Ik zou nog een stap verder willen gaan. Is er een mogelijke betrokkenheid bij de aanslag op Peter R, gezien zijn contacten met Taghi?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:24 schreef Inbox het volgende:
Zal Khalid worst wezen. Die heeft euro's genoeg in stenen zitten momenteel.
Misschien moet daar ook even naar gekeken worden hoe ie dat allemaal gefinancieerd heeft. Iets met envelopjes cash wellicht?
Om de ambt in ere te houdenquote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind de rol van de Deken van Advocaten trouwens nog steeds dubieus in dit geheel.
Waarom zaten zij voorop bij Royce zijn rechtszaak om dit allemaal zo hard te willen doofpotten?
Heb die Peter altijd al een enorme zakkenwasser gevonden. Mooi dat dit ook postuum bevestigd wordt. De vervelende heiligenverering van Peter is nu hopelijk wel voorbij.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 14:22 schreef dudewhereismycar het volgende:
Over doden niets dan goeds.
Toch kan ik het niet laten om te zeggen dat die Peter toch een hypocriete kut is zeg. Een enorme mening over andere, hoog moraal, maar zelf nam hij het niet zo nauw met de waarheid. Ook dat opnemen is toch een vieze manier van in t leven staan. Net als die Dion Graus... enge mannetjes.
En die Khalid, gewoon afschrijven die jongen. Deugt niet en zal ook nooit deugen.
Die deken probeert vaak de stinkende scheet eronder te houden zolang het kan.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind de rol van de Deken van Advocaten trouwens nog steeds dubieus in dit geheel.
Waarom zaten zij voorop bij Royce zijn rechtszaak om dit allemaal zo hard te willen doofpotten?
Stukje Dutch Oven. @de_boswachterquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:12 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die deken probeert vaak de stinkende scheet eronder te houden zolang het kan.
Booohquote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Stukje Dutch Oven. @:de_boswachter
Als Peter r. echt een geweten had, dan was hij hier bij leven al meegekomen. Maar de dominee en moraalridder op tv kunnen spelen, vond hij toch wat belangrijker. Dat was gewoon heel slecht van hem.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:08 schreef superniger het volgende:
Wel een vieze NSB streek van Peter senior.
quote:Vanwege „een ernstig risico” op nieuwe „aanslagen” door de criminele organisatie van Ridouan Taghi heeft de Amsterdamse rechtbank in januari besloten het Algemeen Dagblad een volledig verbod op te leggen om te publiceren over gelekte vertrouwelijke opnames die Peter R. de Vries maakte.
En het is zo'n lieve jongen.quote:Na het horen van alle betrokkenen besloot de rechter dat „voldoende aannemelijk” is dat het artikel dat het AD wilde publiceren over de contacten van voormalig advocaat en televisiepresentator Khalid Kasem met de organisatie van Ridouan Taghi „tot een grotere dreiging” voor Royce de Vries „en zijn familie kan leiden.
Het gaat om een krantenartikel die personen en hun familie persoonlijk raakt. Niet om een strafrechtelijk onderzoek. Er kan dus niet worden geconcludeerd dat er wordt 'gebukt'quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:38 schreef Tekaschi het volgende:
Geheim vonnis AD-zaak: rechter besloot tot censuur vanwege risico op ‘rationeel moeilijk te verklaren’ aanslagen
[..]
[..]
En het is zo'n lieve jongen.
Blijven bukken voor de geïmporteerde terroristen, daar zijn ze in Nederland heel goed in. Die criminelen lachen zich gewoon kapot, lekker onder de neus van types zoals Sophie het slachtoffer spelen.
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:28 schreef Cilantro het volgende:
Mooi dat deze linkse troetel-Marokkaan zo van zijn voetstuk valt.
Zahra Boufadissquote:Op donderdag 21 maart 2024 14:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...
John van den Heuvel.quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:34 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoeveel bekende Marokkaanse Nederlanders hebben nog wel een goede reputatie? Aboutaleb en Afellay wellicht...
Interessante uitzending. De Deken Barbera Rumora Scheltema komt er slecht vanaf.quote:Op zondag 24 maart 2024 08:44 schreef Nober het volgende:
Peter R. de serie - Robert Oey (Netflix)
Boek over Peter en Khalid - advocaat Oscar Hammerstein
Bron: De Communicado's.
Nico van Zeeman Confronteert.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
En Lars Duursma kan niet meer inloggen op zijn twitteraccount nadat de privé detective (die met zijn rapport over Royce's veiligheid het AD publicatie kon verbieden) Twitter heeft benaderd
[ x ]
quote:Op maandag 25 maart 2024 02:19 schreef RipCity het volgende:
Lol die gast die altijd samenwerkt met Thijs zeeman ontmaskerd als charlatan
https://x.com/larsduursma(...)Vie9O0VriIXE0k5KJ4BA
https://www.geenstijl.nl/5175455/Nico-Streisandquote:Kijk. Het kan natuurlijk dat een of andere willekeurige figuur, die niks met Royce de Vries of met privédetective Nico van den Dries van Strongwood te maken heeft, bovenstaande Tweet van Lars Duursma (van de Communicado's) heeft aangemeld bij de Twittergestapo en dat Duursma daardoor niet meer kan twitteren tot hij akkoord gaat met de verwijdering ervan (moet hij niet doen, red.). Dat kan echt, want het opschorten van twitteraccounts is altijd nogal een rommelige zaak geweest, en is de afgelopen maanden nou niet bepaald ontrommeld, vraag dat maar aan Dick Berlijn.
Maar het is wel vrij saillant, aangezien het screenshot in een draadje staat van Lars Duursma over de censuurzaak van Royce de Vries dat nogal dodelijk is voor privédetective Nico van den Dries van Strongwood, en nogal dodelijk voor Royce de Vries. Het draadje laat namelijk geen spaan heel van de geloofwaardigheid van privédetective Nico van den Dries van Strongwood, en ook heel weinig van die van Royce de Vries. Sterker nog, de enige die privédetective Nico van den Dries van Strongwood misschien nog gelooft is rechter mr. T.H. van Voorst Vader. Zou die bijklussen op Elons afdeling 'Twitterverboden'?
quote:Ex-advocaat Khalid Kasem komt met de schrik vrij: waarschuwing
AMSTERDAM - Ex-advocaat Khalid Kasem, die twee van zijn cliënten zou hebben aangeboden een justitiemedewerker om te kopen, komt voorlopig met de schrik vrij. Volgens de deken van de orde van advocaten handelde Kasem tuchtrechtelijk verwijtbaar, maar is een waarschuwing een passende maatregel. Hij hoeft niet voor de tuchtrechter ter verschijnen.
Dat de kantoorgenoten van Kasem – Peter R. de Vries en zijn zoon Royce –in een opgenomen gesprek met Kasem afspraken alles te ontkennen als het omkoopverhaal bekend zou worden, blijkt volgens de deken onvoldoende.
„Ik maak uit de context van de opnamen op dat wordt gedoeld op de ontstane situatie en niet op de omkoping”, schrijft deken mr. Barbara Rumora woensdagmiddag in een toelichting. Haar conclusie is dat het verzwijgen Kasem en De Vries tuchtrechtelijk niet te verwijten is.
Rumora startte vorige maand een onderzoek nadat het AD had gepubliceerd over heimelijk door Peter R. de Vries opgenomen gesprekken. De Vries deed dit in de periode dat hij naast misdaadverslaggever ook directeur was van het advocatenkantoor van zijn zoon Royce en Khalid Kasem.
In de doofpot
Volgens het AD bleek uit tapes dat Kasem door De Vries en zijn zoon Royce werd ondervraagd omdat een cliënt bij Peter R. klaagde over Kasem. Die zou hebben aangeboden voor 8000 euro cash een ambtenaar om te kopen zodat de client minder lang de gevangenis in hoefde. Kasem leek de omkoping te erkennen, waarna vader en zoon de Vries volgens het AD eendrachtig besloten de zaak in de doofpot te stoppen.
„Die hete aardappel moeten we maar diep onder de grond stampen”, sprak Peter R. Ook zijn zoon Royce wilde door met Kasem omdat ’het kantoor net zo lekker loopt’. Vader De Vries vreesde nooit meer aan een talkshowtafel plaats te kunnen nemen als het gedrag van Kasem zou uitkomen. Een openstaande schuld van de cliënt van een ton euro werd kwijtgescholden in de hoop dat de man verder niet meer zou zeuren, schreef het AD op basis van de opgenomen gesprekken.
Volgens de deken is het zorgwekkend dat geheimhoudersgesprekken zijn opgenomen zonder medeweten van betrokkenen. „Hoewel het er alle schijn van heeft dat mr. De Vries niet op de hoogte was van het feit dat zijn vader enkele gesprekken had opgenomen, heb ik mr. De Vries niettemin gewezen op Gedragsregel 4”, aldus de deken, die het daar verder bij laat. De beweerde omkoping heeft volgens haar niet plaatsgevonden. Ze denkt dat op het kantoor ’minder dan tien’ vertrouwelijke gesprekken zijn opgenomen. Volgens gedragsregel 4 moet een advocaat een cliënt of ander persoon altijd vooraf laten weten als een gesprek wordt opgenomen.
De deken heeft ook nog onderzoek gedaan naar eerdere verdenkingen dat Kasem vertrouwelijke onderzoeksinformatie uit het 26Koper onderzoek - een moordcommando van Taghi - lekte. Volgens Rumora is niet gebleken dat Kasem in een eerder dekenonderzoek loog over de kwestie.
In haar conclusie schrijft de deken verder zich te realiseren dat het onderzoek niet perse de objectieve waarheid naar boven kan brengen. „Veel van de vragen die ik in mijn onderzoek had te beantwoorden vinden hun grondslag in gesprekken die zijn opgenomen door iemand aan wie ik geen vragen meer kan stellen”, schrijft Rumora in haar toelichting.
„Ik realiseer me terdege dat ik nooit de volledige zekerheid zal hebben dat mij geen rad voor de ogen is gedraaid”, stelt ze. De kwestie rond Kasem lijkt hiermee voor de deken te zijn afgedaan. Rumora ziet geen aanleiding de tuchtrechter in te schakelen, die de mogelijkheid heeft een advocaat van het tableau te schrappen.
Naast het dekenonderzoek lopen er nog onderzoeken door de Rijksrecherche en Dienst Justitiële Inrichtingen naar het mogelijk omkopen van een justitiemedewerker. Beweringen van Kasem dat op een advocatenkantoor Van Oosten waar hij eerder werkte ook onoirbare praktijken plaatsvonden, zijn volgens de deken onwaar. Het betrokken kantoor van advocaat Geert Jan van Oosten treft volgens Rumora geen blaam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |