Hij heeft fouten gemaakt. Dat is duidelijk. Maar meer dan dat, hebben we niet.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:45 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoezo framing? Wat de artikelen in het AD in ieder geval duidelijk maken is dat Kasem nogal leugenachtig is. Geen betrouwbare kerel. Vreemde match eigenlijk, met de familie De Vries. Wat zien of zagen zij in deze gladjanus?
Je zegt zelf dat het gaat om iemands reputatie beschermen. Dat onderschrijf ik wel, want wie loopt nu na publicatie gevaar door Taghi dan? Die veiligheidszorgen zie ik nietquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het over een van de 'leiders' van een immense drugsorganisatie. Maar dat maakt Khalid nog niet schuldig aan iets.
Iedereen loopt toch gevaar? dat is nu juist het hele eieren eten. We hebben te maken met een organisatie die onironisch overal ogen heeft. Die Tahhi is ook helemaal niet DE leider. Hoogstens een ervan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat het gaat om iemands reputatie beschermen. Dat onderschrijf ik wel, want wie loopt nu na publicatie gevaar door Taghi dan? Die veiligheidszorgen zie ik niet
Nee, ik vond hem geen gladjanus. Een sterke persoonlijkheid die niet bang was en als misdaadjournalist best veel heeft bereikt. Ik vond hem verder ook een vervelende moraalridder maar glad is niet waar ik hem mee associeer.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft fouten gemaakt. Dat is duidelijk. Maar meer dan dat, hebben we niet.
En als je je dan toch dingen wil gaan afvragen: jij vond Peter r de Vries geen gladjanus?
Tja. dat kan. Ik vind Khalid ook sympathiek overkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, ik vond hem geen gladjanus. Een sterke persoonlijkheid die niet bang was en als misdaadjournalist best veel heeft bereikt. Ik vond hem verder ook een vervelende moraalridder maar glad is niet waar ik hem mee associeer.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iedereen loopt toch gevaar? dat is nu juist het hele eieren eten. We hebben te maken met een organisatie die onironisch overal ogen heeft. Die Tahhi is ook helemaal niet DE leider. Hoogstens een ervan.
Jij had het ineens over veiligheid. Daar had ik het helemaal niet over.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]Iedereen loopt gevaar, ook als er niks gepubliceerd wordt wat de leiders van die organisatie tegen de haren strijkt?
Vaag verhaal
ben niet over veiligheid begonnen, daar werd in en om de rechtszaak steeds mee geschermd. Jij stelt terecht dat het motief van de Vries reputatieschade voorkomen lijkt te zijn, dus vraag ik me af waar die veiligheid vandaan komt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij had het ineens over veiligheid. Daar had ik het helemaal niet over.
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem. Die kerel is alleen maar boven komen drijven omdat hij Marokkaan is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja. dat kan. Ik vind Khalid ook sympathiek overkomen.
Hoe zal Sophie zich hieronder voelenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem.
Wat te denken van Hannekequote:
Ah oke. je komt over als een objectief element in deze discussie.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik beoordeel hem op basis van de artikelen en zie dat hij voortdurend liegt. En ik heb een aversie tegen die links progressieve klote talkshow van hem. Die kerel is alleen maar boven komen drijven omdat hij Marokkaan is.
Je hebt gelijk. En Royce heeft eigenlijk ook wel een beetje gelijk, hoe zwak de informatie ook is de betrokkenen zullen er altijd slechter uitkomen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Royce probeerde vooral het artikel tegen te houden, omdat er in het artikel niets staat van bewijs, maar wel genoeg om een reputatie van iemand te kunnen vernietigen.
Ging meer om de veiligheid van iemand (weet niet wie Royce daarmee bedoelt, zichzelf of Khalid of ..) Er is in ieder geval wel iets geschrapt, niet alles wat het AD van plan was te publiceren mocht uitiendelijk. Maar die vonden het niet zo'n probleem want het was niet het belangrijkste.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn Royce en Khalid zo goed bevriend dat Royce vanwege de vriendschap de publicatie probeerde te oorkomen? Het artikel is niet heel schadelijk voor het kantoor, op het in het geheim opnemen van gesprekken na en dat Khalid daar partner was.
Er komt een bericht dat ze wat info hebben over die Khalid en meteen stopt hij met zijn talkshow, typisch de reactie van een onschuldige advocaat wat volledig binnen de wet heeft gehandeld en alleen een "client" informatie heeft verstrekt of heeft willen bijstaan.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt het over een van de 'leiders' van een immense drugsorganisatie. Maar dat maakt Khalid nog niet schuldig aan iets.
Volgens de verhalen schijnen ze hem 'een enorm talent' te hebben gevonden tijdens de screentest.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe hij precies bij VARABNN in beeld gekomen is voor presentator
Die is te dom om te poepen. Ze zal er schijt aan hebben.quote:
Daar hoef je niks voor te kunnen. Heeft niks met VARA/BNN te maken. Kijk eens naar Robert Molendijks, Patty Brard, Welmoed Sijtsma, Thoma van Groningen, Heléne Hendriks of Noa Vahle en laat ik etc. niet vergeten. Als het maar gezellig is.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe hij precies bij VARABNN in beeld gekomen is voor presentator
En dan is het 9 van de 10 keer nog kut, en zitten "we" er decennia lang aan vast.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Volgens de verhalen schijnen ze hem 'een enorm talent' te hebben gevonden tijdens de screentest.
Maar er moet inderdaad meer zijn: je gooit niet zo maar een geheel onervaren presentator voor de leeuwen op NPO1 om 19.00 uur. Gewoonlijk leggen mensen in die fase eerst een traject af bij At5 of een andere regionale/lokale zender. Of ze laten ze wat rotzooien op NPO3, ergens tegen middernacht.
Allemansvriend.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:40 schreef tripel7 het volgende:
Continue afgeven op rechts en de PVV, continue zielige mede marokkaantjes en moslims uitnodigen, en maar vingerwijzen naar anderen. Blijkt het zelf, zoals meestal, een leugenachtige crimineel te zijn. Dan vraag je je toch af of ze zich binnen die linkse kringen niet eens achter de oren gaan krabben bij dit soort mensen, maar helaas ben ik er bang voor dat het kwartje nog niet gaat vallen in die kringen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:17 schreef xzaz het volgende:
Khalid zat daar dus gewoon een crimineel te zijn om zo het debat te sturen. Maar goed het was wel goed voor de diversiteit.
Taghi heeft opdracht gegeven om de werkgever van Khasem overhoop te knallen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:24 schreef Raw85 het volgende:
Zo schokkend is het allemaal ook weer niet toch?
Als je John zo hoort lijkt het meer op het topje van de ijsberg. Liegen, bedriegen en mensen bespelen, dat vat het persoontje "Khalid" wel samen, totaal geen verassing ook.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:50 schreef Cilantro het volgende:
'Bij Kasem heb je het gevoel van een charlatan die iedereen in de maling neemt'
John van den Heuvel sloopt maffiamaatje Kasem.
En dan is dit alleen nog maar wat is opgenomen, wie weet wat die gast nog meer op zijn kerfstok heeft.quote:Khalid Kasem opnieuw beschuldigd van omkoping: ’Voor 12.000 euro eerder uit gevangenis’
AMSTERDAM - Khalid Kasem wordt er opnieuw van beschuldigd een cliënt te hebben aangeboden een justitiemedewerker om te kopen.
Uit door Peter R. de Vries opgenomen gesprekken, waarover het AD vrijdag publiceert, zou blijken dat een cliënt van De Vries’ advocatenkantoor zich in 2019 daarom ernstig beklaagde over Kasem.
De toenmalige kantoorgenoot van Peters zoon Royce de Vries stelde zijn cliënt voor twaalfduizend euro te betalen om bij een justitieambtenaar te ’regelen’ dat hij eerder uit de gevangenis kwam. Kasem wilde het geld cash en in een gesloten enveloppe. Ook incasseerde Kasem drieduizend euro voor een juridisch advies dat hij volgens de cliënt nooit gaf.
Boze cliënt
Uit geluidstapes waarover het AD beschikt blijkt dat Peter R. de Vries op 28 maart 2019 door de boze cliënt van Kasem is geïnformeerd. De Vries was op dat moment directeur van het advocatenkantoor van zijn zoon.
Het gesprek met de cliënt nam De Vries op, net zoals hij dat een maand eerder deed bij een andere cliënt, die klaagde over Kasem. Ook bij die klant van het kantoor bood Kasem zijn omkoopdiensten aan. Het ging toen om achtduizend euro cash voor het omkopen van een selectiefunctionaris.
Meteen dezelfde dag sprak De Vries zijn kantoorgenoot Kasem aan en nam ook dat gesprek op. Uit de tape blijkt volgens het AD dat Kasem onmiddellijk beloofde de drieduizend euro terug te storten. De Vries antwoordde: „Laten we niet over drie mille met iemand gedoe hebben. Dat is het me niet waard. Laten we dat afhandelen, dan is het dossier schoon.”
Steun na eerdere overtreding
Ook na een eerdere, zelf erkende ernstige overtreding van regels, steunden Peter R. en Royce de Vries hun kantoorgenoot Khalid Kasem. Peter R. had het toen over een ’hete aardappel die maar keihard onder de grond moest worden gestampt.’ Volgens Royce ging het net zo lekker met het kantoor en moest daarom geen afscheid worden genomen van Khalid Kasem.
Inmiddels lopen er onderzoeken door de Deken van de Orde van Advocaten en rijksrecherche naar Khalid Kasem en het advocatenkantoor van Royce de Vries. De Deken verwacht later deze maand eerste resultaten bekend te maken. Khalid Kasem ontkent tegenover het AD de aantijgingen van zijn voormalige cliënt en noemt ze ’verzinsels’. Royce de Vries wil geen commentaar geven.
Khalid Kasem is hangende de onderzoeken teruggetreden als talkshowpresentator en is inmiddels vervangen door Jeroen Pauw.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |