Gefeliciteerd! Wat leukquote:Op woensdag 7 augustus 2024 08:36 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken en meeschrijven weer. Vanmorgen een duidelijke streep, 1 dag overtijd. We hebben al een dochtertje, die wordt volgende week 3. Heel spannend! Gelijk de eerste keer ‘raak’ deze ronde, voelt ook wel raar.
Zat net te lezen hier en realiseer me dat ik de uppababy vista nu alweer 5 jaar intensief gebruikquote:Op dinsdag 28 mei 2024 14:15 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben de adapters ook, maar gebruiken ze nooit. Het klonk heel gemakkelijk om de maxicosi te gebruiken, maar eigenlijk is die adapters erop klikken meer gedoe (ondanks kei simpel) dan gewoon de wieg erop klikken. Maar onze auto is ruim, dus de wieg ligt ook niet in de weg.
Wij hebben overigens de uppababy vista v2 wagen. Heel erg blij mee. Ging destijds voor een van de wagens waar ik online veel over had gelezen, maar deze was ruimer en gemakkelijker in de winkel. Wat vind je lastig aan de keuze? Volgens mij bestaan er weinig echte slechte keuzes.
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijtquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:41 schreef _UserName_ het volgende:
Even voorstellen: mijn vrouw (35) en ik (38) zijn ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen, in het beginsel vanuit een ongezonde basis (drank en drugsgebruik/verslaving). In februari 2022 gestopt met de drugs en overmatig drinken, nu zo nu en dan een wijntje gebeurd nog wel. In september 2022 zijn we op de dag dat we 12.5 jaar samen waren getrouwd, het jaar erop heb ik mijn rijbewijs (opnieuw) behaald na 18 jaar.
Mijn vrouw was al 3 weken overtijd, eerder kwam dat ook wel eens voor maar was de test negatief. Zij heeft epilepsie en was de laatste tijd bezig met een medicijnswitch, een die beter bij een eventuele zwangerschap zou passen. Afgelopen week heeft ze toch maar een test gehaald "om het uit te sluiten", we zaten al op het punt dat het niet meer hoefde maar als het zou komen, het zou komen. En het komt, de test was positief.
Helaas vind ik maar weinig fora waar aanstaande vaders hun dingen kwijt kunnen dus hoop ik hier mijn dingen kwijt te kunnen en op te kunnen pakken.
Dankjewel!:)quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! En een goede motivatie lijkt me om gezonder te (blijven) leven. En je kunt hier inderdaad wel je ding kwijt
Hoi, zij is 6 weken en 1 dag, zij heeft er ook last van, dingen die eerder zo vanzelf gaan zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Ik probeer dan ook goed op haar te letten. Wat ook scheelt is dat ik haar leidinggevende ben op het werk, dus een aanpassing in uren of tijden is zo geregeld, dan werkt ze van 11 tot 14 ipv 12 tot 16u. Kan ze even haar rust pakken in de middag. Misselijkheid heeft zij sinds gister last van (kan ook zijn dat ze dus wat langer is al, 4 september termijnecho)quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.
Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg.Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.quote:Op maandag 12 augustus 2024 13:22 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Welkom, UserName! Hoe ver is je vrouw?
Hier ben ik morgen 5 weken, heel pril dus nog steeds. Merk echt al wel dat ik meer vermoeid ben en dat ik ‘s nachts slechter slaap, moeilijker in slaap kan komen en minder lekker lig. Overdag maar een dutje doen, al moet ik volgende week weer aan het werk. De vorige keer was ik in het eerste trimester in de tweede lockdown (winter 2020/2021) en toen had ik ook geen peuter rondlopen, dus toen was het allemaal wat ‘makkelijker’ om effe te gaan liggen. Laat staan dat het toen met misselijkheid wat makkelijker was. Begon toen met een week of 7.
Mijn zwangerschapstesten lopen mooi op. Vandaag een dikkere teststreep dan de controlestreep. Hopelijk geen voorbode voor een tweeling, pffff zeg.Bij F. heb ik nooit zo’n knalstreep gehad, altijd wel duidelijk, maar nooit zo dik.
Zal onzekerheid zijn vermoed ik, ik lees het bij meer mensen. Ook mijn vrouw heeft er meerdere gedaan vanwege het ongeloof. We zijn er toch 5 jaar meer bezig ruim.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
Ik weet niet, heb daar meer behoefte aan gehad dan bij mijn vorige zwangerschap. Maar nu ook gestopt, ik ga geen testen meer halen. Wilde zien of het mooi oploopt en dat was het geval.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 22:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hopelijk wordt vermoeidheid snel minder, dat is het ergste toch in het eerste trimester.
Waarom eigenlijk zwangerschapstesten blijven doen?
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Je hebt ook nog een termijnecho, hè? Of was dat deze? Een vitaliteitsecho is om te zien of de zwangerschap goed is opgestart en op gang komt, en op de juiste plek zit. Die is vaak met 7/8 weken. Dan heb je rond de 11/12 weken een termijnecho, waarbij ze je uitgerekende datum ‘vastzetten’. Maar je hebt nu ook de 13 weken-echo, die is ook al een soort van medisch? Kan iemand vertellen of al deze drie de echo’s nu doorgaan? Ik heb de 13 weken-echo nooit gehad, omdat die pas ingevoerd werd nadat ik al bevallen was.
Ik moet 31 augustus voor de vitaliteitsecho, dan ben ik 7+4 volgens eigen berekening (te vroeg voor termijnecho).
In vijf/zes weken alles na elkaar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 10:08 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vitaliteitsecho, termijnecho en 13-weken echo krijg je allemaal
Lang verhaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2024 15:34 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn @:cygneik weet absoluut niet precies jullie situatie maar wel dat dit een heel bijzondere zwangerschap is
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt aan de situatie, als je een bijvoorbeeld medische achtergrond hebt (mijn vrouw heeft epilepsie) of lang bezig bent geweest om kinderen te krijgen wordt deze vergoed, ook wanneer je eerder een miskraam hebt gehad.quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vitaliteitsecho krijg je volgens mij niet maar betaal je zelf. Veel praktijken doen er wel standaard een.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |