SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:59 schreef Bramito het volgende:
Hele mooie regio. Ik ben benieuwd naar wat jullie gaan doen.
Pro tip: heel snel goed Spaans leren.
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed hadquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:25 schreef Bramito het volgende:
[..]
Komt goed man. Echt prioriteit van maken.
Kan je daarna de TT aanpassen![]()
“Nos vamos” inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed had
Amateur!quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nos vamos? Ik dacht dat ik 'm goed had
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We zijn nu de basis aan het leggen met DuoLingo en basic dingen als telefoon op spaans zetten. Zodra we hier zitten willen we Spaanse les gaan volgen, dat gaat toch beter hier dan in Nederland.
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:40 schreef Managarm het volgende:
Leuk, succes. Idealista heb ik ook ons terrein op gevonden (Portugal).
[..]
Je kan heel goed Spaans leren via een video-verbinding. Heb ik ook met Portugees gedaan (Preply is een van de websites daarvoor). Je kan wachten tot je daadwerkelijk verhuisd, maar het wordt gewaardeerd als je al moeite hebt genomen om Spaans te leren.
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We wonen hier eerst per 1 mei tijdelijk, waarschijnlijk in de hórreo waar we nu ook zitten, specifiek om op regios, woningen, micro-klimaten te bekijken (de ene berghelling is nu al bijna zomers met alle bomen groen en magnolia in de bloei, waar de andere helling nog kouder en natter dan Nederland is).
Anders dan een beetje rond rijden op de motor om naar panden en plekken te kijken hebben we dan niet veel omhanden, dus dit is wat ons betreft dan ook de ideale periode om hier taalles te nemen
Ja, ik vergeet met mijn adhd consequent de helft van de boodschappen en ga nu drie keer per dag naar de supermarkt. Ik ben mij hier dus behoorlijk bewust vanquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:13 schreef Managarm het volgende:
[..]
Succes, let wel op dat je wel binnen 30 minuten rijden van een behoorlijke plaats zit, afgelegen klinkt leuk, maar vooral in het begin als je nog bezig bent aan je huis hakken die kilometers er hard in als je weer iets vergeten bent.
Omdat we naar de middle of nowhere willenquote:Op donderdag 7 maart 2024 13:28 schreef Bramito het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat jullie van een relatief grote, en internationale stad nu naar toch wel de middle of nowhere vertrekken?
En waar staat dat huis met dat uitzicht dan?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanaf 1 mei is dit voor een paar maanden onze tuin / ons uitzicht. Heel vervelend.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
(En dubbel dus want in het verkeerde topic gegooid)
Nabij Gijónquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
[..]
En waar staat dat huis met dat uitzicht dan?
Mooiquote:Op zaterdag 9 maart 2024 10:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanaf 1 mei is dit voor een paar maanden onze tuin / ons uitzicht. Heel vervelend.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En vooral ook video´s maken als je er bent ipv foto´s, maakt het een stuk overzichtelijker als je iets wil terugkijken.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 14:01 schreef Managarm het volgende:
Het begin van een leuke zoektocht, ik vond boerderijen bekijken stiekem toch wel leuk, wel vermoeiend. Het grootste probleem is dat je moet bijhouden wat je bezocht hebt en wat je ervan vond. Wij hebben in twee dagen 30 terreinen bekeken, dan weet je het op laatste niet meer.
Ja, en markeer de locatie op google maps zodat je een idee hebt van waar het was.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 15:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
En vooral ook video´s maken als je er bent ipv foto´s, maakt het een stuk overzichtelijker als je iets wil terugkijken.
De bureaucratie is het geen waar ik het meest tegenop kijk ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:56 schreef MaJo het volgende:
Tof, ik ga het volgen! Zou zelf nooit voor Spanje kiezen want wat een bureaucratisch rot land is dat (tip: ga er niet dood want de erfgenamen zadel je echt op met enorme problemen). Ondertussen vind ik dit soort avonturen altijd wel heel tof en kriebelt het bij mij ook gigantisch om ooit deze stap te wagen!
quote:
(Over dat doodgaan: Nederlanders die niet getrouwd zijn en voor de rente sparen bij Openbank lopen wel het risico dat hun in Nederland erkende partner niet het katholieke stempel van approval heeft hier, en dat dus bij overlijden in NL hun partner geen recht heeft op het eigen geld. Of er belasting over moet betalen. Wij zijn ook specifiek vanwege ons vertrek getrouwd, om eea wat makkelijker te maken).quote:Op maandag 13 mei 2024 17:56 schreef MaJo het volgende:
Tof, ik ga het volgen! Zou zelf nooit voor Spanje kiezen want wat een bureaucratisch rot land is dat (tip: ga er niet dood want de erfgenamen zadel je echt op met enorme problemen). Ondertussen vind ik dit soort avonturen altijd wel heel tof en kriebelt het bij mij ook gigantisch om ooit deze stap te wagen!
Mooi, gebruiken wij ook. Werkt goed, met onweer soms iets minder (maar daar hebben de andere opties ook last van).quote:
VvE gerelateerd nog steeds. Meer techniek dan eerstquote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef AnneX het volgende:
Jullie zijn je aan het settelen. Internet is ook wel een eerste levensbehoefte tegenwoordig.
Dan ben ik wel benieuwd wat Ise op afstand gaat doen.![]()
Een klein tipje van de sluier? # aagje..
Dichtstbijzijnde buren hemelsbreed 50 meter aan de westkant, 80 meter aan de zuid kant, ver buiten zicht Noord en oost. Nog geen Hoi gezegd. Mini supermarktje op 600 meter, dorps winkelcentrum, supermarkt, visboer, apotheek en zo op een kilometer. Gijon zelf, grote stad, 5km.quote:En hoe staat het met buren? Dichtbij? Verder weg? Een supermercado?
Een beetje comfort op jullie huidige plek?
En hoe is het met het Spaans? Kun je je redden bij de boodschappen bijv…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |