Het is zeker een beetje een grower, maar het is wel een refreintje dat constant in je kop blijft hangen. En om Elvis te parafraseren, 15 million Joost fans can't be wrong, oftewel het aantal streams dat hij binnen een week al op Spotify en Youtube heeft. Als mensen er niks aan vinden luisteren ze het niet, welke artiest je ook bent.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:34 schreef luxerobots het volgende:
In het buitenlandse reacties topic las ik ''the chorus feels kinda flat'', en dat is voor mij eigenlijk precies de kritiek.
Ik heb het nu drie keer beluisterd, en vind het maar matig, ze hebben zich duidelijk laten inspireren door de jaren '90 maar het mist de chemie die sommige hits uit die jaren wel hebben.
Overigens kan het op het festival zelf best hoge ogen gooien. Dit wijkt enorm af van de anderen, en dat kan een groot voordeel zijn. Al weet ik ook niet of de jury hier erg hoge cijfers voor geeft, het is geen nummer met knappe zangpartijen bijvoorbeeld.
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op pozie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, pozie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij maakt een soort satire op muziek. Zeker niet alles is geslaagd of even hoogstaand, maar dat is ook helemaal niet zijn bedoeling. Ik vind het fantastisch hoe je het publiek kunt laten meeschreeuwen op teksten als "het is de man van de eeuw, het is de blanke Paul de Leeuw, godverdomme Hans Teeuw!" Slaat nergens op, en toch roept het emotie op.
Zoals de grote Jan Hanlo al zei: 'Ote, Ote, Boeien.'quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op pozie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, pozie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.
Heb je nog andere kijk- of luistertips voor me?
Misschien is satire ook niet het goede woord, meer een soort meta-muziek. Eigenlijk een beetje wat jij hier zegt. Veel van z'n nummers toveren wel een glimlach op m'n gezicht, deze vind ik bv. geweldig (en in het licht van het commentaar dat hij nu over zich heen krijgt van extreemrechts, ook wel een passende tekst).quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken zijn oeuvre niet goed genoeg, dus misschien oordeel ik te voorbarig. Ik zie er geen satire in, net zo min als ik in het werk van Lucebert satire op pozie zie. Het lijkt een soort buitencategorie waarin van alles samenkomt: muziek, theater, pozie, verwijzingen naar populaire cultuur, autobiografie. En hij trekt zich niks aan van genres en van hokjes.
Heb je nog andere kijk- of luistertips voor me?
Dat adoreren van de views vind ik ook plat.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:42 schreef blackswangreen het volgende:
Het is zeker een beetje een grower, maar het is wel een refreintje dat constant in je kop blijft hangen. En om Elvis te parafraseren, 15 million Joost fans can't be wrong, oftewel het aantal streams dat hij binnen een week al op Spotify en Youtube heeft. Als mensen er niks aan vinden luisteren ze het niet, welke artiest je ook bent.
En nu maar hopen dat zij Pannecoucke benaderen voor de staging 😜quote:Op donderdag 7 maart 2024 08:18 schreef TheVulture het volgende:
Winstpercentage op Eurovisionworld naar 5% en hij nadert Belgi
Gaaf! Aanstekelijke energie.quote:
Who’s gonna tell him?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Jongens allemaal op Nederland stemmen straks !
Of we stemmen strategisch zoals Italie. Eentje die geen schijn van kans maakt. We stemmen op Spanje!quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
De Malmolen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo, daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo (de Slottsmllan), daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
Maar hun ouders welquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:40 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Net een meute schoolkinderen (ongeveer 8) allemaal in koor europapa. Tovert toch wel een smile op je gezicht. Helaas mogen ze niet stemmen😅
Als Ris Blmmestehn het maar niet ziet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Geen idee of het al besproken is maar er staat dus een molen in Malmo (de Slottsmllan), daar kan prima de fik in voor de finale.
[ afbeelding ]
Wat ben je toch een nozem, zou Cornelis Vreeswijk hebben gezegd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
Hun ouders mogen ook niet op Joost stemmen. Ervan uitgaande dat ze in Nederland wonen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar hun ouders wel![]()
“Ojaa op dit nummer doen Sophie en Thomas altijd zo leuk mee! “
In de Nieuwstraat/Neustrae in Kerkrade/Herzogenrath kwamen er in de jaren 90 echt altijd wel wat Duitsers even aan Nederlandse kant in een caf tele-voten op Duitslandquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
OMG mijn hersens doen het echt niet meerquote:Op donderdag 7 maart 2024 11:57 schreef Cee het volgende:
[..]
Hun ouders mogen ook niet op Joost stemmen. Ervan uitgaande dat ze in Nederland wonen.![]()
My First ESF.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Hoe oud zijn deze eigenlijk? Kunnen 14 zijn maar ook 30quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:15 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
K-pop dans meisjes!
Ik wil ze op het ESF podium.
Hij danst lekker hoor. Dat komt helemaal goed op dat podium. Crazy combi, hakkuh en tiktok dansje in n nummer. 😊quote:
Ik denk dat WE in de finale onze 12 punten gewoon aan Belgi gaan geven. En verder in willekeurige volgorde Frankrijk, Kroati, Finland, Noorwegen, Isral, Oekrane, Polen, Itali en Oostenrijk ofzo.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:22 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Of we stemmen strategisch zoals Italie. Eentje die geen schijn van kans maakt. We stemmen op Spanje!
We moeten sowieso Emma Wortelboer overtreffen qua gil.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:45 schreef Greys het volgende:
Het duurt wellicht niet lang meer tot we WELKOM IN DE TOP VIJF JONGUH kunnen gillen.
Ik ga niet gillenquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:45 schreef Greys het volgende:
Het duurt wellicht niet lang meer tot we WELKOM IN DE TOP VIJF JONGUH kunnen gillen.
Lekkere discoglijersquote:
Dat zou toch genieten zijn, Belgi wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een Belgi-Nederland split screen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:44 schreef Fred_B het volgende:
Op Betfair is Nederland Belgi voorbij (op alle fronten). Nederland is daar nu 5e.
Zou sowieso een hele fijne top 2 zijnquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou toch genieten zijn, Belgi wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een Belgi-Nederland split screen.
Daar dacht ik laatst nog aan. En ik wil dat ook graag denk ik 😍 Maar wie wint er dan?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zou toch genieten zijn, Belgi wint de jury, Joost vliegt over alles heen door de televote en we krijgen een Belgi-Nederland split screen.
Esctracker.com... maar die is nog niet in actie voor dit jaar.quote:Op donderdag 7 maart 2024 14:43 schreef Giggio het volgende:
vraagje: ben op zoek naar de site waar je kunt zien welke ESC songs staan per land op spotify, youtube views
ken die niet vinden - wie heeft een link?
dat is hemquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Esctracker.com... maar die is nog niet in actie voor dit jaar.
Benieuwd of hij ook in de echte top-40 op 1 binnenkomt. Wordt hij 'n beetje op de radio gedraaid? Daar zal het vanaf hangen, want qua streams en viral gaan is hij natuurlijk veruit de nummer 1.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |