Als jij hem plaatst dan stop ik hem wel in de OPquote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Net even wat geld in de computer gegooid. Ik kan het straks wel lezen.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 18:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als jij hem plaatst dan stop ik hem wel in de OP
NWS / [NWS feedback] Navalny meer.quote:Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Aldus het introquote:Opname met Peter R. de Vries onthult: Khalid Kasem had contact met Ridouan Taghi
In een opgenomen gesprek met Peter R. de Vries vertelt Khalid Kasem dat hij rechtstreeks contact had met Ridouan Taghi, vermoedelijk op een moment dat die nog voortvluchtig was. Presentator en oud-advocaat Kasem ontkende eerder dat hij contacten onderhield met Taghi en zijn organisatie. Ook vertelt hij dat hij optrad als advocaat van Raffaele Imperiale, een maffiabaas en een crimineel zakenpartner van Taghi.
Eerst nog gelul met Heleen van Royen over schaamhaarquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jeroen gaat het er zo over hebben
Groenteman en Sophie zijn te druk met![]()
Dit dusquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dus Kasem, de advocaat die werkzaam was voor Peter en Royce de Vries heeft de moordenaar van zijn eigen werkgever en diens zoon op allerlei wijze geholpen. En dan verdedigd die walgelijke Royce de moordenaar van zijn bloedeigen vader ook nog eens.
Je mag niet een premium bericht kopiëren en plakken. je mag wel in je eigen woorden melden wat er oa staat.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:00 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
NWS / [NWS feedback] Navalny meer.
Mag niet. Blijven doneren.
Kort door de bocht, maar het lijkt er wel op idd...quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dus Kasem, de advocaat die werkzaam was voor Peter en Royce de Vries heeft de moordenaar van zijn eigen werkgever en diens zoon op allerlei wijze geholpen. En dan verdedigd die walgelijke Royce de moordenaar van zijn bloedeigen vader ook nog eens.
ze hebben een sterk gevoel voor urgentiequote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:06 schreef monkyyy het volgende:
Ondertussen is bij Khalid Jeroen & Sophie Heleen van Royen aan het oreren over de geschiedenis van het schaamhaar.
In 2019 gesprekken met Soldaat Kasem en wetende dat hij een link met Taghi heeft. In juni 2020 de vertrouwenspersoon van Nabil B geworden. Liet er geen gras over groeien.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:22 schreef Caland het volgende:
Goh, blijkt de toch niet zo brandschone Peterrr gewoon zijn eigen moord geregeld te hebben.
Goenavund @:zipportal
Royce probeerde vooral het artikel tegen te houden, omdat er in het artikel niets staat van bewijs, maar wel genoeg om een reputatie van iemand te kunnen vernietigen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn Royce en Khalid zo goed bevriend dat Royce vanwege de vriendschap de publicatie probeerde te oorkomen? Het artikel is niet heel schadelijk voor het kantoor, op het in het geheim opnemen van gesprekken na en dat Khalid daar partner was.
Waarom werd er dan steeds met de veiligheid geschermd?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Royce probeerde vooral het artikel tegen te houden, omdat er in het artikel niets staat van bewijs, maar wel genoeg om een reputatie van iemand te kunnen vernietigen.
Hoezo framing? Wat de artikelen in het AD in ieder geval duidelijk maken is dat Kasem nogal leugenachtig is. Geen betrouwbare kerel. Vreemde match eigenlijk, met de familie De Vries. Wat zien of zagen zij in deze gladjanus?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:42 schreef theunderdog het volgende:
In het hele artikel staat weinig bijzonders. Als Khalid onschuldig is, is het artikel van AD pure framing.
Waarmee je er alleen maar voor zorgt dat het verhaal nog groter wordt omdat je het wil verbiedenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Royce probeerde vooral het artikel tegen te houden, omdat er in het artikel niets staat van bewijs, maar wel genoeg om een reputatie van iemand te kunnen vernietigen.
Je hebt het over een van de 'leiders' van een immense drugsorganisatie. Maar dat maakt Khalid nog niet schuldig aan iets.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom werd er dan steeds met de veiligheid geschermd?
Hij heeft fouten gemaakt. Dat is duidelijk. Maar meer dan dat, hebben we niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo framing? Wat de artikelen in het AD in ieder geval duidelijk maken is dat Kasem nogal leugenachtig is. Geen betrouwbare kerel. Vreemde match eigenlijk, met de familie De Vries. Wat zien of zagen zij in deze gladjanus?
Je zegt zelf dat het gaat om iemands reputatie beschermen. Dat onderschrijf ik wel, want wie loopt nu na publicatie gevaar door Taghi dan? Die veiligheidszorgen zie ik nietquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het over een van de 'leiders' van een immense drugsorganisatie. Maar dat maakt Khalid nog niet schuldig aan iets.
Iedereen loopt toch gevaar? dat is nu juist het hele eieren eten. We hebben te maken met een organisatie die onironisch overal ogen heeft. Die Tahhi is ook helemaal niet DE leider. Hoogstens een ervan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het gaat om iemands reputatie beschermen. Dat onderschrijf ik wel, want wie loopt nu na publicatie gevaar door Taghi dan? Die veiligheidszorgen zie ik niet
Nee, ik vond hem geen gladjanus. Een sterke persoonlijkheid die niet bang was en als misdaadjournalist best veel heeft bereikt. Ik vond hem verder ook een vervelende moraalridder maar glad is niet waar ik hem mee associeer.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft fouten gemaakt. Dat is duidelijk. Maar meer dan dat, hebben we niet.
En als je je dan toch dingen wil gaan afvragen: jij vond Peter r de Vries geen gladjanus?
Tja. dat kan. Ik vind Khalid ook sympathiek overkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, ik vond hem geen gladjanus. Een sterke persoonlijkheid die niet bang was en als misdaadjournalist best veel heeft bereikt. Ik vond hem verder ook een vervelende moraalridder maar glad is niet waar ik hem mee associeer.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen loopt toch gevaar? dat is nu juist het hele eieren eten. We hebben te maken met een organisatie die onironisch overal ogen heeft. Die Tahhi is ook helemaal niet DE leider. Hoogstens een ervan.
Jij had het ineens over veiligheid. Daar had ik het helemaal niet over.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]Iedereen loopt gevaar, ook als er niks gepubliceerd wordt wat de leiders van die organisatie tegen de haren strijkt?
Vaag verhaal
ben niet over veiligheid begonnen, daar werd in en om de rechtszaak steeds mee geschermd. Jij stelt terecht dat het motief van de Vries reputatieschade voorkomen lijkt te zijn, dus vraag ik me af waar die veiligheid vandaan komt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij had het ineens over veiligheid. Daar had ik het helemaal niet over.
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem. Die kerel is alleen maar boven komen drijven omdat hij Marokkaan is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja. dat kan. Ik vind Khalid ook sympathiek overkomen.
Hoe zal Sophie zich hieronder voelenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem.
Wat te denken van Hannekequote:
Ah oke. je komt over als een objectief element in deze discussie.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem. Die kerel is alleen maar boven komen drijven omdat hij Marokkaan is.
Je hebt gelijk. En Royce heeft eigenlijk ook wel een beetje gelijk, hoe zwak de informatie ook is de betrokkenen zullen er altijd slechter uitkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ging meer om de veiligheid van iemand (weet niet wie Royce daarmee bedoelt, zichzelf of Khalid of ..) Er is in ieder geval wel iets geschrapt, niet alles wat het AD van plan was te publiceren mocht uitiendelijk. Maar die vonden het niet zo'n probleem want het was niet het belangrijkste.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn Royce en Khalid zo goed bevriend dat Royce vanwege de vriendschap de publicatie probeerde te oorkomen? Het artikel is niet heel schadelijk voor het kantoor, op het in het geheim opnemen van gesprekken na en dat Khalid daar partner was.
Er komt een bericht dat ze wat info hebben over die Khalid en meteen stopt hij met zijn talkshow, typisch de reactie van een onschuldige advocaat wat volledig binnen de wet heeft gehandeld en alleen een "client" informatie heeft verstrekt of heeft willen bijstaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het over een van de 'leiders' van een immense drugsorganisatie. Maar dat maakt Khalid nog niet schuldig aan iets.
Volgens de verhalen schijnen ze hem 'een enorm talent' te hebben gevonden tijdens de screentest.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe hij precies bij VARABNN in beeld gekomen is voor presentator
Die is te dom om te poepen. Ze zal er schijt aan hebben.quote:
Daar hoef je niks voor te kunnen. Heeft niks met VARA/BNN te maken. Kijk eens naar Robert Molendijks, Patty Brard, Welmoed Sijtsma, Thoma van Groningen, Heléne Hendriks of Noa Vahle en laat ik etc. niet vergeten. Als het maar gezellig is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe hij precies bij VARABNN in beeld gekomen is voor presentator
En dan is het 9 van de 10 keer nog kut, en zitten "we" er decennia lang aan vast.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens de verhalen schijnen ze hem 'een enorm talent' te hebben gevonden tijdens de screentest.
Maar er moet inderdaad meer zijn: je gooit niet zo maar een geheel onervaren presentator voor de leeuwen op NPO1 om 19.00 uur. Gewoonlijk leggen mensen in die fase eerst een traject af bij At5 of een andere regionale/lokale zender. Of ze laten ze wat rotzooien op NPO3, ergens tegen middernacht.
Allemansvriend.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Continue afgeven op rechts en de PVV, continue zielige mede marokkaantjes en moslims uitnodigen, en maar vingerwijzen naar anderen. Blijkt het zelf, zoals meestal, een leugenachtige crimineel te zijn. Dan vraag je je toch af of ze zich binnen die linkse kringen niet eens achter de oren gaan krabben bij dit soort mensen, maar helaas ben ik er bang voor dat het kwartje nog niet gaat vallen in die kringen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:17 schreef xzaz het volgende:
Khalid zat daar dus gewoon een crimineel te zijn om zo het debat te sturen. Maar goed het was wel goed voor de diversiteit.
Taghi heeft opdracht gegeven om de werkgever van Khasem overhoop te knallen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:24 schreef Raw85 het volgende:
Zo schokkend is het allemaal ook weer niet toch?
Als je John zo hoort lijkt het meer op het topje van de ijsberg. Liegen, bedriegen en mensen bespelen, dat vat het persoontje "Khalid" wel samen, totaal geen verassing ook.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:50 schreef Cilantro het volgende:
'Bij Kasem heb je het gevoel van een charlatan die iedereen in de maling neemt'
John van den Heuvel sloopt maffiamaatje Kasem.
En dan is dit alleen nog maar wat is opgenomen, wie weet wat die gast nog meer op zijn kerfstok heeft.quote:Khalid Kasem opnieuw beschuldigd van omkoping: ’Voor 12.000 euro eerder uit gevangenis’
AMSTERDAM - Khalid Kasem wordt er opnieuw van beschuldigd een cliënt te hebben aangeboden een justitiemedewerker om te kopen.
Uit door Peter R. de Vries opgenomen gesprekken, waarover het AD vrijdag publiceert, zou blijken dat een cliënt van De Vries’ advocatenkantoor zich in 2019 daarom ernstig beklaagde over Kasem.
De toenmalige kantoorgenoot van Peters zoon Royce de Vries stelde zijn cliënt voor twaalfduizend euro te betalen om bij een justitieambtenaar te ’regelen’ dat hij eerder uit de gevangenis kwam. Kasem wilde het geld cash en in een gesloten enveloppe. Ook incasseerde Kasem drieduizend euro voor een juridisch advies dat hij volgens de cliënt nooit gaf.
Boze cliënt
Uit geluidstapes waarover het AD beschikt blijkt dat Peter R. de Vries op 28 maart 2019 door de boze cliënt van Kasem is geïnformeerd. De Vries was op dat moment directeur van het advocatenkantoor van zijn zoon.
Het gesprek met de cliënt nam De Vries op, net zoals hij dat een maand eerder deed bij een andere cliënt, die klaagde over Kasem. Ook bij die klant van het kantoor bood Kasem zijn omkoopdiensten aan. Het ging toen om achtduizend euro cash voor het omkopen van een selectiefunctionaris.
Meteen dezelfde dag sprak De Vries zijn kantoorgenoot Kasem aan en nam ook dat gesprek op. Uit de tape blijkt volgens het AD dat Kasem onmiddellijk beloofde de drieduizend euro terug te storten. De Vries antwoordde: „Laten we niet over drie mille met iemand gedoe hebben. Dat is het me niet waard. Laten we dat afhandelen, dan is het dossier schoon.”
Steun na eerdere overtreding
Ook na een eerdere, zelf erkende ernstige overtreding van regels, steunden Peter R. en Royce de Vries hun kantoorgenoot Khalid Kasem. Peter R. had het toen over een ’hete aardappel die maar keihard onder de grond moest worden gestampt.’ Volgens Royce ging het net zo lekker met het kantoor en moest daarom geen afscheid worden genomen van Khalid Kasem.
Inmiddels lopen er onderzoeken door de Deken van de Orde van Advocaten en rijksrecherche naar Khalid Kasem en het advocatenkantoor van Royce de Vries. De Deken verwacht later deze maand eerste resultaten bekend te maken. Khalid Kasem ontkent tegenover het AD de aantijgingen van zijn voormalige cliënt en noemt ze ’verzinsels’. Royce de Vries wil geen commentaar geven.
Khalid Kasem is hangende de onderzoeken teruggetreden als talkshowpresentator en is inmiddels vervangen door Jeroen Pauw.
Extreme hebberigheid doet gekke dingen met sommige mensen zonder moraal.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:15 schreef nostra het volgende:
Voor 3k ook echt, daar komt de stratenmaker nog niet voor langs.
Debiele wijven ja zij en sophiequote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:06 schreef Toine51 het volgende:
"Ach, het was zo'n lieve jongen"
....en dat allemaal door een artikel in het AD....
Toch?
Hanneke..
Sophie & Jeroen is al halverwege. Geen idee of Khalid ter sprake is gekomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:27 schreef Nober het volgende:
Benieuwd welke advocaten Royce en Khalid nu weer aan de talkshowtafels laten aanschuiven.
Weer Spong en Vlug of hebben ze nog meer loopjongens?
Naja, duidelijk toch? Vlotte babbel en een hoop policorpunten in een tijd dat de publieke actief is naar meer 'diversiteit' te zoeken op de buis.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Ik zou nog een stap verder willen gaan. Is er een mogelijke betrokkenheid bij de aanslag op Peter R, gezien zijn contacten met Taghi?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:24 schreef Inbox het volgende:
Zal Khalid worst wezen. Die heeft euro's genoeg in stenen zitten momenteel.
Misschien moet daar ook even naar gekeken worden hoe ie dat allemaal gefinancieerd heeft. Iets met envelopjes cash wellicht?
Om de ambt in ere te houdenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind de rol van de Deken van Advocaten trouwens nog steeds dubieus in dit geheel.
Waarom zaten zij voorop bij Royce zijn rechtszaak om dit allemaal zo hard te willen doofpotten?
Heb die Peter altijd al een enorme zakkenwasser gevonden. Mooi dat dit ook postuum bevestigd wordt. De vervelende heiligenverering van Peter is nu hopelijk wel voorbij.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
Over doden niets dan goeds.
Toch kan ik het niet laten om te zeggen dat die Peter toch een hypocriete kut is zeg. Een enorme mening over andere, hoog moraal, maar zelf nam hij het niet zo nauw met de waarheid. Ook dat opnemen is toch een vieze manier van in t leven staan. Net als die Dion Graus... enge mannetjes.
En die Khalid, gewoon afschrijven die jongen. Deugt niet en zal ook nooit deugen.
Die deken probeert vaak de stinkende scheet eronder te houden zolang het kan.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind de rol van de Deken van Advocaten trouwens nog steeds dubieus in dit geheel.
Waarom zaten zij voorop bij Royce zijn rechtszaak om dit allemaal zo hard te willen doofpotten?
Stukje Dutch Oven. @de_boswachterquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die deken probeert vaak de stinkende scheet eronder te houden zolang het kan.
Booohquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Stukje Dutch Oven. @:de_boswachter
Als Peter r. echt een geweten had, dan was hij hier bij leven al meegekomen. Maar de dominee en moraalridder op tv kunnen spelen, vond hij toch wat belangrijker. Dat was gewoon heel slecht van hem.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:08 schreef superniger het volgende:
Wel een vieze NSB streek van Peter senior.
quote:Vanwege „een ernstig risico” op nieuwe „aanslagen” door de criminele organisatie van Ridouan Taghi heeft de Amsterdamse rechtbank in januari besloten het Algemeen Dagblad een volledig verbod op te leggen om te publiceren over gelekte vertrouwelijke opnames die Peter R. de Vries maakte.
En het is zo'n lieve jongen.quote:Na het horen van alle betrokkenen besloot de rechter dat „voldoende aannemelijk” is dat het artikel dat het AD wilde publiceren over de contacten van voormalig advocaat en televisiepresentator Khalid Kasem met de organisatie van Ridouan Taghi „tot een grotere dreiging” voor Royce de Vries „en zijn familie kan leiden.
Het gaat om een krantenartikel die personen en hun familie persoonlijk raakt. Niet om een strafrechtelijk onderzoek. Er kan dus niet worden geconcludeerd dat er wordt 'gebukt'quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:38 schreef Tekaschi het volgende:
Geheim vonnis AD-zaak: rechter besloot tot censuur vanwege risico op ‘rationeel moeilijk te verklaren’ aanslagen
[..]
[..]
En het is zo'n lieve jongen.
Blijven bukken voor de geïmporteerde terroristen, daar zijn ze in Nederland heel goed in. Die criminelen lachen zich gewoon kapot, lekker onder de neus van types zoals Sophie het slachtoffer spelen.
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:28 schreef Cilantro het volgende:
Mooi dat deze linkse troetel-Marokkaan zo van zijn voetstuk valt.
Zahra Boufadissquote:Op donderdag 21 maart 2024 14:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...
John van den Heuvel.quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...
Interessante uitzending. De Deken Barbera Rumora Scheltema komt er slecht vanaf.quote:Op zondag 24 maart 2024 08:44 schreef Nober het volgende:
Peter R. de serie - Robert Oey (Netflix)
Boek over Peter en Khalid - advocaat Oscar Hammerstein
Bron: De Communicado's.
Nico van Zeeman Confronteert.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
En Lars Duursma kan niet meer inloggen op zijn twitteraccount nadat de privé detective (die met zijn rapport over Royce's veiligheid het AD publicatie kon verbieden) Twitter heeft benaderd
[ x ]
quote:Op maandag 25 maart 2024 02:19 schreef RipCity het volgende:
Lol die gast die altijd samenwerkt met Thijs zeeman ontmaskerd als charlatan
https://x.com/larsduursma(...)Vie9O0VriIXE0k5KJ4BA
https://www.geenstijl.nl/5175455/Nico-Streisandquote:Kijk. Het kan natuurlijk dat een of andere willekeurige figuur, die niks met Royce de Vries of met privédetective Nico van den Dries van Strongwood te maken heeft, bovenstaande Tweet van Lars Duursma (van de Communicado's) heeft aangemeld bij de Twittergestapo en dat Duursma daardoor niet meer kan twitteren tot hij akkoord gaat met de verwijdering ervan (moet hij niet doen, red.). Dat kan echt, want het opschorten van twitteraccounts is altijd nogal een rommelige zaak geweest, en is de afgelopen maanden nou niet bepaald ontrommeld, vraag dat maar aan Dick Berlijn.
Maar het is wel vrij saillant, aangezien het screenshot in een draadje staat van Lars Duursma over de censuurzaak van Royce de Vries dat nogal dodelijk is voor privédetective Nico van den Dries van Strongwood, en nogal dodelijk voor Royce de Vries. Het draadje laat namelijk geen spaan heel van de geloofwaardigheid van privédetective Nico van den Dries van Strongwood, en ook heel weinig van die van Royce de Vries. Sterker nog, de enige die privédetective Nico van den Dries van Strongwood misschien nog gelooft is rechter mr. T.H. van Voorst Vader. Zou die bijklussen op Elons afdeling 'Twitterverboden'?
quote:Ex-advocaat Khalid Kasem komt met de schrik vrij: waarschuwing
AMSTERDAM - Ex-advocaat Khalid Kasem, die twee van zijn cliënten zou hebben aangeboden een justitiemedewerker om te kopen, komt voorlopig met de schrik vrij. Volgens de deken van de orde van advocaten handelde Kasem tuchtrechtelijk verwijtbaar, maar is een waarschuwing een passende maatregel. Hij hoeft niet voor de tuchtrechter ter verschijnen.
Dat de kantoorgenoten van Kasem – Peter R. de Vries en zijn zoon Royce –in een opgenomen gesprek met Kasem afspraken alles te ontkennen als het omkoopverhaal bekend zou worden, blijkt volgens de deken onvoldoende.
„Ik maak uit de context van de opnamen op dat wordt gedoeld op de ontstane situatie en niet op de omkoping”, schrijft deken mr. Barbara Rumora woensdagmiddag in een toelichting. Haar conclusie is dat het verzwijgen Kasem en De Vries tuchtrechtelijk niet te verwijten is.
Rumora startte vorige maand een onderzoek nadat het AD had gepubliceerd over heimelijk door Peter R. de Vries opgenomen gesprekken. De Vries deed dit in de periode dat hij naast misdaadverslaggever ook directeur was van het advocatenkantoor van zijn zoon Royce en Khalid Kasem.
In de doofpot
Volgens het AD bleek uit tapes dat Kasem door De Vries en zijn zoon Royce werd ondervraagd omdat een cliënt bij Peter R. klaagde over Kasem. Die zou hebben aangeboden voor 8000 euro cash een ambtenaar om te kopen zodat de client minder lang de gevangenis in hoefde. Kasem leek de omkoping te erkennen, waarna vader en zoon de Vries volgens het AD eendrachtig besloten de zaak in de doofpot te stoppen.
„Die hete aardappel moeten we maar diep onder de grond stampen”, sprak Peter R. Ook zijn zoon Royce wilde door met Kasem omdat ’het kantoor net zo lekker loopt’. Vader De Vries vreesde nooit meer aan een talkshowtafel plaats te kunnen nemen als het gedrag van Kasem zou uitkomen. Een openstaande schuld van de cliënt van een ton euro werd kwijtgescholden in de hoop dat de man verder niet meer zou zeuren, schreef het AD op basis van de opgenomen gesprekken.
Volgens de deken is het zorgwekkend dat geheimhoudersgesprekken zijn opgenomen zonder medeweten van betrokkenen. „Hoewel het er alle schijn van heeft dat mr. De Vries niet op de hoogte was van het feit dat zijn vader enkele gesprekken had opgenomen, heb ik mr. De Vries niettemin gewezen op Gedragsregel 4”, aldus de deken, die het daar verder bij laat. De beweerde omkoping heeft volgens haar niet plaatsgevonden. Ze denkt dat op het kantoor ’minder dan tien’ vertrouwelijke gesprekken zijn opgenomen. Volgens gedragsregel 4 moet een advocaat een cliënt of ander persoon altijd vooraf laten weten als een gesprek wordt opgenomen.
De deken heeft ook nog onderzoek gedaan naar eerdere verdenkingen dat Kasem vertrouwelijke onderzoeksinformatie uit het 26Koper onderzoek - een moordcommando van Taghi - lekte. Volgens Rumora is niet gebleken dat Kasem in een eerder dekenonderzoek loog over de kwestie.
In haar conclusie schrijft de deken verder zich te realiseren dat het onderzoek niet perse de objectieve waarheid naar boven kan brengen. „Veel van de vragen die ik in mijn onderzoek had te beantwoorden vinden hun grondslag in gesprekken die zijn opgenomen door iemand aan wie ik geen vragen meer kan stellen”, schrijft Rumora in haar toelichting.
„Ik realiseer me terdege dat ik nooit de volledige zekerheid zal hebben dat mij geen rad voor de ogen is gedraaid”, stelt ze. De kwestie rond Kasem lijkt hiermee voor de deken te zijn afgedaan. Rumora ziet geen aanleiding de tuchtrechter in te schakelen, die de mogelijkheid heeft een advocaat van het tableau te schrappen.
Naast het dekenonderzoek lopen er nog onderzoeken door de Rijksrecherche en Dienst Justitiële Inrichtingen naar het mogelijk omkopen van een justitiemedewerker. Beweringen van Kasem dat op een advocatenkantoor Van Oosten waar hij eerder werkte ook onoirbare praktijken plaatsvonden, zijn volgens de deken onwaar. Het betrokken kantoor van advocaat Geert Jan van Oosten treft volgens Rumora geen blaam.
Lopen nog twee onderzoeken, kijken wat daaruit komt. In ieder geval geen "wij van wc-eend onderzoek".quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Misschien heeft AD nog wat achter de hand om het laatste zetje te geven.
Wij van wc eend.. dit lag er natuurlijk enorm dik bovenop, nadat de Deken zich ging mengen in de rechtzaak mbt de publicatie. Dat was al een teken aan de wand.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Komt hij weg met een waarschuwing, beseffende dat deze man waarschijnlijk heel wat meer op zijn geweten heeft.
Even opslaan omdat er nog onderzoeken lopen en het mij niet zal verrassen dat er nog meer stront komt bovendrijven.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heel jankverhaal van Khalid op insta![]()
https://www.instagram.com(...)MTQ3MDBrMW9wMWppcA==
Mag het hopen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Misschien heeft AD nog wat achter de hand om het laatste zetje te geven.
Mag het hopen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even opslaan omdat er nog onderzoeken lopen en het mij niet zal verrassen dat er nog meer stront komt bovendrijven.
Die weet nu wie hij moet bellen om vroeg vrij te komenquote:Op woensdag 27 maart 2024 18:46 schreef Haags het volgende:
Gelukkig pakt het OM de volledig onschuldige Richard de Mos wel keihard aan.
quote:Advocaat Geertjan van Oosten laat het er in de kwestie rond oud-advocaat en presentator Khalid Kasem niet bij zitten. Ingevoerde bronnen melden dat hij de deken heeft gevraagd de kwestie rond zijn oud-collega voor de tuchtraad te brengen. ,,Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend.” Woensdag werd bekend dat Kasem alleen een waarschuwing heeft gekregen voor een tuchtrechtelijke overtreding.
De deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten startte in januari een onderzoek naar Khalid Kasem, nadat het AD in januari publiceerde over geluidsopnames gemaakt door Peter R. de Vries. Daarin spreekt Kasem met De Vries en diens zoon Royce. Daarin erkent Kasem dat hij in zijn rol als advocaat een ambtenaar heeft omgekocht. Het zou gaan om een zogeheten selectiefunctionaris.
In die opnames, gemaakt in 2019, geeft Kasem toe dat hij geld heeft aangenomen met als doel om een gedetineerde cliënt eerder vrij te krijgen. Toen het AD daar vragen over stelde, ontkende Khalid Kasem dit met klem. In een schriftelijke reactie schreef hij: ‘Het betrof een cliënt met een hoge openstaande rekening. Ik heb op ongepaste wijze geprobeerd een deel daarvan betaald te krijgen. Meer dan dat is het niet.’
In het gesprek verdedigde hij zich door te zeggen dat hij zulke ‘omkooppraktijken’ geleerd had bij een eerdere werkgever. ,,Dit soort praktijken, niet om het goed te praten… Bij Van Oosten deden we niet anders, dan dit soort trucs om dit soort mensen er eerder uit te krijgen, of ze te helpen. Het is gewoon te makkelijk geweest”, zegt Kasem.
Nergens op gebaseerd
Volgens de deken zijn er geen aanwijzingen dat er daadwerkelijk een ambtenaar is omgekocht. Wel concludeert zij dat Kasem tuchtrechtelijk verwijtbaar heeft gehandeld door het aanbod te doen ‘een derde’ te betalen. Over Van Oosten schreef de deken: ‘Uit het onderzoek werd vrijwel direct duidelijk dat de suggestie dat op het kantoor van mr. Van Oosten ‘trucs’ werden gehanteerd nergens op gebaseerd is.’ Kasem heeft geen publiekelijke excuses gemaakt voor de uitlatingen over zijn ex-werkgever Van Oosten.
De advocaat verzocht de deken in januari een tuchtprocedure tegen Kasem op te starten, maar dat is dus uitgebleven. De afdoening, een waarschuwing en indringend gesprek, acht hij onvoldoende. Daarom dient hij alsnog een formele klacht in over de uitlatingen van Kasem, en verzoekt hij de deken de zaak voor te dragen aan de tuchtraad.
Desgevraagd zegt hij dat Kasem, die voor zover bekend nooit persoonlijk of publiekelijk zijn excuses heeft gemaakt voor zijn uitlating, kennelijk niet de ernst van zijn gedragingen inziet nu hij zich als ‘vrijgepleit’ beschouwt. ,,Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend. Omdat de wijze van afdoening door de deken in mijn ogen niet juist is. Temeer niet omdat er met geen enkel woord lijkt te zijn gerept dat hij mijn kantoor in een zeer verkeerd daglicht heeft gezet.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)chtrechter~a8b0c7c6/
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:27 schreef Nober het volgende:
Oud-werkgever dient klacht in tegen Khalid Kasem en vraagt gang naar tuchtrechter
[..]
Blijkbaar geen geheimhoudingsplicht, en meteen klikken bij de media, zegt al veel over de cultuur daar. Waarschijnlijk moet deze man nu ook oppassen voor Taghi en de ambtenaren neefjes en nichtjes van Khalid.quote:Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend.
Misschien heeft Khalid deze ambtenaren ook wel omgekocht, is natuurlijk niet zo dat hij alleen de zaken op zijn kerfstok heeft welke Peter R. toevallig heeft opgenomen, die gast heeft meer op zijn geweten.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als de deken al zo partij heeft gekozen in het proces, dan kan die toch nooit meer dit onderzoek hebben gedaan. Of was dat een andere deken?
Volkomen terecht, eindelijk iemand die deze doofpot niet accepteert.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:27 schreef Nober het volgende:
Oud-werkgever dient klacht in tegen Khalid Kasem en vraagt gang naar tuchtrechter
[..]
Sophie en Jeroen was echt tenenkrommend slecht.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat die randmongool Kasem continu de hand boven het hoofd wordt gehouden geeft niet echt een goed signaal af. Onbegrijpelijk dat die crimineel niet harder wordt aangepakt.
Zo zie je maar dat als je een mooi bruin kleurtje hebt je heel veel kan maken bij onze woke vrienden.quote:
Vanaf nu hoeven we BNN/Vara in ieder geval nooit meer serieus te nemen als ze anderen de maat willen nemen.quote:
Het is bespottelijk.quote:Op zondag 31 maart 2024 10:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kwestie Kasem verdeelt advocatuur: ’Afhandeling volstrekt onbegrijpelijk en schadelijk’
De beslissing van de deken van de Orde van Advocaten om Khalid Kasem mild te bestraffen met een waarschuwing, zorgt voor felle discussies binnen de advocatuur. Kasem wekte de indruk een justitiemedewerker om te kopen om cliënten in ruil voor cashbetalingen een lagere straf te bezorgen.
Deken Barbara Rumora acht corruptie niet bewezen en hield het bij een ’normoverdragend gesprek’ met Kasem.![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)pelijk-en-schadelijk
Vertrouwen in Kasem en de deken nu allebei beschadigd![]()
Best knap hoor dit gepruts
Het is zo een lieverdquote:Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
..En dat is dan wat BNN weer als presentator in hun belangrijkste actualiteitenprogramma terug wil hebben?
Deken, whats in a name, is bedoeld om alles toe te dekkenquote:Op woensdag 3 april 2024 11:02 schreef Scorpie het volgende:
Die deken heeft een zeer kwalijke rol in dit alles.
Policorpunten scoren.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat is dan wat BNN weer als presentator in hun belangrijkste actualiteitenprogramma terug wil hebben?
Khalid is vrijgesteld van werk en zou/is na Pasen met zijn werkgever om tafel gaan zitten. Dat 'om tafel zitten' is niet hetzelfde als 'BNN Vara wil hem terug.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En dat is dan wat BNN weer als presentator in hun belangrijkste actualiteitenprogramma terug wil hebben?
En die smeltkroes is me toch een succesquote:Op woensdag 3 april 2024 12:52 schreef Red_85 het volgende:
Policorpunten scoren.
Dat is de enige reden waarom hij er überhaupt zat.
quote:Op woensdag 3 april 2024 12:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En die smeltkroes is me toch een succes![]()
Willen we meer of minder ...........![]()
Grootste partij opeensRaar he
![]()
Column John van den Heuvelquote:Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
..En dat is dan wat BNN weer als presentator in hun belangrijkste actualiteitenprogramma terug wil hebben?
Ik zou als ik het landelijk bureau was inderdaad de afwikkeling gaan evalueren.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:02 schreef Scorpie het volgende:
Die deken heeft een zeer kwalijke rol in dit alles.
BNN/Vara lijdt aan Woke mind virus.quote:Op woensdag 3 april 2024 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is echt ongelooflijk hoe er een publicatieverbod kon komen voor dit opgenomen gesprek. en vervolgens nog de deken van advocaten die Kasem blijft verdedigen in de publiciteit. Hij heeft gewoon zijn eigen cliënt opgelicht door enveloppen met geld van hem aan te nemen en zijn cliënt te vertellen dat hij daardoor eerder vrij zal komen doordat hij met dat geld derden om zou kopen.
Dat in de uitzending werd gesuggereerd dat hij dus kon terugkomen heb je gemist?quote:Op woensdag 3 april 2024 12:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Khalid is vrijgesteld van werk en zou/is na Pasen met zijn werkgever om tafel gaan zitten. Dat 'om tafel zitten' is niet hetzelfde als 'BNN Vara wil hem terug.
Er worden dagelijks mensen vrijgesteld van werk om daarna uit elkaar te gaan. Geenstijl heeft een hekel aan andere media, zoals ze ook in 't artikel zelf aangeven. Dat zinnetje van geenstijl dat BNN hem terug wil is gewoon framing om ophef te veroorzaken
Mss toch maar eens opzoeken wat IS gedaan heeftquote:Op woensdag 3 april 2024 14:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
BNN/Vara lijdt aan Woke mind virus.
Khalid is een minderheid en dus per definitie een slachtoffer.
Dat zag je ook op 7/10. Misdaden waar zelfs IS zich niet toe heeft verlaagd, maar het gesprek bij diegenen die Woke mind virus hebben ging over die onderdrukkende Joden…
Het is echt ongelooflijk dat deze figuren zo begaan zijn met een crimineel.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Sophie Hilbrand extréém onder vuur na Khalid-gehuil: ‘Gaat te ver’
Sophie Hilbrand ligt extreem onder vuur omdat ze bij haar tv-terugkeer zo ontzettend zat te grienen om ‘lieverd’ Khalid Kasem. “Ze verklaart hem gewoon heilig. Dit is héél onprofessioneel.”
Khalid Kasem is van de buis gehaald vanwege zijn louche gedragingen in zijn tijd als advocaat, maar er ligt nog iets veel explosievers over hem op de plank. Zó explosief dat het AD dit van de rechter niet mag publiceren – naar verluidt gaat het over zijn connectie met crimineel Ridouan Taghi. Hoe dan ook: Khalid & Sophie is niet meer, het is nu Sophie & Jeroen.
Khalid, de schat
Bij haar tv-terugkeer was Sophie gisterenavond héél erg emotioneel. Ze heeft de tranen in haar ogen als ze over hem praat. “Wij kunnen eigenlijk vooral hopen op een goede afloop. (…) Ja, we hopen gewoon natuurlijk dat hij hier weer te zien zal zijn en in de tussentijd zijn we natuurlijk dolgelukkig dat Jeroen Pauw.”
Sophie en sidekick Hanneke Groenteman beginnen Khalid vervolgens te bejubelen. Hij is ‘een schat’, ‘een lieverd’, en: ‘We missen hem gewoon.’ Hanneke: “Hoge bomen vangen veel wind, denk ik altijd maar, en hij heeft nu heel veel wind gevangen en mijn hart is echt een beetje gebroken van medeleven. (…) Het is echt een lieverd.”
https://www.mediacourant.(...)-gehuil-gaat-te-ver/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet het. En toch ging Hamas voor the extra mile.quote:Op woensdag 3 april 2024 17:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Mss toch maar eens opzoeken wat IS gedaan heeft
Ik vind het door al het geknip erin maar een moeilijk te beluisteren gesprek.quote:Op woensdag 3 april 2024 10:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hierboven kunt u luisteren naar een gesprek tussen Peter R. de Vries, Royce de Vries en Khalid Kasem.
Mark Kosterquote:
https://www.welingelichte(...)kt-in-list-en-bedragquote:Er zijn 10 tapes, waarvan er nu een openbaar is. John van den Heuvel denkt dat de andere tapes ook zullen uitlekken als Kasem weer op de televisie zou komen.
Ze is eigenlijk tevens en ook best wel dom.quote:
Nou nou, als advocaat is het bijna zijn taak om te liegen en te bedriegen. Politiek zit ook vol met leugenaars en bedriegers. Een daarvan zal het waarschijnlijk binnenkort schoppen tot NAVO-chef.quote:John van den Heuvel: "Khalid Kasem is een notoire leugenaar die bijna stikt in list en bedrog"
https://www.ad.nl/play/pr(...)d-vs-de-vries-444150quote:Trailer: achter de schermen rechtszaak
Deze serie is vanaf 3 juni te zien bij Play. Het is november 2023 als AD-misdaadverslaggevers Yelle Tieleman en Chiel Timmermans geluidsopnames in handen krijgen die zijn gemaakt door Peter R. De Vries. Wat ze horen is explosief: presentator Khalid Kasem onthult dat hij een ambtenaar heeft omgekocht. Wat moeten de journalisten hier mee? Wat ze dan nog niet weten is dat ze zelf in het middelpunt van een mediastorm terechtkomen. En dat de zaak leidt tot de grootste inperking van de persvrijheid in de recente Nederlandse geschiedenis.
quote:Ook Khalid Kasem (46) heeft zich namens Ali B. (42) bemoeid met de strafzaak die draait om twee verkrachtingen en twee aanrandingen. De voormalig advocaat en presentator heeft voorafgaand aan de rechtszaak slachtofferadvocaat Sébas Diekstra (43) gebeld met het verzoek om met Ali B om tafel te gaan. Dat bevestigt Diekstra na onderzoek van RTL Boulevard. De raadsman van vermeend slachtoffer Jill Helena benadrukt dat het verzoek niet intimiderend was voor hem of zijn cliënt, maar hij denkt wel dat Ali Khalid heeft ingezet 'om zijn zin te krijgen'.
Wat een pannenkoekquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:35 schreef Szura het volgende:
Ach Khalid
https://www.rtl.nl/boulev(...)em-slachtoffer-ali-b
[..]
Het lijkt steeds meer op een onderlinge vriendendienst waar men, ook nu nog, elkaars hand boven het hoofd houd. Walgelijk, hopelijk heeft dit voor Swiers ook gevolgen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 13:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
![]()
Nu is iedereen over de rooie
Nou, het duurde niet lang voordat dat ook uitkwam.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:52 schreef Jemoederniet het volgende:
110.000 euro kwijtgescholden aan de betreffende cliënt in de hoop deze kwestie verborgen te houden.![]()
Wat nou zo dom is, dat ze Khalid blijven vertrouwen. Omkopen gebeurt niet per ongeluk. Iemand die zo roekeloos handelt en daarmee de naam van het hele kantoor te grabbel gooit, is een groot risico.
[..]
Lijkt de npo welquote:Op woensdag 19 juni 2024 13:44 schreef Nober het volgende:
Een goor vies stinkzooitje zo langzamerhand.
Je vergeet links.quote:Op woensdag 19 juni 2024 13:44 schreef Nober het volgende:
Een goor vies stinkzooitje zo langzamerhand.
En Famke en Frens.quote:
KPMG al gebeld voor een nieuwe miljoenen opdrachtquote:Op woensdag 19 juni 2024 15:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Mogen ze wel eens heel goed onderzoeken allemaal dit zaakje stinkt behoorlijk... Allemaal verbonden aan de grootste crimineel van Nederland.
Ben bebieuwd hoe ver die hand van de mocro maffia rijkt, ook binnen clubs als BNN.quote:Op woensdag 19 juni 2024 18:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
KPMG al gebeld voor een nieuwe miljoenen opdracht![]()
![]()
Handige jongens daar![]()
Ze kunnen tijdrekken als de beste
Ze factureren als een malle zonder einde
Ze schrijven alleen losse feiten op door stagiaires
Partner schrijft de uren op de factuur
Uitkomst en conclusie op maat leverbaar
Desnoods in geheim gedeelte of in een side letter
Marc hogeboom zal op directie nivo àlles verdedigen zelfs voor de toezichthouders
Wat wil je nog meer![]()
![]()
Hangt er van af of Taghi tv kan kijken in de EBIquote:Op woensdag 19 juni 2024 18:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Ben bebieuwd hoe ver die hand van de mocro maffia rijkt, ook binnen clubs als BNN.
Zo'n lieve jongen.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:58 schreef Scorpie het volgende:
Nog 1 keer janken om een criminele advocaat.
Sophie kan hetquote:Op donderdag 19 december 2024 17:58 schreef Scorpie het volgende:
Nog 1 keer janken om een criminele advocaat.
Ach de schat en lieverd.quote:Op donderdag 19 december 2024 17:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Khalid Kasem definitief weg bij BNNVara na rel over beschuldiging van omkoping
Khalid Kasem vertrekt definitief bij BNNVara. Dat heeft de omroep donderdag bekendgemaakt. Kasem legde eind januari zijn werk als presentator van de talkshow Khalid & Sophie neer toen hij in verband werd gebracht met omkoping in de tijd dat hij nog advocaat was.
https://www.telegraaf.nl/(...)vara-na-omkoping-rel
![]()
opgeruimd staat netjes
![]()
![]()
Vanavond Sophie nog ff![]()
![]()
![]()
En Groenteman ook nog ff want het is zo een lieve jongen
|
Forum Opties | |
---|---|