Wij van wc eend.. dit lag er natuurlijk enorm dik bovenop, nadat de Deken zich ging mengen in de rechtzaak mbt de publicatie. Dat was al een teken aan de wand.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:23 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Komt hij weg met een waarschuwing, beseffende dat deze man waarschijnlijk heel wat meer op zijn geweten heeft.
Even opslaan omdat er nog onderzoeken lopen en het mij niet zal verrassen dat er nog meer stront komt bovendrijven.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
Heel jankverhaal van Khalid op insta![]()
https://www.instagram.com(...)MTQ3MDBrMW9wMWppcA==
Mag het hopen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:03 schreef Pvt.Webster het volgende:
Misschien heeft AD nog wat achter de hand om het laatste zetje te geven.
Mag het hopen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Even opslaan omdat er nog onderzoeken lopen en het mij niet zal verrassen dat er nog meer stront komt bovendrijven.
Die weet nu wie hij moet bellen om vroeg vrij te komenquote:Op woensdag 27 maart 2024 18:46 schreef Haags het volgende:
Gelukkig pakt het OM de volledig onschuldige Richard de Mos wel keihard aan.
quote:Advocaat Geertjan van Oosten laat het er in de kwestie rond oud-advocaat en presentator Khalid Kasem niet bij zitten. Ingevoerde bronnen melden dat hij de deken heeft gevraagd de kwestie rond zijn oud-collega voor de tuchtraad te brengen. ,,Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend.” Woensdag werd bekend dat Kasem alleen een waarschuwing heeft gekregen voor een tuchtrechtelijke overtreding.
De deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten startte in januari een onderzoek naar Khalid Kasem, nadat het AD in januari publiceerde over geluidsopnames gemaakt door Peter R. de Vries. Daarin spreekt Kasem met De Vries en diens zoon Royce. Daarin erkent Kasem dat hij in zijn rol als advocaat een ambtenaar heeft omgekocht. Het zou gaan om een zogeheten selectiefunctionaris.
In die opnames, gemaakt in 2019, geeft Kasem toe dat hij geld heeft aangenomen met als doel om een gedetineerde cliënt eerder vrij te krijgen. Toen het AD daar vragen over stelde, ontkende Khalid Kasem dit met klem. In een schriftelijke reactie schreef hij: ‘Het betrof een cliënt met een hoge openstaande rekening. Ik heb op ongepaste wijze geprobeerd een deel daarvan betaald te krijgen. Meer dan dat is het niet.’
In het gesprek verdedigde hij zich door te zeggen dat hij zulke ‘omkooppraktijken’ geleerd had bij een eerdere werkgever. ,,Dit soort praktijken, niet om het goed te praten… Bij Van Oosten deden we niet anders, dan dit soort trucs om dit soort mensen er eerder uit te krijgen, of ze te helpen. Het is gewoon te makkelijk geweest”, zegt Kasem.
Nergens op gebaseerd
Volgens de deken zijn er geen aanwijzingen dat er daadwerkelijk een ambtenaar is omgekocht. Wel concludeert zij dat Kasem tuchtrechtelijk verwijtbaar heeft gehandeld door het aanbod te doen ‘een derde’ te betalen. Over Van Oosten schreef de deken: ‘Uit het onderzoek werd vrijwel direct duidelijk dat de suggestie dat op het kantoor van mr. Van Oosten ‘trucs’ werden gehanteerd nergens op gebaseerd is.’ Kasem heeft geen publiekelijke excuses gemaakt voor de uitlatingen over zijn ex-werkgever Van Oosten.
De advocaat verzocht de deken in januari een tuchtprocedure tegen Kasem op te starten, maar dat is dus uitgebleven. De afdoening, een waarschuwing en indringend gesprek, acht hij onvoldoende. Daarom dient hij alsnog een formele klacht in over de uitlatingen van Kasem, en verzoekt hij de deken de zaak voor te dragen aan de tuchtraad.
Desgevraagd zegt hij dat Kasem, die voor zover bekend nooit persoonlijk of publiekelijk zijn excuses heeft gemaakt voor zijn uitlating, kennelijk niet de ernst van zijn gedragingen inziet nu hij zich als ‘vrijgepleit’ beschouwt. ,,Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend. Omdat de wijze van afdoening door de deken in mijn ogen niet juist is. Temeer niet omdat er met geen enkel woord lijkt te zijn gerept dat hij mijn kantoor in een zeer verkeerd daglicht heeft gezet.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)chtrechter~a8b0c7c6/
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:27 schreef Nober het volgende:
Oud-werkgever dient klacht in tegen Khalid Kasem en vraagt gang naar tuchtrechter
[..]
Blijkbaar geen geheimhoudingsplicht, en meteen klikken bij de media, zegt al veel over de cultuur daar. Waarschijnlijk moet deze man nu ook oppassen voor Taghi en de ambtenaren neefjes en nichtjes van Khalid.quote:Het verbaast mij dat u ervan afweet, maar ik zal niet ontkennen dat ik een klacht heb ingediend.
Misschien heeft Khalid deze ambtenaren ook wel omgekocht, is natuurlijk niet zo dat hij alleen de zaken op zijn kerfstok heeft welke Peter R. toevallig heeft opgenomen, die gast heeft meer op zijn geweten.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als de deken al zo partij heeft gekozen in het proces, dan kan die toch nooit meer dit onderzoek hebben gedaan. Of was dat een andere deken?
Volkomen terecht, eindelijk iemand die deze doofpot niet accepteert.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:27 schreef Nober het volgende:
Oud-werkgever dient klacht in tegen Khalid Kasem en vraagt gang naar tuchtrechter
[..]
Sophie en Jeroen was echt tenenkrommend slecht.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat die randmongool Kasem continu de hand boven het hoofd wordt gehouden geeft niet echt een goed signaal af. Onbegrijpelijk dat die crimineel niet harder wordt aangepakt.
Zo zie je maar dat als je een mooi bruin kleurtje hebt je heel veel kan maken bij onze woke vrienden.quote:
Vanaf nu hoeven we BNN/Vara in ieder geval nooit meer serieus te nemen als ze anderen de maat willen nemen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |