quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:51 schreef TLC het volgende:
In nog geen week tijd bijna 7 miljoen views op de joeptoep, daar komen andere ESF nummers niet eens bij in de buurt
Ja, inderdaad, de reden dat het 7 miljoen views heeft binnen een week is dat het 's middags online is gezet. Goed punt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:53 schreef havanagila het volgende:
[..]
Naja, zijn die andere acts ook al beroemd op youtube? Worden die liedjes ook op de frontpage gezet?
En drie keer raden waarom het liedje niet om 9 uur 's avonds op tv kwam, maar kwart voor 5 's middags. moet half Nederland het wel op youtube checken.
Leuk nummer verder. Maar goed.
Windows95Man had al aangegeven uit te kijken om Joost te ontmoeten, hij volgt hem ook al een tijd op Instagram (voordat ESF in beeld kwam, hij volgt ook Paul Elstak aangezien hij natuurlijk helemaal in de ‘90s scene zitquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:48 schreef NailQueen het volgende:
Zou Joost nog dikke vrienden worden met de andere artiesten? Misschien met Windows95man of Baby Lasagna?
Hahahaha ja, ik ben zo benieuwd! Meestal zet het jaar ervoor wel een soort precedent voor wat er het jaar erna volgt, maar ik heb nu echt géén idee meer wat we gaan doen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:35 schreef Cee het volgende:
Kom we openen een topic “wie moet ons in 2025 vertegenwoordigen”.
We weten bijna alle nummersquote:RÚV, AMPTV, ITV, KAN, RTP, SVT, ERT and GPB have now only 4 days to submit their Eurovision 2024 entries to the European Broadcasting Union
Ik vind dat we eens een keer een ballad moeten sturen. Altijd die dancenummers, daar word je toch helemaal gallisch van?quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:33 schreef molloot200 het volgende:
Ben zoooo benieuwd wat we nu volgend jaar gaan doen hè na ditHet kan nu echt alle kanten op gaan met onze 2025-inzending.
Ik zeg Kris Kross Amsterdam.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:33 schreef molloot200 het volgende:
Ben zoooo benieuwd wat we nu volgend jaar gaan doen hè na ditHet kan nu echt alle kanten op gaan met onze 2025-inzending.
Die is familie van Hennie Huisman. Dat vind ik geen pré.quote:
Merol probeert het volgend jaar weerquote:Op woensdag 6 maart 2024 22:33 schreef molloot200 het volgende:
Even gekeken in het archief van Eurovisionworld. Vorig jaar stond Georgië 9de in de odds paar dagen nadat alle nummers bekend waren, die zijn niet door de halve finale gekomen uiteindelijk. In 2019 stond Armenië 8ste in de odds nadat het nummer bekend was gemaakt, kwam ook niet door de halve finale.quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:57 schreef Mani89 het volgende:
Nr. 6 nu is toch al een garantie voor een finale plek toch? Ik bedoel, is dat in de recente geschiedenis nog fout gegaan? Nee toch?
Maar deze 2 gevallen komen allebei doordat ze heeeel laat hun nummer bekendmaakten. Dan gaan natuurlijk mensen op dat land inzetten als ze van de andere landen geen winst verwachten.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Even gekeken in het archief van Eurovisionworld. Vorig jaar stond Georgië 9de in de odds paar dagen nadat alle nummers bekend waren, die zijn niet door de halve finale gekomen uiteindelijk. In 2019 stond Armenië 8ste in de odds nadat het nummer bekend was gemaakt, kwam ook niet door de halve finale.
Maar niet vaak gebeurd nee top 10 in de odds na bekend maken nummer en dan niet door de halve finale komen. Meestal is er dan een verkeerde keuze gemaakt qua staging of slechte live vocals.
Daar heb je wel een punt ja, de Kaukasus landen maken er een gewoonte van om als laatste hun nummer bekend te maken. Dat speelt wel mee, maar Georgië bleef ook in april rond plek 11-14 hangen, nog steeds aan de hoge kant.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar deze 2 gevallen komen allebei doordat ze heeeel laat hun nummer bekendmaakten. Dan gaan natuurlijk mensen op dat land inzetten als ze van de andere landen geen winst verwachten.
Knap hoorquote:
Dat zeg ik ook nergens. Veel plezier met ruzie zoeken op internet.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, de reden dat het 7 miljoen views heeft binnen een week is dat het 's middags online is gezet. Goed punt.
Ik zag toevallig ook deze gisteren:quote:
Dit is echt een lekker liedjequote:
quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:18 schreef TheVulture het volgende:
Winstpercentage op Eurovisionworld naar 5% en hij nadert België
Dank voor het delen, @tong80 . Heel tof optreden.quote:
Ik kan niet hakken, maar je krijgt er vanzelf zin van om te hakkenquote:Op donderdag 7 maart 2024 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dank voor het delen, @:tong80 . Heel tof optreden.
Ik kan het ook echt voor geen ene meter.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet hakken, maar je krijgt er vanzelf zin van om te hakken
Het is zo'n wonderlijke samensmelting tussen stijlen, met een kwinkslag hier en daar maar ook oprechte emotie. Alles in me schreeuwt dat ik het vreselijk zou moeten vinden, maar dat vind ik niet. Ik vind het zelfs geweldig.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:07 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan niet hakken, maar je krijgt er vanzelf zin van om te hakken
Ik denk dat ik nog nooit zo nieuwsgierig en zenuwachtig ga wezen voor de eerste rehearsal foto’s en reports als dit jaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zag toevallig ook deze gisteren:
[ x ]
Ik ben geloof ik nog nooit zó benieuwd geweest wat dit gaat worden, want het kan voor mijn gevoel echt alle kanten uit. Ergens zie ik het zo gebeuren dat we enorm gaan scoren bij de televote (en misschien met geluk bij de jury met het hele Euro verhaal/emotioneel einde), aan de andere kant zou het net zo goed kunnen dat het wat tegen gaat vallen, misschien komt het live toch niet helemaal lekker over.
In ieder geval is de weg ernaartoe weer heerlijk om te volgen.
Hij maakt een soort satire op muziek. Zeker niet alles is geslaagd of even hoogstaand, maar dat is ook helemaal niet zijn bedoeling. Ik vind het fantastisch hoe je het publiek kunt laten meeschreeuwen op teksten als "het is de man van de eeuw, het is de blanke Paul de Leeuw, godverdomme Hans Teeuw!" Slaat nergens op, en toch roept het emotie op.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is zo'n wonderlijke samensmelting tussen stijlen, met een kwinkslag hier en daar maar ook oprechte emotie. Alles in me schreeuwt dat ik het vreselijk zou moeten vinden, maar dat vind ik niet. Ik vind het zelfs geweldig.
Datzelfde maakte Europapa bij me los. Ik snapte na het zien van dit optreden ineens dat Europapa Joost Klein in een notendop is.
DIT.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk dat ik nog nooit zo nieuwsgierig en zenuwachtig ga wezen voor de eerste rehearsal foto’s en reports als dit jaar.
Het is zeker een beetje een grower, maar het is wel een refreintje dat constant in je kop blijft hangen. En om Elvis te parafraseren, 15 million Joost fans can't be wrong, oftewel het aantal streams dat hij binnen een week al op Spotify en Youtube heeft. Als mensen er niks aan vinden luisteren ze het niet, welke artiest je ook bent.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:34 schreef luxerobots het volgende:
In het buitenlandse reacties topic las ik ''the chorus feels kinda flat'', en dat is voor mij eigenlijk precies de kritiek.
Ik heb het nu drie keer beluisterd, en vind het maar matig, ze hebben zich duidelijk laten inspireren door de jaren '90 maar het mist de chemie die sommige hits uit die jaren wel hebben.
Overigens kan het op het festival zelf best hoge ogen gooien. Dit wijkt enorm af van de anderen, en dat kan een groot voordeel zijn. Al weet ik ook niet of de jury hier erg hoge cijfers voor geeft, het is geen nummer met knappe zangpartijen bijvoorbeeld.
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op poëzie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, poëzie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij maakt een soort satire op muziek. Zeker niet alles is geslaagd of even hoogstaand, maar dat is ook helemaal niet zijn bedoeling. Ik vind het fantastisch hoe je het publiek kunt laten meeschreeuwen op teksten als "het is de man van de eeuw, het is de blanke Paul de Leeuw, godverdomme Hans Teeuw!" Slaat nergens op, en toch roept het emotie op.
Zoals de grote Jan Hanlo al zei: 'Ote, Ote, Boeien.'quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op poëzie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, poëzie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.
Heb je nog andere kijk- of luistertips voor me?
Misschien is satire ook niet het goede woord, meer een soort meta-muziek. Eigenlijk een beetje wat jij hier zegt. Veel van z'n nummers toveren wel een glimlach op m'n gezicht, deze vind ik bv. geweldig (en in het licht van het commentaar dat hij nu over zich heen krijgt van extreemrechts, ook wel een passende tekst).quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op poëzie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, poëzie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.
Heb je nog andere kijk- of luistertips voor me?
Dat adoreren van de views vind ik ook plat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
Het is zeker een beetje een grower, maar het is wel een refreintje dat constant in je kop blijft hangen. En om Elvis te parafraseren, 15 million Joost fans can't be wrong, oftewel het aantal streams dat hij binnen een week al op Spotify en Youtube heeft. Als mensen er niks aan vinden luisteren ze het niet, welke artiest je ook bent.
En nu maar hopen dat zij Pannecoucke benaderen voor de staging 😜quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:18 schreef TheVulture het volgende:
Winstpercentage op Eurovisionworld naar 5% en hij nadert België
Gaaf! Aanstekelijke energie.quote:
Who’s gonna tell him?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Jongens allemaal op Nederland stemmen straks !
Of we stemmen strategisch zoals Italie. Eentje die geen schijn van kans maakt. We stemmen op Spanje!quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
De Malmolen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo, daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo (de Slottsmöllan), daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
Maar hun ouders welquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:40 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Net een meute schoolkinderen (ongeveer 8) allemaal in koor europapa. Tovert toch wel een smile op je gezicht. Helaas mogen ze niet stemmen😅
Als Råiså Blømmestehn het maar niet ziet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo (de Slottsmöllan), daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
Wat ben je toch een nozem, zou Cornelis Vreeswijk hebben gezegd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Hun ouders mogen ook niet op Joost stemmen. Ervan uitgaande dat ze in Nederland wonen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar hun ouders wel![]()
“Ojaa op dit nummer doen Sophie en Thomas altijd zo leuk mee! “
In de Nieuwstraat/Neustraße in Kerkrade/Herzogenrath kwamen er in de jaren 90 echt altijd wel wat Duitsers even aan Nederlandse kant in een café tele-voten op Duitslandquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
OMG mijn hersens doen het echt niet meerquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Hun ouders mogen ook niet op Joost stemmen. Ervan uitgaande dat ze in Nederland wonen.![]()
My First ESF.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hoe oud zijn deze eigenlijk? Kunnen 14 zijn maar ook 30quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
K-pop dans meisjes!
Ik wil ze op het ESF podium.
Hij danst lekker hoor. Dat komt helemaal goed op dat podium. Crazy combi, hakkuh en tiktok dansje in één nummer. 😊quote:
Ik denk dat WE in de finale onze 12 punten gewoon aan België gaan geven. En verder in willekeurige volgorde Frankrijk, Kroatië, Finland, Noorwegen, Israël, Oekraïne, Polen, Italië en Oostenrijk ofzo.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Of we stemmen strategisch zoals Italie. Eentje die geen schijn van kans maakt. We stemmen op Spanje!
We moeten sowieso Emma Wortelboer overtreffen qua gil.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:45 schreef Greys het volgende:
Het duurt wellicht niet lang meer tot we WELKOM IN DE TOP VIJF JONGUH kunnen gillen.
Ik ga niet gillenquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:45 schreef Greys het volgende:
Het duurt wellicht niet lang meer tot we WELKOM IN DE TOP VIJF JONGUH kunnen gillen.
Lekkere discoglijersquote:
Dat zou toch genieten zijn, België wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een België-Nederland split screen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:44 schreef Fred_B het volgende:
Op Betfair is Nederland België voorbij (op alle fronten). Nederland is daar nu 5e.
Zou sowieso een hele fijne top 2 zijnquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou toch genieten zijn, België wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een België-Nederland split screen.
Daar dacht ik laatst nog aan. En ik wil dat ook graag denk ik 😍 Maar wie wint er dan?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou toch genieten zijn, België wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een België-Nederland split screen.
Esctracker.com... maar die is nog niet in actie voor dit jaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:43 schreef Giggio het volgende:
vraagje: ben op zoek naar de site waar je kunt zien welke ESC songs staan per land op spotify, youtube views
ken die niet vinden - wie heeft een link?
dat is hemquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Esctracker.com... maar die is nog niet in actie voor dit jaar.
Benieuwd of hij ook in de echte top-40 op 1 binnenkomt. Wordt hij 'n beetje op de radio gedraaid? Daar zal het vanaf hangen, want qua streams en viral gaan is hij natuurlijk veruit de nummer 1.quote:
Echt geen ideequote:Op donderdag 7 maart 2024 14:30 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Daar dacht ik laatst nog aan. En ik wil dat ook graag denk ik 😍 Maar wie wint er dan?
In de ochtend tot ongeveer 2 uur hoor ik ‘m bijna nooit op Radio 2quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Benieuwd of hij ook in de echte top-40 op 1 binnenkomt. Wordt hij 'n beetje op de radio gedraaid? Daar zal het vanaf hangen, want qua streams en viral gaan is hij natuurlijk veruit de nummer 1.
In België in elk geval wel maar daar hebben we niks aan voor de top 40 zeker?quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
In de ochtend tot ongeveer 2 uur hoor ik ‘m bijna nooit op Radio 2
Q heeft nu een 90's week. Hij staat nu wel op de rotatie maar zie ze er niet voor aan dat ze hem veel gaan draaien. Qmusic is vooral dol op hun eigen vriendjes en overal waar een sample in zit (vooral Domien Verschuuren)quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Benieuwd of hij ook in de echte top-40 op 1 binnenkomt. Wordt hij 'n beetje op de radio gedraaid? Daar zal het vanaf hangen, want qua streams en viral gaan is hij natuurlijk veruit de nummer 1.
Het is dan ook geen radio 2 liedje, dus dat lijkt me vrij logisch.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik zit weinig in de auto, en als ik thuis werk luister ik geen radio, maar heb begrepen dat ie 'smulschijf' is (geweest) bij de ochtendshow op radio 538. Of ie daar buiten ook veel gedraaid wordt, Joost mag het weten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vanmorgen bij Bart wel volgens mij.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op Radio 2 is die gisteren om 16:51 uur het laatst gedraaid, als ik zo snel door de playlist ga.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als dit al te heftig isquote:Op donderdag 7 maart 2024 15:43 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is dan ook geen radio 2 liedje, dus dat lijkt me vrij logisch.
Nederland moet gewoon zo’n liedje als Duitsland of UK sturen. Dat zou elke twee uur gedraaid worden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als dit al te heftig isen helemaal in zo’n eerste week.
Ja 3fm megahit, maar die draaien ze letterlijk maar 1 keer per dag.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:20 schreef Greys het volgende:
[..]
In België in elk geval wel maar daar hebben we niks aan voor de top 40 zeker?
[ x ]
Nee maar volgens mij wordt het hier ook gedraaid want ik heb het al een aantal keer gehoord en het was 3FM megahit en het kwam gister ook uit een autoradio naast me bij de Praxis.
Ik ben hier officieel op teruggekomen.quote:
Wel bijzonder dat zoveel mensen er op terug komen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ben hier officieel op teruggekomen.
Ja, misschien ook doordat het als een samenhangsel van fragmenten in de media kwam wat het geen recht doet. Ik heb hem hierna nog eens tweemaal helemaal geluisterd, en ik vind hem wel tof zo.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat zoveel mensen er op terug komen.
Hahaha ik vind dat echt tof als mensen dat gewoon toegeven. Welkom bij de hypeclub.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh..quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:24 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja 3fm megahit, maar die draaien ze letterlijk maar 1 keer per dag.
Oh dit meen je? Dit was vroegah wel andersquote:Op donderdag 7 maart 2024 17:24 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja 3fm megahit, maar die draaien ze letterlijk maar 1 keer per dag.
Jouw papa weetquote:Op donderdag 7 maart 2024 18:39 schreef Arizona het volgende:
Mijn 70+ vader, mijn songfestivalhatende vader, zong net Europapa
Hij heeft echt nog NOOIT ook maar iets leuk gevonden wat met het songfestival te maken heeft.
Maar hiervan zei hij, ik vind dit gewoon zo'n gezellig liedje!
(Zelfquote)quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:26 schreef NailQueen het volgende:
Er kwam net reclame op Qmusic met 'Komt Joost morgen binnen op nummer 1 in de top 40? Je hoort het morgen!'
Ik las weinig negatiefs over Arcade.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:46 schreef Momo het volgende:
Hebben we ooit gehad dat een de bevolking zo achter een Nederlandse inzending stond?
Ik vind dit fantastisch.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo anders waren die tijden niet, maar Nederlandstalig doet het gewoon beter op Spotify (in Nederland dan). De Diepte werd voorafgaand aan Eurovisie ook meer gestreamd dan Arcade.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:45 schreef Em31 het volgende:
Met de streams van vandaag er morgen bij dus binnen een week 10 miljoen. Jeetje
Duncan had 10 miljoen de week voordat het Songfestival begon, al waren dat qua streamen nog wel andere tijden.
Arcade ook wel toch, met mensen die op grote schermen enzo keken. Iedereen was toen ook wel echt positief.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:46 schreef Momo het volgende:
Hebben we ooit gehad dat een de bevolking zo achter een Nederlandse inzending stond?
Ja maar nu lopen echt alle lagen van de bevolking met ‘ons’ nummer weg, wordt er door social media op ingehaakt, lopen mensen die ESF niet volgden ineens warm hiervoor. Puur vanwege Joost en het nummer. Bij Arcade liep de hysterie ook wel op toen bleek dat we er goed voor stonden, maar dat was meer vanwege de grote kans die we maken op de winst dan dat mensen helemaal wegliepen met Arcade.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik las weinig negatiefs over Arcade.
Oh voor mijn gevoel was die top 50 met aantal streams enzo toen nog veel minder een ding en werd het ook nog minder gebruikt, ook minder populair nog in sommige landen. Maar kan me uiteraard vergissenquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo anders waren die tijden niet, maar Nederlandstalig doet het gewoon beter op Spotify (in Nederland dan). De Diepte werd voorafgaand aan Eurovisie ook meer gestreamd dan Arcade.
ingehakt ookquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:51 schreef Cee het volgende:
Ja maar nu lopen echt alle lagen van de bevolking met ‘ons’ nummer weg, wordt er door social media op ingehaakt
Misschien bij Ding-a-Dong, toen orgelde Joke vast ook al.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:56 schreef Greys het volgende:
Het is in elk geval niet eerder geweest dat kinderen, vaders, moeders, oma's, opa's en orgeljoke ermee wegliepen en het de hele dag liepen te zingen.
Mijn vader is hier dus het lichtend voorbeeld van. Oude blanke nuchtere traditionele man (maar heel lief hoor, topvaderquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:51 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja maar nu lopen echt alle lagen van de bevolking met ‘ons’ nummer weg, wordt er door social media op ingehaakt, lopen mensen die ESF niet volgden ineens warm hiervoor. Puur vanwege Joost en het nummer. Bij Arcade liep de hysterie ook wel op toen bleek dat we er goed voor stonden, maar dat was meer vanwege de grote kans die we maken op de winst dan dat mensen helemaal wegliepen met Arcade.
Lijkt me wel een bijzondere gewaarwording voor Joost. Hij is al een week lang the talk of the town in Nederland, z'n liedje ontploft helemaal, ineens heeft iedereen een mening over je. Wappies en politici gaan met je lied aan de haal, er worden parodieën op gemaakt, nieuwsartikelen en reportages gemaakt. Over een liedje! Het is wel 'n beetje absurd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:56 schreef Greys het volgende:
Het is in elk geval niet eerder geweest dat kinderen, vaders, moeders, oma's, opa's en orgeljoke en de tante van de teckel van de buurvrouw ermee wegliepen en het de hele dag liepen te zingen.
Zou wel verdiend zijnquote:Op donderdag 7 maart 2024 19:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
(Zelfquote)
We mogen er wel van uit gaan dat Joost morgen dus op nummer 1 komt. Anders maakt Q hier echt geen reclame voor.
Daarmee kunnen we dus zeggen dat we een goed eindresultaat gaan halen zolang Johan Derksen het nummer kut vindt.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:58 schreef Momo het volgende:
Enige persoon die bij beide nummers negatief was(ook bijna tegenpolen de nummers), is denk Johan Derksen.
Maar dat was ook wel een saai standaard gebeuren. Ik heb niks met songfestival, maar Joost zorgt ervoor dat ik zelfs dit topic vaker check overdag, dan mijn to-do-list van het werk😅.quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:48 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik las weinig negatiefs over Arcade.
Hoop dat hij er enorm van geniet en dat het hem niet een enorme druk geeft dat hij 'dus wel móet winnen', maar het lijkt me iemand die zich de pis niet zo snel lauw laat maken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Lijkt me wel een bijzondere gewaarwording voor Joost. Hij is al een week lang the talk of the town in Nederland, z'n liedje ontploft helemaal, ineens heeft iedereen een mening over je. Wappies en politici gaan met je lied aan de haal, er worden parodieën op gemaakt, nieuwsartikelen en reportages gemaakt. Over een liedje! Het is wel 'n beetje absurd.
Wat is dat trouwens tenenkrommend. Ik ben zelf de grootste EU-scepticus die er is, maar ik zoek niet overal een complot achter. Het is gewoon een tof nummer dat bovendien iets anders thematiseert dan de rechts-conservatieven denken. Dat clubje van Raisa wordt geregeerd door blinde woede.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:03 schreef blackswangreen het volgende:
Wappies en politici gaan met je lied aan de haal, (...).
Hij lijkt me een type dat er vooral goed van gaat genietenquote:Op donderdag 7 maart 2024 20:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoop dat hij er enorm van geniet en dat het hem niet een enorme druk geeft dat hij 'dus wel móet winnen', maar het lijkt me iemand die zich de pis niet zo snel lauw laat maken.
Ach ja, er was al eerder een "rel" omdat Joost een lied met een Russische rapper heeft gemaakt waarin hij zogenaamd z'n liefde voor Rusland bezingt (wat wel meevalt, het is duidelijk sarcasme, maar goed). Dat hebben die Nederlandse Poetin-vazallen niet meegekregen denk ikquote:Op donderdag 7 maart 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dat trouwens tenenkrommend. Ik ben zelf de grootste EU-scepticus die er is, maar ik zoek niet overal een complot achter. Het is gewoon een tof nummer dat bovendien iets anders thematiseert dan de rechts-conservatieven denken. Dat clubje van Raisa wordt geregeerd door blinde woede.
Ik weet het, ik zeg niets nieuws, maar het lucht wel op.
Ik vind de EU een machtig mooie organisatie. Maar ik heb European Law gestudeerd, dus ik begrijp het dan ook.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is dat trouwens tenenkrommend. Ik ben zelf de grootste EU-scepticus die er is, maar ik zoek niet overal een complot achter. Het is gewoon een tof nummer dat bovendien iets anders thematiseert dan de rechts-conservatieven denken. Dat clubje van Raisa wordt geregeerd door blinde woede.
Ik weet het, ik zeg niets nieuws, maar het lucht wel op.
En dat terwijl het filmpje pas op de laatste dag van februari op het kanaal kwamquote:
Het aantal streams buiten Nederland en België neemt toe. Gisteren 300.000 van de 1.2 miljoen streams, oftewel een kwart.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:55 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een verdeling Nederland/elders zou interessant zijn.
https://kworb.net/spotify/track/0uHrMbMv3c78398pIANDqR.htmlquote:
Kworb.net.quote:
Heb ik ook. Lekker is dat, stuk beter dan vorig jaarquote:Op donderdag 7 maart 2024 21:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hij lijkt me een type dat er vooral goed van gaat genieten![]()
Ik voel ook totaal niet spanning of we gaan winnen. Dit jaar vind ik het ook vooral enorm genieten tot nu toe
Grappenmaker.quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:45 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik vind de EU een machtig mooie organisatie. Maar ik heb European Law gestudeerd, dus ik begrijp het dan ook.
quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Greys het volgende:
En nu weer op 6.
Net nadat we getweet hadden.
Absoluut niet. Sommige mensen zijn eerlijk op Internet. European Law School alumnus. Machtig mooie materie. Verder niks mee gedaan overigens, master in een andere specialisatie.quote:
Ik ook niet. Dat was bij Arcade wel anders, toen werd ik er bloednerveus van.quote:[Ik voel ook totaal niet spanning of we gaan winnen. Dit jaar vind ik het ook vooral enorm genieten tot nu toe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:29 schreef GeorgeM het volgende:
Johan Derksen is ziek
Zo'n hoge zuurgraad is idd slecht voor je gezondheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
We moeten eigenlijk nog wel een keer winnen zodat we geen covid-versie hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:24 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat was bij Arcade wel anders, toen werd ik er bloednerveus van.
Waarschijnlijk omdat ik hoopte om ooit een keer mee te maken het Songfestival als land te winnen en toen waren we er dichtbij.
Nu het ook daadwerkelijk gebeurd is is die spanning helemaal weg. Die winst is nu bewust meegemaakt (toen Teach In won was ik 5), het festival gehouden in mijn favoriete stad en zo dichtbij huis, kwartier met de metro, en als klap op de vuurpijl aanwezig bij de family show op de finale dag waar ik supporter was voor Italië (en we weten hoe dat afliep).
Nu is het inderdaad gewoon genieten en maakt het me niet zoveel uit.
Zeker. Ik zou tekenen voor top 5.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Zou leuk zijn toch .. maar ik heb er vrede mee als het wat anders wordt
Wat ga je tekenen ? Heb je al iets in gedachten?quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:42 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Zeker. Ik zou tekenen voor top 5.
quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Wat ga je tekenen ? Heb je al iets in gedachten?
Je twietje kan blijven staanquote:Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Greys het volgende:
En nu weer op 6.
Net nadat we getweet hadden.
Hij staat weer op 6, ik geef het tweeten even op want nu al twee keer verbeterdquote:
Rollercoasterquote:Op donderdag 7 maart 2024 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij staat weer op 6, ik geef het tweeten even op want nu al twee keer verbeterd
Heb jij de achteruit gif ook nog ergens?quote:
Fuck dit, ik ga het niet steeds bijhouden.:')quote:
Nah, je zit in een bubbel. Mijn vriendin en collega’s vinden het een joke inzending, helemaal niks een toonbeeld voor alles wat fout is aan het songfestival😂quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:46 schreef Momo het volgende:
Tuurlijk zijn er altijd mensen die het niks vinden, smaken verschillen nou eenmaal, maar laten we het zo zeggen, de bubbel is dan nog nooit zo groot geweest met zo veel nieuwe leden.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nah, je zit in een bubbel. Mijn vriendin en collega’s vinden het een joke inzending, helemaal niks een toonbeeld voor alles wat fout is aan het songfestival😂
Jij zit natuurlijk niet in een bubbel.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nah, je zit in een bubbel. Mijn vriendin en collega’s vinden het een joke inzending, helemaal niks een toonbeeld voor alles wat fout is aan het songfestival😂
Het nummer is een gimmick. Natuurlijk is het geen goed nummer. Maar als het maar raar genoeg is kun je er mee winnen. En de discussie dat het een goed of slecht nummer is hoeft niet gevoerd te worden. Het is slecht en ja, ik vind het ook wel een leuk nummer. Maar Bach draait zich om in z'n graf. En het is niet voor niets een 'foute halbe stunde' track. Omdat het zo raar is, vindt iedereen het wel grappig en leuk. En dat mag.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:02 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het is dus een slecht nummer ,maar we vinden het wel leuk?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:28 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Het nummer is een gimmick. Natuurlijk is het geen goed nummer. Maar als het maar raar genoeg is kun je er mee winnen. En de discussie dat het een goed of slecht nummer is hoeft niet gevoerd te worden. Het is slecht en ja, ik vind het ook wel een leuk nummer. Maar Bach draait zich om in z'n graf. En het is niet voor niets een 'foute halbe stunde' track. Omdat het zo raar is, vindt iedereen het wel grappig en leuk. En dat mag.
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:28 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Het nummer is een gimmick. Natuurlijk is het geen goed nummer. Maar als het maar raar genoeg is kun je er mee winnen. En de discussie dat het een goed of slecht nummer is hoeft niet gevoerd te worden. Het is slecht en ja, ik vind het ook wel een leuk nummer. Maar Bach draait zich om in z'n graf. En het is niet voor niets een 'foute halbe stunde' track. Omdat het zo raar is, vindt iedereen het wel grappig en leuk. En dat mag.
Same. ik wilde per se winnen toen we vanaf moment 1 de frontrunner waren zodat ik bewijs had dat het niet puur en alleen vriendjespolitiek is en dat Europa geen hekel heeft aan ons. En waarom ik dat bewijs zo graag wilde weet ik niet eens lol want het was niet zo dat ik daar zelf aan twijfelde of zo, maar was puur voor de mensen die anders beweerden (en 9/10 keer niet eens kijken naar EV)quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:24 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dat was bij Arcade wel anders, toen werd ik er bloednerveus van.
Waarschijnlijk omdat ik hoopte om ooit een keer mee te maken het Songfestival als land te winnen en toen waren we er dichtbij.
Nu het ook daadwerkelijk gebeurd is is die spanning helemaal weg. Die winst is nu bewust meegemaakt (toen Teach In won was ik 5), het festival gehouden in mijn favoriete stad en zo dichtbij huis, kwartier met de metro, en als klap op de vuurpijl aanwezig bij de family show op de finale dag waar ik supporter was voor Italië (en we weten hoe dat afliep).
Nu is het inderdaad gewoon genieten en maakt het me niet zoveel uit.
quote:Op donderdag 7 maart 2024 23:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Heb jij de achteruit gif ook nog ergens?
Dat is soort `Europa haat ons praatjes` zie je ook in landen als het VK en Duitsland. Maar goed die zien schijnbaar zelf niet hoe matig en saai die inzendingen zijn die allemaal laatste werden. Net als al die Gerda´s in Nederland die zeiden dat we niet meer mee moesten doen toen Sieneke, 3JS en de Toppers niet door gingen. Maakt niet uit wat we sturen, Europa haat ons toch! Dat Oostblok stemt alleen maar op elkaar!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 03:25 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Same. ik wilde per se winnen toen we vanaf moment 1 de frontrunner waren zodat ik bewijs had dat het niet puur en alleen vriendjespolitiek is en dat Europa geen hekel heeft aan ons. En waarom ik dat bewijs zo graag wilde weet ik niet eens lol want het was niet zo dat ik daar zelf aan twijfelde of zo, maar was puur voor de mensen die anders beweerden (en 9/10 keer niet eens kijken naar EV)
Ja klopt: https://www.top40.nl/top40-artiesten/joostquote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:18 schreef Cee het volgende:
Als Joost vandaag binnendendert in de top 40, wordt dat z’n eerste notering in de hitlijsten hier (tipparade niet meegerekend) toch?
Zoiets als Frans Bauer, leuk, maar slechte zanger.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Het is dus een slecht nummer ,maar we vinden het wel leuk?
Bizar eigenlijk. De gemiddelde Volendammer hoeft maar een scheet te laten en hij staat al in de top-40, maar een artiest waar daadwerkelijk mensen naar luisteren heeft nog nooit een hit gehad. De Nederlandse radio in een notendop.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:18 schreef Cee het volgende:
Als Joost vandaag binnendendert in de top 40, wordt dat z’n eerste notering in de hitlijsten hier (tipparade niet meegerekend) toch?
Ik zit hier, in eurovision reactie video-wereld en bij vriendin+collega's dus meerdere bubbels. Vandaar dat ik ook de andere kant ziequote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Jij zit natuurlijk niet in een bubbel.
Nick en Simon hebben al 10 jaar niet meer in de top-40 gestaan en Jan Smit 2x in de afgelopen 10 jaar. Nederlandstalig doet het gewoon nooit goed in de top-40.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk. De gemiddelde Volendammer hoeft maar een scheet te laten en hij staat al in de top-40, maar een artiest waar daadwerkelijk mensen naar luisteren heeft nog nooit een hit gehad. De Nederlandse radio in een notendop.
TÉRING, die loting was hem dan goed gegund zeg.quote:
Ik zie ook de andere kant, want ik kijk nooit naar het songfestival en vind de muziek die wordt ingezonden doorgaans verschrikkelijk. Ik vind het nummer supertof en zie vooral enthousiasme bij anderen, van jong tot oud. Voor mijn generatie speelt jeugdsentiment een rol en de generatie van mijn zoon kent EenhoornJoost.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik zit hier, in eurovision reactie video-wereld en bij vriendin+collega's dus meerdere bubbels. Vandaar dat ik ook de andere kant zie
Ik doelde meer op Nick Schilder soloquote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nick en Simon hebben al 10 jaar niet meer in de top-40 gestaan en Jan Smit 2x in de afgelopen 10 jaar. Nederlandstalig doet het gewoon nooit goed in de top-40.
Zoals Froukje? Die hoor je voor mijn gevoel ook bijna nooit ergens.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Nick Schilder solo![]()
Nederlandstalig doet het prima in de top-40. Wat dacht je van Suzan & Freek, hallo? Het gaat om een beetje anders dan anders, afwijken van de norm. Dat is waarom je de top-40 niet haalt, omdat de radio je dan niet draait.
Maar cijfers liegen niet. Onze bubbel is groter dan je denkt.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik zit hier, in eurovision reactie video-wereld en bij vriendin+collega's dus meerdere bubbels. Vandaar dat ik ook de andere kant zie
Hoho, ik zit ook in het propapa kamp hoorquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:09 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Maar cijfers liegen niet. Onze bubbel is groter dan je denkt.![]()
Vandaar ook “ons”.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:10 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hoho, ik zit ook in het propapa kamp hoor
Je denkt dat wij in ESF geen vrienden, familie collega's hebben buiten de ESF bubbel?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:52 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ja, die heeft dus ook nog nooit een hit gehad, behalve Nooit Meer Spijt met S10. Maar een moderne klassieker als Ik Wil Dansen heeft de top-40 niet gehaald. Die dj's zijn waarschijnlijk bang dat je niet lekker door die plaat heen kunt lullen, zoals ze anders altijd doen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zoals Froukje? Die hoor je voor mijn gevoel ook bijna nooit ergens.
Het was als antwoord op iemand die zei dat ik ook in een bubbel zat. Enkelvoudquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Je denkt dat wij in ESF geen vrienden, familie collega's hebben buiten de ESF bubbel?
Ja dat is wel typisch. En als Ik wil dansen een Songfestivalnummer was geweest dan was ze waarschijnlijk gewoon heel vaak gedraaid.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, die heeft dus ook nog nooit een hit gehad, behalve Nooit Meer Spijt met S10. Maar een moderne klassieker als Ik Wil Dansen heeft de top-40 niet gehaald. Die dj's zijn waarschijnlijk bang dat je niet lekker door die plaat heen kunt lullen, zoals ze anders altijd doen.
3FM draait Froukje wel heel vaak, maar die hebben tegenwoordig geen dusdanig marktaandeel dat het heel veel mensen bereiktquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat is wel typisch. En als Ik wil dansen een Songfestivalnummer was geweest dan was ze waarschijnlijk gewoon heel vaak gedraaid.![]()
Is toch apart hoor met veel van haar nummers, want de streams laten wel zien dat veel mensen het gewoon willen horen.
dat is hemquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Esctracker.com... maar die is nog niet in actie voor dit jaar.
Het is vooral dat de radio's dol zijn op hun eigen vriendjes. Flemming, Antoon, Suzan en Freek, Davina Michelle, Snelle. Die hebben dan ook automatisch een abonnement op de top 40.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:01 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Nick Schilder solo![]()
Nederlandstalig doet het prima in de top-40. Wat dacht je van Suzan & Freek, hallo? Het gaat om een beetje anders dan anders, afwijken van de norm. Dat is waarom je de top-40 niet haalt, omdat de radio je dan niet draait.
En dan zijn er nog veel die achteraf hun vooroordeel niet in het openbaar durven terug te draaien.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel bijzonder dat zoveel mensen er op terug komen.
Yep. Dat is de Valentijn Driessen van de muziek.quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daarmee kunnen we dus zeggen dat we een goed eindresultaat gaan halen zolang Johan Derksen het nummer kut vindt.
Precies en ze denken dat Kensington, Di-rect en Racoon alternatief isquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:23 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het is vooral dat de radio's dol zijn op hun eigen vriendjes. Flemming, Antoon, Suzan en Freek, Davina Michelle, Snelle. Die hebben dan ook automatisch een abonnement op de top 40.
Eens.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:32 schreef Eightyone het volgende:
Racoon heeft een paar heel behoorlijke nummers, maar alternatief? Nee. Voor typische radiomuziek klinkt het wel bovengemiddeld.
Met die anderen heb ik zeer weinig, maar ze worden idd doorlopend doodgeknuffeld door de 'grote' zenders.
Voor mezelf is het allemaal wat degelijk.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens.
Ik ben wel fan van Nick Schilder eigenlijk. Ik vind zijn muziek redelijk vernieuwend en hij heeft een hele prettige zangstem om naar te luisteren. Al de rest van bovenstaande artiesten, naahhh.
Ik vind Di-Rect wel ok, met name door de zanger. Maar ze jatten er wel vrolijk op los. Toen ik deze voor het eerst hoorde dacht ik "hee, The War on Drugs heeft een nieuwe single!"quote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies en ze denken dat Kensington, Di-rect en Racoon alternatief is
quote:Op vrijdag 8 maart 2024 08:34 schreef GeorgeM het volgende:
Ik hoef niet te werken vandaag, dus ik hou de odds wel bij
[ afbeelding ]
Het gaat van het ene uiterste in het anderequote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Maar even, wat hadden wij dit nodig na het fiasco van vorig jaar. Alles wat vorig jaar mis ging heeft Joost in een keer van tafel geveegd en is hij met zijn blauwe pak er bovenop gaan staan. Waarschijnlijk is dit al een keer gezegd maar wat een verademing is hij
We hebben 'm nog niet echt live gehoord met dit lied he, de shitstorm van vorig jaar begon ook pas echt na Eurovision in Concertquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:05 schreef NailQueen het volgende:
Maar even, wat hadden wij dit nodig na het fiasco van vorig jaar. Alles wat vorig jaar mis ging heeft Joost in een keer van tafel geveegd en is hij met zijn blauwe pak er bovenop gaan staan. Waarschijnlijk is dit al een keer gezegd maar wat een verademing is hij
En toch. we hebben al redelijk vaak Volendammers gestuurd en die hebben weinig succes opgeleverd. Ik vind Nick Schilder toch een beetje een zijige gastquote:Op vrijdag 8 maart 2024 09:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Eens.
Ik ben wel fan van Nick Schilder eigenlijk. Ik vind zijn muziek redelijk vernieuwend en hij heeft een hele prettige zangstem om naar te luisteren. Al de rest van bovenstaande artiesten, naahhh.
Maar de Commissie heeft het live gehoord.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We hebben 'm nog niet echt live gehoord met dit lied he, de shitstorm van vorig jaar begon ook pas echt na Eurovision in Concert
Maar we mogen er wel op vertrouwen dat dat in orde komt
Ik was ook niet heel serieusquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Maar de Commissie heeft het live gehoord.
En zijn naar zijn optreden(s) geweest.
Voor mijn gevoel heeft Joost al meerdere keren opgetreden, kan ik me van Mia en Dion niet herinneren.
Gewoon naar de technici in de muziekbooth gaan en keihard Europapa door de speakers laten knallen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef Arizona het volgende:
Ik heb diverse informatiesessies op een beurs vandaag, als het saai is kan ik lekker meelurken hier
Dat kan @Nattekat databundel niet aanquote:
Ik blijf wel op wifi vandaagquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat kan @:Nattekat databundel niet aan
Ik vertrouw ook geen enkele staging meer tot ik het zie.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We hebben 'm nog niet echt live gehoord met dit lied he, de shitstorm van vorig jaar begon ook pas echt na Eurovision in Concert
Maar we mogen er wel op vertrouwen dat dat in orde komt
Ik ken hem eigenlijk wat betreft interviews alleen van bij zijn tijd bij Nick en Simon. Kan zijn dat hij zich daar een bepaald soort imago voor aangemeten had. Ik weet wel dat hij een tijd geleden flink gebeuld heeft in de sportschool om een afgetraind lichaam te krijgen. Ik vind zoiets wel karakter tonen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:10 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En toch. we hebben al redelijk vaak Volendammers gestuurd en die hebben weinig succes opgeleverd. Ik vind Nick Schilder toch een beetje een zijige gast
Ik vind het ook geen goed nummer. Maar dat maakt je hier tussen de talloze liefhebbers en fans niet bepaald geliefd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 00:28 schreef meneertje1972 het volgende:
[..]
Ja vreselijk, van die muziek waar veel mensen plezier aan beleven. Blegh!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen goed nummer. Maar dat maakt je hier tussen de talloze liefhebbers en fans niet bepaald geliefd.
Vooral het stuk ''Euro-pa-pa pa-pa pa-pa-pa.. Hey!'' etc. etc. is toch gewoon carnaval en Hoempa-Loempa?
Sowieso al twee keer een flinke stage op Lowlands, dan nog paar keer andere grote festivals zoals Pukkelpop, kleinere festivals zoals Dauwpop en eigen clubshows.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:11 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Maar de Commissie heeft het live gehoord.
En zijn naar zijn optreden(s) geweest.
Voor mijn gevoel heeft Joost al meerdere keren opgetreden, kan ik me van Mia en Dion niet herinneren.
Tuurlijk mag je dat vinden!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het ook geen goed nummer. Maar dat maakt je hier tussen de talloze liefhebbers en fans niet bepaald geliefd.
Vooral het stuk ''Euro-pa-pa pa-pa pa-pa-pa.. Hey!'' etc. etc. is toch gewoon carnaval en Hoempa-Loempa?
Er mag ook best wat aan 'backings' (quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Dat zegt overigens niet dat het zuiver gaat zijn. Maar hij voelt zich behoorlijk thuis op een podium. Die man houd je op en top geboeid.
Natuurlijk mag je het geen goed nummer vinden. Maar ik heb het idee dat veel mensen die hier met een ietwat snobistische blik naar kijken het gewoon niet helemaal begrijpen. Hij gebruikt juist die wat infantiele happy hardcore als een middel om z'n verhaal te vertellen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja misschien kan ie helemaal niet mooi zingenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dat ‘niet geliefd’ niet zo goed.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo lang je niet hele preek gaat houden over IQ en Radiohead.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat de hele zaal in Malmö het meebrult straks.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:36 schreef Japepk het volgende:
Alleen de 'hey!' viel mij ook direct op ja. Ik maak ook elk jaar een carnavalsplaatje en dat is echt zo'n standaardsample wat iedere muziekboer onder de sneltoets heeft zitten om wat sjeu aan een plaat te geven. Dat betekent dus dat het werkt, maar ook dat het nogal cliché en makkelijk is.
Voor een doorsnee luisteraar valt het niet op, denk ik.
Oh europapa is leuk hoor! Ik geef les aan vluchtelingen en ik liet het horen waarbij de opdracht was om zoveel mogelijk landen en steden te herkennen. Was een super leuke opdracht!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop dat de hele zaal in Malmö het meebrult straks.
Het is natuurlijk best wel fijn als je een up-tempo Nederlandstalig lied gaat doen voor een enorm internationaal publieke dat er wat hele catchy meezingbare stukjes in zitten. En dat is gelukt:
[ x ]
Wat een leuk idee!quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:40 schreef Japepk het volgende:
[..]
Oh europapa is leuk hoor! Ik geef les aan vluchtelingen en ik liet het horen waarbij de opdracht was om zoveel mogelijk landen en steden te herkennen. Was een super leuke opdracht!
Maar het is ook cliché. Dat is er juist leuk aan, vind ik dan. Iedere luisteraar voelt die 'hey' aankomen, daar hoef je geen muziektheorie voor gestudeerd te hebbenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:36 schreef Japepk het volgende:
Alleen de 'hey!' viel mij ook direct op ja. Ik maak ook elk jaar een carnavalsplaatje en dat is echt zo'n standaardsample wat iedere muziekboer onder de sneltoets heeft zitten om wat sjeu aan een plaat te geven. Dat betekent dus dat het werkt, maar ook dat het nogal cliché en makkelijk is.
Voor een doorsnee luisteraar valt het niet op, denk ik.
Daarbij heeft het stuk teveel verschillende stukken, zulke overgangen werken voor mij ook storend.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:23 schreef skysherrif het volgende:
De productie is toch gewoon goed en het lied zit toch prima in elkaar?Maakt het nog geen hoogstaand nummer, maar slecht is het ook niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 11:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar het is ook cliché. Dat is er juist leuk aan, vind ik dan. Iedere luisteraar voelt die 'hey' aankomen, daar hoef je geen muziektheorie voor gestudeerd te hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |