spugen. Hoop zo dat het me bespaard blijft deze week, maar als ik het nu voel…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')