In eerdere berichtgeving las ik dat ze ontkent dat ze aan het artikel heeft meegewerkt. Ze heeft ook gezegd dat er nooit iets is gebeurd wat het vermelden waard is in roddeltijdschriften. Dat kun je ook zeggen als je vindt dat huiselijk geweld privé moet blijven. Daarnaast heeft Frank Waals (de Privé-journalist) meer mensen gesproken die zeggen omstandiger of slachtoffer te zijn geweest.quote:
quote:“Naar aanleiding van berichtgeving over een vermeende kwestie in de privésfeer, heeft de VPRO uitgebreid overleg gevoerd met Theo Maassen. In deze gesprekken heeft Theo aangegeven niet publiekelijk te willen reageren. De VPRO respecteerde deze keuze, maar vond dat niet samengaan met de presentatie van Zomergasten.” (bron)
O, ik kan me best voorstellen dat het tot de beslissing heeft geleid dat Maassen Zomergasten niet meer zal presenteren. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij deze stelling inneemt en dat op basis daarvan er geen mogelijkheid is om samen te werken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In eerdere berichtgeving las ik dat ze ontkent dat ze aan het artikel heeft meegewerkt. Ze heeft ook gezegd dat er nooit iets is gebeurd wat het vermelden waard is in roddeltijdschriften. Dat kun je ook zeggen als je vindt dat huiselijk geweld privé moet blijven. Daarnaast heeft Frank Waals (de Privé-journalist) meer mensen gesproken die zeggen omstandiger of slachtoffer te zijn geweest.
Even los hiervan: de opmerking hieronder van de VPRO geeft wat meer achtergrond bij het waarom.
[..]
Er is wel wat meer dan 'hear say': verschillende verklaringen en ondersteunend bewijs in de vorm van een appconversatie. Hij is niet door een rechter schuldig verklaard en dat maakt zulke situaties altijd lastig. Ik begrijp wel dat de VPRO van Maassen graag een publieke ontkenning wil. Ik snap ook dat hij daar geen zin in heeft, maar dit is dan de consequentie. Ik vind het erg jammer, want ik vond hem een goede presentator, maar van mij krijgt hij ook niet het voordeel van de twijfel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik kan me best voorstellen dat het tot de beslissing heeft geleid dat Maassen Zomergasten niet meer zal presenteren. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij deze stelling inneemt en dat op basis daarvan er geen mogelijkheid is om samen te werken.
Ik vind het allemaal heel erg lastig als het bij 'hearsay' blijft en degenen waarover het gaat (zijn vrouw en ex-vriendin) ontkennen dat het heeft plaatsgevonden. Dan zijn er kennelijk anonieme andere slachtoffers (uit de huiselijke kring?) en omstanderes, wat ik sowieso een nogal discutabele categorie vind in zulke situaties.
Als ik het goed begrijp, waren er ook nog wel twijfels over de echtheid van de appconversaties.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is wel wat meer dan 'hear say': verschillende verklaringen en ondersteunend bewijs in de vorm van een appconversatie. Hij is niet door een rechter schuldig verklaard en dat maakt zulke situaties altijd lastig. Ik begrijp wel dat de VPRO van Maassen graag een publieke ontkenning wil. Ik snap ook dat hij daar geen zin in heeft, maar dit is dan de consequentie. Ik vind het erg jammer, want ik vond hem een goede presentator, maar van mij krijgt hij ook niet het voordeel van de twijfel.
Ik ben van nature wantrouwend ten aanzien van de roddelpers, maar in dit geval heb ik de indruk dat er best grondig te werk is gegaan. Het gerucht deed al jaren de ronde, maar de roddelpers heeft het niet naar buiten gebracht omdat de hoeveelheid bewijs te mager werd bevonden om publicatie te rechtvaardigen. Publicatie levert immers niet alleen grote schade op voor Maassen zelf, maar ook voor zijn gezin.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, waren er ook nog wel twijfels over de echtheid van de appconversaties.
Waarom wil je hem niet het voordeel van de twijfel geven?
Bij de andere voorbeelden zijn aangiftes gedaan en zijn er dus werkelijk slachtoffers die vinden dat hen onrecht is aangedaan. Bij Maassen zijn die er niet, want degenen die dat zouden zijn, ontkennen dat ze dat zijn. Dat maakt wat mij betreft dat hij wel het voordeel van de twijfel zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben van nature wantrouwend ten aanzien van de roddelpers, maar in dit geval heb ik de indruk dat er best grondig te werk is gegaan. Het gerucht deed al jaren de ronde, maar de roddelpers heeft het niet naar buiten gebracht omdat de hoeveelheid bewijs te mager werd bevonden om publicatie te rechtvaardigen. Publicatie levert immers niet alleen grote schade op voor Maassen zelf, maar ook voor zijn gezin.
Al die situaties (Marco Borsato, Lil' Kleine, Thijs Römer) zijn lastig zolang het bewijs niet is gewogen door een rechter. Ruimte voor twijfel heb ik wel, maar Maassen heeft wat mij betreft de schijn tegen.
Ja, daar gaat dit topic dan ook onder andere over.quote:
Van mij mag hetquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:00 schreef EP3 het volgende:
Jammer dat Theo ermee stopt, maar zat er natuurlijk dik in.
Ik zou graag Raven willen nomineren. Levert vast interessante tv op, .
Pieter van der Wielen is de droom.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:09 schreef golfer het volgende:
Oké. Weer tijd dus voor het om de paar jaar terugkerende spelletje: Wie moet de nieuwe presentator van Zomergasten worden?
Ik ga voor Coen Verbraak of Jeroen Pauw met als onverwacht alternatief Maxim Hartman.
Of anders Eva Jinek of Margriet van der Linden.
Welke Roos?quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:27 schreef Magister_Artium het volgende:
Werken Roos en haar mannen nog bij de VPRO?
Roos Alberts uit GTSTquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Coen Verbraak?quote:Op donderdag 7 maart 2024 19:02 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vond Theo Maassen als presentator van Zomergasten 10 keer kut. Alleen zijn lichaamshouding ergerde al, jakkes. Ik hoop dat Jeroen Pauw dat stokje overneemt, de enige goede interviewer van de laatste jaren.
Want met Van Dis komen er alleen nog Afrikaners?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En dan Pieter-Dirk Uys als zomergast, of Trevor Noah als gast om het over Z-Afrika te hebben
Coen Verbraak lijkt mij uitstekend, vraag mij alleen af of ie zelf die ambitie heeft. Geen ijdeltuit itt Van Dis.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Coen Verbraak?
[..]
Want met Van Dis komen er alleen nog Afrikaners?
Van Dis heeft een bijzondere band met ZA, en ik stel 1 aflevering voor om daar wat mee te doen. Dus hou op met Janken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:47 schreef Nober het volgende:
Want met Van Dis komen er alleen nog Afrikaners?
Dan moet 'ie een documentaire ofzo gaan draaien; daar is Zomergasten niet voor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Van Dis heeft een bijzondere band met ZA, en ik stel 1 aflevering voor om daar wat mee te doen. Dus hou op met Janken.
Jouw meningquote:Op donderdag 16 mei 2024 20:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Dan moet 'ie een documentaire ofzo gaan draaien; daar is Zomergasten niet voor.
Vrij lastig om die nog uit te nodigen, want die is al sinds 1555 dood.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maarten van Rossum is nog niet geweest
LOLquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Vrij lastig om die nog uit te nodigen, want die is al sinds 1555 dood.
Op van Ingen na allemaal kut met peren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ah ik zie t al. We krijgen 6 presentatoren:
- oervader peter van ingen
- joris luyendijk
- hanneke groenteman
- Jannes abbring
- jelle brandt corstius
- margriet vd linden
Eerste 3 zijn top, de laatste 3 ronduit vervelend
Binnenkort 85.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:25 schreef Vivark het volgende:
Hanneke Groenteman begint ook oud te worden.
Politieke gasten die nog in functie zijn...maar tegen die tijd is Van der Burg geen staatssecretaris meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Politieke gasten zijn nooit leuk. Jammer dus dat ze openen met vd burg.
Maar wel nog Kamerlid vd vvd dat heeft ingestemd met t regeerakkoord. Dus hoe dan ook met meel in de mond pratendquote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Politieke gasten die nog in functie zijn...maar tegen die tijd is Van der Burg geen staatssecretaris meer.
Ik vind haar zo ontzettend slecht en pseudo-intellectueel. Door haar ga je bijna rechts stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:25 schreef Vivark het volgende:
Hanneke Groenteman begint ook oud te worden.
Ik vind dit een erg goede keus. Een VVDer met het hart op de goede plaats. Dat zie je niet veel. Zou "de mens" achter de politicus wel eens willen leren kennen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Politieke gasten zijn nooit leuk. Jammer dus dat ze openen met vd burg.
En tranen die oprechter waren dan de constante grijns van Rutte.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 17:00 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Maar wel nog Kamerlid vd vvd dat heeft ingestemd met t regeerakkoord. Dus hoe dan ook met meel in de mond pratend
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Alsnog geen Van Dis dus. Benieuwd wie het dan zo kort tevoren nog oppakt
Zuur Amsterdams wijf met een enorm dedain voor "de provincie"quote:Op vrijdag 28 juni 2024 17:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind haar zo ontzettend slecht en pseudo-intellectueel. Door haar ga je bijna rechts stemmen.
Hopen dat Joris Luyendijk niet om de vijf minuten het onderwerp ombuigt naar zijn tijd in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 16:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op van Ingen na allemaal kut met peren.
Of Freek of Wim T. Schippersquote:Op zaterdag 29 juni 2024 19:33 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Hopen dat Joris Luyendijk niet om de vijf minuten het onderwerp ombuigt naar zijn tijd in het Midden-Oosten.
Margriet van der Linden en Peter van Ingen vind ik te saai. Dan heb ik nog liever Marc-Marie Huijbregts als presentator.
Freek de Jonge was in 1996, als eerste opvolger van Peter van Ingen. Toen speelde ik liever buiten. Het lijkt me een zeer trage en zeurderige avond, als hij nog een keer gaat presenteren.quote:
Was al een tijdje bekend, net als de tweede gast:quote:Op maandag 8 juli 2024 08:43 schreef borisz het volgende:
Erik vd Burg --> https://www.vpro.nl/progr(...)24/eric-van-der-burg
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:54 schreef golfer het volgende:
Het nieuwe seizoen van Zomergasten begint op zondag 21 juli. De laatste uitzending staat gepland op 25 augustus.
De eerste twee gasten zijn bekend: Eric van der Burg, nu nog staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, en schrijfster Sana Valiulina.
Die schrijfster was op nadrukkelijke wens van Van Dis aangeworven. Benieuwd wie die nu in zijn of haar schoenen geschoven krijgtquote:Op maandag 8 juli 2024 11:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Was al een tijdje bekend, net als de tweede gast:
[..]
Was alvast de link naar wat Eric ons wil laten zien.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Was al een tijdje bekend, net als de tweede gast:
[..]
Ik ook niet.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ x ]
Ik word nog niet heel blij vd line up dit jaar
Meer info over hem:quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ x ]
Dan mag ik hopen dat de vierde of vijfde gast een Israëliër/jood is om de andere kant te belichten (en precies daarom moet je een gast als deze niet willen op dit moment in de huidige situatie).quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:26 schreef Scorpion_17 het volgende:
[ x ]
Ze hebben mij nog niet gevraagd.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dan mag ik hopen dat de vierde of vijfde gast een jood is om de andere kant te belichten (en precies daarom moet je een gast als deze niet willen op dit moment in de huidige situatie).
Meerdere presentatoren doet VPRO ook bij Het Marathoninterview op de radio (en podcast).quote:Op vrijdag 28 juni 2024 15:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ah ik zie t al. We krijgen 6 presentatoren:
- oervader peter van ingen
- joris luyendijk
- hanneke groenteman
- Jannes abbring
- jelle brandt corstius
- margriet vd linden
Eerste 3 zijn top, de laatste 3 ronduit vervelend
Zitten legendarisch goede interviews tussen, met zeer interessante en soms zeer omstreden personen tussen. Waarbij het meer gaat om de persoon en diens leven/werk dan om TV Fragmenten. Persoonlijk vind ik ze een hoger niveau hebben dan de Zomergasten. Worden daar eigenlijk nog regelmatige nieuwe van gemaakt?quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Het Marathoninterview op de radio (en podcast).
Eens, de oude (marathoninterviews) afleveringen hebben best lang online gestaan en ik vond ze ook beter dan Zomergasten. Het voordeel van Zomergasten waren juist de specifiek uitgekozen televisie- of filmfragmenten die veel vertelden over de voorkeur keuze van de gast.quote:Op woensdag 10 juli 2024 14:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zitten legendarisch goede interviews tussen, met zeer interessante en soms zeer omstreden personen tussen. Waarbij het meer gaat om de persoon en diens leven/werk dan om TV Fragmenten. Persoonlijk vind ik ze een hoger niveau hebben dan de Zomergasten. Worden daar eigenlijk nog regelmatige nieuwe van gemaakt?
Edit, Ja dus
https://www.vpro.nl/programmas/marathoninterview/2024.html
Heb ik ook. "Vroeger" moest je kijken. Verder waren de vrijdagochtenden van het Gebouw geweldig. Net zoals Ischa in de middag.quote:Op woensdag 10 juli 2024 18:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eens, de oude (marathoninterviews) afleveringen hebben best lang online gestaan en ik vond ze ook beter dan Zomergasten. Het voordeel van Zomergasten waren juist de specifiek uitgekozen televisie- of filmfragmenten die veel vertelden over de voorkeur keuze van de gast.
Slappe hap nu en geen zin meer om te kijken.
Garrie van Pinxteren (Amsterdam, 1958), sinoloog en China-correspondent, is de vierde VPRO Zomergast. Als ze in 1982 als student naar Shanghai gaat, weet ze nog niet dat het haar ‘levensbestemming’ zou worden. Van Pinxteren leert China en Chinezen kennen vanuit uiteenlopende hoedanigheden: van handelaar in Nederlandse producten tot correspondent voor NOS Nieuws en NRC.quote:Op donderdag 11 juli 2024 10:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
Oud-collega van me is te gast in aflevering 4: Garrie van Pinxteren, correspondent in China. Weer een geopolitiek avondje vermoed ik
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 11:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Rare gastenlijst, veel van hetzelfde geopolitieke, veel actualiteit. Eigenlijk alles wat je niet wilt op een zwoele zomeravond.
Wat een verhaal over hem in de VK vandaagquote:Op woensdag 10 juli 2024 12:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Meer info over hem:
https://www.vpro.nl/progr(...)en/2024/sakir-khader
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En eentje uit 2020.
[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 13-07-2024 12:50:58 ]
Dus dat worden fragmenten uit Het Schaep met de vijf pooten en de geest uit Aladdin.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:19 schreef golfer het volgende:
Acteur Pierre Bokma (Parijs, 1955) is de zesde Zomergast. Bokma geldt als een van onze grootste acteurs. In zijn ruim veertigjarige carrière staat hij in meer dan honderd toneelstukken en meer dan zestig speelfilms en tv-series. Onlangs was hij te zien in de historische dramaserie ‘De Joodse Raad’, die werd bekroond met de meest prestigieuze tv-prijs: de Zilveren Nipkowschijf.
[ afbeelding ]
'Ik wil samen met Hanneke Groenteman de wereld een beetje begrijpen aan de hand van mijn fragmenten. Veel beelden gaan ook over de kunst van het acteren, hoe je dat kunt gebruiken en misbruiken. En over mijn kijk op de wereld. Over de mens. Over de oneindigheid.'
Hanneke Groenteman interviewt Pierre Bokma in ‘VPRO Zomergasten’ op 25 augustus, om 20.15 uur op NPO 2. Lees meer op: www.vpro.nl/pierrebokma
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat mij betreft de enige echte interessante gast van dit seizoen.
In september wordt hij 74 lees ik.quote:
Je hebt niet goed opgelet. Hij had het over het verschil in reacties bij emoties van vrouwen en mannen.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:36 schreef Firuze60 het volgende:
Hmmm, de emotie huilen is volgens vd Burg een emotie een teken van kracht? Eerder onmacht.
Hij zei dat het bij mannen wordt gezien als een krachtige emotie, maar ok, zal het wel verkeerd begrepen hebben.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt niet goed opgelet. Hij had het over het verschil in reacties bij emoties van vrouwen en mannen.
Met veel klasse.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:35 schreef golfer het volgende:
2 mannen met een enigszins krakende stem aan tafel.
begrijpelijk, nu is daar een hoop gesloopt en herbouwd.quote:Op zondag 21 juli 2024 20:57 schreef golfer het volgende:
40 jaar in de Bijlmer gewoond. Pfoe...ik was al blij dat ik na 5 jaar daar weg kon gaan.
Ik had m nog niet herkendquote:
Blijft een goede journalist en was jarenlang bij alle andere presentatoren de eindredacteur van dit programma.quote:
Hoop dat hij zich gaat aansluiten bij de nieuwe VVDquote:Op zondag 21 juli 2024 21:32 schreef golfer het volgende:
Hij zat dus eigenlijk altijd bij de verkeerde partij. Hij is veel meer qua ideeën een PvdA-er.
Welke nieuwe VVD?quote:Op zondag 21 juli 2024 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoop dat hij zich gaat aansluiten bij de nieuwe VVD
Nee, er is een groep die zich niet kan vinden in wat nu meedoet. Een aantal prominenten zijn daar ee bezing. En de JOVD spreekt zich ook hard uit.quote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke nieuwe VVD?
Die nu regeert met de PVV en de BBB?
Een links-liberale afsplitsing misschien, samen met wat PvdA’ers en D66-ers .quote:Op zondag 21 juli 2024 21:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke nieuwe VVD?
Die nu regeert met de PVV en de BBB?
Inderdaad en Peter steeds blijven roepen, dit moet geen Buitenhof worden. Hij laat het zelf gebeuren. Beetje zwak van Peter, die heeft een stokpaardje wat begint te irriteren.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:15 schreef golfer het volgende:
Jammer dat het nu toch weer zo over zijn vorige politieke portefeuille gaat.
Hij komt er mee weg door tekortschietende satire, dat kun je de man zelf moeilijk kwalijk nemen...quote:Op zondag 21 juli 2024 22:09 schreef Firuze60 het volgende:
Tssssk, Schoof zichzelf vergelijkt met Hassan, dat wist ik niet eens, wat een debiel.
Oh, haha, het was een grapje van Schoof? Nuja, dat kon helaas Rutte iets beter. Of had een betere tekstschrijver, gotsamme.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hij komt er mee weg door tekortschietende satire, dat kun je de man zelf moeilijk kwalijk nemen...
En in toenemende mate bij jongere mensen.quote:Op zondag 21 juli 2024 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
Kans op hersenziekte nummer een boven de 70 jaar.
Nou ja, een beetje compassie voor de man. Wat verwacht je van iemand die tot zijn 67e maximaal beroepsgedeformeerd is geraakt in een topmambtenarenbestaan, om dan door een wrede speling van het lot gevraagd te worden om MP te worden en publieke spraakopdrachten te vervullen voor een extreemrechts kabinet?quote:Op zondag 21 juli 2024 22:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, haha, het was een grapje van Schoof? Nuja, dat kon helaas Rutte iets beter. Of had een betere tekstschrijver, gotsamme.
Exact en dat is irritant. Hij bevestigt daarmee het vooroordeel van de 'linkse' zuurpruim.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:08 schreef Blues het volgende:
v Ingen wil elke keer zijn kaartjes volgen ipv dat hij de gast zijn toelichting op een fragment laat geven.
Beetje irritant.
Kan, maar alleen vanuit het (rijke) individu anderen helpen, hij liet er meerdere voorbeelden van zien. De goede gever. En iedereen is dan dankbaar.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:25 schreef Mike het volgende:
Ik vond het niet memorabel vanavond.
Wat me wel bij zal blijven is dat iemand die het de hele avond wil hebben over de zwakkeren in de samenleving, wellicht niet bij de juiste partij zit.
Toen la miserabele begon zijn we lekker gaan netflixenquote:
Met allemaal, maar vooral die van mijzelf.quote:Op maandag 22 juli 2024 21:02 schreef Firuze60 het volgende:
Met welke recensie ben je het eens, Golfer?
Ja iemand die wel de mond daarvan vol heeft maar ander beleid maakt. Niet heel oprecht allemaal, best vrolijk en stuiterbal, maar met die zelfde vrolijkheid/stuiterballigheid wel aan dingen meehelpt die volledig tegen de ideeën die hij in zomergasten uit ingaan.quote:Op zondag 21 juli 2024 23:25 schreef Mike het volgende:
Ik vond het niet memorabel vanavond.
Wat me wel bij zal blijven is dat iemand die het de hele avond wil hebben over de zwakkeren in de samenleving, wellicht niet bij de juiste partij zit.
quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:13 schreef Nober het volgende:
Marokkaanse supporters kwamen het veld op
Noa: Super gezellig hihihi
Verkeerde topic???quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:13 schreef Nober het volgende:
Marokkaanse supporters kwamen het veld op
Noa: Super gezellig hihihi
Sporzomer, zomergasten komt toch allemaal op 't zelfde neer uiteindelijk en maar lullen.quote:
Leg eens uit.quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Sporzomer, zomergasten komt toch allemaal op 't zelfde neer uiteindelijk en maar lullen.
SporTzomer, bedoel jij waarschijnlijk?quote:Op donderdag 25 juli 2024 12:10 schreef Nober het volgende:
Sporzomer, zomergasten komt toch allemaal op 't zelfde neer uiteindelijk en maar lullen.
Beau Travail is een geweldige film, prachtige beelden van militaire trainingen en een geniaal einde. En de VPRO is juist toch de omroep voor dit soort teevee?quote:Op zondag 28 juli 2024 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat is niet een film waar ik de tv voor aan zou zetten. Doet me denken aan eten uit een reformhuis wat “zo gezond” is maar wat je niet eet omdat het smaakt. Arty Farty.
Films in de categorie “Malinees herderinnetje die zichzelf ontdekt als ze voor de eerste keer ongesteld wordt, met een twintig minuten durend shot van de druppels bloed die in het zand vallen en stollen. “
VPRO blijft blijkbaar van mening dat kijkcijfers omgekeerd evenredig zijn aan kwaliteit en de conclusie is dan dat als er vrijwel niemand kijkt het zeer hoogwaardig moet zijn.
Wens de liefhebbers veel plezier bij het kijken, want voor een potje voetbal zijn jullie te weinig.
Dus het doet je ergens aan denken, je hangt er een categorietje aan en projecteert daar een uit de lucht gegrepen associatie op, en dat is dan de herbevestiging van je oordeel dat de VPRO een pretentieuze zender is die uitsluitend (en amper) bekeken wordt door mensen die in jouw ogen het kijken van een voetbalwedstrijd niet waardig zijn. Fascinerend zeg. Dat lijkt me wel een bezoek aan Zomergasten waard.quote:Op zondag 28 juli 2024 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat is niet een film waar ik de tv voor aan zou zetten. Doet me denken aan eten uit een reformhuis wat “zo gezond” is maar wat je niet eet omdat het smaakt. Arty Farty.
Films in de categorie “Malinees herderinnetje die zichzelf ontdekt als ze voor de eerste keer ongesteld wordt, met een twintig minuten durend shot van de druppels bloed die in het zand vallen en stollen. “
VPRO blijft blijkbaar van mening dat kijkcijfers omgekeerd evenredig zijn aan kwaliteit en de conclusie is dan dat als er vrijwel niemand kijkt het zeer hoogwaardig moet zijn.
Wens de liefhebbers veel plezier bij het kijken, want voor een potje voetbal zijn jullie te weinig.
Een uur, daarna overgeschakeld naar andere programma's.quote:Op maandag 29 juli 2024 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
Jemig, weinig reacties bij de uitzending van gisteren. Heeft iemand gekeken?
In Trouwquote:Op maandag 29 juli 2024 11:37 schreef golfer het volgende:
‘Kijkcijferdrama’ voor Zomergasten: een schamele 150 duizend kijkers, laagste ooit.
[ afbeelding ]
Trouw:
Een prachtige Zomergasten over een ongewenst afscheid.
Mooi woordquote:Salonmoralisme
Het heeft opgestaan met ondertiteling aan terwijl ik wat anders aan het doen was en de simone biles docu hoorde die mijn vriendin aan het kijken was. Sorryquote:Op maandag 29 juli 2024 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
Er zijn OS en dan nog. Er gingen hele topics doorheen destijds.:{ FOK! is niet D........quote:Op maandag 29 juli 2024 07:10 schreef Claudia_x het volgende:
Die van Burg ga ik zeker terugkijken. Door "ziekte" laatste jaren toch nog veel in te halen.quote:Op maandag 29 juli 2024 12:55 schreef Farenji het volgende:
Ik ben er gisteren wel aan begonnen maar was moe en kon er de aandacht niet voor opbrengen en ben wat anders gaan doen.
Die van vorige week kon ik overigens ook al niet uitkijken, politici blijven toch saai.
Ik vraag me af of het aan Fok! ligt. Ik heb zelf ook niet gekeken en heb er dit jaar voor het eerst geen zin in. Geen aansprekende gasten, de wisseling van presentatoren…quote:Op maandag 29 juli 2024 13:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er zijn OS en dan nog. Er gingen hele topics doorheen destijds.:{ FOK! is niet D........
Ik las de kop van een premium artikel. Dat Zomergasten een Henk Jan Smits en Linda de Mol mist. Kijkcijfers warenzondag 125.000. Lager kan bijna niet.quote:Op maandag 29 juli 2024 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het aan Fok! ligt. Ik heb zelf ook niet gekeken en heb er dit jaar voor het eerst geen zin in. Geen aansprekende gasten, de wisseling van presentatoren…
LOL Die moest ik goegelenquote:
Ja, daar lijkt het wel op.quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:29 schreef Blues het volgende:
Beetje een ongemakkelijk begin van het gesprek, lijkt of ze allebei wat gespannen zijn.
Het wordt er niet beter op .quote:Op zondag 4 augustus 2024 20:29 schreef Blues het volgende:
Beetje een ongemakkelijk begin van het gesprek, lijkt of ze allebei wat gespannen zijn.
Staat er wel: 177.000 incl. uitgesteld kijken.quote:Op maandag 5 augustus 2024 09:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als ik hier kijk
https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,dp-1-47-0-p
Dan zie ik kijkcijfers voor vorige week zondag, maar op NPO geen Zomergasten????
Geen Beau Travail?
???quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:30 schreef Nemrut het volgende:
[..]
Staat er wel: 177.000 incl. uitgesteld kijken.
Dat is de moeite waard, prachtige filmquote:Op zondag 4 augustus 2024 16:16 schreef golfer het volgende:
Vanavond dus Joris Luyendijk met als gast de terrorist Palestijns/Nederlandse fotograaf Sakir Khader.
Zijn keuzefilm is: Cinema Paradiso (1988) - Reference View - IMDb
Staat bij NPO 2quote:Op maandag 5 augustus 2024 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
???
Ik zie
20:39 IK VERTREK EVEN WEG 2,8 11,2 454.000 799.000
21:38 JAAR VAN DOUWE BOB 0,9 3,7 150.000 275.000
22:15 LOST BOYS AND FAIRIES 0,3 1,7 53.000 197.000
23:21 LOVE AND HATE 0,3 3,2 48.000 183.000
24:22 DISCO SOUNDTRACK OF A REVOLUTION 0,2 4,9 30.000 65.000
25:22 JAAR VAN DOUWE BOB 0,1 6,1 21.000 30.000
Ah, kan je zien dat ik nooit TV kijk, ben nog gewend dat de VPRO op 3 zitquote:Op maandag 5 augustus 2024 10:40 schreef Nemrut het volgende:
[..]
Staat bij NPO 2
https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,dp-1-2-0-p
Ongemakkelijk, kijk het later wel eens terug.quote:‘Waarom praat Zelensky niet met Poetin?’ vroeg Khader op zijn beurt na de vraag waarom hij weigerachtig stond tegenover vredesonderhandelingen. Toen Luyendijk wilde weten of Israël volgens Khader wel bestaansrecht had, kreeg hij opnieuw een vraag terug, waarna hij stilaan aan de constructiviteit van hun gesprek begon te twijfelen. ‘Je kunt niet altijd naar anderen wijzen,’ klonk het getergd, maar weer kwam er een vraag terug: ‘Doe ik mijn werk niet goed dan?’
Links en elitair is het enige wat kijkt naar het programma (wat ooit gekeken heeft, misschien wel), het probleem is vooral het format. Mensen hebben niet eens de aandachtspanne om een youtube filmpje van drie minuten af te kijken. Drie uur gaat zeker niet meer lukken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat het links, elitair of wat dan ook is waardoor kijkers afhaken. Het zijn de volledig oninteressante en onbekende gasten.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:56 schreef speknek het volgende:
Links en elitair is het enige wat kijkt naar het programma (wat ooit gekeken heeft, misschien wel), het probleem is vooral het format. Mensen Jongeren hebben niet eens de aandachtspanne om een youtube filmpje van drie minuten af te kijken. Drie uur gaat zeker niet meer lukken.
Dat weet ik wel zeker. Vroeger was het echt interessant als er iemand kwam die bekend was en waar je dan ineens een heel andere bijzondere kant van ontdekte. (Recent bijvoorbeeld nog de muzieksmaak van Inez Wretski). Maar nu zijn het allemaal onbekende namen, personen die me echt nog minder dan niks interesseren als ik me er wel in zou verdiepen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet dat het links, elitair of wat dan ook is waardoor kijkers afhaken. Het zijn de volledig oninteressante en onbekende gasten.
Voor de muzieksmaak van Weski hoefde je Zomergasten niet te kijken, die verstopt ze niet persee ofzoquote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Vroeger was het echt interessant als er iemand kwam die bekend was en waar je dan ineens een heel andere bijzondere kant van ontdekte. (Recent bijvoorbeeld nog de muzieksmaak van Inez Wretski). Maar nu zijn het allemaal onbekende namen, personen die me echt nog minder dan niks interesseren als ik me er wel in zou verdiepen.
Misschien dat ik nog een poging doe bij Pierre Bokma, maar dat is dan ook de enige dit seizoen.
Haha, wellicht niet. Maar kende haar tot dan alleen van rechtszaken, had haar persoonlijke voorkeuren nooit gehoord of iets uit haar privéleven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor de muzieksmaak van Weski hoefde je Zomergasten niet te kijken, die verstopt ze niet persee ofzo
Wat ik verassend vond was dat ze familie was van een russische kunstenaar die een beeld had gemaakt in Rotterdam.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wellicht niet. Maar kende haar tot dan alleen van rechtszaken, had haar persoonlijke voorkeuren nooit gehoord of iets uit haar privéleven.
Zadkine?quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat ik verassend vond was dat ze familie was van een russische kunstenaar die een beeld had gemaakt in Rotterdam.
Vind ik vaak wel de leuksten. Ik mag graag de wetenschapp(er/ster) mee pakken, vaak een stuk boeiender dan de media persoonlijkheid. Ik geloof alleen dat dit jaar er geen wetenschapper bij de geinterviewden zit helaas, dat vind ik wel jammer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:51 schreef AnneX het volgende:
Dat namen ( van mensen) relatief onbekend zijn, kan ook triggeren om eens verder te kijken dan je “bubble”
en nieuwe zaken, mensen, onderwerpen
te ontdekken.
Net als vakantie. Sort of.
Wat dat betreft was afgelopen zondag een eye opener aan alle kanten.
Van 7 vinkjes tot aan de ellende in Palestina.
Dat zou het zeker zijn, als ik meer tijd had, zou ik de hele dag dat soort dingen doen. Maar zoveel tijd heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:51 schreef AnneX het volgende:
Dat namen ( van mensen) relatief onbekend zijn, kan ook triggeren om eens verder te kijken dan je “bubble”
te ontdekken.
Ik ben geen fan van die college-uitzendingen die moeten verheffen, maar zie liever een gast in wie ik ben geïnteresseerd die iets deelt van de tv die hem of haar heeft gevormd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:51 schreef AnneX het volgende:
te ontdekken.
Neehoor, vroeger was het voor iedereen leuk. Maar toen was de VPRO ook nog niet zó verschrikkelijk links-elitair.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 12:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Links en elitair is het enige wat kijkt naar het programma (wat ooit gekeken heeft, misschien wel),
De VPRO is niks meer. Geen identiteit. Waren ze maar verschrikkelijk links-elitair.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, vroeger was het voor iedereen leuk. Maar toen was de VPRO ook nog niet zó verschrikkelijk links-elitair.
Misschien dat jij toen nog niet zo verschrikkelijk rechts verzuurd was.quote:Op woensdag 7 augustus 2024 17:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, vroeger was het voor iedereen leuk. Maar toen was de VPRO ook nog niet zó verschrikkelijk links-elitair.
Oei zeg, wat een leed. Heeft Ongehoord Nederland niet een goed alternatief? Een marathonuitzending over de gevolgen van de maanlanding op de massa-immigratie, gepresenteerd door een ongevaccineerde wappie. Topkwaliteitstv!quote:Op woensdag 7 augustus 2024 06:29 schreef Bassie48 het volgende:
Zomergasten is verworden tot deugTV van de linkse elite. Jammer want ik zie liever wetenschappers die wel in staat zijn om objectief naar de wereld te kijken. En die zijn er niet dit seizoen.
ON is bagger. Net als Zomergasten.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 02:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oei zeg, wat een leed. Heeft Ongehoord Nederland niet een goed alternatief? Een marathonuitzending over de gevolgen van de maanlanding op de massa-immigratie, gepresenteerd door een ongevaccineerde wappie. Topkwaliteitstv!
Probeer eens meer wetenschap en vermijdt woke en doorgeslagen idealisme.quote:Op donderdag 8 augustus 2024 16:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Door de komst van streamingdiensten, podcasts en andere dingen is het format misschien gewoon uitgewerkt.
Je wilt nog minder kijkers?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 06:06 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Probeer eens meer wetenschap en vermijdt woke en doorgeslagen idealisme.
Het wordt tijd dat Nederlanders wordt geleerd wat wetenschap inhoudt en dat populisme geen perspectieven biedt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je wilt nog minder kijkers?
Ik ben helemaal voor wetenschap hoor maar of dat nou de kijkcijfers ophoogt
Zoals dat ze vrijwel elk jaar wel een wetenschapper interviewen in zomergastenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 07:45 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat Nederlanders wordt geleerd wat wetenschap inhoudt en dat populisme geen perspectieven biedt.
Maar dan noem je ook iemand die actief is in de film en dus denkt in beelden wat zich goed leent voor dit programma.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 08:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond de mooiste uitzendingen van Zomergasten die van niet-wetenschappers. Vorig jaar was Hoyte van Hoytema een goed voorbeeld.
Mensen in diverse velden kunnen interessant zijn: Inez Weski (advocaat), Derk Sauer (journalist), Eberhard van der Laan (politicus en bestuurder), David van Reybrouck (schrijver en historicus), Daan Roosegaarde (kunstenaar), Damiaan Denys (psychiater), Esther Perel (psychotherapeut). Dat zijn diverse uitzendingen van de laatste 10 jaar die mij zijn bijgebleven.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dan noem je ook iemand die actief is in de film en dus denkt in beelden wat zich goed leent voor dit programma.
Voor mij is het een programma dat vooral om de fragmenten moet gaan dus dan vind ik gasten uit de artistieke hoek vaak wel leuk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen in diverse velden kunnen interessant zijn: Inez Weski (advocaat), Derk Sauer (journalist), Eberhard van der Laan (politicus en bestuurder), David van Reybrouck (schrijver en historicus), Daan Roosegaarde (kunstenaar), Damiaan Denys (psychiater), Esther Perel (psychotherapeut). Dat zijn diverse uitzendingen van de laatste 10 jaar die mij zijn bijgebleven.
Ik ben wel benieuwd wat de meest populaire afleveringen zijn in de geschiedenis van de reeks.
Interessant die links, dank je. Populaire uitzendingen waren dus die met Eberhard van der Laan, Youp van 't Hek, Hans Klok, Mies Bouwman, Paul de Leeuw, Mark Rutte en Ahmet Aboutleb. Zoals je zou verwachten: bekende mensen, geen wetenschappers.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor mij is het een programma dat vooral om de fragmenten moet gaan dus dan vind ik gasten uit de artistieke hoek vaak wel leuk.
Een goede gast is iemand die uit zichzelf een verhaal kan vertellen over z'n jeugd, vak, enzovoort waarbij de presentator nauwelijks aan het woord komt. Zelfs moeilijke of op eerste oog oninteressante onderwerpen worden dan vaak toch interessant.
Over kijkcijfers:
https://nos.nl/artikel/21(...)-aflevering-in-jaren
https://mediaonderzoek.nl(...)gasten-dalen-verder/
Ischa Meijer, Youp van het Hek, Koot & Bie, Hans Teeuwen, Rob Scholte, Renate Dorresteijn, Paul de Leeuw, Eberhard vd Laan, Jan Wolkers ?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de meest populaire afleveringen zijn in de geschiedenis van de reeks.
Niet alles, maar sommige dingen waren vroeger echt beter.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ischa Meijer, Youp van het Hek, Koot & Bie, Hans Teeuwen, Rob Scholte, Renate Dorresteijn, Paul de Leeuw, Eberhard vd Laan, Jan Wolkers ?
Janine nog lang niet. Die spaart een potje op met een Brand New Day.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:32 schreef Hugo_Treger het volgende:
Janine en mijn tante zijn als twee druppels water. Mijn tante is net met pensioen.
Ik vond het teleurstellend. Teveel elitaire grachtengordelromantiek, meer woke dan ik kan verdragen en ontstellend weinig wetenschappelijke inhoud.quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:13 schreef golfer het volgende:
Maar verder was het wel een goede Zomergasten-uitzending met een interessante vrouw.
Dat jij alleen bruinrechts-radicale ON-praat kunt waarderen was al bekend.quote:Op maandag 12 augustus 2024 03:47 schreef Bassie48 het volgende:
Ik vond het teleurstellend. Teveel elitaire grachtengordelromantiek, meer woke dan ik kan verdragen en ontstellend weinig wetenschappelijke inhoud.
Ik vind ON bagger. Jouw rare reactie ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat jij alleen bruinrechts-radicale ON-praat kunt waarderen was al bekend.
En ze is journalist en geen wetenschapper.
Eens. Wetenschappers zijn vaak boeiender dan doorsnee-journalisten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind ik vaak wel de leuksten. Ik mag graag de wetenschapp(er/ster) mee pakken, vaak een stuk boeiender dan de media persoonlijkheid. Ik geloof alleen dat dit jaar er geen wetenschapper bij de geinterviewden zit helaas, dat vind ik wel jammer.
Zou toch leuk zijn om een keer een Hans Clevers te zien ofzo.
Ze heeft tientallen jaren als correspondent in China gezeten. Hoeveel moet je doen om te ontstijgen aan het predicaat "doorsnee-journalist"?quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Eens. Wetenschappers zijn vaak boeiender dan doorsnee-journalisten.
Vond haar ook heel goed en doortastend in de docuserie “meisjes van de goede herder”.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
Zondag a.s. is Liesbeth Zegveld (Ridderkerk, 1970) de vijfde Zomergast. Zegveld is bekend van de grote en langlopende rechtszaken die zij voert namens oorlogsslachtoffers, vaak tegen de Nederlandse staat. Ze stond als mensenrechtenadvocaat nabestaanden bij van de slachtoffers van Srebrenica, overlevenden van luchtbombardementen in Irak en nabestaanden van massa-executies in Indonesië. Ze is tevens hoogleraar Oorlogsrechtsherstel aan de Universiteit van Amsterdam. Margriet van der Linden interviewt Liesbeth Zegveld over haar ideale televisieavond.
Haar keuzefilm is: Bram Fischer (2017) - Reference View - IMDb over de advocaat van Nelson Mandela.
Nu er geen Olympische Spelen tegenover geprogrammeerd staan verwacht ik wel iets meer kijkers dan de afgelopen uitzendingen.
Voor haar als buitenlandse zal dat wel meevallen. Het is ook niet de eerste keer dat ze kritiek heeft geuit.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:25 schreef golfer het volgende:
Wel riskant van haar om openlijk kritiek over China te uiten en dan dinsdag weer terug naar dat land gaan.
Dan snap jij het beroep van advocaat niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:34 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ga zeker niet kijken. Liesbeth Zegveld, verschrikkelijk. De advocaat van de duivel. De vorige keer (paar jaar geleden) was haar zoveelste kansloze missie het vervolgen van de mariniers die in 1977 het leven van vele treinreizigers hebben gered door het bestormen van de trein. Wat een walgelijke vrouw.
quote:In de voorlaatste aflevering van Zomergasten neemt Margriet van der Linden de presentatie voor haar rekening. Ze spreekt met advocaat en hoogleraar Liesbeth Zegveld, die vooral bekend is van haar rechtszaken namens oorlogsslachtoffers. Dit zijn vaak langlopende zaken, zoals het proces voor slachtoffers van Sarajevo, de weduwen van Rawagede en de zaak van een Holocaustoverlevende tegen de Nederlandse Spoorwegen
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:34 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ga zeker niet kijken. Liesbeth Zegveld, verschrikkelijk. De advocaat van de duivel. De vorige keer (paar jaar geleden) was haar zoveelste kansloze missie het vervolgen van de mariniers die in 1977 het leven van vele treinreizigers hebben gered door het bestormen van de trein. Wat een walgelijke vrouw.
Ik snap goede advocaten wel, slechte niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan snap jij het beroep van advocaat niet.
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:14 schreef Bassie48 het volgende:
Ik snap goede advocaten wel, slechte niet.
probleem is meer dat je niet de mariniers moet vervolgen maar degene die commando hebben gegeven voor de operatiequote:Op zondag 18 augustus 2024 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?
Heb je ook wat tegen journalisten die er kritisch over schrijven?
Als jij en @Bassie48 een beetje hadden opgelet zouden jullie weten dat zij niet een rechtzaak tegen die mariniers had gevoerd maar tegen de Staat der Nederlanden voor het geven van die orders.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:18 schreef Abrikozentaart het volgende:
probleem is meer dat je niet de mariniers moet vervolgen maar degene die commando hebben gegeven voor de operatie
Bassie natuurlijk, op basis van gesundes volksempfindenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
[..]
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?
Opvallend niet hoe sommige mensen een heel sterke mening hebben over zaken waar ze zich geheel niet geïnformeerd hebbenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Als jij en @:Bassie48 een beetje hadden opgelet zouden jullie weten dat zij niet een rechtzaak tegen die mariniers had gevoerd maar tegen de Staat der Nederlanden voor het geven van die orders.
Ben ik nu een nazi?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bassie natuurlijk, op basis van gesundes volksempfinden
gesundes volksempfinden is veel ouder dan de Nazi's, en beschrijft precies wat jij doetquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ben ik nu een nazi?
Op basis van verklaringen van Nederlandse helden en mensenredders blijkt dus dat de verwerpelijke mensenrechtenadvocate een smerige leugenaar is.
https://eenvandaag.avrotr(...)onwaarheden-verteld/
Geef je ook nog een antwoord op mijn eerdere vraag:quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:36 schreef Bassie48 het volgende:
Ben ik nu een nazi?
Op basis van verklaringen van Nederlandse helden en mensenredders blijkt dus dat de verwerpelijke mensenrechtenadvocate een smerige leugenaar is.
https://eenvandaag.avrotr(...)onwaarheden-verteld/
quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
gesundes volksempfinden is veel ouder dan de Nazi's, en beschrijft precies wat jij doet
Gesundes Volksempfinden, een Duitse uitdrukking voor 'gezond verstand/opvatting/ervaren van het volk' is een begrip dat in de 19e eeuw ontstond in de Duitse romantiek. Het gaat daarbij niet om wat er in de wet staat maar over de onderbuik van het volk. Ook wel omschreven als Vox Populi, Vox Dei.
Je beantwoorde ook hier niet op
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?
Heb je ook wat tegen journalisten die er kritisch over schrijven?
Dat is jouw mening mbt de uitspraak van betrokkenen in deze, daarmee nog geen bewezen feit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Oh, vandaar dus dat ze benoemd is tot hoogleraar Oorlogsrechtsherstel aan de Universiteit van Amsterdam.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Dus omdat één van de vele zaken die zij gedaan heeft niet in jouw straatje past ondermijnt zij de rechtstaat?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Ga lekker kijken vanavond, veel plezier.
En alleen al daarom ben ik haar dankbaar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze voerde de onderhandelingen tussen Salo Muller en de Nederlandse Spoorwegen rondom de individuele schadevergoedingen voor slachtoffers van de Holocaust of hun nabestaanden vanwege de treintransporten naar concentratiekampen tijdens de Tweede Wereldoorlog, waar de Nederlandse Spoorwegen aan meewerkte.
Lowlands?quote:
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bárðarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.quote:
Ik had toen de hele directie van het bedrijf in diverse buitenlanden zitten. Eindelijk archief kunnen opruimenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bárðarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.
Leuk voor op een tshirt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bárðarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.
Trusteh.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |