Hele zomer hitte en activiteiten vermijden in NL.quote:
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 01:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb ook nog een panorama van Santa Eulalia maar die is te groot voor imgbbmorgen maar even verkleinen.
quote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Hoi hoiquote:Op zondag 6 oktober 2024 12:16 schreef Isegrim het volgende:
Laat ik mij dan bijna 10 jaar na mijn laatste bericht ook maar eens melden hier.
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.quote:Op woensdag 9 oktober 2024 23:38 schreef Isegrim het volgende:
Kirk zorgde ervoor dat het vannacht 23 graden! 😯 was. Echt heel bizar. Flinke wind, huisje kraakte wel wat. 😆
Qua regen hebben we een paar weken geleden echt heel veel meer op een dag gehad, lekte toen ook een beetje.
Komend weekend weer naar onze nieuwe woonomgeving, voor een cursus eetbare paddestoelen herkennen. 🍄
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:49 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij hadden in centraal Portugal veel wind, beetje regen, maar wij kregen alleen een klein stukje.
Paddenstoelen plukken doen wij niet, een Engelse paddenstoelenkenner hier uit de buurt is overleden na het eten van de verkeerde paddenstoelen, ik zou me houden bij de goed herkenbare, als er een soortgelijke dodelijke variant is, zou ik die laten staan. Als je het zeker wilt weten kan je ze beter zelf kweken, dat is niet zo moeilijk.
Hahaha, rare finnen, die eten die ook.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:17 schreef Isegrim het volgende:
(Maar die hebben wel ook een giftige tegenhanger: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Voorjaarskluifzwam)
Klinkt toch een beetje als Russisch roulette in mijn oren. Maar in veel andere landen is het helemaal ingeburgerd dus het zal vooral aan mij liggen.quote:
Niet deze?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 16:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De cursus focust ook op 5 goed herkenbare soorten. Dit is morieljeland.
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar durf je nu wel te eten wat je plukt?
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzoquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Cantharellen moet lukken. Morieljes ook wel. Maar voordat je er goed genoeg in bent om redelijke hoeveelheden te vinden duurt wel even.
Of truffels #stuurtmeteenpriveadresquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wie weet wat er allemaal op jullie landgoed groeit. Misschien hebben jullie bij toeval wel de hele herfst elke week cantharellen ofzo
Bummer! Twee keer nog welquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
Dat zijn de fijne contactenquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daarvoor staan er niet genoeg bomen. Maar de verkoper van ons huis gaf al aan dat hij een hele goede plek weet voor eetbare paddestoelen, op privéterrein. Hij had vandaag tijdens het jagen meer paddestoelen gevonden dan wij tijdens een paddestoelentocht.
Hij zei ook dat het jammer was dat zijn vrouw er niet was vandaag, anders hadden ze ons uitgenodigd voor ribbraadstuk. 🥺
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.quote:
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
Ja, zij wonen in een gehucht aan de andere kant van de doorgaande weg.quote:Op zondag 13 oktober 2024 00:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zij wonen ook in de buurt van jullie nieuwe huis? Da’s echt fijn
Wat fijnquote:Op zondag 13 oktober 2024 00:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
We hebben het sowieso onwijs getroffen met van wie we het huis kopen. Onwijs warm welkom, volledige bereidheid om ons direct als leden van de gemeenschap te beschouwen.
quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
Joepie.quote:Op woensdag 16 oktober 2024 16:16 schreef Isegrim het volgende:
De ontbrekende documenten zijn binnen.
Geduld leer je wel hier. 😅 Hopelijk komt er nu wat meer schot in de zaak.
Mocht het echt te lang gaan duren dan zou het ook nog een optie kunnen zijn om het eerst een poosje te huren en dan de betaalde huur in mindering te brengen op de koopprijs, is niet ongebruikelijk. Dat heeft alleen wel wat nadelen voor een verkoper begreep ik.
puto búhoquote:Op donderdag 17 oktober 2024 07:57 schreef Blues het volgende:
Wat zou de Spaanse vertaling zijn van pleuris-uil ?
Lechuza de mierdaquote:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aanquote:
🤣quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:16 schreef flipsen het volgende:
Een uil wordt hier lechuza genoemd en door mij steevast lechuga, met als gevolg dat ik laatst een hamburger zonder blaadje sla wilde bestellen en "Een hamburger, maar zonder uil" vroeg. De dame keek me enigszins verwonderd aan
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 00:03 schreef Isegrim het volgende:
Helaas ook in onze nieuwe woonomgeving:
https://www.fapas.es/noti(...)a-los-anos-del-icona
(De wolf zal het eigenlijke doelwit zijn geweest.)
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaansquote:Op maandag 21 oktober 2024 21:44 schreef Isegrim het volgende:
"Hoy hemos firmando aceptacion de herencia e inscrito la construccion nueva y la mandaran a registrar"
Ontbrekende stukken zijn door de notaris getekend en ingediend bij het Eigendomsregister dus als het goed is kunnen we nu echt gauw door.
Nou, ik hoop een beetje op overdracht in november? Voor het eind van het jaar zou fijn zijn, dan hoeven we geen vermogensbelasting te betalen.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah goed nieuws. Wat is "gauw" in Spanje (dus niet in het spaans)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |