Janine nog lang niet. Die spaart een potje op met een Brand New Day.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:32 schreef Hugo_Treger het volgende:
Janine en mijn tante zijn als twee druppels water. Mijn tante is net met pensioen.
Ik vond het teleurstellend. Teveel elitaire grachtengordelromantiek, meer woke dan ik kan verdragen en ontstellend weinig wetenschappelijke inhoud.quote:Op maandag 12 augustus 2024 00:13 schreef golfer het volgende:
Maar verder was het wel een goede Zomergasten-uitzending met een interessante vrouw.
Dat jij alleen bruinrechts-radicale ON-praat kunt waarderen was al bekend.quote:Op maandag 12 augustus 2024 03:47 schreef Bassie48 het volgende:
Ik vond het teleurstellend. Teveel elitaire grachtengordelromantiek, meer woke dan ik kan verdragen en ontstellend weinig wetenschappelijke inhoud.
Ik vind ON bagger. Jouw rare reactie ook.quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat jij alleen bruinrechts-radicale ON-praat kunt waarderen was al bekend.
En ze is journalist en geen wetenschapper.
Eens. Wetenschappers zijn vaak boeiender dan doorsnee-journalisten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2024 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind ik vaak wel de leuksten. Ik mag graag de wetenschapp(er/ster) mee pakken, vaak een stuk boeiender dan de media persoonlijkheid. Ik geloof alleen dat dit jaar er geen wetenschapper bij de geinterviewden zit helaas, dat vind ik wel jammer.
Zou toch leuk zijn om een keer een Hans Clevers te zien ofzo.
Ze heeft tientallen jaren als correspondent in China gezeten. Hoeveel moet je doen om te ontstijgen aan het predicaat "doorsnee-journalist"?quote:Op maandag 12 augustus 2024 11:38 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Eens. Wetenschappers zijn vaak boeiender dan doorsnee-journalisten.
Vond haar ook heel goed en doortastend in de docuserie “meisjes van de goede herder”.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 20:18 schreef golfer het volgende:
Zondag a.s. is Liesbeth Zegveld (Ridderkerk, 1970) de vijfde Zomergast. Zegveld is bekend van de grote en langlopende rechtszaken die zij voert namens oorlogsslachtoffers, vaak tegen de Nederlandse staat. Ze stond als mensenrechtenadvocaat nabestaanden bij van de slachtoffers van Srebrenica, overlevenden van luchtbombardementen in Irak en nabestaanden van massa-executies in Indonesiė. Ze is tevens hoogleraar Oorlogsrechtsherstel aan de Universiteit van Amsterdam. Margriet van der Linden interviewt Liesbeth Zegveld over haar ideale televisieavond.
Haar keuzefilm is: Bram Fischer (2017) - Reference View - IMDb over de advocaat van Nelson Mandela.
Nu er geen Olympische Spelen tegenover geprogrammeerd staan verwacht ik wel iets meer kijkers dan de afgelopen uitzendingen.
Voor haar als buitenlandse zal dat wel meevallen. Het is ook niet de eerste keer dat ze kritiek heeft geuit.quote:Op zondag 11 augustus 2024 20:25 schreef golfer het volgende:
Wel riskant van haar om openlijk kritiek over China te uiten en dan dinsdag weer terug naar dat land gaan.
Dan snap jij het beroep van advocaat niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:34 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ga zeker niet kijken. Liesbeth Zegveld, verschrikkelijk. De advocaat van de duivel. De vorige keer (paar jaar geleden) was haar zoveelste kansloze missie het vervolgen van de mariniers die in 1977 het leven van vele treinreizigers hebben gered door het bestormen van de trein. Wat een walgelijke vrouw.
quote:In de voorlaatste aflevering van Zomergasten neemt Margriet van der Linden de presentatie voor haar rekening. Ze spreekt met advocaat en hoogleraar Liesbeth Zegveld, die vooral bekend is van haar rechtszaken namens oorlogsslachtoffers. Dit zijn vaak langlopende zaken, zoals het proces voor slachtoffers van Sarajevo, de weduwen van Rawagede en de zaak van een Holocaustoverlevende tegen de Nederlandse Spoorwegen
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 21:34 schreef Bassie48 het volgende:
Ik ga zeker niet kijken. Liesbeth Zegveld, verschrikkelijk. De advocaat van de duivel. De vorige keer (paar jaar geleden) was haar zoveelste kansloze missie het vervolgen van de mariniers die in 1977 het leven van vele treinreizigers hebben gered door het bestormen van de trein. Wat een walgelijke vrouw.
Ik snap goede advocaten wel, slechte niet.quote:Op zondag 18 augustus 2024 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan snap jij het beroep van advocaat niet.
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:14 schreef Bassie48 het volgende:
Ik snap goede advocaten wel, slechte niet.
probleem is meer dat je niet de mariniers moet vervolgen maar degene die commando hebben gegeven voor de operatiequote:Op zondag 18 augustus 2024 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?
Heb je ook wat tegen journalisten die er kritisch over schrijven?
Als jij en @Bassie48 een beetje hadden opgelet zouden jullie weten dat zij niet een rechtzaak tegen die mariniers had gevoerd maar tegen de Staat der Nederlanden voor het geven van die orders.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:18 schreef Abrikozentaart het volgende:
probleem is meer dat je niet de mariniers moet vervolgen maar degene die commando hebben gegeven voor de operatie
Bassie natuurlijk, op basis van gesundes volksempfindenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
[..]
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?
Opvallend niet hoe sommige mensen een heel sterke mening hebben over zaken waar ze zich geheel niet geļnformeerd hebbenquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Als jij en @:Bassie48 een beetje hadden opgelet zouden jullie weten dat zij niet een rechtzaak tegen die mariniers had gevoerd maar tegen de Staat der Nederlanden voor het geven van die orders.
Ben ik nu een nazi?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bassie natuurlijk, op basis van gesundes volksempfinden
gesundes volksempfinden is veel ouder dan de Nazi's, en beschrijft precies wat jij doetquote:Op zondag 18 augustus 2024 13:36 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ben ik nu een nazi?
Op basis van verklaringen van Nederlandse helden en mensenredders blijkt dus dat de verwerpelijke mensenrechtenadvocate een smerige leugenaar is.
https://eenvandaag.avrotr(...)onwaarheden-verteld/
Geef je ook nog een antwoord op mijn eerdere vraag:quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:36 schreef Bassie48 het volgende:
Ben ik nu een nazi?
Op basis van verklaringen van Nederlandse helden en mensenredders blijkt dus dat de verwerpelijke mensenrechtenadvocate een smerige leugenaar is.
https://eenvandaag.avrotr(...)onwaarheden-verteld/
quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:17 schreef golfer het volgende:
En jij bepaalt wie 'goed' of 'slecht' is op grond waarvan?
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
gesundes volksempfinden is veel ouder dan de Nazi's, en beschrijft precies wat jij doet
Gesundes Volksempfinden, een Duitse uitdrukking voor 'gezond verstand/opvatting/ervaren van het volk' is een begrip dat in de 19e eeuw ontstond in de Duitse romantiek. Het gaat daarbij niet om wat er in de wet staat maar over de onderbuik van het volk. Ook wel omschreven als Vox Populi, Vox Dei.
Je beantwoorde ook hier niet op
Heb jij liever een ongecontroleerde politiestaat waar overheidshandelen niet gecontroleerd wordt of "im frage" gesteld mag worden? En mensen die dat wel doen omdat dit hun werk is, zijn walgelijk?
Heb je ook wat tegen journalisten die er kritisch over schrijven?
Dat is jouw mening mbt de uitspraak van betrokkenen in deze, daarmee nog geen bewezen feit.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Oh, vandaar dus dat ze benoemd is tot hoogleraar Oorlogsrechtsherstel aan de Universiteit van Amsterdam.quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Dus omdat één van de vele zaken die zij gedaan heeft niet in jouw straatje past ondermijnt zij de rechtstaat?quote:Op zondag 18 augustus 2024 13:48 schreef Bassie48 het volgende:
[..]
Ik herhaal nog maar eens omdat jij niet ingaat op wat ik zei: Zegveld is een walgelijke nepadvocate omdat zij liegt over de treinkaping, valse beschuldigingen uit en de goede naam en eer besmeurt van Nederlandse helden. Zij is een advocate die Nederland en de Nederlandse rechtstaat slechter maakt, ondermijnt.
Ga lekker kijken vanavond, veel plezier.
En alleen al daarom ben ik haar dankbaar.quote:Op zondag 18 augustus 2024 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ze voerde de onderhandelingen tussen Salo Muller en de Nederlandse Spoorwegen rondom de individuele schadevergoedingen voor slachtoffers van de Holocaust of hun nabestaanden vanwege de treintransporten naar concentratiekampen tijdens de Tweede Wereldoorlog, waar de Nederlandse Spoorwegen aan meewerkte.
Lowlands?quote:
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bįršarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.quote:
Ik had toen de hele directie van het bedrijf in diverse buitenlanden zitten. Eindelijk archief kunnen opruimenquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bįršarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.
Leuk voor op een tshirt.quote:Op zondag 18 augustus 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
IJsland geeft code rood uit voor de luchtvaart vanwege een dreigende vulkaanuitbarsting van de vulkaan Bįršarbunga; dat betekent dat rekening wordt gehouden met de uitstoot van grote hoeveelheden vulkaanas.
Trusteh.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |