SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:59 schreef Bramito het volgende:
Hele mooie regio. Ik ben benieuwd naar wat jullie gaan doen.
Pro tip: heel snel goed Spaans leren.
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed hadquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:25 schreef Bramito het volgende:
[..]
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.
Kan je daarna de TT aanpassen![]()
“Nos vamos” inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed had
Amateur!quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed had
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:40 schreef Managarm het volgende:
Leuk, succes. Idealista heb ik ook ons terrein op gevonden (Portugal).
[..]
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).
Anders dan een beetje rond rijden op de motor om naar panden en plekken te kijken hebben we dan niet veel omhanden, dus dit is wat ons betreft dan ook de ideale periode om hier taalles te nemen
Ja, ik vergeet met mijn adhd consequent de helft van de boodschappen en ga nu drie keer per dag naar de supermarkt. Ik ben mij hier dus behoorlijk bewust vanquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.
Omdat we naar de middle of nowhere willenquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:28 schreef Bramito het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat jullie van een relatief grote, en internationale stad nu naar toch wel de middle of nowhere vertrekken?
En waar staat dat huis met dat uitzicht dan?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanaf 1 mei is dit voor een paar maanden onze tuin / ons uitzicht. Heel vervelend.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(En dubbel dus want in het verkeerde topic gegooid)
Nabij Gijónquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
[..]
En waar staat dat huis met dat uitzicht dan?
Mooiquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanaf 1 mei is dit voor een paar maanden onze tuin / ons uitzicht. Heel vervelend.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En vooral ook video´s maken als je er bent ipv foto´s, maakt het een stuk overzichtelijker als je iets wil terugkijken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:01 schreef Managarm het volgende:
Het begin van een leuke zoektocht, ik vond boerderijen bekijken stiekem toch wel leuk, wel vermoeiend. Het grootste probleem is dat je moet bijhouden wat je bezocht hebt en wat je ervan vond. Wij hebben in twee dagen 30 terreinen bekeken, dan weet je het op laatste niet meer.
Ja, en markeer de locatie op google maps zodat je een idee hebt van waar het was.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
En vooral ook video´s maken als je er bent ipv foto´s, maakt het een stuk overzichtelijker als je iets wil terugkijken.
De bureaucratie is het geen waar ik het meest tegenop kijk ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:56 schreef MaJo het volgende:
Tof, ik ga het volgen! Zou zelf nooit voor Spanje kiezen want wat een bureaucratisch rot land is dat (tip: ga er niet dood want de erfgenamen zadel je echt op met enorme problemen). Ondertussen vind ik dit soort avonturen altijd wel heel tof en kriebelt het bij mij ook gigantisch om ooit deze stap te wagen!
quote:
(Over dat doodgaan: Nederlanders die niet getrouwd zijn en voor de rente sparen bij Openbank lopen wel het risico dat hun in Nederland erkende partner niet het katholieke stempel van approval heeft hier, en dat dus bij overlijden in NL hun partner geen recht heeft op het eigen geld. Of er belasting over moet betalen. Wij zijn ook specifiek vanwege ons vertrek getrouwd, om eea wat makkelijker te maken).quote:Op maandag 13 mei 2024 17:56 schreef MaJo het volgende:
Tof, ik ga het volgen! Zou zelf nooit voor Spanje kiezen want wat een bureaucratisch rot land is dat (tip: ga er niet dood want de erfgenamen zadel je echt op met enorme problemen). Ondertussen vind ik dit soort avonturen altijd wel heel tof en kriebelt het bij mij ook gigantisch om ooit deze stap te wagen!
Mooi, gebruiken wij ook. Werkt goed, met onweer soms iets minder (maar daar hebben de andere opties ook last van).quote:
VvE gerelateerd nog steeds. Meer techniek dan eerstquote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef AnneX het volgende:
Jullie zijn je aan het settelen. Internet is ook wel een eerste levensbehoefte tegenwoordig.
Dan ben ik wel benieuwd wat Ise op afstand gaat doen.![]()
Een klein tipje van de sluier? # aagje..
Dichtstbijzijnde buren hemelsbreed 50 meter aan de westkant, 80 meter aan de zuid kant, ver buiten zicht Noord en oost. Nog geen Hoi gezegd. Mini supermarktje op 600 meter, dorps winkelcentrum, supermarkt, visboer, apotheek en zo op een kilometer. Gijon zelf, grote stad, 5km.quote:En hoe staat het met buren? Dichtbij? Verder weg? Een supermercado?
Een beetje comfort op jullie huidige plek?
En hoe is het met het Spaans? Kun je je redden bij de boodschappen bijv…
Die katquote:Op maandag 13 mei 2024 23:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Deze hier ook nog even spammen
https://www.instagram.com(...)gsh=MzlwOHpxbTFsaGU2
Slim om dat alvast af te dichtenquote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
(Over dat doodgaan: Nederlanders die niet getrouwd zijn en voor de rente sparen bij Openbank lopen wel het risico dat hun in Nederland erkende partner niet het katholieke stempel van approval heeft hier, en dat dus bij overlijden in NL hun partner geen recht heeft op het eigen geld. Of er belasting over moet betalen. Wij zijn ook specifiek vanwege ons vertrek getrouwd, om eea wat makkelijker te maken).
Dat heeft denk ik niks met de katholieke kerk te maken, maar met het lokale erfrecht. Dat is in Spanje op autonoom niveau geregeld en dus in Asturias anders dan in bv. Navarra. In Spanje hebben ze ook gewoon een geregistreerd partnerschap. Spanje is helemaal niet zo Katholiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
(Over dat doodgaan: Nederlanders die niet getrouwd zijn en voor de rente sparen bij Openbank lopen wel het risico dat hun in Nederland erkende partner niet het katholieke stempel van approval heeft hier, en dat dus bij overlijden in NL hun partner geen recht heeft op het eigen geld. Of er belasting over moet betalen. Wij zijn ook specifiek vanwege ons vertrek getrouwd, om eea wat makkelijker te maken).
Dank!quote:Op zondag 26 mei 2024 20:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Mooie verscheidenheid aan allerlei bloemen en planten !
Mooie foto's
Dankquote:
Dankquote:Op zondag 26 mei 2024 22:38 schreef Managarm het volgende:
Mooie foto's, nog mooi groen daar. Hier begint het allemaal dood te gaan.
Dankquote:Op zondag 26 mei 2024 22:36 schreef flipsen het volgende:
En alle beestjes ook kunnen benoemen?Mooie plaatjes hoor
Oh wauw, wat prachtigquote:Op woensdag 29 mei 2024 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Uitzicht vanaf een pand op onze kandidatenlijst.
Heel mooi.quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi, is het huis ook zo mooi?quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
+-40quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:24 schreef AnneX het volgende:
Goeie vraag van Managarm.
Hoeveel panden staan er op jullie lijst?
Haha, je wilde toch een renovatieproject? Buitenkant valt aan te passen. Ik deed dat ook, op google maps locatie op zoeken en gaan kijken, nu nog overigens, help onze huurder met het vinden van een terrein/huis.quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]nee, van buiten onwijs lelijk. Nu alleen wezen gluren, volgens goed gebruik reageert de makelaar niet dus maar even langs het kantoor.
Wauw, erg mooi hoor! Dat is het totaal andere Spanje als waar ik zit (aan de kust onder Alicante). Hier is het praktisch een woestijnquote:Op woensdag 29 mei 2024 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 mei 2024 18:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Haha, je wilde toch een renovatieproject? Buitenkant valt aan te passen. Ik deed dat ook, op google maps locatie op zoeken en gaan kijken, nu nog overigens, help onze huurder met het vinden van een terrein/huis.
Jazekerquote:Op woensdag 29 mei 2024 18:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Haha, je wilde toch een renovatieproject? Buitenkant valt aan te passen. Ik deed dat ook, op google maps locatie op zoeken en gaan kijken, nu nog overigens, help onze huurder met het vinden van een terrein/huis.
Vier seizoenen in een week hier, dus alles super groen. Bilbao is iets van 200?ish km naar het oosten vanaf hierquote:Op woensdag 29 mei 2024 18:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw, erg mooi hoor! Dat is het totaal andere Spanje als waar ik zit (aan de kust onder Alicante). Hier is het praktisch een woestijn
Ik heb ook collega's in Bilbao en A Coruña wonen dus we grappen wel vaker via de teams calls over de enorme verschillen in landschap en klimaat hier in Spanje.
Ik zit op 400 kilometer en ook al een wereld van verschil, het noorden van Portugal is ook al een stuk groener.quote:Op woensdag 29 mei 2024 19:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Vier seizoenen in een week hier, dus alles super groen. Bilbao is iets van 200?ish km naar het oosten vanaf hier
Één die we super tof vinden. Tik aan de bovenrand van ons budget, maar nog wel te betalen. Maar we hebben geen haast, dus we werken gewoon de Excel sheet afquote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:19 schreef Managarm het volgende:
Dus nog niets waar je gelijk bij dacht, dat is hem?
Zolang die hoogspanningskabels, maar niet over het huis gaanquote:Op zondag 16 juni 2024 18:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Uitzicht van degene waar we wel enthousiast over zijn:
[ link | afbeelding ]
Zolang het dak van het huis maar beter is dan dat dak waar je op uit kijktquote:Op zondag 16 juni 2024 19:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zolang die hoogspanningskabels, maar niet over het huis gaan
Dakconstructie is van staal, relatief nieuw, en geïsoleerdquote:Op zondag 16 juni 2024 23:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zolang het dak van het huis maar beter is dan dat dak waar je op uit kijkt
Dat scheelt best wel veel geld, en isolatie is wel nodig, daar schat ik, het wordt behoorlijk koud (en warm).quote:Op zondag 16 juni 2024 23:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dakconstructie is van staal, relatief nieuw, en geïsoleerd
Die van vandaagquote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:19 schreef Managarm het volgende:
Dus nog niets waar je gelijk bij dacht, dat is hem?
Nu uit eten in het dorp, ik zal straks even uitzoeken. Casco, anderhalve eeuw oud. Nieuw dak, verder niets. Kan met de auto tot +-100 meter er vandaan komen. Twee rivieren (beekje en rivier) over het erf. Geen Nuts.quote:
Eet ze, dat wordt werken, ach met een graafmachine ligt er zo een weg, hebben wij ook gedaan. Nuts nog wel dichtbij? (elektriciteit, water zal wel waterput laten boren worden).quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nu uit eten in het dorp, ik zal straks even uitzoeken. Casco, anderhalve eeuw oud. Nieuw dak, verder niets. Kan met de auto tot +-100 meter er vandaan komen. Twee rivieren (beekje en rivier) over het erf. Geen Nuts.
Bron op terrein aanwezig, en de oude elektra zit op drie meter van de mast. Maar mogelijk dat we gewoon volledig off grid gaan (dan is trifásico ondanks afgelegen ook geen enkel probleem).quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Eet ze, dat wordt werken, ach met een graafmachine ligt er zo een weg, hebben wij ook gedaan. Nuts nog wel dichtbij? (elektriciteit, water zal wel waterput laten boren worden).
Een kleine graafmachine kan er makkelijk over, die past op de aanhanger van een auto. Als je elektriciteit kan krijgen zou ik nooit offgrid gaan, ook al heb je het alleen maar als backup.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bron op terrein aanwezig, en de oude elektra zit op drie meter van de mast. Maar mogelijk dat we gewoon volledig off grid gaan (dan is trifásico ondanks afgelegen ook geen enkel probleem).
Bereikbaarheid, ik denk dat een graafmachine op onderstaande bruggetje niet het gewenste resultaat gaat hebben(op professionele wijze de brug gemeten, ik ben 1.95m)
Ook zou er een huisje wat in moeten schikken.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Graafmachines heb je ook al met een spoorbreedte van 70 - 100cm breed.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bron op terrein aanwezig, en de oude elektra zit op drie meter van de mast. Maar mogelijk dat we gewoon volledig off grid gaan (dan is trifásico ondanks afgelegen ook geen enkel probleem).
Bereikbaarheid, ik denk dat een graafmachine op onderstaande bruggetje niet het gewenste resultaat gaat hebben(op professionele wijze de brug gemeten, ik ben 1.95m)
Ook zou er een huisje wat in moeten schikken.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Blufpoker van de verkopende partij?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Lijst vragen gestuurd, krijgen terug "ja de koop is eigenlijk al vrijwel rond voor de vraagprijs met iemand anders, maar je kan nog overbieden als je snel bent".
Ja waarschijnlijk. We hebben het eerder gehad bij een pand waarbij we ook maat een beetje interesse getoond hadden.quote:
Oh mijn esposa wees mij er op dat ik jou over het hoofd heb gezienquote:Op zaterdag 22 juni 2024 10:45 schreef AnneX het volgende:
Pfft. Leuke klus dan! Wel erg betaalbaar in aankoop, vermoed ik.
Enne…hoe komt al het nodige bouwmateriaal boven? 🙃
FWIW
In onze tuin kwam een graafmachine door de poort en door het toegangshek van
+/- 1 meter met een graafmachientje. Ín de tuin drukte de machinist op een knopje en was de machine 2 meter breed.
Nog lager?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:44 schreef Managarm het volgende:
Wat ook gebeurd, dat ze het op een website zetten waar ze een kleine bijdrage moeten betalen als het het terrein/huis verkocht wordt. Vaak laten ze de advertenties gewoon expireren zonder te betalen, ook als is deze verkocht (op idealista zie je dat vaak).
Ik hoop voor je dat het blufpoker is, ik zou dan een stuk lager bieden dan de vraagprijs.
Zijn er wel wat basisvoorzieningen in de buurt?quote:Op maandag 24 juni 2024 21:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog lager?
Maar ze hebben best wat moeite moeten doen voor de bezichtiging, wonen niet in de buurt, hebben familie moeten regelen die het, gezien hoe afgelegen dit ligt, zeker een halve dag gekost heeft om daar met ons rond te lopen.
Zo veel moeite doe je niet als de koop al rond is.
Hoe lager hoe beter toch? Toch wel vreemd dan, maar ja, geduld is in dit soort zaken een schone zaak.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nog lager?
Maar ze hebben best wat moeite moeten doen voor de bezichtiging, wonen niet in de buurt, hebben familie moeten regelen die het, gezien hoe afgelegen dit ligt, zeker een halve dag gekost heeft om daar met ons rond te lopen.
Zo veel moeite doe je niet als de koop al rond is.
Dorpje met dorpswinkel op een kwartier, dorpjes met supermarkten op half uurtje, grotere steden met bouwmarkten en alles op iets meer dan een uur.quote:Op maandag 24 juni 2024 21:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zijn er wel wat basisvoorzieningen in de buurt?
Hier zouden we twee etages in maken, en dan eventueel wat gedeelde faciliteiten op de onderste verdieping (badkamers, washok,..).quote:Op maandag 24 juni 2024 21:48 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe willen jullie gaan wonen? Twee aparte woningen of een gescheiden woning voor jullie en moeder en dochter of gaan jullie samen in 1 woning leven?
Is er al iets bekend?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Eind deze maand gaat onze jurist bellen.
Gisteren voor een tweede keer (alleen, zonder opgetrommelde familie van de verkoper) langs geweest.quote:
Vaak is het van een familielid, die dan een belachelijke prijs vraagt en anders moeilijk gaat doen (na de koop).quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:31 schreef Blues het volgende:
Mmmm ik weet niet of dat nou handig is op termijn met die verkaveling/percelen die dwars door jullie land heen lopen.
Ja die perceelverdeling is echt heel raar. Een random strook achter het huis en ook een diagonaal dwars over het perceel heen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:05 schreef Managarm het volgende:
Bughalla!
Voor die rare indeling met stukken op je erf die van iemand anders zijn, dat zou ik erg goed laten uitzoeken.
Wij hebben indertijd een stuk bekeken waar een deel van een groot meer van de buurman was, die mocht daar dan ook water uithalen.
Ja dat is dus onze zorg. Wat nou als dat van die dochter is die overal centen ziet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:02 schreef Managarm het volgende:
[..]
Vaak is het van een familielid, die dan een belachelijke prijs vraagt en anders moeilijk gaat doen (na de koop).
Ik had een huis gezien, zag er redelijk uit. Alleen stond er een schuur scheef tegenaan, een derde van de schuur was van iemand anders. Die kon dan gekocht worden voor 4.000 euro (voor 12 m2). Ik heb vriendelijk lachend bedankt en ben de auto ingestapt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dat is dus onze zorg. Wat nou als dat van die dochter is die overal centen ziet.
Er moet toch een kadaster zijn waar je de naam van de eigenaar op kan vragen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja dat is dus onze zorg. Wat nou als dat van die dochter is die overal centen ziet.
Kadaster mag hier itt Nederland geen eigenaar vrijgeven wegens privacy.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Er moet toch een kadaster zijn waar je de naam van de eigenaar op kan vragen?
Dan zou ik weglopen, als je niet weet wie de eigenaar is, of het aan de verkopers vragen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kadaster mag hier itt Nederland geen eigenaar vrijgeven wegens privacy.
Kadaster mag hier itt Nederland geen eigenaar vrijgeven wegens privacy.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Er moet toch een kadaster zijn waar je de naam van de eigenaar op kan vragen?
We laten de jurist hier het uitzoekwerk voor doen. Sowieso zou er een voorlopig contract komen met de nodige boete-clausules, bijvoorbeeld als ze de "er is nog een koper!"-truc nog eens zouden doen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:52 schreef golfer het volgende:
Alle signalen gaan bij mij na dit te hebben gelezen op rood.
Niet doen!
We krijgen sowieso nog de notarisstukken van de verkoper waar -als het goed is- in staat wie de buren zijn. Daar zou dus uit naar voren moeten komen van wie die percelen eventueel zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:07 schreef Managarm het volgende:
Kan je wel de historie van het terrein opvragen? Dat dit niet bewust gedaan is?
De percelen die het meest van belang zijn, zijn van een directe buur. Nou wil het hier wel vaker gebeuren dat een buur een perceel koopt om de gedeelde bron die er onder ligt te kunnen blijven gebruiken. Maar eens contact opnemen met die buurquote:Op donderdag 4 juli 2024 21:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We krijgen sowieso nog de notarisstukken van de verkoper waar -als het goed is- in staat wie de buren zijn. Daar zou dus uit naar voren moeten komen van wie die percelen eventueel zijn.
Toch leuk dat een gemeente meewerkt, hadden wij ook, daarom hebben we ook in deze deelprovincie iets gekocht.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 13:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We gaan -in elk geval voor nu- niet verder met dit huis. We hebben er een hele berg onderzoek tegenaan gegooid, positief verrast over de meewerkende houding van de lokale gemeente. Er blijven alleen twee belangrijke vragen over die voor ons doorslaggevend zijn:
- drinkwater. De buren gebruiken een verderop gelegen bron, en volgens de verkoper is er een bron gelegen op het terrein. Van het bestaan van die bron hebben we alleen geen ander bewijs anders dan het woord van de verkoper. Het water uit de rivieren gebruiken zou wat ons betreft ook een prima optie zijn (cisterne met ozonfilter bijvoorbeeld) en daarvoor liggen ook wat vragen bij de hidrográfica ('waterschap'), maar die zijn vooralsnog onbeantwoord.
- de percelen direct achter het huis, eigenlijk 90% van het perceel dat geen bos is, is van de buren. We hebben de zoon van de eigenaresse gesproken en een brief met wat vragen aan zijn moeder meegegeven, maar vooralsnog geen antwoord.
Klinkt in eerste instantie interessant. Bouwkundig onderzoek laten doen en bestemmingsplannen bekeken?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een bod gedaan op een eerder deze week bezocht huis.
In de nabijheid van San Martin de Oscos. 50 hectare grond, meerdere gebouwen en loodsen. Een enorm complex. Historische broodoven in een bakgebouw![]()
Een grote moderne loods wat Isegrim haar werkplaats kan worden. Een koeienstal, een grote agrarische schuur. Zo'n 300 vierkante meter woonhuis waarvan de helft prachtig gerenoveerd is en in goede staat.
Wel op bijna 900 meter hoogte, dus we zullen er rekening mee moeten houden dat we swinters af en toe een dag of wat insneeuwen.
Dat klinkt wel super. En die broodovenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een bod gedaan op een eerder deze week bezocht huis.
In de nabijheid van San Martin de Oscos. 50 hectare grond, meerdere gebouwen en loodsen. Een enorm complex. Historische broodoven in een bakgebouw![]()
Een grote moderne loods wat Isegrim haar werkplaats kan worden. Een koeienstal, een grote agrarische schuur. Zo'n 300 vierkante meter woonhuis waarvan de helft prachtig gerenoveerd is en in goede staat.
Wel op bijna 900 meter hoogte, dus we zullen er rekening mee moeten houden dat we swinters af en toe een dag of wat insneeuwen.
Bouwkundig onderzoek is hier niet een ding zoals in Nederland. We hebben contact met een lokale technisch architect en zij kan meekijken naar zaken, maar Isegrim heeft ook vanuit werk en opleiding de nodige bouwkundige kennis.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klinkt in eerste instantie interessant. Bouwkundig onderzoek laten doen en bestemmingsplannen bekeken?
Die is gewoon leeg / kaal. Voor ons ideaal, want we willen zo'n project maar hier kunnen we dus ook gelijk al prima wonen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel super. En die broodoven![]()
De niet gerenoveerde helft? Is die erg aan renovatie toe? Waar je je eigen stempel op kunt drukken?
Da's dus echt een superplek, niet eerst een jaar kamperen voordat het bewoonbaar is. Is het al meteen beschikbaar?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die is gewoon leeg / kaal. Voor ons ideaal, want we willen zo'n project maar hier kunnen we dus ook gelijk al prima wonen.
Nederlander gespotquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Klinkt in eerste instantie interessant. Bouwkundig onderzoek laten doen en bestemmingsplannen bekeken?
Er woont nu een vriend van de eigenaar in. We hebben aangegeven geen haast te hebben dus dat die er niet op stel en sprong uit hoeft.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da's dus echt een superplek, niet eerst een jaar kamperen voordat het bewoonbaar is. Is het al meteen beschikbaar?
5 niet 50, mijn hoofd liep de 50.000m2 /5 hectare te verhaspelen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 11:59 schreef Faraday01 het volgende:
50 hectare wow.
Willen jullie bewust een groot terrein of komt het toevallig zo uit?
Is het een beetje vlak of erg heuvel/rots achtig?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
5 niet 50, mijn hoofd liep de 50.000m2 /5 hectare te verhaspelen.
En dit is wel de bovengrens qua land. Bij het zoeken meestal de focus op in elk geval 2500 meter, liefst richting de tienduizend.
Bergenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is het een beetje vlak of erg heuvel/rots achtig?
Dus niet met de zitgrasmaaier over het terrein scheurenquote:
Ik dacht al, een halve km2 is echt enormquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
5 niet 50, mijn hoofd liep de 50.000m2 /5 hectare te verhaspelen.
En dit is wel de bovengrens qua land. Bij het zoeken meestal de focus op in elk geval 2500 meter, liefst richting de tienduizend.
Gefeliciteerd!quote:
Dankquote:
Wanneer kunnen we langskomen?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dank
Onderzoek jurist, tekenen contract, plannen overdracht:)
Vind het echt geweldig leuk voor julliequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ruimte zat voor een Fok meet
Dank!quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ze kunnen dus wel snel zijn in Spanje...
Gefeliciteerd!
Geen stukken grond deze ronde waar de eigenaar onbekend van is? Of moet dat nog uitgezocht worden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dank
Onderzoek jurist, tekenen contract, plannen overdracht:)
Nee één plotquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Geen stukken grond deze ronde waar de eigenaar onbekend van is? Of moet dat nog uitgezocht worden?
En gefeliciteerd![]()
Lekker dichtbij, altijd leuk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ruimte zat voor een Fok meet
Dit is sowieso bijna portugal-noordquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:33 schreef Managarm het volgende:
[..]
Lekker dichtbij, altijd leuk.
Gefeliciteerd, het echte werk kan beginnen!
Galicië? Zo´n mooi gebied daar, mijn vrouw heeft er familie wonen waar we een paar jaar geleden zijn langsgeweest, ik was echt stomverbaasd dat het daar zo mooi is. Ok, ik zal tzt ook eens naar tickets kijken voor die FOK!meetquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit is sowieso bijna portugal-noord
Nee nog nét Asturiasquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 14:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Galicië? Zo´n mooi gebied daar, mijn vrouw heeft er familie wonen waar we een paar jaar geleden zijn langsgeweest, ik was echt stomverbaasd dat het daar zo mooi is. Ok, ik zal tzt ook eens naar tickets kijken voor die FOK!meet
Wat Blues zegt 😎 Felicidadquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 13:27 schreef Blues het volgende:
Felicitaciones por su nueva casa y propiedad.
Dankquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat Blues zegt 😎 Felicidad
Zag in scrollen ook nog grenzend aan regio Galicië voorbijkomen. Prachtig daar.
Deed ons ook wel aan Ierland denken.
Succes hoor met het traject. <O
We komen het graag bewonderenquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dank
Ik vind zelf Galicië maar saai, vergeleken met Asturias![]()
De ruwe kust van Asturias, de bergen met iedere tien kilometer een heel ander landschap en klimaat, veel toffer
Is het zuidoostelijk van Oviedo gelegen? Want dan zit je ook op een prima locatie om elk jaar de Vuelta cyclista a España langs te zien komen. Een B&B gericht op fietsers iets voor jullie?quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dank
Ik vind zelf Galicië maar saai, vergeleken met Asturias![]()
De ruwe kust van Asturias, de bergen met iedere tien kilometer een heel ander landschap en klimaat, veel toffer
Nee ten westen van Oviedoquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is het zuidoostelijk van Oviedo gelegen? Want dan zit je ook op een prima locatie om elk jaar de Vuelta cyclista a España langs te zien komen. Een B&B gericht op fietsers iets voor jullie?
Dank en graag gedaanquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 19:35 schreef Radobe het volgende:
Gefeliciteerd!
Kom maar door met de foto's van jullie avontuur. En die prachtige natuurfoto's.
Leuk om het op afstand te mogen mee beleven 😊
Ik geniet er van, dus dank jullie wel!
Ik bedoelde zuidwestelijk van Oviedoquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee ten westen van Oviedoen fors ook (San Martin de oscos ligt nabij). We zitten nu een half uurtje Noord van Oviedo.
Neequote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik bedoelde zuidwestelijk van Oviedozo te zien is jullie locatie dan nog wel 100k westelijker en dat rijd je daar niet in een uurtje
Ja, dat had ik in het begin in Portugal, maar het is maar 80 kilometer rijden dacht ik. Was het toch bijna 1.5 uur rijden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik bedoelde zuidwestelijk van Oviedozo te zien is jullie locatie dan nog wel 100k westelijker en dat rijd je daar niet in een uurtje
Ik had dat toen ik net in Argentinië was. Keek ik op de kaart, hm... Bariloche? Leuk! Oh, ik kan wel met de bus. Die er dan 20 uur over doetquote:Op dinsdag 13 augustus 2024 20:56 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, dat had ik in het begin in Portugal, maar het is maar 80 kilometer rijden dacht ik. Was het toch bijna 1.5 uur rijden.
Dankquote:
Dankquote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Gefeliciteerd met jullie aankoop!
Grote kans dat die buiten zit.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Linksboven is dan je hoofdschakelaar ? Waar zit je kWh meter dan precies ?
Jaquote:
Hier ook, in dorpen vaak ook buiten. In mijn huurwoning niet, die heeft een slimme meter binnen (die pas een half jaar geleden slim is gemaakt, hoef geen meterstanden meer door te geven).quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jadie zit hier eigenlijk altijd op het punt daar waar de elektra je terrein op komt. Soms ook Amerikaanse stijl op de zijkant van een woning.
160 kilomter, uur en vijftig minuten deur tot deurquote:Op zondag 18 augustus 2024 11:26 schreef Blues het volgende:
Is het ver van waar jullie nu tijdelijk wonen?
Hopelijk gaat de overdracht een beetje vlot, ze zijn altijd heel snel met het voorlopige koopcontract, maar de rest ging bij ons nogal langzaam.quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
160 kilomter, uur en vijftig minuten deur tot deur
Mooi gebied!!!quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
160 kilomter, uur en vijftig minuten deur tot deur
En zijn de handtekeningen gezet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2024 15:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Juridisch bijna alles in orde, één formaliteit in de eigendomsakte die gladgestreken moet worden (de verkoper, fijne gozer, gaat daarvoor naar een gestor).
Als alles goed is volgende week voorlopige overeenkomst tekenen. Dan kan ik ook wat fotos voor hier maken (nu alleen filmpjes met oa. De eigenaar in beeld, die ga ik niet hier delen).
Heel raar idee
Wij kopen alles, zij betalen huur, mogelijk dat we hun als erfgenamen in ons testament zettenquote:Op donderdag 29 augustus 2024 16:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En zijn de handtekeningen gezet?
Praktische vraag: splitsen jullie het kavel of kopen jullie als een geheel samen met de vrienden?
Als alles goed is zouden de documenten en gegevens de komende dagen op orde moeten zijn. We gaan het zienquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 20:58 schreef Faraday01 het volgende:
We zijn een maandje verder: gaat er binnenkort geklust kunnen worden?
Of zijn de juristen er vooral druk mee?
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 01:01 schreef mascara-klodder het volgende:
Prachtig
Gr gr vanaf de Costa Del Sol
[ link | afbeelding ]
Volgend jaar een ritje naar jullie als jullie gesetteld zijn
Hele zomer hitte en activiteiten vermijden in NL.quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 01:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ook nog een panorama van Santa Eulalia maar die is te groot voor imgbbmorgen maar even verkleinen.
quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Hoi hoiquote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:38 schreef Isegrim het volgende:
Kirk zorgde ervoor dat het vannacht 23 graden! 😯 was. Echt heel bizar. Flinke wind, huisje kraakte wel wat. 😆
Qua regen hebben we een paar weken geleden echt heel veel meer op een dag gehad, lekte toen ook een beetje.
Komend weekend weer naar onze nieuwe woonomgeving, voor een cursus eetbare paddestoelen herkennen. 🍄
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.
Paddenstoelen plukken doen wij niet, een Engelse paddenstoelenkenner hier uit de buurt is overleden na het eten van de verkeerde paddenstoelen, ik zou me houden bij de goed herkenbare, als er een soortgelijke dodelijke variant is, zou ik die laten staan. Als je het zeker wilt weten kan je ze beter zelf kweken, dat is niet zo moeilijk.
Hahaha, rare finnen, die eten die ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef Isegrim het volgende:
(Maar die hebben wel ook een giftige tegenhanger: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voorjaarskluifzwam)
Klinkt toch een beetje als Russisch roulette in mijn oren. Maar in veel andere landen is het helemaal ingeburgerd dus het zal vooral aan mij liggen.quote:
Niet deze?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar durf je nu wel te eten wat je plukt?
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzoquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.
Of truffels #stuurtmeteenpriveadresquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Bummer! Twee keer nog welquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
Dat zijn de fijne contactenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.quote:
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
Ja, zij wonen in een gehucht aan de andere kant van de doorgaande weg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 00:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijn
Wat fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
Joepie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
puto búhoquote:Op donderdag 17 oktober 2024 07:57 schreef Blues het volgende:
Wat zou de Spaanse vertaling zijn van pleuris-uil ?
Lechuza de mierdaquote:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aanquote:
🤣quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:16 schreef flipsen het volgende:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aan
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:03 schreef Isegrim het volgende:
Helaas ook in onze nieuwe woonomgeving:
https://www.fapas.es/noti(...)a-los-anos-del-icona
(De wolf zal het eigenlijke doelwit zijn geweest.)
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaansquote:Op maandag 21 oktober 2024 21:44 schreef Isegrim het volgende:
"Hoy hemos firmando aceptacion de herencia e inscrito la construccion nueva y la mandaran a registrar"
Ontbrekende stukken zijn door de notaris getekend en ingediend bij het Eigendomsregister dus als het goed is kunnen we nu echt gauw door.
Nou, ik hoop een beetje op overdracht in november? Voor het eind van het jaar zou fijn zijn, dan hoeven we geen vermogensbelasting te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaans)
Leuk, fijne verkoper en prettig dat je er al kan gaan wonen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Isegrim het volgende:
Het rond maken van het papierwerk laat nog steeds een beetje op zich wachten maar vandaag appte de verkoper dat de huurder (vriend van hem die er tijdelijk verbleef) komende week vertrekt en dat we er wat hem betreft alvast kunnen gaan wonen.![]()
Oh, en of we zondag costillas komen eten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoezeer we het getroffen hebben met deze verkoper.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Isegrim het volgende:
Het rond maken van het papierwerk laat nog steeds een beetje op zich wachten maar vandaag appte de verkoper dat de huurder (vriend van hem die er tijdelijk verbleef) komende week vertrekt en dat we er wat hem betreft alvast kunnen gaan wonen.![]()
Oh, en of we zondag costillas komen eten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoezeer we het getroffen hebben met deze verkoper.
Hoewel het huis op bijna 900m staat, ligt het pal op het zuiden en komt de temperatuur er volgens de verkoper zelden tot nooit onder de nul. Je hebt echt maximaal profijt van de zon op die plek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]hoe is het weer op de hoogte waar jullie land ligt in de winter? Kun je al direct wat doen of is het plannen maken en vanaf het voorjaar aan de slag?
Oh wat leuk, ben heel benieuwd hoe de 3 "huiseigenaren" erop reagerenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:51 schreef Isegrim het volgende:
En zometeen gaan wij... naar een hondenopvang in Oviedo om te kijken voor een hond, liefst een Spaanse mastín(kruising).
Twee van de drie zijn gewend aan honden, dat scheelt. Die kleine kale is dól op honden, die zocht altijd de stafford van de buren op als die ook op het balkon zat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh wat leuk, ben heel benieuwd hoe de 3 "huiseigenaren" erop reageren
Och erm, al 4 jaar asiel. Hopelijk kunnen hij en de katten het goed vinden met elkaarquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Kennis gemaakt met een hele leuke mastín-mix.Vier jaar oud en bijna vier jaar in het asiel.
We moeten alleen nog gaan achterhalen hoe hij op katten reageert. De vrijwilligers zijn bereid om met hem bij ons langs te rijden om te testen.
Straatnaam S/N (Sin Numero), vrij gewoon in kleine dorpjesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik vroeg aan verkoper J. hoe je het adres van het huis schrijft.
Het heeft gewoon geen huisnummer.
Geeneens een straatnaam, of, de straatnaam is de naam van het "dorp" (letterlijk twee man en een paardenkop).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Straatnaam S/N (Sin Numero), vrij gewoon in kleine dorpjes
Ik krijg alles vanuit Nederland (ook) digitaal.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:50 schreef AnneX het volgende:
Krijgen jullie dan wel post bezorgd? Een blauwe envelop uit Nederland bijv.
Of is er in het grote dorp een postbus, die bij jullie huis hoort?
Wij hebben ze allemaal in de kalender gezet, en dan zijn er nog een aantal lokale feestdagen die we altijd vergeten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Shit, ik ben weer eens verrast door een feestdag. Ik wilde naar de bank voor iets maar helaas.
Ik zit in een Facebook groep waar iemand het bijna altijd meldt maar óf ze heeft haar plicht verzaakt of ik heb het gewoon gemist.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hebben ze allemaal in de kalender gezet, en dan zijn er nog een aantal lokale feestdagen die we altijd vergeten.
Hahaha, ach ja. Ik ben ook een paar keer voor niets gereden, en een keer dat ik dacht dat de fysio dacht was met carnaval, maar die bleek gewoon open te zijn. Ik was wel de enige klant, normaal zat het vol.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zit in een Facebook groep waar iemand het bijna altijd meldt maar óf ze heeft haar plicht verzaakt of ik heb het gewoon gemist.
Wat gaaf. Ik duim dat het goed gaat!quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:09 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week vrijdag komen vrijwilligers van het asiel bij ons langs met Pablín de mastín mix om te kijken hoe hij op de katten reageert. Als hij goed reageert, blijft hij bij ons.
Echt heel tof dat ze dit willen doen.
Heel erg prettig, mensen het hart voor de hond.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:09 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week vrijdag komen vrijwilligers van het asiel bij ons langs met Pablín de mastín mix om te kijken hoe hij op de katten reageert. Als hij goed reageert, blijft hij bij ons.
Echt heel tof dat ze dit willen doen.
Da’s fijn, dan hoef je alleen maar uit te pakkenquote:Op zaterdag 16 november 2024 22:39 schreef Isegrim het volgende:
Dat wordt eind van de maand gebracht door de verhuizer, de 27e.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mij oprecht nog nooit ergens zó welkom gevoeld als waar we nu gaan wonen. Iedereen lijkt super blij dat er nieuwe mensen naar dit (leegloop)gebied komen en iedereen is extreem (en spontaan) behulpzaam. Verkoper J. en wij kunnen onwijs goed met elkaar opschieten, hij vindt het duidelijk leuk om ons wegwijs te maken, hij komt spontaan met allerlei info, helpt ons aan contacten etc. Ik word er helemaal blij van.
Tevens werkt J. bij een steengroeve die leisteen verwerkt, "Oh als je het dak een keer wilt laten vervangen kan ik je ook wel helpen". Zal inderdaad moeten ergens in de komende vijf jaar ofzo, maar eerst maar even wat noodreparaties zodat het niet meer her en der lekt want de 60k ofzo die nodig is voor vervanging die hebben we niet op de plank. De balken zijn gewoon nog goed en J. gaf aan dat het met wat plaatselijk herstel echt nog wel wat jaartjes mee kan.
Maandag gaan we over.Diezelfde dag komen mijn ouders langs.
Nachtje mét een pammetje zodat ik tenminste ook zou slapen. 🙈🙈🙈quote:
Slaap is best handig inderdaad. Ik zou ook helemaal hyper zijn. Na al die tijd voorbereiden gaat het gewoon echt gebeuren.quote:Op maandag 18 november 2024 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nachtje mét een pammetje zodat ik tenminste ook zou slapen. 🙈🙈🙈
Ik heb zo'n zin om te gaan opruimen en inrichten en een mooie video te monteren samen met LHO.
quote:Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even een cross post
Bewolkte dag is ineens beter te doen als je huis boven de wolken is. Aanrader
[ link | afbeelding ]
Veel meer dan 'bruikbaar', gewoon mooi en netjes afgewerkt door J. (die heeft er met zijn gezin gewoond). Woonkeuken, woonkamer, slaapkamers, badkamer, hal, toilet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:24 schreef AnneX het volgende:
Iedereen thuis: de beesten en de mensen.![]()
Is het nu ‘kamperen’ ? of hebben jullie nu een bewoonbare woonverdieping en bruikbare keuken bijvoorbeeld?
We hebben lambrisering met een deklat die net breed genoeg is om overheen te lopen. 🤣quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh heerlijk, blije ontdekkende katten. Hebben jullie ook balken? Zag laatst een filmpje waar een kat op een balk zat en die sprong zo op de eettafel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |