quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Hoi hoiquote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:38 schreef Isegrim het volgende:
Kirk zorgde ervoor dat het vannacht 23 graden! 😯 was. Echt heel bizar. Flinke wind, huisje kraakte wel wat. 😆
Qua regen hebben we een paar weken geleden echt heel veel meer op een dag gehad, lekte toen ook een beetje.
Komend weekend weer naar onze nieuwe woonomgeving, voor een cursus eetbare paddestoelen herkennen. 🍄
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.
Paddenstoelen plukken doen wij niet, een Engelse paddenstoelenkenner hier uit de buurt is overleden na het eten van de verkeerde paddenstoelen, ik zou me houden bij de goed herkenbare, als er een soortgelijke dodelijke variant is, zou ik die laten staan. Als je het zeker wilt weten kan je ze beter zelf kweken, dat is niet zo moeilijk.
Hahaha, rare finnen, die eten die ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef Isegrim het volgende:
(Maar die hebben wel ook een giftige tegenhanger: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voorjaarskluifzwam)
Klinkt toch een beetje als Russisch roulette in mijn oren. Maar in veel andere landen is het helemaal ingeburgerd dus het zal vooral aan mij liggen.quote:
Niet deze?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar durf je nu wel te eten wat je plukt?
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzoquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.
Of truffels #stuurtmeteenpriveadresquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Bummer! Twee keer nog welquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
Dat zijn de fijne contactenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.quote:
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
Ja, zij wonen in een gehucht aan de andere kant van de doorgaande weg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 00:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijn
Wat fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
Joepie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
puto búhoquote:Op donderdag 17 oktober 2024 07:57 schreef Blues het volgende:
Wat zou de Spaanse vertaling zijn van pleuris-uil ?
Lechuza de mierdaquote:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aanquote:
🤣quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:16 schreef flipsen het volgende:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aan
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:03 schreef Isegrim het volgende:
Helaas ook in onze nieuwe woonomgeving:
https://www.fapas.es/noti(...)a-los-anos-del-icona
(De wolf zal het eigenlijke doelwit zijn geweest.)
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaansquote:Op maandag 21 oktober 2024 21:44 schreef Isegrim het volgende:
"Hoy hemos firmando aceptacion de herencia e inscrito la construccion nueva y la mandaran a registrar"
Ontbrekende stukken zijn door de notaris getekend en ingediend bij het Eigendomsregister dus als het goed is kunnen we nu echt gauw door.
Nou, ik hoop een beetje op overdracht in november? Voor het eind van het jaar zou fijn zijn, dan hoeven we geen vermogensbelasting te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaans)
Leuk, fijne verkoper en prettig dat je er al kan gaan wonen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Isegrim het volgende:
Het rond maken van het papierwerk laat nog steeds een beetje op zich wachten maar vandaag appte de verkoper dat de huurder (vriend van hem die er tijdelijk verbleef) komende week vertrekt en dat we er wat hem betreft alvast kunnen gaan wonen.![]()
Oh, en of we zondag costillas komen eten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoezeer we het getroffen hebben met deze verkoper.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:00 schreef Isegrim het volgende:
Het rond maken van het papierwerk laat nog steeds een beetje op zich wachten maar vandaag appte de verkoper dat de huurder (vriend van hem die er tijdelijk verbleef) komende week vertrekt en dat we er wat hem betreft alvast kunnen gaan wonen.![]()
Oh, en of we zondag costillas komen eten.
Ik kan niet in woorden uitdrukken hoezeer we het getroffen hebben met deze verkoper.
Hoewel het huis op bijna 900m staat, ligt het pal op het zuiden en komt de temperatuur er volgens de verkoper zelden tot nooit onder de nul. Je hebt echt maximaal profijt van de zon op die plek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:21 schreef Faraday01 het volgende:
[..]hoe is het weer op de hoogte waar jullie land ligt in de winter? Kun je al direct wat doen of is het plannen maken en vanaf het voorjaar aan de slag?
Oh wat leuk, ben heel benieuwd hoe de 3 "huiseigenaren" erop reagerenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:51 schreef Isegrim het volgende:
En zometeen gaan wij... naar een hondenopvang in Oviedo om te kijken voor een hond, liefst een Spaanse mastín(kruising).
Twee van de drie zijn gewend aan honden, dat scheelt. Die kleine kale is dól op honden, die zocht altijd de stafford van de buren op als die ook op het balkon zat.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh wat leuk, ben heel benieuwd hoe de 3 "huiseigenaren" erop reageren
Och erm, al 4 jaar asiel. Hopelijk kunnen hij en de katten het goed vinden met elkaarquote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:58 schreef Isegrim het volgende:
Kennis gemaakt met een hele leuke mastín-mix.Vier jaar oud en bijna vier jaar in het asiel.
We moeten alleen nog gaan achterhalen hoe hij op katten reageert. De vrijwilligers zijn bereid om met hem bij ons langs te rijden om te testen.
Straatnaam S/N (Sin Numero), vrij gewoon in kleine dorpjesquote:Op donderdag 31 oktober 2024 09:55 schreef Isegrim het volgende:
Ik vroeg aan verkoper J. hoe je het adres van het huis schrijft.
Het heeft gewoon geen huisnummer.
Geeneens een straatnaam, of, de straatnaam is de naam van het "dorp" (letterlijk twee man en een paardenkop).quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Straatnaam S/N (Sin Numero), vrij gewoon in kleine dorpjes
Ik krijg alles vanuit Nederland (ook) digitaal.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:50 schreef AnneX het volgende:
Krijgen jullie dan wel post bezorgd? Een blauwe envelop uit Nederland bijv.
Of is er in het grote dorp een postbus, die bij jullie huis hoort?
Wij hebben ze allemaal in de kalender gezet, en dan zijn er nog een aantal lokale feestdagen die we altijd vergeten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:47 schreef Isegrim het volgende:
Shit, ik ben weer eens verrast door een feestdag. Ik wilde naar de bank voor iets maar helaas.
Ik zit in een Facebook groep waar iemand het bijna altijd meldt maar óf ze heeft haar plicht verzaakt of ik heb het gewoon gemist.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:58 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hebben ze allemaal in de kalender gezet, en dan zijn er nog een aantal lokale feestdagen die we altijd vergeten.
Hahaha, ach ja. Ik ben ook een paar keer voor niets gereden, en een keer dat ik dacht dat de fysio dacht was met carnaval, maar die bleek gewoon open te zijn. Ik was wel de enige klant, normaal zat het vol.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zit in een Facebook groep waar iemand het bijna altijd meldt maar óf ze heeft haar plicht verzaakt of ik heb het gewoon gemist.
Wat gaaf. Ik duim dat het goed gaat!quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:09 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week vrijdag komen vrijwilligers van het asiel bij ons langs met Pablín de mastín mix om te kijken hoe hij op de katten reageert. Als hij goed reageert, blijft hij bij ons.
Echt heel tof dat ze dit willen doen.
Heel erg prettig, mensen het hart voor de hond.quote:Op vrijdag 1 november 2024 19:09 schreef Isegrim het volgende:
Volgende week vrijdag komen vrijwilligers van het asiel bij ons langs met Pablín de mastín mix om te kijken hoe hij op de katten reageert. Als hij goed reageert, blijft hij bij ons.
Echt heel tof dat ze dit willen doen.
Da’s fijn, dan hoef je alleen maar uit te pakkenquote:Op zaterdag 16 november 2024 22:39 schreef Isegrim het volgende:
Dat wordt eind van de maand gebracht door de verhuizer, de 27e.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 21:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mij oprecht nog nooit ergens zó welkom gevoeld als waar we nu gaan wonen. Iedereen lijkt super blij dat er nieuwe mensen naar dit (leegloop)gebied komen en iedereen is extreem (en spontaan) behulpzaam. Verkoper J. en wij kunnen onwijs goed met elkaar opschieten, hij vindt het duidelijk leuk om ons wegwijs te maken, hij komt spontaan met allerlei info, helpt ons aan contacten etc. Ik word er helemaal blij van.
Tevens werkt J. bij een steengroeve die leisteen verwerkt, "Oh als je het dak een keer wilt laten vervangen kan ik je ook wel helpen". Zal inderdaad moeten ergens in de komende vijf jaar ofzo, maar eerst maar even wat noodreparaties zodat het niet meer her en der lekt want de 60k ofzo die nodig is voor vervanging die hebben we niet op de plank. De balken zijn gewoon nog goed en J. gaf aan dat het met wat plaatselijk herstel echt nog wel wat jaartjes mee kan.
Maandag gaan we over.Diezelfde dag komen mijn ouders langs.
Nachtje mét een pammetje zodat ik tenminste ook zou slapen. 🙈🙈🙈quote:
Slaap is best handig inderdaad. Ik zou ook helemaal hyper zijn. Na al die tijd voorbereiden gaat het gewoon echt gebeuren.quote:Op maandag 18 november 2024 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nachtje mét een pammetje zodat ik tenminste ook zou slapen. 🙈🙈🙈
Ik heb zo'n zin om te gaan opruimen en inrichten en een mooie video te monteren samen met LHO.
quote:Op zondag 17 november 2024 20:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even een cross post
Bewolkte dag is ineens beter te doen als je huis boven de wolken is. Aanrader
[ link | afbeelding ]
Veel meer dan 'bruikbaar', gewoon mooi en netjes afgewerkt door J. (die heeft er met zijn gezin gewoond). Woonkeuken, woonkamer, slaapkamers, badkamer, hal, toilet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:24 schreef AnneX het volgende:
Iedereen thuis: de beesten en de mensen.![]()
Is het nu ‘kamperen’ ? of hebben jullie nu een bewoonbare woonverdieping en bruikbare keuken bijvoorbeeld?
We hebben lambrisering met een deklat die net breed genoeg is om overheen te lopen. 🤣quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh heerlijk, blije ontdekkende katten. Hebben jullie ook balken? Zag laatst een filmpje waar een kat op een balk zat en die sprong zo op de eettafel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |